abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28302343
Ik las vanmiddag op nu.nl het volgende:

Het vermeende terreurnetwerk de Hofstadgroep omvat volgens het Openbaar Ministerie al meer dan twintig personen. Tot nu toe worden 24 verdachten door het OM op de een of andere manier in verband gebracht met de extremistische organisatie. Op twee na zitten zij allemaal vast.

Spil van de groep is volgens justitie Mohammed B., die binnenkort terecht staat voor de moord op Theo van Gogh. In zijn woning in Amsterdam-West vonden huiskamerbijeenkomsten plaats waar werd gesproken over de islam.

Belegering

Twaalf verdachten worden inmiddels vervolgd wegens lidmaatschap van de Hofstadgroep. Van hen zitten er nog elf vast, onder wie Jason W. en Ismail A. Zij werden in november aangehouden na een urenlange belegering in het Haagse Laakkwartier.

Het jongere broertje van Jason, Jermaine W., is inmiddels op vrije voeten. De twaalf worden verdacht van deelname aan een criminele, terroristische organisatie, die onder meer door het beramen van moord of doodslag het werk van parlementariërs en bestuurders wilden belemmeren.

Twee vrouwen

Het Openbaar Ministerie hield op 22 juni in Amsterdam de 22-jarige Nouredine el F. aan, in gezelschap van twee vrouwen.

Volgens justitie speelde hij een belangrijke rol in de Hofstadgroep. Hij was een goede bekende van Mohammed B. en volgens justitie had hij nauwe banden met de geestelijk leider van de groep, de Syriër Abu K. Deze verliet Nederland op de dag dat Theo van Gogh op 2 november vorig jaar werd vermoord. K. zou daarbij zijn geholpen door Rachid B. De 32-jarige B. werd op 22 juni in Londen aangehouden, net als El F. op verdenking van lidmaatschap van de Hofstadgroep. Nederland heeft om zijn uitlevering gevraagd.

Handpalm

Begin juni hield de politie in Amsterdam een 47-jarige man aan, ook op verdenking van lidmaatschap van de Hofstadgroep. Het vermoeden bestond dat de handpalm van deze man overeen kwam met een afdruk die is aangetroffen op een briefje waaruit was op te maken dat er een aanslag was gepland op Tweede-Kamerlid Hirsi Ali. Die overeenkomst bleek echter niet te kloppen waarna de man op 24 juni werd heengezonden. Wel blijft hij verdachte.

Verder brengt justitie nog twee Tsjetsjenen in verband met het vermeende terreurnetwerk. Een van hen werd half april gearresteerd in Schiedam, de ander medio mei in het Franse Tours. Hun vingerafdrukken zouden zijn gevonden op spullen van Mohammed B., waaronder een afscheidsbrief die B. had geschreven aan zijn familie.

Anderen die in verband worden gebracht met de Hofstadgroep zijn Samir A. Hij werd in april vrijgesproken door de rechtbank in Rotterdam van het beramen van aanslagen in Nederland. Zijn hoger beroep moet nog dienen. Samirs naam werd enkele malen genoemd tijdens de pro forma-zittingen van de twaalf vermeende Hofstadgroep-leden. Het OM rekent hem tot de kern van de Hofstadgroep.

Bedreiging Wilders

Ook de naam van Bilal L. kwam tijdens een van die zittingen naar voren. De 20-jarige L. zat een straf uit voor de bedreiging van Kamerlid Wilders, maar werd kort na zijn vrijlating aangehouden voor het werven van geloofsgenoten voor de jihad vanuit de gevangenis.

Verder zit een 40-jarige man uit Zierikzee vast op verdenking van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Ook hij zou hebben geholpen bij de vlucht van de Syriër Abu K. uit Nederland. Tenslotte is er de tolk van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), Outman Ben A. Hij werd vorig jaar september aangehouden, wegens het schenden van staatsgeheimen. De tolk zou geheime informatie opzettelijk hebben doorgespeeld, onder meer aan vermeende leden van de Hofstadgroep.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik dacht in eerste instamtie dat die hele hofstadtgroep maar een kleine cel of iets was, maar begin me nu echt druk te maken over hoeveel gasten er nog meer bij horen....:{w
Hoop dat ze al die gasten oppakken en nooit meer vrij laten

[ Bericht 0% gewijzigd door luciano198 op 28-06-2005 14:09:02 ]
pi_28303936
Hofstadtgroep bestaat toch uit een stel schapenneukende padvinders. Gewoon oppaken, het land uitflikkeren en klaar. Sorry voor mijn nogal rascistische mening.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:53:49 #3
41308 SG1
Stargate SG1
pi_28303982
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:02 schreef luciano198 het volgende:
Het nadeel van onze rechtsstaat is dat je moet bewijzen dat iemand iets gedaan heeft.
Dat is het probleem van de AIVD, ze weten het zeker, maar bewijstechnisch gezien hebben ze nauwelijks iets. .
Counselor Torun,"This jaffa threatend my life".
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
pi_28304020
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:52 schreef Pelgrim het volgende:
Hofstadtgroep bestaat toch uit een stel schapenneukende padvinders. Gewoon oppaken, het land uitflikkeren en klaar. Sorry voor mijn nogal rascistische mening.
Maakt niet uit hoor. Jij kan er niks aan doen dat je dom bent.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:57:18 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28304103
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:52 schreef Pelgrim het volgende:
wat is er racistisch aan om allochtonen (afgezien van afvallige Jason) die de Nederlandse samenleving van binnen uit kapot willen maken het land uit te willen sodemieteren.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_28304462
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:53 schreef SG1 het volgende:

[..]

Het nadeel van onze rechtsstaat is dat je moet bewijzen dat iemand iets gedaan heeft.
Dat is het probleem van de AIVD, ze weten het zeker, maar bewijstechnisch gezien hebben ze nauwelijks iets. .
nee maargoed onze rechtstaat heeft ook zulke milde straffen dat wanneer ze schuldig worden bevonden ze alsnog binnen no-time op straat staan.
En het verschil met criminelen is dat ze zo fanatiek zijn, dat wanneer ze vrij zijn gewoon doorgaan met hun praktijken
Laatst werd zelfs nog bekend gemaakt dat 2 van die gasten in de bajes (!!!!) aan het rekruteren waren
Waar gaan we in godsnaam heen
pi_28304684
Ach maak je niet druk, die komen dit jaar allemaal vrij.
Met dank aan Justitie en uitgezwaaid met een fikse schadevergoeding waar ze nog jaren van kunnen leven.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:36:50 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28305296
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:02 schreef luciano198 het volgende:

Doe niet zo raar zeg. Heb je gezien wat voor straffen ze in Israel geven aan een Israeliër die een Palestijn heeft vermoord op Israelisch grongebied (voor zover dit bestaat natuurlijk, ik erken het nl. niet): 22 maanden De meesten van deze leden van de zgn. Hofstadgroep hebben eigenlijk niks strafbaars gedaan. Mohammed B. mogen ze wat mij betreft veroordelen en straffen naar de strafmaat die voor een dergelijke moord als die op wijlen Theo van G. geldt.. Maar hij komt ooit vrij, en gelukkig maar, we leven hier niet in een dictatuur waar een dader/verdachte 30 jaar in 1 of andere donkere spelonk wordt gemanouvreerd

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_28305957
okay misschien was die zin iets te overdreven, maar ik vind wel dat we veel te lage straffen hebben in Nederland die zeer zeker omhoog zouden moeten...
Dat moet je met mij eens zijn, toch? Ik hoop daarom ook dat Den haag ooit eens het licht ziet en er ook daadwerkelijk iets aan DOET...

En btw: ik zie in iemand die een islamitische school in de brand steekt net zo n terrorist(oftewel ook een hoge straf) als iemand van de hofstadtgroep die met een doorgeladen gun op straat loopt..

[ Bericht 1% gewijzigd door luciano198 op 28-06-2005 16:03:58 ]
pi_28307279
Anders wordt je even aangehouden op Station Lelylaan met een Uzi in je rugzak
pi_28308172
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Doe niet zo raar zeg. Heb je gezien wat voor straffen ze in Israel geven aan een Israeliër die een Palestijn heeft vermoord op Israelisch grongebied (voor zover dit bestaat natuurlijk, ik erken het nl. niet): 22 maanden De meesten van deze leden van de zgn. Hofstadgroep hebben eigenlijk niks strafbaars gedaan. Mohammed B. mogen ze wat mij betreft veroordelen en straffen naar de strafmaat die voor een dergelijke moord als die op wijlen Theo van G. geldt.. Maar hij komt ooit vrij, en gelukkig maar, we leven hier niet in een dictatuur waar een dader/verdachte 30 jaar in 1 of andere donkere spelonk wordt gemanouvreerd

²
Nou Banshee, voor sommige lieden acht ik het niet wenselijk ooit nog een minuut in vrijheid te leven, Mohammed B is er eentje van die zijn leven vast zou mogen zitten om hetgeen hij gedaan heeft en van plan was/is.
Wat er met de hofstadgroep moet gebeuren weet ik niet, niet ieders aandeel is uiteraard even groot en het lijkt me zeer lastig om een fatsoenlijke risico-analyse van deze mannen te maken. In Nederland hebben we hier ook geen jurisprudentie voor en dat werkt altijd lastig.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:50:01 #12
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28309734
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Ach maak je niet druk, die komen dit jaar allemaal vrij.
Met dank aan Justitie en uitgezwaaid met een fikse schadevergoeding waar ze nog jaren van kunnen leven de volgende aanslag van betalen.
pi_28312049
Indrukwekkend grote groep zeg
  dinsdag 28 juni 2005 @ 20:00:24 #14
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_28313635
Verder moeten de sympathisanten, familieleden en gelijkgestemden een enkeltje Rif ontvangen.
pi_28318087
Doe die moslims nou ook een lolletje en stuur ze dan gelijk naar het paradijs toe waar alle vrolijke zelfmoordmoordenaars en andere bebaarde soepjurkdragende jihadisten gezellig met kleine meisjes hand in hand over straat kunnen lopen zonder dat ze hoeven te vrezen voor eerwraak van een boos familielid vanwege de onzedelijke praktijken die ze allemaal uitspoken...
eeeh
pi_28322625
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:16 schreef SCH het volgende:
Indrukwekkend grote groep zeg
Vertel ons als insider eens over RaRa.
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:00:19 #17
41308 SG1
Stargate SG1
pi_28322676
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:08 schreef luciano198 het volgende:

[..]

nee maargoed onze rechtstaat heeft ook zulke milde straffen dat wanneer ze schuldig worden bevonden ze alsnog binnen no-time op straat staan.
In de VS is het inderdaad veel beter geregeld. Daar zijn de straffen veel hoger dan hier in Nederland en daar is dan ook totaal geen criminaliteit.
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
pi_28322717
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:00 schreef SG1 het volgende:

[..]

In de VS is het inderdaad veel beter geregeld. Daar zijn de straffen veel hoger dan hier in Nederland en daar is dan ook totaal geen criminaliteit.
Als er geen criminaliteit is heb je geen straffen nodig.
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:02:36 #19
41308 SG1
Stargate SG1
pi_28322763
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:01 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Als er geen criminaliteit is heb je geen straffen nodig.
Jawel, want door die hoge straffen hebben ze geen criminaliteit. Als je dat afschaft of ook maar verlaagd, dan krijg je zo'n vrijstaat als hier in Nederland.
pi_28327438
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:58 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Vertel ons als insider eens over RaRa.
Ik heb net mijn abonnement verlengd
pi_28328535
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:00 schreef SG1 het volgende:

[..]

Ook hier hoeft geen causaal verband te zijn, de Amerikanen leven in een compleet andere maatschappij dan wij.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:10:25 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28329354
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 09:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ook hier hoeft geen causaal verband te zijn, de Amerikanen leven in een compleet andere maatschappij dan wij.
Ik vraag me af of er überhaupt ergens in de wereld een samenleving of maatschappij is die lijkt op de verdorvenheid van de Amerikanen, mijn excuses als ik sommigen tegen het zere been stoot, maar een land dat er een vetpercentage op nahoudt waar Hirsch Balin U tegen zegt verdient mijn respect niet, een land waar mensen meer geld verdienen dan ze kunnen uitgeven en toch schulden hebben, een land dat provincies/staten heeft in het midden-oosten

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_28330011
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er überhaupt ergens in de wereld een samenleving of maatschappij is die lijkt op de verdorvenheid van de Amerikanen, mijn excuses als ik sommigen tegen het zere been stoot, maar een land dat er een vetpercentage op nahoudt waar Hirsch Balin U tegen zegt verdient mijn respect niet, een land waar mensen meer geld verdienen dan ze kunnen uitgeven en toch schulden hebben, een land dat provincies/staten heeft in het midden-oosten

²
De verenigde Staten zijn uniek, net zoals elk groot land dat is qua samenleving en ze hebben net als eenieder hun tekortkomingen, waaronder het eetgedrag en de selectieve beschaafdheid of het hypocriete buitenlandse beleid, danwel maatregelen op het ethische vlak.
Maar je moet de Amerikanen niet op 1 hoop vegen, het is een land van uitersten in de meest diverse vormen, er zijn gigantisch veel dikke mensen, maar ook een gigantische industrie die modellen als voorbeeld aanhaalt, er zijn grote verschillen tussen rijk en arm, het ene deel is zwaar geindustrialiseerd, het ander ongerept prachtig natuurschoon.
Yeah baby Yeah!
pi_28330946
Maar dat is dan ook meteen het probleem: door vooroordelen en het "alles over een kam scheren" krijg je dit soort beelden.
Zowel van de Amerikanen als van Islamieten...
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:51:10 #25
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28334499
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:36 schreef Youssef het volgende:
Anders wordt je even aangehouden op Station Lelylaan met een Uzi in je rugzak
ik vind het vreemd dat je daar bijna niets meer over hoort in het nieuws. Hoe heet die schattebout ook weer, Nouredin el F ofzo?

Hij werd gearresteerd met een doorgeladen uzi op zak, wie wilde hij gaan omleggen? Zou er door zijn arrestatie een aanslag zijn voorkomen?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')