Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik het grondig met jullie eens ben, maar ooit was ik geloof ik ook zo.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Welke stomme mongool neemt er uberhaupt een krant mee naar college, ga dan niet ofzo. Kansloos, college verpesten voor anderen.
Was trouwens ook een keer bij Sixpack, gingen ze kijken hoe ver je kon gaan met eten tijdens een college. Pizzakoerier kwam gewoon binnen, pizza eten mocht gewoon, alleen de bestelde rijsttafel ging iets te ver
Ik heb vorig jaar voor Staats- en Bestuurs echt 100000 arresten met noten van Nijmijer gelezen (over permanente bewoning van vakantiehuisjes en handhavingsverplichtingen enzo..).quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:48 schreef DonStefano het volgende:
Kennen de Utrechters hier toevallig ene Tonny Nijmijer? Grappig, gezet mannetje van bestuursrecht. Was tot afgelopen jaar werkzaam als docent in Utrecht, maar hij inmiddels heeft 'n mooie promotie naar de Nijmeegse uni gemaakt....
quote:Op donderdag 22 september 2005 20:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Wanneer is de eerste SC Rechten-meeting? Allemaal Vermande-toga-shortjes om en rechtbankje spelen!
quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:12 schreef Andoire het volgende:
[..]
![]()
De oorspronkelijke ts is erg tevreden met Kluwer![]()
(alleen beetje jammer dat Kluwer niet zo'n apart Strafrecht bundeltje heeft als de Vermande. Die dingen zijn zo handig en kleinMaar ja, het papier van Kluwer is gewoon mooier en zo
)
Ot; Goederenrecht is echt een klotevak. Week 4 komt eraan en ik snap er de ballen van![]()
![]()
Is dat te koop bij Scheltema?quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:13 schreef Leonoor het volgende:
[..]Goederenrecht
Try Fesevur, die man heeft echt een briljant boekje geschreven, als je dat gelezen hebt heb je er nooit meer vragen over (en z'n hoorcollege's zijn ook geweldig: Geen sheets, af en toe maakt hij een tekeningetje op de overheadprojector met wat lijntjes en pijltjes en letters
)
Goederenrecht is okee. Die systematiek bevalt me wel.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:13 schreef Leonoor het volgende:
[..]Goederenrecht
Try Fesevur, die man heeft echt een briljant boekje geschreven, als je dat gelezen hebt heb je er nooit meer vragen over (en z'n hoorcollege's zijn ook geweldig: Geen sheets, af en toe maakt hij een tekeningetje op de overheadprojector met wat lijntjes en pijltjes en letters
)
Goederenrecht is juist, in tegenstelling tot verbintenissen & overeenkomstenmeuk, lekker concreet en heerlijk gestructureerdquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:12 schreef Andoire het volgende:
Ot; Goederenrecht is echt een klotevak. Week 4 komt eraan en ik snap er de ballen van![]()
![]()
Ja, die Pitlo-reeks is echt onleesbaar. Wij moesten deel 2 hebben voor ondernemingsrecht.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef Andoire het volgende:
[..]
Is dat te koop bij Scheltema?
Ik heb nog Brahn Reehuis liggen (contractenrecht/aansprakelijkheidsrecht/ beetje goederenrecht in een niet al te dik boek samen). Misschien moet ik dat eens gaan lezen of zo...
Want voor goederenrecht lezen wePitlo
![]()
.
1 bladzijde daarvan lezen kost mij al een dag of zo![]()
En dat kreng is DIK!![]()
En dat is dus een 5ec vak, dus tentamen is al over een maand![]()
![]()
Jou wel, ja.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef Pool het volgende:
[..]
Goederenrecht is okee. Die systematiek bevalt me wel.![]()
Hm, ik heb nog 3 van die rode boeken liggen ergens... Maar die vond ik ook vervelend, vandaar dat ik toen Brahn had gekochtquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, die Pitlo-reeks is echt onleesbaar. Wij moesten deel 2 hebben voor ondernemingsrecht.
Gelukkig hadden we voor goederenrecht het boek van Snijders & Rank-Berenschot uit de rode reeks. Die was wel te doen.![]()
Dan is het inderdaad geen leuk vak nee. Op zich struikelden er bij ons ook best wel wat mensen over.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:20 schreef Andoire het volgende:
[..]
Jou wel, ja.
Mij totaaaaal niet. Op het eerste hoorcollege zeiden ze al dat dit een 'logica vak' is.
En nou heb ik de pech dat ik echt super onlogisch ben.![]()
![]()
De Awb is best wel rechtlijnig ja.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Goederenrecht is juist, in tegenstelling tot verbintenissen & overeenkomstenmeuk, lekker concreet en heerlijk gestructureerdNiks geen gezever over 'redelijkheid en billijkheid' of 'zoals in het maatschappelijk verkeer betaamt', maar gewoon 'zo staat het in de wet'
Het is zo rechtlijnig, het lijkt de Awb wel
Tnx, zal het nodig hebbenquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:25 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad geen leuk vak nee. Op zich struikelden er bij ons ook best wel wat mensen over.
Succes in ieder geval.![]()
Fesevur kan je hier kopen. Echter, goederenrecht is gewoon heavy shit maar wel onwijs gaaf als je 't snaptquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:23 schreef Andoire het volgende:
[..]
Hm, ik heb nog 3 van die rode boeken liggen ergens... Maar die vond ik ook vervelend, vandaar dat ik toen Brahn had gekocht
Ik zal eens rondkijken naar dat boek wat Leonoor net noemde.![]()
Joh, je meent hetquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:32 schreef The_Duce het volgende:
[..]
dan moet je maar aan de slag met je luie reet!![]()
Herkenbaar! In m'n eerste (anderhalf jaar?) van m'n studie was ik volgens mij echt een grote irritatiebron voor anderen tijdens hoorcollege's.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:54 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik het grondig met jullie eens ben, maar ooit was ik geloof ik ook zo.![]()
In mijn jaartje economie dan hè, daarna bij rechten was ik uiteraard doodserieus.![]()
Ha! Rechtbankje spelen in de JBquote:Op vrijdag 23 september 2005 18:23 schreef Leonoor het volgende:
[..]Ivo Giesen
Die geeft pas Kernvak Privaat. Wat een schatje!
En als extra bonus geeft hij ook nog goede colleges!
En in de JB is geen bier, maar we ging toch rechtbankje spelen
We kunnen altijd nog doorschuiven naar De Luifel natuurlijk, of Hemingway of of of...
Aaaah je kent Tony ook! Vandaar dat ik al zei, we nodigen hem ook gewoon uit... En ja, in de wandelgangen heet hij al de bibliotheek-gestapo...quote:Op vrijdag 23 september 2005 23:57 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ha! Rechtbankje spelen in de JB. Dan komt die nazi van een congierge langs: "Kein Geräusch machen bitte!
"
Heerlijk ook hoe die gast mensen aanspreekt op ongeoorloofd drinken in de JB: "Drinken in de JB is niet toegestaan, behoudens een flesje water". Fantastisch die toon! Alsof ie een versje opleest.
Ik was te laat en moest achteraan zittenquote:Op maandag 26 september 2005 18:55 schreef Leonoor het volgende:
Wat een stilte...
Maar goed, ik weet nu dus EINDELIJK hoe een verrekenbeding in elkaar steekt (see: Ineke de H. is wel cool!) maar het spot-de-fokker-gebeuren is een beetje in het water gevallen, waar was je nou met je hint...?
quote:Op maandag 26 september 2005 22:44 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik was te laat en moest achteraan zitten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |