DD +1quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:47 schreef DaisyDuke het volgende:
The State I Am In van B&S
Wel nog meespelen hoor Ranja, jij hoort bij Trivia! (misschien moeten wij ons gewoon meer verdiepen in jou favoriete muzieksoort)quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar het gaat hier niet over objectief gezien, maar bij de trivia spelers. Daar blijkt gewoon dat een band die 1 keer op Kink wordt gespeeld meteen in 2 seconden aan een foto wordt geraden. Maakt dat ze bekender dan iemand die in 1970 een nummer 1 hit heeft gehad? Bij de trivia-spelers wel in elk geval. Maar dat maakt het ook zo onvoorspelbaar. Ik kan nooit inschatten hoe bekend iemand is, top 40 artiesten uit de 80s en 70s blijken bij vele triviaers totaal onbekend, de kink artiesten die ik ken heeft nog helemaal niemand ooit van gehoord en bands waar ik nooti van gehoord heb worden in 2 seconden aan 3 tekstregeltjes of een postzegelformaat foto geraden...
Maar goed, dat was de discussie niet. Ik heb er geen probleem mee als een vraag langer dan een uur open staat en zal daar ook niks in aanpassen (vooropgesteld dat ik nog zin heb een vraag te beantwoorden zodat ik een vraag moet stellen).
Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt. Zeker niet als er anderhalf topic per dag door gaat. Als de vraagsteller weg moet of geen zin heeft ok, maar na een kwartier al met weggeefhints komen om 'de doorstroming niet te belemmeren' vind ik te ver gaan en zonde van de vraag en het spel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:53 schreef peaceman het volgende:
Punt, zoals Cafca al zei, is misschien wel dat sommige vragen (eventueel op voorspraak van de vraagsteller) als het lang gaat duren, geparkeerd kunnen worden, zodat anderen die het wel weten het later kunnen raden. Zo behoud je de voortgang en dat je geen inkoppertje hoeft te geven als je dat niet wilt.
Ja maar dat is toch jammer? Ik geloof niet dat de indiers of de housers of, wat hebben we hier allemaal, jazzers en klassiekers? daar ook rekening mee houden, waarom jij dan wel?quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:58 schreef Mark het volgende:
Het zal altijd (deels) een concessie moeten zijn: ik doe niet eens moeite meer om moeilijke metal-vragen te stellen. Behalve TSE en bartrid weet toch bijna niemand die (al is brother52 sinds kort ook een optie)
Of je maakt een apart topic met geparkeerde vragen, desnoods voor dubbele puntenquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt.
Dan neem je 't wel erg serieusquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef cafca het volgende:
Of je maakt een apart topic met geparkeerde vragen, desnoods voor dubbele punten
Een kwartier is natuurlijk heel erg kort, maar soms staan vragen (niet specifiek jouw vragen) langer dan een uur open zonder (bruikbare) hints en dat is jammer. Misschien is dat ons gebrek aan kennis, dat kan.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt. Zeker niet als er anderhalf topic per dag door gaat. Als de vraagsteller weg moet of geen zin heeft ok, maar na een kwartier al met weggeefhints komen om 'de doorstroming niet te belemmeren' vind ik te ver gaan en zonde van de vraag en het spel.
eensquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:58 schreef Mark het volgende:
Het zal altijd (deels) een concessie moeten zijn: ik doe niet eens moeite meer om moeilijke metal-vragen te stellen. Behalve TSE en bartrid weet toch bijna niemand die (al is brother52 sinds kort ook een optie)
eens.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt. Zeker niet als er anderhalf topic per dag door gaat.
Eens, soms denk ik dat een vraag tijden open zal staan, verzin een hele stapel hints en vervolgens wordt ie binnen 5 minuten geraden. En soms lijkt het mij heel voor de hand liggend en duurt het vervolgens tijden. Maar ik vind wel dat je gewoon moet vragen wat je wilt en geen concessies moet doen. Met hints kan iedereen heel ver komen (zo raadde ik the czars terwijl het mij helemaal niks zei en ik nog nooit van de band gehoord had)quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch jammer? Ik geloof niet dat de indiers of de housers of, wat hebben we hier allemaal, jazzers en klassiekers? daar ook rekening mee houden, waarom jij dan wel?
Bovendien, weet jij of iets echt moeilijk is? Ik verwacht vaak niet eens dat niemand een artiest kent die ik vraag, er zal er toch altijd wel een zijn hoop ik dan... en soms denk ik iets moeilijks te vragen en dat is dan wel in 1 minuut klaar omdat juist iemand online is die het kent.
maar dan wel met randvoorwaarden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Of je maakt een apart topic met geparkeerde vragen, desnoods voor dubbele punten
Door schade en schande wijzer gewordenquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef ranja het volgende:
Ja maar dat is toch jammer? Ik geloof niet dat de indiers of de housers of, wat hebben we hier allemaal, jazzers en klassiekers? daar ook rekening mee houden, waarom jij dan wel?
Vergeet niet op de grond te spugen bij elke keer dat je het woord 'kink' laat vallen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar het gaat hier niet over objectief gezien, maar bij de trivia spelers. Daar blijkt gewoon dat een band die 1 keer op Kink wordt gespeeld meteen in 2 seconden aan een foto wordt geraden. Maakt dat ze bekender dan iemand die in 1970 een nummer 1 hit heeft gehad? Bij de trivia-spelers wel in elk geval. Maar dat maakt het ook zo onvoorspelbaar. Ik kan nooit inschatten hoe bekend iemand is, top 40 artiesten uit de 80s en 70s blijken bij vele triviaers totaal onbekend, de kink artiesten die ik ken heeft nog helemaal niemand ooit van gehoord en bands waar ik nooti van gehoord heb worden in 2 seconden aan 3 tekstregeltjes of een postzegelformaat foto geraden...
Nee, als je een half topic voltypt met discussies over wie bekender is dan wie, en in hoeveel tijd een vraag beantwoord moet worden, dan neem je het wel erg serieusquote:
Ik doe dus wel aan concessies in ieder geval, mede door eerdere kritiek van andere spelers.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is idd de discussie niet en ik heb er ook helemaal geen probleem mee dat ieders kennis hier zo uiteenloopt. Dat maakt het spel idd alleen maar onvoorspelbaarder, dus leuker. Wel vind ik dat in discussies de norm altijd de objectief opgetekende muziekgeschiedenis moet zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar goed, dat was de discussie niet.
Je doet wel erg kribbig en snibbig als je een beetje kritiek te verduren krijgt ranja! En dan nog alleen maar van Grobbel en mij. Het is maar een spelletje hoor. Maar daarin zit 'm wat mij betreft nou net de kneep: een spelletje speel je met anderen. Het is een sociaal gebeuren. Het betekent imho dat de mensen die online zijn als jij een vraag stelt (lurkers even buiten beschouwing gelaten) degenen zijn met wie je op dat moment speelt, dus communiceert.quote:Ik heb er geen probleem mee als een vraag langer dan een uur open staat en zal daar ook niks in aanpassen (vooropgesteld dat ik nog zin heb een vraag te beantwoorden zodat ik een vraag moet stellen).
Ik vind het wel grappig eigenlijk, zo'n discussie over niks.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, als je een half topic voltypt met discussies over wie bekender is dan wie, en in hoeveel tijd een vraag beantwoord moet worden, dan neem je het wel erg serieus
het was maar een ideetje..
Ja, een uur zonder nieuwe hint is wel lang. Hangt er natuurlijk wel van of welke tijd het isquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:03 schreef peaceman het volgende:
Een kwartier is natuurlijk heel erg kort, maar soms staan vragen (niet specifiek jouw vragen) langer dan een uur open zonder (bruikbare) hints en dat is jammer. Misschien is dat ons gebrek aan kennis, dat kan.
Wie heeft toch het woord weggeefhints in de discussie gebracht? Ik niet hoor. Tuurlijk is dat zonde, zeker als je een leuke vraag hebt bedacht. Zoals ik net al zei, is het juist de uitdaging voor de vraagsteller om hints te geven die de anderen wel verder helpen maar ook niet weer te veel weggeven. Wat zeg ik, da's de sport. Vind ik wel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat een geparkeerde vraag nooit meer aan de orde komt. Zeker niet als er anderhalf topic per dag door gaat. Als de vraagsteller weg moet of geen zin heeft ok, maar na een kwartier al met weggeefhints komen om 'de doorstroming niet te belemmeren' vind ik te ver gaan en zonde van de vraag en het spel.
Is het ook wel, maar die discussie over bekendheid is een eindeloze discussie waar je nooit uitkomt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig eigenlijk, zo'n discussie over niks.
De discussie is wat mij betreft (en ik ben ermee begonnenquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Bovendien, weet jij of iets echt moeilijk is? Ik verwacht vaak niet eens dat niemand een artiest kent die ik vraag, er zal er toch altijd wel een zijn hoop ik dan... en soms denk ik iets moeilijks te vragen en dat is dan wel in 1 minuut klaar omdat juist iemand online is die het kent.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:29 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
zanger van Ramstein?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |