Volgens de politie..........quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
De Telegraaf over de video
"Het materiaal is inmiddels op authenticiteit beoordeeld door de technische recherche van de politie. Volgens de politie gaat het om een katachtig roofdier die qua romp de omvang heeft van een fors uitgevallen herdershond"
Suuuure
als dat beest op de video en foto´s zo groot is als een forse herdershond,
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan is dat versgemaaide gras 25-30 cm hoog, en die tarwe daar op de achtergrond een 2 1/2 - 3 Meter
Niet veel mensen inderdaad, maar je staat versteld van wat mensen met kleine ruimtes allemaal voor huisdieren houden hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben een panter als huisdier? Ik heb toch sterk het idee dat het een enorme hoax is. Hoe lang moet het duren om een panter te vangen? En die stichting ook zo lekker wazig. Ze geven eerst een foto vrij, en pas na heel veel gezeur komt er ineens een filmfragment... Waarom niet meteen met het filmfragment komen?
Staart lichaam poten, bekijk de fotos goed en je ziet dat ie gestreept is als een cyperse katquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
wat bedoel je daarmee? (de staart?)
Zo'n middelste kat heb ik zelf, leuk beestje..quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Staart lichaam poten, bekijk de fotos goed en je ziet dat ie gestreept is als een cyperse kat
[afbeelding]
[[url=
afbeelding]]http://www.dierenartsonline.nl/dierenvermist/photos/p1079n1.jpg]afbeelding[/url]][/url]
Bekijk ook de video, en je lijkt witte borstvlek te zien
http://www.geenstijl.nl/paginas/poemahiresvideo.html
vage fotoquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Game, set & Match zou ik zeggen...
Geen pumanter foto´s
Geen pumanter video
Geen pumanter poep
Geen pumanter sporen
Geen geslagen wild
Zilch, nada, nothing,
Vooral die ja, daar zie je het heel duidelijkquote:
Save hem eens naar disk en zoom eens in op die poes, echt, das een cypertje.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:09 schreef Pek het volgende:
[..]
Vooral die ja, daar zie je het heel duidelijkwit befje?
![]()
Poema's zijn vriendelijker.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:19 schreef Pek het volgende:
Pffff, de mijne is enger![]()
[afbeelding]
....en die ligt lekker te pitten in het zonnetje![]()
Jonge poema.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Save hem eens naar disk en zoom eens in op die poes, echt, das een cypertje.
Leg eens uit wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:37 schreef Vitalogy het volgende:
553 en 538 kan je over elkaar projecteren
Het is nog niet eens een enorme huiskat
sjonge jonge
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Aan kranten mailen zou ik zeggen
Hij is erg goed
Verstuur de 3 foto´s aanquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:10 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Hij klopt niet helemaal volgens mij, het is dan ook echt 5 minuten werk.
Het formaat van de kat en de persoon lijkt me wel overduidelijk iig.
Die staat dus niet op de andere foto.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:29 schreef ikke_ook het volgende:
Wat is dat grijze raster/rooster op de achtergrond tegen het bos aan op foto 553
Das een vangkooi.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:29 schreef ikke_ook het volgende:
Wat is dat grijze raster/rooster op de achtergrond tegen het bos aan op foto 553
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Das een vangkooi.
een doos uit raas met een klep die naar beneden kan klappen
gezien de nummering zal de foto van de kat eerder zijn gemaaktquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouwens, is het mogelijk aan de hand van die foto´s ergens uit te vissen hoe laat ze gemaakt zijn?
Als die foto met die kooi eerder is gemaakt als die met de kat, dan kan je natellen waar die "wilde kat" vandaan kwam...
jaquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Das een toeval
Goh
En jij hebt hem natuurlijk wel ff gesaved?
Okay de klok/kalender van de camera staat niet ingesteld.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:02 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
gezien de nummering zal de foto van de kat eerder zijn gemaakten ze zijn allebei op 1-1-1980 gemaakt zegt de EXIF data, dus dat zal niet kloppen, ook niet omdat de tijden 0:00:05 en 00:02:57
zijn...
Ze komen wel allebei uit dezelfde Canon EOS 300D
hmmquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:05 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
ja
maar die tijden kun je niks mee, ik denk dat het toestel iedere keer dat je hem aan zet weer op 1 januari 1980 begint...
foto 538 is gemaakt op 1-1-1980 @ 00:02:57quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Okay de klok/kalender van de camera staat niet ingesteld.
Maar er zit dus bijna 3 minuten tussen de foto van de poes en die van de man en de vangkooi, waarbij de poes eerder is gefotografeerd?
Hebben ze snel gedaan, die vangkooi opstellen.
Zo zie je maar weer wat er aan verborgen data in digitale fotos staat.
Maar dat de foto met de man en de kooi nu van de site gehaald is, dat is op zich best een beetje vreemd.
Des te meer reden om die foto´s aan de media door te spelen, niet?
http://www.pantera.nl/news.php?lang=nl&id=54quote:Nu ik de foto gezien heb van de poema op de Veluwe, twijfel ik niet meer aan mijn waarneming in mei. Het was een zelfde beest! Ik zag hem toen steeds actief bij een sloot, daar sprong hij in en uit.
Ja hehe dat zou je denken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Das een toeval
Goh
En jij hebt hem natuurlijk wel ff gesaved?
Ik had die eerste nog in een browservensterquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:43 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja hehe dat zou je denken.![]()
![]()
Er stond nog wel een ander in mijn cache. Daar heb ik hetzelfde dan maar ff mee gedaan.
[afbeelding]
quote:Eenvoudige fysische analyse van de beelden leert ons dat dit geen poema kan zijn, maar wel een huiskat.
.
Wie goed kijkt bij de beelden van 2m53s ziet dat de 'poema' wegrent en daarbij zeer snel versnelt. Ik meen dat hij ongeveer zijn eigen lichaamslengte versnelt in één videoframe.
.
Laten we uitgaan van een erg kleine poema van:
- 50 kg zwaar
- 1.5 m lichaamslengte
en een standaard refreshrate van de film van:
- 25 frames per seconde.
.
Dan komen we uit op een krachtsinspanning van 50*1.5/(0.04*0.04) = 46875 N (tweede wet van Newton).
.
Bij katachtigen is de achterpoot als een hefboom gebouwd. Daardoor kunnen ze met een gegeven krachtsinspanning meer versnellen dan zonder die bouw. We kunnen de krachtsinspanning daardoor ongeveer met een factor 10 reduceren. Maar dan blijft er altijd nog een krachtsinspanning van 4687,5 N over, hetgeen overeenkomt met het optillen van ongeveer 475 kg. Grote katachtigen zijn sterk, maar dit ligt buiten de realiteit.
.
Voor een huiskat van 5 kg en 40 cm komen we uit op een krachtsinspanning van 1250 N, ofwel het optillen van 12,75 kg. Dit is aannemelijk.
.
Het is dus een huiskat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |