abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:48:46 #51
75049 BasOne
Spaceship!
pi_28361085
Dit is een eindeloze dicussie.

Je kan niet bewijzen dat God bestaat.
Je kan ook niet bewijzen God niet bestaat.

Je kan wel bewijzen dat de Bijbel een fictief boek is

Verklaren 'het staat in de bijbel dus is het ook echt gebeurt is natuurlijk je reinste waanzin' (no offence intended).
Dit komt op hetzelfde neer als een willekeurig fictief boek pakken met een aantal historische gebeurtenissen en verklaren 'dit is werkelijk gebeurt'.

Mischien bestaat er een God, mischien ook niet, maar de bijbel is door de mens gecreerd, en als zodanig onderhevig aan menselijke fouten (Wat ook lekker tegenstrijdig is aangezien de mens in Gods evenbeeld is gecreerd en God nooit fouten maakt, ergo de mens kan nooit fouten maken...)

Just my 2 cents
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_28361305
Wederom weer helemaal gelijk hoor... Toch moet ik wel nagéven dat ik in deze tijd me onzekerder voel sinds Bush aan de macht is. Moslimterreur meer aandacht krijgt... en er zovéél ellende is. Het is de mens dat zijn eigen ondergang veroorzaakt. Ik vind het zo belachelijk maar het gebeurd wel. Kijk maar om je heen

Voor de één is het een kut boek en voor de ander is het zijn toevlucht, maar als we allemaal volgens de bijbel zouden leven zou het niet zo'n ellende zijn
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de profetieën kloppen, en dat de ware oorlog nabij is. Het gaat allemaal niet goed in de wereld, iedereen wilt nuclaire bommen en met Bush aan de macht vertrouw ik het helemaal niet meer...

Ik had niet moeten zetten dat er vreselijk veel bewijs is want daarbij ga ik een discussie aan waarbij ik de enigste ben die vecht om gelijk te krijgen terwijl ik er geen zin in heb
ik wil alleen maar weten hoe jullie erover denken :-)
Altijd aan het dromen...
pi_28361390
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef D-Industries het volgende:
Wederom weer helemaal gelijk hoor... Toch moet ik wel nagéven dat ik in deze tijd me onzekerder voel sinds Bush aan de macht is. Moslimterreur meer aandacht krijgt... en er zovéél ellende is. Het is de mens dat zijn eigen ondergang veroorzaakt. Ik vind het zo belachelijk maar het gebeurd wel. Kijk maar om je heen
Voor mij al een van de grootste redenen voor het ontbreken van een god.
quote:
Voor de één is het een kut boek en voor de ander is het zijn toevlucht, maar als we allemaal volgens de bijbel zouden leven zou het niet zo'n ellende zijn
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de profetieën kloppen, en dat de ware oorlog nabij is. Het gaat allemaal niet goed in de wereld, iedereen wilt nuclaire bommen en met Bush aan de macht vertrouw ik het helemaal niet meer...
Als iedereen volgens de koran gaat leven heb je hetzelfde principe, ook geen ellende meer. (zelfde geldt voor de thora en welke religie dan ook) Plus dat ook Bush (en Balkie) pretenderen volgens de bijbel te leven. Als ierdeeen nu maar eens goddeloos was, was er veel minder ellende.
quote:
Ik had niet moeten zetten dat er vreselijk veel bewijs is want daarbij ga ik een discussie aan waarbij ik de enigste ben die vecht om gelijk te krijgen terwijl ik er geen zin in heb
ik wil alleen maar weten hoe jullie erover denken :-)
Nu wel duidelijk denk ik
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_28361458
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:59 schreef The_stranger het volgende:

Nu wel duidelijk denk ik
Gelukkig maar, relaxt dat we er uitgekomen zijn
Altijd aan het dromen...
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:51:47 #55
8875 Mdk
Smart-ass
pi_28370062
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef D-Industries het volgende:
Hoeveel oorlogen zijn er al niet geweest voor 'het geloof'???
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:21:49 #56
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28371163
nee de vraagstelling is niet Voor het Geloof. de vraagstelling is "hoeveel oorlogen zijn er geweest waarbij geloof indirect een rol heeft gespeeld. de rol van stagnatie en conditionering van de volgelingen om ze zo mak als schapen te houden"
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:20:30 #57
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28373026
Het einde der tijden?

Of het begin der ... ?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_28373092
Wel het einde van een tijdperk: het olie-tijdperk

meer info: http://members.home.nl/johnmeilink/
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_28373104
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:20 schreef Hallulama het volgende:
Het einde der tijden?

Of het begin der ... ?
Hoop doet leven......
Het begin der einde der oorlogen (bij gebrek aan een duifje)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:32:32 #60
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28373386
het einde der tijden , maar chiquita is een prachtige banaan
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_28373416
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:32 schreef BaajGuardian het volgende:
het einde der tijden , maar chiquita is een prachtige banaan
Verkeerde topic Baaj
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_28374717
al sinds het begin der tijden roept men dat het einde der tijden nabij is

blijkt telkens wel mee te vallen
pi_28377941
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:36 schreef D-Industries het volgende:Dat als je wetenschap naast de bijbel legt, er alleen maar gelijkenissen worden gevonden voor een boek dat ouder is dan 3400 jaar, geschreven door verschillende mensen allen geïnspireerd door god ? Niets kan het boek evenaren, en geen enkel feit kan et boek onderuit halen en toch hou je je vast aanwetenschappelijk bewijs dat zelfs al aangeeft dat de bijbel gewoon simpel weg antwoorden geeft dat de wetenschap nog steeds niet kan ! Ik vind het knap maar ieder zijn mening.
Als de Bijbel geinspireerd is door God, waarom staan er dan zoveel tegenstellingen in, waarom staan er dan verschillende scheppings verhalen in, waarom staan er dan verschillende kruisigings verhalen in, is God een beetje vergeetachtig soms, dat Hij niet weet hoe het precies gebeurd is of zo?
Dat is voor mij al afdoende bewijs dat de Bijbel met een fikse korrel zout genomen moet worden en absoluut niet door God geschreven is, maar door mensen die na generaties lang verhalen mondeling overgedragen te hebben het eindelijk dankzij de uitvinding van het schrift het op hebben kunnen schrijven.

Het bewijs dat de Bijbel niet klopt, geeft de Bijbel zelf al.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_28377968
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
Grappig dat je juist Noachs vloed neemt als voorbeeld, want als er iets uit de Bijbel onomstotelijk als nonsense is bewezen, is dat Noachs wereldwijde vloed wel.
Veel Christenen hoor je dan het argument aanvoeren dat er wereldwijd vloedverhalen zijn met hun bewijzen, alleen diezelfde Christenen vergeten voor het gemak even te vertellen dat er soms duizenden jaren tijdsverschil zat tussen die verschillende vloed verhalen.

Sterker nog, over 1000 jaar zal de tsunami van dit jaar waarschijnlijk ook als bewijs van een wereldwijde vloed aangedragen worden
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:32:50 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28380759
In de bijbel staat dat God nooit meer de Aarde zal vervloeken om de mens en zijn wil daar God na het brandoffer van Noach plotseling besefte dat 't kwaad bij de mens in het bloed zit en de mens er eigenlijk niets aan kan doen.

Genesis 8:

20 En Noach bouwde den HEERE een altaar; en hij nam van al het reine vee, en van al het rein gevogelte, en offerde brandofferen op dat altaar.

21 En de HEERE rook dien liefelijken reuk, en de HEERE zeide in Zijn hart: Ik zal voortaan den aardbodem niet meer vervloeken om des mensen wil; want het gedichtsel van 's mensen hart is boos van zijn jeugd aan; en Ik zal voortaan niet meer al het levende slaan, gelijk als Ik gedaan heb.

Ik zie in deze passage de erkennig van ons instinct en onze emoties, en hoe deze de mens soms blind kunnen maken en hem kunnen verlagen tot een primitief wezen welke primitieve daden verricht.

M.a.w., er val niets te vrezen voor Christenen, alsmede voor ongelovigen.

Wellicht speelt de wet van karma nog wel een rol, what you give is what you get, en als je iets rottigs krijgt, dan komt dat omdat je iets rottigs hebt gegeven, en dus nog het een en ander moet leren. Er is dus niets mis met iets rottigs krijgen, ellende op je pad, etc., je hebt 't schijnbaar nodig om wijzer van te worden, dus, nog steeds niets te vrezen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 2 juli 2005 @ 06:22:47 #66
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28406960
Uhm beste mensen.... Met betrekking tot het einde der tijden :

Mijn 2 centen...

De dag des Heren 2 Petrus 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:34:36 #67
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28410229
Het einde der tijden betekent in mijn belevingswereld dat de tijd weg gaat en dat de tijd gekraakt wordt en dus ook het eeuwige leven tevoorschijn komt.

Het einde der tijden heeft naar mijn idee niets te maken met een komeet of oorlog.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_28411373
Volgens de islam leven we ook in een periode van eide der tijd. Omdat te kunnen toetsen (of we daadwerkelijk in die tijd zitten) zijn er een aantal voorbeelden gegeven... Ik weet er nu effe geen te noemen maar we zitten wel degelijk op het einde..misschien maken wij het niet meer mee, maar de generatie na ons of die na hun zal het zeker meemaken (denken ze).

Tenslotte heeft de laatste openbaring (de islam, de vervolmaking van HET GEEN van de bijbel de thora en de anderen) plaats gevonden en zal er geen profeet meer neerdalen met een vernieuwde update. De Koran is tot de eind der dagen geldig.

Overigens geloven wij ook dat jezus terug zal keren...deze zal echter terug keren als aanhanger van het vervolmaakte geloof "de islam". Tenslotte onderwees hij ook de islam, en mozes ook..
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:59:41 #69
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28412018
Ik geloof niet in de Islam. Ik geloof in de wetenschap. In buitnaards leven. In 1 wereld met 1 doel zonder oorlog en geweld en armoede. In respect voor elkaars gedachtengoed.

En dat gaat niet als de Islam de wereld wilt veroveren en het Christendom terug gaat bashen. Dat gaat alleen als ieder geloof verdwijnt.

Dan blijft er niets over behalve het nuchtere verstand. En natuurlijkl het hele grote universum( of meerdere unviversums) dat ontstaan is door??? Dat is nog de vraag. De oerknal is een mooie theorie, de evolutietheorie is ook mooi. Dat de mensheid uit water is ontstaan dus. Klinkt ook logisch als je bekijkt dat een mens voor het grootste gedeelte uit water bestaat en water zo puur kan zijn dat het pure puurheid is.

Ik geloof dat het universum is aan te passen ook. Dat je verbeteringen kunt aanbrengen eraan met apparatuur en nog meer. Dat je het kunt herprogrammeren op de een of andere manier. Al dan niet via telepathie. Of met krachtige apparatuur. Apparatuur die vast en zeker nog gemaakt gaat worden

Immers we zijn niet voor niets intelligente wezens. Intelligente wezens gaan voor een betere toekomst en streven naar perfectie in alles. Hoewel een aantal van die wezens hun intelligentie niet gebruiken of te lui zijn om dat te doen. Die nemen genoegen met minder of hebben geen zin in welvaart en gigantische vooruitgang in de techniek. Sommige intelligente wezens gebruiken hun intelligentie om oorlog te voeren, maar dat kan liggen dat ze gewoon dom zijn. Dat ze niet veel intelligentie bezitten. Of natuurlijk dat ze nog moeten leren hoe ze hun intelligentie moeten gebruiken, dit laatste lijkt me het meest waarschijnlijk want ieder wezen heeft intelligentie in zich. Ligt er alleen aan hoe je ermee omgaat. En natuurlijk in welke omgeving je bent opgegroeid, dat moet ook niet onderschat worden in hoe je nu bent.

Self-improvement En improvement van het geheel. En het geheel is heel groot.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-07-2005 14:07:32 ]
pi_28412973
Self-improvement is ook maar iets relatiefs..het is maar net hoe je het ziet..en "intelligente wezens gaan voor een betere toekomst en streven in alles naar perfectie" hmm dat is dus pure bullshit...ook het gene wat je over de islam zegt dat ie het terug gaat bashen...

pff hehe ik kap wel..hehe doe je thingie
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:51:11 #71
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28413213
Ik doe wat het eerst in me opkomt. En ik blijf van mening dat mensen geen geloof nodig hebben. Mensen zouden samen moeten werken. Mensen zouden op zichzelf moeten vertrouwen inplaats van op God of Allah. God of Allah is een waanidee, mensen denken te praten met God en ondertussen praten ze met zichzelf. Wie weet wat voor gekkigheid ze tegen zichzelf gaan zeggen en ze zich gaan inbeelden. Dan heb je nog de boeken de Koran en de bijbel die mensen gekke ideeen aanpraten en niet voor zichzelf laten denken, dan heb je nog de sprekers die het geloof uitdragen in moskeeen en kerken die aan hersenspoeling doen. De radicalen die anderen ompraten en nog meer. Hoe ontstaan die radicalen? Hoe zijn ze radicaal geworden? Door de koran fout te interpreteren door die onzin te geloven wat erin staat?

De wereld is beter af zonder geloof. Het enige goede geloof is geloof in jezelf. En geloof in samenwerking en geloof in een toekomst zonder geweld.

Ik ben nog steeds voorstander van verbetering. Zo is de Westerse wereld ook ontstaan en alle welvaart op de wereld. Mensen hebben een dak boven hun hoofd omdat ze zich in zetten, kraanwater dat schoon is omdat ze zich inzetten, een pc omdat ze zich inzetten. NASA vliegt in dit universum omdat ze zich inzetten en een droom hebben.

Misschien is het gewoon een droom dat mensen willen verwezenlijken. Het ultieme bereiken. The American dream?

Welvaart en welzijn

En vooral doorgaan. Stel mensen gaan niet door met verbetering, dan staat alles stil. Ik wacht nog steeds op een pentium 8, of anders een nieuwe processor die sneller is. Waarom? Omdat ik meer wil, en beter wil. Omdat ik verbetering wil zien.

Verbetering in alles

Stilstand is achterstand. En wie wilt nu dat de wereld een achterstandswijk is? Door die economische recessie lijkt het vaak op een achterstandswijk overal, door die aanslagen door terroristen heb ik het idee dat ik in een grote a-sociale buurt woon. Ook al gebeuren die aanslagen honderden kilometers van mijn bed, het is en blijft schandalig om te zien.

En dat is niet de bedoeling van alles.

[ Bericht 19% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-07-2005 15:00:24 ]
pi_28413529
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:30 schreef Adnan het volgende:
Overigens geloven wij ook dat jezus terug zal keren...deze zal echter terug keren als aanhanger van het vervolmaakte geloof "de islam". Tenslotte onderwees hij ook de islam, en mozes ook..
Daar gaan we weer ... het vervolmaakte geloof de islam ... doet me meteen denken aan die nieuwe pipo in iran die de wereld een islamitische revolutie belooft, terwijl hij ondertussen nucleaire proeven zit te doen, wss om zijn woorden later kracht bij te zetten. Maar ja, islam zit nog in de middeleeuwen dus die krijgen hun behoefte aan kruistochten ...
Geloof moest gewoon verboden worden, het brengt niet anders dan miserie. Geloof is mss goed voor 1 individu, maar niet voor massa.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:13:03 #73
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28413729
Ik vraag me af wat de droom van Islamieten is. Wat zij zien in een ideale wereld?

Ik loop wel eens vanuit de mondriaan zorg langs een moskee en zie zo'n oud belhuis ertegen over, totaal geen techniek. Zijn ze tegen de techniek ofzo?

Wat zijn de dromen van islamieten? Hoe zien zij de wereld graag. Ik heb vaak het idee dat ze het liefst hebben dat de wereld vergaat.

Wat zouden de Islamieten doen als zij de totale macht hadden over het westen? Zouden ze alles afbreken wat wij met veel moeite hebben opgebouwd? Willen ze onze dromen vernietigen?

Een goede vraag is dat voor iedere Islamiet. Wellicht brengt dat duidelijkheid in het hele gebeuren

1 ding is duidelijk. De Islam krijgt de macht niet. Het Westen zal blijven bestaan en sterker en beter worden.

West-coast!!!! De vraag is nu, hoe stop je de Islam? Door met Islamieten te praten dat ze zich moeten aansluiten aan het Westen? Dat het voor iedereen beter is? Dat het hun beste keuze is die ze ooit gedaan hebben? Of wat is de oplossing? Je kunt ze niet vermoorden, je moet ze het Westen laten omarmen en laten meehelpen met bouwen.
pi_28413847
Die willen een islamwereld ... kunnen we met z'n allen als kuddebeesten op ons matje gaan bidden, en op tijd rondjes gaan draaien in mekka ... qua sociaal leven zit je wel goed als man natuurlijk, al van kindsaf aan ... meisjes zijn amper de moeite om te vernoemen.
Het einde der tijden dus
om ontopic te blijven
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28413942
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 14:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik doe wat het eerst in me opkomt.
no offence..maar dat doen kinderen vaker inderdaad...
quote:
En ik blijf van mening dat mensen geen geloof nodig hebben.
Dat is het jammere...je denkt dat wij het zelf bedacht hebben om aan een van onze wensen voldoening te kunnen geven...maar zo is het niet..het is er het bestaat en of het nou wel of niet willen klaar basta...
quote:
Mensen zouden samen moeten werken.
En we zouden zuinig om moeten gaan met de natuur en blabla..hehe geloof me hehe de helft van de koran bestaat uit zaken die er toe moeten lijden dat er een hechte samenleving ontstaat. Daar is de godsdienst ook voor bedoeld..om zelf rust te vinden en om een gezonde maatschapije te krijgen..dat is de gift van god
quote:
Mensen zouden op zichzelf moeten vertrouwen inplaats van op God of Allah.
Ok ik vertrouw zowel op mezelf als op god...
quote:
God of Allah is een waanidee, mensen denken te praten met God en ondertussen praten ze met zichzelf.
O wij praten neit met god hoor..de enige met wie je kan praten is je alterego
quote:
Wie weet wat voor gekkigheid ze tegen zichzelf gaan zeggen en ze zich gaan inbeelden.
Daarom is de koran er ook..om die gekke stemmetje in je, je ego, kapot te maken en te trainen.
quote:
Dan heb je nog de boeken de Koran en de bijbel die mensen gekke ideeen aanpraten en niet voor zichzelf laten denken,
Hm één van de basisprincipes van de koran is dat je alles zelf moet onderzoeken en zelf moet kijken en niet net als de christenen thuis vroom moet zitten...
quote:
dan heb je nog de sprekers die het geloof uitdragen in moskeeen en kerken die aan hersenspoeling doen.
Tuurlijk mijn zoon
quote:
De radicalen die anderen ompraten en nog meer. Hoe ontstaan die radicalen? Hoe zijn ze radicaal geworden? Door de koran fout te interpreteren door die onzin te geloven wat erin staat?
Ok je haalt weer eens 2 dingen door elkaar..ik ben radicaal..als in ik geloof 100%...de terroristen op tv heeft nix met islam te maken en is ook geen interpretentie fout..die mensen zijn jarenlang kapot gemaakt en daarom tja beginnen ze hun eigen oorlogjes..en omdat het 1001 bevolkingsdgroepen zijn is het enige wat deze bijelkaar brengt hun godsdienst en het feit dat ze onderdrukt werden.
quote:
De wereld is beter af zonder geloof. Het enige goede geloof is geloof in jezelf. En geloof in samenwerking en geloof in een toekomst zonder geweld.
3de deel= amen..de rest pure bullshit natuurlijk.
quote:
Ik ben nog steeds voorstander van verbetering. Zo is de Westerse wereld ook ontstaan en alle welvaart op de wereld. Mensen hebben een dak boven hun hoofd omdat ze zich in zetten, kraanwater dat schoon is omdat ze zich inzetten, een pc omdat ze zich inzetten. NASA vliegt in dit universum omdat ze zich inzetten en een droom hebben.

Misschien is het gewoon een droom dat mensen willen verwezenlijken. Het ultieme bereiken. The American dream?
Ok....wij zijn ook voorstanders van welvaart..weet wel dat sterrenkunde enz direct na de openbaring van de islam een enorme vlucht heeft gekregen in het middenoosten...
hehe het westen is geworden omdat ze steeds wilden verbeteren? heheheh ok...misschien moet je je geschiedenisboeken erbij pakken.
quote:
Welvaart en welzijn

En vooral doorgaan. Stel mensen gaan niet door met verbetering, dan staat alles stil. Ik wacht nog steeds op een pentium 8, of anders een nieuwe processor die sneller is. Waarom? Omdat ik meer wil, en beter wil. Omdat ik verbetering wil zien.

Verbetering in alles

Stilstand is achterstand. En wie wilt nu dat de wereld een achterstandswijk is? Door die economische recessie lijkt het vaak op een achterstandswijk overal, door die aanslagen door terroristen heb ik het idee dat ik in een grote a-sociale buurt woon. Ook al gebeuren die aanslagen honderden kilometers van mijn bed, het is en blijft schandalig om te zien.

En dat is niet de bedoeling van alles.
hm ok..hehe ik zou als ik jou was is effe goed zitten..goede boeken erbij pakken..en kjijken waar de wereld nou echt om draait...en waarom we nou in een rijke westerse wereld leven..en wat daarbij de rol van het christendom was...hoe de islam zich heeft ontwikkeld..

maar je kunt ook door leven..en je eigen hehe dingentjes ontwikkelen..hehe maar hehe spreek je dan niet uit over zaken die je niet weet en kent..danku
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')