abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28330402
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
The Connells - 74/75
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:47:49 #157
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_28330412
The State I Am In van B&S
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_28330456
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:47 schreef DaisyDuke het volgende:
The State I Am In van B&S
DD +1

om maar eens te bewijzen dat het afhankelijk is van wie er online is, hoe snel een vraag beantwoord wordt en hoeveel hints er nodig zijn
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:50:29 #159
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_28330489
Wie is dit?

1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:53:06 #160
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28330568
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Maar het gaat hier niet over objectief gezien, maar bij de trivia spelers. Daar blijkt gewoon dat een band die 1 keer op Kink wordt gespeeld meteen in 2 seconden aan een foto wordt geraden. Maakt dat ze bekender dan iemand die in 1970 een nummer 1 hit heeft gehad? Bij de trivia-spelers wel in elk geval. Maar dat maakt het ook zo onvoorspelbaar. Ik kan nooit inschatten hoe bekend iemand is, top 40 artiesten uit de 80s en 70s blijken bij vele triviaers totaal onbekend, de kink artiesten die ik ken heeft nog helemaal niemand ooit van gehoord en bands waar ik nooti van gehoord heb worden in 2 seconden aan 3 tekstregeltjes of een postzegelformaat foto geraden...

Maar goed, dat was de discussie niet. Ik heb er geen probleem mee als een vraag langer dan een uur open staat en zal daar ook niks in aanpassen (vooropgesteld dat ik nog zin heb een vraag te beantwoorden zodat ik een vraag moet stellen).
Wel nog meespelen hoor Ranja, jij hoort bij Trivia! (misschien moeten wij ons gewoon meer verdiepen in jou favoriete muzieksoort)

Punt, zoals Cafca al zei, is misschien wel dat sommige vragen (eventueel op voorspraak van de vraagsteller) als het lang gaat duren, geparkeerd kunnen worden, zodat anderen die het wel weten het later kunnen raden. Zo behoud je de voortgang en dat je geen inkoppertje hoeft te geven als je dat niet wilt.
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:57:48 #161
13973 ranja
image means nothing
pi_28330733
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:53 schreef peaceman het volgende:
Punt, zoals Cafca al zei, is misschien wel dat sommige vragen (eventueel op voorspraak van de vraagsteller) als het lang gaat duren, geparkeerd kunnen worden, zodat anderen die het wel weten het later kunnen raden. Zo behoud je de voortgang en dat je geen inkoppertje hoeft te geven als je dat niet wilt.
Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt. Zeker niet als er anderhalf topic per dag door gaat. Als de vraagsteller weg moet of geen zin heeft ok, maar na een kwartier al met weggeefhints komen om 'de doorstroming niet te belemmeren' vind ik te ver gaan en zonde van de vraag en het spel.
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:58:01 #162
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28330742
Het zal altijd (deels) een concessie moeten zijn: ik doe niet eens moeite meer om moeilijke metal-vragen te stellen. Behalve TSE en bartrid weet toch bijna niemand die (al is brother52 sinds kort ook een optie)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:00:47 #163
13973 ranja
image means nothing
pi_28330827
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:58 schreef Mark het volgende:
Het zal altijd (deels) een concessie moeten zijn: ik doe niet eens moeite meer om moeilijke metal-vragen te stellen. Behalve TSE en bartrid weet toch bijna niemand die (al is brother52 sinds kort ook een optie)
Ja maar dat is toch jammer? Ik geloof niet dat de indiers of de housers of, wat hebben we hier allemaal, jazzers en klassiekers? daar ook rekening mee houden, waarom jij dan wel?
Bovendien, weet jij of iets echt moeilijk is? Ik verwacht vaak niet eens dat niemand een artiest kent die ik vraag, er zal er toch altijd wel een zijn hoop ik dan... en soms denk ik iets moeilijks te vragen en dat is dan wel in 1 minuut klaar omdat juist iemand online is die het kent.
pi_28330843
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:57 schreef ranja het volgende:

[..]

Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt.
Of je maakt een apart topic met geparkeerde vragen, desnoods voor dubbele punten
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:01:23 #165
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28330846
ik denk ook dat het komt door de gewenning
we hebben hier nu van die "omnivoren" als DD, nbdbd en GLO die veel weten en als ze online zijn, heel makkelijk de vragen beantwoorden.
als er geen van deze drie aanwezig is, kan een vraag laner staan, dan wanneer ze wel online zijn.

omdat we dat een beetje ontwend zijn (nieuwe spelers kennen t fenomeen niet eens), krijgen we hier dezelfde taferelen als in FMT toen patch daar zeer actief was.

ook in FMT heeft dat wat discussie opgeleverd, maar uiteindelijk is het toch de vraagsteller zelf die beslist, lijkt me.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:01:47 #166
13973 ranja
image means nothing
pi_28330861
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef cafca het volgende:

Of je maakt een apart topic met geparkeerde vragen, desnoods voor dubbele punten
Dan neem je 't wel erg serieus
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:03:36 #167
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28330920
quote:

[..]

Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt. Zeker niet als er anderhalf topic per dag door gaat. Als de vraagsteller weg moet of geen zin heeft ok, maar na een kwartier al met weggeefhints komen om 'de doorstroming niet te belemmeren' vind ik te ver gaan en zonde van de vraag en het spel.
Een kwartier is natuurlijk heel erg kort, maar soms staan vragen (niet specifiek jouw vragen) langer dan een uur open zonder (bruikbare) hints en dat is jammer. Misschien is dat ons gebrek aan kennis, dat kan.
Tja wat betreft die geparkeerde vraag… dat is wel een probleem. Misschien zou het een optie zijn, dat degene die het nieuwe topic opent ook de geparkeerde vraag (normaliter zal dat er hooguit 1 zijn) post.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:05:37 #168
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28330971
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:58 schreef Mark het volgende:
eens
als ik kijk naar mijn vraag in het 400-topic, dan weet ik ook dat als ik een vraag over dergelijke band doe, dat ik misschien wel lang in de gaten moet houden.
quote:

[..]

Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt. Zeker niet als er anderhalf topic per dag door gaat.
eens.
ik ga ook niet alle topics doorlezen om te kijken of er niet iemand al een geparkeerde vraag van mij heeft opgelost.
ik geloof dat ik er nog drie of zo in de parkeergarage heb staan.
pi_28330981
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch jammer? Ik geloof niet dat de indiers of de housers of, wat hebben we hier allemaal, jazzers en klassiekers? daar ook rekening mee houden, waarom jij dan wel?
Bovendien, weet jij of iets echt moeilijk is? Ik verwacht vaak niet eens dat niemand een artiest kent die ik vraag, er zal er toch altijd wel een zijn hoop ik dan... en soms denk ik iets moeilijks te vragen en dat is dan wel in 1 minuut klaar omdat juist iemand online is die het kent.
Eens, soms denk ik dat een vraag tijden open zal staan, verzin een hele stapel hints en vervolgens wordt ie binnen 5 minuten geraden. En soms lijkt het mij heel voor de hand liggend en duurt het vervolgens tijden. Maar ik vind wel dat je gewoon moet vragen wat je wilt en geen concessies moet doen. Met hints kan iedereen heel ver komen (zo raadde ik the czars terwijl het mij helemaal niks zei en ik nog nooit van de band gehoord had)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:07:04 #170
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28331021
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef cafca het volgende:

[..]

maar dan wel met randvoorwaarden.
dat de vraag bv. een uur of drie heeft opengestaan in t normale topic.

verder best een goed idee.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:07:34 #171
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28331034
quote:
Door schade en schande wijzer geworden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:12:01 #172
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_28331168
quote:

[..]

Maar het gaat hier niet over objectief gezien, maar bij de trivia spelers. Daar blijkt gewoon dat een band die 1 keer op Kink wordt gespeeld meteen in 2 seconden aan een foto wordt geraden. Maakt dat ze bekender dan iemand die in 1970 een nummer 1 hit heeft gehad? Bij de trivia-spelers wel in elk geval. Maar dat maakt het ook zo onvoorspelbaar. Ik kan nooit inschatten hoe bekend iemand is, top 40 artiesten uit de 80s en 70s blijken bij vele triviaers totaal onbekend, de kink artiesten die ik ken heeft nog helemaal niemand ooit van gehoord en bands waar ik nooti van gehoord heb worden in 2 seconden aan 3 tekstregeltjes of een postzegelformaat foto geraden...
Vergeet niet op de grond te spugen bij elke keer dat je het woord 'kink' laat vallen.
Laat ik even voor de duidelijkheid zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit naar Kink FM luister, en alleen een paar jaar terug af en toe de Outlaw41 doorspitte om nieuwe bandjes te vinden (ironisch genoeg was Holly Golightly er daar eentje van ). Sowieso denk ik dat je 'kink' nu meer als een verzamelterm gebruikt voor alles wat je niet kent (net zoals dat eerst gebeurde met 'indie'), omdat ik maar eigenlijk maar weinig Kink-exclusieve bandjes in trivia zie langskomen, als ik zo eens naar de playlists kijk. Niet veel dat ik niet al kende van Pitchfork, Stubru, de geschreven pers, of eerdere successen/optredens in voorgaande jaren in ieder geval; een deel van de artiesten in de Outlaw41 heb ik nog nooit van gehoord, maar daar zie ik verder ook nooit vragen van langskomen hier.

Aan de andere kant heb je wel een punt dat triviaspelers soms erg onvoorspelbaar zijn. Van de week heb ik bijvoorbeeld ook een nummer 1 hit uit 1993 naar binnen moeten lepelen (It keeps rainin' van Bitty McLean). Maar als die onvoorspelbaarheid zich manifesteert op een manier dat je zowel om een obscure artiest vraagt als ook merkt dat niemand van het 'Kink-volk' ( ) het schijnt te weten, dan zou je toch op zich wel iets sneller kunnen inbinden met het parkeren van een vraag of iets scheutiger kunnen zijn met je hints. Dat is toch geen onredelijke suggestie?
pi_28331202
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef ranja het volgende:

[..]

Dan neem je 't wel erg serieus
Nee, als je een half topic voltypt met discussies over wie bekender is dan wie, en in hoeveel tijd een vraag beantwoord moet worden, dan neem je het wel erg serieus

het was maar een ideetje..
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:16:19 #174
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_28331311
quote:

[..]

Ik doe dus wel aan concessies in ieder geval, mede door eerdere kritiek van andere spelers.

Gelukkig kan ik redelijk meepraten in redelijk wat categorieën tegenwoordig, inclusief die van de jazzers en de klassiekers.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:16:38 #175
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_28331323
quote:

[..]

Maar goed, dat was de discussie niet.
Dat is idd de discussie niet en ik heb er ook helemaal geen probleem mee dat ieders kennis hier zo uiteenloopt. Dat maakt het spel idd alleen maar onvoorspelbaarder, dus leuker. Wel vind ik dat in discussies de norm altijd de objectief opgetekende muziekgeschiedenis moet zijn.
quote:
Ik heb er geen probleem mee als een vraag langer dan een uur open staat en zal daar ook niks in aanpassen (vooropgesteld dat ik nog zin heb een vraag te beantwoorden zodat ik een vraag moet stellen).
Je doet wel erg kribbig en snibbig als je een beetje kritiek te verduren krijgt ranja! En dan nog alleen maar van Grobbel en mij. Het is maar een spelletje hoor. Maar daarin zit 'm wat mij betreft nou net de kneep: een spelletje speel je met anderen. Het is een sociaal gebeuren. Het betekent imho dat de mensen die online zijn als jij een vraag stelt (lurkers even buiten beschouwing gelaten) degenen zijn met wie je op dat moment speelt, dus communiceert.

Als dan blijkt dat niemand van de aanwezigen een sjoege heeft van het antwoord, dan geef je ze toch een aanwijzing die ze verder helpt? Daarbij is het natuurlijk de kunst om niet te veel weg te geven, maar toch je medespelers aan het denken te zetten. Dat is toch wat een spelletje als dit leuk maakt? Voor de anderen maar ook voor jou. En nee, daar is geen tijdslimiet aan verbonden. Het gaat me puur om de interactiviteit met je medespelers.

BTW, ook goeiemorgen
how come wrong numbers are never busy?
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:17:45 #176
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_28331348
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:13 schreef cafca het volgende:

[..]

Nee, als je een half topic voltypt met discussies over wie bekender is dan wie, en in hoeveel tijd een vraag beantwoord moet worden, dan neem je het wel erg serieus

het was maar een ideetje..
Ik vind het wel grappig eigenlijk, zo'n discussie over niks.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:18:28 #177
93593 GLO
pi_28331372
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:50 schreef DaisyDuke het volgende:
Wie is dit?

[afbeelding]
Fatboy Slim?
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:19:28 #178
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28331403
even snel berkery feliciteren met de verjaardag van zijn kleine meisje proficiat
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:19:29 #179
13973 ranja
image means nothing
pi_28331405
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:03 schreef peaceman het volgende:
Een kwartier is natuurlijk heel erg kort, maar soms staan vragen (niet specifiek jouw vragen) langer dan een uur open zonder (bruikbare) hints en dat is jammer. Misschien is dat ons gebrek aan kennis, dat kan.
Ja, een uur zonder nieuwe hint is wel lang. Hangt er natuurlijk wel van of welke tijd het is maar het kan altijd gebeuren dat er iets tussen komt, zeker overdag als er toch ook veel triviaers aan het werk zijn. En dan vind ik dus 2 (2 en half) hints in anderhalf uur tijd nog net redelijk en blijkbaar genoeg voor Grobbel om het te weten.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:20:07 #180
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28331424
Goedemorgen GLO
Welkom in het Trivia-discussie topic
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:22:10 #181
93593 GLO
pi_28331492
quote:

[..]

Wie heeft toch het woord weggeefhints in de discussie gebracht? Ik niet hoor. Tuurlijk is dat zonde, zeker als je een leuke vraag hebt bedacht. Zoals ik net al zei, is het juist de uitdaging voor de vraagsteller om hints te geven die de anderen wel verder helpen maar ook niet weer te veel weggeven. Wat zeg ik, da's de sport. Vind ik wel.
pi_28331563
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:17 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig eigenlijk, zo'n discussie over niks.
Is het ook wel, maar die discussie over bekendheid is een eindeloze discussie waar je nooit uitkomt.
Als je pakweg 1979 de straat op was gegaan, en 100 mensen had gevraagd wie bekender was, Racey of Joy Division, was daar waarschijnlijk Racey uitgekomen (wie? juist!). Bekendheid is heel iets anders dan invloed hebbend op de muziekgeschiedenis.
En juist het verschil in vragen is hetgeen wat dit spel zo leuk maakt. Dus wat mij betreft vind ik het wel prima dat er af en toe een vraag lang blijft openstaan, maar ga dan gewoon verder met een andere vraag ofzo.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:27:45 #183
93593 GLO
pi_28331675
quote:

[..]

De discussie is wat mij betreft (en ik ben ermee begonnen ) niet of een vraag al dan niet gerechtvaardigd is, maar of je hem alleen wilt laten beantwoorden door iemand die direct het antwoord weet of dat je ook anderen, en dan met name de mensen die op dat moment online zijn, dus met wie je direct het spelletje speelt, een kans geeft. En dan, nogmaals, niet dmv weggeefhints, maar door ze beetje bij beetje op het juiste (denk)spoor te zetten. Ik noemde gisteren Billy Childish als voorbeeld bij je Holly Golightly-vraag. Desnoods doe je alleen zijn foto. Dat geeft weer stof tot nadenken.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:27:52 #184
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28331680
Ontopic dan maar geen idee wat betreft de foto
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 juni 2005 @ 11:29:09 #185
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:29:37 #186
24361 Neva
Mania lovin'