abonnement Unibet Coolblue
pi_28339354
Het vorige deel:
schimmelinfectie >:(

Mijn laatste post (antwoord op vraag van Ingrid19)

Ik heb er ook al gehad waarbij het alleen heel erg rood was en pijn deed en een beetje bloedde.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28339746
Ik heb nu megaveel afscheiding en verder geen last. Zal dan wel bij zwngerschap horen.
Heb geen zin in weer een schimmel, heb ik al vaak genoeg gehad.
pi_28339769
is daar niets tegen te doen dan?
pi_28339864
o w8, ik lees me in .
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:09:50 #5
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28339931
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:05 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb nu megaveel afscheiding en verder geen last. Zal dan wel bij zwngerschap horen.
Heb geen zin in weer een schimmel, heb ik al vaak genoeg gehad.
wit vloed.. is normaal van die lactacyd doekjes gebruiken
pi_28340020
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:09 schreef Neva het volgende:

[..]

wit vloed.. is normaal van die lactacyd doekjes gebruiken
Brrrr. Daar kan ik helaas niet tegen, wordt het alleen maar erger. Inlegkruisje is zeker geen goed idee?
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:17:39 #7
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28340199
inlegkruisjes wordt juist afgeraden misschien tussendoor wat vaker met aluw washandje er tussendoor
pi_28341372
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:17 schreef Neva het volgende:
inlegkruisjes wordt juist afgeraden misschien tussendoor wat vaker met aluw washandje er tussendoor
Ik denk dat een washandje met alleen water nog wel de beste tip is...

Lactacyd (welke dan ook) werd mij door verschillende artsen afgeraden, en inlegkruisjes zijn ook niet al te goed, aangezien deze de boel alleen maar warm en broeierig worden.

Ingrid, wil je niet ontmoedigen, maar het schijnt dat schimmels vaker voorkomen als een vrouw zwanger is. Weet niet wat er van waar is, maar goed, zou kunnen dus.
pi_28341911
Inlegkruisjes gebruik ik normaal ook niet. Ga ik dus ook maar niet doen.
pi_28408248
Het is nog steeds niet over het jeukt vandaag zelf extreem erg
Nu heb ik vannacht wel een cremebeurt overgeslagen, moet de hele dag filmen op een festivalletje in de buurt dus geen zin om met een soppend inlegkruisje rond te lopen.... maar daar heb ik nu dus dikke spijt van....

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28408405
Wat klote Syrena!

Ik ben bang dat ik toch een schimmel of iets anders heb. Het vrijen wilde gisteren ineens niet meer.
pi_28418661
Ik heb er iets op gevonden, vroeger had ik het ook veel en nu dus nooit meer.
Ik gebruik de vaginale spray van candira (bij kruidvat) en als ik iets 'raars' voel een vaginale douche met de druppels. Het heeft mij er echt van af geholpen.
pi_28419173
Okj het klinkt heel raar dit ik weet het

Maaaarr wat bij mij echt heeeel erg helpt tegen de jeuk is een rooibos thee zakje wat lauwig is erop te leggen....ook de roodheid gaat hierdoor weg....alleen inwendig helpt dit dus niet...

Ik heb nu al vanaf januari aan 1 stuk door een schimmel infectie...elke keer lijkt het even weg te zijn maar dan komt het keihard weer terug...Ik heb nu al zoweel geprobeerd...maar dit hielp iig een klein beetje...misschien hebben jullie wat eraan
pi_28420821
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:20 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik heb nu al vanaf januari aan 1 stuk door een schimmel infectie...elke keer lijkt het even weg te zijn maar dan komt het keihard weer terug...Ik heb nu al zoweel geprobeerd...maar dit hielp iig een klein beetje...misschien hebben jullie wat eraan
Bekend probleem, ik heb er 14 maanden af en aan mee gelopen, steeds een paar weken weg, dan direct weer vol in de problemen...

zoek het eens buiten de reguliere geneeskunde, die kunnen een infectie wel behandelen, maar doen eigenlijk niks aan de oorzaak, namelijk het onstabiel zijn van je lichaam. Sommige andere geneeskundes doen het wel. Proberen kan nooit kwaad.
pi_28428093
misschien heb ik het ook.

Ik heb extreem veel last van afscheiding, hadi k altijd al, maar nu heb ik korreligere drogere afscheiding tussen schaamlippen
Ik had ook pijn toen een jongen er met z'n vinger inging en ook toen ie me gewoon vingerde, het was heel droog en deed pijn
kan dit een schimmelinfectie zijn
ik heb verder geen last van jeuk en ook geen pijn als ik mezelf masturbeer
pi_28438093
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:04 schreef moon1702 het volgende:
Ik heb er iets op gevonden, vroeger had ik het ook veel en nu dus nooit meer.
Ik gebruik de vaginale spray van candira (bij kruidvat) en als ik iets 'raars' voel een vaginale douche met de druppels. Het heeft mij er echt van af geholpen.
Die heb ik ook Ik ga 'm nu weer eens na de sex gebruiken.

Overigens gaat het vandaag al wat beter, gisteren weer netjes een cremepje opgeduwd. Ik had nog een tube Multigyn van Bioclin (of andersom?) liggen en dat heb ik op mijn knalrooie binnenste schaamlipjes gesmeerd. Dat verstilde de jeuk een beetje, en 's avonds heb ik nog een flinke klodder gedaan om ze wat tegen de creme te beschermen. Volgens mij zit in die Multigyn ook teatree ofzo, het ruikt hetzelfde als de Candira druppels.

Nog drie dagen en dan ben ik er hopelijk vanaf
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28438135
Multigyn ken ik niet, ik heb altijd daktarin gekregen van de dokter en als het erger was twee grote pillen, die je dan in één dag moest nemen. Was het direct mee weg.
De oorzaak bij mij is trouwens Augmentin (antibiotica) elke keer als ik dat moet nemen krijg ik het en ook soms als ik erg moe ben.
pi_28441415
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:12 schreef innovative het volgende:

[..]

Bekend probleem, ik heb er 14 maanden af en aan mee gelopen, steeds een paar weken weg, dan direct weer vol in de problemen...

zoek het eens buiten de reguliere geneeskunde, die kunnen een infectie wel behandelen, maar doen eigenlijk niks aan de oorzaak, namelijk het onstabiel zijn van je lichaam. Sommige andere geneeskundes doen het wel. Proberen kan nooit kwaad.
Ja ik heb nu ook homeopatische middelen....het probleem is dat ik het hiervoor ook heel vaak had, maar dan hielpen medicijnen gewoon....Nu werkt dus niks meer....

Maar omdat ik chronische blaasontsteking heb, en hiervoor bijna 9 maanden aan 1 stuk door antibiotica heb geslikt is heel mijn lichaam de weg kwijt....

Nu heb ik ook weer blaasontsteking (waar echt niks aan te doen is want het is een afwijking dat mijn urine terug in de urinebuis (van nieren naar mijn blaas) gaat....) maar ik wil gewoon echt geen kuurtje meer...heel mijn lichaam is aan het kapot gaan van die zooi, mijn darmen kunnen niet meer zelfstandig werken, en nou ja schimmelinfectie waar je niet goed van wordt

Ik ga volgende week weer naar mijn homeapaat....hopelijk weet ze raad aangezien ik vanaochtend wakker werd van de pijn
pi_28494714
Gewoon een creme halen waar miconazol in zit. Dit helpt tegen allerlei schimmels. Het zit bijvoorbeeld ook in cremes voor voetschimmel. En ja, dit kun je op de geslachtsdelen smeren.
Mijn vriend en ik hebben er ook last van gehad. Ik kreeg 3 zetpillen voor in mijn doos (alleen op recept bij de huisarts/apotheek) en mijn vriend kon gewoon de "voetschimmelcreme" gebruiken (te halen bij drogist enzo).
Succes!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

op http://www.achmeahealth.nl/index.php?page_id=20&type=zoek_uitgebreid&zoekterm=miconazol heb ik dit gevonden:
Miconazol: hoort bij de azolen. Het is een antischimmelmiddel dat verwerkt is in Miconazol vaginale crème en in de merkmiddelen Gyno-Daktarin en Gyno-Miconazolnitraat. Het wordt gebruikt bij de behandeling van candida infecties van de vagina. Miconazol is ook verkrijgbaar als middel voor de huid: crème, strooipoeder en applicatievloeistof. Het zijn alle zeer effectieve middelen tegen schimmels (Antimycotica: de medicijnen tegen schimmels). Het is verkrijgbaar onder de soortnaam en de merknamen Daktarin en Dermacure.

Miconazol is middel tegen schimmels en verkrijgbaar als gel voor gebruik in de mond en als tabletten. Dat is verkrijgbaar onder de merknaam Daktarin Orale gel. Het middel wordt gebruikt ter voorkoming van schimmelontwikkeling in mond, de keelholte en het maag- darmkanaal. Mensen die last hebben van een schimmel in de mond en een kunstgebit hebben moeten dat tijdens de behandeling regelmatig goed reinigen en desinfecteren. Bij 5% van de gezonde baby's komt candidiasis (een schimmelinfectie) in de mond voor. Dat gaat meestal vanzelf weer over, maar soms leidt het tot pijn, minder drinken, voedingsproblemen, prikkelbaarheid en huilen. Dan kan eventueel overgegaan worden op behandeling met orale gel. Dat gebeurt door de gel op de tepels te smeren voor de borstvoeding. Let op: dat kan in zeldzame gevallen tot verstikking leiden (Ned Tijdschr Geneeskd 2004;148:1598).

Daarnaast zijn er miconazol oordruppels voor behandeling van een ontsteking van de uitwendige gehoorgang.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schimmels: de middelen
(stofnaam (merknaam))
Econazol (Pevaryl), Tolnaftaat/cetylpyridinium (Focusan), Miconazol (Daktarin, Dermacure), Isoconazol (Nystatine), Ketoconazol (Nizoral), Sulconazol (Myk), Natamycine (Pimafucin), Bifonazol (Mycospor), Clotrimazol (Canesten, Clotrimazol), Methylrosaniline (Gentiaanviolet oplossing), Tolnaftaat/cetylpyridinium (Focusan), Combinatiepreparaat (Whitfields Oplossing, Crème en Zalf), Terbinafine (Lamisil), Butoconazol (Gynomyk)

Schimmelziekten van de huid kunnen vrij hardnekkig zijn. Als men een schimmel op de huid heeft, is men niet ziek. Het is een van de in de natuur gebruikelijke vormen van samenleving. Wanneer de weerstand echter minder wordt, kan de schimmel wel een forse aanslag op je lichaam doen. Dat is bijvoorbeeld het geval bij mensen die aan aids lijden. Bij hen zijn er naast alle andere aandoeningen ook vaak ernstige schimmelziekten.

Bovendien is het esthetisch de moeite waard iets aan een schimmelziekte te doen. Het ziet er vaak niet aangenaam uit. Veel middelen hebben effect tegen schimmelziekten. De zwavelmiddelen doen het prima. Ook salicylzuur kan schimmels goed aan.

Vooral de huidschimmel, Pityriasis vesicolor, kan effectief met salicylzuur behandeld worden. Deze schimmel geeft verkleuring van de huid. Op een blanke huid zijn roze plekken te zien. Op een bruine huid ziet men lichte vlekken. Deze ontstaan overigens vaak in warme landen, waar de schimmel de kans krijgt als men zich slecht afdroogt en men op het strand gaat liggen en zich, om bruin te bakken, insmeert met kokosolie. In kokosolie zitten zuren die bacteriën doden, zodat de schimmels zich kunnen ontwikkelen.

Jodium en teerstoffen hebben eveneens een goed effect bij de behandeling van bepaalde schimmels.

Er zijn behalve deze oudere middelen ook moderne synthetische stoffen. De meeste van deze stoffen worden ook gebruikt bij aandoeningen van de vagina. Het spreekt vanzelf dat de schimmeldodende stoffen overal in het lichaam hun werk kunnen doen.

Zweetvoeten zijn in 50% van de gevallen een gevolg van voetschimmel. Als de schimmel behandeld is, zijn meestal ook de zweetvoeten verdwenen. Voetschimmels worden in het algemeen in verband gebracht met zwembaden en sportzalen, vandaar ook het begrip zwemmerseczeem. Dat is overigens vrij gemakkelijk te voorkomen door de voeten goed af te drogen en eventueel na het zwemmen te wassen met zeep. De combinatie salicylzuur en benzoëzuur (Whitfields) wordt vaak gebruikt voor de behandeling van voetschimmel.

Het sterkst tegen schimmels werken de imidazolderivaten: miconazol, econazol en bifonazol. Dat zijn dure middelen en het loont dus de moeite om met het gebruik daarvan te wachten tot het op andere wijze niet blijkt te lukken
pi_28494748
Owja, vrij als het even kan MET condoom totdat het over is. Anders gaat het heel lang duren voordat het weg gaat!!!
pi_28541894
Multigyn gebruik ik dus nooit meer, dan voelt het alsof ik in brand sta!!! Maar die Candira druppels helpen bij mij ook wel. Ik heb één keer de suggestie op het pakje opgevolgd van een paar druppels in bad doen en er dan in gaan zitten - dat werkt wel maar dan ruikt je bad een week later nog naar Candira! Tegenwoordig gebruik ik meestal alleen water om te spoelen met soms een paar druppels Tea Tree Oil erbij. Na de sex spoel ik altijd anders krijg ik ook weer last van irritatie, weet niet of ik dan ook gelijk een schimmelinfectie heb, kan ook zijn dat ik een beetje allergisch ben ofzo...
Maar ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de Protexa wel begint te werken. Maar ik juich nog niet te vroeg, dat brengt ongeluk!
Ik zag in het vorige topic nog een vraag staan - of je bij een schimmelinfectie ook altijd jeuk hebt - het kan zo zijn dat je geen last hebt van jeuk, maar wel van de andere symptomen zoals droogheid, korrelige afscheiding enz. Maar dan ben je echt een uitzondering, als je er geen jeuk bij hebt! En dan heb je echt mazzel!
pi_28541943
Het is trouwens bij mij nog nooit gebeurd dat de infectie ook overging van de drogist-middeltjes, bij mij werken ze vooral als symptoombestrijding. Maarja, bij de middeltjes van de apotheek ook niet...
pi_28616250
Ik heb het op mijn benen gehad.. Maar daar kreeg ik een zalfje voor.
Na een poostje is het weer weggegaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 09-07-2005 08:47:12 ]
pi_28646273
Ook een beetje kokosolie kan helpen.kokosolie Erin doen en een tampon erin doen.
Kokosolie is namelijk super goed tegen schimmels. geen santen erin doen,maar gewone kokolie het liefst biologisch (te koop bij reformwinkel) Bij een anti-candida dieet wordt het ook aangeraden om het vaak te eten. Is trouwen ook lekker om in te bakken (in kokosolie) Als je het moeilijk eruit kunt schrappen,maak je eetlepel dan warm in heel heet water,droog het af en schep dan de kokosolie eruit.
pi_28791768
Dat heb ik ook al vaker gelezen ja, dat kokosolie kan helpen... Denk niet dat mijn vriend er zo blij mee zal zijn als ik ineens in kokosolie ga bakken... Naja, als mijn Protexa kuur niet werkt dan ga ik dat maar eens proberen, maar het lijkt er wel op dat de Protexa aanslaat... (niet te vroeg juichen!!!)
pi_28791842
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:15 schreef flutterbye het volgende:
Dat heb ik ook al vaker gelezen ja, dat kokosolie kan helpen... Denk niet dat mijn vriend er zo blij mee zal zijn als ik ineens in kokosolie ga bakken... Naja, als mijn Protexa kuur niet werkt dan ga ik dat maar eens proberen, maar het lijkt er wel op dat de Protexa aanslaat... (niet te vroeg juichen!!!)
Hoe lang moet je nog?
Oja, en tussendoor noggeeeh gesext zonder klachten?

Ik durf dus niet meer en vriendje ook niet
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28792079
Ik heb nog pillen voor 24 dagen, dus dat duurt nog wel even! Ja, de sex gaat prima, al ligt onze frequentie niet bijzonder hoog vanwege mijn libido-verlies (ik denk door de nuvaring...) dus al het initiatief moet van hem komen... Dus dat scheelt misschien al met de irritatie. Hij heeft sowieso nooit last van een schimmelinfectie gehad, immuun ofzo. Maar ik spoel ook nog steeds even na afloop, dat blijf ik gewoon doen, denk ik, ook als het probleem na de kuur over is. Ik heb de laatste tijd trouwens ook geen glijmiddel nodig gehad.
Wel vervelend dat jullie niet meer durven! Maarja, als het nog niet helemaal over is, dan zou dat het waarschijnlijk weer verergeren... Sterkte ermee!
pi_28792197
Ik vraag me af of het ook zou helpen bij mijn darmproblemen. Als ik zoek op candida, dan kom ik daar klachten tegen die ik dus ook met mijn darmen heb (maar dan zit je dus wel op nogal wazige en wollige sites ).

Ik denk dat ik het ook ga proberen. Baat het niet dan schaadt het (hopelijk) ook niet.
Protexa Ogolith was het toch?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28792540
Ja, klopt, van DNH Research. Op www.gezondheidaanhuis.nl en op www.mijnapotheek.nl kun je het bestellen.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 12:05:51 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_28854439
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:02 schreef ankepanke het volgende:
Gewoon een creme halen waar miconazol in zit. Dit helpt tegen allerlei schimmels. Het zit bijvoorbeeld ook in cremes voor voetschimmel.
Dat helpt niet tegen inwendige schimmels hoor En daar gaat dit hele topic over.
Ik krijg altijd fluconazol van mijn arts, een grote tablet en dan heb je ook niet dat geklooi met die pijnlijke eitjes.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_28863194
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat helpt niet tegen inwendige schimmels hoor En daar gaat dit hele topic over.
Ik krijg altijd fluconazol van mijn arts, een grote tablet en dan heb je ook niet dat geklooi met die pijnlijke eitjes.
ik zei ook dit:
quote:
Ik kreeg 3 zetpillen voor in mijn doos (alleen op recept bij de huisarts/apotheek) en mijn vriend kon gewoon de "voetschimmelcreme" gebruiken (te halen bij drogist enzo).
de creme is voor de heren, meestal zijn dame en heer besmet.
(neem aan dat heren liever een creme smeren dan een tablet in hun ding stoppen,
pi_28968591
Is zo'n schimmelinfectie ook oraal overdraagbaar? Je pijpt of beft iemand die een schimmelinfectie heeft ... moet je dan dringend naar de drogist voor een zakje pepermuntjes?

Of is/blijft deze in de mond niet actief, en is er zo geen risico op besmetting?
pi_28969509
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 10:45 schreef zzzoefff het volgende:
Is zo'n schimmelinfectie ook oraal overdraagbaar? Je pijpt of beft iemand die een schimmelinfectie heeft ... moet je dan dringend naar de drogist voor een zakje pepermuntjes?

Of is/blijft deze in de mond niet actief, en is er zo geen risico op besmetting?
Er heeft ooit een Zweeds onderzoek in de krant gestaan dat veel vaginale schimmelinfecties juist ontstaan door orale sex.

Of het andersom ook kan heb ik geen idee van, ik denk eigenlijk alleen als je weerstand ontzettend laag is, de enige keer dat ik ooit gehoord heb van een schimmelinfectie in de mond was bij een meisje dat leukemie had en net een beenmergtransplantatie had ondergaan (en haar imuunsysteem dus plat lag).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_29194036
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:27 schreef Syrena het volgende:
Of het andersom ook kan heb ik geen idee van, ik denk eigenlijk alleen als je weerstand ontzettend laag is, de enige keer dat ik ooit gehoord heb van een schimmelinfectie in de mond was bij een meisje dat leukemie had en net een beenmergtransplantatie had ondergaan (en haar imuunsysteem dus plat lag).
Nooit gehoord van aften? Dat zijn ook kleine schimmelplekjes in de mond, heel pijnlijk.

Overigens, ik mag weer aan de medicijnen Baal er wel van, maar goed, ik ben bijna 1,5 jaar schoon geweest, dus als ik het voor de toekomst zo kan houden dan kan ik daar best mee leven ('t was een tijdje om de 6 tot 8 weken). Heb net mijn huisarts gebeld voor reguliere medicijnen (dan gaat het snel weg, maar geeft geen garanties voor langere termijn) en ga weer protexa bestellen, want ik ben er heilig van overtuigd dat het daardoor zo lang goed is gegaan...
pi_29194212
Ahhh Inno wat rot! Ik heb *afklopt*afklopt*afklopt* nog geen last gehad tot nu toe.
Ik heb wel een voorraad anti-schimmel liggen waar je misselijk van wordt misschien schrikt dat af.

Overigens zijn aften geen schimmelinfecties maar kleine zweertjes.
Spruw is wél een schimmelinfectie, maar dit komt vaker voor bij kleine kinderen dan bij volwassenen (chech het borstvoedingtopic, moet er toch niet aan denken later *auw*auw*auw*)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_29194733
Ik zit bijna aan het eind van mijn Protexa-kuur, en het gaat nu een stuk beter! Ik heb niet het idee dat het helemaal weg is... Ik heb me echter niet strak aan het schema gehouden, ik vergeet het gewoon!!! Ik heb dus wel eens een pilletje overgeslagen. Ik heb er ook wel eens 1 met water ofzo ingenomen, soms krijg ik ze echt niet door m'n keel...
Heeft iemand enig idee of het kwaad zou kunnen om hierna gewoon nog een kuur te doen? Innovative, jij hebt ze toen toch op voorschrift van een homeopatisch deskundige gekregen? Heeft ze/hij er toen iets over gezegd? Ik kan er op internet niks over vinden.

Orale seks bij iemand die een schimmelinfectie heeft lijkt me niet aan te raden, voor beide partijen niet! Maar het minst voor degene met de infectie, de menselijke mond wemelt van de bacteriën!
pi_29195915
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:28 schreef flutterbye het volgende:
Heeft iemand enig idee of het kwaad zou kunnen om hierna gewoon nog een kuur te doen? Innovative, jij hebt ze toen toch op voorschrift van een homeopatisch deskundige gekregen? Heeft ze/hij er toen iets over gezegd? Ik kan er op internet niks over vinden.
Ik kreeg er zelfs een herhalingsrecept bij voor nog een kuur als de eerste kuur nog niet het gewenste recept zou hebben. Ik neem aan dat het geen kwaad kan, ze zal geen herhaling geven als dat niet gezond is. Sowieso is het natuurlijk geen medicijn maar een voedingssuplement.

Ben alleen mijn herhalingsrecept kwijt, ik heb ze nu maar via internet besteld.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:43:55 #38
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_29198211
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:28 schreef flutterbye het volgende:
Ik zit bijna aan het eind van mijn Protexa-kuur, en het gaat nu een stuk beter!
Die protexa-kuur, wat is dat voor iets? Mijn vriendin heeft er namelijk ook met enige regelmaat last van en misschien zou ik dat eens voor kunnen stellen aan 'r...
pi_29204227
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:43 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

Die protexa-kuur, wat is dat voor iets? Mijn vriendin heeft er namelijk ook met enige regelmaat last van en misschien zou ik dat eens voor kunnen stellen aan 'r...
Het is een homeopatisch voedingssuplement. Er zitten verschillende mineralen en metalen in in heel kleine concentraties. In principe is het er voor bedoeld de weerstand in het lijf een beetje op pijl te houden, en zodoende ben je ook minder vatbaar voor schimmels.

Is te bestellen bij twee sites die al ergens hier boven vermeld staan.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:37:22 #40
57434 Marloes
Digital Love
pi_29214515
Ik had laatst een blaasontsteking, en door de antibiotica kreeg ik een schimmelinfectie. Het jeukte, was rood, enorm opgezwollen en ik moest janken van de pijn, wat is dat klote zeg
Ben naar de dokter geweest en kreeg een zalfje, ook moest ik er voor het slapen gaan een soort ''bruisbal'' in doen
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_29231218
Geen inlegkruizen, zoek neutraal maandverband, indien tampons dan op tijd verschonen, katoen ondergoed (geen strings), geen strakke jeans, niet teveel suiker tot je nemen en wat ook héél belanrijk is: als je een vriendje hebt dan kan het wel eens aan hem liggen qua hygiëne, voorhuidje en zo. Dat was bij mij het geval dus. Ik bleef maar smeren en slikken en vriendje hoefde niets te doen volgens m'n huisarts. Gek werd ik van de jeuk! Toen de verkering uit was, wat schetste mijn verbazing? Juistem, geen schimmelinfectie meer! Er zijn 2 conslusies te trekken: vriendje moet ook mee behandeld worden (heb de gezondheidsinspectie gebeld en die beaamde deze vaststelling) anders blijf je elkaar besmetten én vriendje moet net zo hygiënisch zijn als jij, absolute noodzaak! Mocht echt niks helpen dan kan je vragen om een glucose-test te doen, soms is het een teken van een beginnende suikerziekte.

O ja, niet uitgebreid in bad liggen met allerlei overheerlijke zeepjes, dat is vragen om moeilijkheden, douchen dus met ook een neutrale douchschuim, zonder enige toevoeging van wat ook!

[ Bericht 6% gewijzigd door Suko op 29-07-2005 12:58:45 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:03:54 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29231949
Wat doen jullie toch allemaal moeilijk? Gewoon fluconazol bij je huisarts bestellen en het is in notime weg
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_29232035
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:03 schreef SEMTEX het volgende:
Wat doen jullie toch allemaal moeilijk? Gewoon fluconazol bij je huisarts bestellen en het is in notime weg
Niet altijd dus, zie mijn bijdrage...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:39:57 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29233236
Vriend idd ook meebehandelen als 't nodig is, maar fluconazol doet meestal wel the job hoor
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_29233681
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:39 schreef SEMTEX het volgende:
Vriend idd ook meebehandelen als 't nodig is, maar fluconazol doet meestal wel the job hoor
Indeed, vrijmaatje ook behandelen maar het zal je verbazen hoeveel huisartsen dat niet melden aan de patient, vriendjes hebben geen klachten maar dragen het wel met zich mee, onvoorstelbaar dat zoiets massaal wordt genegeerd!
pi_29236056
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:39 schreef SEMTEX het volgende:
Vriend idd ook meebehandelen als 't nodig is, maar fluconazol doet meestal wel the job hoor
En binnen vier tot zes weken hang ik wéér aan de lijn... Wéér fluconazol, wéér een paar dagen geen seks en vooral, wéér pijn en jeuk, wéér balen van je eigen lijf en niet lekker in je vel zitten.

Een keer een infectie, ach, boeiend. Maar de frequentie waarmee de schimmels bij mij opduiken als ik geen extra maatregelen neem zorgt dat de schimmels mijn leven net een stukje minder leuk maken.

Zodoende dus, dat ik ongeveer álles aan grijp dat kan werken, en ook heel bewust bezig ben met situaties voorkomen waarin ze kunnen ontstaan. Niks moeilijk doen, pure noodzaak. Want het is ten eerste niet gezond om continu aan de medicijnen te zitten, ten tweede is het gewoon ronduit k*t als de schimmels je weer te pakken hebben en je binnen een paar weken weer met de problemen zit.
pi_29388655
Ook weer meld
Godverdomme wat word ik er toch verschrikkelijke sjaggo van weer
Gelukkig heb ik nog een voorraad liggen, hoef ik niet eerst te wachten op mijn recept.

Ik wil een vagina-slijmvlies-transplantatie Doe me die van Jenna Jameson maar klonen ofzo, dat zal wel tegen een stootje (of meer...) kunnen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:01:06 #48
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29388857
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:07 schreef innovative het volgende:

[..]

En binnen vier tot zes weken hang ik wéér aan de lijn... Wéér fluconazol, wéér een paar dagen geen seks en vooral, wéér pijn en jeuk, wéér balen van je eigen lijf en niet lekker in je vel zitten.

Een keer een infectie, ach, boeiend. Maar de frequentie waarmee de schimmels bij mij opduiken als ik geen extra maatregelen neem zorgt dat de schimmels mijn leven net een stukje minder leuk maken.

Zodoende dus, dat ik ongeveer álles aan grijp dat kan werken, en ook heel bewust bezig ben met situaties voorkomen waarin ze kunnen ontstaan. Niks moeilijk doen, pure noodzaak. Want het is ten eerste niet gezond om continu aan de medicijnen te zitten, ten tweede is het gewoon ronduit k*t als de schimmels je weer te pakken hebben en je binnen een paar weken weer met de problemen zit.
Zorg dat je geen wondjes 'down there'krijgt, gebruik liever tampons als je telkens maandverband gebruikt en schakel over over maandverband als tampons juist die ontstekingen veroorzaken. Geen cremes of zeep gebruiken, geen strakke strings of broeken, geef haar een beetje lucht
Klinkt raar, maar dan wordt het al gauw minder
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_29389132
Je zou met een candida dieet kunnen beginnen, goed op je voeding gaan letten, geen schimmels en suikers eten, zuurdesem brood gebruiken en geen gisten meer eten.
regelmatig inwendig spoelen met kamille thee (is schimmelwerend)
en voor de rest zorgen dat je gezondheid goed op peil komt. Door een verzwakt gestel hebben schimmels sneller de kans van toeslaan.
De schimmels die je een vaginale schimmelinfectie bezorgen komen vanuit je darmen, als ze dus uit je darmen zijn kunnen ze je ook niet meer infecteren. En verder je partner laten controleren op schimmels, want je steekt elkaar continue weer aan
mama van Myrddin
pi_29389789
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:54 schreef Suko het volgende:

[..]

Indeed, vrijmaatje ook behandelen maar het zal je verbazen hoeveel huisartsen dat niet melden aan de patient, vriendjes hebben geen klachten maar dragen het wel met zich mee, onvoorstelbaar dat zoiets massaal wordt genegeerd!
Onzin waarom zou je je laten behandelen als je geen klachten hebt. Wel een schimmelinfectie en geen klachten, dat gaat er bij mij niet in hoor.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:03:02 #51
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29390879
Dat zal je dus tegen vallen... Het is al vaker gebeurd bij ons dat ik zelf geen klachten had, maar die schimmel overduidelijk over-en-weer werd gebracht... En na een tijdje kreeg ik dan ook wel klachten, maar zeker niet meteen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:14:24 #52
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_29391217
Ik had er vroegah ook om de haverklap last van; toen op aanraden van mijn fitness instructeur mijn koolhydraten uit mijn voeding geflikkerd

en warempel..sindsdien nooit meer last van gehad. Zal bij mij toch aan de suikers gelegen hebben.
pi_29391982
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zorg dat je geen wondjes 'down there'krijgt, gebruik liever tampons als je telkens maandverband gebruikt en schakel over over maandverband als tampons juist die ontstekingen veroorzaken. Geen cremes of zeep gebruiken, geen strakke strings of broeken, geef haar een beetje lucht
Klinkt raar, maar dan wordt het al gauw minder
Allemaal gedaan en tóch bleef ik ze houden...

Ik ben er denk ik vier keer mee naar de huisarts geweest, verschillende artsen zelfs, allemaal tips gehad, gebruik alleen maar tampons, want daarmee is het minder, nooit zeep, nooit cremes, jarenlang alleen boxershorts gedragen van katoen en nog feest...

Vandaar dus dat ik verder ben gaan zoeken en thank god voor mijn homeopate...
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:08 schreef Misticle_lightning het volgende:
Je zou met een candida dieet kunnen beginnen, goed op je voeding gaan letten, geen schimmels en suikers eten, zuurdesem brood gebruiken en geen gisten meer eten.
regelmatig inwendig spoelen met kamille thee (is schimmelwerend)
en voor de rest zorgen dat je gezondheid goed op peil komt. Door een verzwakt gestel hebben schimmels sneller de kans van toeslaan.
De schimmels die je een vaginale schimmelinfectie bezorgen komen vanuit je darmen, als ze dus uit je darmen zijn kunnen ze je ook niet meer infecteren. En verder je partner laten controleren op schimmels, want je steekt elkaar continue weer aan
die schimmels hóren in je darmen, hoor... Ze worden pas schadelijk als ze in je bloed komen (wat zeldzaam maar mogelijk is) of via ontlasting in de buurt van je vagina.

En wat betreft dieten, dat geldt alleen als je een schimmel in je bloed hebt zitten, voor vaginale schimmels wordt dat niet aangeraden door artsen. Goed, nu eet ik sowieso al geen suiker om andere redenen, maar goed, helpt ook niet echt. Aangezien ik met protexa een jaar schimmelvrij kan zijn, zie ik ook het nut niet zo om mezelf te gaan onderwerpen aan een soort van atkinsdieet (heb genoeg gelezen over anti-schimmeldieten om te weten dat die ook bar ongezond zijn, je mag veel fruit niet, je mag geen koolhydraten terwijl je die wél nodig hebt voor bepaalde lichaamsfuncties...) en daarmee mezelf de lol van lekker eten te ontzeggen...

't Zijn schimmels, het is storend, het verstoort mijn seksleven en soms ook mijn plezier in fietsen ed, maar ze zijn nou ook weer niet zo bepalend dat ik mijn hele leven overhoop ga gooien. Ik wil ook graag léven.
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Onzin waarom zou je je laten behandelen als je geen klachten hebt. Wel een schimmelinfectie en geen klachten, dat gaat er bij mij niet in hoor.
Zijn eigenlijk de enige twee gepaste reacties op zúlk onnozel geblaat...

Zie verder post MikeyMan...

toch nog een edit: Ik heb dus vaak al een schimmel voor ik het door heb. Laatste keer bijvoorbeeld, op zondag heb ik voor het laatst seks gehad. De woensdag daarna ontdekte ik dat ik een schimmel had, dus logischerwijs geen seks meer gehad. Toch ontdekte vriendje de volgende dag dat hij het óók had. Gek, ik merkte er niks van die zondag, toch heb ik hem aangestoken. Volgens jouw theorie volkomen onmogelijk omdat "het niet kan dat je een schimmelinfectie hebt en geen klachten". Nou, het kan dus wél.
pi_29392243
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:41 schreef innovative het volgende:

[..]

Zijn eigenlijk de enige twee gepaste reacties op zúlk onnozel geblaat...

Zie verder post MikeyMan...

toch nog een edit: Ik heb dus vaak al een schimmel voor ik het door heb. Laatste keer bijvoorbeeld, op zondag heb ik voor het laatst seks gehad. De woensdag daarna ontdekte ik dat ik een schimmel had, dus logischerwijs geen seks meer gehad. Toch ontdekte vriendje de volgende dag dat hij het óók had. Gek, ik merkte er niks van die zondag, toch heb ik hem aangestoken. Volgens jouw theorie volkomen onmogelijk omdat "het niet kan dat je een schimmelinfectie hebt en geen klachten". Nou, het kan dus wél.
Ja kreeg de klachten dus wel, zij het iets later. Een schimmelinfectie hebben zonder er klachten van te hebben kan echter niet volgens mij. Ik lees daar ook niks over overigens dus volgens mij zijn het insinueringen die ergens in deze topicreeks zijn ontstaan.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:53:05 #55
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29392374
Ik zeg toch net dat ik wel vaker géén klachten heb gehad, maar wel overduidelijk de schimmel weer overgedragen heb?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29392881
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:53 schreef MikeyMan het volgende:
Ik zeg toch net dat ik wel vaker géén klachten heb gehad, maar wel overduidelijk de schimmel weer overgedragen heb?
Als je geen klachten had, hoe weet je dan dat jij de schimmel overgedragen hebt?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:23:09 #57
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29393424
Omdat ie anders niet zo snel weer terug komt...

Plus dat ik aan de reaktie op het zalfje merk of het een schimmel is of niet...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29405319
Interessant artikel Daar staat zo ongeveer beschreven wat ook al door een aantal hier is gepost.
quote:
Gebruik een condoom bij het vrijen om infectie van of door je partner te voorkomen (ook mannen kunnen geïnfecteerd zijn met de gist).
quote:
Er zijn niet altijd duidelijke klachten, de aandoening kan ook zonder verschijnselen verlopen.
quote:
In het algemeen is het aan te raden om je (seksuele) partner ook te behandelen, om het risico op herbesmetting te verkleinen.
pi_29409468
N.a.v. het artikel nog, ik heb bij schimmelinfecties dus absoluut geen last van overmatige afscheiding maar juist het tegendeel. Ik had maandag al een vermoeden omdat ik juist géén afscheiding had.

Als ik naar de gyn ga wil ik vragen of een oorzaak kan zijn dat bij een bevriezing van mijn baarmoederslijmvlies ook wat kliertjes zijn meegevroren (en dus kapotgemaakt) die zorgen voor de vochtigheid van het vaginaslijmvlies. Voor die ingreep had ik namelijk wél meer afscheiding.
En ik wil ook absoluut NIET die slager gyn hebben die dat toen bij me gedaan heeft.

Voordat ik met de pil begon had ik dagen dat ik echt inlegkruisjes moest gebruiken, dat heb ik sindsdien nooit meer gehad, ook niet toen ik laatst met de pil gestopt ben.

Was er al ergens een glijmiddeltopic trouwens?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_29410085
Helaas heb ik nu toch weer een schimmelinfectie. Schijnt dat je tijdens je zwangerschap vatbaarder bent. Nu maar hopen dat het snel weer over is en dat ik niet nog meer schimmels ga krijgen.
Ik ga dus weer aan de eitjes en de zalf.
pi_29417072
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:49 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ja kreeg de klachten dus wel, zij het iets later. Een schimmelinfectie hebben zonder er klachten van te hebben kan echter niet volgens mij. Ik lees daar ook niks over overigens dus volgens mij zijn het insinueringen die ergens in deze topicreeks zijn ontstaan.
Op het moment dat ik het overdroeg waren er geen klachten, dus volgens jou was het dan niet aanwezig en zeker niet overdraagbaar.

Je zegt zelf, je hoeft je niet te laten behandelen als je het niet merkt, want dan kun je het niet hebben en kun je de ander niet besmetten.

Ik merkte het dus niet, en tóch heb ik hem besmet. Ja, de klachten kwamen later, drie dagen later. Maar op het moment dat ik het heb overgedragen merkte ik er niks van, toch heeft hij het ook. Waarom zou dat als man dan niet mogelijk zijn? Nog daargelaten dat wat MikeyMan zegt inderdaad waar is, het is tot twee keer toe binnen twee weken teruggekomen, en dat is na een behandeling nagenoeg onmogelijk als je niet besmet bent door een ander. Toch had hij geen klachten, maar na smeren met een zalfje ('t is niet alsof hij geamputeerd moet worden oid, je smeert met een freakin' zalfje ) kreeg ik het ineens pas weer een paar máánden later...
pi_29956143
innovative, na het lezen van jouw ervaring met dat protexa heb ik het ook maar eens besteld. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken. Lees op de bijsluiter dat je het 3x daags onder je tong moet laten smelten, doe jij dat ook zo?
En ik vroeg me af, in de periode dat je minder last had, heb je toen wel gewoon 3x daags die pillen gebruikt?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_29957775
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:12 schreef Syrena het volgende:

Als ik naar de gyn ga wil ik vragen of een oorzaak kan zijn dat bij een bevriezing van mijn baarmoederslijmvlies ook wat kliertjes zijn meegevroren (en dus kapotgemaakt) die zorgen voor de vochtigheid van het vaginaslijmvlies.
Over die bevriezing: is dat een erg pijnlijke bedoening? Ik heb een wondje dat iedere keer een week voordat ik ongesteld moet worden stuk gaat, en waardoor ik telkens weer infecties heb. Enige oplossing volgens de gyn was bevriezing. Maar ik heb na een uitstrijkje al eens een dag op bed moeten blijven liggen vanwege krampen en megaveel bloedverlies.
pi_29958264
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Over die bevriezing: is dat een erg pijnlijke bedoening? Ik heb een wondje dat iedere keer een week voordat ik ongesteld moet worden stuk gaat, en waardoor ik telkens weer infecties heb. Enige oplossing volgens de gyn was bevriezing. Maar ik heb na een uitstrijkje al eens een dag op bed moeten blijven liggen vanwege krampen en megaveel bloedverlies.
Voor mij persoonlijk was het erg pijnlijk ja Het is normaal dat je na de procedure nog even moet blijven liggen (las ik later) ik mocht meteen weg. Ik ben dan ook flauwgevallen van de pijn net voor de uitgang van het ziekenhuis. Thuis met twee paracetamol het bed ingekropen, paar uurtjes geslapen en toen was alles wonderwel over.

Op het drie weken lang nalekken dan Dat is dan geen bloed, maar wondvocht van de kapotte cellen.

Mijn moede heeft de ingreep ook gehad, en die had nergens last van. Zij was toen wel al lang en breed bevallen van mij en mijn zus, dus misschien verkrampt je baarmoeder dan niet zo snel?

Als ik het nog eens moest doen zou ik vantevoren paracetamol innemen, en zeker weer iemand meenemen, ik wilde eerst alleen gaan maar was blij dat mijn moeder bij me was. En een emmer meenemen in de auto, ik zat nu met een tupperwarebakje te kreunen dat ik zo misselijk was.

Ik vind het idee van een wondje aan mijn baarmoedermond en het risico op infecties trouwens enger dan de ingreep zelf, dus zodra ik weer iets merk ben ik weer bij de huisarts.

verstandskiezen eruit laten rukken ben ik nog steeds aan het uitstellen trouwens... *ril*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_29958739
Mmm, dit soort horrorverhalen had ik me dus zelf ook al in mijn hoofd gehaald, en ik hoopte dat ik daarmee aan het overdrijven was. Niet dus...

Als ik het goed begrijp gebeurt het dus zonder verdoving?
pi_29959229
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:34 schreef _Arual_ het volgende:
Mmm, dit soort horrorverhalen had ik me dus zelf ook al in mijn hoofd gehaald, en ik hoopte dat ik daarmee aan het overdrijven was. Niet dus...

Als ik het goed begrijp gebeurt het dus zonder verdoving?
Ik denk niet dat verdoven nut heeft, de behandeling op zich doet geen pijn, hetgeen dat pijn doet is het samentrekken van je baarmoeder als reactie op het bevriezen. En dat kun je moeilijk verdoven lijkt mij, je kunt het hoogstens opvangen door vantevoren een pijnstiller te nemen en erna ook meteen. En in bed kruipen. Ik geloofde het ook niet toen ik 2 uur later zonder pijn weer wakker werd (maar ik was wel opgelucht).

En voor hetzelfde geld heb je er dus geen last van. Net zoals verstandskiezen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_29987676
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 14:28 schreef Étoile het volgende:
innovative, na het lezen van jouw ervaring met dat protexa heb ik het ook maar eens besteld. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken. Lees op de bijsluiter dat je het 3x daags onder je tong moet laten smelten, doe jij dat ook zo?
En ik vroeg me af, in de periode dat je minder last had, heb je toen wel gewoon 3x daags die pillen gebruikt?
Ik heb ze wel onder mijn tong uiteen laten vallen. Zorgen dat je veel speeksel hebt en dan in een keer snel doorslikken. Moet wel bekennen dat ik er heel af en toe stiekem een beetje water bij heb gebruikt. Soms krijg je zo'n ding gewoon echt niet weg. Maar het went. Het scheelt ook dat er niet echt een smaak aan zit.
  maandag 29 augustus 2005 @ 11:52:29 #68
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_30069337
Niet dat ik last heb van schimmelinfecties, maar mijn vriendin wel... Waar kan ik mij als kerel zijnde het beste mee (laten) behandelen om wederzijdse besmetting volledig uit te sluiten?
pi_30069719
Mijn dokter heeft gewoon gezegd dat mijn vriend dezelfde crème kon gebruiken. Zelfde tube ook. Ik kreeg toen ook nog zo'n 'ei' mee maar daar heb je als jongen natuurlijk niks aan. Ik moest er toen 2 weken mee smeren, en mijn vriend dus ook. En dan is het aan te raden om tijdens die 2 weken condooms te gebruiken. Maarja, als je vriendin pijn heeft zal dit misschien niet aan de orde zijn. (Condooms worden qua bescherming tegen zwangerschap wel aangetast door het goedje, dus als jullie verder geen anticonceptie gebruiken, geheelonthouding dus!)
pi_30070329
Mijn toemalige vriend heeft ook een keer een tablet Diflucan gekregen, en verder idd smeren.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30081842
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Onzin waarom zou je je laten behandelen als je geen klachten hebt. Wel een schimmelinfectie en geen klachten, dat gaat er bij mij niet in hoor.
Euh en waarom niet?
Ik ben dan wel een vrouw,maar heb wel regelmatig last van schimmel infectie's,
maar echt verdere klachten zoals jeuk en rood heb ik eigenlijk nooit..
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:01:47 #72
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_30086963
[edit]laat maar[/edit]

[ Bericht 96% gewijzigd door SKa_BoSS op 30-08-2005 08:19:23 ]
pi_30087774
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 14:28 schreef Étoile het volgende:
innovative, na het lezen van jouw ervaring met dat protexa heb ik het ook maar eens besteld. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken. Lees op de bijsluiter dat je het 3x daags onder je tong moet laten smelten, doe jij dat ook zo?
En ik vroeg me af, in de periode dat je minder last had, heb je toen wel gewoon 3x daags die pillen gebruikt?
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan. Onlangs geprobeerd het te bestellen bij één van die internetbedrijfjes die op pagina één staat, hebben ze het uit de handel genomen. Dus ga het nu maar weer even via de homeopate laten bestellen. De boel wordt me weer iets te instabiel daaronder, geen zin om weer het hele feest van voor af aan mee te gaan maken, het heeft me een ruim jaar schimmelvrij gehouden, en (gezien mijn historie) dat is al heel wat.
pi_30088685
Ik heb al maaaanden last van jeuk/kriebels en roodheid. Helemaal gek werd ik ervan, gister eindelijk naar de dokter geweest, die heeft een kweekje afgenomen en denkt dat het een schimmel en/of bacterie is, aangezien de binnenkant ook geirriteerd is.
Heb een creme voor de roodheid aan de buitenkant, word alleen niet echt vrolijk als ik de bijwerkingen daarvan lees, de huid kan erg dun worden, tot bloedens toe, brr.. iemand ervaring hiermee?
I smile because I haven't the slightest idea what's going on..
pi_30091488
welke creme is dat?
pi_30091749
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:47 schreef ankepanke het volgende:
welke creme is dat?
Zit nu op mn werk dus ik weet het niet, zal vanavond even kijken en het opschrijven, hoor je het morgen.. !
I smile because I haven't the slightest idea what's going on..
pi_30131263
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 10:40 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Ik heb ze wel onder mijn tong uiteen laten vallen. Zorgen dat je veel speeksel hebt en dan in een keer snel doorslikken. Moet wel bekennen dat ik er heel af en toe stiekem een beetje water bij heb gebruikt. Soms krijg je zo'n ding gewoon echt niet weg. Maar het went. Het scheelt ook dat er niet echt een smaak aan zit.
Bedankt voor je antwoord. Ik moet zeggen dat het me nog niet echt lukt om ze 3 keer per dag in te nemen, ik vergeet het veel te vaak. Heeft ook niet zoveel zin op die manier. Vind het wel een gek idee, goud en zilver ed zijn eigenlijk giftig. Maarja het zijn natuurlijk miniscule concentraties.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_30156398
Het heeft even geduurd, maar dit is de creme die ik nu gebruik: 15 gram hydrofiele creme, miconazolnitraat (20mg/g) / hydrocortison (10 mg/g)

Merk een kleine verbetering qua jeuk, maar verder nog niet veel.. het enge ervan vind ik dus dat er op staat dat de huid heel erg dun kan gaan worden, zeker op de plek waar ik het smeer lijkt me dat niet echt voordelig..

Heeft er iemand ervaring met deze creme?
I smile because I haven't the slightest idea what's going on..
pi_30156854
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:37 schreef Alsgeenander het volgende:
Het heeft even geduurd, maar dit is de creme die ik nu gebruik: 15 gram hydrofiele creme, miconazolnitraat (20mg/g) / hydrocortison (10 mg/g)

Merk een kleine verbetering qua jeuk, maar verder nog niet veel.. het enge ervan vind ik dus dat er op staat dat de huid heel erg dun kan gaan worden, zeker op de plek waar ik het smeer lijkt me dat niet echt voordelig..

Heeft er iemand ervaring met deze creme?
Ik moest 'm de laatste keer inwendig gebruiken (met van die inbrenghulzen). Ik heb hem ook een tijdje voor uitwendig gebruik gehad, maar daar kon ik toen niet meer tegen.
Hoe lang moet je 'm gebruiken dan?


Ik ben begonnen met het spoelen na de sex, vaginale douche met vijf druppels Candira olie van Aromed, heel heel heel voorzichtig wassen met een Lactacyd variant (dus gewoon met mijn handen, geen washandjes) en als 'toetje' breng ik wat van die Bioclin-gel in.

Tot nu toe lijkt het te helpen! Alleen is mijn Candira nu op, en ze verkopen het maar op bepaalde punten (waarvan gelukkig eentje in de buurt).

En eindelijk eraan gedacht om glijmiddel aan te schaffen, ik heb die van het Etos huismerk maar genomen. Alleen nog niet getest.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30157046
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:07 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik moest 'm de laatste keer inwendig gebruiken (met van die inbrenghulzen). Ik heb hem ook een tijdje voor uitwendig gebruik gehad, maar daar kon ik toen niet meer tegen.
Hoe lang moet je 'm gebruiken dan?


Ik ben begonnen met het spoelen na de sex, vaginale douche met vijf druppels Candira olie van Aromed, heel heel heel voorzichtig wassen met een Lactacyd variant (dus gewoon met mijn handen, geen washandjes) en als 'toetje' breng ik wat van die Bioclin-gel in.

Tot nu toe lijkt het te helpen! Alleen is mijn Candira nu op, en ze verkopen het maar op bepaalde punten (waarvan gelukkig eentje in de buurt).

En eindelijk eraan gedacht om glijmiddel aan te schaffen, ik heb die van het Etos huismerk maar genomen. Alleen nog niet getest.
Oke thanks! Ik moet die creme gewoon gebruiken tot het minder/over is, 2 keer per dag dun aanbrengen. Er staat bij mij wel op alleen voor uitwendig gebruik.. maar bij jou heeft het dus geholpen? Geen rare bijwerkingen?
I smile because I haven't the slightest idea what's going on..
pi_30164994
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:37 schreef Alsgeenander het volgende:
Het heeft even geduurd, maar dit is de creme die ik nu gebruik: 15 gram hydrofiele creme, miconazolnitraat (20mg/g) / hydrocortison (10 mg/g)

Merk een kleine verbetering qua jeuk, maar verder nog niet veel.. het enge ervan vind ik dus dat er op staat dat de huid heel erg dun kan gaan worden, zeker op de plek waar ik het smeer lijkt me dat niet echt voordelig..

Heeft er iemand ervaring met deze creme?
Ja, ik heb hem ook gehad. Ik heb de bijwerkingen geen eens gelezen, ik was al zo blij dat ik er wat voor had want ik werd gek van de pijn. Verder nergens last van gehad, ik smeer soms nog steeds wel wat van die creme erop en ik neem altijd een tube mee voor als ik weer ergens last van krijg.

Ik keeg die creme trouwens samen met zo'n inbrengbruisbal, die was heel erg fijn, zorgde ervoor dat ik bijna geen pijn meer had.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30165082
Ik heb ook de crème met micanozolnitraat gebruikt, maar ik heb nooit echt de indruk gehad dat het werkte. Bij mij werdt de jeuk alleen maar erger. Bij mij werkten de dingen die Syrena opnoemde ook veel beter, en dan natuurlijk de Protexa. Binnenkort ga ik een tijdje stoppen met de nuvaring, misschien heeft dat ook wel een gunstig effect. Hoop ik wel!
Die dunne huid is volgens mij alleen bij erg langdurig gebruik. Dit is vaak ook een bijwerking van bijvoorbeeld anti-schimmelcrème voor voeten enz. Het is wel zo dat de huid zich weer hersteld wanneer je stopt met het gebruik.
pi_30166517
miconazol, tot nu toe heb ik dat een paar keer op recept via de huisarts gekregen. Maar is het ook zonder recept of via de drogist te krijgen. Ik bedoel, als ik naar de huisarts ga, dan kijkt ie 1 seconde om dan weer met dezelfde creme op de proppen te komen, en dat grapje wordt met iets te duur. Ieder consult dertieg euro of zo.
pi_30173883
Ik had vroeger ook veel schimmelinfecties. Toch zeker 1x in de 3 maanden. Op een gegeven moment werd het meer en meer bestand tegen alle middeltjes en bleef het altijd nog een beetje hangen, heel lichtelijk, maar wel zo dat het allemaal wat schroef werd in bed enzo. Gyneacoloog heeft me toen de lactacyd inwendig aangeraden (ook van thuismerken overigens) en dat gebruik ik nu al een half jaar elke dag, samen met de uitwendig, die ik al sinds mijn 13e gebruik. Sindsdien heb ik nooit meer een schimmel gehad en dat laatste beetje is ook weg gegaan.

Er zijn wel mensen waar dit niet bij helpt heb ik inmiddels vernomen, maargoed het is het proberen waard want bij mij hielp het ook .
pi_30198374
Ik heb vroeger ook best vaak een schimmetinfectie gehad... Vreselijk!!!!!
Maar ik gebruik nu al drie jaar intieme douche (uitwendig) en heb er nooit meer een gehad
En het is ook ideaal voor als je je man heerlijk wil pijpen want alle geurtjes zijn weg
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
pi_30204754
Klopt, uitwendig is ook heerlijk voor een man om te gebruiken!
pi_30204839
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:40 schreef Com.mentator het volgende:
Ik heb vroeger ook best vaak een schimmetinfectie gehad... Vreselijk!!!!!
Maar ik gebruik nu al drie jaar intieme douche (uitwendig) en heb er nooit meer een gehad
En het is ook ideaal voor als je je man heerlijk wil pijpen want alle geurtjes zijn weg
Ik snap 'm niet zo, een intiemdouche moet je toch inbrengen? Dan is het toch niet uitwendig gebruik?
pi_30211391
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:03 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik snap 'm niet zo, een intiemdouche moet je toch inbrengen? Dan is het toch niet uitwendig gebruik?
Klopt maar je hebt 2 varianten één voor inwendig en één voor uitwendig
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:41:05 #89
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_30211425
is het dan geen doekje ipv vaginale douche?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_30211530
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:41 schreef MikeyMan het volgende:
is het dan geen doekje ipv vaginale douche?
Als je dat aan mij vroeg......
Nee gewoon douche gel ph-neutraal zonder parfum echt super uitvinding!!!
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
pi_30216196
Ik heb ook weer wat raars hoor. Ik heb dus weer jeuk, maar niet contstant. Ik net ff kijken, en waar het normaal knalrood is (ingang vagina, zeg maar in het gat) is het nu wit! En niet wit van de afscheiding ofzo, maar het vlees is wittig.

Nog maar een klats Bioclin erop gedaan, morgen nog maar es naar kijken
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30223717
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:44 schreef Com.mentator het volgende:

[..]

Als je dat aan mij vroeg......
Nee gewoon douche gel ph-neutraal zonder parfum echt super uitvinding!!!
pH neutraal lijkt mij niet zo'n vinding, aangezien je vagina niet pH-neutraal is. Je vagina is zuur, ongeveer een zuurgraad van 5, en pH-neutraal betekent een zuurgraad van 7...

dus tenzij het spul zurig is in plaats van pH-neutraal, lijkt het mij geen wereldtip...
pi_30223839
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:41 schreef MikeyMan het volgende:
is het dan geen doekje ipv vaginale douche?
in fact hebben ze onwijs veel uitgevonden. De uitwendige vloeistof, de inwendige vloeitstof, en de doekjes. De eerste 2 gebruik ik elke ochtend samen onder de douche. De doekjes gebruik ik bij een lange reis of als snelle verfrissing thuis.
pi_30223851
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 09:39 schreef innovative het volgende:
pH neutraal lijkt mij niet zo'n vinding, aangezien je vagina niet pH-neutraal is. Je vagina is zuur, ongeveer een zuurgraad van 5, en pH-neutraal betekent een zuurgraad van 7...

dus tenzij het spul zurig is in plaats van pH-neutraal, lijkt het mij geen wereldtip...
Vroeger gebruikten ze er altijd yoghurt voor, wist mijn moeder te vertellen. Zou ik zelf toch niet zo snel doen, maargoed...
pi_30227887
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 09:57 schreef lelibel het volgende:

[..]

Vroeger gebruikten ze er altijd yoghurt voor, wist mijn moeder te vertellen. Zou ik zelf toch niet zo snel doen, maargoed...
Vorig jaar heb ik daar een heel artikel over gelezen, dat er wel aanwijzingen zijn dat dit inderdaad werkt, alleen nog geen harde bewijzen. Yoghurt is ten slotte ook zuur. Bij een groep van 10 vrouwen mét infectie bleek het bij de meesten te verdwijnen bij gebruik van yoghurt, maar ja, bij zo'n kleine groep mag je er nog geen conclusies aan verbinden...

Wie weet is het over een paar jaar de gewoonste zaak van de wereld, mét wetenschappelijke onderbouwing.
pi_30227972
Zucht, na het lezen van dit topic en het andere topic ben ik bang dat ik ook een schimmelinfectie heb... Veel last van jeuk en rare witte korrelige afscheiding. Het is alleen niet zo handig dat het nu zaterdag is want het lijkt me niet echt okee om een dokterswacht voor dit probleem te bellen.

Iemand nog tips die het jeuken tijdelijk kan stoppen?

.
pi_30228009
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:24 schreef Tristessa het volgende:
Zucht, na het lezen van dit topic en het andere topic ben ik bang dat ik ook een schimmelinfectie heb... Veel last van jeuk en rare witte korrelige afscheiding. Het is alleen niet zo handig dat het nu zaterdag is want het lijkt me niet echt okee om een dokterswacht voor dit probleem te bellen.

Iemand nog tips die het jeuken tijdelijk kan stoppen?

.
koude washandjes schijnt te helpen, géén strakke broeken (ik vind rokjes altijd het prettigst, dat knelt niet) aan doen, eventueel apotheek met weekenddienst zoeken en kijken of je een tube miconazolnitraat of hydrocortison los kunt peuteren, helpt ook al aardig... Ow, en niet gaan fietsen, bij mij zorgt dat onherroepelijk voor een jeukexplosie...
pi_30228275
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:26 schreef innovative het volgende:

[..]

koude washandjes schijnt te helpen, géén strakke broeken (ik vind rokjes altijd het prettigst, dat knelt niet) aan doen, eventueel apotheek met weekenddienst zoeken en kijken of je een tube miconazolnitraat of hydrocortison los kunt peuteren, helpt ook al aardig... Ow, en niet gaan fietsen, bij mij zorgt dat onherroepelijk voor een jeukexplosie...
Bedankt voor de tips. Ik weet zo niet waar hier een apotheek met weekenddienst zit. Gelukkig is het mooi weer om rokjes te dragen en dat van die koude washandjes moet ik ook maar even proberen. En tja, niet krabben lijkt me ook wel handig, maar het is wel lastig om me in te houden .
pi_30228542
Ik deed gewoon een hele wijde broek aan met niks eronder, zodat het er niet op drukt..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30251521
m'n vriendin had ook eens een schimmelinfectie, zij heeft toen met een intiemdouche met alleen water gespoeld en de buitenkant met natte koude washandjes regelmatig afgekoeld,
binnen enkele dagen was van de problemen verlost.

Dit is een jaar of zes geleden en sindsdien niet meer teruggekomen
pi_30251931
Mên ik wilde dat ik het kon redden met alleen water
Ik heb eergister maar een Diflucannetje genomen (voorraad genoeg ) nog maar es gespoeld met de Candira druppels (die ik steeds veel te veel verdunde blijkt nu...) en nog maar smeren met Bioclin. Toen stopte het jeuken wel

Tis alleen nu weer terug, dus dalijk maar weer ff spoelen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30252156
Bah, nog steeds jeuk en afscheiding . Ben nu ook nog eens ongesteld dus dat is dubbel feest .
  zondag 4 september 2005 @ 11:09:48 #103
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_30252979
Hallo..
Ik heb ook veel last gehad van schimmelinfecties, en vooral na een antibioticakuur, bijvoorbeeld voor keelontsteking.
Dus elke keer maar weer zalf smeren en van die dactarin eitjes erin, maar niks hielp.
Totdat ik Lactacyd ging gebruiken, gewoon de wasemulsie.
Gebruik dat nu al jaren en heb nooit geen last meer.
Elke keer als ik ga douchen, 2 washandjes mee, en de ene was je je mee, met gewone douchegel, en de andere gebruik ik dan voor de lactacyd wasemulsie, werkt bij mij perfect.
En verdere tips, is idd, geen strakke broeken, en een koud washandje.
Ik hoop dat de pijn de jeuk en dergelijke bij jullie snel over zal gaan.
Groeten van Kruppelhintsje
*** The Truth Is Out There ***
pi_30280680
Ik zou niet een washandje gebruiken om mezelf te wassen aldaar.
Ik doe wat wasemulsie op mijn hand en was me op die manier.
Met de lage wastemperaturen van tegenwoordig (niet hoger dan 60 graden) verdwijnen niet alle bacterieen en schimmelsporen uit het wasgoed.

Zo blijf je jezelf herbesmetten, geldt ook voor sokken en zwemmerseczeem.
pi_30280742
O en nog een tip: je hoeft niet naar de dokter voor een creme met miconazolnitraat.
Dat kun je bij de drogist/apotheek ook gewoon kopen.
Ik smeer regelmatig met een tube 20 mg/g. Ik koop de merkloze variant maar een bekend merk is Daktarin (ja, voor voetschimmel, het is dezelfde schimmel), maar daar zit 10 mg/g miconazolnitraat in en is duurder.
pi_30281205
Washandjes schuren bij mij sowieso te erg *auw*
Ik heb idd een keer van de apotheek een tube creme met voetjes erop meegekregen als anti-schimmelmiddel
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30281770
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:50 schreef Syrena het volgende:
Washandjes schuren bij mij sowieso te erg *auw*
Ik heb idd een keer van de apotheek een tube creme met voetjes erop meegekregen als anti-schimmelmiddel
Ja inderdaad, ook door de ruwheid van het washandje kun je weer iets kapotmaken, en dat geeft schimmels ook weer vrij spel. Geen goed plan dus.

Ik las een goede tip ook van iemand ergens: als je je even wilt opfrissen kun je dat met een natgemaakt wattenschijfje doen. Vond ik wel een goeie.
Van die intiemdoekjes gaat alles bij mij nl. nogal branden.
pi_30281919
Ik gebruik ook echt geen washandje daar hoor! Ik heb momenteel de intieme mousse van Kruidvat, werkt/ruikt/voelt hetzelfde, komt alleen iets anders uit het flesje. (de gewone wasemulsie was op). Ik heb pas bij de etos weer wat gevonden, die hebben ineens ook een intieme lijn! Ik heb de Intiem vaginale gel meegenomen, en zowaar, het werkt! Bij mij in elk geval... Maar wel alleen tegen de jeuk, ik heb wel een beetje rare afscheiding op het moment maar ik heb er dus geen jeuk door. Ze hadden ook nog iets staan voor als je last had van droogheid, wat je tegelijk ook als glijmiddel kon gebruiken. Ik ben wel blij dat er steeds meer keuze komt op dit gebied, dan kun je tenminste het product zoeken dat het beste bij je past.
Ik lees hier dat deze middeltjes bij sommige meiden het probleem hebben verholpen - dat is dus bij mij niet het geval, maar het verlicht de symptomen wel!
  maandag 5 september 2005 @ 10:41:04 #109
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_30282161
Ik was mijn badhandoeken en washandjes altijd op 90 graden, dus alle bacterien zijn er dan denk ik wel uit.
En ik heb al tijden geen last, dus washandjes zijn bij mij geen probleem.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat, dat bij jullie zeer zou doen, omdat je met zo'n schimmelinfecties zit.
Toen ik daar nog last van had, kon ik dat ook niet gebruiken, deed dat oook erg zeer...
Maar goed, das ieder zijn eigen....
Veel succes.
*** The Truth Is Out There ***
pi_30282428
Daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan, dat zoiets een 40 graden-wasje wel overleeft... Ga mijn ondergoed toch maar eens wat heter wassen, met het risico dat alles krimpt... Anders maar weer op zoek naar meer katoen... (dat is trouwens erg moeilijk, overal zit tegenwoordig elasthaan oid in, weet iemand misschien een leuk merk? Ga natuurlijk niet in hematenten rondhuppelen...)
  maandag 5 september 2005 @ 11:37:40 #111
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_30283457
Je moet idd wel katoenen ondergoed hebben, anders overleeft het het niet.
Livera heeft wel leuke katoenen slips, allerlei kleurtjes, misschien kun je daar eens kijken.
Succes...
*** The Truth Is Out There ***
pi_30283583
Ik draag alleen maar katoenen Zeeman en Hema tenten ze gaan ook nog es in de droger.

Bij mij werkt geen sex het allerbeste, maar ik heb geen zin om dat in te gaan voeren
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 5 september 2005 @ 12:26:18 #113
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_30284796
JA het maakt mij ook niet zoveel uit wat ik draag.
Het moet lekker zitten, en verder maakt het me niet uit.
Heb uiteraard ook wel leuke sexy lingerie, maar over het algemeen gewoon een katoenen oma onderbroek!! hahaha...
Maar dat is niet het onderwerp, oma onderbroeken.
*** The Truth Is Out There ***
  maandag 5 september 2005 @ 12:29:44 #114
57434 Marloes
Digital Love
pi_30284892
Ik las laatst ergens op internet dat die lactacyd etc. helemaal niet goed is voor je, je lichaam verschoont als het ware zichzelf, en je vagina dus ook. Doordat je je daaronder gaat wassen kan je het evenwicht verstoren tussen de bacterien.. Maarja, als het bij sommigen van jullie wel helpt..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  maandag 5 september 2005 @ 12:34:25 #115
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_30285026
ja ik heb er helemaal geen last van, werkt bij mij dus prima.
Maar ieder lichaam is weer anders, dus zijn er vast meiden die daar niet tegen kunnen.
En daarom is het wel prettig dat er steeds meer middeltjes komen die miscchien bij anderen juist weer helpen, en dan bij mij bv niet.
*** The Truth Is Out There ***
pi_30285681
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:29 schreef Marloes het volgende:
Ik las laatst ergens op internet dat die lactacyd etc. helemaal niet goed is voor je, je lichaam verschoont als het ware zichzelf, en je vagina dus ook. Doordat je je daaronder gaat wassen kan je het evenwicht verstoren tussen de bacterien.. Maarja, als het bij sommigen van jullie wel helpt..
Het evenwicht is bij mij toch al verstoord door die schimmelinfectie! Als ik daar geen last meer van heb ga ik uiteraard ook wel minderen met die goedjes... Maarja, ik vind het toch wel fijn om (vooral uitwendig) te kunnen wassen af en toe, en dit lijkt me toch beter dan zeep... Met alleen water heb ik toch niet echt het idee dat het schoon is.
pi_30285791
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:26 schreef Krupelhintsje het volgende:
JA het maakt mij ook niet zoveel uit wat ik draag.
Het moet lekker zitten, en verder maakt het me niet uit.
Heb uiteraard ook wel leuke sexy lingerie, maar over het algemeen gewoon een katoenen oma onderbroek!! hahaha...
Maar dat is niet het onderwerp, oma onderbroeken.
Sexy lingerie, geen idee meer hoe dat eruitziet Het is dat ik af en toe nog oplet of ik geen groene broek met een pimpelpaarse BH aanheb, of een onderbroek die lubbert en overal de elastiekjes loszitten...

Ontopic: vanmorgen nog maar es een spoeling gedaan en Bioclin, en tot nu toe blijft de jeuk weg (was vanmorgen dus wel anders... )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 5 september 2005 @ 14:17:26 #118
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_30287490
Gelukkig dat de jeuk is gezakt, er is echt niks minder dan dat je jeuk hebt...
*** The Truth Is Out There ***
pi_30292392
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:53 schreef flutterbye het volgende:
Daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan, dat zoiets een 40 graden-wasje wel overleeft... Ga mijn ondergoed toch maar eens wat heter wassen, met het risico dat alles krimpt... Anders maar weer op zoek naar meer katoen... (dat is trouwens erg moeilijk, overal zit tegenwoordig elasthaan oid in, weet iemand misschien een leuk merk? Ga natuurlijk niet in hematenten rondhuppelen...)
Hier wordt al het ondergoed (ook synthetische zooi) op 60 graden gewassen... Weet niet of dat heet genoeg is, maar kreeg laatst een soort van "tip" die krimpen ed. kan voorkomen: Vriend van me is op de kamasutrabeurs geweest, en vroeg daar ergens hoe je speeltjes schoon krijgt. 24 uur in de vriezer bleek dus perfect om alle bacteriën en eventuele schimmels dood te krijgen. Kun je natuurlijk ook met ondergoed doen, krimpt het iig niet van...

edit: nu alleen een methode vinden om mijn speeltjes ongemerkt de vriezer in te krijgen, zonder dat mijn moeder erg raar staat te kijken... Ik kan mijn vriend wel aan de zalfjes zetten, maar op speeltjes werkt dat niet zo...

[ Bericht 5% gewijzigd door innovative op 05-09-2005 17:15:47 ]
pi_30312710
Lol, ik hoor mijn vriend me nu al uitlachen, ondergoed in de vriezer.
Ik probeer het eerst wel met heet wassen, en als het dan krimpt koop ik wel nieuw! Ik heb toch vooral katoen of 95% katoen dus het zal wel meevallen...

Speeltjes de vriezer insmokkelen??? Misschien wordt het tijd dat je op jezelf gaat wonen. Stel je voor, je moeder wil een kroket uit de vriezer pakken, krijg jij 5 minuten later een gefrituurde dildo op je bord! Smakelijk!
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:19:01 #121
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_30319956
Tsjaaa, dat zou echt een grap zijn, gebakken dildo!! oepsssssss
Ik wist dat ook niet, dat dat kon, altijd handig om te weten. THANKSS
*** The Truth Is Out There ***
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:39:13 #122
57434 Marloes
Digital Love
pi_30322522
Nou volgens mij krijg ik weer een schimmelinfectie

Ik heb het maar even gespoeld met water en m'n zalfje van de vorige keer erop gesmeerd. Het is nog lang niet zo erg als de vorige keer gelukkig, maar zou het nu over gaan? *hoopt*
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30323306
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:15 schreef flutterbye het volgende:
Lol, ik hoor mijn vriend me nu al uitlachen, ondergoed in de vriezer.
Ik probeer het eerst wel met heet wassen, en als het dan krimpt koop ik wel nieuw! Ik heb toch vooral katoen of 95% katoen dus het zal wel meevallen...
Je weet dat juist katoen krimpt? Zijn zelfs wettelijke normen voor, tot 10% ofzo mag het krimpen... lijkt niet veel, maar op een heupomtrek van (zoals in mijn geval) een 100 cm ofzo scheelt het al gauw 10 cm... dan pas ik er niet meer in!

en op mezelf wonen, volgend jaar ofzo...
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:08:52 #124
57434 Marloes
Digital Love
pi_30337783
Hm, 1 schaamlip is rood en een beetje opgezwollen en doet pijn, de ander niet en voor de rest ook geen last. Geen jeuk enzo.

Vrfaag me af wat het is, heb er maar wat zalf opgesmeerd..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30338076
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:04 schreef innovative het volgende:

[..]

Je weet dat juist katoen krimpt? Zijn zelfs wettelijke normen voor, tot 10% ofzo mag het krimpen... lijkt niet veel, maar op een heupomtrek van (zoals in mijn geval) een 100 cm ofzo scheelt het al gauw 10 cm... dan pas ik er niet meer in!

en op mezelf wonen, volgend jaar ofzo...
Vandaar dat ik dus bij de Zeeman mijn tentjes insla, en dan standaard een maat te groot.
Tja, mijn moeder is erg verknocht aan haar droger.

Ze stopt mijn pa's onderbroeken er ook gewoon in (à 20 euro per stuk )
Dat lijkt me dus ook zalig als ik op mezelf woon: ik hoef nooit meer drie kasten na te zoeken op mijn verdwenen onderbroeken en sokken en alles blijft (hopelijk) de maat die het origineel was.

Verder ben ik zeer aan het denken om niet toch maar es naar de gyn te gaan. Alles zou weg moeten zijn inmiddels, maar af en toe heb ik toch nog ff jeuk dat ik denk HMMM. Het is gewoon stom dat niemand een fatsoenlijke oplossing weet, een universeel pilletje en HOP nooit meer last. Het verschilt gewoon van persoon tot persoon wat de beste remedie is. Als er al eentje is
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30344989
Maar is 60 graden nou heet genoeg om bacterieën te doden? Mijn ondergoed en sokken gaan ook altijd in de droger, helpt dat ook?
  woensdag 7 september 2005 @ 10:06:25 #127
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_30345722
Euh, op zich niet... Voor de meeste bacterien moet je daarvoor boven de 75 graden zijn. Hoewel er ook bacterien bestaan die het tot ver daarboven nog uithouden...
Even nog over het in de vriezer leggen... Dat heeft imo totaal geen zin... Daar gaan bacterien niet dood van, maar ze gaan alleen in een soort van slaapstand, waarin ze niet verder vermenigvuldigen... Bij het warm worden ontdooien ze weer en verspreiden net zo makkelijk als voor het bevriezen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_30453649
Iemand hier bekend met canesten gyno, en dan de tabletten?

2 jaar geleden heb ik ze vaak gehad, en nooit problemen gehad. Nu heb ik ze vorige maand gebruikt, en na de laatste tablet was mijn afscheiding wat rozig, alsof ik wat bloed had verloren. Omdat ik al een tijd de pil had doorgeslikt heb ik het daar op gegooid. Nu heb ik ze echter voor de tweede keer in korte tijd (klote-protexa was niet leverbaar, dus duurde te lang en had het weer!) en wederom is mijn afscheiding roze-rood. Van te lang doorslikken kan het niet zijn, ik zit op de 10e dag van de strip. Het is niet veel, nog niet eens een inlegkruisje in 24 uur, maar het is vooral vervelend omdat de hele schimmel weg is, maar ik nu daar weer mee zit (vriendje wordt ook wat ongeduldig!).

De dokter bellen heeft geen zin nu, het is niet levensbedreigend, de kuur is afgelopen, dus de huisartsenpost zal niks anders zeggen dan "bel maandag je eigen arts maar". Die gaan me niet langs laten komen voor vervelende doch lichte bijwerkingen van een medicijn dat ik al niet meer gebruik. Apotheek is gesloten, behalve voor mensen met een recept, dus daar kan ik ook even niks mee... Vandaar dus dat ik hier maar even kom polsen...
pi_30453812
Tja ik kan je niet helpen vrees ik . Ben gisteren eindelijk begonnen met mijn kuur. Ik moet van die capsules in brengen. Nou ik kan zeggen dat dat vannacht niet zo fijn was, véél jeuk en een branderig gevoel. Ik kon bijna wel janken, zo erg was het. Gelukkig merk ik dat het nu al beter is dan een week terug. Nog 2 keer zo'n capsule en ik hoop dat het dan over is. Dan nog een paar dagen wachten en dan kan ik ook weer eens seks hebben (hoop ik), want dat is wel afzien .

Stomme kutschimmelinfectie .
pi_30453896
Ik heb er ook weer een. Vannacht zo'n gyno dakterin (oid) erin gehad, en de pijn is wel wat minder maar het is nog steeds wat opgezwollen. Is dit normaal? Ik heb maar 1 bruistablet gekregen dus ik hoop dat het snel wegtrekt.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30461823
9 tips om intieme klachten te voorkomen

gebruik geen gewone zeep, maar alleen lauw water, of speciale artikelen voor intieme hygiëne
sluit het gebied niet af met inlegkruisjes, strak ondergoed, of strakke broeken, draag bij voorkeur katoenen ondergoed, slaap niet met een slip aan
zorg ervoor dat er geen bacteriën uit de darm in je vagina komen, let erop dat u uw billen van voor naar achteren afveegt
gebruik voor inwendige vaginale hygiëne een vaginale spoeling en/of een zure gel
wissel tampons of maandverband zeer regelmatif, maandverband heeft de voorkeur
als u vaak een schimmelinfectie heeft, denk dan eens aan een zuivel-en suikerarm dieet
vrij met voldoende opwinding, dus niet "droog", want dat kan irritatie geven, gebruik bijvoorbeeld glijmiddel of een vaginale gel
zorg dat u in goede algemene conditie bent, neem voldoende rust,
spoel na het vrijen sperma weg met lauw water, sperma kan een bron vormen voor een schimmelinfectie
pi_30463063
voor de dames met een (terugkerende) schimmelinfectie;

oorzaken,
Herinfectie vanuit het maag darmstelsel
de partner
predisponerende factoren die blijven bestaan bijv, zwangerschap, suikerziekte, oraal gebruik van breedspectrum- antibiotica, coricosteroiden, immunodepressiva, e.d. orale behandeling van trichomonas of bacteriële vaginose. hygiënische sprays, spiraaltje
onjuiste keuze of gebruik van antimyoticum (antischimmelgeneesmiddel)
pi_30478320
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:40 schreef thinking het volgende:
9 tips om intieme klachten te voorkomen
1 tip: Leest dit topic en voorgaande door, staat er allemaal al lang
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:17 schreef thinking het volgende:
voor de dames met een (terugkerende) schimmelinfectie;

oorzaken,
Herinfectie vanuit het maag darmstelsel
de partner
predisponerende factoren die blijven bestaan bijv, zwangerschap, suikerziekte, oraal gebruik van breedspectrum- antibiotica, coricosteroiden, immunodepressiva, e.d. orale behandeling van trichomonas of bacteriële vaginose. hygiënische sprays, spiraaltje
onjuiste keuze of gebruik van antimyoticum (antischimmelgeneesmiddel)
Of oorzaak onbekend, zoals bij mij. Geen infecties vanuit darmen, want daar let ik héél goed op. Partner is behandeld, geen zwangerschap, diabetes, antibiotica, hormonen, depressiva, spiraaltje of wat ook. Antischimmelgeneesmiddel werkt soms voor langere tijd, soms maar heel kort, ook daar ligt het niet aan (gebruik meerdere dingen afgewisseld, komt altijd weer terug)...

Kortom, dan kan je niks anders doen dan braaf tips volgen en hopen dat het even weg blijft...
  zondag 11 september 2005 @ 12:12:53 #134
57434 Marloes
Digital Love
pi_30479530
Hoe kan je letten of het vanuit je darmen komt? Hoe weet je dat en wat kun je ertegen doen? Ben wel benieuwd..
En kun je bij je partner gewoon dat micoblablaaat opsmeren om hem te behandelen?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30480123
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:12 schreef Marloes het volgende:
Hoe kan je letten of het vanuit je darmen komt? Hoe weet je dat en wat kun je ertegen doen? Ben wel benieuwd..
En kun je bij je partner gewoon dat micoblablaaat opsmeren om hem te behandelen?
Darmen is voornamelijk van bijvoorbeeld verkeerd afvegen. Als je van achter naar voor afveegt dan veeg je het mee. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld na anale seks, nooit overhoppen naar de vagina daarna (weet niet of je dat doet, maar zag in het glijmiddeltopic tot mijn grote schrik van die idioten). Verder zijn strings op zich ook vrij kritisch, een vrij klein stukje stof wat een beetje heen en weer schuift en zo de bacterien en schimmels over kan brengen. Goed wassen (heet!) en iig zorgen dat je ze heel geregeld vervangt is hierbij belangrijk.

Wat betreft je partner, mijn vriend heeft inderdaad miconazolnitraat gekregen om te smeren. Kun je gewoon bij de apotheek krijgen.
pi_30486214
Ik had eerst ook om de haverklap een infectie... Echt heel erg belemmerend inderdaad.
Mijn huisarts adviseerde om eens te proberen met spoelen met lactacyd op de 1e en de 5e dag van de menstruatie. Schijnbaar haalt de menstruatie (i.c.m. de pil?) ook op een bepaalde manier het evenwicht in de vagina uit balans...
Sinsdien heb ik er geen last meer van gehad!
Iedereen is anders, anders was iedereen er niet.
pi_30515788
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:30 schreef innovative het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld na anale seks, nooit overhoppen naar de vagina daarna (weet niet of je dat doet, maar zag in het glijmiddeltopic tot mijn grote schrik van die idioten).
Als een schimmelinfectie dan het ergste is wat je krijgt mag je van geluk spreken! Yuch!!! Dat is toch gewoon common sense? De gedachte aan anale seks geeft mij sowieso al de kriebels, maar dit slaat wel alles... Wordt er daarna ook nog gepijpt zeker?

Anyway... strings zullen ook wel niet goed zijn maar gewoon ondergoed blijft bij mij ook meestal niet echt goed zitten... Maar echt van die strakke broeken ga ik dus ook wel uit de weg.
pi_30516256
Ik word er stapel van. Schimpie is weer terug hoor, en in vol ornaat. Bovendien heb ik weer een of andere spotting die ik in deze week van mijn cyclus al helemaal niet verwacht had. Echt niet leuk meer. Ik ben zo duizelig als wat, en ik heb al twee dagen last van lichte buikkrampen. BAH!
pi_30516527
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:09 schreef innovative het volgende:

[..]

Hier wordt al het ondergoed (ook synthetische zooi) op 60 graden gewassen... Weet niet of dat heet genoeg is, maar kreeg laatst een soort van "tip" die krimpen ed. kan voorkomen: Vriend van me is op de kamasutrabeurs geweest, en vroeg daar ergens hoe je speeltjes schoon krijgt. 24 uur in de vriezer bleek dus perfect om alle bacteriën en eventuele schimmels dood te krijgen. Kun je natuurlijk ook met ondergoed doen, krimpt het iig niet van...

edit: nu alleen een methode vinden om mijn speeltjes ongemerkt de vriezer in te krijgen, zonder dat mijn moeder erg raar staat te kijken... Ik kan mijn vriend wel aan de zalfjes zetten, maar op speeltjes werkt dat niet zo...
Er is een speciaal spulletje om speeltjes te wassen he zodat ze echt schoon zijn(vrij van bacterien e.d.)....
Te koop bij de betere seksshops...

Maar wat ook erg goed werkt is unicura ultra, gewoon zo'n pompje kopen, spullen ermee schoonmaken en goed afspoelen zodat er geen zeepresten achter blijven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30516660
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:46 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Als een schimmelinfectie dan het ergste is wat je krijgt mag je van geluk spreken! Yuch!!! Dat is toch gewoon common sense? De gedachte aan anale seks geeft mij sowieso al de kriebels, maar dit slaat wel alles... Wordt er daarna ook nog gepijpt zeker?

Anyway... strings zullen ook wel niet goed zijn maar gewoon ondergoed blijft bij mij ook meestal niet echt goed zitten... Maar echt van die strakke broeken ga ik dus ook wel uit de weg.
Yep ook dat nog

Er wordt hier gewoon gewisseld(mits het niet vies is, maar dat lijkt me duidelijk) en gewoon gepijpt(ook mits het niet vies is).
Ik heb nog nooit last gehad van een schimmel of een blaasontsteking, je moet er maar net gevoelig voor zijn.

Wat trouwens echt helpt en dan ook permanent is ruim een jaar lang op een totaal suikerloos dieet gaan zitten, wat een heel stuk verder gaat als je op het eerste gezicht zou denken, je mag zo goed als niets meer eten.

Is erg zwaar, je gaat het de eerste weken ontzettend beroerd hebben omdat je hersenen moeen overschakelen(die lopen op "suikers"), maar na ruim een jaar weet je 1 ding zeker, dat je geen last meer hebt van candida, dat die weer gewoon in rust is in je lichaam waar het eigenlijk hoort te blijven tot de dag dat je dood gaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30518189
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:31 schreef erodome het volgende:
Wat trouwens echt helpt en dan ook permanent is ruim een jaar lang op een totaal suikerloos dieet gaan zitten, wat een heel stuk verder gaat als je op het eerste gezicht zou denken, je mag zo goed als niets meer eten.

Is erg zwaar, je gaat het de eerste weken ontzettend beroerd hebben omdat je hersenen moeen overschakelen(die lopen op "suikers"), maar na ruim een jaar weet je 1 ding zeker, dat je geen last meer hebt van candida, dat die weer gewoon in rust is in je lichaam waar het eigenlijk hoort te blijven tot de dag dat je dood gaat.
Dat gaat alleen op bij candida in het bloed om te beginnen, terwijl vaginale candida daar lang niet altijd zit. Daarnaast is het zo zwaar dat het niet wordt aangeraden voor een plaatselijk probleem. Verder is de candida dan wel uit je bloed, maar deze bevindt zich nog steeds in de darmen, waar hij noodzakelijk is. Via strings ed. kan hij altijd weer worden overgebracht naar je vagina, en begint het feest opnieuw

Daarnaast wordt deze methode door veel artsen niet erkend, omdat het lang niet altijd blijkt te werken en er geen wetenschappelijke onderbouwing voor is. In LIF was hier pas een topic over van iemand die dit dieet heeft gevolgd, en bij wie het geen zier hielp. Nog daargelaten dat dit volledig ongezond is. Veel soorten fruit ed. mogen niet meer gegeten worden, waardoor er een groot tekort in het lichaam ontstaat. Ook Jodium, wat bijvoorbeeld in brood zit krijg je niet meer binnen waardoor je een grote kans loopt op problemen met je schildklier. Ook gaat je lichaam aceton aanmaken als je totaal geen suikers meer binnen krijgt (gebeurt bijv. ook bij Atkins), wat ontzettend slecht is omdat je jezelf vergiftigd.
pi_30518657
Het is dan ook een paardemiddel, maar werkt totaal hoor, niet alleen tegen candida in het bloed(moet je dat eens tegen een huisarts zeggen, dan slaat hij helemaal stijl achterover, candida in het bloed willen ze nog niet echt aan ).

Heel beroerd ongezond is het niet, alleen moeten je hersenen even op een andere voedingsstof, daarna is het goed te doen(daarin luister ik gaarne naar een goede vriend van ons die o.a. voedingsspecialist is), het is niet schadelijker dan de bergen medicijnen die mensen tot zich nemen in het gevecht tegen candida....

En niets helpt bij iedereen he, de medicijnen niet, het dieet misschien ook niet, alhoewel er gezegd wordt dat als je het dieet echt goed volgt er gegarandeerd wordt dat je er na ruim een jaar af bent.

Candida hoort idd in de darmen te zitten maar hoort in rust te liggen, je begint dus niet van voor afaan, want je had in den beginne geen probleem gehad als het gewoon in rust had gelegen, ergens in je leven is er iets fout gegaan waardoor de candida actief is geworden, dit hoort eigenlijk alleen actief te worden wanneer je dood bent, helpt het lichaam te ontbinden.

En die actieve candida kan voor problemen zorgen als zij in hogere mate aanwezig is.

Iets met zilver schijnt trouwens ook te helpen, maar weet niet meer presies hoe dat zit, zilverschraapsel ofzo, geen idee meer.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30537550
Dat iets met zilver kan denk ik protexa zijn, daar zit zilver, goud en brons in geloof ik.
Maar er wordt dus gewisseld enz. mits het niet vies is? Het is daarbinnen toch altijd vies? Ongelofelijk veel bacterieën enz. Het is toch onhygiënisch? Betekent niet dat je er gelijk iets van moet krijgen, maar het lijkt me ook niet verstandig...
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:41:37 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30537970
Vlgs mij heb ik het nu ook voor het eerst van mijn leven (en ben bijna 31)

Ik heb er dus geen ervaring mee verder ofzo maar ik heb zeg maar pijn en kloofjes op het stukje tussen mijn vagina en het andere gaatje zeg maar (IEUUWW), het voelt daar ook opgezet En het doet pijn bij het plassen...

Heb wel lopen met een fles vage massage-olie tijdens een recente sexsessie, die niet echt bestemd was daarvoor, maar dat is ook wel es eerder voorgekomen en ik ben nooit echt gevoelig geweest voor die dingen, is het raar dat ik het nu wel krijg dan?

please please laat het geen SOA zijn...kuch..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_30538880
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 12:23 schreef flutterbye het volgende:
Dat iets met zilver kan denk ik protexa zijn, daar zit zilver, goud en brons in geloof ik.
Maar er wordt dus gewisseld enz. mits het niet vies is? Het is daarbinnen toch altijd vies? Ongelofelijk veel bacterieën enz. Het is toch onhygiënisch? Betekent niet dat je er gelijk iets van moet krijgen, maar het lijkt me ook niet verstandig...
Met vies bedoel ik dat je wat ziet, bacterien e.d. zitten er wel op, maar ach, wassen daarna doet wonderen

Ik ken wel meer mensen die wisselen, ook vrouwen die nog nooit last van schimmels hebben gehad of van blaasontstekingen, je moet dus maar net gevoelig ervoor zijn.

Wat die schimmel betrefd, die wordt niet actief door die paar bacterieen die erin gaan met wisselen, die wordt actief door andere zaken zoals suikergebruik, of antibiotica, daardoor wordt deze getriggert en als je dan de balans verstoord kan de schimmel weleens gaan woekeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30541711
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 12:41 schreef Vivi het volgende:
Vlgs mij heb ik het nu ook voor het eerst van mijn leven (en ben bijna 31)

Ik heb er dus geen ervaring mee verder ofzo maar ik heb zeg maar pijn en kloofjes op het stukje tussen mijn vagina en het andere gaatje zeg maar (IEUUWW), het voelt daar ook opgezet En het doet pijn bij het plassen...

Heb wel lopen met een fles vage massage-olie tijdens een recente sexsessie, die niet echt bestemd was daarvoor, maar dat is ook wel es eerder voorgekomen en ik ben nooit echt gevoelig geweest voor die dingen, is het raar dat ik het nu wel krijg dan?

please please laat het geen SOA zijn...kuch..
Als het de eerste keer is op je 31ste kan het zijn dat er gewoon iets in die massageolie zat die is gaan irriteren, of dat het er een beetje wild aan toe is gegaan en dat je daardoor wat wondjes hebt opgelopen. Als de olie dan in die wondjes komt is dat niet fijn!!! Pijn bij het plassen duidt vaak ook op een blaasontsteking. Maar het kan ook dat deze pijn door de kloofjes komt. Zit de pijn van buiten of echt in de plasbuis? Als je een schimmelinfectie hebt, heb je meestal een soort vlokkerige, witgelige afscheiding, of iig afscheiding die er anders uitziet dan wat je normaal hebt. Ook heb je vaak eerder jeuk dan pijn. Kloofjes en opgezet weefsel komt ook wel voor, maar dit zit vaak ook tussen de schaamlippen zeg maar, niet alleen bij de vagina.
Heb je kans op een SOA? (meerdere sekspartners oid) Als je een vaste partner hebt of altijd condooms gebruikt is de kans daarop natuurlijk minimaal. Het beste kun je natuurlijk even naar de dokter gaan. (vervelend, maar wel zinvol...) Als je echt niet naar de dokter wilt, kun je met een vaginale douche spoelen en je uitwendig met lactacyd oid wassen. Als het dan alleen irritatie van de olie is, heb je dit iig een beetje weg gewassen. Ook kun je het proberen met intiem gel, bioclin of candira druppels. Dit geeft waarschijnlijk enige verlichting van de klachten. Als de pijn en de kloofjes dan niet binnen 2 dagen minder worden is het waarschijnlijk meer dan een beetje irritatie en zou ik toch echt naar de dokter gaan.
pi_30546395
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:14 schreef erodome het volgende:
Wat die schimmel betrefd, die wordt niet actief door die paar bacterieen die erin gaan met wisselen, die wordt actief door andere zaken zoals suikergebruik, of antibiotica, daardoor wordt deze getriggert en als je dan de balans verstoord kan de schimmel weleens gaan woekeren.
Dat is je reinste onzin! Ten eerste omdat is gebleken dat voornamelijk een sterk verhoogde suikerspiegel invloed heeft op schimmels, m.a.w. diabetici met een zeer hoog bloedsuikergehalte hebben een vergroot risico. Voor mezelf sprekend, ik ben daar op geprikt, en de uitslag was hypoglycemie: mijn bloedsuikerspiegel is standaard te laag. Ook de andere risicofactoren (hierboven al eens genoemd) gaan niet voor mij op, dingen als anti-biotica heb ik al in geen 17 jaar meer gehad. Schimmels kunnen wel degelijk gaan woekeren op het moment dat ze op een verkeerde plek terecht komen, zo heb ik ooit cijfers gezien dat met de komst van de string ook het aantal schimmelinfecties omhoog is gegaan, omdat strings af en toe wat schuiven, dichter op de anus zitten en zo "die paar" bacteriën verplaatsen. (Ik zou ze alleen nooit meer kunnen terugvinden).
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 12:41 schreef Vivi het volgende:
Vlgs mij heb ik het nu ook voor het eerst van mijn leven (en ben bijna 31)

Ik heb er dus geen ervaring mee verder ofzo maar ik heb zeg maar pijn en kloofjes op het stukje tussen mijn vagina en het andere gaatje zeg maar (IEUUWW), het voelt daar ook opgezet En het doet pijn bij het plassen...
Dit klinkt niet echt als een schimmel eigenlijk. Als je je vinger naar binnen steekt, heb je dan ook een brokkelige afscheiding? Schimmeltjes maken het namelijk brokkelig in plaats van vloeibaar.

Als ik eerlijk ben klinkt het meer als een eczeem, zoiets heb ik ook gehad. Kloofjes tussen vagina en anus, heel bekend... Ga er even mee naar de dokter en laat het zien, die kan dan verder beslissen wat er gaande is. Zeg niet dat je denkt dat het een schimmelinfectie is, want dan krijg je bijna altijd de standaard medicijnen, en kloofjes heb ik iig nog nooit gehad bij schimmels...
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:15 schreef erodome het volgende:
Het is dan ook een paardemiddel, maar werkt totaal hoor, niet alleen tegen candida in het bloed(moet je dat eens tegen een huisarts zeggen, dan slaat hij helemaal stijl achterover, candida in het bloed willen ze nog niet echt aan ).
Omdat het inderdaad niet bewezen is, en ook de werking van een dieet tegen een niet bewezen kwaal niet bewezen is.
quote:
Heel beroerd ongezond is het niet, alleen moeten je hersenen even op een andere voedingsstof, daarna is het goed te doen(daarin luister ik gaarne naar een goede vriend van ons die o.a. voedingsspecialist is), het is niet schadelijker dan de bergen medicijnen die mensen tot zich nemen in het gevecht tegen candida....
Het is wel degelijk ongezond. Je mag geen fruit, waardoor je vitamines mist. Geen brood, waardoor je de nodige vezels voor je darmen en jood mist. Geen pasta, aardappels, ed, waardoor je lichaam bepaalde bouwstoffen mist. Het is exact hetzelfde als het Atkins dieet, waarvan inmiddels al vast staat dat het ongezond is.
quote:
Candida hoort idd in de darmen te zitten maar hoort in rust te liggen, je begint dus niet van voor afaan, want je had in den beginne geen probleem gehad als het gewoon in rust had gelegen, ergens in je leven is er iets fout gegaan waardoor de candida actief is geworden, dit hoort eigenlijk
En dat is dus het leuke, jij zegt letterlijjk dat je er tot de dood vanaf bent, dat is niet te stellen sowieso. Buiten het feit dat ik er niet in geloof, kan het zeker zo zijn dat de candida wederom getriggerd wordt en je er dus opnieuw mee zit. Als dat een eerste keer kan, dan kan dat zeker ook een tweede keer.

En idd, in protexa zit zilver.
pi_30547367
Dat zeg ik niet, dat je er tot je dood afbent, ik zeg dat het dan terug in rust gaat, of het er weer uitkom ligt voor een groot deel aan jezelf.

En wbt waardoor het actief wordt, dat is geen bullshit, er zijn meerdere redenen waardoor het actief kan worden en een te hoog suikerGEBRUIK(niet allleen spiegel) en antibiotica zijn de 2 voornaamste redenen...

Teveel snoepen, teveel fruit eten e.d. kan dus ook candida veroorzaken, heb je geen hoge suikerwaardes meer, maar daar heb je zo weinig aan als het al actief is he....

En helowwwwwwwwwwowwwwwwwww, lees je niet, is zeg toch niet dat dat dieet gezond is, ik zeg dat het niet slechter is dan de berg medicijnen die je naar binnen werkt en als je aan zo'n dieet begint krijg je ook vitamines en mineralen toegevoegd hoor.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30552731
Kennelijk heb ik deze keer een hardnekkige te pakken het jeukt nog steeds, maar heel licht en niet contstant Sex deed f*kking zeer dit weekend, heb er dan ook een potje over liggen brullen. Ik heb GVD net 4 maanden een relatie, dan behoor je de sterren van de hemel te neuken en niet om de twee weken maar es een keertje omdat er weer een schimmel zit

Ik ben het echt verschrikkelijk zat, morgen bel ik voor een afspraak bij mijn vrouwelijk arts en dan wil ik een doorverwijzing naar een fatsoenlijke gyn (niet die hork die ik toen eens had) en dan wil ik dat er eens goed gekeken wordt EN een kweek gemaakt EN dat er gepraat gaat worden over manieren om mijn slijmvlies binnenin dikker of minder kwetsbaar te maken.

Het is gewoon puur het geschuur van de sex, en glijmiddel hielp dus ook al niet

En dat ze er verdomme eens fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek naar gaan doen, van dat Pillie Willie gezever word ik niet goed als ik Google op candida die wijten de pijn in hun dikke teen nog aan candida

En de enige in NL die wetenschappelijk onderzoek doet, is geloof ik ook meer bezig met het promoten van d'r eigen bedrijf Maar goed...eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat die Bioclin inderdaad wel helpt tegen de jeuk, maar goed, dan moet je wel zowat contstant met die tube in je spleet rondwandelen....

Uhhh had ik al gemeld dat ik ook Candida in mijn humeur heb gekregen?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30554427
Ja deze keer een hardnekkige, vriendje heeft 'm ook te pakken
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30557792
Ik wil naar de gyn, maar heb eerst weer een doorverwijzing nodig van de huisarts... Echt waar, die houden de economie wel draaiende zo.
  woensdag 14 september 2005 @ 07:51:09 #152
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_30563030
Mijn vriendin heeft er ook weer een te pakken... Het begint langzamerhand routine te worden, om de 2, 3 weken is het weer raak. Protexa-crap helpt dus ook voor geen meter schijnbaar. Van de gynaecoloog heeft ze 'n herhalingsrecept gekregen voor wat pilletjes, maar dat helpt dus ook niet... Zou het niet gewoon een hormonale kwestie zijn? Want dan zou stoppen met de pil bijvoorbeeld een goede optie zijn denk ik...
pi_30563041
Ik ben het echt verschrikkelijk zat, morgen bel ik voor een afspraak bij mijn vrouwelijk arts en dan wil ik een doorverwijzing naar een fatsoenlijke gyn (niet die hork die ik toen eens had) en dan wil ik dat er eens goed gekeken wordt EN een kweek gemaakt EN dat er gepraat gaat worden over manieren om mijn slijmvlies binnenin dikker of minder kwetsbaar te maken.

Vraag je dokter dat zij een speculumonderzoek doet, en een uitstrijkje neemt, aan de hand van dit uitstrijkje kan ieder lab vaststellen wat je mankeert, en kun uiteindelijk het goede antischimmelmiddel voorgeschreven krijgen. Het hele punt is nl dat er heel vaak reflexmatig wordt voorgeschreven zonder een laboratoriumonderzoek, vaak het verkeerde middel of de dosering te laag of de kuur te kort.
Hier zijn diverse redenen voor; patiënte wil geen onderzoek, arts denkt dat er op basis het klachtenpatroon de klacht bekend is, patiënte komt op spreekuur als ze ongesteld is, etc.

En de enige in NL die wetenschappelijk onderzoek doet, is geloof ik ook meer bezig met het promoten van d'r eigen bedrijf Maar goed...eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat die Bioclin inderdaad wel helpt tegen de jeuk, maar goed, dan moet je wel zowat contstant met die tube in je spleet rondwandelen....

Er zijn daar wel groepen die zij begeleid, vrouwen die al jaren tobben met schimmelinfecties, doet zij in samenwerking met een universiteit, daarnaast hebben zij dhz kits om het probleem op te lossen.
Toevallig kreeg ik gisteren een enqueteformulier over schimmelinfecties, er werdt gesteld dat schimmelinfecties ondergedianogteerd zijn.
pi_30565265
We leven met je mee, Syrena! Het zou idd fijn zijn als ze er eens wat meer onderzoek naar deden... En idd, als je googled op Candida vind je de gekste dingen, als je die checklijsten naloopt kan bijna iedereen het wel hebben...

@ skaboss - ik ben net gestopt met de hormonen (wel de ring, niet pil) dus over een tijdje kan ik laten weten of het bij mij een gunstig effect heeft op de schimmelinfecties. Verder heb ik er nog niet veel over kunnen vinden, of dit zou moeten helpen. Wel vaak dat dit een (mede)oorzaak kan zijn, maar niet of het dan ook helpt als je weer stopt... Protexa moet je trouwens vrij lang mee kuren en je ook netjes aan de dosering houden anders werkt het idd niet. Bij mij heeft het wel geholpen maar ik was ook niet gedisciplineerd genoeg ermee...

[ Bericht 31% gewijzigd door flutterbye op 14-09-2005 10:24:22 ]
pi_30565373
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:19 schreef flutterbye het volgende:
We leven met je mee, Syrena! Het zou idd fijn zijn als ze er eens wat meer onderzoek naar deden... En idd, als je googled op Candida vind je de gekste dingen, als je die checklijsten naloopt kan bijna iedereen het wel hebben...
Tnx Ik kan morgen naar mijn vrouwelijk arts Ik denk dat ze een kweekje wil laten maken, gelukkig ligt het ziekenhuis op de route naar mijn werk, kan ik het zelf afleveren.

Baal wel dat het nu ook heeft, maar ja, niks meer aan te doen.
Ben er zwaar over aan het denken om met de pil te stoppen, maar wat dan? Helemaal zonder anticonceptie durf ik niet en ik heb ook geen zin in weer een enorme pukkelaanval. Misschien weet m'n HA nog een pil met een andere samenstelling ofzo. Mirena heb ik ook al aan gedacht, maar mijn zus heeft nog steeds last van schimmels met Mirena.

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30577438
nog wat info gevonden;
ons advies voor de behandeling van steeds terugkerende vaginale candidose is gebaseerd op de gedachte, dat er verminderde weerstand tegen candida is. Daarom moet je rigoreus candida-vrij gemaakt en gehouden worden om zo het lichaam weerstand te laten opbouwen.
Er moet gekozen worden voor een lipofiel anti-myoticum, omdat dit ook de sporen, die zich in de cellen verscholen houden afdoodt. Bij recidief blijkt Trisporal het meest effectief.
pi_30579137
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:44 schreef thinking het volgende:
nog wat info gevonden;
ons advies voor de behandeling van steeds terugkerende vaginale candidose is gebaseerd op de gedachte, dat er verminderde weerstand tegen candida is. Daarom moet je rigoreus candida-vrij gemaakt en gehouden worden om zo het lichaam weerstand te laten opbouwen.
Er moet gekozen worden voor een lipofiel anti-myoticum, omdat dit ook de sporen, die zich in de cellen verscholen houden afdoodt. Bij recidief blijkt Trisporal het meest effectief.
Ja dat wist ik al, ik heb een aantal jaren geleden rechtstreeks contact gehad met dokter Goedbloed. Tegelijkertijd heb ik toen van mijn toemalige HA een kuur van een half jaar gekregen (elke laatste dag vd menstruatie moest ik een tablet Diflucan nemen) en dat hielp toen, dus hoefde ik met haar geen contact meer op te nemen.

Overigens denk ik wel dat ze goed onderzoek doet hoor, had gister alleen ff een vette mega-dip
Ik ga straks een lijstje maken om morgen mee te nemen naar de huisarts (oa. met hoe vaak ik in de laatste maanden een schimmel heb gehad e.d.).

Hebben jullie ook dat je je met zo'n infectie vies voelt en lichamelijk ook niet echt 100%? Ik wel, echt irritant. Al gaat t vandaag wat beter.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30581276
Mevrouw Goedbloed is geen dokter, zij is biologe,
vraag je huisarts of zij ook de zuurtegraad wil meten van je vaginale afscheiding
pi_30582755
Misschien een beetje overbodig om te zeggen, maar je weerstand heeft ook een grote invloed. Dus zorgen dat je gezond en gevarieerd eet, genoeg fruit eet en regelmatig sport is net zo belangrijk als alle andere tips
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:39:36 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30587505
Wat een leed meiden. Ik denk ook dat het bij degenen die het chronisch hebben grover geschut nodig is dan alleen een pillenkuur en zalfjes. Hopelijk wordt er ooit ietstegen gevonden. Ondertussen nog maar even aanmodderen met symptoombestrijdende middeltjes dus. Een tip: Ik ken iemand die spoelt met een paar druppels tea tree-olie opgelost in water. Tea tree-olie is sterk schimmeldodend en desinfecterend. Zelf gebruik ik het bv. voor schimmelinfecties op mijn voeten (zgn. zwemmerseczeem). Helpt geweldig. Misschien is het al genoemd hoor, maar nogmaals noemen kan geen kwaad.
pi_30587729
Maar hoe spoel je dat dan? Gewoon erin wrijven?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30587912
In een intiemdouche met water wat druppels TTO doen, even schudden en spoelen.

Een voorbeeld van de vele artikelen:

Medical use
Candida / thrush
Tea Tree Oil is useful in treating thrush (Candida albicans) with an action comparable to anti-fungal medications. A few drops in warm water can be used in a douche. The Lancet has also reported a patient who recovered from severe thrush after treating herself with a douche with diluted Tea Tree Oil . A few drops in a gargle may also be used for oral thrush. A few drops may be added to baby's normal nappy change lotion for nappy rash.
Anti-microbial
The anti-bacterial action may be useful in the management of acne. Add ten drops per 100mls to a normal skin cleanser to increase the antiseptic action of the cleanser. Add to lotions, creams and moisturisers for acne. Add about 20 drops to the shampoo bottle for dandruff problems.
The itching of eczema and the scaling of psoriasis may be helped by a normal body lotion (unscented) with a few drops of Tea Tree Oil added to it. It can be used for all skin conditions, though it is important not to put undiluted (neat) Tea Tree Oil on sensitive skins.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:50:27 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30587931
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:45 schreef Marloes het volgende:
Maar hoe spoel je dat dan? Gewoon erin wrijven?
Met een intiemdouche spoelen, bedoel ik. Het lijkt me het proberen waard, het is echt wonderspul. Google er maar 's op
pi_30587995
En is dat dan om het te voorkomen, of als je al een schimmelinfectie hebt?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30588207
Het spul heeft een sterke werking, het geneest dus.

* antiseptic - considered by many to be the ideal skin disinfectant
* antifungal
* good penetration, lack of irritation
* Effective against:
o Candida albicans
o Propionibactenum acnes
o Pseudomonas aeruginosa
o Staphylococcus aureus
o Streptococcus pyrogenes
o Trichomonas vaginalis
o Trichophyton mentagrophytes

CLINICAL APPLICATIONS AND DOSAGE

* Skin infections:
o broad-spectrum antiseptic
o mixes with sebaceous secretions and penetrates epidermis
o apply oil two to three times per day
* Acne:
o alliterative to benzoyl peroxide
o less side effects (dryness, redness, pruritus, stinging, burning)
o 5% tea tree oil gel applied daily

* Common Foot Problems:
o tinea pedis (athlete's foot) foot irritation
o bromhidrosis (severely foul-smelling feet)
o 8% tea tree oil emollient massaged into feet daily
* Fungal Nail Infection
o 100% tea tree oil twice daily
o improvement in nail appearance and symptoms (with long-term use)

* Vaginal Infections:
o germicidal activity versus Candida albicans and Trichomonas vaginalis
o 40% tea tree oil solution emulsified with isopropyl alcohol and water
o used tampon saturated with this tea tree oil solution (once wkly for 4 to 6 wks)
o for treatment of cervicitis and chronic endocervicitis
o daily vaginal douches (1 quart water with 0.4% tea tree oil) prescribed
o for treatment of trichomonas and candidiasis
o no irritation, burning, or other side effects noted

* Cold Sores:
o mix essential oil with 10 times its volume of carrier oil
o dab on affected area as soon as developing cold sore starts to tingle
* Nits:
o eggs of head lice on the hair
o put a few drops of oil on a fine comb and comb hair well
o OR...add 5-10 drops of oil to shampoo or hair rinse and repeat daily
pi_30588614
Nog even een vraag hoor

Waar kan je zo'n intiem douche kopen? Want ik ken ze wel van lactacyd maar daar zit volgens mij al spul in en dat moet ik dus niet.
Tips?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30588823
De douches van Lactacyd zijn leeg hoor. Het is een leeg plastic flesje met een tuutje eraan dat je eraf kunt schroeven.
Lactacyd heeft ook vloeistof die je apart koopt. Dat giet je er dan in tot een bepaald streepje en dat vul je dan aan met water.
Je kan ze ook bij de apotheek kopen of ook bestellen bij bijvoorbeeld efarma.nl of een andere online drogist.

Ikzelf koop alleen de douches en ik spoel ermee met alleen water (laatste dag menstruatie, na sex) of met water en druppels tto.
Nooit meer schimmelinfectie, wat ik ervoor wel vaak had.
Kreeg dan Canesten/Daktarin vaginale zetpillen en die hielpen wel, maar het kwam altijd terug.
pi_30588875
Ik ben sowieso nogal een schimmelig typje, ook altijd schimmelvoeten,kalknagels. Dat verdwijnt ook door voetbadjes met tto, en aanstippen met pure tto.
pi_30589835
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Onzin waarom zou je je laten behandelen als je geen klachten hebt. Wel een schimmelinfectie en geen klachten, dat gaat er bij mij niet in hoor.
Mannen hebben echt vaak geen klachten bij een schimmelinfectie. Dat komt omdat hun immuunsysteem het dan wel aan kan en zij maar een beetje sporen hebben. Bij hen zit het dan ook aan de buitenkant, bij de vrouw aan de vochtige binnenkant.
pi_30594037
er bestaat een boekje over vaginale afscheiding
"van je afscheiding af" geschreven door vrouwen en vrouwelijke huisartsen, op basis van eigen ervaringen. Er staat informatie in over zelfonderzoek, baden en spoelen.
Het is uitgegeven door het vrouwengezondheidcentrum in Utrecht.
Het boekje is niet meer te koop, wellicht staat het nog in de bibliotheek.

Ik heb plannen om om een digitale uitgave te maken over afscheiding, en hoe je er vanaf komt en blijft.
pi_30596847
mijn vriendin heeft er ook weer last van. Heeft zalf gekregen voor inwendig gebruik en een pilletje. Maar nu is mijn vraag moet ik me ook laten behandelen en zo ja.. Kan ik dan dezelfde zalf gebruiken als zij. Ik me al eens eerder laten behandelen maar omdat ik nu geen symptomen heb. (geen jeuk, geen kleine beetjes plassen enzo) vind ik het eigenlijk niet echt nodig om naar de dokter te gaan..
pi_30597746
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:51 schreef bealzebub het volgende:
mijn vriendin heeft er ook weer last van. Heeft zalf gekregen voor inwendig gebruik en een pilletje. Maar nu is mijn vraag moet ik me ook laten behandelen en zo ja.. Kan ik dan dezelfde zalf gebruiken als zij. Ik me al eens eerder laten behandelen maar omdat ik nu geen symptomen heb. (geen jeuk, geen kleine beetjes plassen enzo) vind ik het eigenlijk niet echt nodig om naar de dokter te gaan..
Bij mij kun je gewoon ff naar de assistente bellen, uitleggen wat er is en dan krijg je een zalfje. Op de vorige pagina staat een tip van iemand die dit zalfje gewoon bij de drogist haalt.

Ik spoel zelf met Candira druppels van Aromed, daar zit inderdaad teatree olie in. Ik verdunde ze alleen veel te veel kwam ik laatst achter (50 ml. is een halfvolle vaginale douche, een volle is zo'n 100 ml.).

Mijn doktersbezoek heb ik weer gehad. Ze heeft even gekeken, kweek was niet nodig omdat het overduidelijk een schimmelinfectie is (al twee weken lang dus). We zijn het erover eens dat Diflucan bij mij niks meer uithaalt. Ik heb nu een kuur van drie van die vaginale rugbyballetjes gekregen, ik moet nog laten weten of dat de infectie oplost. Als het goed is is dat geen Gyno-Daktarin omdat ik daar allergisch voor ben.

Verder hebben we het nog gehad over andere anticonceptie, maar ja, de meeste dingen zijn hormonaal. Haar leek de Nuvaring het proberen waard, mocht het niet werken dan kun je weer overstappen op de pil of iets anders. Ik vind het een vreemd idee om juist op de plaats waar ik het meeste last heb een hormonending te gaan stoppen, maar goed.

Na het onderzoek had ik trouwens echt verschrikkelijke jeuk zeg, bij elk stoplicht zat ik aan mijn kruis te trekken en te voelen (kijk ik naast me, zie ik een man vanuit zijn bestelbusje belangstellend toekijken....*ril*). Gelukkig is dat inmiddels minder.

En over sex hebben wil ik de eerste weken niet meer praten auw auw
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30597790
Syrena, misschien moet je eens aan niet-hormonale anticonceptie denken zoals de koperspiraal...
pi_30598090
Bij Kruidvat en Etos hebben ze een eigen merk lactacyd (Intiem ofzo) en hier heb ik ook vaginale douches bij zien staan. Voor zover ik weet zit hier niet gelijk de vloeistof bij.
Bij mij helpt TTO ook goed maar ik heb niet het idee dat het daardoor ook echt overgaat... Voor mijn puistjes heb ik het ook een tijdje gebruikt, dat hielp ook wel een beetje maar niet veel.
Ik ga binnenkort een tijdje de sympto-thermale methode proberen, hierbij moet je ook je cervix-slijm onderzoeken. Zou dit nog wel betrouwbaar zijn als je af en toe spoelt met een vaginale douche?

@ thinking, Is het wel verstandig om van je afscheiding af te willen? Dat is toch natuurlijk? Of hebben we het dan alleen over de hoeveelheden waar men inlegkruisjes enz. voor nodig heeft? Lijkt me wel interessant om te lezen, laat maar weten wanneer die digitale uitgave beschikbaar is!

@ bealzebub, je kunt gewoon dezelfde zalf gebruiken. Ook al heb je geen symptomen kan het geen kwaad om jezelf ook te behandelen, dan weet je in elk geval zeker dat je het niet weer overdraagt aan je vriendin na haar kuur.
pi_30598110
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Syrena, misschien moet je eens aan niet-hormonale anticonceptie denken zoals de koperspiraal...
De meeste huisartsen willen die niet zetten bij vrouwen die nog geen kinderen gehad hebben. Mijn oude huisarts wilde niet eens nadenken over het plaatsen van de Mirena. Verder waren mijn menstruaties voor het beginnen met de pil altijd erg hevig, met koperspiraal kan dit nog erger worden, en daar heb ik echt geen zin in Verder krijg ik zonder hormonen waanzinnige puistuitbraken en dat vind ik bijna net zo erg (en goor) als een schimmelinfectie.

HA had het ook nog over Implanon, maar daar moet ik nog even wat research over plegen, hoeveel hormoon daar in zit enz.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30598169
Vroeger (pre-pil) had ik ook heel veel afscheiding, vooral rond mijn eisprong. Ik heb dat na mijn cryochirurgiebehandeling nooit meer gehad, ook niet toen ik dit jaar met de pil ben gestopt.

Zelfs nu met die infecties lijkt het eerder alsof ik te droog ben dan dat ik veel afscheiding heb.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30598222
Titel: Van je afscheiding af? : over witte, gele, grijze, groene vloed en andere problemen van vagina en baarmoederhals / tekst oorspr. uitg.: Anne Groot, Floor Martens en Paula Polman

Auteur: Anneke Groot; Floor Martens; Paula Polman; R.J. Hinloopen; H.M. de Jong
Jaar: 1990
Editie: 7e geheel herz. uitg. / bew.: Rikste Hinloopen, Hild de Jong
Uitgever: Utrecht : Vrouwengezondheidscentrum Utrecht
Annotatie: tek
1e dr.: 1983
Met lit. opg
Omvang: 61 p
Formaat: 21 cm
ISBN: 90-70617-30-7

Je eigen bibliotheek kan het boekje wel voor je aanvragen, ik ga het straks zelf ff aanvragen. En hopelijk komt het binnen op een dag dat ik de post openmaak en niet mijn collega's
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30598331
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Syrena, misschien moet je eens aan niet-hormonale anticonceptie denken zoals de koperspiraal...
Ik heb bij mezelf idd ook altijd het idee gehad dat de schimmelsituatie nou niet bepaald verbeterd door ringgebruik... De dosis hormonen is wel een stuk lager, vandaar dat je dokter dit waarschijnlijk voorsteld. Ik denk ook niet dat de hormonen het bij mij erger maken, maar gewoon het feit dat er daar iets zit, je gaat dan toch ook wat vaker met je vingers naar binnen enz. Er is gewoon meer gerommel zeg maar. Maar toen ik aan de pil was waren mijn infecties wel heftiger. Maar toen had ik ook nog geen vaginale douche, candira, intieme wasemulsie en TTO ontdekt...
Ben echt zo benieuwd of bij mij stoppen met de hormonen gaat werken... Ik zit nu nog in mijn stopweek, morgen zou ik een nieuwe ring in moeten brengen en dat doe ik dus niet, dus vanaf morgen ben ik er pas echt af...
pi_30599302
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:48 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Ik heb bij mezelf idd ook altijd het idee gehad dat de schimmelsituatie nou niet bepaald verbeterd door ringgebruik... De dosis hormonen is wel een stuk lager, vandaar dat je dokter dit waarschijnlijk voorsteld. Ik denk ook niet dat de hormonen het bij mij erger maken, maar gewoon het feit dat er daar iets zit, je gaat dan toch ook wat vaker met je vingers naar binnen enz. Er is gewoon meer gerommel zeg maar. Maar toen ik aan de pil was waren mijn infecties wel heftiger. Maar toen had ik ook nog geen vaginale douche, candira, intieme wasemulsie en TTO ontdekt...
Ben echt zo benieuwd of bij mij stoppen met de hormonen gaat werken... Ik zit nu nog in mijn stopweek, morgen zou ik een nieuwe ring in moeten brengen en dat doe ik dus niet, dus vanaf morgen ben ik er pas echt af...
Ik was al van plan om jouw verslag af te wachten hoe het zonder gaat.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30599359
waar kun je dat tto halen/bestellen want ik zie op internet genoeg sites die het aanbieden, maar hoe weet ik nou welke de goede is. Ze komen in 30ml en in 10ml en ga zo maar door?
pi_30599465
http://www.thursdayplantation.nl/default.asp

Voorzover ik weet is het te koop bij de DA en de Portgies drogist en bij natuurwinkels.
pi_30600470
Volgens mij is de TTO zo'n beetje overal hetzelfde, het verschil zit 'm in de prijs... Ik heb altijd een klein flesje van Kruidvat met zo'n pipet erbij. Dat is ook zo'n 40 á 50 ml denk ik. Alleen is het spul bij Kruidvat nu tijdelijk uit de schappen... Bij de Tuinen is het ook te koop, wel ietsje duurder. Kijk anders even dit topic in, daar staat zo'n beetje iedere winkel bij waar het te krijgen is. Alternatief voor teatree lijn Kruidvat

eindelijk gelukt om een link te plaatsen!!!

en subscript ook nog, handig die buttons hier. nooit geweten...
pi_30600558
dat is echt kut... letterlijk en figuurlijk
Delivered without an information leaflet
pi_30600656
Ik ben nog een ac tegengekomen, de FemCap. Klinkt wel ok tot nu toe, mja, alleen de puisten dan. En niet 100% of 99.9% veilig. Hm.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30601937
Ja, die kwam ik pas ook tegen maar heb hem vrij snel weer links laten liggen... Mijn vriend vond het ook niet echt een super idee, hij voelt de ring al zitten, laat staan dat ding, het ziet er best groot en lomp uit, vind je niet?
Dan kun je volgens mij net zo goed een pessarium nemen, alleen moet je die laten aanmeten... Maar dat lijkt me dan wel meer betrouwbaar! Dat is voor mij misschien een optie, als het goed gaat met de sympto-thermale methode wil ik die er misschien wel bij. Voorlopig gebruiken we condooms, maar kan me niet anders voorstellen dan dat we die over een tijdje wel zat zijn!
Een koperspiraaltje weet ik ook nog niet, je hoort er zoveel rare dingen over...
Maar zou je met gebruik van een FemCap of pessarium niet ook meer kans op schimmelinfecties hebben? Of door de spermicides enzo. Lijkt me echt typisch iets wat irritatie kan veroorzaken...
pi_30602034
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:02 schreef flutterbye het volgende:
Ja, die kwam ik pas ook tegen maar heb hem vrij snel weer links laten liggen... Mijn vriend vond het ook niet echt een super idee, hij voelt de ring al zitten, laat staan dat ding, het ziet er best groot en lomp uit, vind je niet?
Dan kun je volgens mij net zo goed een pessarium nemen, alleen moet je die laten aanmeten... Maar dat lijkt me dan wel meer betrouwbaar! Dat is voor mij misschien een optie, als het goed gaat met de sympto-thermale methode wil ik die er misschien wel bij. Voorlopig gebruiken we condooms, maar kan me niet anders voorstellen dan dat we die over een tijdje wel zat zijn!
Een koperspiraaltje weet ik ook nog niet, je hoort er zoveel rare dingen over...
Maar zou je met gebruik van een FemCap of pessarium niet ook meer kans op schimmelinfecties hebben? Of door de spermicides enzo. Lijkt me echt typisch iets wat irritatie kan veroorzaken...
Ja daar zat ik ook aan te denken, dat die creme vast ook bijt ofzo. Maar aan de andere kant hoop ik dat door te stoppen met de hormonen de kans op schimmels sowieso flink kleiner wordt.

Ik denk dat ik mijn HA eens aan de tand ga voelen over een pessarium Dat je dat moet laten aanmeten lijkt me net zoiets als een inwendig onderzoek ofzo.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30602522
De enige keren dat de HA bij mij iets van binnen heeft gedaan was met inbrengen en verwijderen van mijn Mirena... geen fijne ervaringen dus! Maarja, bij een pessarium zal het wel geen pijn doen, denk ik.
pi_30602631
Bij mij is het inmiddels alweer een aantal dagen geleden dat ik de laatste capsule heb ingebracht. Heb nu totaal geen last meer. Geen jeuk en geen rare afscheiding. Seks lukt ook alweer goed, nu maar hopen dat de schimmel weg blijft. Ik ben nu wel gestopt met de pil dus ik hoop dat dat ook een wat gunstiger effect heeft op mijn lichaam.

Voor de anderen die er nog steeds mee te kampen hebben: veel sterkte!
pi_30603440
Ik las op een site dat je de Femcap niet aan hoeft te laten meten!
Ik vind het ook wel wat. Alleen, een spontaan potje neuken terwijl je het pessarium neit bij je hebt, is er dan niet bij. Of je moet condooms bij je hebben, maar dat is ook niet spontaan meer.
pi_30603694
quote:
Op donderdag 15 september 2005 15:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik las op een site dat je de Femcap niet aan hoeft te laten meten!
Ik vind het ook wel wat. Alleen, een spontaan potje neuken terwijl je het pessarium neit bij je hebt, is er dan niet bij. Of je moet condooms bij je hebben, maar dat is ook niet spontaan meer.
Ik ben toch te oud voor spontane potjes in de buitenlucht
Overigens ben ik wel iemand die dat ding steeds zou meeslepen hahaha.
Ik wil alleen graag weten of een pessarium kleiner is dan een FemCap, hij lijkt me erg groot. En een pessarium lijkt me veiliger als het aangemeten is, maar ik weet niet of dat klopt of dat ik me dat maar inbeeldt (zou goed kunnen).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30603829
Op de site van de NVSH staat het pessarium al niet meer, je komt dan vanzelf op de uitleg van de FemCap terecht. Die kost trouwens 66 euro en je kan 'm zo bestellen bij http://www.medicijnen.nl

Ik heb nog steeds jeuk van dat stomme rondgepoer van vanmorgen Ik wil naar huis, balletje erin en op bed liggen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30607804
[quote]Op donderdag 15 september 2005 11:38 schreef flutterbye het volgende:

@ thinking, Is het wel verstandig om van je afscheiding af te willen? Dat is toch natuurlijk? Of hebben we het dan alleen over de hoeveelheden waar men inlegkruisjes enz. voor nodig heeft? Lijkt me wel interessant om te lezen, laat maar weten wanneer die digitale uitgave beschikbaar is!


[/quot

met afscheiding wordt hinderlijke afscheiding bedoelt, niet je natuurlijke afscheiding,
de digitale uitgave zal nog een tijdje gaan duren, ik moet nog verhalen van ervaringsdeskundigen verzamelen, ik wacht de uitslag van een enquete af.
Dit staat los van het genoemde boekje
pi_30629258
Ik zit op mijn werk en heb het gevoel dat mijn schaamlippen langzaamaan worden aangevreten

Dit is echt de ergste jeuk ever gewoon vraag me af hoe lang ik dit volhou voordat ik dalijk een student ga afblaffen van de jeuk.

Overigens heb ik nu Gyno-Myk tabletten, die zijn kleiner dan de Gyno-Daktarin rugbyballen. Maar ze jeuken dus even erg Nog twee dagen

En dan ga ik nu even op de plee een rol wc-papier langs mijn muts schuren alweer
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30635996
Oh thank God...en mijn collega... Ze vindt het goed als ik nu naar huis ga
Ff bellen dat ze de ijsklontjes al klaarleggen, het is nu echt niet meer te harden.
Ik twijfel of ik die andere twee dingen nog ga opduwen, ik moet in principe de kuur afmaken, maar dit ga ik geen drie dagen of langer trekken denk ik.

Maar ik wil ook dat het overgaat Zucht.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30636974
misscien help een koud washandje, en deppen met veel koud water
pi_30657497
Ik heb gespoeld met een douche met Candira, voorzichtig gewassen met Intiem (van de Kruidvat) en daarna Bioclin erop. HEAVEN! Het is dus idd de creme zelf die me de jeuk bezorgd, en niet de infectie.

Vanmorgen weer, jammer voor de zalf, maar goed hij heeft toch zeker 7 uur kunnen inwerken, dat moet genoeg zijn toch? Ik ga ECHT niet weer de hele dag met die afgrijselijke jeuk rondlopen.

Volgende keer vraag ik weer de miconazol, die moet ik dan vijf tot zeven dagen opduwen, maar die jeukte tenminste niet zo.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 18 september 2005 @ 13:28:22 #197
57434 Marloes
Digital Love
pi_30693453
Je moet inlegkruisjes nat maken en invriezen, dat hielp bij mij wel
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30719302
Hoe verzin je het, Marloes? Loop je dan niet uren met een nat kruis rond...? lol
  maandag 19 september 2005 @ 19:15:40 #199
57434 Marloes
Digital Love
pi_30734690
Is een tip van m'n moeder, het werkt ook maar een kwartiertje hoor maar het verkoelt wel enorm. Het is wel handig voor als je thuis vergaat van de jeuk/pijn
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30745032
Syrena, je kan ook een overgevoeligheid voor bepaalde middelen ontwikkelen he, dat staat ook in de bijsluiter. Hou dat goed in de gaten hoor (ik heb dat met daktarin, het wordt alleen maar erger en pijnlijker). De apotheek kan je altijd een alternatief geven waar die ene werkzame stof niet in zit.
Oh en voortaan maar altijd de Bioclin in je tas meenemen als je zoveel last hebt!

Ik heb vorige week een verwijzing naar de gyn gekregen, ik ben benieuwd. De protexa is tot nu toe nog geen succes omdat ik het veel te onregelmatig inneem. Moet mezelf toch echt dwingen dat iets trouwer te doen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_30745259
Eh pas op met natte inlegkruisjes, candida wordt juist erger van inlegkruisjes, natte broekjes, synthetische onderbroekjes... En daarnaast kun je jezelf zo ook nog eens een blaasontsteking bezorgen als je een zwakke blaas hebt, waar je dan vervolgens antibiotica voor moet hebben waar de schimmelinfectie juist erger van wordt.

En Syrena, schimmels kunnen soms ook tegen antischimmelmiddelen resistent worden dus als je de kuur moet afmaken in elk geval niet zo stoppen maar vragen of je op een ander middel over kunt stappen of zo. Nystatin, flucanazole...
pi_30764519
mijn vriendin heeft net weer een capsule gekregen en een tube miconazolnitraat ofzo. Nu zei de huisarts dat wanneer we sex wilden hebben we dat spul ook wel als glijmiddel konden gebruiken en dat we dan ook meteen de schimmel konden bestrijden. Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_30764585
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:20 schreef bealzebub het volgende:
mijn vriendin heeft net weer een capsule gekregen en een tube miconazolnitraat ofzo. Nu zei de huisarts dat wanneer we sex wilden hebben we dat spul ook wel als glijmiddel konden gebruiken en dat we dan ook meteen de schimmel konden bestrijden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Tijdens een kuur met van die vaginale zetpillen 'eitjes' wordt sex afgeraden.
Maar je vriendin heeft ws. een orale capsule gehad?

Misschien wel goed idee om de creme standaard als glijmiddel te gebruiken.
Dan zou je dus steeds wanneer je sext, een nieuwe infectie voorkomen?!?!!
pi_30764773
ja dat was volgens mij ook de bedoeling van die kerel. Ik zal het wel eens proberen om te kijken of het was is. Ze had idd de orale capsule gehad.
pi_30774419
gebruik in elk geval een condoom
pi_30775504
Tnx mensen nog voor de tips en de raad

Jeuk ging weg zodra ik spoelde (godzijdank).
Ik ben inmiddels ongesteld (lekkerrrr inlegkruizen broeiuuuhhh) en het voelt nog steeds niet ok eigenlijk. Vrijdag heb ik sex gepland (met condoom en glijmiddel) eens kijken hoe dat gaat. Gaat 't niet dan zit ik maandag weer bij de dokter. Ik ben echt bang dat het focale vulvitis is, of gaat worden

Maar goed, dat zien we dan wel weer.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30790132
Ik heb ook wel eens sex gehad terwijl we allebei de créme gebruikten, de kuur was 2 weken en na een week was de pijn enzo wel over dus... Maar wij vonden het maar een beetje een ranzig goedje om als glijmiddel te gebruiken. Orale uitstapjes tussendoor zitten er dan ook niet meer bij... En het plakt dan ook een beetje enzo... yuckie!!! Wij hebben het in elk geval nooit meer 'zomaar' als glijmiddel gebruikt, het was toen alleen omdat we die kuur hadden.
Is het wel goed om dat spul vaker te gebruiken? (ik denk hier aan de bijwerking 'verdunde huid' bijvoorbeeld)

Maarja, kortom, het werkt prima als glijmiddel, maar om nou te zeggen dat het er leuker op wordt...
pi_30794594
nee, daar had ik zelf ook al een beetje aan gedacht, aan de orale uitstapjes, maar goed ze heeft het 1x in de 4 maanden ongeveer. Nou ja we kijken wel even hoe het allemaal gaat...
pi_30938138
quote:
Op donderdag 15 september 2005 12:21 schreef Syrena het volgende:

Ik was al van plan om jouw verslag af te wachten hoe het zonder gaat.
Heb deel 1 in het Nuvaring ervaringen topic gezet.
pi_31186838
Ja heur, we hebben het weer. Het is precies 2 weken weg geweest.
Morgen weer naar de dokter dus. Ik wilde eerst tot donderdag wachten, tot ik weer bij mijn vrouwelijke HA kan, maar ik voel me zo rot dat ik echt niet nog een dag kan wachten.

Woonde ik maar 5 km verderop, in België, kon ik tenminste meteen een gyn bellen voor een afspraak.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:30:55 #211
57434 Marloes
Digital Love
pi_31186949
jeetje wat vervelend
sterkte ermee..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_31204415
Syrena, ik heb sinds het stoppen met de ring geen jeuk meer gehad! Ook word mijn afscheiding steeds 'normaler', zeg maar. Dus jouw idee van stoppen met de pil om er van af te zijn is misschien zo gek nog niet...
pi_31204522
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:32 schreef flutterbye het volgende:
Syrena, ik heb sinds het stoppen met de ring geen jeuk meer gehad! Ook word mijn afscheiding steeds 'normaler', zeg maar. Dus jouw idee van stoppen met de pil om er van af te zijn is misschien zo gek nog niet...
Ja daar dacht ik vandaag ook weer aan. Afscheiding begon net een beetje terug te komen na de laatste behandeling (die met die hele erge jeuk-pillen).
Gister was ik zo wanhopig dat ik nog even overwogen heb om met het candida-dieet te beginnen, maar dat lijkt me gewoon geen doen. Misschien dat ik er ooit aan begin als ik op mezelf woon.

Overigens wilde toch al vrijwillig aan de condooms, dus nog 2 weken pil slikken en dan gaat ie toch echt de deur uit.

Overigens kan ik morgen pas naar de HA, hij zat vandaag al helemaal vol. Pluspuntje is wel dat ik nu bij mijn vrouwelijke HA kan gaan.

Ik ben echt enorm sjaggo vandaag stomme jeuk (en af en toe pijn zelfs jakkes).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31204537
En ik ben nog wel jarig.... (lollig cadeautje, *not*)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31207502
sterkte er maar weer mee.. mijn vriendin is nu net og en even kijken hoe het hierna weer gaat. Meestal krijgt ze schimmel nadat ze og is geweest
pi_31226856
Zo, ben weer terug

Ik heb vannacht gewoon weer de micozanol-creme opgeduwd.
Vanmorgen ging ik de boel ff schoonmaken (wel zo sociaal voor de HA), dus ik dacht: Even kijken of dat ene bultje nog op mijn schaamlip zit...

k kijk: zit er een gele kop op Nou ja, kon zalf zijn, dus na het spoelen en wassen nog eens kijken: Damn, het zit er nog steeds...

Ik blij dat ik naar de dokter moest zeg! Godzijdank bleek het 'gewoon' een talgkliertje dat vol zat (oftewel een doodordinaire puist....). Ze heeft 'm maar leeggemaakt (wederom lekker genant maar goed, hij is nu wel weg).

Verder zou ze met de gyn overleggen, kwam daar nog iets bijzonders uit dan belde ze me op.
Ik ga nu in elk geval op de laatste dag van mijn menstruatie een Diflucan pakken (6 mnd lang), en nu nog een paar dagen verder met de miconazolcreme. Vriendje en ik gaan aan de condooms ( maar tis voor de goede zaak) en hij krijgt ook een Diflucan, voor de zekerheid.

Komt het nu nog een keer terug dan word ik zeker doorverwezen omdat we dan wel alles gehad hebben qua behandelingen. In elk geval denk ik dat het weghalen van die bobbel ook al helpt aan het jeukerige gevoel *down there*. Als ie nog terugkomt kan ik 'm gewoon zelf uitduwen (owyeah).

Ik ben dus weer gekalmeerd en niet meer sjaggo, dat scheelt ook alweer
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31227704
Ik hoop echt voor je dat het stoppen met de pil helpt! (en voor mezelf ook )
Maar anders kun je dus pas over 6 maanden een doorverwijzing naar de gyn krijgen???
pi_31228354
Ik ben nu met puur gif het schimmelfeest aan het beëindigen...

Na ruim een jaar schimmelvrij te zijn geweest, dook het eind juli weer op. Ik aan de fluconazol (orale pil), en ja, het ging over... voor 5 dagen! Vervolgens aan de canesten vaginale tabletten gegaan, en vreemd genoeg kreeg ik op de laatste dag rode afscheiding. Op dat moment (ging net op vakantie!) dacht ik het dat het van het doorslikken van de pil kwam...

Vervolgens welgeteld 3 weken schimmelvrij geweest, en weer feest. Weer canesten, en weer die rare afscheiding. Daarna raakte het niet meer in balans. Bleef rommelen, soms ineens rare afscheiding, daarna redelijk normaal, dan gewoon kurkdroog.

Vrijdag was het weer terug, voor de vierde keer in 2 maanden! Normaal had ik het 1 keer in twee maanden, dus dit ging me echt te ver. Het gaat gewoon niet meer weg... Dus dinsdag de huisarts verveeld, en die was heel duidelijk: er is geen duurzame oplossing, ik zal er altijd gevoelig voor blijven, máár... Er is een medicijn dat ze normaal liever niet voor schrijft, Nizoral. Het is sterk, vijf dagen 2 keer per dag 200 mg. werkzame stof (1 tablet fluconazol heeft 150 mg!!!), maar het schijnt te werken.

Nu word ik dus helemaal gek van de jeuk over mijn hele lijf, daarnaast ben ik misselijk en duizelig (bijwerkingen...) Maar volgens mij gaat het helpen, ik heb weer normale afscheiding! Het jeukt nog wel een beetje, maar goed, als ik er maar voor een jaar ofzo vanaf ben... Vind ik lang genoeg...

(pil blijft hier overigens gewoon, liever een schimmel dan een kind op dit moment... Condooms vind ik echt niet veilig, 12 op 100 gebruiksters raakt zwanger in een jaar! Inwendige dingen lijken me ook niet echt bevoorderlijk tegen de schimmels, dus enige optie is de pil.)
pi_31229098
Ik blijf ook nog ff aan de pil inderdaad, vertrouw de condooms idd ook niet zo. Overigens denk ik dat ik verminderd vruchtbaar ben (lange cyclus zonder pil e.d.) maarrrrr zul je net zien...

Ik heb nu vier maanden om de twee weken ongeveer een infectie gehad (heb gister ff een lijstje gemaakt). HA zei ook dat ze iemand onder behandeling had nu die 3 maanden lang elke dag een tablet Diflucan moest nemen. Ik mocht van haar idd ook alle tabletten die ik nog had slikken.

Maar dat leek me zo eng, dus nu ga ik verder met de miconazol en dan elke keer op het eind van de menstruatie een Diflucan. Straks wel ff recept weer naar de apotheek brengen.

Ik ben wel van mijn jeuk af sinds die bult is uitgeduwd trouwens!! Echt raar, maar ik blijf nog ff doorsmeren.

Sterkte met de bijwerkingen Inno, het klinkt echt wel heftig! Hoop dat we er binnenkort idd voor een tijdje vanaf zijn.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31304163
Nou, ik heb het dus voor het eerst

Eerst een kuur met miconazolpaaseitjes gehad, sloeg niet aan. Nu andere eitjes, butuconazol. Ik heb het idee dat het wel helpt alleen zit ik met een vraag: Hoe weet je nou wanneer het echt over is? Moet dan ALLE afscheiding echt weg zijn? Want vanavond moet het laatste eitje er in maar volgens de huisarts moesten nu alle klachten al wel weg zijn.

Ik heb geen jeuk meer, nog wel wat afscheiding maar niet zoveel.
Maar als ik goed *daar* kijk, zie ik dat het toch nog vol zit met witte troep. Of is dat dat eitje wat is opgelost?

* Razztwizzle is confused

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2005 11:24:59 ]
pi_31304218
De 'afscheiding' die je nu hebt is volgens mij gewoon het spul wat in die capsule zit. Dat was bij mij wel zo. En denk maar zo, het feit dat al dat gejeuk nu over is, is al een stuk beter . Sterkte ermee nog!
pi_31304239
Razztwizzle het kan het eitje zijn wat opgelost is en als vrouw zijnde heb je altijd wel wat afscheiding alleen nu kan al die troep van het eitje zijn. Het voelt dan vaak ook wat zalfachtig aan.
pi_31304307
Ah ok nou dat scheelt weer. Het is idd creme achtig, geen (zoals de dokter dat zo leuk zei ) "Kwark achtige korreltjes". Maar ik wacht gewoon morgen wel af, hoe het na het 3e eitje is en anders gaan we vrolijk weer naar de (vervangende ) huisarts toe.

Maar ik ben allang blij dat de jeuk weg is .

Hoe lang zou je eigenlijk moeten wachten voor je weer sex kan hebben
pi_31304465
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoe lang zou je eigenlijk moeten wachten voor je weer sex kan hebben
Hangt er vanaf. Als je alleen condooms gebruikt mag het pas na drie dagen nadat je de laatste capsule hebt gebruikt, het medicijn tast het condoom aan . Als je aan de pil bent en / of geen condooms gebruikt maakt het niet uit geloof ik. Het staat ook wel in de bijsluiter .
pi_31304507
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:43 schreef Tristessa het volgende:

[..]
Het staat ook wel in de bijsluiter .
Ja, die ligt nog thuis en ik ben nu een paar dagen weg.
Maar goed, het kan dus geen kwaad in mijn geval

Alleen denk ik dat ik er toch nog maar een paar dagen mee wil wachten, wil de boel *daar* niet onnodig gaan verstoren ofzo. Straks krijg ik weer jeuk
pi_31304815
zover ik weet kan je meteen sex hebben ik wacht er alleen meestal een paar dagen mee dat alle troep eruit is
pi_31337849
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje jullie verhalen zitten lezen en zet nu zelf ook maar wat neer.
Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden heel erg lang last van deze infectie gehad ( een jaar), en nu heb ik er al 1,5 jaar geen last meer van. Ja af en toe een klein beetje maar dat was binnen een paar dagen weg.
Maar nu heb ik er sinds 3 dagen weer erg veel last van, JEUUK!!! En baal ik dat de seks met mijn vriend er nu ook niet in zit.

Maar nu was mijn vraag, of iemand ervaring heeft met het gebruik van Lactacyd intiem vloeistof als remedie. Dus niet de gewone wasemulsie, deze doet wat meer.
Ik gebruik het nu, en hoop heel erg hard dat het helpt...zag dat ik ook wat tea tree olie in huis had maar geen idee hoe ik dat moet gebruiken en of dat beter is dan Lactacyd.
Ik heb voornamelijk last van jeuk en een beetje branderig gevoel, zolang ik er niet aan ga krabben valt dat wel mee.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:33:52 #228
57434 Marloes
Digital Love
pi_31338762
Ik zou geen lactacyd gaat gebruiken als ik jou was, heb ik ook een keer gedaan tijdens een schimmelinfectie en het werd er alleen maar erger van. Gewoon alleen spoelen met water is het beste, en naar de dokter gaan voor zalf en eitjes.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_31339534
Lactacyd werd mij ten strengste afgeraden door de huisarts. Onlangs heel eigenwijs wel gebruikt toen schimmels weer de kop op staken, maar het heeft echt helemaal niks gedaan... Ook in het verleden kon ik een infectie niet voorkomen of verhelpen met lactacyd...

Kortom, ik zou gewoon de huisarts even bellen en een receptje vragen... Des te sneller ben je van de jeuk en de infectie af. Snap niet waarom je, als je het nu zomaar weer een keer hebt, zelf gaat dokteren als de oplossing zo voor de hand ligt.

Kan me wel voorstellen dat je het doet als je al een jaar aan het kloten bent en het gaat niet meer over (ben er bekend mee... helaas). Wanhopig word je daarvan. Hoe ben jij er destijds vanaf gekomen?
pi_31339876
met lactacyd....
was toen een tijd zo onnozel gewone zeep te gebruiken, toen ik op lactacyd overging duurde het niet lang meer. Ben de wasemulsie toen als zeep blijven gebruiken. En soms kreeg ik het weer heel licht en dan hielp die intiem vloeistof wel, maar nu jeukt en jeukt het weer bah.
Kwam trouwens nog een dosis stress en slechte weerstand bij
Ik ga kijken of het afneemt zo niet ga ik inderdaad de huisarts maar eens een bezoekje brengen...
Moet wel zeggen dat ik geen last van die afscheiding heb, kan dat ook, aangezien ik iedereen daar wel over hoor?
pi_31340410
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:26 schreef Ju6684 het volgende:
met lactacyd....
was toen een tijd zo onnozel gewone zeep te gebruiken, toen ik op lactacyd overging duurde het niet lang meer. Ben de wasemulsie toen als zeep blijven gebruiken. En soms kreeg ik het weer heel licht en dan hielp die intiem vloeistof wel, maar nu jeukt en jeukt het weer bah.
Kwam trouwens nog een dosis stress en slechte weerstand bij
Ik ga kijken of het afneemt zo niet ga ik inderdaad de huisarts maar eens een bezoekje brengen...
Moet wel zeggen dat ik geen last van die afscheiding heb, kan dat ook, aangezien ik iedereen daar wel over hoor?
Tja, de brokkelige afscheiding is wel het eerste waar ik het aan merk eigenlijk...

Maar goed, lactacyd werd mij dus afgeraden omdat ik daarmee alleen maar mijn natuurlijke weerstand omlaag haal. Nu gebruik ik het wel als vervanging voor scheerschuim, want tja, kiezen tussen twee kwaden, maar verder is het niet genezend oid...
pi_31341052
Kan ik me wel voorstellen, ben ook bang dat het voor mij ook een bezoekje aan de huisarts wordt.
Ergste vind ik om sóchtends wakker te worden in de hoop dat het over is of minder is en dan nee hoor weer niet bah!
En als je dan wil proberen het bed in te duiken met je vriend doet het alleen maar pijn en heb je daar nog dagen last van
pi_31341284
Heb ook regelmatig schimmelinfecties. Bij mij gaan ze meestal binnen een week of twee vanzelf weer weg.

Ooit kreeg ik een keer van die capsules van de huisarts, die moest je inbrengen. Dat leverde zo'n ondraaglijke jeuk op dat ik er het liefst een breinaald in wilde steken.
pi_31341355
ja dat las ik meer, maar hielp dat wel dan?
pi_31341549
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:31 schreef Ju6684 het volgende:
ja dat las ik meer, maar hielp dat wel dan?
Ik heb eigenlijk nooit jeuk gehad als ik medicijnen had... Krijg of fluconazol, 1 orale capsule, of 3 vaginale tabletten canesten... Maar goed, krijg er ook een tube hydrocortison bij tegen de jeuk, en dat werkt!
pi_31341638
Die eieren hielpen wel, maar ze maakten de jeuk honderdmaal erger. Tegenwoordig vraag ik altijd om miconazolnitraat. Geen jeuk, werkt goed.
pi_31341674
Maar als ik het goed begrijp kom je er dus eigenlijk niet vanaf
pi_31341694
( bedoel dus dat het terug blijft komen)
pi_31341696
Sommige mensen zijn er gewoon gevoelig voor
pi_31341857
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sommige mensen zijn er gewoon gevoelig voor
En die mensen zoeken hier naar een oplossing door ervaringen te delen...

Als je ook het eerste deel leest, merk je wel dat er ook vrouwen zijn die maar één keer posten en nooit meer terug komen. Maar er zijn er ook die het gewoon van alles en niets krijgen. Vervelend, maar waar...
pi_31341904
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:53 schreef innovative het volgende:

[..]

En die mensen zoeken hier naar een oplossing door ervaringen te delen...

Als je ook het eerste deel leest, merk je wel dat er ook vrouwen zijn die maar één keer posten en nooit meer terug komen. Maar er zijn er ook die het gewoon van alles en niets krijgen. Vervelend, maar waar...
Kweetet, mijn zusje heeft er ook erg vaak last van. Ik gelukkig wat minder vaak.
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:46:36 #242
57434 Marloes
Digital Love
pi_31343451
Die zalf alleen helpt niet hoor, want de schimmel zit van binnen en die zalf verzacht/doodt de bacterien alleen aan de buitekant.

dat is wat m'n huisarts zei.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_31343609
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:46 schreef Marloes het volgende:
Die zalf alleen helpt niet hoor, want de schimmel zit van binnen en die zalf verzacht/doodt de bacterien alleen aan de buitekant.

dat is wat m'n huisarts zei.
't Heeft bij mij altijd prima geholpen. En ik smeerde die zalf ook aan de binnenkant.
pi_31343947
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:46 schreef Marloes het volgende:
Die zalf alleen helpt niet hoor, want de schimmel zit van binnen en die zalf verzacht/doodt de bacterien alleen aan de buitekant.

dat is wat m'n huisarts zei.
Laatst een artikel over gelezen. Schimmels kunnen sowieso zowel van buiten als van binnen voorkomen. Bij een uitwendige (dus schaamlippen en ingang vagina) infectie is miconazolnitraat een goede remedie. Bij een inwendige infectie wordt het niet aangeraden omdat het niet gemaakt is voor gebruik op slijmvliesweefsel.
pi_31343961
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

't Heeft bij mij altijd prima geholpen. En ik smeerde die zalf ook aan de binnenkant.
Ik ook, ik heb er van die kartonnen inbrenghulzen bij gekregen (bij de miconazol). Ik duw het zo hoog mogelijk op en blijf zo lang mogelijk ermee liggen (wat klote is als je normaal minstens 1 keer midden in de nacht eruit moet om te piesen maar dat nu niet wil doen om de zalf binnen te houden....)

Die Gyno-Myk heeft waarschijnlijk wel goed geholpen, al kreeg ik inderdaad honderd keer erger jeuk. Ik heb dit wel meteen aan mijn HA gemeld. Van de miconazol heb ik geen last (gisteren nog gebruikt, had een vaag gevoel na de weekendsex maar ik geloof dat het weer weg is).

Ik ben nog steeds dolgelukkig met het weghalen van die puist op mijn binnenste schaamlip! Als ik geweten had dat die ook verantwoordelijk was voor het vage jeukgevoel had ik er al eerder iets van gezegd...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31344102
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:03 schreef innovative het volgende:

[..]

Laatst een artikel over gelezen. Schimmels kunnen sowieso zowel van buiten als van binnen voorkomen. Bij een uitwendige (dus schaamlippen en ingang vagina) infectie is miconazolnitraat een goede remedie. Bij een inwendige infectie wordt het niet aangeraden omdat het niet gemaakt is voor gebruik op slijmvliesweefsel.
Waarom maken ze dan een pakket met 15 inbrenghulzen erbij? Misschien een variant ervan ofzo.

Ik lees net de bijsluiter: U kunt gewoon deelnemen aan het verkeer... Goed om te weten
Oh, je moet de Miconazol wel 14 dagen gebruiken, en de Gyno-Myk maar drie dagen. Dus dat laatste zal dan wel stukken agressiever zijn.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31344428
Deelnemen aan het verkeer. 'Ik kan niet werken vandaag want er zit zalf in mijn doos'.
pi_31344645
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Deelnemen aan het verkeer. 'Ik kan niet werken vandaag want er zit zalf in mijn doos'.
De eerste dag Gyno-Myk ben ik toch om drie uur naar huis gegaan hoor Ik kon niet meer van de jeuk! Toen ging autorijden niet zo goed, 1 hand aan het stuur, het andere in mijn kruis en mijn ogen half dicht: Ah ahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaah JEUK! Moet.Naar.Huis....ahahahaaaa!

