Wanneer David meer flesvoeding dan borstvoeding krijgt op een dag mag je stoppen met de vitamine D druppels.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:54 schreef lily het volgende:
Alleen zit ik steeds met de vitamine D, wanneer wel geven en wanneer niet. Ik weet vanaf 400 ml per dag kunstvoeding hoeft het niet maar dat is dus steeds nadenken...
Hmm, laat je haar bij jou in bed slapen ondanks de waarschuwinen die gedaan worden?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:25 schreef poemojn het volgende:
Hier ook op verzoek, maar aangezien Myrthe bij ons slaapt weet ik niet eens precies of ze nog nachtvoedingen krijgt.. niet dat ik merk, in elk geval, dus ik denk dat dat al een aantal maanden geleden gestopt is (maar ze krijgt wel rond 12u als ik naar bed ga, en natuurlijk gewoon 's morgens rond een uur of 8 weer).
Ja maar hoe dan?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:04 schreef Luchtbel het volgende:
Er zijn zat manieren om je kind veilig bij je te laten slapen hoor Troel.
Met je reactie bedoelde je ws dat je nog geen puzzelwerkjes hoeft te maken met bijvoedingen, maar het herinnerde mij aan een gesprekje laatst, ik vroeg me van alles af. Ik voed(de) ook op verzoek en werd door Chiara enorm vaak verzocht, toen ze een maand op 5 was voedde ik nog om de 2 uur overdag om de 4 uur 's nachts, steeds op verzoek, dat heb ik wel maanden kunnen volhouden. Maar ik werd voor gek verklaard door mensen bij wie de BV niet zo goed slaagde.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:32 schreef renzell het volgende:
Pfff dames, het lijkt wel een puzzeltje. Renzell vindt het helemaal niet erg dat Julius nog gewoon 5 keer per dag aan de tiet hangt...![]()
tepels harden is een nieuwe voor mij, hoe doe je dat dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:22 schreef Ingrid19 het volgende:
Is een handkolf aan te bevelen trouwens?
Volgens het boekje; af en toe geen bh dragen, zodat de tepels langs de stof kunnen schuren. Met een ruwe handdoek erover heen wrijven. Verder weet ik het ook niet. Ik vraag me ook af of het echt helpt en nodig is.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:19 schreef anneja het volgende:
tepels harden is een nieuwe voor mij, hoe doe je dat dan?
quote:Laten we even beginnen met de voorbereiding van uw borsten die u ongetwijfeld door deze en gene is aangeraden. Het klinkt misschien cru, maar daar moet u in elk geval onmiddellijk mee stoppen.
Door al het gepoets en gewrijf met water en ruwe handdoeken, dat bedoeld is om de tepels te 'harden', maakt u uw borsten alleen maar gevoeliger voor trauma (kloofjes en pijn). Op de tepelhof zitten kleine bultjes, dat zijn de kliertjes van Montgomery. Deze kliertjes scheiden een antiseptische olie-achtige substantie uit. Daarmee houden zij uw borst betrekkelijk schoon en uw huid soepel.
Om borstvoeding te kunnen geven is vooral een soepele huid nodig, die gemakkelijk wat kan rekken. Door al het gepoets, droogt uw huid uit, de natuurlijke oliën verdwijnen en uw huid wordt minder elastisch en zal sneller stuk gaan. De natuur heeft ervoor gezorgd dat we juist niet allerlei mogelijke kunstgrepen uit hoeven te halen om borstvoeding te kunnen geven.
Dat uw tepels gevoelig zijn is niet ongebruikelijk. Uw tepels hebben overigens niet veel te lijden van het geven van borstvoeding, mits uw baby goed wordt aangelegd. Dat wil zeggen dat uw baby niet de tepel, maar de borst moet 'pakken'. Baby's zuigen de melk niet uit de borst, ze masseren de melk er als het ware uit, door met hun kaakjes de tepelhof te masseren. Onder de tepelhof liggen de holtes (sinussen), waar de melk naartoe stroomt.
Uw tepel kan de eerste dagen wel wat extra gevoelig zijn door de onbekende wrijving tussen tong en gehemelte, maar dat gaat meestal snel weer over.
Kliertjes...? Ik dacht altijd dat 't gewoon een soort ehm wratjes ofzo waren, die ik er ook weleens af heb getrokkenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef poemojn het volgende:
Ingrid, uit de vraagbaken van OOL:
Op de tepelhof zitten kleine bultjes, dat zijn de kliertjes van Montgomery. Deze kliertjes scheiden een antiseptische olie-achtige substantie uit. Daarmee houden zij uw borst betrekkelijk schoon en uw huid soepel.
Met een isis kan dat, die is goed schoon te maken en uit te koken. Medela weet ik niet zeker, met de electrische medela iig niet, maar alleen het handkolfsetje kan het misschien weer wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:59 schreef Ingrid19 het volgende:
Ohja, ik kan een handkolf lenen. Ik weet niet of dat hygienisch wat uit kan maken. Als hij gewoon goed is schoongemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |