quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:55 schreef nokwanda het volgende:[..]
Ben nieuwsgierig naar lesmethodes. Hoe draag jij over wat je weet? Waar ga je dat doen?
Ik heb wel eens gezien dat sommigen daar goud geld mee verdienen maar zo'n type lijk jij me helemaal niet. Wil ook wel meer weten over het hoe en wat van het meer optimale gebruik van je energiebanen. En antwoorden roepen waarschijnlijk meer vragen op.
een kennis gaat haar eigen praktijk op richten eind van het jaar. en vroeg of ik eventueel zin had om te helpen. dat heb ik wel, maar dan wel op een manier die de andere reiki leraren niet doen. ik heb een andere visie vanwege levenservaring. ik vraag inderdaad weinig tot geen geld. alleen maar reiskosten vergoeding, want ik moet 2 uur met de trein reizen, en mischien een klein beetje extra voor de lesmaterie waar ik me tijd in steek om het voor te bereiden. 100-150 euro in total die 5 mensen aan bijdragen lijkt me dan niet veel.
ten eerste er zijn vele vormen van reiki. Seichem, Usui, Tera Mai zijn bekende vormen. ik ga les geven in Shambala. in princiepe verschillen de reiki vormen niet zoveel van elkaar. en je moet degene volgen die voor jouw het beste aanvoelt.
elke reiki vorm heeft 4 graden. elk niveau met zijn eigen zooi.
graad 1 leer je een paar symbolen en kleine pijntjes weghalen met fysieke hand oplegging.
graad 2 je leert over karma, grotere pijnen weghalen, je leert mensen te behandelen over afstand en natuurlijk meer symbolen.
graad 3 leer je alle symbolen en mag je mensen gaan inwijden
graad 4 ben je de master over alle energie binnen in jouw.
dat is niet alles van reiki. de meeste mensen zeggen dat het genezen door hand oplegging is, maar het is meer. het is een levenswijze die je leert en je ondergaat veel veranderingen. je gaat je lichaam reinigen, je chakra's worden actiever, je begint karmische banden met mensen los te laten en op een heel andere manier met mensen om te gaan, je wordt relaxter en bewuster, je leert in contact te komen met je gidsen en nog zo ontzettend veel meer.
in kort...reiki is het begin. ontwakenen uit je rust stand en leren omgaan met de basis van omgaan met energie en het spirituele in een veilige omgeving. en als je er klaar voor bent ga je je eigen weg die goed voor je voelt.
ik ga mensen dit leren door zowel theory over te dragen en ze oefeningen te laten doen om bepaalde stukken theorie in de praktijk te brengen. en omdat reiki op zich te kort komt ga ik ze ook dingen leren die ik mezelf heb moeten leren. zoals astraal reizen zodat mensen op het astrale terecht kunnen met hun vragen en daar kennis kunnen opdoen. en ik ga ze leren hoe de akasha kronieken te bereiken en gebruiken. en natuurlijk de basis van zelfverdediging zoals "gronden" en schilden om jezelf heen zetten. precieze uitleg hoe het karma systeem werkt, wat voor type entiteiten er ronddwalen en voor welke je moet uitkijken dat soort dingen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)