En de opluchting na het spoelen *whoooo*.
Ik heb ook gewoon tegen mijn collega gezegd waarom ik naar huis wilde, ik was inmiddels te ver heen om nog een smoes te kunnen verzinnen Gelukkig was het een vrouw
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31344678
Ja, die jeuk is ondraaglijk.
pi_31345350
Ik heb er ook vaak last van.. Alleen had ik alleen de eerste keer dat ik het kreeg [zo'n 1.5 jaar geleden] echt jeuk bij enzi, ik dacht dat ik doodging.. Maar daarna stak het zo nu en dan de kop op.. Weer langs de dokter.. Alleen de laatste tijd merk ik het nie meer wanneer ik "het" weer heb.. Ik merkte het deze keer aan mijn vriend.. Hij kreeg ook last van dingen, die ik herkende van mijn exvriend [die het ook al had gehad van mij niet leuk!] Maargoed, het is dus supervervelend wanneer je het zelf niet merkt.. Ik let nu wel erg op enzo, maarja.. Veel wijzer word ik er niet van, ik vraag gewoon om een herhalingsrecept [van die eitjes.. Ik krijg er trouwens geen 100 x meer jeuk door] en dan haal ik die gewoon als ik ook maar _iets_ zie wat me niet aanstaat. Iets anders zit er niet op denk ik, maar het vervelendst vind ik dat mijn vriend er dan ook last van krijgt.. Bah!
Look how they shine for you..
pi_31381586
Ik krijg ook altijd ontzettende jeuk van die zalf, eitjes enz. Spoelen met Lactycyd van binnen wordt vaak afgeraden, of je nou een schimmel hebt of niet. Aan de buitenkant de wasemulsie gebruiken kan niet zoveel kwaad, maar het verstoort wel je natuurlijk evenwicht.
Van binnen spoelen met Tea Tree Oil kan een positieve uitwerking hebben, maar met langdurig gebruik kun je juist weer last krijgen van overgevoeligheid, dunne huid enzo.
Hoe je moet spoelen met TTO? Gewoon een paar druppels TTO in een vaginale douche doen, dan bijvullen met lauwwarm water. De dosering hangt af van jezelf, je kunt ook een beetje googlen op wat werkt voor andere vrouwen. Je kunt beginnen met een druppel of 3, en als dit geen effect heeft de dosering verhogen. Als je na een paar weken nog geen verschil merkt, zou ik weer iets anders gaan zoeken.
Candira schijnt ook goed te werken. (zit oa ook TTO in dacht ik)
pi_31382064
Ik moet maandag 24ste of die week erop een klinische les geven op school over vaginaal irrigeren (vaginale douche) Maaruh even over die jeuk van die zalf en eitjes in de bijsluiter staat ook dat het even kan verergeren. En het spoelen van de vagina moet je niet TE vaak doen. Alleen als het echt nodig is of met alleen lauw warm water. Dat kan geen kwaad.
pi_31382487
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:00 schreef Riann het volgende:
Ik moet maandag 24ste of die week erop een klinische les geven op school over vaginaal irrigeren (vaginale douche) Maaruh even over die jeuk van die zalf en eitjes in de bijsluiter staat ook dat het even kan verergeren. En het spoelen van de vagina moet je niet TE vaak doen. Alleen als het echt nodig is of met alleen lauw warm water. Dat kan geen kwaad.
Ja verergeren ja, niet "u kunt het gevoel krijgen alsof uw schaamlippen langzaam worden weggevreten door een leger schaamlipwegvretertjes, 24/u per dag, zonder pauze, tot de kuur is afgelopen". Ik ga de apotheek bellen dat ze dat erin moeten zetten

Heeft iemand de vaginale douche van BioClin al eens in het echt gezien? Mijn douche van Lactacyd is goor aan het worden (bubbeltjes van het vocht op het inbrengstuk) en ik vind 'm ook wat groot.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31382541
ik ken het gevoel Syrena Elke keer naar de wc om met wc papiertje ff er hard doorheen gaan. Met gevolg dat je de halve zalf van het eitje weg haalt. Maar elke keer is gelukkig wel mijn schimmelinfectie weg gegaan.
pi_31415574
Hallo allemaal!
Ik lees ook al een tijdje jullie verhalen over schimmelinfecties, want ik heb er zelf ook al weer 3/4 jaar last van! Toen ik aan de pil ging heb ik er zowat elke maand last van gehad ... steeds naar de dokter voor medicijnen, die (paas)eitjes klinken me bekend in de oren, tabletjes, staafjes enz... alles al eens een keertje geprobeert! :S Om gek van te worden ... Heb er op dit moment weer last van ...:( Ik had eigenlijk een dringende vraag aan jullie, want ik las laatst ook dat TEA TREE olie ook wel eens zou kunnen helpen, dus heb ik dat spul ook ff gehaald en het al 1x geprobeert, kreeg een wat raar gevoel daar in het begin... wil het wel vaker proberen maar k'zit met een probreem... Ik gebruik namelijk nuvaring en vroeg me af of dat TEA TREE olie ook schadelijk kon zijn voor de ring .. of dat de veiligheid ook beinvloed :S Weten jullie hier meer over? gebruiken jullie die olie ook en zo ja, werkt het echt?

Al vast bedankt
pi_31423010
He ja hoor, ik naar de huisarts bellen voor een receptje....alles ok ging erg makkelijk naar apotheek in de buurt laten sturen... kom ik daar hebben ze geen fax ontvagen.
Later wel, maar alleen het deel van de pil en zalf? nee hoor. Dus weer huisarts bellen 'ja goh zeker iets misgegaan met de fax' en vervolgens hebben ze het maar voor de 3e keer verstuurd....en had ik geen tijd meer om naar de apotheek te gaan. Erg irritant als je had verwacht er vandaag iets voor te krijgen en je dan toch weer een dag met jeuk zit zonder dat je het gevoel hebt dat je er iets aan doet...zo even afreageren. Hoop dat ze het morgen wel begrijpen...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:44:29 #257
57434 Marloes
Digital Love
pi_31423071
Als het heel erg jeukt gewoon ijsklontjes erop houden, dan neemt de zwelling ook af, was een tip van m'n huisarts
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_31423099
zit bij mij trouwens alleen uitwendig dit, en aan de ingang verder niet, dus daar gebruik ik ook lactacyd en hoop dat ik genoeg heb aan het uitwendige zalfje :S
pi_31423188
ja maar wil gewoon dat het over gaat en ik weer lekker met mijn vriend kan rommelen want dat kan nu niet dan heb ik echt het gevoel dat ie me uitscheurt grrrr chagrijnig door domme huisartsassistente
  donderdag 13 oktober 2005 @ 23:16:40 #260
57434 Marloes
Digital Love
pi_31424316
Hm hoe weet je dat het alleen uitwendig is? En is het wel zo verstandig om lactacyd te gebruiken? Ik zou het niet doen..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_31424644
omdat ik er alleen aan de buitenkant last van heb denk ik. maar als ik geen lactacyd kan gebruiken, wat dan wel als dagelijkse reiniging? alleen water vind ik niet zo
pi_31425367
Belde de huisarts vertelde de assistente dat ik een candida had die had zoiets van ok dan fax ik het naar de apotheek, geen idee dus wat ik krijg maar t zal wel. Hoe vaak mag je die Tea Tree eigenlijk gebruiken? had nog wat staan zag ik en helpt volgens mij wel.
pi_31429791
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:44 schreef Marloes het volgende:
Als het heel erg jeukt gewoon ijsklontjes erop houden, dan neemt de zwelling ook af, was een tip van m'n huisarts
Koude douche erop zetten.
pi_31433532
zalfje binnen.....3 nachten gyno myk moet de oplossing zijn....van wat ik hier hoor wordt dat 3 dagen jeuk haha we'll see als het maar helpt
pi_31434419
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:39 schreef Ju6684 het volgende:
zalfje binnen.....3 nachten gyno myk moet de oplossing zijn....van wat ik hier hoor wordt dat 3 dagen jeuk haha we'll see als het maar helpt
Helpen doet het
Jeuken helaas ook dus, maar dat het helpt is belangrijker (ja ik heb de dagen dat ik krijsend van de jeuk rondrende alweer uit mijn geheugen geband )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31436374
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:39 schreef Ju6684 het volgende:
zalfje binnen.....3 nachten gyno myk moet de oplossing zijn....van wat ik hier hoor wordt dat 3 dagen jeuk haha we'll see als het maar helpt
Heel snel op en neer springen helpt tegen jeuk.
Serieus.
pi_31438909
Fijn maar dan zit je dus sóchtends nog met die klodder zalf in je doos of is het dan opgelost?
pi_31439016
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:41 schreef Ju6684 het volgende:
Fijn maar dan zit je dus sóchtends nog met die klodder zalf in je doos of is het dan opgelost?
Zalf in je doos Of beter: tussen je schaamlippen. Het komt naar beneden gesijpelt. Dat veroorzaakt ook de jeuk, de zalf die op de binnenste schaamlippen terechtkomt.

De eerste dag ben ik gewoon met m'n gezalfde doos gaan werken (inlegkruisje in slipje en 's morgens gewoon de resten weggeveegd met wc-papier). Maar omdat het dus blééf jeuken heb ik de twee dagen erna 's morgens gespoeld. Het is natuurlijk beter om NIET te spoelen (kan het langer werken) maar ik kon echt niet tegen de jeuk.

Na het spoelen en wassen met intiemzooi was de jeuk wel meteen weg.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31439058
haha lekker hoor, s'nachts dus ook maar inlegkruis in anders zit je hele bed onder?
pi_31439405
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:48 schreef Ju6684 het volgende:
haha lekker hoor, s'nachts dus ook maar inlegkruis in anders zit je hele bed onder?
Of een ouwe onderbroek, het bijt kennelijk uit (nog niks van gemerkt, tenminste niet aan mijn onderbroeken )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:16:09 #271
57434 Marloes
Digital Love
pi_31439558
Ik had gewoon 1 gyno dakterin en dat was voldoende, was dezelfde dosering als 3 oid maar dan in 1 keer waardoor het gelijk de volgende dag over is en je geen jeuk blijft houden.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_31453651
is dat wel goed? heeft de huisarts dat gezegd? nou ja hou me maar aan recept
pi_31675142
Goed, compleet gek geworden van de Nizoral drie weken geleden, maar het heeft niks gedaan. Ik ben 2 weken schoon geweest, nu is het weer terug. En goed ook!

Gister meteen weer naar de huisarts geweest. Ik had dit keer een ander (heb verschillende in de praktijk) en hij was erg daadkrachtig. Hij begon sowieso met een heel fijne mededeling: "Een schimmelinfectie is behandelbaar, het voelt nu vast alsof het nooit over gaat maar je kunt er vanaf komen, of in ieder geval helemaal zonder klachten gaan leven." Ik kon hem wel zoenen, dit wilde ik horen, dit had ik nodig want ik was echt de wanhoop nabij.

Altijd die jeuk, die pijn, nooit op je lichaam kunnen vertrouwen. Tijdens de seks altijd opletten of je niet ergens een pijntje voelt, omdat je dan al weet dat er weer eentje aan zit te komen. Mijn vriend, die het ook van mij krijgt en het ook niet meer zo goed trekt om met handen en voeten gebonden te zijn aan mijn "gezonde periodes" als het gaat om het hebben van seks. Ik wist het gewoon niet meer...

Maar mijn huisarts was echt goud waard: Ik heb vanochtend meteen bloed laten prikken. Hij laat al mijn orgaanfuncties controleren, mijn suikerspiegel (ik heb hypoglycemie en dat hangt er mee samen), en gaat eerst eens kijken of het daar aan kan liggen. Zo ja, dan ga ik naar een specialist. Zo nee, dan gaan we waarschijnlijk beginnen aan een langdurige kuur.

Hij had nog wel een leuk verhaal over een oude gyneacoloog die hij kende vroeger: die man behandelde schimmels door de vagina vol jodium te laten lopen! Huisarts vond het wat rigoureus, maar ik zou er zelf gek genoeg voor zijn. Als het maar helpt!

Maar goed, ben nu vol goede moed, even de uitslag afwachten en we gaan behandelen!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:21:53 #274
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31675187
Euh, jah, over die jodium, ik heb wel het idee dat dat helpt ja... Maar das voor een man wat makkelijker uit te voeren dan voor een vrouw... Het lijkt bij mij in iedergeval een stuk sneller over te gaan als ik hem was met betadine-rotzooi...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31675671
Hej Mikeyman, mijn vriendin heeft er ook weer last van, maar ik zelf weet niet zo goed of ik het nu wel of niet heb. Heb geen last van jeuk of iets dergelijk... Zou een hoop schelen als je enkele symptomen van jou hier zou kunnen omschrijven.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:56:43 #276
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31675802
Nouja, zoals ik hierboven al ergens gezegd heb dus...

- Rodere eikel
- meer "rotzooi"
- schilfertjes
- jeuk
- gevolgd door pijn

Maar, belangrijkste is eigenlijk, het ruikt een stuk minder prettig... En dat kun je zelfs al hebben vlak nadat je onder de douche bent geweest.... In mijn geval dan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31676183
okej sorry dat ik niet even terug heb gebladerd, maar ga je ook nog naar de dokter voor een zalfje? Ik ben al een keer bij de dokter geweest voor een zalfje maar had niet echt het idee dat het veel hielp, of gebruik je uitsluitend betadine. Misschien moet ik dat dan ook maar even halen
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:25:08 #278
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31676394
Welke zalf heb je gekregen? Ik had eerst miconazolnitraat, maar heb de laatste keer
ketoconazol 2%, Triamcinolon 0,1% creme gehad...

Heb wel het idee dat het helpt, maar je moet er wel rekening mee houden dat het de eerste paar dagen alleen maar erger lijkt te worden, omdat je huid dunner wordt... Gaat eerst meer pijn doen, en meer jeuken... Je moet de zalf er trouwens ook absoluut niet te dik opsmeren, echt maar een heel dun laagje, dan gaat het het snelst over...
Betadine kun je sowieso proberen, is gewoon bij de drogist te halen... Ik heb overigens wel Betadine scrub ipv gewone betadine... Schuurt niet ofzo hoor, maar is beter geschikt als "zeep"...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31682393
Ja ik had inderdaad die miconazolnitraat gekregen, moest dit 2 weken lang gebruiken. Ik heb nu het vermoeden dat mijn vriendin en ik elkaar telkens besmetten wil nu wel eens van deze ellende af..
pi_31683958
Een ellendig ding van de huidige gang van zaken: hoewel ik dolblij ben dat er eindelijk echt actie wordt ondernomen, heb ik nog geen medicijnen gekregen! Jeuk!!!
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:15 schreef bealzebub het volgende:
Ja ik had inderdaad die miconazolnitraat gekregen, moest dit 2 weken lang gebruiken. Ik heb nu het vermoeden dat mijn vriendin en ik elkaar telkens besmetten wil nu wel eens van deze ellende af..
Allebei behandelen en even niet neuken (of met condoom). Er zijn artsen die zeggen dat je best kunt wippen tijdens behandeling omdat je dan allebei iets mee krijgt van de zalfjes enzo, maar ik geloof dat niet echt. Als ik echt behandeld word, dan doen we het wel even met condoom.

Ook als de behandeling is afgelopen nog even geduld (is moeilijk, I know!!!), omdat de boel zeker bij je vriendin nog even moet herstellen. Dat kan wat tijd in beslag nemen, en als haar vaginawand nog dun is van de behandeling dan kan die binnen korte tijd weer geirriteerd raken met een nieuwe schimmel tot gevolg!
pi_31687157
idd condoom gebruiken totdat het helemaal weg is bij allebei.

ik heb nu ook weer last van iets... morgen trug naar de huisarts. ben benieuwd wat ie nu geeft... was er een tijdje vanaf...
pi_31688100
Wooo Inno wat fijn!

Ik heb geen idee of de mijne terug is *kop in zand* zo lang ik me red met de Bioclin en ik geen pijn heb bij de sex neem ik het jeukerige gevoel door de week maar ff op de koop toe

Overigens had ik zelf al met Betadine willen beginnen maar durfde ik niet
Ik ben wel benieuwd of het bloedonderzoek wat oplevert.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31696235
die miconazolnitraat kan ik die zonder recept ophalen bij de apotheek of moet ik daarvoor naar de dokter. Ik heb het denk ik toch wel dus dan kan ik dat toch net zo goed zelf even ophalen...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:27:38 #284
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31696650
Dat kun je zonder recept halen ja... Voordeel met recept is dat het vanaf de tweede tube in een halfjaar vergoed word... Anders moet je het zelf betalen... Kost hier iets van 6 euro per tube...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31756260
miconazolnitraat heb ik ook gekregen van de huisarts. deze kun je ook bij de DA ofzo halen. Meestal staat er dan op dat het voor voetschimmel is. Voor meerdere dingen te gebruiken dus. Als er maar de juiste stof inzit.
pi_31756323
Hey, da's fijn om te weten. Ik doe er meestal niks aan omdat het vanzelf wel weer weggaat bij mij en ik geen zin heb om steeds de huisarts te bellen, maar ik kan het dus ook gewoon zo halen. Top.
pi_31756460
Lupa_solitaria begrijp ik nu goed dat bij jou een schimmelinfectie vanzelf weg gaat?
pi_31756848
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:43 schreef Riann het volgende:
Lupa_solitaria begrijp ik nu goed dat bij jou een schimmelinfectie vanzelf weg gaat?
Yup, weekje ofzo en dan is het over.
pi_31758091
Ah mooi, dan heb ik hoop dat het bij mij deze keer ook misschien *hoopt* vanzelf overgaat.

Als ik er eentje heb Ik weet het nl. niet, ik heb niet de hele tijd jeuk, alleen een beetje een 'onrustig gevoel'. Ik ben alleen bang om iets ergers te krijgen dan een schimmelinfectie (enge ontstekingen ofzo) maar kennelijk loopt het zo'n vaart niet. Het heeft iig geen invloed op vruchtbaarheid.

Man, ik wou dat het gewoon eens allemaal over was Geen jeuk, geen vaag gevoel, gewoon een natte doos en verder niks.

to the fungus...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31758286
Ik ben erfelijk belast

Mams blijkt dus al jaren chronisch last te hebben, maar is te eigenswijs om er wat aan te laten doen. Vind ze niet nodig (tja, toch kutsexleven, dus waarom zou ze). Nu ik zo voortvarend de huisarts aan het stalken ben heeft ze ineens ook bedacht om maar weer te laten behandelen, kwam bij mij bedelen om zalf tegen de jeuk.

GRRRRRRRRR
pi_31760818
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Yup, weekje ofzo en dan is het over.
Ja bij mij de jeuk en zo ook maar ik heb dan pijn bij het neuken Dus ik moet dan toch iets tegen schimmel gaan halen bij de dokter. En daarna is het neuken weer overheerlijk. Heb jij daar dan geen last van?
pi_31760856
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:28 schreef Riann het volgende:
Ja bij mij de jeuk en zo ook maar ik heb dan pijn bij het neuken Dus ik moet dan toch iets tegen schimmel gaan halen bij de dokter. En daarna is het neuken weer overheerlijk. Heb jij daar dan geen last van?
Nou, ik heb momenteel sowieso wat last van pijn na (veel, hard) neuken, maar dat komt mede doordat ik Roaccutane gebruik (dat droogt je slijmvliezen uit).
pi_31761912
Waar is Roaccutane voor. Wel vervelend dat je pijn hebt na het neuken maar heb je dat anders niet dan als je schimmelinfectie "vanzelf" over gaat? ik heb me ooit laten vertellen dat het niet vanzelf over gaat.

[ Bericht 18% gewijzigd door Riann op 28-10-2005 19:11:07 (kleine toevoeging) ]
pi_31761999
Roaccutane is een anti-acne medicijn, voor ernstige acne.

Nou ja, bij mij gaat het dus wel vanzelf over. Ik heb er al jaren af en toe last van, maar ik doe er zelden iets aan. Het is wel schimmel, want als ik er wel zalf op smeer, werkt dat ook gewoon.
pi_31762559
ik blijf het raar vinden ik weet dus alleen van mij hoe het zit zie vorige posts. En ben benieuwd of het hier bij meer mensen eigenlijk gewoon over gaat. Of die hetzelfde hebben als mij?
pi_31776771
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:32 schreef Riann het volgende:
ik blijf het raar vinden ik weet dus alleen van mij hoe het zit zie vorige posts. En ben benieuwd of het hier bij meer mensen eigenlijk gewoon over gaat. Of die hetzelfde hebben als mij?
Nou, als het in een beginnende fase is, dus wat geirriteerd, en ik laat het rusten dan wil het heel soms over gaan. Helaas merk ik het meestal pas als het er echt weer is, en dan gaat het niet meer over, of het komt binnen een paar dagen (meestal na de seks) weer terug.
pi_31785274
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:10 schreef Riann het volgende:
Waar is Roaccutane voor. Wel vervelend dat je pijn hebt na het neuken maar heb je dat anders niet dan als je schimmelinfectie "vanzelf" over gaat? ik heb me ooit laten vertellen dat het niet vanzelf over gaat.
Doet het ook niet. Schimmelinfecties moeten behandeld worden, anders komen ze gewoon weer terug. Ongeveer het principe van een koortslip. Wanneer je zwak bent dan komt het weer op. Dat kan over twee jaar, maar ook over een maand. Een schimmel leeft op suiker en gist. Mensen die accuut daarmee stoppen hebben er vaak helemaal geen last meer van. Stop dus met suiker, dan sterft de schimmel af. Maar onthou wel, dat als je weer begint met suiker, de schimmel ook weer terug kan komen.
Delivered without an information leaflet
pi_31786325
Ow, misschien kom het dan omdat ik gewoonlijk weinig suiker gebruik dat het vanzelf weggaat.
pi_31787138
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ow, misschien kom het dan omdat ik gewoonlijk weinig suiker gebruik dat het vanzelf weggaat.
Ik eet al 2,5 jaar geen "snelle" of toegevoegde suikers meer, alleen fruitsuikers en de langzame koolhydraten uit brood ed. Heeft ook geen zier geholpen voor mijn schimmels, soms zijn ze er een tijd niet, soms (zoals nu dus) continu...

Al moet ik zeggen dat het nu rustiger is geworden met maar 2 keer miconazolnitraat/hydrocortison smeren... Over is het nog niet.
pi_31787309
Het lijkt me echt vreselijk naar als je daar zeer regelmatig last van hebt.
pi_31787363
Over die suiker, staat ergens op de Pillie Willie - site dat de pil ervoor zorgt dat er suiker (nou ja, 'koolhydraten') worden opgeslagen in je vagina-wand en dat dat voor de schimmels zorgt

Ik heb nog nooit zo hard gelachen en de site meteen weggeklikt.
en toen toch maar naar mijn zus gebeld om te vragen of zij dat ook om te lachen vond ze heeft farmacie gedaan. En ja, het was idd onzin

Ik heb ook gelezen (op ob-gyn-net oi.d.) dat je schimmels vanzelf kunnen weggaan. En wat dat 'sluimeren' betreft, dat doen ze bij mij ook als ik wél medicatie gebruik. Ze komen toch terug. Plus alle zalven die er zijn maken je slijmvlies nog dunner, en dat is bij mij juist de oorzaak.

Inno> Mijn moeder heeft er ook last van gehad vroeger. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je moet bevallen en je hebt een schimmelinfectie dat je dan je kind meteen kan besmetten.

Ik heb eergister mijn onderkant gewassen met Betadine scrub. Jeuken deed 't toch al . Het werd alleen superdroog meteen erna, dus maar een grote kwak Bioclin ertegenaan gemikt. Verder niks bijzonders gemerkt. Nu jeukt 't maar af en toe nog.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')