abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2005 @ 21:31:17 #1
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28284306
Truth ouwehoer topic topic 1
Truth ouwehoer topic #2 topic 2

ga maar lekker verder met verven nok nok
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28284370
Ik opende er ook net een. Dubbel dus. Hoop dat een mod die dan verwijdert

Ehhh, schilderen..... ja.... met kwast dus. Niet met vingers. Maar als het zo uitkomt dat ik die nodig heb om te maken wat ik wil dan gebruik ik die ook.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 27 juni 2005 @ 21:34:24 #3
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28284408
ah ha. en sinds wanneer geef je die schilder cursussen in dbele schilderen?
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_28284464
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:34 schreef Enyalius het volgende:
ah ha. en sinds wanneer geef je die schilder cursussen in dbele schilderen?
Ben er afgelopen september mee begonnen. Maar het loopt nog niet hard hoor. Heb meer werk aan dansworkshops en aan haren vlechten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 27 juni 2005 @ 21:37:22 #5
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28284503
veelzijdig

als alles goed gaat ga ik eind van het jaar lesgeven in reiki en spirituele groei en werken met energie en de basis beginselen om het universum te begrijpen.

kortom ik ga mensen wakker maken en voorbereiden op wat komen gaat
pi_28284721
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:37 schreef Enyalius het volgende:
veelzijdig

als alles goed gaat ga ik eind van het jaar lesgeven in reiki en spirituele groei en werken met energie en de basis beginselen om het universum te begrijpen.
Ietsje te veelzijdig. Maakt het focussen wat moeilijk want ik wil niks laten vallen. En pak hier en daar nog meer op. Afrikaanse catering voor een vriendin op de vierdaagse.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28284778
Maar die reiki........ interesting.... Wil wel meer weten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 27 juni 2005 @ 21:49:17 #8
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28284916
wat wil je er over weten. vraag en gij zult antwoord krijgen
pi_28285077
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:49 schreef Enyalius het volgende:
wat wil je er over weten. vraag en gij zult antwoord krijgen
Ben nieuwsgierig naar lesmethodes. Hoe draag jij over wat je weet? Waar ga je dat doen?
Ik heb wel eens gezien dat sommigen daar goud geld mee verdienen maar zo'n type lijk jij me helemaal niet. Wil ook wel meer weten over het hoe en wat van het meer optimale gebruik van je energiebanen. En antwoorden roepen waarschijnlijk meer vragen op.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28285096
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:37 schreef Enyalius het volgende:
veelzijdig

kortom ik ga mensen wakker maken en voorbereiden op wat komen gaat
En wat gaat er komen dan?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_28285530
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:55 schreef vamperotica het volgende:
Je steelt mijn text Wou ik ook vragen
  maandag 27 juni 2005 @ 22:09:10 #12
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28285616
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:55 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ben nieuwsgierig naar lesmethodes. Hoe draag jij over wat je weet? Waar ga je dat doen?
Ik heb wel eens gezien dat sommigen daar goud geld mee verdienen maar zo'n type lijk jij me helemaal niet. Wil ook wel meer weten over het hoe en wat van het meer optimale gebruik van je energiebanen. En antwoorden roepen waarschijnlijk meer vragen op.
een kennis gaat haar eigen praktijk op richten eind van het jaar. en vroeg of ik eventueel zin had om te helpen. dat heb ik wel, maar dan wel op een manier die de andere reiki leraren niet doen. ik heb een andere visie vanwege levenservaring. ik vraag inderdaad weinig tot geen geld. alleen maar reiskosten vergoeding, want ik moet 2 uur met de trein reizen, en mischien een klein beetje extra voor de lesmaterie waar ik me tijd in steek om het voor te bereiden. 100-150 euro in total die 5 mensen aan bijdragen lijkt me dan niet veel.

ten eerste er zijn vele vormen van reiki. Seichem, Usui, Tera Mai zijn bekende vormen. ik ga les geven in Shambala. in princiepe verschillen de reiki vormen niet zoveel van elkaar. en je moet degene volgen die voor jouw het beste aanvoelt.

elke reiki vorm heeft 4 graden. elk niveau met zijn eigen zooi.
graad 1 leer je een paar symbolen en kleine pijntjes weghalen met fysieke hand oplegging.
graad 2 je leert over karma, grotere pijnen weghalen, je leert mensen te behandelen over afstand en natuurlijk meer symbolen.
graad 3 leer je alle symbolen en mag je mensen gaan inwijden
graad 4 ben je de master over alle energie binnen in jouw.

dat is niet alles van reiki. de meeste mensen zeggen dat het genezen door hand oplegging is, maar het is meer. het is een levenswijze die je leert en je ondergaat veel veranderingen. je gaat je lichaam reinigen, je chakra's worden actiever, je begint karmische banden met mensen los te laten en op een heel andere manier met mensen om te gaan, je wordt relaxter en bewuster, je leert in contact te komen met je gidsen en nog zo ontzettend veel meer.

in kort...reiki is het begin. ontwakenen uit je rust stand en leren omgaan met de basis van omgaan met energie en het spirituele in een veilige omgeving. en als je er klaar voor bent ga je je eigen weg die goed voor je voelt.

ik ga mensen dit leren door zowel theory over te dragen en ze oefeningen te laten doen om bepaalde stukken theorie in de praktijk te brengen. en omdat reiki op zich te kort komt ga ik ze ook dingen leren die ik mezelf heb moeten leren. zoals astraal reizen zodat mensen op het astrale terecht kunnen met hun vragen en daar kennis kunnen opdoen. en ik ga ze leren hoe de akasha kronieken te bereiken en gebruiken. en natuurlijk de basis van zelfverdediging zoals "gronden" en schilden om jezelf heen zetten. precieze uitleg hoe het karma systeem werkt, wat voor type entiteiten er ronddwalen en voor welke je moet uitkijken dat soort dingen.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:10:29 #13
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28285668
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:55 schreef vamperotica het volgende:

[..]

geduld. je zult het zien als het er is. geen haast. het is niet alsof het binnen een korte tijd gebeurd. zou best nog es een generatie of 2 overheen kunnen gaan. zou handig zijn als ik de details wist, maar dat doe ik niet
pi_28285751
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:09 schreef Enyalius het volgende:

Lange duidelijke uitleg
mmm, lijkt me voor mij ook geen slecht plan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28285783
Iedereen doet reiki these days.
Geeft mij weer gelijk iets van 'en dus ik niet'.
pi_28285842
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:13 schreef iteejer het volgende:
even jouw quote uit feedback:
Heb ik net een slowchat ding sticky gemaakt, gaan ze hier weer langzaamgatten...

Bij deze naar hier verplaatst. En nu nie meer zeuren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 27 juni 2005 @ 22:16:51 #17
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28285887
ja nou...daarna moet je zelf ook veel werk doen. het komt niet vanzelf hehe

veel boeken lezen over een bepaalde materie. je zult merken dat je af en toe niet leest maar het gewoon inscant. dat gaat zo vlug om een boek te lezen dan

en je zult merken dat sommige boeken gechanneled zijn simpelweg omdat je de energie uit het boek door je armen begint te voelen. en als je nog niet klaar bent voor die materie zul je een zware druk op je kruin voelen. dus moet je eerst iets anders voltooien om verder te groeien zodat die materie wel beschikbaar word voor je.

je zult ook merken dat boeken meerdere lagen bezitten en dat je dieper erop in gaat dan voorheen. een boek bestaat meestal uit 5-6 lagen. elke laag is een bepaalde gedachte gang. de meeste mensen komen niet verder dan 3-4. geef ze een boek zoals een bijbel met 17 lagen en je begrijpt dat niemand het begrijpt.
pi_28285909
quote:
en ja...... reiki schijn populair te zijn op het moment. reden te meer om uit te kijken voor charlatans die daar een slaatje uit slaan.

Wil niet zeggen dat er niet een boel goeds in kan zitten en het dan maar afgeschreven moet worden, toch.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 27 juni 2005 @ 22:19:11 #19
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28285971
quote:
inderdaad steeds meer mensen doen reiki. maar veel mensen zitten nog in die fase dat ze nog "wakker" en bewust moeten worden. meeste die ik ken zijn niet verder gegaan dan graad 2 omdat ze toen al hun werkelijke richting gevonden hadden waarin ze alles leerde dat voor hun op toepassing was.

dus je hoeft niet te beginnen en te denken....nu moet ik wel tot ik master ben. nee je kunt stoppen wanneer je wilt.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:21:47 #20
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28286070
precies nok nok. moet je er in verdiepen en iemand vinden waar je je goed bij voelt. die connectie heb je nodig en krijg je niet zomaar bij iedereen.

wat mij persoonlijk tegenstaat zijn die weekenden waarin een massa productie plaatsvind. veel mensen in 1 gebouw voor 1 weekend die van 1 naar 4 gaan in zo'n korte tijd. dat is slecht en duur.

je moet tijd er tussen laten zitten om de materie op te nemen en te verwerken en te begrijpen voor je door gaat. waarom denk je dat budhistische monniken zo ontzettend lang bezig zijn voor ze weer verder gaan?

en ja mijn geloofs ideeen komen dichter bij het budhisme dan wat anders
pi_28286140
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:21 schreef Enyalius het volgende:
precies nok nok. moet je er in verdiepen en iemand vinden waar je je goed bij voelt. die connectie heb je nodig en krijg je niet zomaar bij iedereen.

wat mij persoonlijk tegenstaat zijn die weekenden waarin een massa productie plaatsvind. veel mensen in 1 gebouw voor 1 weekend die van 1 naar 4 gaan in zo'n korte tijd. dat is slecht en duur.

je moet tijd er tussen laten zitten om de materie op te nemen en te verwerken en te begrijpen voor je door gaat. waarom denk je dat budhistische monniken zo ontzettend lang bezig zijn voor ze weer verder gaan?

en ja mijn geloofs ideeen komen dichter bij het budhisme dan wat anders
Ja.... die vraag stelde je straks maar bijna niemand beantwoordde die. inclusief jijzelf, tot nu toe
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 27 juni 2005 @ 22:25:37 #22
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28286205
welke vraag? die van "wat is jullie visie over religies in het algemeen?"?

trouwens heeft iemand hier de film Waking Life gekeken? een echte aanrader. zag het voorbij komen in een topic op deze forum en meteen even geprobeerd. zeer zwaar en filosophish
pi_28286288
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:25 schreef Enyalius het volgende:
welke vraag? die van "wat is jullie visie over religies in het algemeen?"?

trouwens heeft iemand hier de film Waking Life gekeken? een echte aanrader. zag het voorbij komen in een topic op deze forum en meteen even geprobeerd. zeer zwaar en filosophish
Weet je wat het punt is....... alleen het woord film maakt me al slaperig
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 27 juni 2005 @ 22:29:19 #24
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28286349
nou deze film gaat over slapen

een kijk op de maatschappij, evolutie, de gedachten van de mens, is de wereld echt of een droom waarin we dromen dat soort zaken.

hij is apart...
pi_28286709
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:29 schreef Enyalius het volgende:
nou deze film gaat over slapen

een kijk op de maatschappij, evolutie, de gedachten van de mens, is de wereld echt of een droom waarin we dromen dat soort zaken.

hij is apart...
Wel allemaal dingen die ik me ook wel eens afvraag. Misschien moet ik hem een keer kijken om een uur of 12 's middags. dan blijf ik vast wel wakker.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')