das dan toch gewoon kut?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:12 schreef Geqxon het volgende:
NOPE
Ja je kunt het als mass store device gebruiken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:10 schreef blrrrt het volgende:
Zou ik een iPod dan ook op school kunnen gebruiken waar ik geen programma's kan installeren?
Dan is het goed.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:20 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja je kunt het als mass store device gebruiken.
Tien tegen een dat daar ook wel een programmaatje voor is, ik heb het alleen nog nooit nodig gehad.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:27 schreef Geqxon het volgende:
Maar je kunt er geen mp3 opzetten
En je mag op school wel mp3 downloaden?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:33 schreef Geqxon het volgende:
Leuk dat daar een programmatje voor is, maar dat je mag je op school nooit installeren
Al mijn mogelijke gastheren/vrouwen heb ik allemaal bekeerd tot iTunes.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:08 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
en jouw eventuele gastheer/vrouw stel dat die itunes niet op prijs stelt? dat jij itunes biven een verkenner prefereert is ook weer een mening net als ik toegankelijk met de verkenner als voordeel zie we praten in rondjes ik stop ermee
mazzel
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:33 schreef Geqxon het volgende:
Leuk dat daar een programmatje voor is, maar dat je mag je op school nooit installeren
quote:En er zijn ook vast wel programma's die je niet hoeft te installeren.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:37 schreef tonks het volgende:
[..]
En je mag op school wel mp3 downloaden?.
Leuk, Amerikanen bashen enzo.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:08 schreef blrrrt het volgende:
[..]
82% onder die hersenloze amerikanen ja...
nee, dat sloeg natuurlijk nergens opquote:
Waarom is-ie zo bekend?quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:10 schreef Asmodean het volgende:
[..]
nee, dat sloeg natuurlijk nergens op
anderzijds vind ik het ook onzin om er mee aan komen te zetten dat Ipod 82% marktaandeel heeft. Iedereen weet wel dat een Ipod veel bekender is, maar daarom is hij zeker niet beter!
2 jaar geleden toen ik m'n 3e generatie iPod kocht zag je ze nooit, op wat reviews na in wat audiotijdschriften. Ik werd voor gek uitgemaakt: die 20 GB krijg je toch nooit vol?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:23 schreef Geqxon het volgende:
Goede marketing, kuddegedrag. Ik zie het overal in mijn omgeving. Mijn vader bv. zit iPod ook als HET systeem en alles. Hij dacht zelfs dat het een totaal media centre was dat je op de TV aan kon sluitenffs
Gelukkig heb ik hem uit die droom geslagen.
HEt gaat erom dat Ipod nou eenmaal die naamsbekendheid heeft, waardoor veel mensen hem kopen, terwijl ze niet eens weten dat er ook nog topmerken zijn als Iriver.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:17 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
2 jaar geleden toen ik m'n 3e generatie iPod kocht zag je ze nooit, op wat reviews na in wat audiotijdschriften. Ik werd voor gek uitgemaakt: die 20 GB krijg je toch nooit vol?
En hou alsjeblieft op over kuddegedrag. De enige kudde die ik ken is de kudde die geen iPod koopt omdat 'iedereen er al één heeft'.
tuurlijk is hij dan nog leuk. Het gaat er ook niet om of iedereen hem heeft (mij iig niet), het gaat erom dat Walfred er weer mee aankomt dat 82% van de markt Ipod is. Er is ook helemaal niks mis met kuddegedrag, hoewel (quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:36 schreef tonks het volgende:
Maar als iedereen nu een iRiver had he.
Vond je hem dan ook niet meer leuk?
Dan is dat weer kudde gedrag.
Dat is gewoon niet waar. Welke kneus geeft er blindelings een paar honderd euro uit?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:31 schreef Asmodean het volgende:
[..]
HEt gaat erom dat Ipod nou eenmaal die naamsbekendheid heeft, waardoor veel mensen hem kopen, terwijl ze niet eens weten dat er ook nog topmerken zijn als Iriver.
Je geeft het zelf precies goed aan, eerst zag je ze nooit, maar op een gegeven moment slaat dat aan, en heb je dat iedereen er een moet hebben. Dat heeft zeer zeker wel met kuddegedrag te maken! Om nou dat ''kuddegedrag'' op hert Iriver-kamp op te schuiven is klinkklare onzin. Je weet zelf net zo goed dat als mensen niet geinformeerd ze de bekende merknamen willen, waarvan ze gehoord hebben van vrienden/kennisen. De Ipod is, zoals je zelf al eerder aangaf zelfs te zien in films! Het is dus gewoon een rage, en wordt blindelings gekocht zonder zelfs naar andere merken te kijken. Niet dat het een slecht product is, voordat me dat weer verweten wordt, maar ik wed dat 90% die een Ipod koopt nog nooit van Iriver heeft gehoord..
En waarom zijn er veel reacties en reviews?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:29 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Welke kneus geeft er blindelings een paar honderd euro uit?
Ik denk dat veel mensen de iPod kopen omdat het design ze aanspreekt en ze er veel goede reacties over horen of goede reviews.
dat zou je nog verbazenquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:29 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Welke kneus geeft er blindelings een paar honderd euro uit?
dat is dus niet de reden, de redenen zijn:quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:17 schreef WalfredGeesink het volgende:
...... die geen iPod koopt omdat 'iedereen er al één heeft'.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:58 schreef nietzman het volgende:
God, miepkont.
Kennelijk is 'weloverwogen' bij jou per definitie gelinkt aan 'geen iPod'.
Ik heb weloverwogen een iPod gekocht, en zou het ook weloverwogen weer doen.
Praat voor jezelf.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:41 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
dat zou je nog verbazen
jongen jongen een echt realistisch wereldbeeld heb je niet he,
uitspraken als
'de Ipod is een autoriteit' en de uitspraak dat 'de Ipod altijd zal blijven' doen mij dit echt vermoeden
en nu deze, dat je denkt dat iedereen weloverwogen een besluit neemt alvorens een paar honderd euro uit te geven is echt bizar.....kijk jij niet om je heen? we gooien geld met bakken over de balk, elke dag file voor de media markt, elke 2 jaar een nieuwe pc
hou toch op.........de werkelijkheid is dat mensen maar wat graag een paar honderd euro over de balk gooien.
mss idee om een lijst in de OP te gaan bijhouden van de voor en nadelen van iedere speler? die aangevuld kan worden?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:01 schreef Geqxon het volgende:
DDV, vergeet niet de shitload standaard accesoires die je erbij krijgt (bv. een 3.5mm stereo naar 3.5mm stereo kabel, tasje, broekclip, lader, usb-kabel, usb-host-kabel enz. enz.)
dat doe ik, ik constateerquote:
wat ik dus probeer te weerleggenquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:17 schreef WalfredGeesink het volgende:
En hou alsjeblieft op over kuddegedrag. De enige kudde die ik ken is de kudde die geen iPod koopt omdat 'iedereen er al één heeft'.
Nee, dat lees je verkeerd. Die redenen die je hierboven noemt interesseren mij allemaal niet. De reden dat ik voor een iPod heb gekozen is dat het een makkelijk en mooi dingetje is. Dat is voor 10000x belangrijker dan iets als srs-wow of een fm-radio.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:47 schreef DeDooieVent het volgende:
terwijl ji aankomt met de reden om een Ipod te nemen is omdat 82% van de mensen er een heeft en verder nog wat over stijl ontwerp en wit
ga nou eens eerst denken voor je typt
Lees je het alweer verkeerd. Jij komt met zogenaamde feitelijke vaststellingen terwijl ik een mening geef (de enige kudde die ik ken).quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:10 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
dat doe ik, ik constateer
net als jij dat tracht:
[..]
wat ik dus probeer te weerleggen
had je nog een echte reactie of was dit alles
Dan zijn de eerste 10 voordelen bij allebei hetzelfdequote:Op woensdag 29 juni 2005 17:07 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
mss idee om een lijst in de OP te gaan bijhouden van de voor en nadelen van iedere speler? die aangevuld kan worden?
ok nou dan is dat dus jouw mening primaquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:12 schreef WalfredGeesink het volgende:
... ik voor een iPod heb gekozen is dat het een makkelijk en mooi dingetje is. Dat is voor 10000x belangrijker dan iets als srs-wow of een fm-radio.
heeft de Ipod een kleurenscherm (reden 2)?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:15 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Dan zijn de eerste 10 voordelen bij allebei hetzelfde
makkelijk, mooi, goed geluid, blablabla
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat elk aspect van een mp3speler voor iemand anders belangrijker of minder belangrijk kan zijn. Zo zijn alle voordelen die jij noemt van de iriver simpelweg technische specificaties. Dat doet tot nu toe iedereen in dit topic van het iriver-kamp. Iriver gebruikers vinden technische specificaties blijkbaar heel belangrijk.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:17 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
ok nou dan is dat dus jouw mening prima
mijn mening is anders, en ik denk dat als de Ipod niet zo oververtegenwoordigt was en mensen wat meer keuzemogelijkheden hadden de populariteit ook zou inzakken want zo heeft iedereen een eigen mening.
alleen gaat het hier om voordelen en nadelen ten opzichte van elkaar, en niet dat ie voldoet aan jouw mening van mooi en makkelijk want dat is subjectief
terwijl een functie een objectief vast te stellen iets is
of iets mooi is? dat is iets heel anders en kan van beide spelers gezegd worden kijk maar:
de iriver h10 is mooi
www.buyshit.nlquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:07 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
mss idee om een lijst in de OP te gaan bijhouden van de voor en nadelen van iedere speler? die aangevuld kan worden?
Dat is het hem juist. Ik vind het zeer kortzichtig om alleen de technische specificaties en functies te bespreken. Als we een echte strijd tussen de iriver en iPod willen houden zullen we meer bronnen moeten gebruiken. Zoals reviews op internet, uit tijdschriften, etc. Daar kan je dan een overzicht uit maken van de échte sterke punten van beiden en kan iedereen voor zichzelf beslissen wat hij belangrijk vindt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:34 schreef DeDooieVent het volgende:
ja waar wil je anders op vergelijken? wij zijn techies wij willen objectieve verschillen en niet horen dat jij hem mooi vindt, wat heb ik daaraan? Als jij mij had verteld dat jouw ipod ook koffie voor je zet met een koekje erbij dan is dat een objectieve functie die de iriver niet heeft.
de afweging of ik dat handig vind en of ik wel koffie lust is dan niet van belang
dat is wat ik zeg en dat is wat ik bedoel met een lijst met voor en nadelen van beide spelers, en functionaliteit is daar een belangrijk onderdeel van. Of jij een bepaalde functie nuttig vindt ie iets heel anders dat beslis je maar in de winkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |