abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:29:48 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28307072
quote:
Dit is echter niet relevant om multiculturaliteit aan te tonen.
En wat is dan wel de factor waar je multiculturaliteit mee aan kunt tonen?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:29:49 #102
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28307073
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:15 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

dat je je eigen kan gedragen zoals je zelf wilt, en in Marokko kan dat niet. Ben je wel eens met je vriendin daar geweest? En had ze toen een kort rokje en een bikinitopje aan?
Wat heeft vrijheid van meningsuiting, vrijheid te doen en laten wat je wil entc. nu toch weer te maken met multiculturaliteit?! Wil je zeggen dat een multiculturele samenleving een wetteloze maatschappij moet zijn? Er moeten totaal geen regels gelden? Of moeten de regels precies hetzelfde zijn als in Nederland bijvoorbeeld?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:30:25 #103
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28307090
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

En wat is dan wel de factor waar je multiculturaliteit mee aan kunt tonen?
Je blijft dezelfde vragen stellen. Erg vermoeiend. Ik heb je uitgebreid uitgelegd hoe ik het zie, me dunkt.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:37:46 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28307325
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:30 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Je blijft dezelfde vragen stellen. Erg vermoeiend. Ik heb je uitgebreid uitgelegd hoe ik het zie, me dunkt.
Je argumenten zijn niet steekhoudend.

Ik heb dmv voorbeelden aangetoond dat volgens die denktrant heel de wereld een groot multicultureel dorp is.

Dat geloof je toch niet zelf?

En daarbij is jou mening niet zo interresant.

Woorden hebben een vast omlijnde definitie. Minder interresant om te zien wat voor een draai jij eraan geeft.

Dit was je antwoord, dacht ik:
quote:
In Marokko bijvoorbeeld kun je in ieder geval duidelijk onderscheid maken tussen Arabieren, Berbers en Joden. Elk met hun eigen taal, geschiedenis, tradities en ga zo maar door.

Als dit niet multicultureel is, moet je me toch eens uitleggen waarom niet.
Simpel, dat is niet multiculti, dat is multi-ethnisch.

En voor de tigste keer: in elk land lopen groepjes buitenlanders rond, dus heel de wereld is multiculti?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:58:54 #105
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28308068
Dit is dus mijn laatste reactie aan jouw adres.
quote:
dus heel de wereld is multiculti?
Voor de zoveelste keer: JA!!!!!!!!
pi_28310547
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:37 schreef ExTec het volgende:
dus heel de wereld is multiculti?
In feite wel...alleen in dit land heeft het begrip een zeer negatieve bijsmaak gekregen omdat het er min of meer doorgeramd wordt. Critici worden monddood gemaakt door ze te veroordelen en de negatieve uitingen worden pas sinds vrij recent aangepakt en veroordeeld in politiek nederland.
Maar bedenk dat de ontwikkeling van de mens zoals wij die kennen te danken is aan het verstrengelen van culturen...van multicultuur dus.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28315944
Er is een verschil tussen multicul en multicul. De VS zijn naar mijn mening totaal multicul. De meeste culturen leven naast en tussen elkaar en m.u.v. kansarme afro-americans en een groepje hispanics doet iedereen mee. Zuid-Oost Aziaten doen het goed in de technologie, Indiers en Arabieren runnen het hotelwezen en vierentwintiguurswinkels (Apu Nahasapeemapetilon). Ook doctoren, captains of industry, advokaten, wetenschappers etc. komen uit deze culturen.

In Nederland zie ik zoiets niet.

Mijn conclusie: Nederland is verkeerd multicul.

Toevoeging: om on topic te blijven, in de moslimbastions is er pas echte multiculti als andere culturen dezelfde rechten hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lyrebird op 28-06-2005 23:54:57 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 28 juni 2005 @ 21:22:58 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28316608
De openingspost laat een heel opmerkelijk beeld zien. Er wordt beweerd dat Islamitische landen geen multiculturele samenlevingen zijn. Erg kort door de bocht, in sommige gevallen helemaal niet waar, maar, het beeld is dus dat Islamitische landen niet multicultureel zijn.

Het antwoord op de vraag waarom dat zo wordt gezien is niet moeilijk te beantwoorden. Het beeld dat we van Islamitische landen hebben is dat er maar 1 religie wordt getolereerd, en dat er maar 1 levensstijl geaccepteerd wordt. Vrijheid van godsdienst kennen ze daar dus niet; als Islamiet ben je normaal, andere gelovigen zijn taboe en worden actief door de regeringen aldaar tegengewerkt. Geen vrijheid van godsdienst dus. Ook qua vrijheid van meningsuiting is het slecht gesteld in de Islamitische landen, zo is het ongenuanceerde beeld dat 'we' hebben. Kritiek op de regering hebben is verboden, en politieke tegenstanders verdwijnen op mysterieuze wijze. Dat alles doen de Arabische regimes (uiteraard zijn Islamitische landen in het ongenuanceerde beeld Arabisch) om die ene Islamitische cultuur te behouden. 1 cultuur dat actief door de regering wordt afgedwongen. Democratie is ver te zoeken, want het mag niet zo ver komen dat er andere mensen aan de macht komen die de monoculturele Islamitische samenleving omver werpen. Hence: Islamitische landen zijn niet multicultureel.

Maar wat is er nu zo opmerkelijk aan, oh Wijze Sidekick? Nou, arbeiders, de conclusie van het hierboven beschreven beeld komt duidelijk naar voren: wij zien een gebrek aan vrijheid als een monoculturele samenleving. Andersom gesteld: een multiculturele samenleving is het logische gevolg van vrijheid. Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, vrijheid van levensstijl en een democratische rechtsstaat zorgen ervoor dat hier meerdere culturen kunnen leven. In Nederland kennen we die vrijheden en is ons land dus ook een multiculturele samenleving. Dat is een feit dat we moeten accepteren als we die vrijheden nastreven.

Maar, MAAR, je hebt goedlopende multiculturele samenlevingen, en je hebt multiculturele samenlevingen waar het niet soepeltjes verloopt. Ook in Nederland lopen we tegen problemen aan, en een multiculturele samenleving houdt niet in dat je alles maar moet accepteren. Natuurlijk moet je tegen de uitwassen van (andere) culturen optreden, juist om voor de multiculturele samenleving (lees: vrijheid) te strijden. Want dat is het definitie van de multiculturele samenleving. Misschien voor iemand als Extec geen steekhoudende definitie, maar het is het beeld zoals die in de OP naar voren komt, en het is de manier waarop vrijwel iedereen erover denkt. Sommige hebben echter zo'n dogmatische hekel aan het woord "multicultuur", dat ze proberen deze alom geaccepteerde visie te ontkennen, en vaak kan je dat herkennen aan de manier waarop deze mensen cultuur en ethniciteit door elkaar halen, bijvoorbeeld:
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Simpel, dat is niet multiculti, dat is multi-ethnisch.

[...]

in elk land lopen groepjes buitenlanders rond, dus heel de wereld is multiculti?
"In Marokko bijvoorbeeld kun je in ieder geval duidelijk onderscheid maken tussen Arabieren, Berbers en Joden. Elk met hun eigen taal, geschiedenis, tradities en ga zo maar door."

Geloof, taal, geschiedenis, kortom cultuur, is duidelijk anders dan ethniciteit.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28321643
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wie zijn 'wij' om dat voor andere landen uit te maken?

V.
wie zijn hun die het uitmaken dat ons land een multi cult is/word ?

[ Bericht 1% gewijzigd door winterhammer op 28-06-2005 23:45:46 ]
pi_28321693
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:06 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Inderdaad. Vergelijk de gewoonten en tradities van de inwoners van een dorpje in Zuid-Limburg eens met die van een dorpje in Zeeland, Groningen, Friesland en de Veluwe.

Vergelijk de talen en dialecten eens met elkaar. De geschiedenis en de symbolen.
1 grote cultuur met kleine vertakkingen

dus geen multi flop
pi_28321750
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dus omdat jij het er niet mee eens bent, bestaat het niet. Mag ik je even uitlachen? !
[..]

Ik zal je even een stukje op weg helpen. Noem maar een land waarvan jij vindt dat er absoluut geen sprake kan zijn van een multicultuur.
alle islamitische landen
pi_28321868
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik vind em goed!

Mag ik em gebruiken?
hehe ga je gang
pi_28322076
voor de mensen die echt beweren dat die landen multi cults zijn

haha

mag ik in iran met een satanisch metal shirt lopen ?

zijn er naakt stranden voor Nederlanders in marokko en saoedi-arabie ?

1 procent buitenlanders is niet een multi flop mensen

ik zie anders geen honderden Hindoe tempels in islamitische landen, of in iran in de steden gothic winkels.

islamitische landen hebben vaak maar 1 ras en 1 cultuur, de uitzonderingen zijn zowat nada
pi_28328471
In Marokko een Staphorst bouwen.
In Iran een Ponypark Slagharen neerzetten.
In Syrië een kopie van de Amsterdamse Wallen neerzetten.

Tja, het heeft wel iets.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_28328500
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Andere landen maken ons niet multicultureel.

V.
Er wordt echter wel vanuit die andere landen geld gestuurd om hier de grootste moskeeën neer te zetten en om bewegingen te steunen die anti westers zijn. Dus in hoeverre is dit niet gewoon een politiek spelletje van die landen?
pi_28329056
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 09:34 schreef Balthar het volgende:

[..]

Er wordt echter wel vanuit die andere landen geld gestuurd om hier de grootste moskeeën neer te zetten en om bewegingen te steunen die anti westers zijn. Dus in hoeverre is dit niet gewoon een politiek spelletje van die landen?
Politieke spelletjes?? Ik denk eerder dat het zendingsprojecten zijn.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28332535
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 09:59 schreef wonko het volgende:

[..]

Politieke spelletjes?? Ik denk eerder dat het zendingsprojecten zijn.
Aangezien bij de Islam politiek en religie niet gescheiden zijn is het dus precies wat ik bedoel.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:41:42 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28334142
quote:
Natuurlijk moet je tegen de uitwassen van (andere) culturen optreden, juist om voor de multiculturele samenleving (lees: vrijheid) te strijden. Want dat is het definitie van de multiculturele samenleving. Misschien voor iemand als Extec geen steekhoudende definitie, maar het is het beeld zoals die in de OP naar voren komt, en het is de manier waarop vrijwel iedereen erover denkt.
Dus je definieert het begrip door het begrip in die definitie te gebruiken?

Multiculti is dus strijden tegen de uitwassen daarvan? Lekker duidelijk.

Juist.

Ook jij levert dus geen sluitende definitie, en laat het hangen op het niveau 'modebegrip'.

En ik ben bang dat je je erop verkijkt, als je stelt dat 'iedereen het zo ziet'.

Ik weet zeker dat heel veel mensen mijn mening delen, dat het een mode begrip is.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:25:07 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28344957
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus je definieert het begrip door het begrip in die definitie te gebruiken?
Wat bedoel je?
quote:
Ik weet zeker dat heel veel mensen mijn mening delen, dat het een mode begrip is.
Ik heb ze nog niet gezien in dit topic, op Fok, of irl, maar dat terzijde. Cultuur is geen modebegrip, en een samenleving met genoeg vrijheid voor mensen om meerdere culturen te 'volgen' is dan ook duidelijk definieerbaar. Cultuur is hoogstens nogal abstract, maar geen tijdelijk fenomeen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')