Wat een ophef een tijdje geleden werd er door Nederlandse Supporters voor miljoenen schade gezorgd tijdens Ajax - Feijnoord en er waren grote rellen .quote:KERKRADE - In Kerkrade zaten woensdagmorgen nog negen verdachten vast na de rellen die dinsdagavond uitbraken tijdens en na de voetbalwedstrijd Marokko - Nigeria. Vier van hen zouden een benzinestation in Heerlen hebben geplunderd. De anderen zijn opgepakt voor openlijk geweld en andere vergrijpen. Een woordvoerder van de politie heeft dat bekendgemaakt.
De vlam sloeg in de pan na het derde Nigeriaanse doelpunt. Aanhangers van Marokko gingen het veld op, gooiden met flessen en vernielden een groot aantal stoeltjes. In het stadion en later in het tankstation hield de politie 25 verdachten aan, vrijwel allemaal Marokkanen. De ME moest eraan te pas komen om de rust te herstellen.
Bij de politie zijn woensdagmorgen ook meerdere aangiftes binnengekomen van vernielde auto's, die geparkeerd stonden in de omgeving van het voetbalstadion in Kerkrade.
De OM doet zijn werk de grootste gedeelte van Nederlanders praten daar niet eens over maar als Marokkanen ( Gisteren ) iets verkeerd doen ( mag ook niet ) dan zie je elke Nederlander het veroordelenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:13 schreef HeatWave het volgende:!
"dat mag" die strafzaken lopen nu nog tegen die hooligans (terecht hoor) dus je spacet weer eens.
met watquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:17 schreef zoalshetis het volgende:
jammer weer... het ging net zo goed...
Onzin, heel Nederland sprak OOK schande over die rellen bij f'noord-Ajax. En terecht natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:15 schreef Meki het volgende:
[..]
De OM doet zijn werk de grootste gedeelte van Nederlanders praten daar niet eens over maar als Marokkanen ( Gisteren ) iets verkeerd doen ( mag ook niet ) dan zie je elke Nederlander het veroordelen
Je bent niet geslaagd voor je inburgeringscursus want je kan niet tellen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:11 schreef Meki het volgende:
vergeet niet gisteren waren er 15000 supporters daarvan deden er tientallen mee met rellen en niet iedereen
![]()
met de marokkaanse relschoppertjes. ik had al even niks meer van ze gehoord.quote:
bron ????quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:21 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je bent niet geslaagd voor je inburgeringscursus want je kan niet tellen.
Het waren er vele, vele honderden zo niet meer dan 1000, het was voor, tijdens en na de wedstrijd, het liep op ongeveer elk vlak uit de hand, dus ga het niet zo droevig lopen relativeren alsof er allemaal eigenlijk niks aan de hand was.
Bovendien waren er destijds na Feyenoord - Neuzen direct kamervragen, vragen op gemeentelijk niveau in R'dam, grote ophef, beelden op de internetsite van de politie, opsporingsverzocht etc, dus doe nou niet alsof destijds niemand er kwaad van sprak of voor blinde vink speelde.
dat is ook terecht maar ze spraken gister kijk eens Marokkanen doen weer iets verkeerd etc.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, heel Nederland sprak OOK schande over die rellen bij f'noord-Ajax. En terecht natuurlijk.
Ik ken diverse mensen die daar geweest zijn en die zeggen allemaal hetzelfde: honderden Marokkaanse jongens namen deel aan de rellen en van de overige Marokkanen waren er maar een paar die probeerden om de rellen te stoppen. Bovendien werden onschuldige supporters afgetuigd en dat zie je bij "gewone" voetbalrellen zelden. Of wat te denken van de plundering van diverse tankstations?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:11 schreef Meki het volgende:
Ik keur het ook af wat de Supporters gisteren deden maar vergeet niet gisteren waren er 15000 supporters daarvan deden er tientallen mee met rellen en niet iedereen
En inderdaad is het bizar dat dit gebeurd is bij een wedstrijd op een JEUGDWERELDKAMPIOENSCHAP.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:30 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond dit ook eerlijk gezegd nou niet bepaald een risicowedstrijd. iets wat we dus voortaan bij elk marokkaans treffen gaan afvragen. zelfs als het een benefiet wedstrijd voor de aardbeving in marokko is. wij moeten nog een beetje daar aan wennen meki. sorry dat we dat niet wat sneller doen. plunderen
dat keur ik ook niet goedquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:30 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond dit ook eerlijk gezegd nou niet bepaald een risicowedstrijd. iets wat we dus voortaan bij elk marokkaans treffen gaan afvragen. zelfs als het een benefiet wedstrijd voor de aardbeving in marokko is. wij moeten nog een beetje daar aan wennen meki. sorry dat we dat niet wat sneller doen. plunderen
Er werd zelfs doorgetrapt op stewards, die al uitgeschakeld op de grond lagen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bovendien werden onschuldige supporters afgetuigd
Precies en ook dat heb ik bij "gewone" voetbalrellen nooit gezien.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:32 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Er werd zelfs doorgetrapt op stewards, die al uitgeschakeld op de grond lagen...
ok dan verwacht ik bij opsporingverzocht foto's van de raddraaiers die nog niet gepakt zijn. vies tuig.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:31 schreef Meki het volgende:
[..]
dat keur ik ook niet goed
die ezels mogen ze van mij naar de vulkaan sturen
dat zijn geen mensen maar dieren
dat keur ik ook niet goed maar ik wil op 2 maten
De NOS? ja.. dat zijn lamzakken die zulk soort dingen in de doofpot stopen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:24 schreef Meki het volgende:
[..]
bron ????
ik heb wel een bron NOS en me vriend die daar was die zag alles met zijn eigen ogen
viel mij ook al zo op. ik stel voor dat marokko niet meer mee hoeft te doen met voetbal de komende jaren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:35 schreef blessed19 het volgende:
[..]
en trouwens en natuurlijk volledig terecht dat je het volkslied van Nigeria verpest door massaal te fluiten en boe te roepen.
en let wel! het was niet eens een risicowedstrijd. als men zo emotioneel van het spelletje wordt, kan je maar beter een stadionverbod voor spelers en supporters aanvragen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:38 schreef UnleashMitch het volgende:
Als ik zo eens de topics hierover doorlees dan weten de Marokkanen zich schuldig te maken aan een hoop dingen die je in normale rellen niet terug ziet:
- Het in elkaar slaan van vrouwen, omdat ze zwart zijn.
- Het in elkaar slaan van kinderen, omdat ze een verkeerde sjaal dragen
- Het in elkaar slaan van stewards.
- Het gezamenlijk in elkaar slaan van iemand die iets durft te zeggen van het asociale gedrag maar die verder niets te maken heeft met de rellen.
Daarnaast werd het stadion gesloopt, iets wat ik op deze schaal nog niet heel vaak heb gezien en wordt er met grote regelmaat gegooid met waterflessen e.d. er werd massaal gefloten tijdens het volkslied van Nigeria en de spelers misdroegen zich uitermate schandalig op het veld.
Schandalig gedrag en er passen slechts zware straffen.
Dat is inderdaad iets wat je bij "gewone" rellen niet ziet en is veel erger dan de gebeurtenissen rondom Feyenoord-Ajax. Ik verwacht dan ook kamervragen en indien het onderzoek niet loopt foto's op internet en bij Opsporing Verzocht.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:38 schreef UnleashMitch het volgende:
Als ik zo eens de topics hierover doorlees dan weten de Marokkanen zich schuldig te maken aan een hoop dingen die je in normale rellen niet terug ziet:
- Het in elkaar slaan van vrouwen, omdat ze zwart zijn.
- Het in elkaar slaan van kinderen, omdat ze een verkeerde sjaal dragen
- Het in elkaar slaan van stewards.
- Het gezamenlijk in elkaar slaan van iemand die iets durft te zeggen van het asociale gedrag maar die verder niets te maken heeft met de rellen.
Het gaat mij idd ook niet om de rellen an sich. Dat kan gebeuren en gebeurt ook steeds vaker maar het is vooral de manier waarop er gevochten wordt. Kamervragen lijkt me erg optimistisch. Als ik de media zo eens bekijk dan spreekt niemand er over. NOS spreekt geen enkel woord, teletekst 5 regels incl de rode kaarten, het AD enkele regels, RTL5 summier aangegeven. Kortom, het lijkt wel of niemand weet dat het zo ernstig was.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:41 schreef Plato1980 het volgende:
Dat is inderdaad iets wat je bij "gewone" rellen niet ziet en is veel erger dan de gebeurtenissen rondom Feyenoord-Ajax. Ik verwacht dan ook kamervragen en indien het onderzoek niet loopt foto's op internet en bij Opsporing Verzocht.
Yeah right...nou foto's bij Opsporing Verzocht kan je wel vergeten...wat dat betreft, wordt er echt gemeten met 2 maten..quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets wat je bij "gewone" rellen niet ziet en is veel erger dan de gebeurtenissen rondom Feyenoord-Ajax. Ik verwacht dan ook kamervragen en indien het onderzoek niet loopt foto's op internet en bij Opsporing Verzocht.
Natuurlijk zal dit niet gebeuren, want dat is stigmatiserend.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:46 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Yeah right...nou foto's bij Opsporing Verzocht kan je wel vergeten...wat dat betreft, wordt er echt gemeten met 2 maten..
Daar zat ik ook al aan te denken, wie zou het meest geschikt zijn? Een LPF'er zal graag bereid zijn om kamervragen te stellen, maar het is geloofwaardiger als iemand van een andere partij dit doet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:52 schreef UnleashMitch het volgende:
Wat je dus eigenlijk moet doen is een briefje opstellen waarin we vragen of die politicus kamervragen hierover wil stellen. Zoek een leuke uit die een beetje laag op de lijst staat
Tja Wilders, maar of die z'n nek uit wil steken is een tweede. Je zou je even moeten verdiepen in wat meer rechtse politici. Wie dat zijn zou ik niet precies weten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:53 schreef Plato1980 het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken, wie zou het meest geschikt zijn? Een LPF'er zal graag bereid zijn om kamervragen te stellen, maar het is geloofwaardiger als iemand van een andere partij dit doet.
Ik vind eigenlijk juist dat linkse politici hier kamervragen over zouden moeten stellen, dan komt het pas aan, want als iemand als Wilders dat doet wordt het toch weer als propaganda zijnde aan de kant geschoven.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:55 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Tja Wilders, maar of die z'n nek uit wil steken is een tweede. Je zou je even moeten verdiepen in wat meer rechtse politici. Wie dat zijn zou ik niet precies weten.
Wilders..quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken, wie zou het meest geschikt zijn? Een LPF'er zal graag bereid zijn om kamervragen te stellen, maar het is geloofwaardiger als iemand van een andere partij dit doet.
Tja de vraag is dan wie dat aan wil kaarten. Ik ben niet zo bekend met de politici die wat lager op de lijst staan. Je kan ook gewoon je mailtje spammen naar iedereenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:56 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vind eigenlijk juist dat linkse politici hier kamervragen over zouden moeten stellen, dan komt het pas aan, want als iemand als Wilders dat doet wordt het toch weer als propaganda zijnde aan de kant geschoven.
Wat een onzin! Ga de kranten maar eens nazoeken vanaf 17 april tot en met nu. Lees maar eens na wat er al geschreven is over Feyenoord - Ajax. Zoveel wordt er ZEKER niet geschreven over de kut-marokkanen uit het stadion in Kerkrade.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat een ophef een tijdje geleden werd er door Nederlandse Supporters voor miljoenen schade gezorgd tijdens Ajax - Feijnoord en er waren grote rellen .
maar nee dat mag het waren geen Marokkanen dus ze mogen rellen -
Ik keur het ook af wat de Supporters gisteren deden maar vergeet niet gisteren waren er 15000 supporters daarvan deden er tientallen mee met rellen en niet iedereen![]()
Het zijn altijd kleine aantallen die het voor de meerderheid verzieken, dat weet iedereen, óók diegenen die dit bericht lezen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat een ophef een tijdje geleden werd er door Nederlandse Supporters voor miljoenen schade gezorgd tijdens Ajax - Feijnoord en er waren grote rellen .
maar nee dat mag het waren geen Marokkanen dus ze mogen rellen -
Ik keur het ook af wat de Supporters gisteren deden maar vergeet niet gisteren waren er 15000 supporters daarvan deden er tientallen mee met rellen en niet iedereen
![]()
De ooggetuigen berichten toch over grote aantallen. Er wordt gepraat over honderden. Daarnaast is er ook verontwaardiging over de manier waarop het opgepakt wordt door de media.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:00 schreef Elgigante het volgende:
Het zijn altijd kleine aantallen die het voor de meerderheid verzieken, dat weet iedereen, óók diegenen die dit bericht lezen.
Jammer dat het zover heeft moeten komen, tot dit moment was het toernooi een feest en kon iedereen , voor welk team dan ook, vrolijk naast elkaar zitten, ik hoop dat dat blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |