abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28302343
Ik las vanmiddag op nu.nl het volgende:

Het vermeende terreurnetwerk de Hofstadgroep omvat volgens het Openbaar Ministerie al meer dan twintig personen. Tot nu toe worden 24 verdachten door het OM op de een of andere manier in verband gebracht met de extremistische organisatie. Op twee na zitten zij allemaal vast.

Spil van de groep is volgens justitie Mohammed B., die binnenkort terecht staat voor de moord op Theo van Gogh. In zijn woning in Amsterdam-West vonden huiskamerbijeenkomsten plaats waar werd gesproken over de islam.

Belegering

Twaalf verdachten worden inmiddels vervolgd wegens lidmaatschap van de Hofstadgroep. Van hen zitten er nog elf vast, onder wie Jason W. en Ismail A. Zij werden in november aangehouden na een urenlange belegering in het Haagse Laakkwartier.

Het jongere broertje van Jason, Jermaine W., is inmiddels op vrije voeten. De twaalf worden verdacht van deelname aan een criminele, terroristische organisatie, die onder meer door het beramen van moord of doodslag het werk van parlementariėrs en bestuurders wilden belemmeren.

Twee vrouwen

Het Openbaar Ministerie hield op 22 juni in Amsterdam de 22-jarige Nouredine el F. aan, in gezelschap van twee vrouwen.

Volgens justitie speelde hij een belangrijke rol in de Hofstadgroep. Hij was een goede bekende van Mohammed B. en volgens justitie had hij nauwe banden met de geestelijk leider van de groep, de Syriėr Abu K. Deze verliet Nederland op de dag dat Theo van Gogh op 2 november vorig jaar werd vermoord. K. zou daarbij zijn geholpen door Rachid B. De 32-jarige B. werd op 22 juni in Londen aangehouden, net als El F. op verdenking van lidmaatschap van de Hofstadgroep. Nederland heeft om zijn uitlevering gevraagd.

Handpalm

Begin juni hield de politie in Amsterdam een 47-jarige man aan, ook op verdenking van lidmaatschap van de Hofstadgroep. Het vermoeden bestond dat de handpalm van deze man overeen kwam met een afdruk die is aangetroffen op een briefje waaruit was op te maken dat er een aanslag was gepland op Tweede-Kamerlid Hirsi Ali. Die overeenkomst bleek echter niet te kloppen waarna de man op 24 juni werd heengezonden. Wel blijft hij verdachte.

Verder brengt justitie nog twee Tsjetsjenen in verband met het vermeende terreurnetwerk. Een van hen werd half april gearresteerd in Schiedam, de ander medio mei in het Franse Tours. Hun vingerafdrukken zouden zijn gevonden op spullen van Mohammed B., waaronder een afscheidsbrief die B. had geschreven aan zijn familie.

Anderen die in verband worden gebracht met de Hofstadgroep zijn Samir A. Hij werd in april vrijgesproken door de rechtbank in Rotterdam van het beramen van aanslagen in Nederland. Zijn hoger beroep moet nog dienen. Samirs naam werd enkele malen genoemd tijdens de pro forma-zittingen van de twaalf vermeende Hofstadgroep-leden. Het OM rekent hem tot de kern van de Hofstadgroep.

Bedreiging Wilders

Ook de naam van Bilal L. kwam tijdens een van die zittingen naar voren. De 20-jarige L. zat een straf uit voor de bedreiging van Kamerlid Wilders, maar werd kort na zijn vrijlating aangehouden voor het werven van geloofsgenoten voor de jihad vanuit de gevangenis.

Verder zit een 40-jarige man uit Zierikzee vast op verdenking van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Ook hij zou hebben geholpen bij de vlucht van de Syriėr Abu K. uit Nederland. Tenslotte is er de tolk van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), Outman Ben A. Hij werd vorig jaar september aangehouden, wegens het schenden van staatsgeheimen. De tolk zou geheime informatie opzettelijk hebben doorgespeeld, onder meer aan vermeende leden van de Hofstadgroep.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik dacht in eerste instamtie dat die hele hofstadtgroep maar een kleine cel of iets was, maar begin me nu echt druk te maken over hoeveel gasten er nog meer bij horen....:{w
Hoop dat ze al die gasten oppakken en nooit meer vrij laten

[ Bericht 0% gewijzigd door luciano198 op 28-06-2005 14:09:02 ]
pi_28303936
Hofstadtgroep bestaat toch uit een stel schapenneukende padvinders. Gewoon oppaken, het land uitflikkeren en klaar. Sorry voor mijn nogal rascistische mening.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:53:49 #3
41308 SG1
Stargate SG1
pi_28303982
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:02 schreef luciano198 het volgende:
Het nadeel van onze rechtsstaat is dat je moet bewijzen dat iemand iets gedaan heeft.
Dat is het probleem van de AIVD, ze weten het zeker, maar bewijstechnisch gezien hebben ze nauwelijks iets. .
Counselor Torun,"This jaffa threatend my life".
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
pi_28304020
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:52 schreef Pelgrim het volgende:
Hofstadtgroep bestaat toch uit een stel schapenneukende padvinders. Gewoon oppaken, het land uitflikkeren en klaar. Sorry voor mijn nogal rascistische mening.
Maakt niet uit hoor. Jij kan er niks aan doen dat je dom bent.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:57:18 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28304103
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:52 schreef Pelgrim het volgende:
wat is er racistisch aan om allochtonen (afgezien van afvallige Jason) die de Nederlandse samenleving van binnen uit kapot willen maken het land uit te willen sodemieteren.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_28304462
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:53 schreef SG1 het volgende:

[..]

Het nadeel van onze rechtsstaat is dat je moet bewijzen dat iemand iets gedaan heeft.
Dat is het probleem van de AIVD, ze weten het zeker, maar bewijstechnisch gezien hebben ze nauwelijks iets. .
nee maargoed onze rechtstaat heeft ook zulke milde straffen dat wanneer ze schuldig worden bevonden ze alsnog binnen no-time op straat staan.
En het verschil met criminelen is dat ze zo fanatiek zijn, dat wanneer ze vrij zijn gewoon doorgaan met hun praktijken
Laatst werd zelfs nog bekend gemaakt dat 2 van die gasten in de bajes (!!!!) aan het rekruteren waren
Waar gaan we in godsnaam heen
pi_28304684
Ach maak je niet druk, die komen dit jaar allemaal vrij.
Met dank aan Justitie en uitgezwaaid met een fikse schadevergoeding waar ze nog jaren van kunnen leven.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:36:50 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28305296
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:02 schreef luciano198 het volgende:

Doe niet zo raar zeg. Heb je gezien wat voor straffen ze in Israel geven aan een Israeliėr die een Palestijn heeft vermoord op Israelisch grongebied (voor zover dit bestaat natuurlijk, ik erken het nl. niet): 22 maanden De meesten van deze leden van de zgn. Hofstadgroep hebben eigenlijk niks strafbaars gedaan. Mohammed B. mogen ze wat mij betreft veroordelen en straffen naar de strafmaat die voor een dergelijke moord als die op wijlen Theo van G. geldt.. Maar hij komt ooit vrij, en gelukkig maar, we leven hier niet in een dictatuur waar een dader/verdachte 30 jaar in 1 of andere donkere spelonk wordt gemanouvreerd

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_28305957
okay misschien was die zin iets te overdreven, maar ik vind wel dat we veel te lage straffen hebben in Nederland die zeer zeker omhoog zouden moeten...
Dat moet je met mij eens zijn, toch? Ik hoop daarom ook dat Den haag ooit eens het licht ziet en er ook daadwerkelijk iets aan DOET...

En btw: ik zie in iemand die een islamitische school in de brand steekt net zo n terrorist(oftewel ook een hoge straf) als iemand van de hofstadtgroep die met een doorgeladen gun op straat loopt..

[ Bericht 1% gewijzigd door luciano198 op 28-06-2005 16:03:58 ]
pi_28307279
Anders wordt je even aangehouden op Station Lelylaan met een Uzi in je rugzak
pi_28308172
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Doe niet zo raar zeg. Heb je gezien wat voor straffen ze in Israel geven aan een Israeliėr die een Palestijn heeft vermoord op Israelisch grongebied (voor zover dit bestaat natuurlijk, ik erken het nl. niet): 22 maanden De meesten van deze leden van de zgn. Hofstadgroep hebben eigenlijk niks strafbaars gedaan. Mohammed B. mogen ze wat mij betreft veroordelen en straffen naar de strafmaat die voor een dergelijke moord als die op wijlen Theo van G. geldt.. Maar hij komt ooit vrij, en gelukkig maar, we leven hier niet in een dictatuur waar een dader/verdachte 30 jaar in 1 of andere donkere spelonk wordt gemanouvreerd

²
Nou Banshee, voor sommige lieden acht ik het niet wenselijk ooit nog een minuut in vrijheid te leven, Mohammed B is er eentje van die zijn leven vast zou mogen zitten om hetgeen hij gedaan heeft en van plan was/is.
Wat er met de hofstadgroep moet gebeuren weet ik niet, niet ieders aandeel is uiteraard even groot en het lijkt me zeer lastig om een fatsoenlijke risico-analyse van deze mannen te maken. In Nederland hebben we hier ook geen jurisprudentie voor en dat werkt altijd lastig.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:50:01 #12
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28309734
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Ach maak je niet druk, die komen dit jaar allemaal vrij.
Met dank aan Justitie en uitgezwaaid met een fikse schadevergoeding waar ze nog jaren van kunnen leven de volgende aanslag van betalen.
pi_28312049
Indrukwekkend grote groep zeg
  dinsdag 28 juni 2005 @ 20:00:24 #14
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_28313635
Verder moeten de sympathisanten, familieleden en gelijkgestemden een enkeltje Rif ontvangen.
pi_28318087
Doe die moslims nou ook een lolletje en stuur ze dan gelijk naar het paradijs toe waar alle vrolijke zelfmoordmoordenaars en andere bebaarde soepjurkdragende jihadisten gezellig met kleine meisjes hand in hand over straat kunnen lopen zonder dat ze hoeven te vrezen voor eerwraak van een boos familielid vanwege de onzedelijke praktijken die ze allemaal uitspoken...
eeeh
pi_28322625
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:16 schreef SCH het volgende:
Indrukwekkend grote groep zeg
Vertel ons als insider eens over RaRa.
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:00:19 #17
41308 SG1
Stargate SG1
pi_28322676
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:08 schreef luciano198 het volgende:

[..]

nee maargoed onze rechtstaat heeft ook zulke milde straffen dat wanneer ze schuldig worden bevonden ze alsnog binnen no-time op straat staan.
In de VS is het inderdaad veel beter geregeld. Daar zijn de straffen veel hoger dan hier in Nederland en daar is dan ook totaal geen criminaliteit.
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
pi_28322717
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:00 schreef SG1 het volgende:

[..]

In de VS is het inderdaad veel beter geregeld. Daar zijn de straffen veel hoger dan hier in Nederland en daar is dan ook totaal geen criminaliteit.
Als er geen criminaliteit is heb je geen straffen nodig.
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:02:36 #19
41308 SG1
Stargate SG1
pi_28322763
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:01 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Als er geen criminaliteit is heb je geen straffen nodig.
Jawel, want door die hoge straffen hebben ze geen criminaliteit. Als je dat afschaft of ook maar verlaagd, dan krijg je zo'n vrijstaat als hier in Nederland.
pi_28327438
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:58 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Vertel ons als insider eens over RaRa.
Ik heb net mijn abonnement verlengd
pi_28328535
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:00 schreef SG1 het volgende:

[..]

Ook hier hoeft geen causaal verband te zijn, de Amerikanen leven in een compleet andere maatschappij dan wij.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:10:25 #22
13462 BansheeBoy
pi_28329354
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 09:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ook hier hoeft geen causaal verband te zijn, de Amerikanen leven in een compleet andere maatschappij dan wij.
Ik vraag me af of er überhaupt ergens in de wereld een samenleving of maatschappij is die lijkt op de verdorvenheid van de Amerikanen, mijn excuses als ik sommigen tegen het zere been stoot, maar een land dat er een vetpercentage op nahoudt waar Hirsch Balin U tegen zegt verdient mijn respect niet, een land waar mensen meer geld verdienen dan ze kunnen uitgeven en toch schulden hebben, een land dat provincies/staten heeft in het midden-oosten

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_28330011
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er überhaupt ergens in de wereld een samenleving of maatschappij is die lijkt op de verdorvenheid van de Amerikanen, mijn excuses als ik sommigen tegen het zere been stoot, maar een land dat er een vetpercentage op nahoudt waar Hirsch Balin U tegen zegt verdient mijn respect niet, een land waar mensen meer geld verdienen dan ze kunnen uitgeven en toch schulden hebben, een land dat provincies/staten heeft in het midden-oosten

²
De verenigde Staten zijn uniek, net zoals elk groot land dat is qua samenleving en ze hebben net als eenieder hun tekortkomingen, waaronder het eetgedrag en de selectieve beschaafdheid of het hypocriete buitenlandse beleid, danwel maatregelen op het ethische vlak.
Maar je moet de Amerikanen niet op 1 hoop vegen, het is een land van uitersten in de meest diverse vormen, er zijn gigantisch veel dikke mensen, maar ook een gigantische industrie die modellen als voorbeeld aanhaalt, er zijn grote verschillen tussen rijk en arm, het ene deel is zwaar geindustrialiseerd, het ander ongerept prachtig natuurschoon.
Yeah baby Yeah!
pi_28330946
Maar dat is dan ook meteen het probleem: door vooroordelen en het "alles over een kam scheren" krijg je dit soort beelden.
Zowel van de Amerikanen als van Islamieten...
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:51:10 #25
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28334499
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:36 schreef Youssef het volgende:
ik vind het vreemd dat je daar bijna niets meer over hoort in het nieuws. Hoe heet die schattebout ook weer, Nouredin el F ofzo?

Hij werd gearresteerd met een doorgeladen uzi op zak, wie wilde hij gaan omleggen? Zou er door zijn arrestatie een aanslag zijn voorkomen?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28334627
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:51 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik vind het vreemd dat je daar bijna niets meer over hoort in het nieuws. Hoe heet die schattebout ook weer, Nouredin el F ofzo?

Hij werd gearresteerd met een doorgeladen uzi op zak, wie wilde hij gaan omleggen? Zou er door zijn arrestatie een aanslag zijn voorkomen?
Dat denk ik niet, sommige mensen voelen zich veilig met zo'n ding op zak, je weet nooit wanneer het van pas komt, misschien was het ook bedoeld als martelaar-actie bij een eventuele arrestatie (zoals Mohammed B.), maar was hij volkomen verrast en heeft hij geen tijd gezien het geweer te pakken.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:54:07 #27
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28337055
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:54 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, sommige mensen voelen zich veilig met zo'n ding op zak, je weet nooit wanneer het van pas komt, misschien was het ook bedoeld als martelaar-actie bij een eventuele arrestatie (zoals Mohammed B.), maar was hij volkomen verrast en heeft hij geen tijd gezien het geweer te pakken.
ik hoop het. Maar een uzi is toch een aardig groot geweer? Kan me haast niet voorstellen dat iemand daarmee dagelijks op zak loopt...maar dit soort figuren misschien wel..
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28338327
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:54 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik hoop het. Maar een uzi is toch een aardig groot geweer? Kan me haast niet voorstellen dat iemand daarmee dagelijks op zak loopt...maar dit soort figuren misschien wel..
Wel typisch dat nu juist hij met een Joodse uitvinding op zak loopt eigenlijk.
Een Uzi is een kleine handzame mitrailleur, type dat je in Rambofilms tegenkomt waar ze met 1 hand vuren.
Yeah baby Yeah!
pi_28341282
hahahaha wat een grap
Een fundamentalist met een joods wapen
pi_28341302
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:45 schreef luciano198 het volgende:
hahahaha wat een grap
Een fundamentalist met een joods wapen
Geeft eens te meer aan dat hypocrisie niemand vreemd is.
Yeah baby Yeah!
pi_28341727
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

100% waarheid
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:03:20 #32
13462 BansheeBoy
pi_28341897
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat kan kloppen maar misschien weet de persoon in kwestie niet dat het hier een Israelisch wapen betreft

²
pi_28342388
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kan kloppen maar misschien weet de persoon in kwestie niet dat het hier een Israelisch wapen betreft

²
Dat zou ook kunnen, kennis van zaken is hem blijkbaar vreemd.
Vliegt ie ook met El AL en denkt ie dat dat Arabisch is?
Yeah baby Yeah!
pi_28342555
pi_28342737
'Hofstadgroep' is, in tegenstelling tot de achternaam van de Belgische premier, niet met 'dt'.
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
pi_28344035
Nou bedankt voor de tip.
Had t zo van i net afgehaald en zie t idd nu ook..
Docent Nederlands?
pi_28356371
quote:

[..]

Dat is een enorm nadeel van onze rechtsstaat. Ik ben ervoor om (gewoon???) die wetten aan te passen ten nadele van de Hofstadgroep en alle andere oorlogszuchtige fundamentalisten die ons land rijk is. Het valt me nog steeds op dat wetten schijnbaar heel simpel te veranderen zijn als de regering weer eens iets verzint om nog meer geld van ons te plukken, maar wanneer het over het strafrecht gaat gebeurt er niks. Off-topic: de stenengooiers van het viaduct over de A4 hebben zelfs een LAGERE straf gekregen dan geėisd was. Is er iemand die me kan uitleggen, eventueel met verwijzing naar internet-sites, hoe het justitie / OM-gebeuren eigenlijk werkt, want ik snap er geen moer van. Figuren waarvan ik met m'n MAVO-verstand denk: "Ach, laat toch gaan" krijgen gevangenisstraffen van hier tot Tokyo en lieden die m.i. levenslang achter de tralies mogen krijgen een waarschuwend vingertje of een strafje-van-niks. Laatste vraag: is het zo dat van de opgelegde straf en maar een derde moet worden uitgezeten? Zo ja, noem dan een gevangenisstraf van 9 jaar gewoon een gevangenisstraf van 3 jaar.
pi_28356481
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:54 schreef julekes het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor. Jij kan er niks aan doen dat je dom bent.
Wat nou dom? Pelgrim heeft groot gelijk. Jij bent niet slim als je die Hofstadgroep gedoogt; misschien ben je het wel met ze eens, dat maakt jóu dan pas echt dom.
pi_28357966
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Gelukkig bevinden zich in ons land nog steeds mensen die Amerika zien als een soort grote broer. Amerika heeft ons namelijk in 1945 bevrijd van de nazi's; die anderhalve Marokkaan die blijkbaar aan deze actie heeft meegewerkt had toen godzijdank nog geen enkel idee wat hem 50 jaar later boven het hoofd zou hangen: een hele grote volslagen krankjorume meute van fundamentalistische moordlustige conservatieve enge griezel-moslims (we hebben er trouwens weer één bij, hč, de nieuwe president van Iran; daar ben jij, BB, zeker best blij mee) , die de gehele wereld willemn islamitiseren, en helaas is alleen het Grote Amerika zich terdege bewust van deze dreiging. De regeringen in de meeste westeuropese landen vinden de drukte die Amerika om "jullie" maakt helaas nog steeds zwaar overtrokken. Ik hoop van harte dat Amerika het toch voor elkaar krijgt om West-Europa ooit te kunnen overtuigen van "jullie" vieze achterbakse spelletjes, en ik hoop ook dat iederen fundamentalistische moslim in z'n kraag gevat wordt en als eeuwige persona non grata naar het één of ander islamitisch land wordt verbannen om dįįr de boel te verkankeren, en nooit meer de kans krijgt om ook maar één stap over de grens naar westerse landen te zetten, want West-Europa is westers, en mag nooit islamitisch geörienteerd worden. Daar zorgen degenen die op Geert Wilders en de (nu nog) ploeg-zonder-naam van Nawijn stemmen wel voor, want alleen Nawijn, Wilders en Hirsi Ali erkennen de gevaren van het moslim-fundamentalisme. De AIVD ook, maar omdat "jouw" vrienden door de mazen van het net kruipen en kunnen "werken" zonder aanwijsbare sporen en bewijzen achter te laten lachen ze nu nog in hun vuistje. Maar gelukkig zijn er "ondergronds" bewegingen aan het werk die "jouw vrienden" t.z.t. een poepje zullen laten ruiken. Nee, ik heb geen bron om dit te staven, echter wel een redelijk betrouwbare (wat dit betreft althans) informant, wiens naam ik hier achterwege laat.
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:11:13 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28358381
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:58 schreef luked45 het volgende:

[..]

Gelukkig bevinden zich in ons land nog steeds mensen die Amerika zien als een soort grote broer. Amerika heeft ons namelijk in 1945 bevrijd van de nazi's;
Okay, ik ga geen hele verhandeling houden hier, maar vergeet je de Russen niet? Zonder hen had de VS het nakijken gehad

Topics zat hierover in C&H

Wat de rest van je post betreft, doe eens niet?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_28417869
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Okay, ik ga geen hele verhandeling houden hier, maar vergeet je de Russen niet? Zonder hen had de VS het nakijken gehad

Topics zat hierover in C&H

Wat de rest van je post betreft, doe eens niet?
Nee hoor, ik zal nooit meer zeggen wat een heleboel mensen in Nederland denken maar niet dśrven zeggen. Ik zal me wel terugtrekken in een hoekje en me diep gaan schamen over het feit dat ik al deze dingen zómaar zei, nou goed? Ik zal voortaan ieder woord op een goudschaaltje afwegen en dan lang gaan nadenken over wat hier wél en wat hier nķet gezegd mag worden, nou goed? Als ik alles dat ik in genoemde post in bedekte bewoordingen zou zeggen was het niet erg zeker? Moet ik me dus als een "omgekeerde" BansheeBoy gaan gedragen, bij wie je tussen de regels moet lezen om erachter te komen wat hij écht bedoelt? Nou, sorry hoor, we leven hier nog steeds in een vrij land en ik mag zeggen wat ik wil, en een ieder die het niet bevalt heeft het recht om het niet te lezen, maar voor de zóveelste keer probeert hier iemand me de mond te snoeren omdat ik zeg waar het op staat en omdat ik durf te beweren dat ik, alleen door logisch nadenken en m'n oren en ogen open te houden, kan voorzien hoe Nederland er over een jaar of 10 uit ziet als er geen maatregelen genomen worden, en Nederland ziet er over een jaar of 10 nķet zo fijn meer uit. Als antwoord op je "vriendelijk" verzoek: "...doe eens niet?" houd ik het hierbij. Ik zal niet in details treden. Lees bij mij óok maar tussen de regels door, maar kom niet rare leuzen als "nazi" of "rascist", want dat ben ik niet. Ik ben een realist die z'n kop niet in het zand steekt en veel dingen met de mantel der liefde bedekt of pijnlijke zaken afdoet met de opmerking "humoristisch". Er wordt hier té veel gelachen om verdomd lastige zaken, die de toekomst van Nederland danig kunnen en misschien ook zśllen aantasten op een manier, die niemand blij stemt. Veel van jullie doen me denken aan oud-minister Colijn, die op 9 mei 1939 's avonds op de radio gezegd schijnt te hebben: "Ga maar rustig slapen", waarop de volgende ochtend vroeg de 2e W.O. uitbrak.
Doofpotpolitiek anno 1939 of 2005: er is weinig verschil. Alleen heet ónze Colijn Jan Peter Balkenende.
Maar lach maar door en denk maar dat het zo'n vaart niet zal lopen. Tegen de tijd dat de nood čcht aan de man komt hoop ik jullie nogeens te spreken.
O ja....enneh.....welterusten.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:36:32 #42
13462 BansheeBoy
pi_28637308
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:39 schreef luked45 het volgende:

Moet ik me dus als een "omgekeerde" BansheeBoy gaan gedragen, bij wie je tussen de regels moet lezen om erachter te komen wat hij écht bedoelt?
Wat bedoel je hier mee? Als je datgene bedoelt wat ik denk dat je bedoelt is het onzin. Ik ben juist altijd heel direct in mijn uitspraken

²
pi_28637768
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:36 schreef Youssef het volgende:
Haha die chicks met guns

"ey meisje ey meisje, mooie billen schatjeee, psst psst"

en even later:

"nee wallah was grapje, niet schieten ik zweer"
pi_28637853
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:07:45 #45
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28638142
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:56 schreef Meki het volgende:
Ja Mekker dus niet meer aan de merries zitten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:13:15 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:32:58 #47
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_28641127
quote:

[..]

Dat is een zegen die de westerse wereld heeft..
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:33:35 #48
45511 TimmyAsd
pi_28641153
En de groep is wel wat groter dan 24 man, neem dat maar van mij aan..
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:35:08 #49
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28641202
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:33 schreef TimmyAsd het volgende:
En de groep is wel wat groter dan 24 man, neem dat maar van mij aan..
Vertel eens dan, jij kent ze blijkbaar.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:39:39 #50
45511 TimmyAsd
pi_28641349
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:35 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Vertel eens dan, jij kent ze blijkbaar.
Ik ken genoeg mensen die het niet zo nauw hebben met de westerse samenleving. Er wordt echt op redelijke schaal geronseld voor de Jihad in Nederland. Dat is te zien op school en op werk.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:42:00 #51
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28641435
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:39 schreef TimmyAsd het volgende:

Ik ken genoeg mensen die het niet zo nauw hebben met de westerse samenleving. Er wordt echt op redelijke schaal geronseld voor de Jihad in Nederland. Dat is te zien op school en op werk.
Nou, misschien kan jij ook wel voor de AIVD werken?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:42:01 #52
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28641436
TT aangepast
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:44:49 #53
45511 TimmyAsd
pi_28641514
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:42 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou, misschien kan jij ook wel voor de AIVD werken?
En mezelf aangeven zeker
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:46:03 #54
13462 BansheeBoy
pi_28641570
quote:

[..]

Hmm, weet je meer dan ik. En ik heb vaak bijeenkomsten bijgewoond in de zgn. "gevaarlijke"
Moskeeėn van Nederland:

• De Sounnah Moskee in Den Haag
  • De Al Fourqan Moskee in Eindhoven
  • De Moskee van Ahmed Salaam in Tilburg

Nooit iets opgemerkt wat maar enigzins ruikt naar ronselpratijken

²
  • Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
      vrijdag 8 juli 2005 @ 23:48:24 #55
    45511 TimmyAsd
    pi_28641652
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hmm, weet je meer dan ik. En ik heb vaak bijeenkomsten bijgewoond in de zgn. "gevaarlijke"
    Moskeeėn van Nederland:

²
  • Het hoeft ook niet in de moskee te gebeuren. De bloemenveiling in Aalsmeer (me vader werkt er) is er een goed voorbeeld van.
    pi_28907828
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Moskeeėn van Nederland:

²
  • Ik denk ook niet dat in moskeeen echt openlijk geronseld wordt, maar het is niet uit te sluiten, de eigen ogen weten ook vaak de gehele waarheid niet.
    Als voorbeeld: Vraag aan mijn zusje of er in het Einhovens uitgaangsgebied veel drugs wordt gebruikt:'Valt wel mee hoor, ik zie daar niks van' zal het antwoord zijn.
    Zouden ze deze vraag aan mij stellen dan kan ik wel een ander beeld schetsen...

Ik denk dat er veel via internet, scholen en gebieden waar veel moslims samen komen wordt geronseld, in de moskee valt het teveel op, daar houdt de AIVD een oogje in het zeil, dat weten de ronselaars ook wel.

Maar hoe groot die praktijken zijn weet vrijwel niemand natuurlijk, het is zo'n groot grijs gebied.
    Yeah baby Yeah!
      maandag 18 juli 2005 @ 13:40:28 #57
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_28908376
    Ronselen is overbodig.
    pi_28908453
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 13:40 schreef dancemacabre het volgende:
    Ronselen is overbodig.
    Hoe bedoel je dat?
    Yeah baby Yeah!
    pi_28908870
    quote:
    Mohammed B. mogen ze wat mij betreft veroordelen en straffen naar de strafmaat die voor een dergelijke moord als die op wijlen Theo van G. geldt.. Maar hij komt ooit vrij, en gelukkig maar
    Wanneer komt hij dan vrij? Tussen 6 plankjes komt hij vrij, hahaha. Die rrat mag totaan het eind van z,n leven zich vermaken in een cel, ins shallah
    pi_28909068
    quote:
    Op woensdag 29 juni 2005 16:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen, kennis van zaken is hem blijkbaar vreemd.
    Vliegt ie ook met El AL en denkt ie dat dat Arabisch is?
    hahahaha
    Trouwens, met een Uzi lopen is niet zo bijzonder hoor. In Israel loopt iedereen ermee rond vanaf 18 jaar.Prachtwapens zijn het en staat ook mooi als je die jongelui er mee ziet rondwandelen.
    pi_28910355
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 14:05 schreef Frances het volgende:

[..]

hahahaha
    Trouwens, met een Uzi lopen is niet zo bijzonder hoor. In Israel loopt iedereen ermee rond vanaf 18 jaar.Prachtwapens zijn het en staat ook mooi als je die jongelui er mee ziet rondwandelen.
    Alleen ziet niet iedereen de gevaren van dat ding in en de eenvoudigheid ermee veel leed te veroorzaken.
    Yeah baby Yeah!
      maandag 18 juli 2005 @ 16:07:43 #62
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_28912423
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 13:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
    Goede wijn behoeft geen krans ook niet bij geheelonthouders.
    pi_28912711
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 16:07 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Goede wijn behoeft geen krans ook niet bij geheelonthouders.
    Ik zou extremisme niet willen vergelijken met een Mouton Rotschild, maar je hebt wel deels gelijk.
    Yeah baby Yeah!
    pi_28939748
    De Nederlandse rechtsstaat: in kaart brengen, in de gaten houden en pas eventueel oppakken en in de justitionele watten leggen als ze uiteindelijk iets gedaan hebben.

Extreme ideeen, extreme oplossingen. Wat ze moeten doen met die van Hofstadgroepgasten is simpel: een gecoordineerde actie, in 1 nacht al die gasten met speciale ´commando´teams ophalen in mooie geblindeerde busjes - en de volgende ochtend als Nederland wakker wordt zijn ze verdwenen. Moet te doen zijn - voor mij part gooi je ze in de hoogovens, nooit meer terugvinden, nooit meer over praten. Opgeruimd staat netjes.
    pi_28950426
    Lid Hofstadgroep drong zus aan op adressen politici

Uitgegeven: 19 juli 2005 18:05
    Laatst gewijzigd: 19 juli 2005 18:05

DEN HAAG - Een van de vrouwen van de Hofstadgroep heeft geprobeerd om adressen van Haagse politici te achterhalen via haar zus. Dat meldt het NOS Journaal.
    bron: Nu.nl
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou nou, wat een nieuws weer, dit hadden we echt niet gedacht hoor vrouwe Justitie dat deze mensen zo ver durfden gaan....

In een proces is dit natuurlijk wel een belangrijk item wat je op hoge straffen kan komen te staan..

Hoveel vrouwen zijn er eigenlijk gearresteerd?
    Yeah baby Yeah!
      dinsdag 19 juli 2005 @ 18:38:52 #66
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28951144
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 18:12 schreef Elgigante het volgende:

Laatst gewijzigd: 19 juli 2005 18:05

DEN HAAG - Een van de vrouwen van de Hofstadgroep heeft geprobeerd om adressen van Haagse politici te achterhalen via haar zus. Dat meldt het NOS Journaal.
    bron: Nu.nl
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou nou, wat een nieuws weer, dit hadden we echt niet gedacht hoor vrouwe Justitie dat deze mensen zo ver durfden gaan....

In een proces is dit natuurlijk wel een belangrijk item wat je op hoge straffen kan komen te staan..

Hoveel vrouwen zijn er eigenlijk gearresteerd?
    In ieder geval twee. Deze uit het artikel en die Martine.
    pi_28951256
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 18:38 schreef kLowJow het volgende:

[..]

In ieder geval twee. Deze uit het artikel en die Martine.
    die Martine zat bij de politie toch?

er is nu ook een Rotterdamse hoofdagente gearresteerd, waarom is nog niet bekend behalve dan " wegens lekken vertrouwelijke informatie aan derden"... wie weet

de Hofstadgroep geinfiltreerd in Politie Haaglanden
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_28952898
    quote:

Laatst gewijzigd: 19 juli 2005 18:47

DEN HAAG - Soumaya S., een van de vrouwen van de Hofstadgroep heeft geprobeerd om adressen van Haagse politici te achterhalen via haar zus. De vrouw werd eind juni samen met haar echtgenoot in Amsterdam gearresteerd. Dat meldt het KRO-programma Reporter.

Soumaya S. schakelde volgens Reporter haar zus in, die bij een apotheek in het Haagse Statenkwartier werkte. Door haar zus onder druk te zetten, probeerde ze adressen van onder meer VVD-fractieleider Van Aartsen te achterhalen.

Reporter zegt een samenvatting hebben van een telefoongesprek tussen Soumaya S. en haar zus, dat door de AIVD is afgeluisterd. Het is kort na dit gesprek dat de beveiliging van onder meer Van Aartsen, LPF-Kamerlid Eerdmans en minister Remkes (Binnenlandse Zaken) is verscherpt.

In het gesprek vraagt Soumaya aan haar zus of er wel eens Tweede-Kamerleden in de apotheek van haar zus komen en of ze haar adressen heeft. De zus antwoordt van wel, maar wordt achterdochtig. Soumaya dringt echter aan en vraagt specifiek naar het adres van Van Aartsen.

Ook vraagt Soumaya haar zus om mee te strijden. "Er is geen islamitisch land in deze wereld. Wij moeten daarom opstaan en strijden omwille van Allah om de koran terug te krijgen naar de aarde", zegt ze volgens Reporter.

Soumaya S. werd samen met haar man Nouredine el F. op 22 juni gearresteerd in Amsterdam. El F. kwam regelmatig bij

Via de apothekersassistente
      woensdag 20 juli 2005 @ 20:45:11 #69
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_28987022
    quote:
    Britten leveren verdachte moord Van Gogh uit

LONDEN (ANP) - Een rechtbank in Londen heeft woensdag besloten dat een verdachte terrorist die mogelijk betrokken was bij de moord op Theo van Gogh, aan Nederland mag worden uitgeleverd. De verdachte Nederlander Rachid B. maakte deel uit van een groep die mogelijk een rol speelde bij de aanslag.

Volgens het Openbaar Minsterie onderhield de 32-jarige contact met leden van de Hofstadgroep. De Britse politie arresteerde de man eind juni in Oost-Londen. Hij was in januari in Groot-Brittanniė gearriveerd.
      woensdag 20 juli 2005 @ 20:49:06 #70
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28987151
    quote:

[..]

ik weet het ook. maar de oogkleppen uit de islamitische gemeenschap gecombineert met een vreemd justitiėel beleid voorkomt dat we er iets aan kunnen doen. trés bizar.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_29007882
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 20:45 schreef kLowJow het volgende:

[..]
    Hoeveel leden heef heeft die pornobrigade inmiddels volgens ed AIVD/ het OM?

En misschien een beetje vreemd, maar waarom 'Hofstad'?
    Vond deze zijn oorsprong in Den Haag?
    Yeah baby Yeah!
    pi_29007921
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 13:38 schreef Elgigante het volgende:

Ik had gelezen dat de AIVD hen zo noemde, omdat men dacht dat ze het voornamelijk op Haagse politici gemunt hadden.
    pi_29007955
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 13:38 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoeveel leden heef heeft die pornobrigade inmiddels volgens ed AIVD/ het OM?

Ik denk zomaar omdat het feitelijk begon met de inval in het pand in 't Laakkwartier, het blootleggen van een georganiseerde groep.
    pi_29007996
    quote:
    Leden Hofstadgroep

Sinds de moord op cineast Theo van Gogh zijn talrijke arrestaties verricht. De arrestanten kennen elkaar via de door de AIVD zo genoemde Hofstadgroep, een radicaal-islamitisch netwerk rond de in 1961 geboren Syrische geestelijke Redouan al-I., alias Abu Khaled. Het is onduidelijk waar deze geestelijk leider nu is.

Het onderzoek naar de groep was begonnen in 2002. Op dit moment zitten dertien leden van Hofstadgroep vast. Samir A. sinds juni 2004. Vijf anderen werden direct na de moord op Van Gogh opgepakt. Zeven anderen een week later. Twee leden zijn voortvluchtig.

Enkele leden zijn in september of oktober 2003 in Pakistan geweest, mogelijk voor trainingen voor de jihad. Sommige leden van de Hofstadgroep zijn na een tip van de AIVD in oktober 2003 aangehouden omdat ze van plan zouden zijn geweest een aanslag te plegen. De AIVD denkt dat zij deel uitmaken van een groter netwerk in Nederland, Spanje en Belgiė. Justitie liet de vijf na een week vrij wegens gebrek aan bewijs.

Het Openbaar Ministerie had in de zomer van 2004 al plannen om de Hofstadgroep strafrechtelijk aan te pakken, maar wilde wachten tot het proces tegen Samir A. was afgerond.

Wie is wie in de Hofstadgroep?

Redouan Al I., alias sjeik Abu Khaled (43)
    Samir A. (18)
    Jason W. (19)
    Ismaėl A., alias Suhaib (21)
    Mohammed Fahmi B., alias Abu Mussab (23)
    Nouredine el F. (leeftijd onbekend)
    Jermaine W. (18)
    Youssef E. (25)
    Ahmed H. (26)
    Zine L. (26)
    Mohammed el M. (23)
    Nadir A. (23)
    Zakaria T. (21)
    Rachid B. (26)
    Mohammed el B. (21)

Redouan Al I., alias sjeik Abu Khaled (43)

Syriėr. In oktober 2003 gearresteerd in Schiedam wegens illegaal verblijf. Werd uitgezet naar Duitsland. Zegt in Syriė veertien jaar gevangen te hebben gezeten en daar te zijn gemarteld. Geeft koranlessen en zou geestelijk leider van de Hofstadgroep zijn. Onder zijn leiding zou de groep vanaf 2002 regelmatig bij elkaar zijn gekomen, ook in de woning van Mohammed. B.

Wordt momenteel gezocht, verdacht van lidmaatschap van de extremistische moslimorganisatie Takfir wal Hijra (banvloek en uitwijzing). Aanhangers van deze stroming voeren een gewapende strijd tegen ongelovigen: joden, christenen en afvallige moslims.

Samir A. (18)

Marokkaanse Nederlander. Vervulde vermoedelijk een sleutelrol in het Hofstadnetwerk. De politie arresteerde hem in oktober 2003 op verdenking van het voorbereiden van een terroristische aanslag, maar A. kwam wegens gebrek aan bewijs weer vrij.

In juni van dit jaar werd hij opnieuw gearresteerd, als verdachte van een gewapende overval op een supermarkt in Rotterdam. Bij een huiszoeking trof de politie plattegronden aan van mogelijke doelen voor een aanslag, waaronder Schiphol, de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borssele, het ministerie van Defensie en het AIVD-kantoor. Daardoor werd hij opnieuw verdacht van het beramen van aanslagen.

Jason W. (19)

Zoon van Amerikaanse vader en Nederlandse moeder. Zou bekeerd zijn tot de islam en verworden tot radicale moslim. Bezocht Pakistan waarschijnlijk twee keer, mogelijk voor jihad-training. Werd op 10 november aangehouden na een massale actie van speciale eenheden van onder meer politie en marine in het Haagse Laakkwartier.

W. had zich verschanst in een woning in Antheunisstraat, waar uiteindelijk drie handgranaten werden gevonden. Had contact met Samir A. en Mohammed B. De politie arresteerde W.'s jongere broer Jermaine in Amersfoort.

Ismaėl A., alias Suhaib (21)

Nederlandse Marokkaan. Wordt op 10 november samen met Jason W. aangehouden in de Antheunisstraat. Werd vorig jaar oktober eveneens gearresteerd, samen met Samir A., met wie hij bevriend zou zijn, op verdenking van het voorbereiden van een bomaanslag. Wordt evenals Jason W. verdacht van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Zou in een Pakistaans trainingskamp hebben gezeten met Jason.

Mohammed Fahmi B., alias Abu Mussab (23)

Nederlandse Marokkaan. Kwam op 17- of 18-jarige leeftijd in het kader van gezinshereniging vanuit Al Hoceima naar Nederland. Ook gearresteerd in oktober 2003. In zijn Amsterdamse woning werden goederen gevonden die aan Samir A. zouden hebben toebehoord. Deze goederen zouden gebruikt kunnen worden om een explosief te vervaardigen.

Kwam vaak bij Mohammed B. over de vloer. De politie arresteerde hem op 10 november opnieuw, verdacht van lidmaatschap van een terroristische organisatie.

Nouredine el F. (leeftijd onbekend)

Illegaal in Nederland verblijvende Noord-Afrikaan. Voortvluchtig. Spil in de Hofstadgroep. In de Amsterdamse woning van Mohammed B. trof de politie een door El F. ondertekend testament aan waarin deze zegt te willen sterven als martelaar. Volgens El F. is dit testament door Mohammed B. opgesteld. El F. noemde B. "gevaarlijk".

Werd op verdenking van aanslagen gearresteerd tijdens het EK Voetbal in Portugal. Mogelijk doelwit was de Portugese premier José Manuel Barroso. Is daarna weer vrijgelaten.

Jermaine W. (18)
    Zoon van Amerikaanse vader en Nederlandse moeder. Broer van Jason W. Op 10 oktober 2004 aangehouden in Amersfoort. Op zijn werk bij een bakkerij vonden collega's een briefje met aanwijzingen dat Hirsi Ali tijdens de jaarwisseling vermoord moest worden.

Youssef E. (25)
    Bijnamen Semi en Bommetje, verder niets bekend.

Ahmed H. (26)
    Huisgenoot van Mohammed B. Volgens AIVD centrale figuur in de Hofstadgroep. Had geheime AIVD-informatie in bezit, waarschijnlijk afkomstig van een tolk. Hield zich bezig met financiėle zaken voor de groep. Woonde op het moment van de moord op Van Gogh al enkele weken bij Mohammed B.

Zine L. (26)
    In oktober 2003 aangehouden, maar heengezonden.

Mohammed el M. (23)
    Reisde met Nouredine el F. tijdens het EK naar Portugal. Werd daar na een tip van de AIVD aan Portugese autoriteiten het land uitgezet. Zouden mogelijk aanslag hebben willen plegen. Bij hem thuis werden verdachte scheikundige formules gevonden.

Nadir A. (23)
    Bezocht woning van Mohammed B. Was bevriend met Fahmi B.

Zakaria T. (21)
    Reisde rond de jaarwisseling 2003-2004 met Jason W. naar Pakistan, vermoedelijk voor de jihad. Duo keerde om onduidelijke redenen vervroegd terug.

Rachid B. (26)
    Bevriend met Mohammed B.

Mohammed el B. (21)
    Kwam bij Mohammed B. over de vloer.
    http://www.nos.nl/nieuws/(...)groep_leden_faq.html
    pi_29008022
    Hier staan de dames die met Nouredine el F. zijn opgepakt dus nog niet tussen.
    pi_29008075
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik denk zomaar omdat het feitelijk begon met de inval in het pand in 't Laakkwartier, het blootleggen van een georganiseerde groep.
    Toen was de naam al bekend volgens mij nav de arrestatie van Samir A. eerder. Ik denk dat Moni weleens gelijk zou kunnen hebben ivm de politici.
    Yeah baby Yeah!
    pi_29008385
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Toen was de naam al bekend volgens mij nav de arrestatie van Samir A. eerder. Ik denk dat Moni weleens gelijk zou kunnen hebben ivm de politici.
    volgens mij kwam de naam pas op met dat Laakkwartier gedoe, en er staan ook niet haagsche politici op de hitlijst van deze groep, dus vandaar mijn redenatie, maar het kan best dat het vanwege de politici is, hoor
    pi_29008712
    Youssef E. (25)
    Bijnamen Semi en Bommetje, verder niets bekend.

Het zou over Erica T. kunnen gaan..
    Yeah baby Yeah!
    pi_29008725
    quote:
    Het Openbaar Ministerie vermoedt dat het netwerk verbindingen heeft met Spanje, Belgiė en/of andere Europese landen. De naam 'Hofstad' verwijst naar Den Haag, waar de groep zich vooral zou bevinden.
    quote:
    De naam Hofstadgroep werd voor het eerst naar buiten gebracht op 10 november 2004, na de politie-inval in het Haagse Laakkwartier.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofstadgroep
    pi_29008881
    pi_29009012
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:07 schreef milagro het volgende:
    Oeps nu is dus bekend dat ik inside-info had

nee hoor, 1-0 Milagro voor jou..
    Yeah baby Yeah!
    pi_29009077
    Hier is trouwens ook een lijst met vermoedelijke leden te vinden die wat meer up to date is:
    quote:
    Vermoedelijke leden

Onder andere de volgende personen worden door het Openbaar Ministerie verdacht van lidmaatschap:

• Mohammed Bouyeri, de verdachte van de moord op Theo van Gogh.

• Samir Azzouz werd verdacht van het plannen van terroristische aanvallen op Schiphol en een kernreactor, maar werd wegens gebrek aan bewijs in eerste instantie vrij gelaten. Wel werd hij voor drie maanden veroordeeld wegens verboden wapenbezit. Zijn zaak dient nu in hoger beroep. In januari 2003 werd hij aan de Ukrains-Russische grens aangehouden, vermoedelijk op weg naar Tsjetsjenie.

• Jason Walters alias Abu mujahied Amrikie, een zoon van een Amerikaanse vader en een Nederlandse moeder, (Gearresteerd tijdens de inval in het Laakkwartier)

• Ismael Akhnikh, alias Suhaib, een Nederlandse Marokkaan (Gearresteerd tijdens de inval in het Laakkwartier)

• Rachid Belkacem, gearresteerd in Londen op 22 juni 2005, eveneens op verdenking van lidmaatschap van een terroristische organisatie. [1]

• Nouredine el Fahtni, eveneens op 22 juni gearresteerd. Hij wordt verdacht van verboden wapenbezit en lidmaatschap van een terroristische organisatie (d.i. de Hofstadgroep). Tegelijkertijd werden twee vrouwen gearresteerd die op het moment van arrestatie bij hem in de auto zaten. El Fahtni was in de zomer van 2004 ook al gearresteerd in Portugal op verdenking van het plegen van een bomaanslag tijdens het EK voetbal, maar werden wegens gebrek aan bewijs direct vrijgelaten.

• Redouan Al-Issar alias Abu Khaled, is nog voortvluchtig.

• Zakaria Taybi ging eind 2003 / begin 2004 met Jason Walters naar Pakistan.

• Soumaya S., de vrouw van Nouredine el Fahtni, probeerde via een apotheek adressen van politici te achterhalen.

• Martine van den O., vriendin van Soumaya S. Op 22 juni 2005 gearresteerd met S. en El Fahtni.
  • pi_29009127
    Ah mooi, de achternamen erbij

waarom staat er bij 1 Nederlandse Marokkaan , dat zijn ze allemaal toch, althans zij die van Marokaanse komaf zijn
    pi_29009180
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:15 schreef milagro het volgende:

waarom staat er bij 1 Nederlandse Marokkaan , dat zijn ze allemaal toch
    Nee.
    pi_29009214
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:17 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee.
    zie edit.
    Mohammed Bouyeri bv is toch ook een NL Marokkaan
    pi_29009229
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:15 schreef milagro het volgende:

waarom staat er bij 1 Nederlandse Marokkaan , dat zijn ze allemaal toch, althans zij die van Marokaanse komaf zijn
    Iemand van Marokaanse origine die in Nederland geboren is is een Marokkaanse Nederlander, een Marokkaan die hierheen gekomen is een Nederlanse Marokkaan of bedoelde je dat niet?

Vind die dubbele nationaliteten sowieso onzin maar goed.
    Yeah baby Yeah!
    pi_29009274
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:18 schreef milagro het volgende:

[..]

zie edit.
    Mohammed Bouyeri bv is toch ook een NL Marokkaan
    Dat weet ik niet. Ik vermoed dat hij bij het opstellen van de lijst gebruik heeft gemaakt van verschillende bronnen.
    pi_29009288
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Iemand van Marokaanse origine die in Nederland geboren is is een Marokkaanse Nederlander, een Marokkaan die hierheen gekomen is een Nederlanse Marokkaan of bedoelde je dat niet?

Vind die dubbele nationaliteten sowieso onzin maar goed.
    ik vroeg me gewoon af, waarom het bij 1 nadrukkelijk vermeld staat, en of dat nu NL-M is, of M-NL doet er niet zo toe.
    pi_29009349
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:20 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik vermoed dat hij bij het opstellen van de lijst gebruik heeft gemaakt van verschillende bronnen.
    dat zal het zijn

nu ja, deze ellende was in de jaren 80 al te voorzien, struin in die tijd door bepaalde wijken en je waande je al in Marokko of Turkije, geen wonder dat men en de nazaten nul komma nul echte binding hebben met NL, ze woonden gewoon feitelijk niet in NL.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')