Niet elke sex die niet soepel gaat is vaginisme!!!!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:53 schreef zoalshetis het volgende:
vaginisme is iets waar je subtiel mee moet omgaan idd.
nou ik herken er anders genoeg in. een vinger kan in sommige gevallen wel, maar zoals ts al aangaf bij twee wordt het al lastig. dat kan hoogstwaarschijnlijk wel duiden op vaginisme. heeft de vriendin van ts wel eens met andere mannen gesext?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet elke sex die soepel gaat is vaginisme!!!!!!
TS is al bij zijn vriendinnetje naar binnen geweest, dus dan is vaginisme al zo'n beetje uitgesloten.
Dan krijg je er nog geen potlood in.
Pijn bij het vrijen komt veel vaker voor dan men denkt en hoeft geen onoverkomelijk (of aanhoudend) probleem te zijn.
Het zou zo kunnen zijn, maar jij stelt het meteen al maar weer eventjes...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:59 schreef zoalshetis het volgende:
nou ik herken er anders genoeg in. een vinger kan in sommige gevallen wel, maar zoals ts al aangaf bij twee wordt het al lastig. dat kan hoogstwaarschijnlijk wel duiden op vaginisme. heeft de vriendin van ts wel eens met andere mannen gesext?
mkay. was iets te stellend en te snel. (hoezo dat 'weer' eigenlijk?)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het zou zo kunnen zijn, maar jij stelt het meteen al maar weer eventjes...
Meeste artsen, seksuologen etc. gaan uit van het volgende principe:
'Elk persoon met vaginsme heeft een probleem bij het vrijen, maar niet elk probleem bij het vrijen is vaginisme. Meestal namelijk niet.'
Quote van die site:quote:
Dus... op die 15 (of) 16 miljoen inwoners die we hebben zijn dat er wel heel erg weinig. Iig een stuk minder dan dat men hier wil doen geloven door bij elk pijntje bij het vrijen te gaan lopen roepen over vaginisme.quote:Volgens onderzoek van de Nijmeegse Wetenschapswinkel komt vaginisme in Nederland bij 150.000 vrouwen voor .
Dat 'weer' bedoel ik niet tegen jou, maar meer in het algemeen. Zodra er hier iemand een probleem bij het vrijen post in een topic wordt er altijd van allerlei kanten gelijk maar 'vaginisme!!' geroepen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:02 schreef zoalshetis het volgende:
mkay. was iets te stellend en te snel. (hoezo dat 'weer' eigenlijk?)
Die blaasjes, kan je die voelen? Hoe merk je dat ze opzwellen? Als ik haar vinger/bef en haar laat klaarkomen, is dat geen garantie voor seks dus? /edit ik bedoel dus dat ze er dan klaar voor isquote:Een van de oplossingen is te zorgen dat je vriendin echt heel erg opgevonden is (er zitten 'blaasjes' aan de binnenkant van een vagina die opzwellen als de persoon in kwestie zin heeft in sex, pas als dat is gebeurd is een vagina klaar voor de sex).
Neem rustig de tijd en stop a la minute als het zeer doet. Er zijn plenty andere manieren
vriendin is bijna 18...quote:Hoe oud is ze?
Aan voorspel doen we naar mijn idee wel genoeg. Half uur tot drie kwartier. Dat zou toch wel redelijk wat voorspel moeten zijn?quote:Gewoon glijmiddel kun je gewoon bij de drogist kopen.
Hebben jullie genoeg aan voorspel gedaan? De eerste keer is vaak wat pijnlijk. Zorg er inderdaad goed voor dat je vriendin goed ontspannen is, dit kan door middel van een lekkere massage, strelen, enz. Neem er de tijd voor en doe het in kleine stapjes, zodat ze wat kan wennen. Probeer niet te veel gefocust te zijn op het 'het doen' maar probeer het spontaan te houden, wanneer ze er niet echt op rekent. Het kan zijn dat zij wat meer tijd nodig heeft, probeer haar niet te haasten.
nee we zijn elkaars eerste. Penis gaat er wel in. gisteren dus. en die is 3 vingers dik.... Dus vaginisme lijkt me niet helemaal relevant hier. maar ik sluit niks uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ik herken er anders genoeg in. een vinger kan in sommige gevallen wel, maar zoals ts al aangaf bij twee wordt het al lastig. dat kan hoogstwaarschijnlijk wel duiden op vaginisme. heeft de vriendin van ts wel eens met andere mannen gesext?
Ik zou gewoon lekker doorgaan met wat je doet. Glijmiddel erbij (bij de apotheek of drogist). En steeds een beetje proberen en uitproberen. Maar gewoon lekker stoppen als het pijn doet...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:06 schreef CaRNagY het volgende:
Die blaasjes, kan je die voelen? Hoe merk je dat ze opzwellen? Als ik haar vinger/bef en haar laat klaarkomen, is dat geen garantie voor seks dus?
Nee, ik geloof niet dat wij die werkelijk kunnen voelen, maar dat is wat de seksuologe mij een paar jaar geleden verteld heeft (en laten zien op een plaatje/tekening).
Mijn persoonlijke ervaring is trouwens dat als ik zelf al klaargekomen ben zonder penetratie en ik probeer meteen daarna nog gewone sex te hebben dat ik dat een stuk minder prettig vind dan zonder klaar te komen van te voren.
Of je moet gewoon iets langer wachten na haar klaarkomen.
[quote]
Aan voorspel doen we naar mijn idee wel genoeg. Half uur tot drie kwartier. Dat zou toch wel redelijk wat voorspel moeten zijn?
Toen we wat met elkaar kregen heb ik nooit iets geforceerd. heb haar altijd de tijd gegeven om zelf ergens mee te komen als ze er klaar voor is. Ze vertelde gister dat ze het echt heel graag wilde dus er klaar voor zijn is ze wel en dat ze er zo van baalde dat het niet lukte. Dat idee heb ik zelf ook al wel, we zijn als zo'n beetje 2 maanden aan het proberen.
Ik heb ook al tegen d'r gezegd dat we er gewoon de tijd voor nemen. Zijn er nog speciale merken glijmiddel? ik las iets van waterbasis en niet waterbasis? Wat is het verschil? Standje dat we nu probeerden is missionaris ik boven zij onder. ik stelde voor om haar misschien eens een x bovenop te doen. dan kan ze zelf proberen en stoppen wannneer het pijn doet. ze voelt dat net wat beter aan dan ik natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou gewoon lekker doorgaan met wat je doet. Glijmiddel erbij (bij de apotheek of drogist). En steeds een beetje proberen en uitproberen. Maar gewoon lekker stoppen als het pijn doet...
Wat ook nog wel eens kan helpen is een ander standje om mee te beginnen.
Bij mijn ex (toen ik er dus last van had) begonnen we de sex altijd op zijn hondjes. Op die manier had ik er de minste last van en als we op die manier eventjes bezig geweest waren konden we daarna doen wat we wilden.
Waar het aan lag? Geen idee, het zal best wel tussen mijn oren gezeten hebben want ik heb nu nergens meer last van...
Op water of olie basis is eigenlijk alleen maar echt belangrijk als jullie met condoom vrijen omdat sommige olie's het condoom aan kunnen tasten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:16 schreef CaRNagY het volgende:
Ik heb ook al tegen d'r gezegd dat we er gewoon de tijd voor nemen. Zijn er nog speciale merken glijmiddel? ik las iets van waterbasis en niet waterbasis? Wat is het verschil? Standje dat we nu probeerden is missionaris ik boven zij onder. ik stelde voor om haar misschien eens een x bovenop te doen. dan kan ze zelf proberen en stoppen wannneer het pijn doet. ze voelt dat net wat beter aan dan ik natuurlijk.
Zij boven jij onder is idd ook een mogelijkheid, zo heeft zij meer controle. Ik snap dat standjes idd wat 'vreemd' is als het echt de allereerste keer is.quote:Ik zal het op z'n hondjes eens voorstellen als het glijmiddel niet werkt. heb alleen het idee dat ze dat niet zo leuk zal vindenToch raar standje om mee te beginnen
Bedankt alvast voor jullie hulp!
16 miljoen, waarvan de helft vrouw, 8 miljoen dus... en dat maakt dat 1,9%, bijna 1 op de 50 vrouwen er last van heeft. Zo heel weinig is dat niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Quote van die site:
[..]
Dus... op die 15 (of) 16 miljoen inwoners die we hebben zijn dat er wel heel erg weinig. Iig een stuk minder dan dat men hier wil doen geloven door bij elk pijntje bij het vrijen te gaan lopen roepen over vaginisme.
Je helpt mensen daar echt niet mee.
TS gaat erover lezen, geeft mss de link aan zijn vriendinnetje, die gaat lezen, denkt dat er heel wat aan de hand is, wordt nog zenuwachtiger want 'stel nou dat'...
Beter dus gewoon niet doen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:20 schreef innovative het volgende:
16 miljoen, waarvan de helft vrouw, 8 miljoen dus... en dat maakt dat 1,9%, bijna 1 op de 50 vrouwen er last van heeft. Zo heel weinig is dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |