Voor mij al een van de grootste redenen voor het ontbreken van een god.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef D-Industries het volgende:
Wederom weer helemaal gelijk hoor... Toch moet ik wel nagéven dat ik in deze tijd me onzekerder voel sinds Bush aan de macht is. Moslimterreur meer aandacht krijgt... en er zovéél ellende is. Het is de mens dat zijn eigen ondergang veroorzaakt. Ik vind het zo belachelijk maar het gebeurd wel. Kijk maar om je heen![]()
Als iedereen volgens de koran gaat leven heb je hetzelfde principe, ook geen ellende meer. (zelfde geldt voor de thora en welke religie dan ook) Plus dat ook Bush (en Balkie) pretenderen volgens de bijbel te leven. Als ierdeeen nu maar eens goddeloos was, was er veel minder ellende.quote:Voor de één is het een kut boek en voor de ander is het zijn toevlucht, maar als we allemaal volgens de bijbel zouden leven zou het niet zo'n ellende zijn
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de profetieën kloppen, en dat de ware oorlog nabij is. Het gaat allemaal niet goed in de wereld, iedereen wilt nuclaire bommen en met Bush aan de macht vertrouw ik het helemaal niet meer...
Nu wel duidelijk denk ikquote:Ik had niet moeten zetten dat er vreselijk veel bewijs is want daarbij ga ik een discussie aan waarbij ik de enigste ben die vecht om gelijk te krijgen terwijl ik er geen zin in heb![]()
ik wil alleen maar weten hoe jullie erover denken :-)
Hoeveel oorlogen zijn er al niet geweest voor 'het geloof'???quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef D-Industries het volgende:
Voor de één is het een kut boek en voor de ander is het zijn toevlucht, maar als we allemaal volgens de bijbel zouden leven zou het niet zo'n ellende zijn
Hoop doet leven......quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:20 schreef Hallulama het volgende:
Het einde der tijden?
Of het begin der ... ?
Verkeerde topic Baajquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:32 schreef BaajGuardian het volgende:
het einde der tijden , maar chiquita is een prachtige banaan
Als de Bijbel geinspireerd is door God, waarom staan er dan zoveel tegenstellingen in, waarom staan er dan verschillende scheppings verhalen in, waarom staan er dan verschillende kruisigings verhalen in, is God een beetje vergeetachtig soms, dat Hij niet weet hoe het precies gebeurd is of zo?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:36 schreef D-Industries het volgende:Dat als je wetenschap naast de bijbel legt, er alleen maar gelijkenissen worden gevonden voor een boek dat ouder is dan 3400 jaar, geschreven door verschillende mensen allen geïnspireerd door god ? Niets kan het boek evenaren, en geen enkel feit kan et boek onderuit halen en toch hou je je vast aanwetenschappelijk bewijs dat zelfs al aangeeft dat de bijbel gewoon simpel weg antwoorden geeft dat de wetenschap nog steeds niet kan ! Ik vind het knap maar ieder zijn mening.
Grappig dat je juist Noachs vloed neemt als voorbeeld, want als er iets uit de Bijbel onomstotelijk als nonsense is bewezen, is dat Noachs wereldwijde vloed wel.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaan we weer ... het vervolmaakte geloof de islam ... doet me meteen denken aan die nieuwe pipo in iran die de wereld een islamitische revolutie belooft, terwijl hij ondertussen nucleaire proeven zit te doen, wss om zijn woorden later kracht bij te zetten. Maar ja, islam zit nog in de middeleeuwen dus die krijgen hun behoefte aan kruistochten ...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:30 schreef Adnan het volgende:
Overigens geloven wij ook dat jezus terug zal keren...deze zal echter terug keren als aanhanger van het vervolmaakte geloof "de islam". Tenslotte onderwees hij ook de islam, en mozes ook..
no offence..maar dat doen kinderen vaker inderdaad...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik doe wat het eerst in me opkomt.
Dat is het jammere...je denkt dat wij het zelf bedacht hebben om aan een van onze wensen voldoening te kunnen geven...maar zo is het niet..het is er het bestaat en of het nou wel of niet willen klaar basta...quote:En ik blijf van mening dat mensen geen geloof nodig hebben.
En we zouden zuinig om moeten gaan met de natuur en blabla..hehe geloof me hehe de helft van de koran bestaat uit zaken die er toe moeten lijden dat er een hechte samenleving ontstaat. Daar is de godsdienst ook voor bedoeld..om zelf rust te vinden en om een gezonde maatschapije te krijgen..dat is de gift van godquote:Mensen zouden samen moeten werken.
Ok ik vertrouw zowel op mezelf als op god...quote:Mensen zouden op zichzelf moeten vertrouwen inplaats van op God of Allah.
O wij praten neit met god hoor..de enige met wie je kan praten is je alteregoquote:God of Allah is een waanidee, mensen denken te praten met God en ondertussen praten ze met zichzelf.
Daarom is de koran er ook..om die gekke stemmetje in je, je ego, kapot te maken en te trainen.quote:Wie weet wat voor gekkigheid ze tegen zichzelf gaan zeggen en ze zich gaan inbeelden.
Hm één van de basisprincipes van de koran is dat je alles zelf moet onderzoeken en zelf moet kijken en niet net als de christenen thuis vroom moet zitten...quote:Dan heb je nog de boeken de Koran en de bijbel die mensen gekke ideeen aanpraten en niet voor zichzelf laten denken,
Tuurlijk mijn zoonquote:dan heb je nog de sprekers die het geloof uitdragen in moskeeen en kerken die aan hersenspoeling doen.
Ok je haalt weer eens 2 dingen door elkaar..ik ben radicaal..als in ik geloof 100%...de terroristen op tv heeft nix met islam te maken en is ook geen interpretentie fout..die mensen zijn jarenlang kapot gemaakt en daarom tja beginnen ze hun eigen oorlogjes..en omdat het 1001 bevolkingsdgroepen zijn is het enige wat deze bijelkaar brengt hun godsdienst en het feit dat ze onderdrukt werden.quote:De radicalen die anderen ompraten en nog meer. Hoe ontstaan die radicalen? Hoe zijn ze radicaal geworden? Door de koran fout te interpreteren door die onzin te geloven wat erin staat?
3de deel= amen..de rest pure bullshit natuurlijk.quote:De wereld is beter af zonder geloof. Het enige goede geloof is geloof in jezelf. En geloof in samenwerking en geloof in een toekomst zonder geweld.
Ok....wij zijn ook voorstanders van welvaart..weet wel dat sterrenkunde enz direct na de openbaring van de islam een enorme vlucht heeft gekregen in het middenoosten...quote:Ik ben nog steeds voorstander van verbetering. Zo is de Westerse wereld ook ontstaan en alle welvaart op de wereld. Mensen hebben een dak boven hun hoofd omdat ze zich in zetten, kraanwater dat schoon is omdat ze zich inzetten, een pc omdat ze zich inzetten. NASA vliegt in dit universum omdat ze zich inzetten en een droom hebben.
Misschien is het gewoon een droom dat mensen willen verwezenlijken. Het ultieme bereiken. The American dream?
hm ok..hehe ik zou als ik jou was is effe goed zitten..goede boeken erbij pakken..en kjijken waar de wereld nou echt om draait...en waarom we nou in een rijke westerse wereld leven..en wat daarbij de rol van het christendom was...hoe de islam zich heeft ontwikkeld..quote:Welvaart en welzijn
En vooral doorgaan. Stel mensen gaan niet door met verbetering, dan staat alles stil. Ik wacht nog steeds op een pentium 8, of anders een nieuwe processor die sneller is. Waarom? Omdat ik meer wil, en beter wil. Omdat ik verbetering wil zien.
Verbetering in alles
Stilstand is achterstand. En wie wilt nu dat de wereld een achterstandswijk is? Door die economische recessie lijkt het vaak op een achterstandswijk overal, door die aanslagen door terroristen heb ik het idee dat ik in een grote a-sociale buurt woon. Ook al gebeuren die aanslagen honderden kilometers van mijn bed, het is en blijft schandalig om te zien.
En dat is niet de bedoeling van alles.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |