abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:25:58 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28301083
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:24 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hoe kom je erbij dat het een ongedefinieerd begrip is?
Simpelweg omdat ik nog nooit ergens een steekhoudende, sluitende definitie heb gezien.

En jijzelf, lijkt ook liever vast te houden aan je 'geloofsartikel', want die definitie geven, doe je niet
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:26:58 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28301125
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat is een ongedefinieerd begrip?
Da's een begrip zonder definitie.

Zoals u wilt: zonder betekenis.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:28:53 #33
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28301199
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Simpelweg omdat ik nog nooit ergens een steekhoudende, sluitende definitie heb gezien.
Dus omdat jij het er niet mee eens bent, bestaat het niet. Mag ik je even uitlachen? !
quote:
En jijzelf, lijkt ook liever vast te houden aan je 'geloofsartikel', want die definitie geven, doe je niet
Ik zal je even een stukje op weg helpen. Noem maar een land waarvan jij vindt dat er absoluut geen sprake kan zijn van een multicultuur.
pi_28301232
Ja, ik dacht even dat je iets anders bedoelde...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:31:46 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28301303
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dus omdat jij het er niet mee eens bent, bestaat het niet. Mag ik je even uitlachen? !
Er mee 'eens zijn' veronderstelt een mening.

We hebben het niet over een waardeoordeel.

We hebben het over de definitie.

En jij lijkt een heuse 'fan' te zijn van de multicuturele maatschappij.

Nog een keer, vertel mij eens: wat betekent dat nu, een multiculturele maatschappij?
quote:
Ik zal je even een stukje op weg helpen. Noem maar een land waarvan jij vindt dat er absoluut geen sprake kan zijn van een multicultuur.
Dat ligt aan de definitie.

Ik kan 1-2-3 2 definities bedenken, aan de ene voldoet elk land te wereld, aan de andere definitie voldoet geen enkel land.

Maar ik kijk uit naar wat jij denkt dat het betekent.
&lt;signature here&gt;.
pi_28301382
Jongens toch. De enige snelle manier om in dat soort landen verandering te brengen is de hele zaak in een groot parkeerterrein te veranderen.
En misschien is dat een beetje overkill.
Verder zou ik niet al te hard zeiken over de invloed die allochtonen hebben op onze samenleving. Wij zeggen te geloven in vrijheid, dus wees niet hypocriet.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_28301589
Van wat ik weet, zijn veel Islamitische landen al inderdaad multicultureel, zaken die TS in OP noemt vind je dan ook best in Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:44:49 #38
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28301749
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er mee 'eens zijn' veronderstelt een mening.

We hebben het niet over een waardeoordeel.

We hebben het over de definitie.
Jij zegt toch zelf dat je geen steekhoudende definitie hebt gezien? Daaruit leid ik af dat je wel defenities bent tegengekomen, maar dat je ze niet steekhoudend, dan wel sluitend vond. Jouw mening dus.
quote:
En jij lijkt een heuse 'fan' te zijn van de multicuturele maatschappij.
Fan? Wat een onzin. Multicuralisme is een wereldwijde realiteit. We kennen niet anders. Nergens heb ik overigens een waardeoordeel uitgesproken over multiculturalisme, of onze samenleving, ik heb slechts je toeschrijvingen genegeerd omdat ze niet ter zake deden.
quote:
Nog een keer, vertel mij eens: wat betekent dat nu, een multiculturele maatschappij?
[..]

Dat ligt aan de definitie.

Ik kan 1-2-3 2 definities bedenken, aan de ene voldoet elk land te wereld, aan de andere definitie voldoet geen enkel land.

Maar ik kijk uit naar wat jij denkt dat het betekent.
Lijkt me heel simpel, de bevolking van elk land is opgebouwd uit verschillende volkeren, met een eigen identiteit, geschiedenis, taal, gewoonten, tradities, normen en waarden. Kortom, multiculturalisme is een feit. Elk land probeert dit samenraapsel dat de eigen bevolking is, in meer of mindere mate te uniformeren. De redenen hiervoor lijken me duidelijk. De hoeveelheid ruimte die een individu gelaten wordt om van de opgelegde norm af te wijken verschilt per samenleving en dit verschijnsel gebruiken sommigen, zoals jij wellicht (?), als argument om te betogen dat een samenleving niet mulicultureel zou zijn. Dit is echter onzin.
pi_28301766
Tolerantie is iets heel anders dan het oogluikend toestaan van Jodenhaat, homofobie en vrouwenonderdrukking. Dat is namelijk apathie. Voor een tolerante samenleving moet hard opgetreden worden tegen fundamentalische en haatpredikende godsdiensten.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:45:57 #40
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28301783
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
Van wat ik weet, zijn veel Islamitische landen al inderdaad multicultureel, zaken die TS in OP noemt vind je dan ook best in Marokko.
Als je het louter hebt over dat er mensen met verschillende religies wonen, dan hebben we het over een multi-religieus land, niet over een multicutureel land.

Heb je het over dat er mensen van verschillende ethnische afkomsten wonen, noemen we het een multi-ethnisch land.

Kom niet met zoiets stompzinnigs als 'er wonen mensen met verschillende culturele achtergronden', want met die definitie vang je *elk* land.

Immers; zelf in het mega stalinistische N-Korea woont ook wel wat westers ambasade personeel.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:48:28 #41
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28301849
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als je het louter hebt over dat er mensen met verschillende religies wonen, dan hebben we het over een multi-religieus land, niet over een multicutureel land.

Heb je het over dat er mensen van verschillende ethnische afkomsten wonen, noemen we het een multi-ethnisch land.

Kom niet met zoiets stompzinnigs als 'er wonen mensen met verschillende culturele achtergronden', want met die definitie vang je *elk* land.

Immers; zelf in het mega stalinistische N-Korea woont ook wel wat westers ambasade personeel.
In Marokko bijvoorbeeld kun je in ieder geval duidelijk onderscheid maken tussen Arabieren, Berbers en Joden. Elk met hun eigen taal, geschiedenis, tradities en ga zo maar door.

Als dit niet multicultureel is, moet je me toch eens uitleggen waarom niet.
pi_28301851
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is ook een multicultureel land, er wonen naast arabieren veel fransen, er wonen berbers er wonen joden etc etc. Het is dus weldegelijk multicultureel, daarnaast kan je ook aan de historie vaak zien hoe een land multicultureel is geworden. Invloeden van het Westen zijn er altijd geweest in geheel noord-afrika. Daarnaast merkte een eerdere user als op dat religie de cultuur beinvloed, meerdere religies, meerdere culturen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:49:03 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28301877
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:44 schreef kLowJow het volgende:

Lijkt me heel simpel, de bevolking van elk land is opgebouwd uit verschillende volkeren, met een eigen identiteit, geschiedenis, taal, gewoonten, tradities, normen en waarden. Kortom, multiculturalisme is een feit.
Juist, je zegt het al: elk land.

Dus volgens jou is de hele wereld 'multiculti'

En als iedereen en alles een bepaalde eigenschap bezit, heeft het benoemen daarvan geen zin.

Exit het begrip 'multiculti' dus.
&lt;signature here&gt;.
pi_28301926
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

En als iedereen en alles een bepaalde eigenschap bezit, heeft het benoemen daarvan geen zin.

Grote delen van de wereld zijn multiculti ja, maar dat komt mede door globalisering en grote volksverhuizingen/immigratie die vroeger plaatsvonden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28301930
We zouden nog wat kunnen leren van Marokko.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:51:00 #46
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28301940
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:44 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Wie zijn 'zij' om ons land multicultureel te maken?
Andere landen maken ons niet multicultureel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:51:11 #47
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28301945
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Mute,

Ik betwist niet dat die ethniciteiten er wonen.

En die mensen zullen binnenshuis zeker hun eigen cultuur beleven, without a doubt.

Maar verschilt dat met ambasade personeel in N-Korea? ik denk het niet.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:52:13 #48
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28301984
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik betoog ook waarom, daar lijk je echter niets tegenin te bregen te hebben. Jammer.

Ik heb ook nog wel de definitie van de Van Dale voor je, misschien maak ik je daar blij mee.
quote:
mul·ti·cul·tu·reel (bn.)
1 uit elementen van verschillende culturen bestaand
pi_28302018
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mute,

Ik betwist niet dat die ethniciteiten er wonen.

En die mensen zullen binnenshuis zeker hun eigen cultuur beleven, without a doubt.

Maar verschilt dat met ambasade personeel in N-Korea? ik denk het niet.
Binnenshuis? Ik noem een Mcdonalds een Pizzahut en een KFC niet binnenshuis, ik noem een Synagoge niet binnenshuis, ik noem mensen die gewoon keppeltjes dragen en op straat lopen niet binnenshuis. Ook noem ik nonnen die in hele gewaden gewoon de straat op gaan niet binnenshuis, daarnaast noem ik Kerken ook niet binnenshuis. Joodse scholen gestimuleerd door de overheid noem ik ook niet binnenshuis. Berbers met hun eigen taal en tradities noem ik ook niet binnenshuis etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28302049
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Andere landen maken ons niet multicultureel.

V.
Mensen uit andere landen wel.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:56:28 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28302134
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Binnenshuis? Ik noem een Mcdonalds een Pizzahut en een KFC niet binnenshuis, ik noem een Synagoge niet binnenshuis, ik noem mensen die gewoon keppeltjes dragen en op straat lopen niet binnenshuis. Ook noem ik nonnen die in hele gewaden gewoon de straat op gaan niet binnenshuis, daarnaast noem ik Kerken ook niet binnenshuis. Joodse scholen gestimuleerd door de overheid noem ik ook niet binnenshuis. Berbers met hun eigen taal en tradities noem ik ook niet binnenshuis etc.
ik denk dat we gewoon nog ff moeten wennen aan de nieuwigheid van de islamitische cultuur in ons wetserse werelddeel. mannen in jurken enzo, hoge opvallende gebedshuizen. allemaal oude koek, maar een relatief onbekende/beminde religie.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 28-06-2005 14:18:18 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:00:25 #52
75811 Airstream
Tell it All
pi_28302261
Met het begrip multiculturele samenleving werd altijd bedoeld de vermenging van culturen.

Dus niet zoals velen hier zeggen dat het een cultuur is waarin mensen naast elkaar leven.

Er werd tijden lang gezegd dat Nederland multicultureel is, maar we weten nu inmiddels dat het tegendeel waar is: er heeft namelijk helemaal geen vermenging van culturen (op grote schaal) plaatsgevonden.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:01:11 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28302279
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:00 schreef Airstream het volgende:
Met het begrip multiculturele samenleving werd altijd bedoeld de vermenging van culturen.

Dus niet zoals velen hier zeggen dat het een cultuur is waarin mensen naast elkaar leven.

Er werd tijden lang gezegd dat Nederland multicultureel is, maar we weten nu inmiddels dat het tegendeel waar is: er heeft namelijk helemaal geen vermenging van culturen (op grote schaal) plaatsgevonden.
is vermenging noodzakelijk voor multi-culturaliteit?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:05:21 #54
75811 Airstream
Tell it All
pi_28302417
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is vermenging noodzakelijk voor multi-culturaliteit?
wat ik bedoel te zeggen is dat je met het begrip multicultureel niet uit de voeten kunt. het is niet te meten of vast te stellen of een bepaalde maatschappij multicultureel is.

en volgens mij werd in de oorspronkelijke betekenis van het begrip een zekere vermening van culturen noodzakelijk geacht voor muli-culturalliteit, ja.
pi_28302452
Vermenging vind altijd op een veel langere termijn plaats, echt niet na dertig of veertig jaar hoor
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:08:02 #56
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_28302505
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:52 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik betoog ook waarom, daar lijk je echter niets tegenin te bregen te hebben. Jammer.
Daar breng ik niks tegenin, omdat als je die definitie hanteert, je gelijk hebt.
quote:
Ik heb ook nog wel de definitie van de Van Dale voor je, misschien maak ik je daar blij mee.
Nope. Die definitie onderstreept mijn gelijk.

Want welk land is niet opgebouwd uit meerdere culturele invloedden.

En dan is het benoemen nogal zinloos.

We spreken immers ook niet over witte sneeuw; sneeuw is immers altijd wit.
&lt;signature here&gt;.
pi_28302509
Doe deze uitspraken maar op andere fora dan Fok!

[ Bericht 82% gewijzigd door buzzer op 28-06-2005 15:17:20 ]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:09:11 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28302532
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:05 schreef Airstream het volgende:

[..]

wat ik bedoel te zeggen is dat je met het begrip multicultureel niet uit de voeten kunt. het is niet te meten of vast te stellen of een bepaalde maatschappij multicultureel is.

en volgens mij werd in de oorspronkelijke betekenis van het begrip een zekere vermening van culturen noodzakelijk geacht voor muli-culturalliteit, ja.
mul·ti·cul·tu·reel (bn.)
1 uit elementen van verschillende culturen bestaand

betekent dit een vermenging en is die gewenst. gedeeltelijke overnames van gewoontes zie je meestal pas na jáááren.
pi_28302551
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:08 schreef ExTec het volgende:

We spreken immers ook niet over witte sneeuw; sneeuw is immers altijd wit.
Onzin, als er op gepoept is is het bruine sneeuw, is erop gepist is het gele sneeuw etc.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:10:24 #60
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28302575
Ten eerste treedt vermenging altijd op wanneer verschillende culturen (langdurig) met elkaar in aanraking komen. Deze vermeninging is een continu proces.

Hiernaast is de mate van vermenging tussen een willekeurige cultuur en een willekeurige andere irrelevant voor de vraag of er sprake is van een multicultuur, aangezien wanneer je van mening bent dat juist deze vermenging voorwaarde is voor multiculturaliteit, je moet beseffen dat elke hedendaagse cultuur een vermenging is van andere culturen, waardoor automatisch al aan je eigen voorwaarde wordt voldaan.

Of wil je zeggen dat er pas sprake kan zijn van een multicultuur wanneer elke cultuur ter wereld vertegenwoordigd is, en compleet vermengd is met elke andere zodat er nog maar één over is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')