Volgens mij omdat het vrij holle naalden dienen te zijn die ook nog eens ver je lichaam indringen...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:00 schreef Dinamiet het volgende:
Hoe kan dat eigenlijk, dat sommigen zo'n onwijs pijn doen van die verdovingsspuiten? Heb dr zelf ook wel eens 1 gehad.. :S Waarom doet die zo'n pijn en andere niet?
Het is ook wel erg vragen naar de bekende wegquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:04 schreef ElisaB het volgende:
Na deze reacties zal TS morgen met een gerust hart naar de dok gaan
Precies wat ik dachtquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:04 schreef ElisaB het volgende:
Na deze reacties zal TS morgen met een gerust hart naar de dok gaan
Stel je niet aan, het is je eigen schuld. Gewoon even doorbijten het is zo over en dan ben je er voorgoed vanaf.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:12 schreef krazny het volgende:
DOH!
Dat gaat dus een paar tanden kosten..
Een neef van me is ook al geweest. Daar hebben ze idd ook heel de nagel los gehaald, omhoog geklapt, aan allebei de kanten een stuk afgesneden zodat ie smaller werd, en weer neergeklapt.
* krazny naar dezelfde dokter moet.
DEAR GOD HELP ME!![]()
Dit is wel een steuntje in de rug jaquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar voor de rest was het wel tof hoor
Ik heb dus een keer iemands tenen gedaan op de operatiekamer. Met een boze anaesthesiste die het er helemaal niet mee eens was dat patiënt daarvoor per se onder algehele narcose wilde. Gewoon ingegroeide teennagels dus hèquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:39 schreef NiekieW. het volgende:
vraag of je onder gehele narcose mag ;P met zon kapje heb je iig geen pijn
Ach, het is dat de nadelen van een volledige narcose te groot zijn anders kun je dat bij mij ook doen hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb dus een keer iemands tenen gedaan op de operatiekamer. Met een boze anaesthesiste die het er helemaal niet mee eens was dat patiënt daarvoor per se onder algehele narcose wilde. Gewoon ingegroeide teennagels dus hè
Wat zijn eigenlijk de nadelen, of word jij er ziek van? Ik heb namelijk nooit problemen met algehele narcose, bij elke operatie die ik heb gehad had ik genoeg pijn dat narcose me niet meer boeidequote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ach, het is dat de nadelen van een volledige narcose te groot zijn anders kun je dat bij mij ook doen hoor.
Je kan sterven op de operatietafelquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:41 schreef Silmarwen het volgende:
Wat zijn eigenlijk de nadelen, of word jij er ziek van? Ik heb namelijk nooit problemen met algehele narcose, bij elke operatie die ik heb gehad had ik genoeg pijn dat narcose me niet meer boeide
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kan sterven op de operatietafel(en dat voor een ingegroeide teennagel)
Ik werd er ziek van destijds ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:41 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de nadelen, of word jij er ziek van? Ik heb namelijk nooit problemen met algehele narcose, bij elke operatie die ik heb gehad had ik genoeg pijn dat narcose me niet meer boeide
Gelukkig is het héél erg zeldzaam dat een voorheen gezond iemand dood gaat door de narcose, maar er zijn diverse complicaties bekend. Deze maand nog gehoord van iemand op de OK die door de narcose spierspasmen kreeg waardoor er niet geïntubeerd kon worden. Geen intubatie = geen zuurstofquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:45 schreef Silmarwen het volgende:! Door een narcose, hoe vaak gebeurd dat eigenlijk.
Maar je bent wel erg sneu als je daarvoor narcose wilt my god
Als je echt heel erg bang bent (zoals ik, ik word duizelig en val flauw, ik heb ene verdomd nare ervaring met naalden) kun je een verdovend zalfje krijgen zodat je niet merkt dat je geprikt wordtquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gelukkig is het héél erg zeldzaam dat een voorheen gezond iemand dood gaat door de narcose, maar er zijn diverse complicaties bekend. Deze maand nog gehoord van iemand op de OK die door de narcose spierspasmen kreeg waardoor er niet geïntubeerd kon worden. Geen intubatie = geen zuurstofOok komen bijv. hersenbloedingen voor (bij 1 op de 100.000 of zo, ik zoek het even op).
Het idiote was dat de reden voor de narcose was dat hij bang was voor naalden....je moet toch ècht een infuus hebben voor de narcoseis toch ook een naald?
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:49 schreef Isabeau het volgende:
bij 1 op de 100.000 of zo, ik zoek het even op
Complicaties bij 1 op de 170 patiënten en 1 op de 2500 sterft door de anesthesie...maar dan rekenen ze ook alle ernstig zieken en zwakke patiënten met bijv. een slecht hart en dergelijke mee.quote:The analysis demonstrated that severe complications and mortality attributable to anaesthesia occurred in 0.59% (1:170) and 0.04% (1:2500) of patients respectively.
En de oorzaken:quote:Death associated with anaesthetic procedures is rare, 1-4 deaths per 10,000 anaesthesias
Dus eh, doe maar gewoon een prikje met lidocaine aan de zijkant van je teenquote:The most common causes of anaesthesia related deaths are: 1) circulatory failure due to hypovolaemia in combination with overdosage of anaesthetic agents such as thiopentone, opioids, benzodiazepines or regional anaesthesia; 2) hypoxia and hypoventilation after for instance undetected oesophageal intubation, difficult intubation, technical failure in the anaesthetic equipment, or aspiration of gastric content, 3) anaphylactoid reactions including malignant hyperthermia, and 4) human negligence such as lack of vigilance or errors in the administration of drugs and in the maintenance and control of the anaesthetic equipment.
Kon je geen waarschuwingslink plaatsen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:12 schreef krazny het volgende:
DOH!
Dat gaat dus een paar tanden kosten..
Een neef van me is ook al geweest. Daar hebben ze idd ook heel de nagel los gehaald, omhoog geklapt, aan allebei de kanten een stuk afgesneden zodat ie smaller werd, en weer neergeklapt.
Altijd een infuus voor algehele narcose. Inclusief een buis in je luchtpijpquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:56 schreef m021 het volgende:
Een infuus voor de narcose zeg je? Volgens mij heb ik dat destijds nooit gehad (maar dat is 12 jaar geleden, zo goed is mijn herinnering niet).
Voor als TS op het idee komt om daarom te vragen:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:02 schreef Silmarwen het volgende:
Als je echt heel erg bang bent (zoals ik, ik word duizelig en val flauw, ik heb ene verdomd nare ervaring met naalden) kun je een verdovend zalfje krijgen zodat je niet merkt dat je geprikt wordt
Ook best sad eigenlijk
Ik was toch bezigquote:EMLA cream prior to digital nerve block for ingrown nail surgery does not reduce pain at injection of anesthetic solution.
BACKGROUND: Needle penetration and local anesthetic infiltration are painful steps of digital ring block. The objective of this study was to evaluate the efficacy of EMLA cream application prior to digital ring block for surgery for ingrown big toenail.
(blahblahblah uitleg over onderzoek).
CONCLUSIONS: We found no clinical benefit in using EMLA during digital nerve block. Although the digital nerves are not deeply located in the small subcutaneous space of the digit, topical anesthesia may not reach them. Moreover, swelling due to injection of the anesthetic product in this small space may also amplify the sensation of pain.
Whehehe zat jij ook al met 2 handen je dikke teen vast te houden?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:04 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Kon je geen waarschuwingslink plaatsen?Ik visualiseer nu en dat is NIET leuk
Dat spul werkt wel verdomd goed, je voelt niets van de prikquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor als TS op het idee komt om daarom te vragen:
[..]
Ik was toch bezig
quote:Use of a needleless injection system for digital ring block anesthesia.
Dialynas M, Hollingsworth SJ, Cooper D, Barker SG.
The Academic Vascular Unit, Department of Surgery, The Royal Free and University College London Medical School, The Middlesex Hospital, London, England.
Digital ring block anesthesia, which is frequently used before surgery for ingrown toenails, is often extremely uncomfortable for patients and can be the most distressing aspect of the procedure. The authors used a novel needleless injection device to induce digital anesthesia before surgery and compared it in terms of patient discomfort and preference with use of a standard needle and syringe for injection in individuals undergoing simultaneous bilateral nail procedures. Use of the needleless device significantly reduced the pain associated with this procedure and was preferred over use of a standard needle and syringe by all individuals. Other potential advantages of a needleless injection system are discussed.
Nee, een normale injectie voel je niet, maar blijkbaar helpt het geen moer bij een teenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:17 schreef Silmarwen het volgende:
Dat spul werkt wel verdomd goed, je voelt niets van de prik
klik hier en dan nog eens klikken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:11 schreef placebeau het volgende:
Normaal valt een verdovingsspuit wel mee, maar bij je teen doet dat enorm veel zeer. Toen mijn teennagel er half uit geschopt was, moesten ze zelfs twee prikken zetten, één aan elke kant. Als ik er aan terug denk krijg ik nog steeds kriebels.
Nee, heel ongemakkelijk met mijn voeten over elkaar te wrijvenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:12 schreef doemaardrie het volgende:
Whehehe zat jij ook al met 2 handen je dikke teen vast te houden?
Nee hoor, er was tegen geschopt en de hele onderkant van mijn nagel was er uit, terwijl de zijkanten nog stevig vast zaten. Het zag er ook wel vrij gortig uit, er zit blijkbaar meer nagel onder je vel dan je zou denkenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:19 schreef schatje het volgende:
[..]
klik hier en dan nog eens klikken.
Zag jouw nagel er ook zou uit?
Ontopic: het is gewoon ff een naar pijntje. Kwestie van ff doorbijten. Meer niet.
Hmm, ik had een neusoperatie. Lekker handig voor die doktoren, zitten ze aan je neus te prutsen, moeten ze om die tube heen werken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:07 schreef Isabeau het volgende:
Altijd een infuus voor algehele narcose. Inclusief een buis in je luchtpijp
Ik kom nog steeds mensen op de uitslaapkamer tegen die keelpijn hebben en geen idee hadden dat ze geïntubeerd zijn geweest. Je wordt beademd, dan moet er wel een buis in je keel
Dat valt wel mee hoor, die tube gaat gewoon door je mond. Alleen de anaesthesist kan bij zo'n operatie niet zo makkelijk bij je hoofd komen (daar zit de chirurg).quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:08 schreef m021 het volgende:
Hmm, ik had een neusoperatie. Lekker handig voor die doktoren, zitten ze aan je neus te prutsen, moeten ze om die tube heen werken.
Van de prik door de huis misschien niet, maar zodra die naald je zenuw in gaat en ze die vloeistof erin spuiten denk je wel andersquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:17 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat spul werkt wel verdomd goed, je voelt niets van de prik
quote:Op zondag 3 juli 2005 15:10 schreef krazny het volgende:
Of zijn dit dezelde symptomen als dat je naar de tandarts gaat en je kiespijn is eigenlijk al over?![]()
gemeen prikje is dat ja, maar valt erg mee wel, behalve als de 3e op een bot komtquote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
Nou, het verwijderen van die moedervlekken hoeft niet veel pijn te doen maar als er zo'n recht-in-je-teenspuit (zoals bij ingegroeide teennagels gebeurt) gezet moet worden dan mag je je borst wel nat maken.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:03 schreef longinus het volgende:
een beetje kerel neemt geen verdoving
Ik dus wel en als de dokter het goed doet voel je niks.
Thnx voor de tip!quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:02 schreef miki het volgende:
Nog een tip: na een aantal dagen mag je de wond best nat laten worden, spoel de wond dan iedere dag goed schoon met de douchekop, het kan in het begin wel iets gevoelig zijn. Daarna dep je de wond schoon (niet vegen!) met een steriel gaasje (te koop bij o.a. de kruidvat voor 70 cent ofzo..
De huisarts heeft dat nooit tegen me gezegd, waardoor ik de wond eigenlijk niet nat liet worden. Toen ik later in het ziekenhuis geopereerd bent, adviseerden ze me dit echter met klem. Helpt veel beter.
Heb je je testament al rond?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:33 schreef krazny het volgende:
[..]
Thnx voor de tip!![]()
Ze halen er als het goed is een klein randje af. Ik hoop dus dat ik er niet al te veel last van ga hebben erna.We zien wel...
Nog 19 uur.......![]()
En mijn verzameling 4-daagse speldjes gaat naar Star_Gazer...quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:39 schreef krazny het volgende:
[..]
En mijn verzameling 4-daagse speldjes gaat naar Star_Gazer...![]()
*geen dank!![]()
en je had ons zo laten schrikkenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:01 schreef krazny het volgende:
Yup gewoon wezen fietsen.
Had zo'n sandaal meegenomen om aan te doen op de trugweg.
Nu zit ik met voet omhoog. Nog steeds geen centje pijn...![]()
Vergeleken met kind uit een spleet drukken is dit natuurlijk een feestjequote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:08 schreef krazny het volgende:
Morgen moet ik dus naar de dokter, omdat ik 2 jaar geleden mijn teen een keer heb gestoten wat is gaan onsteken. Ja idd.. "daar heb ik inderdaad heeeel lang mee gewacht"![]()
Ook laat ik gelijk een aantal moedervlekken nakijken uit voorzorg. Ik heb er heel veel (100+) en dan schijn je toch op te moeten passen.
Nou denk ik dat er zeker gesneden moet gaan worden en ik zie gewoon ontzettend op tegen die verdovingsspuit(en)![]()
Iemand die al ervaring heeft met het weghalen van moedervlekken of het 'oplossen' van ontstoken (teen)nagels?
* krazny ontzettende schijterd is....![]()
Jah idd! Ik doe allemaal moeite om dat t*****ding hoog te houden, maar dan begint mn been te slapen enz.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:20 schreef miki het volgende:
Beterschap Krazny! En ze zeggen wel vaak dat het gaat 'kloppen' als de verdoving is uitgewerkt, maar dat valt vaak reuze mee. Bij mij was het zelfs zo dat het juist ging kloppen als ik m'n voet hoog legde, en niet als ik 'm gewoon op de grond zette.
Bij mij precies hetzelfdequote:Op woensdag 29 juni 2005 11:04 schreef Poerkie het volgende:
Ik heb vanmorgen 2 moedervlekken laten weghalen. Ik was in 3 min. alweer klaar. Hij ging alcohol erop deppen, spuitje erin (prikt heel ff, maar dat stelt niks voor), snijden (niks gevoeld), schoonmaken, pleister erop. Bij mij geen hechtingen ofzo en ik heb alleen een mini prik gevoeld van de verdoving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |