Niet elke sex die niet soepel gaat is vaginisme!!!!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:53 schreef zoalshetis het volgende:
vaginisme is iets waar je subtiel mee moet omgaan idd.
nou ik herken er anders genoeg in. een vinger kan in sommige gevallen wel, maar zoals ts al aangaf bij twee wordt het al lastig. dat kan hoogstwaarschijnlijk wel duiden op vaginisme. heeft de vriendin van ts wel eens met andere mannen gesext?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet elke sex die soepel gaat is vaginisme!!!!!!
TS is al bij zijn vriendinnetje naar binnen geweest, dus dan is vaginisme al zo'n beetje uitgesloten.
Dan krijg je er nog geen potlood in.
Pijn bij het vrijen komt veel vaker voor dan men denkt en hoeft geen onoverkomelijk (of aanhoudend) probleem te zijn.
Het zou zo kunnen zijn, maar jij stelt het meteen al maar weer eventjes...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:59 schreef zoalshetis het volgende:
nou ik herken er anders genoeg in. een vinger kan in sommige gevallen wel, maar zoals ts al aangaf bij twee wordt het al lastig. dat kan hoogstwaarschijnlijk wel duiden op vaginisme. heeft de vriendin van ts wel eens met andere mannen gesext?
mkay. was iets te stellend en te snel. (hoezo dat 'weer' eigenlijk?)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het zou zo kunnen zijn, maar jij stelt het meteen al maar weer eventjes...
Meeste artsen, seksuologen etc. gaan uit van het volgende principe:
'Elk persoon met vaginsme heeft een probleem bij het vrijen, maar niet elk probleem bij het vrijen is vaginisme. Meestal namelijk niet.'
Quote van die site:quote:
Dus... op die 15 (of) 16 miljoen inwoners die we hebben zijn dat er wel heel erg weinig. Iig een stuk minder dan dat men hier wil doen geloven door bij elk pijntje bij het vrijen te gaan lopen roepen over vaginisme.quote:Volgens onderzoek van de Nijmeegse Wetenschapswinkel komt vaginisme in Nederland bij 150.000 vrouwen voor .
Dat 'weer' bedoel ik niet tegen jou, maar meer in het algemeen. Zodra er hier iemand een probleem bij het vrijen post in een topic wordt er altijd van allerlei kanten gelijk maar 'vaginisme!!' geroepen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:02 schreef zoalshetis het volgende:
mkay. was iets te stellend en te snel. (hoezo dat 'weer' eigenlijk?)
Die blaasjes, kan je die voelen? Hoe merk je dat ze opzwellen? Als ik haar vinger/bef en haar laat klaarkomen, is dat geen garantie voor seks dus? /edit ik bedoel dus dat ze er dan klaar voor isquote:Een van de oplossingen is te zorgen dat je vriendin echt heel erg opgevonden is (er zitten 'blaasjes' aan de binnenkant van een vagina die opzwellen als de persoon in kwestie zin heeft in sex, pas als dat is gebeurd is een vagina klaar voor de sex).
Neem rustig de tijd en stop a la minute als het zeer doet. Er zijn plenty andere manieren
vriendin is bijna 18...quote:Hoe oud is ze?
Aan voorspel doen we naar mijn idee wel genoeg. Half uur tot drie kwartier. Dat zou toch wel redelijk wat voorspel moeten zijn?quote:Gewoon glijmiddel kun je gewoon bij de drogist kopen.
Hebben jullie genoeg aan voorspel gedaan? De eerste keer is vaak wat pijnlijk. Zorg er inderdaad goed voor dat je vriendin goed ontspannen is, dit kan door middel van een lekkere massage, strelen, enz. Neem er de tijd voor en doe het in kleine stapjes, zodat ze wat kan wennen. Probeer niet te veel gefocust te zijn op het 'het doen' maar probeer het spontaan te houden, wanneer ze er niet echt op rekent. Het kan zijn dat zij wat meer tijd nodig heeft, probeer haar niet te haasten.
nee we zijn elkaars eerste. Penis gaat er wel in. gisteren dus. en die is 3 vingers dik.... Dus vaginisme lijkt me niet helemaal relevant hier. maar ik sluit niks uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ik herken er anders genoeg in. een vinger kan in sommige gevallen wel, maar zoals ts al aangaf bij twee wordt het al lastig. dat kan hoogstwaarschijnlijk wel duiden op vaginisme. heeft de vriendin van ts wel eens met andere mannen gesext?
Ik zou gewoon lekker doorgaan met wat je doet. Glijmiddel erbij (bij de apotheek of drogist). En steeds een beetje proberen en uitproberen. Maar gewoon lekker stoppen als het pijn doet...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:06 schreef CaRNagY het volgende:
Die blaasjes, kan je die voelen? Hoe merk je dat ze opzwellen? Als ik haar vinger/bef en haar laat klaarkomen, is dat geen garantie voor seks dus?
Nee, ik geloof niet dat wij die werkelijk kunnen voelen, maar dat is wat de seksuologe mij een paar jaar geleden verteld heeft (en laten zien op een plaatje/tekening).
Mijn persoonlijke ervaring is trouwens dat als ik zelf al klaargekomen ben zonder penetratie en ik probeer meteen daarna nog gewone sex te hebben dat ik dat een stuk minder prettig vind dan zonder klaar te komen van te voren.
Of je moet gewoon iets langer wachten na haar klaarkomen.
[quote]
Aan voorspel doen we naar mijn idee wel genoeg. Half uur tot drie kwartier. Dat zou toch wel redelijk wat voorspel moeten zijn?
Toen we wat met elkaar kregen heb ik nooit iets geforceerd. heb haar altijd de tijd gegeven om zelf ergens mee te komen als ze er klaar voor is. Ze vertelde gister dat ze het echt heel graag wilde dus er klaar voor zijn is ze wel en dat ze er zo van baalde dat het niet lukte. Dat idee heb ik zelf ook al wel, we zijn als zo'n beetje 2 maanden aan het proberen.
Ik heb ook al tegen d'r gezegd dat we er gewoon de tijd voor nemen. Zijn er nog speciale merken glijmiddel? ik las iets van waterbasis en niet waterbasis? Wat is het verschil? Standje dat we nu probeerden is missionaris ik boven zij onder. ik stelde voor om haar misschien eens een x bovenop te doen. dan kan ze zelf proberen en stoppen wannneer het pijn doet. ze voelt dat net wat beter aan dan ik natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou gewoon lekker doorgaan met wat je doet. Glijmiddel erbij (bij de apotheek of drogist). En steeds een beetje proberen en uitproberen. Maar gewoon lekker stoppen als het pijn doet...
Wat ook nog wel eens kan helpen is een ander standje om mee te beginnen.
Bij mijn ex (toen ik er dus last van had) begonnen we de sex altijd op zijn hondjes. Op die manier had ik er de minste last van en als we op die manier eventjes bezig geweest waren konden we daarna doen wat we wilden.
Waar het aan lag? Geen idee, het zal best wel tussen mijn oren gezeten hebben want ik heb nu nergens meer last van...
Op water of olie basis is eigenlijk alleen maar echt belangrijk als jullie met condoom vrijen omdat sommige olie's het condoom aan kunnen tasten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:16 schreef CaRNagY het volgende:
Ik heb ook al tegen d'r gezegd dat we er gewoon de tijd voor nemen. Zijn er nog speciale merken glijmiddel? ik las iets van waterbasis en niet waterbasis? Wat is het verschil? Standje dat we nu probeerden is missionaris ik boven zij onder. ik stelde voor om haar misschien eens een x bovenop te doen. dan kan ze zelf proberen en stoppen wannneer het pijn doet. ze voelt dat net wat beter aan dan ik natuurlijk.
Zij boven jij onder is idd ook een mogelijkheid, zo heeft zij meer controle. Ik snap dat standjes idd wat 'vreemd' is als het echt de allereerste keer is.quote:Ik zal het op z'n hondjes eens voorstellen als het glijmiddel niet werkt. heb alleen het idee dat ze dat niet zo leuk zal vindenToch raar standje om mee te beginnen
Bedankt alvast voor jullie hulp!
16 miljoen, waarvan de helft vrouw, 8 miljoen dus... en dat maakt dat 1,9%, bijna 1 op de 50 vrouwen er last van heeft. Zo heel weinig is dat niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Quote van die site:
[..]
Dus... op die 15 (of) 16 miljoen inwoners die we hebben zijn dat er wel heel erg weinig. Iig een stuk minder dan dat men hier wil doen geloven door bij elk pijntje bij het vrijen te gaan lopen roepen over vaginisme.
Je helpt mensen daar echt niet mee.
TS gaat erover lezen, geeft mss de link aan zijn vriendinnetje, die gaat lezen, denkt dat er heel wat aan de hand is, wordt nog zenuwachtiger want 'stel nou dat'...
Beter dus gewoon niet doen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:20 schreef innovative het volgende:
16 miljoen, waarvan de helft vrouw, 8 miljoen dus... en dat maakt dat 1,9%, bijna 1 op de 50 vrouwen er last van heeft. Zo heel weinig is dat niet.
We vrijen nog inderdaad met condoom. Ik las dat glijmiddel met olie voor vaginale infecties kan zorgen. dus het gaat op waterbasis wordenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Op water of olie basis is eigenlijk alleen maar echt belangrijk als jullie met condoom vrijen omdat sommige olie's het condoom aan kunnen tasten.
Ik gebruikte zelf altijd Sensilube. Heb eigenlijk nooit iets anders geprobeerd. Gewoon bij de apotheek gehaald.
[..]
Zij boven jij onder is idd ook een mogelijkheid, zo heeft zij meer controle. Ik snap dat standjes idd wat 'vreemd' is als het echt de allereerste keer is.
eigenlijk is mijn enige tip om de schaamte voorbij te gaan en gewoon ff een afspraak te maken bij de gyneacoloog. voor je het weet krijg je van die kutusers die keihard 'vaginisme' gaan brullen...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:35 schreef CaRNagY het volgende:
[..]
We vrijen nog inderdaad met condoom. Ik las dat glijmiddel met olie voor vaginale infecties kan zorgen. dus het gaat op waterbasis worden
Hoe duur is dat sensilube bij de apotheek? Moet dat op doktersrecept of kan je het gewoon halen? Hoe duur is het?
z'n hondjes is voor mij niet zo'n probleem denk ik. het is voor haar wat denigrerendIkzelf zou ook liever toch de missionaris als eerste doen. de kinky stuff komt nog wel
Ik ben het wel met je eens dat vaginisme snel geroepen wordt, moet wel bekennen dat toen het de eerste paar x niet lukte, ik er wel aan begon te denken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Got me, zo gerekend zijn het er best veel.
Ik vind 150.000 op de 8 miljoen toch heel anders klinken...
Sorry...
Maar dan nog... Het blijft voor mij bijna een geval van heel hard ADHD roepen over een kindje dat gewoon eens lekker druk aan het doen is...
het signaal waar ik op reageerde was het droogtrekken en de pijn. tuurlijk past ie erin. het laatste meisje dat ik kende en vaginisme had, was best te vingeren, daar had ze zich al over heen gezet. de rest lukte een hele tijd niet of nauwelijks.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:39 schreef CaRNagY het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat vaginisme snel geroepen wordt, moet wel bekennen dat toen het de eerste paar x niet lukte, ik er wel aan begon te denken.
Ik ben er vrij zeker van dat ze het niet heeft, maarja, je weet nooit. zoals al eerder gezegd. hij gaat er in. en hij is toch wel iets dikker dan een vinger.
hmmz, hier had ik niet aan gedacht. Zou eventueel ook nog kunnen inderdaad. pikken had ze niet, echte steken wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:01 schreef God_de_Vader het volgende:
hou er rekening mee dat het ook een allergie kan zijn voor condooms !!! heb ook een vriendin gehad die dat voorhad ... zonder ging alles super goed ... met wilde het niet lukken, altijd pikken, pijn etc ... nja t is maar een idee he
heeft ze wel eens paard gereden, gymnastische oefeningen gedaan, de splagaat whatever, maagdenvlies is vaak weg hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:07 schreef CaRNagY het volgende:
ikzelf dacht ook dat misschien een stug maagdenvlies kon zijn. Want ik zat er toch 90% in, maar heb geen beetje bloed gezien ofzo. of scheurt het maagdenvlies niet bij dit. moet je veel penetreren voordat het scheurt?
beide maagd ja. condoom is gewoon voor het zekere.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:27 schreef speknek het volgende:
Nee ze kan gewoon natuurlijk droog zijn. Ik zou geen glijmiddel op waterbasis nemen, dat zuigt (en is binnen de kortste keren weer droog). Koop in de plaats daarvan Eros Bodyglide (op oliebasis dus), bij de Christine le Duc ofzo, dat is ook veilig voor condooms. Alhoewel ik me afvraag waarom jullie uberhaupt condooms gebruiken, jullie zijn allebei nog maagd?
ze heeft wel eens paardgereden ja, kans is dus dat 't weg is.quote:heeft ze wel eens paard gereden, gymnastische oefeningen gedaan, de splagaat whatever, maagdenvlies is vaak weg hoor.
Goed werk Henk! Dat vele vocht komt vanzelf later wel. Nu gaat ze er echt gevoel in ontwikkelen. Het kan zijn dat als je flink geschapen bent dat je dan bijna tegen de baarmoederwand/deksel aankomt dat schijnt pijn te doen. Mijn vorige vriendin had er ook last van. Moet je iets minder diep stoten, of een iets ander standje aannemen!quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:34 schreef CaRNagY het volgende:
Het is inmiddels wel 'gelukt'
de onvoorstelbare pijn heeft ze niet meer. hij is er helemaal ingegaan en ik heb ietswat gepenetreerd. Het blijft wel pijn doen, zeker als ik diep stoot zei ze.
het voelt best strak aan het begin van de vagina inderdaad en dat gaat niet zo heel erg weg.
misschien dat kort penetreren wel zou kunnen helpen. de condoom is wel een beetje nat maar drijft niet van het vocht.
Wat een kut spul is dat zegquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gebruikte zelf altijd Sensilube.
Je moet kort stoten en niet meteen doorduwen. Dat werkt averechts, hetbeste (zoals ik eerder schreef) is bij haar binnen gaan, even wat bewegen en dan weer langzaam verder tot ze meer ontspant en het wat natter wordt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:34 schreef CaRNagY het volgende:
Het is inmiddels wel 'gelukt'
het voelt best strak aan het begin van de vagina inderdaad en dat gaat niet zo heel erg weg.
Goeie tipquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
Glijmiddel en heeeeel voorzichtig aan proberen. Niets forceren. Angst maakt dat ze toch minder goed kan ontspannen, waardoor het weer strakker trekt etc. etc.
Ik heb het ook wel gehad vroeger, zijn om te vrijen, vochtig de hele reut, maar zodra hij een poging deed naar binnen te gaan sloeg ik binnen no time droog. (Bizar trouwens hoe snel dat kan gaan!)
Een van de oplossingen is te zorgen dat je vriendin echt heel erg opgevonden is (er zitten 'blaasjes' aan de binnenkant van een vagina die opzwellen als de persoon in kwestie zin heeft in sex, pas als dat is gebeurd is een vagina klaar voor de sex).
Neem rustig de tijd en stop a la minute als het zeer doet. Er zijn plenty andere manieren.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:44 schreef CaRNagY het volgende:
het leek alsof er messen in haar vagina staken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |