Wie zijn 'wij' om dat voor andere landen uit te maken?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:21 schreef winterhammer het volgende:
Laten we van islamitische landen een multi cultuur maken
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen klojoquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:42 schreef kLowJow het volgende:
Sorry, maar de meeste islamitische landen zijn reeds multicultureel.
Wie zijn 'zij' om ons land multicultureel te maken?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wie zijn 'wij' om dat voor andere landen uit te maken?
V.
Ik vind het altijd zielig iemands droombeeld te moeten verpesten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:44 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen klojo
Cultuur is niet hetzelfde als religie.quote:Die mulitculti in islamitische landen stelt geen reet voor. Iedereen die niet islamitisch is word met de nek aangekeken, en waar mogelijk benadeeld en onderdrukt.
Das waar maar in de islamitische landen wordt de cultuur wel vaak gevormd door de religiequote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:47 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zielig iemands droombeeld te moeten verpesten.
[..]
Cultuur is niet hetzelfde als religie.
Religie is van invloed op cultuur en cultuur op religie, maar wat is je punt?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:49 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]
Das waar maar in de islamitische landen wordt de cultuur wel vaak gevormd door de religie
Ja...vroeger verheugde je je nog op vakantie...andere cultuur opsnuiven. Maar nu wordt dat gewoon door je strot getrapt en heb ik er geen enkele behoefte meer aan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:44 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Wie zijn 'zij' om ons land multicultureel te maken?
Ons land was lang voordat het fenomeen 'gastarbeider' bekend werd reeds multicultureel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:44 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Enorm multicultureel....is nog goed te merken in de geschiedenis van het platteland.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ons land was lang voordat het fenomeen 'gastarbeider' bekend werd reeds multicultureel.
Inderdaad. Vergelijk de gewoonten en tradities van de inwoners van een dorpje in Zuid-Limburg eens met die van een dorpje in Zeeland, Groningen, Friesland en de Veluwe.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:04 schreef wonko het volgende:
[..]
Enorm multicultureel....is nog goed te merken in de geschiedenis van het platteland.
Super! Dan hebben ze er vast geen problemen mee als Amerikaanse dominees komen evangeliseren, het COC discotheken gaan bouwen en vrouwen zelfstandig gaan werken!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:42 schreef kLowJow het volgende:
Vast niet...en die paar die wel moeilijk doen zijn ingehuurd door de toeristenindustrie om de homofiele toeristen een spannende vakantie te geven.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:09 schreef DoctorFaustus het volgende:
[..]
Super! Dan hebben ze er vast geen problemen mee als Amerikaanse dominees komen evangeliseren, het COC discotheken gaan bouwen en vrouwen zelfstandig gaan werken!
Zoals Iran, Irak en Marokko?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:42 schreef kLowJow het volgende:
Nouja, Amerikaanse dominees zijn in behoorlijk wat islamitische landen te vinden. Daar hebben ze hele netwerken en organisaties voor. Verder is het natuurlijk een beetje lastig om over ze te praten, aangezien je het dan over nogal wat landen, met nog eens een heleboel verschillende culturen hebt. Moet ik zelf kiezen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:09 schreef DoctorFaustus het volgende:
[..]
Super! Dan hebben ze er vast geen problemen mee als Amerikaanse dominees komen evangeliseren, het COC discotheken gaan bouwen en vrouwen zelfstandig gaan werken!
dan hebben jij en ik een hele andere opvatting over multi-cultureel.quote:
Wat is jouw opvatting van multicultureel dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dan hebben jij en ik een hele andere opvatting over multi-cultureel.
'Multicultuur' is een ongedefinieerd links mode begrip.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:16 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat is jouw opvatting van multicultureel dan?
Wat een onzin. Hoe kom je erbij dat het een ongedefinieerd begrip is?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
'Multicultuur' is een ongedefinieerd links mode begrip.
Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jou definitie, zeker als je het bestaat om zwaar xenofobische landen in het MO aan te merken als multiculti?
Wat is een ongedefinieerd begrip?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
'Multicultuur' is een ongedefinieerd links mode begrip.
Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jou definitie, zeker als je het bestaat om zwaar xenofobische landen in het MO aan te merken als multiculti?
Simpelweg omdat ik nog nooit ergens een steekhoudende, sluitende definitie heb gezien.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hoe kom je erbij dat het een ongedefinieerd begrip is?
Dus omdat jij het er niet mee eens bent, bestaat het niet. Mag ik je even uitlachen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Simpelweg omdat ik nog nooit ergens een steekhoudende, sluitende definitie heb gezien.
Ik zal je even een stukje op weg helpen. Noem maar een land waarvan jij vindt dat er absoluut geen sprake kan zijn van een multicultuur.quote:En jijzelf, lijkt ook liever vast te houden aan je 'geloofsartikel', want die definitie geven, doe je niet
Er mee 'eens zijn' veronderstelt een mening.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dus omdat jij het er niet mee eens bent, bestaat het niet. Mag ik je even uitlachen?!
Dat ligt aan de definitie.quote:Ik zal je even een stukje op weg helpen. Noem maar een land waarvan jij vindt dat er absoluut geen sprake kan zijn van een multicultuur.
Jij zegt toch zelf dat je geen steekhoudende definitie hebt gezien? Daaruit leid ik af dat je wel defenities bent tegengekomen, maar dat je ze niet steekhoudend, dan wel sluitend vond. Jouw mening dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er mee 'eens zijn' veronderstelt een mening.
We hebben het niet over een waardeoordeel.
We hebben het over de definitie.
Fan? Wat een onzin. Multicuralisme is een wereldwijde realiteit. We kennen niet anders. Nergens heb ik overigens een waardeoordeel uitgesproken over multiculturalisme, of onze samenleving, ik heb slechts je toeschrijvingen genegeerd omdat ze niet ter zake deden.quote:En jij lijkt een heuse 'fan' te zijn van de multicuturele maatschappij.
Lijkt me heel simpel, de bevolking van elk land is opgebouwd uit verschillende volkeren, met een eigen identiteit, geschiedenis, taal, gewoonten, tradities, normen en waarden. Kortom, multiculturalisme is een feit. Elk land probeert dit samenraapsel dat de eigen bevolking is, in meer of mindere mate te uniformeren. De redenen hiervoor lijken me duidelijk. De hoeveelheid ruimte die een individu gelaten wordt om van de opgelegde norm af te wijken verschilt per samenleving en dit verschijnsel gebruiken sommigen, zoals jij wellicht (?), als argument om te betogen dat een samenleving niet mulicultureel zou zijn. Dit is echter onzin.quote:Nog een keer, vertel mij eens: wat betekent dat nu, een multiculturele maatschappij?
[..]
Dat ligt aan de definitie.
Ik kan 1-2-3 2 definities bedenken, aan de ene voldoet elk land te wereld, aan de andere definitie voldoet geen enkel land.
Maar ik kijk uit naar wat jij denkt dat het betekent.
Als je het louter hebt over dat er mensen met verschillende religies wonen, dan hebben we het over een multi-religieus land, niet over een multicutureel land.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
Van wat ik weet, zijn veel Islamitische landen al inderdaad multicultureel, zaken die TS in OP noemt vind je dan ook best in Marokko.
In Marokko bijvoorbeeld kun je in ieder geval duidelijk onderscheid maken tussen Arabieren, Berbers en Joden. Elk met hun eigen taal, geschiedenis, tradities en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het louter hebt over dat er mensen met verschillende religies wonen, dan hebben we het over een multi-religieus land, niet over een multicutureel land.
Heb je het over dat er mensen van verschillende ethnische afkomsten wonen, noemen we het een multi-ethnisch land.
Kom niet met zoiets stompzinnigs als 'er wonen mensen met verschillende culturele achtergronden', want met die definitie vang je *elk* land.
Immers; zelf in het mega stalinistische N-Korea woont ook wel wat westers ambasade personeel.
Het is ook een multicultureel land, er wonen naast arabieren veel fransen, er wonen berbers er wonen joden etc etc. Het is dus weldegelijk multicultureel, daarnaast kan je ook aan de historie vaak zien hoe een land multicultureel is geworden. Invloeden van het Westen zijn er altijd geweest in geheel noord-afrika. Daarnaast merkte een eerdere user als op dat religie de cultuur beinvloed, meerdere religies, meerdere culturen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het louter hebt over dat er mensen met verschillende religies wonen, dan hebben we het over een multi-religieus land, niet over een multicutureel land.
Heb je het over dat er mensen van verschillende ethnische afkomsten wonen, noemen we het een multi-ethnisch land.
Kom niet met zoiets stompzinnigs als 'er wonen mensen met verschillende culturele achtergronden', want met die definitie vang je *elk* land.
Immers; zelf in het mega stalinistische N-Korea woont ook wel wat westers ambasade personeel.
Juist, je zegt het al: elk land.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:44 schreef kLowJow het volgende:
Lijkt me heel simpel, de bevolking van elk land is opgebouwd uit verschillende volkeren, met een eigen identiteit, geschiedenis, taal, gewoonten, tradities, normen en waarden. Kortom, multiculturalisme is een feit.
Grote delen van de wereld zijn multiculti ja, maar dat komt mede door globalisering en grote volksverhuizingen/immigratie die vroeger plaatsvonden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Juist, je zegt het al: elk land.
Dus volgens jou is de hele wereld 'multiculti'
En als iedereen en alles een bepaalde eigenschap bezit, heeft het benoemen daarvan geen zin.
Exit het begrip 'multiculti' dus.
Andere landen maken ons niet multicultureel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:44 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Mute,quote:
Ik betoog ook waarom, daar lijk je echter niets tegenin te bregen te hebben. Jammer.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Juist, je zegt het al: elk land.
Dus volgens jou is de hele wereld 'multiculti'
En als iedereen en alles een bepaalde eigenschap bezit, heeft het benoemen daarvan geen zin.
Exit het begrip 'multiculti' dus.
quote:mul·ti·cul·tu·reel (bn.)
1 uit elementen van verschillende culturen bestaand
Binnenshuis? Ik noem een Mcdonalds een Pizzahut en een KFC niet binnenshuis, ik noem een Synagoge niet binnenshuis, ik noem mensen die gewoon keppeltjes dragen en op straat lopen niet binnenshuis. Ook noem ik nonnen die in hele gewaden gewoon de straat op gaan niet binnenshuis, daarnaast noem ik Kerken ook niet binnenshuis. Joodse scholen gestimuleerd door de overheid noem ik ook niet binnenshuis. Berbers met hun eigen taal en tradities noem ik ook niet binnenshuis etc.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mute,
Ik betwist niet dat die ethniciteiten er wonen.
En die mensen zullen binnenshuis zeker hun eigen cultuur beleven, without a doubt.
Maar verschilt dat met ambasade personeel in N-Korea? ik denk het niet.
Mensen uit andere landen wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Andere landen maken ons niet multicultureel.
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |