abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:28:36 #201
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28346752
ben net thuis. ben kapot fysiek. dus weer tijd om me mentaal verder te vermoeien.

hier heb ik een stelling die vandaag in me omhoog kwam uit het niets. es kijken wat jullie er van denken.

stel je hebt de kracht, de wijsheid en het recht gekregen om mensen te vergeven. maar niet iedereen en je moet het echt menen voor het werkt. maar je mag niet iedereen vergeven voor hun acties, alleen degenen die door ontwetendheid tegen hun natuur in gehandeld hebben. een "goed" persoon deed iets slechts en een "slecht" persoon deed iets goed. door middel van vergeven draag jij zorg ervoor dat het karma van die mensen op de juiste hoogte of laagte blijft.

zou jij deze taak op je nemen? zo ja waarom, of juist niet. wat is jouw visie erop? zoals "willen mensen wel vergeven worden" en "waarom zou dat mijn taak moeten zijn" etc etc.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28346956
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:28 schreef Enyalius het volgende:
ben net thuis. ben kapot fysiek. dus weer tijd om me mentaal verder te vermoeien.

hier heb ik een stelling die vandaag in me omhoog kwam uit het niets. es kijken wat jullie er van denken.

stel je hebt de kracht, de wijsheid en het recht gekregen om mensen te vergeven. maar niet iedereen en je moet het echt menen voor het werkt. maar je mag niet iedereen vergeven voor hun acties, alleen degenen die door ontwetendheid tegen hun natuur in gehandeld hebben. een "goed" persoon deed iets slechts en een "slecht" persoon deed iets goed. door middel van vergeven draag jij zorg ervoor dat het karma van die mensen op de juiste hoogte of laagte blijft.

zou jij deze taak op je nemen? zo ja waarom, of juist niet. wat is jouw visie erop? zoals "willen mensen wel vergeven worden" en "waarom zou dat mijn taak moeten zijn" etc etc.
Pfff ...
Die vind ik wel moeilijk....

ik geloof dat ik sowieso al best vergevingsgezind ben.
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_28346980
Ik niet denk ik want ik laat me teveel meeslepen door persoonlijke gevoelens.

Maar zoals jij het stelt ... wie bepaalt er dan wie of wat goed of slecht is ?
Als je zelf de keuze mag maken, ben je dan wel goed bezig ?

Eerst ff iets eten nu
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:38:30 #204
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28347004
het gaat niet over vergevingsgezind zijn naar mensen in je directe omgeving. maar een diepere manier van vergeven op globale schaal.

en je hebt de kennis/wijsheid mee gekregen over wat voor natuur en persoonlijkheid iedereen heeft. dus je weet wie tegen hun natuur in handeld. en wie bepaald het ... jij want jij het dat recht en de toestemming van hoger af gekregen. jouw wil is wet op dat gebied tot je natuurlijk onbekwaam bevonden word en gewoon weer alles ontnemen krijgt als het te erg voor de balans is
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_28347076
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:38 schreef Enyalius het volgende:
het gaat niet over vergevingsgezind zijn naar mensen in je directe omgeving. maar een diepere manier van vergeven op globale schaal.
Ja, daarom juist... Ik ben nu al zo vergevingsgezind... En ik weet niet of ik dat op "grote schaal" anders zou doen... Ik ben nogal van de tweede kansen zeg maar....
pi_28347096
quote:

Provided dat ik de kracht en de wijsheid en het recht zou hebben........... Compleet afhankelijk van de situatie.

Wil niet dat het nodig is maar dat is struisvogelpolitiek.

Ben ook wel eens in die situatie geweest. Het is verschrikkelijk moeilijk.
Dus in die zin...... ja.... het kan karma veranderen. Ik zag dat het nodig was. Een hoogste noodsituatie en ik deed het.

Ook wel eens in de situatie geweest dat ik iemand de vergeving juist niet toewenste maar het rotste karma ooit. Mijn temperament doet dat wel eens. Dat is niet goed. Wil ik helemaal niet.

Dus ik denk dat ik eerder iemands vergeving moet krijgen dan dat ik die nogmaals moet geven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:10:05 #207
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28347894
quote:

Nee die taak zou ik nietop mij willen nemen, want degene (of het iets) dat mij die taak zou aanbieden bevalt mij niet.

Als je iets verkeerd doet zónder dat je de intentie ook had om iets verkeerd te doen, vind ik dat dat niet eens op de één of andere "lijst" bij gehouden zou moeten worden.
Ja het kan zijn dat je anderen kwaad doet, ja het kan zijn dat je dingen doet die zogenaamd eigenlijk niet door de beugel passen... nou ja pech hoor ! Ik zeg tegen de kinderen altijd.... "ongelukjes kunnen wél pijn doen, ongelukjes kunnen je ook verdrietig maken... maar ongelukjes zijn nóóit erg !!"
Al die dingen dragen er aan bij dat jij jezelf leert kennen, dat jij inzicht krijgt in jezelf én alles om je heen. Het maakt dat je "wijzer" wordt.

op het moment dat iemand iets verkeerd doet met ook daadwerkelijk de intentie om iets verkeerds te doen (bv iemand kwaad doen) dan denk ik dat ik ook niet nodig ben om "vergeving" te geven.
dat zou ik niet eens willen.
Diegene kan vergeving zelf op zich af roepen door daadwerkelijk berouw te hebben en een verandering in zichzelf te weeg te brengen.
Doet hij dit niet... dan komt diegene zichzelf vanzelf tegen en zal ik met enige triompf (en zwak als ik ben tegelijkertijd enige medelijden) toekijken.

jezelf tegen komen is óók een les. En als ze die geleerd hebben wil ik met alle soorten van liefde helpen de brokstukken bij elkaar te rapen..of soms nog beter..iets nieuws te kleien..

En de hardhorige... laat ze lekker barsten !

Vergeving horo je niet van een ander te krijgen op die manier.
Vergeving roep je zelf op je af.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:14:21 #208
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28348037
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:41 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Provided dat ik de kracht en de wijsheid en het recht zou hebben........... Compleet afhankelijk van de situatie.

Wil niet dat het nodig is maar dat is struisvogelpolitiek.

Ben ook wel eens in die situatie geweest. Het is verschrikkelijk moeilijk.
Dus in die zin...... ja.... het kan karma veranderen. Ik zag dat het nodig was. Een hoogste noodsituatie en ik deed het.

Ook wel eens in de situatie geweest dat ik iemand de vergeving juist niet toewenste maar het rotste karma ooit. Mijn temperament doet dat wel eens. Dat is niet goed. Wil ik helemaal niet.

Dus ik denk dat ik eerder iemands vergeving moet krijgen dan dat ik die nogmaals moet geven.
Dat wat jij beschrijft is dus iets dat ik totaal niet heb.
Als ik tegenover iemand sta die zich voor mijn gevoel misdraagt dan vecht ik aan de buitenkant als een leeuwin ( en winnen zal ik !). En toch kan ik zoiemand nie iets slechts toewensen.
het is ook niet zo dat dit uit angst is voor wat het uiteindelijk met mij zou doen ( het slecht toewensen), maar echt omdat ik het gewoon niet zo voel.
Het is zelfs zo dat ik soms van binnen ( hoe pittig ik aan de buitenkant op zo;'n moment ook kan zijn) zelfs iets denk als "arme jiji... jij gaat jezelf héél extreem tegen komen..." en heb dan zelfs een vorm van medelijden.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28348262
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:10 schreef Mirage het volgende:

Doet hij dit niet... dan komt diegene zichzelf vanzelf tegen en zal ik met enige triompf (en zwak als ik ben tegelijkertijd enige medelijden) toekijken.

jezelf tegen komen is óók een les. En als ze die geleerd hebben wil ik met alle soorten van liefde helpen de brokstukken bij elkaar te rapen..of soms nog beter..iets nieuws te kleien..

Zwak als je bent met medelijden toekijken???
Eigenlijk is het feit dat je medelijden of mededogen kunt voelen is juist niet zwak maar sterk. De triomf is eerder zwak omdat iemand op dat moment al down is.

Jezelf tegenkomen is niet leuk. Maar als je dan eenmaal zo eerlijk tegen jezelf bent geweest en tegen de persoon die je pijn hebt gedaan dan is vergeving heel fijn. Het pakt je karma weldegelijk aan. Al was het maar omdat je dan allebei verder kunt. Het helpt de heling van de wonden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28348353
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:14 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat wat jij beschrijft is dus iets dat ik totaal niet heb.
Als ik tegenover iemand sta die zich voor mijn gevoel misdraagt dan vecht ik aan de buitenkant als een leeuwin ( en winnen zal ik !). En toch kan ik zoiemand nie iets slechts toewensen.
het is ook niet zo dat dit uit angst is voor wat het uiteindelijk met mij zou doen ( het slecht toewensen), maar echt omdat ik het gewoon niet zo voel.
Het is zelfs zo dat ik soms van binnen ( hoe pittig ik aan de buitenkant op zo;'n moment ook kan zijn) zelfs iets denk als "arme jiji... jij gaat jezelf héél extreem tegen komen..." en heb dan zelfs een vorm van medelijden.
Ik heb het ook niet over een ruzietje. Dan ben ik ook heel erg fel en zeg ook dingen die ik niet zou moeten zeggen. ook dan heb ik heel erg heftige emoties.
Maar ik had het echt over zaken die heel moeilijk zijn om mee te leven. Die echt diepe littekens nalaten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28348463
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:10 schreef Mirage het volgende:

[..]

Nee die taak zou ik nietop mij willen nemen, want degene (of het iets) dat mij die taak zou aanbieden bevalt mij niet.

Als je iets verkeerd doet zónder dat je de intentie ook had om iets verkeerd te doen, vind ik dat dat niet eens op de één of andere "lijst" bij gehouden zou moeten worden.
Ja het kan zijn dat je anderen kwaad doet, ja het kan zijn dat je dingen doet die zogenaamd eigenlijk niet door de beugel passen... nou ja pech hoor ! Ik zeg tegen de kinderen altijd.... "ongelukjes kunnen wél pijn doen, ongelukjes kunnen je ook verdrietig maken... maar ongelukjes zijn nóóit erg !!"
Al die dingen dragen er aan bij dat jij jezelf leert kennen, dat jij inzicht krijgt in jezelf én alles om je heen. Het maakt dat je "wijzer" wordt.

op het moment dat iemand iets verkeerd doet met ook daadwerkelijk de intentie om iets verkeerds te doen (bv iemand kwaad doen) dan denk ik dat ik ook niet nodig ben om "vergeving" te geven.
dat zou ik niet eens willen.
Diegene kan vergeving zelf op zich af roepen door daadwerkelijk berouw te hebben en een verandering in zichzelf te weeg te brengen.

Dat bedoel ik ook met een tweede kans.....
pi_28348610
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:38 schreef Enyalius het volgende:

en je hebt de kennis/wijsheid mee gekregen over wat voor natuur en persoonlijkheid iedereen heeft. dus je weet wie tegen hun natuur in handeld. en wie bepaald het ... jij want jij het dat recht en de toestemming van hoger af gekregen. jouw wil is wet op dat gebied tot je natuurlijk onbekwaam bevonden word en gewoon weer alles ontnemen krijgt als het te erg voor de balans is
Op globale schaal ? Zoiets als Bush moeten vergeven ? Of die nieuwe gek daar in Iran die de wereld een islamitische revolutie belooft ? ... pfew ...
Maar hoe kan je onbekwaam gevonden als je de nodige kennis over alles en iedereen beschikt ? Dan ga je toch bewust in de fout ? Als je je gewoon aan de regels houdt, ben je steeds goed bezig
Maar is zo'n taak wel weggelegd for 1 tiny human ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:33:08 #213
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28348699
juist...interesant.

mijn visie is meer van...het maakt me niet uit of ik het zou mogen of niet, het is meer hoe ik het zou gebruiken of juist niet. waarom zou ik iemand vergeven die ik niet persoonlijk ken? waarom zou ik het moeten doen terwijl er iemand bij het schimmenrijk zit die het nog eens dunnetjes over doet als de ziel binnen komt? de mens van tegenwoordig is zo arrogant, waarom zouden ze vergevenis willen? laat ze er maar om vragen en berouw tonen als ze het zo graag willen.

ik denk...fuck mankind. let them burn in their own sorrow.
maar dat mag ik weer niet zeggen. dus heb ik het omgebogen naar. laat iedereen maar doen wat ze willen zolang ze mij maar niet lastig vallen. als ze dat wel doen hebben ze een groot probleem.
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:35:49 #214
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28348780
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Op globale schaal ? Zoiets als Bush moeten vergeven ? Of die nieuwe gek daar in Iran die de wereld een islamitische revolutie belooft ? ... pfew ...
Maar hoe kan je onbekwaam gevonden als je de nodige kennis over alles en iedereen beschikt ? Dan ga je toch bewust in de fout ? Als je je gewoon aan de regels houdt, ben je steeds goed bezig
Maar is zo'n taak wel weggelegd for 1 tiny human ?
je zult dingen dan niet echt bekijken van jouw optiek, maar je zult hun kant van het verhaal ook weten en hun motivatie...hun echte motivatie.

een islamitische revolutie, een strijd van mensen die zich onderdrukt voelen. dat is op zich niet erg. maar wij ervaren het als erg omdat ze ons aanvallen.

met onbekwaam doelde ik meer op....sommige mensen gewoon negeren en door het gaas glippen zal ik maar zeggen.
pi_28348910
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:33 schreef Enyalius het volgende:
juist...interesant.

mijn visie is meer van...het maakt me niet uit of ik het zou mogen of niet, het is meer hoe ik het zou gebruiken of juist niet. waarom zou ik iemand vergeven die ik niet persoonlijk ken? waarom zou ik het moeten doen terwijl er iemand bij het schimmenrijk zit die het nog eens dunnetjes over doet als de ziel binnen komt? de mens van tegenwoordig is zo arrogant, waarom zouden ze vergevenis willen? laat ze er maar om vragen en berouw tonen als ze het zo graag willen.

maar dat mag ik weer niet zeggen. dus heb ik het omgebogen naar. laat iedereen maar doen wat ze willen zolang ze mij maar niet lastig vallen. als ze dat wel doen hebben ze een groot probleem.
In dit kader zul je zelf wellicht ook nooit voelen dat je zelf vergeving nodig zou kunnen hebben. Dus aan je vragen: Wat zou je ervan zeggen als je zelf iets op je geweten zou hebben?

Dit is een kwestie van geweten. Is het hebben van een geweten arrogant?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:48:52 #216
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28349244
een geweten hebben is niet arrogant. maar het is subjectief aan degen van wie het geweten is. mijn geweten kan als arrogant ervaren worden door anderen.

ik denk dat ik nooit vergevenis nodig zal hebben, nog er om zal vragen. waarom zou ik?

in mijn belevenis is het belangrijk om bewust te zijn van wat je doet en de keuzes die je maakt. zoals ik eerder al ergens zijn bestaat goed en kwaad niet echt, alleen jezelf en je eigen karakter.

zolang je alles bewust doet en weet welke gevolgen het heeft, dan moet je daar verantwoordelijkheid voor nemen. zolang je dat doet...zul je nooit vergiffenis nodig hebben. zelfs al worden je acties volgens aardse maatstaven veroordeeld als iets kwaadaardigs. dan nog zal ik je vergiffenis weigeren aangezien ik bewust deed wat ik moest dan. ik leefde naar mijn aard en zielen persoonlijkheid. ik vervulde mijn rol om de balans in balans te houden. (de islamistische revolutionairen meteen als voorbeeld hier)

maar als ik mijn acties niet bewust deed en niet wist welke gevolgen het had en dus impulsief en uit ontwetendheid zou handelen. tja dat zou een bittere pil zijn. ik zou dan een belangrijke les moeten leren en groeien. ik zou je vergiffenis dan wel accepteren (amerika met Bush als voorman)

[ Bericht 78% gewijzigd door Enyalius op 29-06-2005 19:55:36 ]
pi_28349255
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:33 schreef Enyalius het volgende:
juist...interesant.

Ja waarom zou je dan in de eerste plaats deze gave/taak krijgen ? Ik zou deze last niet willen dragen. Het is soms al moeilijk genoeg om in je directe omgeving op een correcte manier te handelen/vergeven, laat staan op globaal niveau.
De mens van tegenwoordig is idd wel arrogant enzo maar je moet ook steeds ff stilstaan bij de vraag hoe zoiets gekomen is ? Mensen worden uiteindelijk toch geleid, gedreven om bepaalde patronen of levensstijlen te volgen. Bij ons is het éen en al luxe, maar er zijn andere landen waar verschillende generaties mensen niets anders zien dan oorlog en miserie. Die mensen verharden maar wie zijn wij om hun te beoordelen ?
Eigenlijk moeten zij eerder vergeven worden voor hun arrogantie dan wij, want bij ons is het eerder uit luxeverveling ...
quote:
Tja, ik herken mezelf hier wel wat in. Uiteindelijk val je altijd terug op je eigen persoontje. Ik was enig kind en erg op mijn eigen maar ik heb dit gelukkig ondertussen kunnen uitbreiden met 1 vrouwtje en 2 kids. En dat is mijn wereld geworden nu, een lapje grond met een leuk huisje erop en het gezinnetje. Dat is de basis, alles wat er vandaarbuiten bijkomt is meegenomen.
Voor de rest denk ik niet dat ik een probleem vorm voor mensen die mij lastigvallen omdat ik steeds probeer zulke situaties uit de weg te gaan ... ik zal die dus eerder proberen te mijden of negeren.
  woensdag 29 juni 2005 @ 20:06:25 #218
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28349871
die tering hamburgers. nieuwe gril uitgeprobeerd...viel niet goed op me maag.
ik vergeef hierbij de gril voor foodpoisoning
pi_28350142
Enyaluis... quote van straks:
je voedt inderdaad kinderen op. maar dat doe je naar je eigen menselijke inzichten en geeft dan "goed" en "kwaad" mee van deze fysieke wereld. iets wat al een aantal eeuwen geleden gecreeerd is en waar iedereen zich aan vasthoud. is jammer want zo blijf je in hokjes denken vind ik. je moet aardse begrippen los laten om verder te komen

het meegeven van een geweten is goed. maar ik zie dat meer als...zorgen dat je kind bewust is van zijn daden en de gevolgen en er verantwoordelijkheid voor neemt. dat je het dus een bepaalde bewust wording meegeeft.

Dit schreef je eerder maar waar we het nu over hebben sluit daar weer op aan.
Mijn vraag aan jou en anderen die hem denken te kunnen beantwoorden:

Is er op het astrale vlak dan geen absoluut goed en absoluut kwaad?

Tussen zwart en wit zitten ikweetniethoeveel grijstinten. Ik denk op ieder niveau. Maar er zijn absoluten die je zelf handhaaft en die je anderen probeert mee te geven. Is dat dan hokjes denken?

Ik vind de stelling: laat de mensheid maar..... ik let alleen op mezelf een harde stelling.
Imo net zoiets als: Ik let op mijn kind maar dat van een ander mag naar de klote gaan.
We zijn mensen. Nu iig.
En we zijn mensen omdat we in ons menszijn door andere mensen worden bevestigd.
Ik wijs nogmaals op mijn onderschrift: Umuntu ngumuntu Ngabantu
Dat geeft verantwoordelijkheden. Soms ook vergeving. Soms ook jezelf tegenkomen. En wat mededogen en zoveel andere dingen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28351923
Goodmorrning op deze koele dag.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:50:17 #221
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28352116
morguh.
zoals hans teeuwen zei "je stelt wel moeilijke vragen zo vroeg in de nacht"

op het astrale is geen absoluut goed of kwaad. je moet meer denken aan orde en chaos, want ja er zijn immers tegenpolen. maar je hebt beide nodig om te kunnen groeien. niemand is goed en niemand is fout want iedereen doet wat hij of zei moet doen. goed en fout/kwaad is subjectief en in het oog van de waarnemer en zijn waarden van beoordelen.

er zitten inderdaad veel grijstinten tussen zwart en wit en oog nog een aantal andere kleuren. die een rol spelen.
pi_28353413
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:50 schreef Enyalius het volgende:
morguh.
zoals hans teeuwen zei "je stelt wel moeilijke vragen zo vroeg in de nacht"

op het astrale is geen absoluut goed of kwaad. je moet meer denken aan orde en chaos, want ja er zijn immers tegenpolen. maar je hebt beide nodig om te kunnen groeien. niemand is goed en niemand is fout want iedereen doet wat hij of zei moet doen. goed en fout/kwaad is subjectief en in het oog van de waarnemer en zijn waarden van beoordelen.

er zitten inderdaad veel grijstinten tussen zwart en wit en oog nog een aantal andere kleuren. die een rol spelen.
Moeilijke vragen ja. En ik ben al niet zo heel erg helder vandaag.

Doen wat je moet doen, onafhankelijk van goed/kwaad visies..... In het leven wel eens tegenaan gelopen ja. Lastige materie. Heeft ook weer te maken met het vergevings dilemma dat je gister over ons stortte.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28353463
Moeilijke vragen idd ... dit is geen geouwehoer meer hé
pi_28353487
@ Enyaluis........

Einde Der Tijden

Nog even en we roepen je uit tot Fok! profeet
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:37:22 #225
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28353613
ik een profeet? wat voor privileges schenkt mij dat? beeldschone dames die me de hele dag entertainen terwijl ik de fok! tempel zit op mijn troon?

scorp in kan het in het heel kort opschrijven hoe ik het doe sinds kinds zijnde. ik ontspan, hou me rug recht en stap uit me lichaam. makkelijk heh? daarom denk ik dat het beter is om aan iemand anders uitleg te vragen hierover dan ik aangezien ik niet de moeilijke weg heb hoeven te belopen hiermee :S

en als afsluiter een heel oud en ontzettend simpel dilemma die veel mensen om de 1 of andere reden het antwoord niet op hebben. Wat was er eerst...de kip of het ei? das een makkie. ik geef een hint...het heeft te maken met de planten
pi_28353652
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:28 schreef UncleScorp het volgende:
Moeilijke vragen idd ... dit is geen geouwehoer meer hé
Tis een stuk minder heet. Blijkbaar maakt dat mensen weer serieus. Helaas ben ik bang dat ik ongeneeslijk ben op het ouwehoervlak. Hoewel...... helaas..... wel zo gezond aan de andere kant. Altijd serieus laat een mens doordraaien.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28353695
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:37 schreef Enyalius het volgende:
ik een profeet? wat voor privileges schenkt mij dat? beeldschone dames die me de hele dag entertainen terwijl ik de fok! tempel zit op mijn troon?

scorp in kan het in het heel kort opschrijven hoe ik het doe sinds kinds zijnde. ik ontspan, hou me rug recht en stap uit me lichaam. makkelijk heh? daarom denk ik dat het beter is om aan iemand anders uitleg te vragen hierover dan ik aangezien ik niet de moeilijke weg heb hoeven te belopen hiermee :S
Bij deze roepen we om Stenny
Here we go: Stenny Stenny Stenny
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:43:34 #228
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28353713
in mijn wereld ben ik een draaideur. what's your point
pi_28353731
quote:

en als afsluiter een heel oud en ontzettend simpel dilemma die veel mensen om de 1 of andere reden het antwoord niet op hebben. Wat was er eerst...de kip of het ei? das een makkie. ik geef een hint...het heeft te maken met de planten
Plant produceerde een ei waar een kip uitkwam

En ehh...... de privileges....... de Fok!maagden (als die er zijn )
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:48:35 #230
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28353743
STENNY STENNY...wie is stenny?
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:57:08 #231
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28353790
Nok Nok die had je snel.

maar eigenlijk kwamen er eerst kuikentjes uit al die eitjes die aan die planten groeide.
die kuikentjes groeide totdat er een populatie was die groot genoeg was om zichzelf in stand te kunnen houden.

*doet zijn draaideur impersonatie*

fok!maagden...ik weet niet. geloof dat ik vroeg om dames die er goed uitzien. of ze maagd zijn is niet belangrijk.
pi_28353883
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:57 schreef Enyalius het volgende:
Nok Nok die had je snel.

maar eigenlijk kwamen er eerst kuikentjes uit al die eitjes die aan die planten groeide.
die kuikentjes groeide totdat er een populatie was die groot genoeg was om zichzelf in stand te kunnen houden.

*doet zijn draaideur impersonatie*

fok!maagden...ik weet niet. geloof dat ik vroeg om dames die er goed uitzien. of ze maagd zijn is niet belangrijk.
Nok nok denkt het snelst in haar vaagste momenten. Dan niet meer in staat woorden te absorberen maar enkel beelden.
Mijn schilderwerk is ook zoiets. Het schilderwerk opzich is niet expressionistisch. is gewoon ontzettend mierenneuken om te komen tot wat ik wil. Maar om daar te komen moet ik me fysiek concentreren waardoor mijn brein vrij kan floaten. Dan sta ik open en kom tot beelden en gevoelens die ik normaal niet zou kunnen interpreteren. Bijna uittreden, zeg maar. Beelden in mijn hoofd dan. Het heeft niet of nauwelijks invloed op het schilderwerk. Het werk op zich is alleen de trigger.

draaideur

Die Fok!maagden waren een blasfemische parodie op de hemel zoals beschreven in de Koran.

[ Bericht 4% gewijzigd door nokwanda op 30-06-2005 13:16:32 ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28354630

[ Bericht 100% gewijzigd door nokwanda op 30-06-2005 13:15:32 ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28354962
Leuk zo'n lege post
pi_28355216
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:23 schreef UncleScorp het volgende:
Leuk zo'n lege post
helaas geen representatie van mijn lege hoofd

Ik wilde iets bij de vorige ztten maar quotte het ipv wijzigen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28355489
Goe bezig
pi_28355650
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:40 schreef UncleScorp het volgende:
Goe bezig
Zucht........... geweldig.

Wil eigenlijk slapen maar ben in afwachting van iemand die haartjes wil komen doen hier.
Mijn poezen besloten vannacht dat ik een trampoline was. Normaal slapen ze bij kind maar die is op schoolkamp en dan voelen de poezen zich tekort gedaan. laat ze dus bij mij pitten maar dat vinden ze net iets te gezellie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28355736
oooo arme nokwanda
pi_28355889
quote:
scorp in kan het in het heel kort opschrijven hoe ik het doe sinds kinds zijnde. ik ontspan, hou me rug recht en stap uit me lichaam. makkelijk heh?
Maar slaap je dan of ben je wakker ?
Als je wakker blijft, wat gebeurt er dan als je gestoord wordt door achtergrondgeluiden of kids of katten die op je buik trampolientje spelen ?
Anders kan je op je werk fysiek aanwezig blijven en ondertussen een astraal uitstapje maken ?
pi_28356141
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Maar slaap je dan of ben je wakker ?
Als je wakker blijft, wat gebeurt er dan als je gestoord wordt door achtergrondgeluiden of kids of katten die op je buik trampolientje spelen ?
Anders kan je op je werk fysiek aanwezig blijven en ondertussen een astraal uitstapje maken ?
I know dit is een vraag aan Enyalius.

Omdat het voor mij altijd zo is dat ik wakker ben (more or less ) wil ik er toch iets over zeggen.
Er zijn dagen dat ik de helft van de tijd "weg" ben. Maar het leven loopt wel door. Da's heel lastig. Ik kan dan ook heel erg geiriteerd raken als ik dan gestoord word. Moet ik met een schok terug komen. Dan ben ik de draad kwijt van waar ik was, van wat ik zag. gevolg.... beelden die blijven hangen maar haast ongrijpbaar als in een droom. Terwijl ze dat niet zijn als ik normaal kan terugkeren in mezelf.
Ik zag dat nooit als uittreden omdat dit een levenslang deel van mezelf is geweest. Maar als ik dingen hier lees kom ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk wel een soort van uittreden is want ik "weet" dan dingen die ik logischerwijs niet zou moeten weten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28356275
Maar "doe" je dan iets als je "weg" bent ?
Als ik es teveel geblowd heb, ben ik soms ook weg hoor ... maar da's wss niet hetzelfde
pi_28356648
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:03 schreef UncleScorp het volgende:
Maar "doe" je dan iets als je "weg" bent ?
Als ik es teveel geblowd heb, ben ik soms ook weg hoor ... maar da's wss niet hetzelfde
Ik blow niet. Meer dan 10 jaar geleden voor het laatst een trekje genomen van iemand. En voor die tijd ook nooit meer dan een trekje. Drinken doe ik ook al niet veel. Voel het zo snel.
Ik herinner me wel dat ik na twee trekjes van een joint al heel serieus werd en tot inzichten kwam waarvoor ik mezelf anders blokkeerde.

Wat doe ik dan, vraag je. Waar ben ik dan?
Geen idee. Kan overal zijn. kan opeens iets 'zien' dat aan de andere kant van de wereld speelt. of een gedachte uit iemands hoofd. Een inzicht in iemands functioneren. Het zijn flitsen. Niet perse door mij oproepbaar. Dat is iets dat ik wil verbeteren. Dan word ik er niet zo door overvallen en kan ik het laten gaan als ik er tijd voor heb.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:43:04 #243
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28365845
ben weer trug van het werk. saai zoals gewoonlijk.

die lege post is een creatieve representatie van de maatschappij
die kunstenaars en hun dingen tegenwoordig

maag speelt nog steeds op sinds ik die hamburgers gisteren had gemaakt :S

uhm..astraal vraagstukje van scorp. ik kan rustig astraal reizen en werken tegelijk. het is wel een uitputtende bezigheid. laatst was ik met me werk bezig in zuid-holland terwijl ik in limburg een oma van iemand in haar stervings proces aan het begeleiden was.
pi_28366341
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:43 schreef Enyalius het volgende:
ben weer trug van het werk. saai zoals gewoonlijk.

die lege post is een creatieve representatie van de maatschappij
die kunstenaars en hun dingen tegenwoordig

maag speelt nog steeds op sinds ik die hamburgers gisteren had gemaakt :S

uhm..astraal vraagstukje van scorp. ik kan rustig astraal reizen en werken tegelijk. het is wel een uitputtende bezigheid. laatst was ik met me werk bezig in zuid-holland terwijl ik in limburg een oma van iemand in haar stervings proces aan het begeleiden was.
Kunstenaar... het woord Kunst op zich al....pffffff... uitgevonden door pedante mensjes die er een boelpoeha aan toeschrijven. Laat mij maar gewoon schilderen als ik er zin in heb.

die hamburgers...... denk nu aan een paar tartaartjes..... een vriendin at bij mij. daarna zou ik haar op de bus zetten. Bij de bushalte zei ik: ik moet naar huis, voel me opeens niet goed. Kon nog net het struikgewas aan de overkant van de straat halen (en eigenlijk ook net weer niet ) terwijl mijn vriendin achter de bushalte opeens de struiken in moest en zo de bus miste.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28366667
euh ... dus je vriendin kwam bij jou eten ... en daarna hebben jullie samen ff de straat ... euh ... bevuild ?
pi_28366796
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:08 schreef UncleScorp het volgende:
euh ... dus je vriendin kwam bij jou eten ... en daarna hebben jullie samen ff de straat ... euh ... bevuild ?
we hebben een poging gedaan om de struiken te bevuilen. ik bevuilde uiteindelijk voornamelijk mezelf.
Dagen ziek van geweest...... dat tartaartje
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 30 juni 2005 @ 20:15:10 #247
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28366949
bah. je zelf een beetje bevuilen. ik weet hoe dat voelt.
zat eens op mijn stoel en liet een scheet. ik zette er nogal wat kracht achter. nou het begon lekker zacht en warm te worden op een gegeven moment
pi_28366960
ff de kids in bed doen
pi_28367028
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:15 schreef UncleScorp het volgende:
ff de kids in bed doen
met deze methode slapen ze gelijk
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28367291
Zo... hier liggen de monsters ook in bed ( da's veel gezelliger als eronder..)

Nog serieus geouwehoer gemist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')