inlijsten en ophangen!quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:09 schreef Reya het volgende:
Wat een tumultueuze (in negatieve zin) dag
Maar wel mijn VWO-diploma ontvangen
quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:09 schreef Reya het volgende:
Wat een tumultueuze (in negatieve zin) dag
Maar wel mijn VWO-diploma ontvangen
geloof je daar dan niet in ?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:24 schreef STORMSEEKER het volgende:
Allemachtig, ziet iemand toevallig nu de 'gebedsgenezing' op Ned 1?
Ik dacht eerst dat ze een grapje maakten of zo, maar blijkbaar toch niet.![]()
Ik wist niet dat de EO zich ook aan dit soort wazige praktijken schuldig maakte, ik werd er een beetje onpasselijk van..![]()
Zoals het er heden ten dage voorstaat, nee.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:25 schreef het_fokschaap het volgende:
geloof je daar dan niet in ?
Denk je wel dat vanuit je geloof genezing mogelijk is?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Zoals het er heden ten dage voorstaat, nee.
Geloof kan je mentaal kracht geven waardoor ook je lichaam steun heeft.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:29 schreef Reya het volgende:
Denk je wel dat vanuit je geloof genezing mogelijk is?
Dit heeft echter weinig met God te maken. Mensen die in zichzelf geloven of in wat dan ook, kunnen diezelfde kracht daaraan ontlenen. Die kracht krijgen ze dus van zichzelf en niet van God...quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:33 schreef STORMSEEKER het volgende:
Geloof kan je mentaal kracht geven waardoor ook je lichaam steun heeft.
Zo kunnen ook mensen met een sterke wil/geloof langer leven ondanks ziekte bv. (mensen die 'opgeven' sterven vaak al snel daarna).
Tja, ik wens me ook wel eens een optrekje in Spanje. Vooral als het slecht weer is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:38 schreef Monus het volgende:
![]()
Dat is waar ook...
Meenstal heb ik er ook geen problemen mee, maar je hebt van die dagen er tussen zitten.![]()
dat zijn ze ook, maar goed...als er mensen mee geholpen worden lijkt het me geen probleem..het wordt pas problematisch in een zaak als die van Sylvia Millecamquote:
Elke overtuiging kan inderdaad in principe de kracht geven om door te gaan. Ik geloof voor de duidelijkheid ook wel dat specifieke kracht door God mogelijk is, maar niet via (al dan niet) zelfbenoemde 'genezers'.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dit heeft echter weinig met God te maken. Mensen die in zichzelf geloven of in wat dan ook, kunnen diezelfde kracht daaraan ontlenen. Die kracht krijgen ze dus van zichzelf en niet van God...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tja, ik wens me ook wel eens een optrekje in Spanje. Vooral als het slecht weer is.
Yep. Of in dit soort gevallen:quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:40 schreef het_fokschaap het volgende:
dat zijn ze ook, maar goed...als er mensen mee geholpen worden lijkt het me geen probleem..het wordt pas problematisch in een zaak als die van Sylvia Millecam
Maar zegt Jezus niet ergens zo ongeveer letterlijk dat zijn volgelingen dezelfde krachten zullen hebben als hij?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:41 schreef STORMSEEKER het volgende:
Elke overtuiging kan inderdaad in principe de kracht geven om door te gaan. Ik geloof voor de duidelijkheid ook wel dat specifieke kracht door God mogelijk is, maar niet via (al dan niet) zelfbenoemde 'genezers'.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:42 schreef het_fokschaap het volgende:ik zie de originele post waar jij op reageert helemaal niet
En wat houd je tegen... het is eigenlijk alleen maar 3 uurtje van nederland vandaan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tja, ik wens me ook wel eens een optrekje in Spanje. Vooral als het slecht weer is.
Ik weet niet hoor. Ze zeggen tegen de arts dat ze geloven dat god hun kindje gezond kan maken en dat ook zal doen, ondanks het feit dat er een chromosoomafwijking is geconstateerd. Met 1 knip van zijn vingers kan hij dat kennelijk omkeren, want hij heeft ook de wereld in 6 dagen geschapen (bijna letterlijk citaat). Ze willen dus ook dat de natuur zijn beloop gelaten wordt en geen ingrijpen. Nou vind ik dat laatste op zich een heel legitieme keus, maar niet als het voortkomt uit de overtuiging dat er geen ingrijpen nodig is, omdat god het wel zal oplossenquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:40 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat zijn ze ook, maar goed...als er mensen mee geholpen worden lijkt het me geen probleem..het wordt pas problematisch in een zaak als die van Sylvia Millecam
Die kregen ze ook en die hielden ze ook zolang als dat ze gegeven zou zijn om te hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar zegt Jezus niet ergens zo ongeveer letterlijk dat zijn volgelingen dezelfde krachten zullen hebben als hij?
Ik ben nogal honkvast. Ik wil eigenlijk al niet eens uit mijn geliefde Fryslân weg.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:47 schreef Monus het volgende:
En wat houd je tegen... het is eigenlijk alleen maar 3 uurtje van nederland vandaan.![]()
Wilde ik eigenlijk ook niet meer doen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Die staat ook in een ander topic, dat ik niet wilde verslowchatten.
Waar staat dan wanneer dat zou eindigen...?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:47 schreef STORMSEEKER het volgende:
Die kregen ze ook en die hielden ze ook zolang als dat ze gegeven zou zijn om te hebben.
M.a.w. er kwam een eind aan. Tegenwoordig kan men op bijbelse gronden geen aanspraak op het kunnen genezen van mensen via "Gods kracht" o.i.d.
mja, ik bedoel dus ook dat wanneer er doden vallen door gebedsgenezers dat het dan fout is, maar als ze iemand van één of ander pijntje verlossen...prima tochquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor. Ze zeggen tegen de arts dat ze geloven dat god hun kindje gezond kan maken en dat ook zal doen, ondanks het feit dat er een chromosoomafwijking is geconstateerd. Met 1 knip van zijn vingers kan hij dat kennelijk omkeren, want hij heeft ook de wereld in 6 dagen geschapen (bijna letterlijk citaat). Ze willen dus ook dat de natuur zijn beloop gelaten wordt en geen ingrijpen. Nou vind ik dat laatste op zich een heel legitieme keus, maar niet als het voortkomt uit de overtuiging dat er geen ingrijpen nodig is, omdat god het wel zal oplossen
Fryslânquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben nogal honkvast. Ik wil eigenlijk al niet eens uit mijn geliefde Fryslân weg.
muur er om heen en volgooien met waterquote:
Alleen al door jouw inspanningen wordt die man een hit.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:48 schreef qu63 het volgende:
ik blijf gewoon van alles over hem spammen!
Mooi zo!quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen al door jouw inspanningen wordt die man een hit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |