niet om flauw te doen, maar een wetboek heeft een inhoudsopgave (zowel Algemeen als Alfabetisch), een register (trefwoorden), etc. ik neem aan dat dat zelfs in de Kluwer is opgenomen (ben Vermande-gebruiker)quote:Op maandag 12 september 2005 11:02 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Zit nu 4 dagen op de de uni van Nmgn
Maar waar vind ik in het wetboek gemakkelijk
bijv art 31 woningwet
art 8 wegenverkeerswet
art 139 gemeentewet..
in welke delen moet ik dan zoal kijken..
En ook zie ik dat het wetboek ingedeeld is in
XI wetb. strafr. C.A.
XII wetb. v . strafr. C.A.
wat is het verschil tussen deze 2 dan?
haha .. ik had het vanmiddag al gevonden tijdens de werkgroep.. maja had even niet aan dat register gedacht .. dus heb nu geen vragen meerquote:Op maandag 12 september 2005 11:44 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
niet om flauw te doen, maar een wetboek heeft een inhoudsopgave (zowel Algemeen als Alfabetisch), een register (trefwoorden), etc. ik neem aan dat dat zelfs in de Kluwer is opgenomen (ben Vermande-gebruiker)
wat betreft die titel X! en XII, om het verschil er tussen te ontdekken zul je toch zelf even moeten kijken. misschien is 1 van beiden een invoeringswet/wijzigingswet of heeft Kluwer het Wetboek van Strafrecht om wat voor reden dan ook opgesplitst. maar je leert je Wetboeken (Vermande/Kluwer/iets anders) altijd het beste kennen door er gewoon eens in te lezen, er door heen te bladeren. wat staat er? waarom staat het er? is het logisch dat het hier staat? etc.?
en maak je vooral niet te druk als je na een paar dagen dingen nog niet kunt vinden, dat gebeurd zelfs doorgewinterde advocaten nog wel. het is gewoon een kwestie van 'al doende leert men'.
Ik heb er geen gekregen!quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:47 schreef Leonoor het volgende:
Ik wil ook zo graag zo'n schortje van de Vermande... Iemand er 1 over![]()
Ik ga me maar weer even op vangstquota buigen, heeeerlijk EPR...
Had ik net al mijn hoop op jou gevestigd...quote:
Oeff, dat is dan een teleurstelling. Heb jij Ineke de Hondt. Een heks is dat joh: "Oh, Dorresteijn geeft vele hogere cijfers dan mijquote:Op woensdag 14 september 2005 09:36 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Had ik net al mijn hoop op jou gevestigd...
Ben je ook zo'n fan van Ineke de Hondt trouwens? Heb personen- en familierecht van haar, ze is echt zooo leuk!
Ja, idd. Ik was er ook al verbolgen over!quote:Op woensdag 14 september 2005 13:44 schreef boyv het volgende:
"Dan mij"
Als ze dat werkelijk heeft gezegd mag ze weer regelrecht terug naar de basisschool
Ik ben fan van Ineke! Ze herkende mij zelfs nog van grondslagen privaatquote:Op woensdag 14 september 2005 13:48 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ja, idd. Ik was er ook al verbolgen over!
Loeb is idd niet echt een succes. Daarnaast zal het voorbereid op werkgroep aankomen ook wat problemen gaan opleveren ben ik bangquote:Op donderdag 15 september 2005 08:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik ben fan van Ineke! Ze herkende mij zelfs nog van grondslagen privaat
En according to mijn clubgenootje is die Loeb al helemaaal geen succes! Ga je nog JB'en vandaag?
Aaaah wil je mijn antwoorden kopieren voor je bonus-tien?quote:Op donderdag 15 september 2005 15:28 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Loeb is idd niet echt een succes. Daarnaast zal het voorbereid op werkgroep aankomen ook wat problemen gaan opleveren ben ik bang![]()
EPR is Europees Privaatrecht? Lijkt me ook nietsquote:Op donderdag 15 september 2005 15:58 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Aaaah wil je mijn antwoorden kopieren voor je bonus-tien?
EPR is echt best een beetje droog.. Tegenvaller, studeertechnisch!
Europees recht. Saaier kan haast niet.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:58 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Aaaah wil je mijn antwoorden kopieren voor je bonus-tien?
EPR is echt best een beetje droog.. Tegenvaller, studeertechnisch!
Ooooh ik was er ook! Maar EPR is Economisch Publiek Recht..quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:05 schreef The_Duce het volgende:
[..]
EPR is Europees Privaatrecht? Lijkt me ook nietsNatuurlijk kopieer ik geen antwoorden, lees het liever zelf
![]()
Ga zo voor 't eerst dit studiejaar maar weer eens JB-en.
Ik heb 'm !quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:47 schreef Leonoor het volgende:
Ik wil ook zo graag zo'n schortje van de Vermande... Iemand er 1 over![]()
Ik ga me maar weer even op vangstquota buigen, heeeerlijk EPR...
Nijmegen!!quote:Op woensdag 14 september 2005 18:45 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Yvonne Quispel van inleiding Nederlands recht... die is dus mega lekker
Nijmegen ..
Nog 2 jaar en dan mag ik een echte aan (or at least.. dat hoop ik), dus pram de vermande schortjes!quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:13 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik heb 'm !Maar ga 'm niet weggeven. Ik beleef teveel plezier met "advocaatje spelen". Schort om, en gaan!
Gelukkig is het voor komende week niet veel. Ben pas vanmiddag begonnen met lezen en werd om half 5 de JB al uitgetrapt. Maar is Tony echt weg dan? Ik zal 't binnenkort eens aan die nieuwe freako vragen. Erger dan Tony kan gelukkig nietquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:09 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ooooh ik was er ook! Maar EPR is Economisch Publiek Recht..
Tony is trouwens al heel langniet meer gesignaleerd in de JB! (Ik hoopte dus dat ik even mijn nieuwe hockeystick tijdelijk ter bewaring af kon geven aan de balie, maar helaas, het gestapo-beleid wordt voortgezet, dus ik ben weer thuis..).
Deze week is personen- en familie echt reteweinig (en helemaal niet zo interessant..)...
Maar, privaat rules, publiek en europees zuigt, ik ben het er volledig mee eens!
haha, ja ik wilde het zonet ook al gaan vragen...quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:56 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Gelukkig is het voor komende week niet veel. Ben pas vanmiddag begonnen met lezen en werd om half 5 de JB al uitgetrapt. Maar is Tony echt weg dan? Ik zal 't binnenkort eens aan die nieuwe freako vragen. Erger dan Tony kan gelukkig niet
Gratis advies:quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
haha, ja ik wilde het zonet ook al gaan vragen...
Nu mijn fiets is overreden door een vuilnisauto (), zou ik mijn claim moeten indienen bij de Reinigings- en havendienst of bij Afdeling Risicobeheer (pdf) ?
Ik heb een mooie getuigenverklaring en aangifte, dus centjes moet ik sowieso krijgen...
quote:In dit televisieprogramma van de NCRV worden conflicten van mensen voorgelegd aan een echte rechter, die een bindende uitspraak doet. Net als bij de uitspraak van een echte rechtbank is men verplicht het bindende advies op te volgen. De Rijdende Rechter is er ook voor mensen die nog geen conflict hebben en dit via bemiddeling willen voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |