abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:31:33 #151
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28369346
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:00 schreef tonks het volgende:

[..]

Tenzij apple nu gaat zeiken en dan zijn die 2 maandjes snel voorbij
Ja, en dan?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28370536
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, en dan?
dan zijn je 2 jaar voorbij
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:12:05 #153
28167 matthijst
pi_28370800
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 22:04 schreef tonks het volgende:
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:24 schreef matthijst het volgende:
denk dat het wordt: nieuwe kopen op apple.nl -> 285 euro.
65 euro voor die kapotte terug => 220 euro, nieuwe ipod color met 1 jaar garantie.
pi_28371467
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Exact wat hij zegt, en niet de I-pod fanboys hiero
Laat ik ff voorop stellen dat ik geen I-pod fan ben.....

Maar volgens mij is het redelijke hier behoorlijk suggestief. Wie bepaalt wat redelijk is?
3 jaar voor een I-pod vind ik bijvoorbeeld zeker niet redelijk. 2 jaar hooguit, zou in mijn ogen redelijk zijn.
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:02:48 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28372458
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 22:04 schreef tonks het volgende:

[..]

Zeg fanboy, tief es op, als hij er na 20 maanden na aankoop melding van maakt, wordt die datum gemarkeerd.

Dat is net zoiets als dat ik 1 week voor het eind van het garantiejaar een klacht indien. Dat de verkoper zegt, kom volgende week maar terug, en dat ie dan mij gaat uitlachen dat het jaar voorbij is.

Please, ik had gehoopt dat je wel slimmer was dan dat man...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator donderdag 30 juni 2005 @ 23:07:28 #156
42184 crew  DaMart
pi_28372621
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Als consument heb je in Europa recht op 2 jaar garantie. Dat is een europesche norm. In NL is die nog niet geimplementeerd, maar in D wel. Des te meer reden om electronica aldaar te kopen.
In Nederland is die richtlijn wel geïmplementeerd hoor. Ze hebben alleen niet de harde termijn van 2 jaar overgenomen, zodat deze nu ruimer geïnterpreteerd kan worden. De duur van die garantie is hoe lang het product gemiddeld mee zou moeten gaan. Dit kan korter dan 2 jaar zijn, maar ook langer. Nu is dus de vraag wat de verwachte levensduur van de gemidelde Ipod is. Is dat langer dan de termijn die tot nu toe na de aanschaf verstreken is, dan moet de TS kunnen aantonen dat het een fabricagefout was en dat de beschadigingen/defecten niet door zijn toedoen zijn ontstaan. Lukt hem dit, dan heeft hij recht op kosteloze vervanging of herstel van de Ipod.
pi_28373942
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:07 schreef DaMart het volgende:

[..]

In Nederland is die richtlijn wel geïmplementeerd hoor. Ze hebben alleen niet de harde termijn van 2 jaar overgenomen, zodat deze nu ruimer geïnterpreteerd kan worden. De duur van die garantie is hoe lang het product gemiddeld mee zou moeten gaan. Dit kan korter dan 2 jaar zijn, maar ook langer. Nu is dus de vraag wat de verwachte levensduur van de gemidelde Ipod is. Is dat langer dan de termijn die tot nu toe na de aanschaf verstreken is, dan moet de TS kunnen aantonen dat het een fabricagefout was en dat de beschadigingen/defecten niet door zijn toedoen zijn ontstaan. Lukt hem dit, dan heeft hij recht op kosteloze vervanging of herstel van de Ipod.
Daarom is het bijv. ook dom garantie van een apparaat als een wasmachine uit te bereiden van 1 naar 5 jaar bijvoorbeeld. Je mag er immers vanuit gaan dat een wasmachine langer dan 5 jaar mee gaat.

In het wet wordt dit non-conformiteit genoemd en is wettelijk geregeld in 7:17 BW. Bij electronica is, zoals DaMart al stelt, is het allemaal niet zo duidelijk. Je zou verwachten dat een harddisc langer dan 2 jaar meegaat en ik geloof ook niet dat hier al jurisprundentie van is.

Wie weet ben jij wel erg lomp met die iPod omgegaan en is dat de oorzaak....
pi_28375005
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:29 schreef Leintje het volgende:

[..]

Mini's zijn fijn....
pi_28377195
quote:
[b]Op donderdag 30 juni 2005 22:12 schreef matthijst het volgende:
koop gewoon een nieuw speler pauper
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:40:20 #160
28167 matthijst
pi_28379474
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 02:38 schreef ooge het volgende:

[..]

koop gewoon een nieuw speler pauper
Lezen jankerd:
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:24 schreef matthijst het volgende:
denk dat het wordt: nieuwe kopen op apple.nl -> 285 euro.
65 euro voor die kapotte terug => 220 euro, nieuwe ipod color met 1 jaar garantie.
pi_28381928
de vraag is of er iemand zo gek is om er 65¤ voor te geven
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_28382023
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:15 schreef ooge het volgende:
de vraag is of er iemand zo gek is om er 65¤ voor te geven
Lezen
pi_28407880
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:53 schreef matthijst het volgende:
Dus; iPod van augustus 2003 is kapot, de harde schijf piept en hij laat geen nummers meer zien. Harde reset gedaan, helpt niks.
Apple maar eens bellen: "ja meneer, de garantie is verstrken, dus u moet voor elke reparatie betalen, dat kost u standaard 280 euro, dus u kunt beter een nieuwe kopen".

WTF; iedere 2 jaar een nieuwe iPod a 400 euro kopen, zijn die gasten gek geworden?
(ja, ik weet het, ze zijn ondertussen goedkoper).

Coulance 0,0...
Lekkerrrrrrrrrrr voor je.

Jij bent een zeikfluit eerste klas, je garantie is allang en breed verstreken, en dan ga je ook nog zeveren. Jij moet wel op je achterhoofd gevallen zijn.

Jankende & kwijlende sater. Had dan extra garantie dr bij genomen, en achteraf maar jengelen, heb geen greintje medelijden met je.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 10:18:14 #164
92418 BGN
Sunrise
pi_28407901
Ik weet dat mensen van hun I-pod houden, maar FUCK HUN IPOD is wel heel exteeem. Of zorgt dat clickwheel voor hidden pleasure?
pi_28408176
Ik ben vanaf NU benieuwd hoe lang mijn accu meegaat. Vannacht voor het eerst voor de volle 100% opgeladen.
Heb hem nog maar een klein weekje. Tot die tijd met een halce accu gedaan die al zo vol was vanag de fabriek.
pi_28408560
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:42 schreef JimBob het volgende:
iBook kapot, gebeld, werd opgehaald bij huis dag later.
3 dagen later was die weer terug.
Ging allemaal super netjes.
Dat is zeker voor november 2004? In november 2004 is het bedrijf dat die service voor Apple deed op de fles gegaan. Sindsdien laten ze het door andere bedrijven doen die

• Je laptop niet ophalen, je mag 'm zelf komen brengen
  • Je minstens een week laten wachten voor de reparatie klaar is (dat vorige bedrijf deed zelfs aan klaar-terwijl-u-wacht...)
  • (In mijn geval) constant blijven beweren dat er eigenlijk helemaal geen garantie is en doodleuk zelfs een week na reparatie opeens een nota sturen. (Uiteraard heb ik deze niet echt hoeven te betalen. )

Apple gaat er niet echt op vooruit, dit samen met een fucking 0900 nummer waarmee je ze opeens alleen nog maar kunt gebruiken.
  • I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_28408608
    quote:
    Op woensdag 29 juni 2005 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:
    Mijn laptop begaf het na 3 maanden en men verdomde hem onder de garantie te repareren.
    Wat was er stuk aan dan?
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 13:09:35 #168
    28167 matthijst
    pi_28410914
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 10:16 schreef Soraya20 het volgende:

Lekkerrrrrrrrrrr voor je.

Jij bent een zeikfluit eerste klas, je garantie is allang en breed verstreken, en dan ga je ook nog zeveren. Jij moet wel op je achterhoofd gevallen zijn.

Jankende & kwijlende sater. Had dan extra garantie dr bij genomen, en achteraf maar jengelen, heb geen greintje medelijden met je.
    Ga lekker arab-lyrics checken dan, zeikwijf.

Heb je meer verstand van dan Nederlandse garantievoorwaarden blijkbaar

Tijd voor een

Alle mongolen zijn wel langsgeweest en de rest van de reacties boeien me niet zoveel meer

[ Bericht 16% gewijzigd door matthijst op 02-07-2005 13:30:09 ]
    pi_28412143
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 11:05 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat is zeker voor november 2004? In november 2004 is het bedrijf dat die service voor Apple deed op de fles gegaan. Sindsdien laten ze het door andere bedrijven doen die

• Je laptop niet ophalen, je mag 'm zelf komen brengen
  • Je minstens een week laten wachten voor de reparatie klaar is (dat vorige bedrijf deed zelfs aan klaar-terwijl-u-wacht...)
  • (In mijn geval) constant blijven beweren dat er eigenlijk helemaal geen garantie is en doodleuk zelfs een week na reparatie opeens een nota sturen. (Uiteraard heb ik deze niet echt hoeven te betalen. )

Apple gaat er niet echt op vooruit, dit samen met een fucking 0900 nummer waarmee je ze opeens alleen nog maar kunt gebruiken.
  • Nee, was erna nog.
    Boos worden helpt.
    Was een of ander bedrijf in Drachten die ophaalde geloof ik.
    pi_28412178
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 14:04 schreef JimBob het volgende:
    Was een of ander bedrijf in Drachten die ophaalde geloof ik.
    Damn, had ik dat maar geweten. Ze hebben mij op CARD afgestuurd, hoorde achteraf dat dat niet echt het meest fantastische bedrijf is, maar dat Apple om de een of andere reden ze toch maar blijft helpen.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_28412255
    Vaag, maargoed..er er werd idd gezegd dat we moesten brengen enzo.
    Maar er was toen dat ding gekocht werd iets gezegd over bij huis ophaal service enzo, en daarom werd die opgehaald.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 14:11:58 #172
    57586 Bananenman
    -----------
    pi_28412309
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 13:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Tijd voor een
    [afbeelding]

Alle mongolen zijn wel langsgeweest en de rest van de reacties boeien me niet zoveel meer
    Had dan ook niks geopend in the first place, zwerver.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 14:23:33 #173
    28167 matthijst
    pi_28412587
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 14:11 schreef Bananenman het volgende:

Had dan ook niks geopend in the first place, zwerver.

pi_28431055
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 13:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Tijd voor een
    [afbeelding]

Allicht heb ik er meer verstand dan jij, sjlemiel.

Wanneer je een apple-product in gebruik neemt is dat een overeenkomst dat je akkoord gaat met hun algemene voorwaarden. Zeg maar dag met het handje tegen je Ipod die je naar alle waarschijnlijkheid gewoon van de trap hebt laten sodemieteren. Heel goed, je kunt t al.
    pi_28432223
    Vandaag toch bijna nog een i-pod gekocht
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')