Bron: Fok Frontpagequote:Balkenende wordt onrecht aangedaan
CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen is van mening dat zijn partijgenoot premier Balkenende onrecht wordt aangedaan. Zijn verwijt treft onder andere Jozias van Aartsen, leider van coalitiegenoot VVD. Volgens Verhagen wordt dag in dag uit een negatief beeld van de CDA-premier opgehangen, onder meer door de media.
"Hoe kun je zo vertrouwen opbouwen. Ik vind dat Jan Peter onrecht wordt aangedaan", zegt Verhagen in een interview met weekblad Vrij Nederland. Van Aartsen stelde onlangs dat Balkenende lijdt aan een gebrek aan inspiratie. Een poging van Van Aartsen om "zijn eigen positie in de polls overeind te houden", zo oordeelt Verhagen. "Niet dat dat erg veel helpt trouwens", voegt de CDA'er daar vilein aan toe.
Ook vindt Verhagen het onjuist dat de VVD-aanvoerder het kabinet de schuld geeft van de afwijzing van de EU-grondwet. Volgens de CDA-voorman is Van Aartsen juist medeschuldig aan het fiasco, omdat zijn partij met het referendum instemde, in tegenstelling tot het CDA en het kabinet.
Wat mij betreft mogen ze heel lang uitrusten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:41 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom gaan die gasten niet gewoon lekker naar de camping ofzo, lekker uitrusten en inspiratie opdoen
Hoezo gelijk?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:34 schreef TC03 het volgende:
Ja dit komt idd een beetje kinderachtig over.
Maar ik vind wel dat ie gelijk heeft.
Het gaat al weken lang niet goed in de coaltie. Allerlei slechte compromissen slikt de kamer nu: WAO, Publieke Omroep.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:58 schreef EA het volgende:
Hebben ze nu ruzie...
quote:Door De_man_in_de_hoed - woensdag 29 juni 2005 @ 11:28
1) De man heeft de uitstraling van een natte handoek.
2) Hij snapt lichaamstaal niet.
3) Hij heeft geen charisma op welke manier dan ook.
4) Hij lijkt een pietluttig klein mannertje en toont geen enkele leidershap.
5) Ik hou er niet van hem op de TV te zien (net zoals het merendeel van Nederland)
6) Zijn stem is zeurderig en op basis daarvan zou ik hem al niet serieus nemen hoe slim hij ook is.
7) Hij is wel een erg jong piepkuiken naar zijn voorgangers.
8) Het CDA heeft zowiezo niet mijn voorkeur.
9) Hij kan zijn cabinet niet bij elkaar houden.
10) Ik heb niet om hem gevraagd, nog ben ik het eens met zijn aanstelling...
Jawel, als jij de premier met Jan Peter aan mag spreken cq over mag spreken dan maakt dat de spreker (Verhagen) belangrijker en daar gaat het natuurlijk om.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef pberends het volgende:
Blijft grappig hoe Verhagen Balkenende consequent "Jan Peter" noemt. Zo ga je toch niet om met de premier?
Daaruit kun je afleiden wie de teugels in handen heeftquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef pberends het volgende:
Blijft grappig hoe Verhagen Balkenende consequent "Jan Peter" noemt. Zo ga je toch niet om met de premier?
Jij gaat er van uit dat men de rit uitzit, het taalgebruik vanuit de diverse fracties duidt steeds meer op een voortijdige val. Wat denk je, zal JPB het veld moeten ruimen voor Verhagen als dat gebeurt?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:39 schreef dVTB het volgende:
Geachte heren Van Aartsen en Verhagen,
De tweede-kamerverkiezingen zijn pas in 2007, is het niet ietwat aan de vroege kant om nu al rollebollend over straat te gaan? Natuurlijk, u wilt straks allebei graag weer aan de macht, want u wilt natuurlijk allebei graag carrière maken in de politiek. En ja, u weet ook dat de PvdA bij de komende verkiezingen veruit de grootste partij wordt en dat u tegen die tijd zult moeten strijden om de gunst van de PvdA, maar in het kader van het landsbelang vraag ik u: wacht daar nog even een jaartje mee. De inwoners van Nederland hebben recht op een stabiel kabinet dat het land goed bestuurt. Richt daar uw energie eens op, want het wordt zo onderhand tijd, na tweeënhalf jaar.
Je hebt gelijk: een voortijdige val van dit kabinet is inderdaad goed denkbaar. Het lijkt steeds minder te boteren tussen de regeringspartijen. Het kabinet heeft zeer weinig draagvlak onder de bevolking, Balkenende bezit totaal geen leiderschap en komt helemaal verkeerd over en de arrogantie van splinterpartij D66 (die met z'n miezerige zes rotzeteltjes eventjes het hele omroepbestel reorganiseert) roept ook steeds meer vraagtekens op. Bewindslieden en vooraanstaande partijleden bekritiseren elkaar openlijk, zelfs binnen de partijen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
Jij gaat er van uit dat men de rit uitzit, het taalgebruik vanuit de diverse fracties duidt steeds meer op een voortijdige val. Wat denk je, zal JPB het veld moeten ruimen voor Verhagen als dat gebeurt?
Dat ben ik niet per definitie met je eens. Een regeringspartij kan ook de afweging maken om er nu alvast uit te stappen voordat de partij in de peilingen nog verder onderuit gaat. Door er nu uit te stappen, maak je jezelf weer wat populairder en win je wellicht nog wat zetels terug. De VVD is nou typisch zo'n partij die ik tot zo'n tactische actie in staat acht, zeker met het dreigende fenomeen Wilders aan de rechterkant.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:16 schreef pberends het volgende:
Zolang de regeringspartijen in de min staan in de peilingen zal het kabinet niet vallen. VVD liet Balkenende 1 vallen omdat ze gunstig stonden in de peilingen.
Wat zou Van der Knaap hier van vinden?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef pberends het volgende:
Er is inderdaad een enorme crisis, het had vorige week rond de WAO maar een haartje gescheeld of we zaten nu zonder regering. Ze zullen het nu wel uitzingen tot het reces en dan maar weer verder kijken. Maar er is maar weinig eendracht en elan over. Er spelen zoveel dossiers waar gedoe en ruzie over. De omroepen, WAO, pechtold en zijn plannen, Veerman en de landbouwsubsidies en dan nog de naweeen van het referendum en alle stakingen en acties.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:53 schreef Toad het volgende:
[..]
Het gaat al weken lang niet goed in de coaltie. Allerlei slechte compromissen slikt de kamer nu: WAO, Publieke Omroep.
typisch pberends topic, met die foto's in de startpost
quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:34 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dat ben ik niet per definitie met je eens. Een regeringspartij kan ook de afweging maken om er nu alvast uit te stappen voordat de partij in de peilingen nog verder onderuit gaat. Door er nu uit te stappen, maak je jezelf weer wat populairder en win je wellicht nog wat zetels terug. De VVD is nou typisch zo'n partij die ik tot zo'n tactische actie in staat acht, zeker met het dreigende fenomeen Wilders aan de rechterkant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |