abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28321690
quote:
Balkenende wordt onrecht aangedaan

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen is van mening dat zijn partijgenoot premier Balkenende onrecht wordt aangedaan. Zijn verwijt treft onder andere Jozias van Aartsen, leider van coalitiegenoot VVD. Volgens Verhagen wordt dag in dag uit een negatief beeld van de CDA-premier opgehangen, onder meer door de media.

"Hoe kun je zo vertrouwen opbouwen. Ik vind dat Jan Peter onrecht wordt aangedaan", zegt Verhagen in een interview met weekblad Vrij Nederland. Van Aartsen stelde onlangs dat Balkenende lijdt aan een gebrek aan inspiratie. Een poging van Van Aartsen om "zijn eigen positie in de polls overeind te houden", zo oordeelt Verhagen. "Niet dat dat erg veel helpt trouwens", voegt de CDA'er daar vilein aan toe.

Ook vindt Verhagen het onjuist dat de VVD-aanvoerder het kabinet de schuld geeft van de afwijzing van de EU-grondwet. Volgens de CDA-voorman is Van Aartsen juist medeschuldig aan het fiasco, omdat zijn partij met het referendum instemde, in tegenstelling tot het CDA en het kabinet.
Bron: Fok Frontpage

Deze uitspraken zijn nu al historisch . Elke keer als zijn Jan Peter in het nauw zit komt de Robin van het Binnenhof Maxime hem te hulp schieten. Of dat wel goed voor zijn imago is .

[ Bericht 3% gewijzigd door sizzler op 29-06-2005 07:58:38 (plaatjes aangepast) ]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:34:52 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28321711
Ja dit komt idd een beetje kinderachtig over.

Maar ik vind wel dat ie gelijk heeft.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:41:19 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28321971
waarom gaan die gasten niet gewoon lekker naar de camping ofzo, lekker uitrusten en inspiratie opdoen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28322090
Wat is dat voor rare foto van Verhage? Heeft-ie zijn haar geverfd ofzo?
pi_28322482
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:41 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom gaan die gasten niet gewoon lekker naar de camping ofzo, lekker uitrusten en inspiratie opdoen
Wat mij betreft mogen ze heel lang uitrusten.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:58:24 #6
119009 EA
Say it loud!
pi_28322603
Hebben ze nu ruzie...
pi_28323119
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:34 schreef TC03 het volgende:
Ja dit komt idd een beetje kinderachtig over.

Maar ik vind wel dat ie gelijk heeft.
Hoezo gelijk?

AMSTERDAM CDA-fractieleider Verhagen
verwijt VVD-aanvoerder Van Aartsen dat
hij het kabinet de schuld geeft van de
afwijzing van de EU-grondwet.

In Vrij Nederland wijst Verhagen erop
dat Van Aartsen het referendum wilde,
en niet het kabinet of het CDA.Hij is
daarom medeschuldig aan het fiasco.

-------------------------------------------------------------

Omdat Van Aartsen het referendum wilde (waardoor btw 2/3 van Nederland nee tegen de grondwet gestemd heeft...)
is hij mede schuldig aan het 'fiasco'?
Welk fiasco?!
Als dat hier net zoals bij onze oosterburen was gegaan, hadden ze het echte fiasco er zo doorheen willen jassen!
Door het massale nee mag je hopen dat de politiek 's een keer gereanimeerd wordt zodat, indien daartoe in staat, daadwerkelijk eens ten rade gaat wat er uberhaupt binnen bv de bevolking van Nederland leeft.
Toegeven aan een slecht compromis, m'n reet, zorg er maar voor dat er iets fatsoenlijks (voor iedereen) op tafel komt!
Die gasten zitten gvd niet voor niets daar!
pi_28324306
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:58 schreef EA het volgende:
Hebben ze nu ruzie...
Het gaat al weken lang niet goed in de coaltie. Allerlei slechte compromissen slikt de kamer nu: WAO, Publieke Omroep.

typisch pberends topic, met die foto's in de startpost
pi_28336139
FP-reactie:
quote:
Door De_man_in_de_hoed - woensdag 29 juni 2005 @ 11:28

1) De man heeft de uitstraling van een natte handoek.
2) Hij snapt lichaamstaal niet.
3) Hij heeft geen charisma op welke manier dan ook.
4) Hij lijkt een pietluttig klein mannertje en toont geen enkele leidershap.
5) Ik hou er niet van hem op de TV te zien (net zoals het merendeel van Nederland)
6) Zijn stem is zeurderig en op basis daarvan zou ik hem al niet serieus nemen hoe slim hij ook is.
7) Hij is wel een erg jong piepkuiken naar zijn voorgangers.
8) Het CDA heeft zowiezo niet mijn voorkeur.
9) Hij kan zijn cabinet niet bij elkaar houden.
10) Ik heb niet om hem gevraagd, nog ben ik het eens met zijn aanstelling...
.
pi_28336183
Blijft grappig hoe Verhagen Balkenende consequent "Jan Peter" noemt. Zo ga je toch niet om met de premier?
pi_28336429
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef pberends het volgende:
Blijft grappig hoe Verhagen Balkenende consequent "Jan Peter" noemt. Zo ga je toch niet om met de premier?
Jawel, als jij de premier met Jan Peter aan mag spreken cq over mag spreken dan maakt dat de spreker (Verhagen) belangrijker en daar gaat het natuurlijk om.
pi_28336470
Geachte heren Van Aartsen en Verhagen,

De tweede-kamerverkiezingen zijn pas in 2007, is het niet ietwat aan de vroege kant om nu al rollebollend over straat te gaan? Natuurlijk, u wilt straks allebei graag weer aan de macht, want u wilt natuurlijk allebei graag carrière maken in de politiek. En ja, u weet ook dat de PvdA bij de komende verkiezingen veruit de grootste partij wordt en dat u tegen die tijd zult moeten strijden om de gunst van de PvdA, maar in het kader van het landsbelang vraag ik u: wacht daar nog even een jaartje mee. De inwoners van Nederland hebben recht op een stabiel kabinet dat het land goed bestuurt. Richt daar uw energie eens op, want het wordt zo onderhand tijd, na tweeënhalf jaar.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:43:30 #14
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28336619
quote:
Daaruit kun je afleiden wie de teugels in handen heeft
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28336765
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:39 schreef dVTB het volgende:
Geachte heren Van Aartsen en Verhagen,

De tweede-kamerverkiezingen zijn pas in 2007, is het niet ietwat aan de vroege kant om nu al rollebollend over straat te gaan? Natuurlijk, u wilt straks allebei graag weer aan de macht, want u wilt natuurlijk allebei graag carrière maken in de politiek. En ja, u weet ook dat de PvdA bij de komende verkiezingen veruit de grootste partij wordt en dat u tegen die tijd zult moeten strijden om de gunst van de PvdA, maar in het kader van het landsbelang vraag ik u: wacht daar nog even een jaartje mee. De inwoners van Nederland hebben recht op een stabiel kabinet dat het land goed bestuurt. Richt daar uw energie eens op, want het wordt zo onderhand tijd, na tweeënhalf jaar.
Jij gaat er van uit dat men de rit uitzit, het taalgebruik vanuit de diverse fracties duidt steeds meer op een voortijdige val. Wat denk je, zal JPB het veld moeten ruimen voor Verhagen als dat gebeurt?
pi_28337424
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

Jij gaat er van uit dat men de rit uitzit, het taalgebruik vanuit de diverse fracties duidt steeds meer op een voortijdige val. Wat denk je, zal JPB het veld moeten ruimen voor Verhagen als dat gebeurt?
Je hebt gelijk: een voortijdige val van dit kabinet is inderdaad goed denkbaar. Het lijkt steeds minder te boteren tussen de regeringspartijen. Het kabinet heeft zeer weinig draagvlak onder de bevolking, Balkenende bezit totaal geen leiderschap en komt helemaal verkeerd over en de arrogantie van splinterpartij D66 (die met z'n miezerige zes rotzeteltjes eventjes het hele omroepbestel reorganiseert) roept ook steeds meer vraagtekens op. Bewindslieden en vooraanstaande partijleden bekritiseren elkaar openlijk, zelfs binnen de partijen...

Wat het CDA betreft: Ze zouden wel heel gek zijn als ze Balkenende bij de volgende verkiezingen als lijsttrekker naar voren schuiven. Dan weten ze namelijk *zeker* dat ze het onderspit delven. Maar ja, misschien weegt het gezichtsverlies nog wel zwaarder dan een verkiezingsnederlaag... Hoe dan ook: kort na de tweede-kamerverkiezingen van 2007 komt er een nieuw gezicht bij het CDA. Of dat Verhagen wordt, betwijfel ik. Die kleeft iets te veel aan JPB en vertegenwoordigt iets te veel de rechterflank van het CDA. Kiezers lopen juist aan linkerkant weg, omdat ze het sociale gezicht van de partij missen. Ik zie het CDA in 2007 dan ook een leider kiezen die deze verloren kiezers aanspreekt. Wie? Ik heb op dit moment even geen idee....
pi_28337930
Zolang de regeringspartijen in de min staan in de peilingen zal het kabinet niet vallen. VVD liet Balkenende 1 vallen omdat ze gunstig stonden in de peilingen.
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:25:17 #18
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28338238
Word echt tijd dat ze oprotten en ergens ander in hun fantasie wereldje gaan leven
pi_28338582
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:16 schreef pberends het volgende:
Zolang de regeringspartijen in de min staan in de peilingen zal het kabinet niet vallen. VVD liet Balkenende 1 vallen omdat ze gunstig stonden in de peilingen.
Dat ben ik niet per definitie met je eens. Een regeringspartij kan ook de afweging maken om er nu alvast uit te stappen voordat de partij in de peilingen nog verder onderuit gaat. Door er nu uit te stappen, maak je jezelf weer wat populairder en win je wellicht nog wat zetels terug. De VVD is nou typisch zo'n partij die ik tot zo'n tactische actie in staat acht, zeker met het dreigende fenomeen Wilders aan de rechterkant.
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:39:02 #20
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28338727
Ach, arm arm Jan-Petertje.
pi_28340319
Oei, weer een lekker scheurtje in de coalitie, het gaat lekker
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:48:43 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28343613
quote:
Wat zou Van der Knaap hier van vinden?

Ik vind dit overigens wel een late reactie van Verhagen op Van Aartsen. Volgens mij zijn de minder tactische uitspraken van Jozias als van een tijdje geleden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28344896
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:53 schreef Toad het volgende:

[..]

Het gaat al weken lang niet goed in de coaltie. Allerlei slechte compromissen slikt de kamer nu: WAO, Publieke Omroep.

typisch pberends topic, met die foto's in de startpost
Er is inderdaad een enorme crisis, het had vorige week rond de WAO maar een haartje gescheeld of we zaten nu zonder regering. Ze zullen het nu wel uitzingen tot het reces en dan maar weer verder kijken. Maar er is maar weinig eendracht en elan over. Er spelen zoveel dossiers waar gedoe en ruzie over. De omroepen, WAO, pechtold en zijn plannen, Veerman en de landbouwsubsidies en dan nog de naweeen van het referendum en alle stakingen en acties.
pi_28345064
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:34 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dat ben ik niet per definitie met je eens. Een regeringspartij kan ook de afweging maken om er nu alvast uit te stappen voordat de partij in de peilingen nog verder onderuit gaat. Door er nu uit te stappen, maak je jezelf weer wat populairder en win je wellicht nog wat zetels terug. De VVD is nou typisch zo'n partij die ik tot zo'n tactische actie in staat acht, zeker met het dreigende fenomeen Wilders aan de rechterkant.

Was het maar waar. De kiezer houdt niet van spelbrekers. Bij alle kabinetscrises die er geweest zijn, blijkt de veroorzaker door de kiezer te worden afgestraft. Dat is ook de reden dat er altijd eerst zoveel gezeik aan een kabinetsval vooraf gaat. Niemand wil de zwarte piet en probeert die bij een ander in de schoenen te schuiven.

Het lijkt alsof nu de inleidende schermutselingen begonnen zijn. Hopelijk gaat het na de zomer goed mis met de begroting en kunnen we lekker naar de stembus. Je begrijpt wel dat ik het wel gehad heb met dit stelletje boekhouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')