abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28277098
Je hoort zo vaak, als het om paragnosten, paranormaal healers, auralezers magnetiseurs tarotkaartenleggers e.d gaat, dat als ze geld voor hun diensten vragen het wel oplichters zullen zijn, want anders vragen ze toch geen geld voor de dingen die ze doen?

Wat is jullie mening hierover.....?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 27 juni 2005 @ 16:50:26 #2
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28277141
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:49 schreef vamperotica het volgende:
Wat is julie mening hierover.....?
Oplichters die grif gebruik maken van het feit dat deze planeet bevolkt is met labiele, goedgelovige mensen met geld teveel.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:53:38 #3
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28277244
zoals met alles zijn er mensen die het werkelijk kunnen en mensen die oplichten. paragnosten zijn geen uitzonderingen. je moet voorzichtig zijn voor je prijs geeft voor een. altijd even kijken en zo.

ik weet gelukkig als mensen liegen of niet dus dan weet ik of ik bij die paragnost moet wezen of juist niet.

als ze relatief veel geld vragen weet je bij voorbaat al dat het niks is
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  maandag 27 juni 2005 @ 16:54:41 #4
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28277278
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:53 schreef Enyalius het volgende:
ik weet gelukkig als mensen liegen of niet dus dan weet ik of ik bij die paragnost moet wezen of juist niet.
Dat lees je af aan hun aura? Mijn god, wat een bullshit... Mag ik eens langskomen en je een leugen vertellen?
pi_28277318
imo..... Als het iemand is die daar een dagtaak van maakt en dus niet toekomt aan een andere manier op het dagelijks brood te verdienen kan er iets voor vragen bij wijze van vergoeding. Maar als je jezelf verrijkt op die manier ben je niet meer puur bezig. Dan verlies je jezelf in geld en zul je je gave verliezen.
En als je er dan geld voor vraagt en je komt iemand tegen die je hulp nodig heeft maar er niet voor kan betalen dan doe je wat je kunt zonder er iets voor te vragen. Want doen wat je kunt voor iemand is de reden dat je die gave hebt. Niet om er zelf schathemeltje rijk van te worden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 27 juni 2005 @ 16:57:59 #6
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28277373
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:54 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat lees je af aan hun aura? Mijn god, wat een bullshit... Mag ik eens langskomen en je een leugen vertellen?
is goed. en nee ik lees het niet uit hun aura.

zodra er onzin in een boek staat bijvoorbeeld. hoef ik alleen al in de beurt van het boek te komen en ik weet al, door middel van een enorme migraine die begint op te zetten dat het niet klopt. als ik wegga uit die boekenafdeling verdwijnt de migraine weer. simpel eigenlijk.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:59:08 #7
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28277400
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:55 schreef nokwanda het volgende:
imo..... Als het iemand is die daar een dagtaak van maakt en dus niet toekomt aan een andere manier op het dagelijks brood te verdienen kan er iets voor vragen bij wijze van vergoeding. Maar als je jezelf verrijkt op die manier ben je niet meer puur bezig. Dan verlies je jezelf in geld en zul je je gave verliezen.
En als je er dan geld voor vraagt en je komt iemand tegen die je hulp nodig heeft maar er niet voor kan betalen dan doe je wat je kunt zonder er iets voor te vragen. Want doen wat je kunt voor iemand is de reden dat je die gave hebt. Niet om er zelf schathemeltje rijk van te worden.
zoals een zekere amerikaanse dame die reiki uitbuit. vele boeken en drankjes en amuletten e.d. die ontzettend duur zijn. :S
pi_28277413
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:54 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Wat ga je vertellen... dat je hetero bent ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 27 juni 2005 @ 17:00:11 #9
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28277437
uhm...is dat niet een erg duidelijk inkoppert.
  maandag 27 juni 2005 @ 17:05:39 #10
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28277596
Geld vragen... meestal staat zoiets mij gelijk al tegen, maar dat komt waarschijnlijk door de extreme bedragen die je af en toe tegen komt.
Toch denk ik niet dat het persé iets over de al dan niet inzichten zegt die de persoon in kwestie heeft. Meer met het materialistische menselijke deel.

Of ik helemaal tegen geld vragen ben ?
nee, die persoon maakt tijd vrij om iets voor jou te doen.
Die tijd had hij/zij ook kunnen gebruiken om te werken of iets anders te doen.
Ikzelf vind het realistisch dat als iemand tijden inpland anderen te helpen dat niet ten koste hoeft te gaan van de persoon zelf.
Een vergoeding vragen vind ik dus ook normaal.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28277699
Artsen proberen je toch ook te genezen tegen een zeer hoge vergoeding?
En laten we wel wezen, dat lukt ook heel vaak niet of gaat fout (ok als je een botbreukje hebt kunnen ze wat, maar verder..). In mijn optiek is het met de reguliere én alternatieve geneeskunde erg slecht gesteld
  maandag 27 juni 2005 @ 17:11:17 #12
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28277747
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:09 schreef flubub het volgende:
En laten we wel wezen, dat lukt ook heel vaak niet of gaat fout (ok als je een botbreukje hebt kunnen ze wat, maar verder..). In mijn optiek is het met de reguliere én alternatieve geneeskunde erg slecht gesteld
Als je op die manier wil redeneren zou alternatieve geneeswijzen ook onder de verzekering moeten vallen.

En trouwens.. niet alles is gericht op genezen. Je hebt allerlei zaken waarvoor je naar ene paragnost e.d. kan gaan.
Sir Winston Churchill
pi_28278159
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:11 schreef Mirage het volgende:

[..]

Als je op die manier wil redeneren zou alternatieve geneeswijzen ook onder de verzekering moeten vallen.

En trouwens.. niet alles is gericht op genezen. Je hebt allerlei zaken waarvoor je naar ene paragnost e.d. kan gaan.
Het lijkt mij dat je naar een paragnost oid gaat, nadat je al het andere hebt geprobeerd.. Nouja, ik zou verder niet echt weten waarom je erheen gaat.. ik bén er weleens heen geweest, omdat ik maar niet van mijn hoofdpijn afkom, maar het hielp helemaal niks (ik vind het ook onprettig). Mijn verzekering vergoed overigens alternatieve geneeswijzen wel deels.

Waarom gaan mensen er dan nog meer heen? Willen ze dat er voor hun in hun toekomst gekeken wordt of contact met het 'hiernamaals' oid?
pi_28278250
Ik vind het kwakzalverij, geen van hen kan echt keiharde bewijzen of feiten op tafel leggen...

Laat ze maar eens bewijzen dat ze ECHT gelijk hebben.

Iedereen heeft vermoedens en ideeen, daar hoef je geen paragnost voor te zijn.

Ik geloof in het eigengevoel van de mens, als jij denkt beter te worden, dan word je dat ook. Of als je bijv. later gelukkig word, dan word jij dat ook (hopelijk). Zo'n paragnost kan bij een persoon een positieve voorstelling laten zien, waardoor die persoon zich opeens stukken beter voelt. Ligt er dus maar aan of je erin gelooft en wilt geloven

Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28278332
PS. Het lezen van dit bericht kost ¤ 10,- als je gelooft wat ik net schrijf
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28278356
edit:dubbelpost, foutje...

[ Bericht 46% gewijzigd door g1id op 27-06-2005 17:32:09 (dubbelpost) ]
  maandag 27 juni 2005 @ 17:32:38 #17
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28278409
tja waarom ga je naar een paragnost.

er zijn hoofd "gaven" war je van uitgaat. helderziendheid, helderwetend, heldervoelend etc.
daarin heb je zoveel verschillende manieren om die gaven te gebruiken, dat verschilt per persoon.

de 1 leest tarot, de ander leest theeblaadjes, ander leest bloemblaadjes, de ander krijgt simpelweg een visioen in hun slaap. allemaal vormen van helderziend zijn. snap je?

op die manier bezitten vele mensen verschillende kwaliteiten. helaas zijn de meeste er niet krachtig in no matter what ze zelf beweren. maar ze zitten wel op het goeie pad en hebben nog wat meer oefening nodig.

er zijn paragnosten die een zielen healing/reading doen bijvoorbeeld. ze bekijken je ziel en je vorige levens. en helpen jouw om bepaalde obstakels te overwinnen om zo verder te groeien. sommige mensen hebben last van chronische nekpijnen bijvoorbeeld die niet genezen kunnen worden door de medische wetenschap. meestal is dit een geval dat je ziel/aura scheef staat. dit kan door een traumatische ervaring uit je vorige leven zijn. die persoon die zielen healing/reading doet kan dit voor je oplossen met jouw hulp en de pijn wegnemen en tegelijker tijd jouw meer inzicht verschaffen.

zo zijn er ook anderen die jouw gids zien en teken en weet ik veel wat voor kleine dingetjes nog meer.
pi_28278756
Ik heb dus al sinds ik me kan herinneren last van hoofdpijn, zo'n 1x in de week ongeveer. Ook heb ik er nog gigantische nekpijn bij, neurologen, artsen, scans, weetikveel, allemaal heb ik het gehad, fysio, chiropractor en shit..het hielp allemaal niks..
Toen ben ik uiteindelijk ook naar een paragnost geweest, magnetiseur, astroloog, acupunctuur en nog wat van dat soort mensen, merkwaardig genoeg kwamen ze allemaal met hetzelfde, namelijk dat ik emotioneel in de knoop zit ofzo.. Ja ik weet het allemaal niet, zelf merk ik daar weinig van en al zou het zo zijn, wat kan ik daar dan aan doen? :/ Ik kan er iig erg weinig mee..
  maandag 27 juni 2005 @ 17:45:08 #19
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28278830
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:42 schreef flubub het volgende:
Ik heb dus al sinds ik me kan herinneren last van hoofdpijn, zo'n 1x in de week ongeveer. Ook heb ik er nog gigantische nekpijn bij, neurologen, artsen, scans, weetikveel, allemaal heb ik het gehad, fysio, chiropractor en shit..het hielp allemaal niks..
Toen ben ik uiteindelijk ook naar een paragnost geweest, magnetiseur, astroloog, acupunctuur en nog wat van dat soort mensen, merkwaardig genoeg kwamen ze allemaal met hetzelfde, namelijk dat ik emotioneel in de knoop zit ofzo.. Ja ik weet het allemaal niet, zelf merk ik daar weinig van en al zou het zo zijn, wat kan ik daar dan aan doen? :/ Ik kan er iig erg weinig mee..
als het goed is hebben ze je ook oplossingen aangedragen.
behandeling b.v.
Sir Winston Churchill
  maandag 27 juni 2005 @ 17:50:51 #20
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28279015
emotioneel in de knoop....tja dat zitten meer mensen ook al denken ze zelf goed in hun vel te zitten. er zijn altijd zaken die niet opgelost zijn, of zaken die je meer aangegrepen hebben dan je zelf dacht. dus zeggen dat je emotioneel in de knoop zit is vaag.

zeiden ze verder niks? wat voor soort emotie en of het iets betreft van dit leven of je vorige?
is weer een typisch iets van "weten dat de bel luid maar de klepel niet kunnen vinden" of iets in die geest

bij mijn pa waren er 2 dingen.
1. was omdat het hele sri lanka gebeuren heb meer had aangegrepen dan hij dacht. niet zo vreemd want hij was daar op vakantie en het water kwam nog geen 3 meter voor zijn neus uit de baai opzetten. maar die vrouw wist niet dat hij daar was geweest. aura op die plek recht gezet en zijn hoofdpijn was weg

2. in zijn vorige leven was er een ongeluk gebeurd met buskruit waardoor hij dus niet 100% kon horen en al angstig word als hij rook ruikt. probleem opgelost en hijs niet meer bang en kan weer beter horen.

fysieke pijnen zijn niet altijd een pijn. het kan net zo vaak een symptoom zijn van de werkelijke emotionele kwaal. psychologie kan dit beamen. ze zeggen niet voor niks "ergens mee in de maag zitten" en dat je maagpijn hebt bij erge emotionele problemen waar je regelmatig over peinst. of dat je iets niet wil horen van iemand en dus oorontsteking krijgt. dit zijn wetenschappelijk psychologisch bewezen voorbeeldjes
pi_28279156
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:50 schreef Enyalius het volgende:
emotioneel in de knoop....tja dat zitten meer mensen ook al denken ze zelf goed in hun vel te zitten. er zijn altijd zaken die niet opgelost zijn, of zaken die je meer aangegrepen hebben dan je zelf dacht. dus zeggen dat je emotioneel in de knoop zit is vaag.

zeiden ze verder niks? wat voor soort emotie en of het iets betreft van dit leven of je vorige?
is weer een typisch iets van "weten dat de bel luid maar de klepel niet kunnen vinden" of iets in die geest
Nou, in ieder geval wel in dit leven
Ze vragen welis van: Hoe de bevalling was gegaan, of het een moeilijke bevalling was.
Nou ik was helemaal niet moeilijk, ging harstikke prima Maar zelf zoiets zou het dan nog kunnen zijn, zélfs al was dat het, hoe moet ik dat dan gaan verwerken...:p
De astroloog zei dat ik een vreselijk slechte gezinssituatie had, mijn ouders pasten helemaal niet bij mij enzo (mijn moeder vond dat niet zo leuk om te horen ). Nou ze zijn niet gescheiden, geen ruzie, tgaat er hier redelijk harmonieus aan toe
Bovendien zou ik dan denken dat ik toch eerder last moet hebben van hoofdpijn als ik ergens mee zit ofzo. Dit lijkt ook niet het geval, het is volstrekt willekeurig, ik kan een superdag hebben en erna hoofdpijn krijgen of andersom, ik weet het niet. Ik weet wel dat ik tot nu toe door een ander ook nog niet geholpen ben :p
  maandag 27 juni 2005 @ 17:59:26 #22
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28279281
gaven die mensen specifiek te kennen dat die geboorte het probleem geval is? anders kan het net zo goed een ander moment zijn
en wat ging er mis of juist niet, maar dat hadden hun in gedachte?
pi_28279779
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:59 schreef Enyalius het volgende:
gaven die mensen specifiek te kennen dat die geboorte het probleem geval is? anders kan het net zo goed een ander moment zijn
en wat ging er mis of juist niet, maar dat hadden hun in gedachte?
Nee het was gewoon een vraag, of het toevallig een zware bevalling was, maar als dat niet zo was, dan is het iets anders.
Blijkbaar moet ik dus ergens wel heel erg mee zitten, maar dan ga ik alles na, ik heb echt geen rotjeugd gehad ofzo, dus ik zou het niet weten, ik zal wel gewoon moeilijk in elkaar zitten
Maar dit lijkt me erg offtopic... het ging over paragnosten ed die geld vragen

Ik ben van mening dat veel van deze mensen er echt heilig van overtuigd zijn, dat wat zij uitoefenen ook gewoon klopt. Ik zie het in zo'n optiek als een soort fysiotherapeut ofzo, je doet een therapie met iemand en daar vraag je geld voor, klaar. (dus even helemaal los van het feit of je het zelf onzin vindt) Er zitten heus wel oplichters tussen, maar ik denk niet dat ze allemaal zo zijn van "hey laat ik eens even lekker in theeblaadjes roeren en mensen wat aanpraten", die mensen geloven in zichzelf.
Nouja als er dan mensen bij hun komen die er ook in willen geloven en bereid zijn het bedrag te betalen (even serieus, dat heb je toch zelf in de hand, als je het te duur vindt ga je maar naar een ander), prima.
pi_28280118
a fool and his money will soon be parted
pi_28280586
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:34 schreef smvs het volgende:
a fool and his money will soon be parted
Dus de enige manier om niet 'fool' te zijn is om niets te kopen, en al je geld op te sparen? Wat je ook koopt, je ben toch altijd van je geld af?
pi_28280701
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:50 schreef Xebrozius het volgende:
Oplichters die grif gebruik maken van het feit dat deze planeet bevolkt is met labiele, goedgelovige mensen met geld teveel.
Ook zijn er buitengewoon veel mensen, die dermate hangen aan zekerheid en vastigheid dat ze een bepaalde dogmatiek (bv de religie, of de rationele empirie, of één of andere overtuiging) graag hun eigen zintuigen en gevoelens laten overstemmen.

Hun missionaire zendingsdrang de ander ervan te overtuigen dat slechts hún visie de ware is, is wellicht hiermee te verklaren.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:58:49 #27
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28280773
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:59 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wat ga je vertellen... dat je hetero bent ?

Ik moest lachen...
pi_28280783
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:27 schreef g1id het volgende:
Ik vind het kwakzalverij, geen van hen kan echt keiharde bewijzen of feiten op tafel leggen...

Laat ze maar eens bewijzen dat ze ECHT gelijk hebben.

Iedereen heeft vermoedens en ideeen, daar hoef je geen paragnost voor te zijn.

Ik geloof in het eigengevoel van de mens, als jij denkt beter te worden, dan word je dat ook. Of als je bijv. later gelukkig word, dan word jij dat ook (hopelijk). Zo'n paragnost kan bij een persoon een positieve voorstelling laten zien, waardoor die persoon zich opeens stukken beter voelt. Ligt er dus maar aan of je erin gelooft en wilt geloven
Je gelooft dus wel in zaken als de kracht van je gedachtes. Maar zodra je dat soort verschijnselen gaat koppelen aan een paragnost is het ineens onzin?
En waarom bewijzen; ik heb elders al uiteengezet dat bewijzen hier niet aan de orde zijn: een bewijs is een logische redenatie, die pas waarde heeft in een logisch systeem.
pi_28281993
Ik vind dus ook dat een consult bij een paragnost ( of magnetiseur, tarotlezer enz.... )
hetzelfde gezien kan worden als een consult bij een huisarts ( of tandarts, zwemleraar,kapper enz....)

maar ja, dan de vraag, wat is een redelijk bedrag, en waar is dat op gebaseerd..?
maar ook die vraag kun je stellen als het om "gewone" diensten gaat...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_28282048
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:50 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ah, rot toch op.
www.pvda.nl
Steun!
pi_28283556
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:47 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Ah, rot toch op.
Nee, totaal waar wat die jongen zegt. Ik kan jullie allemaal aanraden "Maskers en Mensen" en "Geestelijke Gaven" van Jozef Rulof te lezen. Als inleiding kun je zijn eerste boek "Een blik in het hiernamaals" lezen. De stof kan heel zwaar, of juist herkenbaar of juist weer heel beangstigend voor je zijn. De boeken beschrijven eerder de wetten en ontstaan van het helaal en de mensheid dan dat ze ingaan op paranormale verschijnselen. En juist door die simpelheid daarvan, heb je gewoon het gevoel dat het zo is als zo'n boek van hem leest.

Ikzelf vond het aangename, maar zware materie waarvan ik reeds weken nodig had het te verwerken. Ik vind het nu prettig dat ik een aanneembare uitleg heb gelezen over de zaken die mij het meest bezighielden. Achteraf geven ze toch enkele rust.

Die boeken behandelen het ontstaan van mediumschap onder de mensen. Dan weet je beter welke echte gaves heeft, en welke niet.

Om je een goed voorbeeld te geven, ben ik jaren op zoek geweest naar een bekwaam medium om van mijn nare oorsuizen af te komen. Skeptisch als ik was, was een dergelijke genezing meteen bewijs dat het wel kan. Dat echt een gene zijde bestaat. Veel mensen ben ik afgeweest, geen enkele was in staat ook maar enkele verbetering te geven. Net toen ik alle hoop opgaf, kwam er een vrouwtje dat zei medium te zijn bij mijn tante die ongeneeselijk ziek is. Zonder enig geld te vragen heeft ze mij genezen.

Hoger dan een tientje, moet je gewoon niet gaan.
  maandag 27 juni 2005 @ 21:48:36 #32
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_28284889
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:09 schreef flubub het volgende:
Kijk maar naar wat reguliere geneeskunde in slechts enkele honderden jaren heeft weten te bereiken: Gemiddelde levensverwachting omhoog van rond de 40 aan het eind van de middeleeuwen naar boven de 80 nu; zuigelingensterfte naar slechts enkele per 1000, steeds meer soorten kanker die te genezen zijn, 44 jaar geleden is m'n opa gestorven aan een hartaanval; in een soortgelijke situatie NU zou hij het waarschijnlijk overleefd hebben.
Alternatieve geneeskunde heeft NIETS van dat alles bereikt. Het enige waar alternatieve geneeskunde beter is dan reguliere, is aandacht voor de patiënt. En dat kan het lichaam bij een aantal aandoeningen inderdaad helpen te genezen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_28285066
die hogere levensverwachting komt ook gewoon deels door de betere hygiene en ontwikkeling van de technologie, niet alleen de geneeskunde. Ik vind nog steeds dat ze maar erg weinig hebben bereikt, vooral op het gebied van de neurologie schiet het nog echt niet op..ze weten zo weinig. Maargoed, er zijn mensen die zeggen dat ze door alternatieve geneeskunde genezen zijn, ik wil dat best van ze geloven (ook al werkt et bij mij niet)
  maandag 27 juni 2005 @ 21:57:11 #34
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28285167
uhm...even een kanttekening. het is allemaal wel leuk en aardig dat we langer leven. de mens is bang om dood te gaan zeker door middel van ziektes. maar ooit gedacht dat we eigenlijk de balans aan het verzieken zijn waardoor er van boven af ingegrepen moet worden? op een manier van meer en drastishere natuur rampen? die de mens nu ook weer onder controle probeert te krijgen en dat er dan gewoon een andere manier gevonden wordt dat we allemaal uiteindelijk toch sterven?
  maandag 27 juni 2005 @ 21:57:32 #35
46114 DzjieDub
pi_28285185
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:59 schreef iteejer het volgende:

[..]

Je gelooft dus wel in zaken als de kracht van je gedachtes. Maar zodra je dat soort verschijnselen gaat koppelen aan een paragnost is het ineens onzin?
En waarom bewijzen; ik heb elders al uiteengezet dat bewijzen hier niet aan de orde zijn: een bewijs is een logische redenatie, die pas waarde heeft in een logisch systeem.
Een zeer belangrijke vorm van bewijs is simpele statistiek. Heeft niets met "logische systemen" te maken, gewoon met tellen. En daar blijkt de alternatieve geneeskunde niet op te kunnen tegen de reguliere. Dat wil niet zeggen dat de reguliere geneeskunde perfect is, verre van, maar in ieder geval is het betrouwbaarder dan de alternatieve.

Bovendien: Een menselijk lichaam IS een logisch systeem. Kijk maar:
Oorzaak: Speldeprik. => Gevolg: Bloed en pijn
Oorzaak: Morfine. => Gevolg: Bewusteloosheid / slaperigheid, afhankelijk van dosis.
Oorzaak: Virale infectie. => Gevolg: Toename aantal witte bloedlichaampjes. Koorts. Zweten. Ziek zijn.
Oorzaak: Frontale botsing met een intercity op snelheid. => Gevolg: Massief trauma, die de dood tot gevolg kan hebben.
Oorzaak: Sneldelende cellen. => Gevolg: Tumoren, eventueel kanker.

Ik kan meer voorbeelden geven, maar ik denk dat dit wel een aardig beeld geeft.

...en alles wat deel uitmaakt van een logisch systeem is dus ook te "meten".
pi_28285191
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:48 schreef DzjieDub het volgende:
Kijk maar naar wat reguliere geneeskunde in slechts enkele honderden jaren heeft weten te bereiken: Gemiddelde levensverwachting omhoog van rond de 40 aan het eind van de middeleeuwen naar boven de 80 nu; zuigelingensterfte naar slechts enkele per 1000, steeds meer soorten kanker die te genezen zijn, 44 jaar geleden is m'n opa gestorven aan een hartaanval; in een soortgelijke situatie NU zou hij het waarschijnlijk overleefd hebben.
Alternatieve geneeskunde heeft NIETS van dat alles bereikt. Het enige waar alternatieve geneeskunde beter is dan reguliere, is aandacht voor de patiënt. En dat kan het lichaam bij een aantal aandoeningen inderdaad helpen te genezen.
Die hogere levensverwachting hangt met name samen met hogere hygiene, afwezigheid van oorlogen, sociale voorzieningen, betere arbeidsomstandigheden, en juist díe medicatue (nl peniciline) die volgens hetzelfde principe werken als de homeopathie: ziektes bestrijden met zichzelf, door de afweer te stimuleren.

En het gemak waarmee 'ach, beetje aandacht voor de patient' afgedaan wordt is niet terecht. WAAROM is het dan zo, dat in een menselijk organisme dat geacht wordt uit wetmatige biochemische reacties te bestaan het geven van aandacht zo belangrijk is? Het zou in een rationeel wetmatig systeem geen zak uit mogen maken! Geef je auto maar es aandacht - en ineens loopt ie beter..? Denk het niet..

Heeft de geneeskunde daar een verklaring voor, behalve een bijeengeraapte houitje-touwtje formulering die ze nooit zou accepteren als die uit de alternatieve hoek zou komen?
  maandag 27 juni 2005 @ 22:01:36 #37
46114 DzjieDub
pi_28285345
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:54 schreef flubub het volgende:
die hogere levensverwachting komt ook gewoon deels door de betere hygiene en ontwikkeling van de technologie, niet alleen de geneeskunde. Ik vind nog steeds dat ze maar erg weinig hebben bereikt, vooral op het gebied van de neurologie schiet het nog echt niet op..ze weten zo weinig. Maargoed, er zijn mensen die zeggen dat ze door alternatieve geneeskunde genezen zijn, ik wil dat best van ze geloven (ook al werkt et bij mij niet)
Dat IS de wetenschap, lieve schat. Een zekere meneer Van Leeuwenhoek die zag dat ongekookt water wemelde van de organismen. Technologie gericht op het genezen van mensen, varierend van röntgenstralen tot penicilline en noem maar op...
Hoezo neurologie? Ook daar is veel bereikt - maar inderdaad nog lang niet alles. Ik zag zelfs dat de groei van zenuwen weer gestimuleerd kan worden - zodat er over enkele (tientallen) jaren misschien zelfs hoop is dat mensen met een dwarslæsie weer kunnen lopen..
pi_28285377
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:57 schreef DzjieDub het volgende:
Bovendien: Een menselijk lichaam IS een logisch systeem. Kijk maar:
Oorzaak: Speldeprik. => Gevolg: Bloed en pijn
Oorzaak: Morfine. => Gevolg: Bewusteloosheid / slaperigheid, afhankelijk van dosis.
Oorzaak: Virale infectie. => Gevolg: Toename aantal witte bloedlichaampjes. Koorts. Zweten. Ziek zijn.
Oorzaak: Frontale botsing met een intercity op snelheid. => Gevolg: Massief trauma, die de dood tot gevolg kan hebben.
Oorzaak: Sneldelende cellen. => Gevolg: Tumoren, eventueel kanker.
Natuurlijk. Je bekijkt slechts die punten, die meetbaar zijn, die herhaalbaar zijn.
En dan ga je kraaien 'mens is een logisch systeem'.
Ja.
Zo kan ik het ook ja.
Want
Die logica zit al besloten in de selectieve manier waarop je naar mensen keek: nl alleen díe dingen meenemen die op die manier wetmatig en 'logisch' functioneren.
Je ziet je eigen uitgangspunten terug.
Methodologisch kun je geen fuck zeggen over systemen of interacties die zich afspelen in gebieden die je bij voorbaat al bij je gegevensverzamelen hebt uitgesloten.

Om het wat blonder uit te drukken: je gaat paaseieren zoeken, maar zoekt ze alleen in je eigen achtertuin. Daarna zeg je 'elders liggen geen eierern, kijk maar, ik heb ze alleen in mijn eigen achtertuin gevonden'. Tja...
  maandag 27 juni 2005 @ 22:05:34 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28285490
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:53 schreef Enyalius het volgende:
zoals met alles zijn er mensen die het werkelijk kunnen en mensen die oplichten. paragnosten zijn geen uitzonderingen. je moet voorzichtig zijn voor je prijs geeft voor een. altijd even kijken en zo.

als ze relatief veel geld vragen weet je bij voorbaat al dat het niks is
De beste FBI gasten en detectives wisten niet of een simpele chinese student loog of niet, maar jij kan wel bij iedereen zien of zie liegen?
Komaaan, sommigen kunnen het gewoon goed verborgen houden, ze geloven er zelf in.

Sommige heb je gewoon niet door, dat zijn dan niet de echte, maar degene die het best de boel bij elkaar neppen
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:16:51 #40
46114 DzjieDub
pi_28285886
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:57 schreef iteejer het volgende:

[..]

Die hogere levensverwachting hangt met name samen met hogere hygiene, afwezigheid van oorlogen, sociale voorzieningen, betere arbeidsomstandigheden, en juist díe medicatue (nl peniciline) die volgens hetzelfde principe werken als de homeopathie: ziektes bestrijden met zichzelf, door de afweer te stimuleren.
Zie antwoord hierboven.
quote:
En het gemak waarmee 'ach, beetje aandacht voor de patient' afgedaan wordt is niet terecht. WAAROM is het dan zo, dat in een menselijk organisme dat geacht wordt uit wetmatige biochemische reacties te bestaan het geven van aandacht zo belangrijk is? Het zou in een rationeel wetmatig systeem geen zak uit mogen maken! Geef je auto maar es aandacht - en ineens loopt ie beter..? Denk het niet..

Heeft de geneeskunde daar een verklaring voor, behalve een bijeengeraapte houitje-touwtje formulering die ze nooit zou accepteren als die uit de alternatieve hoek zou komen?
Da's appels met haring vergelijken natuurlijk. Als ik een deuk in je auto schup zal het nooit uit zichzelf "genezen"; maar als je een wondje (of infectie, of indigestie...) hebt genees je (meestal) wel uit jezelf. Eventueel geholpen door reguliere geneeskunde. Kortom, je lichaam is niet te vergelijken met een auto (in dit geval dan - er zijn vast wel situaties waar het wel mogelijk is )

Welnu, een verschrikkelijk versimpelde verklaring: Je hersenen sturen de biochemie van je lichaam aan. Als je hersenen "gelukkig" zijn - want je hebt net aandacht gekregen - zal het je biochemie beter beheren / aansturen dan wanneer dat niet het geval is.
Uiteraard zuig ik dit zomaar uit m'n duim nu. Het zou nog logisch kunnen zijjn ook - maar ach, ik ben zelf geen dokter. En ja, desondanks voel ik me toch gerechtigd in dit topic te reageren.
pi_28286471
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:16 schreef DzjieDub het volgende:
Zie antwoord hierboven.
Waarbij je zei dat ook die factoren door wetenschap ontstaan waren.
Het belang van riolering werd veel eerder ingezien dan dat er een fundering voor was door de ontdekking van micro-organismen.
Sociale veranderingen werden afgedwongen door een tijdgeest, door een sociale ontwikkeling.
Het is absoluut een vorm van medische arrogantie om te denken dat de verbeterde levensverwachting slechtste danken is aan het medische!

De succesvolste medicijnen stammen uit de natuur. Mensen dachten eeuwen lang dat het ze goed deed om gemalen berkeschors te vreten als ze ergens een pijntje hadden.
Bijgeloof...?
Ach, men ging es kijken wat het chemische bestanddeel daarvan was, en kwam toen terecht op allerlei salicylaten - een relatief simpel zout. Men ging de salicylaten synthetisch namaken, stopte ze in een pil, en - die pil kun je nu nog lopen, en heet aspirine.
quote:
Da's appels met haring vergelijken natuurlijk. Als ik een deuk in je auto schup zal het nooit uit zichzelf "genezen"; maar als je een wondje (of infectie, of indigestie...) hebt genees je (meestal) wel uit jezelf. Eventueel geholpen door reguliere geneeskunde. Kortom, je lichaam is niet te vergelijken met een auto (in dit geval dan - er zijn vast wel situaties waar het wel mogelijk is )

Welnu, een verschrikkelijk versimpelde verklaring: Je hersenen sturen de biochemie van je lichaam aan. Als je hersenen "gelukkig" zijn - want je hebt net aandacht gekregen - zal het je biochemie beter beheren / aansturen dan wanneer dat niet het geval is.
Uiteraard zuig ik dit zomaar uit m'n duim nu. Het zou nog logisch kunnen zijjn ook - maar ach, ik ben zelf geen dokter. En ja, desondanks voel ik me toch gerechtigd in dit topic te reageren.
Ik ben ook geen dokter, heb wel ooit es klinische psychologie gestudeerd. Toen ik nog jong was en zo Maar jouw 'verklaring' is alleen maar een beschrijving. Jij bekijkt de mens als een klont van allerlei chemische en fysische verschijnselen. Logisch dan, dat iedere verandering in de toestand van die mens, zich óók zal reflecteren in de biochemie van die persoon. Maar dat zegt niets vaan oorzaak/gevolg. Het geeft hooguit een samenhang weer, een teken dat we naar twee aspecten van één en hetzelfde verschijnsel kijken. Twee aspecten. Das iets anders dan zeggen 'oh je denkt dat je gelukkig bent, maar das onzin, komt door een hoeveelheid endorfinen die zich ergens ophouden'. Ik heb mijn Valium-voorbeeld al meerdere malen gepost hier; just the same..
  maandag 27 juni 2005 @ 22:34:59 #42
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28286594
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De beste FBI gasten en detectives wisten niet of een simpele chinese student loog of niet, maar jij kan wel bij iedereen zien of zie liegen?
Komaaan, sommigen kunnen het gewoon goed verborgen houden, ze geloven er zelf in.

Sommige heb je gewoon niet door, dat zijn dan niet de echte, maar degene die het best de boel bij elkaar neppen
kom langs om het te proberen zou ik zeggen
  maandag 27 juni 2005 @ 22:50:59 #43
46114 DzjieDub
pi_28287225
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:02 schreef iteejer het volgende:

[..]

Natuurlijk. Je bekijkt slechts die punten, die meetbaar zijn, die herhaalbaar zijn.
En dan ga je kraaien 'mens is een logisch systeem'.
Ja.
Zo kan ik het ook ja.
Dat klopt, Vriend Iteejer! Dat is nou de Krrracht van de Wetenschap. Grrrrrrr Herhaalbaarheid!
Dit waren slechts vijf voorbeeldjes. Simpele voorbeeldjes ook nog eens. Feit blijft dat een lichaam voorspelbaar reageert op willekeurig welke prikkels. Met een zekere, bepaalde afwijking; daarom reageert niet iedereen even sterk op bepaalde medicijnen, of kan de een enorme hoeveelheden arsenicum verdragen zonder zelfs maar ziek te worden en is de ander dan allang kassie. En ook dat zijn maar een paar kleine voorbeeldjes.
quote:
Want
Die logica zit al besloten in de selectieve manier waarop je naar mensen keek: nl alleen díe dingen meenemen die op die manier wetmatig en 'logisch' functioneren.
Je ziet je eigen uitgangspunten terug.
Methodologisch kun je geen fuck zeggen over systemen of interacties die zich afspelen in gebieden die je bij voorbaat al bij je gegevensverzamelen hebt uitgesloten.

Om het wat blonder uit te drukken: je gaat paaseieren zoeken, maar zoekt ze alleen in je eigen achtertuin. Daarna zeg je 'elders liggen geen eierern, kijk maar, ik heb ze alleen in mijn eigen achtertuin gevonden'. Tja...
Nope, wat jij doet is oorzaak en gevolg omdraaien. Wetenschappers gingen kijken hoe het lichaam in elkaar zit en ontdekten daar bepaalde wetmatigheden. En hoe dieper je graaft - niet letterlijk - hoe meer ieder lichaam op ieder ander lichaam lijkt - tot op het punt dat de DNA-structuur van ieder mens voor 99% lijkt op dat van willekeurig ander mens.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:52:24 #44
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28287274
inderdaad hoe dieper je graaft hoe meer iedereen op elkaar lijkt. dan komt kwantum fysika die nog dieper graaft en ziet dat alles willekeurig plaats vind zonder een rationele gedachte erachter.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:58:09 #45
46114 DzjieDub
pi_28287475
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:52 schreef Enyalius het volgende:
inderdaad hoe dieper je graaft hoe meer iedereen op elkaar lijkt. dan komt kwantum fysika die nog dieper graaft en ziet dat alles willekeurig plaats vind zonder een rationele gedachte erachter.

...en dat is quarks met meloenen vergelijken.

Doe eens even dit eenvoudig experiment: Ga op een warme zomerdag eens een kwartier lang in de volle zon liggen. Zorg wel dat je hoofd in de schaduw ligt, want we willen je niet het risico van een zonnesteek laten lopen. Ik voorspel nu, dat tijdens dat kwartier je poriën open zullen gaan staan, dat er vocht uit zal lopen dat voor een deel direct zal verdampen, dat met name de rug en de bilnaad erg vochtig zullen worden, en dat je huid iets donkerder van kleur zal worden - misschien zo weinig dat je voor- en nadien een goede chromometer zult moeten gebruiken om het verschil te kunnen meten. Voor een systeem dat volgens jou blijkbaar uit chaos bestaat vind ik dit toch wel een erg nauwkeurige voorspelling...
pi_28287776
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:50 schreef DzjieDub het volgende:
Dat klopt, Vriend Iteejer! Dat is nou de Krrracht van de Wetenschap. Grrrrrrr Herhaalbaarheid!
Dit waren slechts vijf voorbeeldjes. Simpele voorbeeldjes ook nog eens. Feit blijft dat een lichaam voorspelbaar reageert op willekeurig welke prikkels. Met een zekere, bepaalde afwijking; daarom reageert niet iedereen even sterk op bepaalde medicijnen, of kan de een enorme hoeveelheden arsenicum verdragen zonder zelfs maar ziek te worden en is de ander dan allang kassie. En ook dat zijn maar een paar kleine voorbeeldjes.
Juist! De kracht van de wetenschap! *klapf*
Maar, tegelijkertijd ook het enige gebied waarin die wetenschap geldig is. Omdat de wetenschap is opgebouwd uit HERHAALBARE fenomenen.
Wat niet wil zeggen dat alles wat NIET herhaalbaar is DUS niet bestaat of onzinnig is.
quote:
Nope, wat jij doet is oorzaak en gevolg omdraaien. Wetenschappers gingen kijken hoe het lichaam in elkaar zit en ontdekten daar bepaalde wetmatigheden. En hoe dieper je graaft - niet letterlijk - hoe meer ieder lichaam op ieder ander lichaam lijkt - tot op het punt dat de DNA-structuur van ieder mens voor 99% lijkt op dat van willekeurig ander mens.
Zucht. Gaan we weer. Hardleers stuk user met een rare nick!
Tuurlijk vond men wetmatigheden. Naar andere dingen werd niet gekeken. Daar is geen systematiek voor, dat werd de bak 'individuele spreiding', whatever.
Ook hier is alles wat men vond - uiteraard - geheel conform de filters en uitgangspunten waarmee men zocht.
Geeft niets, is zelfs legitiem, want je WILT herhaalbaarheid, omdat het DOEL van die kennis is om tot voorspelbare manipulatie van de natuur of van materie te komen.
Niks mis mee. Integendeel.
MAAR
GA dan niet lopen zeggen dat er dus niks anders bestaat dan dat, alleen maar op basis van het feit dat je eerder besloten hebt alleen maar de herhaalbare en vaste verbanden en samenhangen in je analyse te betrekken.
Naar andere dingen heb je niet gekeken.
Doe daar dan ook geen uitspraak over!
Wittgenstein en zo
  maandag 27 juni 2005 @ 23:43:18 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28289076
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:52 schreef Enyalius het volgende:
En wederom het boek:
Scientific Blunders
Lees dan het hoofdstuk "A Quantum leap into the wrong [nogiets], ik dacht direction"

Dan kan je wel de film "What the bleep do we know" gezien hebben, maar die 3 pagina's ontkrachtten heel het verhaal weer.

Et voila
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 27 juni 2005 @ 23:43:32 #48
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28289084
ik heb iets meer dan 15minuten nodig om te gaan zweten en doen
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:24:51 #49
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28290347
paragnosten etc. moeten ook eten.. best gek als je verwacht dat ze voor nop een half uurtje tegen je aan gaan zwetsen.
goedkoop is hier misschien ook duurkoop
maar als ze 700$ vragen voor een telefonische sessie van een half uur dan mag je je best afvragen wat ze dan allemaal wel niet moeten eten..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  dinsdag 28 juni 2005 @ 08:43:24 #50
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28293037
films zoals what the bleep do we know heb ik niet gezien. ik kijk films voor entertainment en haal me waarheden ergens anders vandaan. kwantum mechanica staat nog in jonge schoenen waar ze pas net een tijdje mee bezig zijn met ontwikkelen en heeft nog een lange weg te gaan. maar zoals ik wel vaker zeg, kwantum mechanica is wel de toekomst van alles.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:18:19 #51
46114 DzjieDub
pi_28295010
Jazeker, paragnosten moeten ook eten, maar als zij geld vragen voor iets dat ze beweren te kunnen vind ik dat gecontroleerd moet worden of ze hun beweringen waar kunnen maken. Hoezeer Iteejer ook probeert het menselijk lichaam te mystifiëren, het lichaam is uiteindelijk een logisch geheel van beïnvloedbare processen. Laat de paragnosten dan maar eens zien dat hun behandeling echt resultaat heeft.
De reguliere geneeskunde heeft dat zo onderhand ruimschoots bewezen; variërend van het kunnen zetten van botbreuken tot het verwijderen van tumoren, van het verlagen van de bloeddruk tot het verhogen van insuline in het bloed, en ga zo maar door, het wordt allemaal gedaan door de reguliere geneeskunde. En nee, ik zeg niet dat dat met 100 % resultaat gebeurt. Vooralsnog is er nog geen enkele alternatieve genezer die onder gecontroleerde omstandigheden hetzelfde heeft laten zien.
pi_28295970
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:18 schreef DzjieDub het volgende:
Jazeker, paragnosten moeten ook eten, maar als zij geld vragen voor iets dat ze beweren te kunnen vind ik dat gecontroleerd moet worden of ze hun beweringen waar kunnen maken. Hoezeer Iteejer ook probeert het menselijk lichaam te mystifiëren, het lichaam is uiteindelijk een logisch geheel van beïnvloedbare processen. Laat de paragnosten dan maar eens zien dat hun behandeling echt resultaat heeft.
De reguliere geneeskunde heeft dat zo onderhand ruimschoots bewezen; variërend van het kunnen zetten van botbreuken tot het verwijderen van tumoren, van het verlagen van de bloeddruk tot het verhogen van insuline in het bloed, en ga zo maar door, het wordt allemaal gedaan door de reguliere geneeskunde. En nee, ik zeg niet dat dat met 100 % resultaat gebeurt. Vooralsnog is er nog geen enkele alternatieve genezer die onder gecontroleerde omstandigheden hetzelfde heeft laten zien.
Iteejer probeert het lichaam niet te mystificeren, maar stelt dat het 'logische geheel' slechts een deelselectie is van de realiteit, en dat er naast die deelselectie DUS nog een ander gebied moet zijn. Anders zou het immers geen deelselectie zijn he
Voorlopig ben jij degene die iets probeert: nl ons wijsmaken dat slechts het reguliere bestaansrecht heeft en reëel is.

Schermen met gecontroleerde omstandigheden is als argument tegen de alternatieve geneeskunde zinloos. Want dat is júist het kenmerkende verschil. Je kunt net zo goed zeggen: 'maar jullie heten alternatieve geneeskunde'. Meer dan dat zeg je dan in feite nl niet

Maar als ik zo ongelijk heb, pls convince me.. Er staat nog een post van me hierboven..
  maandag 4 juli 2005 @ 13:55:19 #53
46114 DzjieDub
pi_28475148
OK; heel simpel:

Als je het niet kunt controleren, hoe weet je dan of het werkt / waar is?
In concreto: Als je een kwaal hebt, en je gaat naar een alternatief heler, en je hebt enige tijd later die kwaal niet meer - HOE weet je dan dat je dat te danken hebt aan de heler, en niet aan de Smarties die je gegeten hebt en die achteraf over de datum bleken, of aan de gehaktbal van afgelopen dinsdag waar Yvonne Brinta in heeft gegooid omdat het paneermeel op was, of aan het kraanwater dat op een middag nèt iets anders van kwaliteit was dan op normale dagen, of aan de manier van bukken toen je de post opraapte van de deurmat, of aan een bepaalde bacterie die je ergens in de winkel hebt opgelopen en die toevallig net de kwaal bleek tegen te gaan, of noem maar een triljoen toevalligheden op die jou zijn overkomen....

Mijn stelling is en blijft: Als er een verschil is tussen de situatie vóór en ná een bezoek aan een alternatief heler, dan is er DUS iets met de wetenschappelijke methode te controleren.

Oh, en geen verhaaltjes van "dat voel ik gewoon" of een dergelijke cop-out a.u.b.

[ Bericht 15% gewijzigd door DzjieDub op 04-07-2005 14:11:04 ]
pi_28614734
Ik vind het heel normaal als "men" er een vergoeding voor vraagt.
Er zijn vele die een eigen praktijk hebben opgezet en op de manier hun inkomen verdienen.
En wat dacht je van de uitgaven voor het volgen van cursussen en de materialen???
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:34:14 #55
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28615112
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:03 schreef draculettetje het volgende:

Er zijn vele die een eigen praktijk hebben opgezet en op de manier hun inkomen verdienen.
En wat dacht je van de uitgaven voor het volgen van cursussen en de materialen???
Dát zijn dingen die ze zelf hebben besloten.
Sir Winston Churchill
pi_28616542
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:34 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dát zijn dingen die ze zelf hebben besloten.
uiteindelijk kiezen we allemaal zelf hoe we ons brood verdienen ja, maar ik ga ook niet naar mijn werk zonder dat ik daar mijn loon voor krijg....
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:03:18 #57
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28616680
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:57 schreef draculettetje het volgende:

[..]

uiteindelijk kiezen we allemaal zelf hoe we ons brood verdienen ja, maar ik ga ook niet naar mijn werk zonder dat ik daar mijn loon voor krijg....
ik had het over het volgen van een cursus.
Sir Winston Churchill
pi_28624725
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:03 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik had het over het volgen van een cursus.
oke dat is inderdaad een eigen keuze en als ik die 1 wil volgen zou ik die ook zelf moeten betalen
maar ik vind het wel fijn te weten dat diegene die bij mij de tarot kaarten legt voor een kleine vergoeding (15 / 20 euro) daar de opleiding in nijmegen van geloof ik 3 jaar heeft afgerond

ik bedoel er eigenlijk ook maar mee dat zij ook wel eens moeten investeren.
pi_28668551
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef DzjieDub het volgende:
OK; heel simpel:

Als je het niet kunt controleren, hoe weet je dan of het werkt / waar is?
In concreto: Als je een kwaal hebt, en je gaat naar een alternatief heler, en je hebt enige tijd later die kwaal niet meer - HOE weet je dan dat je dat te danken hebt aan de heler, en niet aan de Smarties die je gegeten hebt.
Ik hoop dat ik overtuigend genoeg overkom.
Oke, ik ben een medium. Maar ik adviseer mensen ook altijd om de reguliere arts te raadplegen.
Het volgende heb ik meegemaakt. Bij een vrouw was kanker geconstatteerd. Ze hebben toendertijd een lichaamsdeel met de tumor weggehaald. De vrouw was toen genezen verklaard.
Na een paar jaar was de kanker helaas uitgezaaid naar de kaak. Ze hebben toen een stukje van de kaak verwijderd waar de tumor op zat. Het toen ontstane gat hebben ze opgevuld met een stuk bot uit het been. Echter dat nieuwe stukje bot wilde maar niet aan de kaak groeien. Het bleef los zitten. Ze heeft een paar weken iedere dag een uur in een zuurstoftent gezeten om maar voor te zorgen dat het beter zou genezen en dit ook als voorbereiding van de operatie. Door prive redenen van die vrouw is toen de operatie uitgesteld.
Die vrouw heeft zo een paar maanden mee gelopen. Met als resultaat dat het bot niet aan de kaak wilde groeien. Er zijn toen diverse foto's gemaakt.
Ik heb toen een foto van die vrouw gekregen. En via die foto had ik via telepatie contact met die vrouw.
Het resultaat is dat het bot opeens wel aan elkaar ging groeien. Die vrouw is toen nog diverse keren naar het ziekenhuis geweest en de doktoren konden maar niet begrijpen hoe het stukje bot perfect aan de kaak is gegroeid. Men zei toen letterlijk:"Dit kan niet! Hier is een wonder gebeurd" (dit heeft de vrouw later verteld).
Dit is een tijdje geleden gebeurd. De vrouw is laatst nog ter controle in het ziekenhuis geweest en de doctoren hebben haar voor genezen verklaard.
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef DzjieDub het volgende:

Mijn stelling is en blijft: Als er een verschil is tussen de situatie vóór en ná een bezoek aan een alternatief heler, dan is er DUS iets met de wetenschappelijke methode te controleren.
Er is wel degelijk een verschil tussen de situatie voor en na. Tijdens mijn behandeling is de vrouw ter controle geweest in het ziekenhuis!
Sterker nog! Ik adviseer de mensen ALTIJD de reguliere arts te raadplegen.

Zoals al eerder gezegd is, er zijn mensen die wel degelijk iets kunnen en dit ook doen. En er zijn helaas ook mensen die niets kunnen, maar zich voordoen alsof ze wonderen kunnen verrichten! En hier grof geld voor vragen!
Zoals in veel beroepssectoren zijn het wel deze personen die het voor de rest verpesten! En dat is natuurlijk jammer.
Ik vraag voor wat ik doe nooit geld! De reden hiervan is dat ik deze gave heb gekregen om mensen te helpen en niet om mensen hun portemonee lichter te maken!
The power of beauty
pi_28671258
Voor dat je ze geld geeft, geef ze een schop onder hun hol.Bedriegers.
  zondag 10 juli 2005 @ 04:18:56 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28672803
ik vind niet dat een ECHT paranormaal...wat zullen we het noemen , *helper , geld mag vragen voor zijn/haar ding.
dat is dan mijn mening .

dit wel doen is in mijn ogen compassie-loos
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_28674286
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:01 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Oke, ik ben een medium. Maar ik adviseer mensen ook altijd om de reguliere arts te raadplegen.
Het volgende heb ik meegemaakt. Bij een vrouw was kanker geconstatteerd. Ze hebben toendertijd een lichaamsdeel met de tumor weggehaald. De vrouw was toen genezen verklaard.
Na een paar jaar was de kanker helaas uitgezaaid naar de kaak. Ze hebben toen een stukje van de kaak verwijderd waar de tumor op zat. Het toen ontstane gat hebben ze opgevuld met een stuk bot uit het been. Echter dat nieuwe stukje bot wilde maar niet aan de kaak groeien. Het bleef los zitten. Ze heeft een paar weken iedere dag een uur in een zuurstoftent gezeten om maar voor te zorgen dat het beter zou genezen en dit ook als voorbereiding van de operatie. Door prive redenen van die vrouw is toen de operatie uitgesteld.
Die vrouw heeft zo een paar maanden mee gelopen. Met als resultaat dat het bot niet aan de kaak wilde groeien. Er zijn toen diverse foto's gemaakt.
Ik heb toen een foto van die vrouw gekregen. En via die foto had ik via telepatie contact met die vrouw.
Het resultaat is dat het bot opeens wel aan elkaar ging groeien. Die vrouw is toen nog diverse keren naar het ziekenhuis geweest en de doktoren konden maar niet begrijpen hoe het stukje bot perfect aan de kaak is gegroeid. Men zei toen letterlijk:"Dit kan niet! Hier is een wonder gebeurd" (dit heeft de vrouw later verteld).
Dit is een tijdje geleden gebeurd. De vrouw is laatst nog ter controle in het ziekenhuis geweest en de doctoren hebben haar voor genezen verklaard.
[..]

Er is wel degelijk een verschil tussen de situatie voor en na. Tijdens mijn behandeling is de vrouw ter controle geweest in het ziekenhuis!

Zoals al eerder gezegd is, er zijn mensen die wel degelijk iets kunnen en dit ook doen. En er zijn helaas ook mensen die niets kunnen, maar zich voordoen alsof ze wonderen kunnen verrichten! En hier grof geld voor vragen!
Zoals in veel beroepssectoren zijn het wel deze personen die het voor de rest verpesten! En dat is natuurlijk jammer.
Ik vraag voor wat ik doe nooit geld! De reden hiervan is dat ik deze gave heb gekregen om mensen te helpen en niet om mensen hun portemonee lichter te maken!
Hoe weten mensen hun weg naar jou te vinden? Als ze je nodig hebben, komen ze dan vanzelf wel op je pad?

Dus eigenlijk kun je dan ook stellen dat degene die advertenties plaatsen, en dus zoveel mogelijk mensen willen trekken, niet okay zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28675246
quote:
Op zondag 10 juli 2005 07:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hoe weten mensen hun weg naar jou te vinden? Als ze je nodig hebben, komen ze dan vanzelf wel op je pad?
Als je mensen helpt en gewoon eerlijk blijft, dan krijg je wat ze noemen mond tot mond reclame.
Dat is iets waar je geen invloed op kunt uitoefenen (maar goed ook.)
Mensen oordelen zelf wel of je betrouwbaar bent of niet.
Uiteindelijk komen de mensen vanzelf naar je toe als ze iets hebben.
quote:
Op zondag 10 juli 2005 07:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dus eigenlijk kun je dan ook stellen dat degene die advertenties plaatsen, en dus zoveel mogelijk mensen willen trekken, niet okay zijn.
Zo zou ik dat niet willen zeggen. Het beste is dat de mensen vanzelf naar je toekomen. Met reclame en derg. doe je dat geforceerd. Het is niet zo dat ik alles kan oplossen. De mensen kunnen dan valse verwachtingen krijgen/hebben.
Het is wel zo dat als er in de reclame staat dat die persoon alles kan oplossen en gegarandeerde genezing wordt beloofd, dat die persoon dat niet na kan komen.
Want wij mediums kunnen veel, echter wij kunnen niet alles. Domweg omdat we geen god zijn.
Er zijn helaas ook mensen die het tegenovergestelde beweren! Nu mag je zelf oordelen of die mensen goed of minder goed bezig zijn.
The power of beauty
pi_28675497
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:28 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Als je mensen helpt en gewoon eerlijk blijft, dan krijg je wat ze noemen mond tot mond reclame.
Dat is iets waar je geen invloed op kunt uitoefenen (maar goed ook.)
Mensen oordelen zelf wel of je betrouwbaar bent of niet.
Uiteindelijk komen de mensen vanzelf naar je toe als ze iets hebben.
[..]

Zo zou ik dat niet willen zeggen. Het beste is dat de mensen vanzelf naar je toekomen. Met reclame en derg. doe je dat geforceerd. Het is niet zo dat ik alles kan oplossen. De mensen kunnen dan valse verwachtingen krijgen/hebben.
Het is wel zo dat als er in de reclame staat dat die persoon alles kan oplossen en gegarandeerde genezing wordt beloofd, dat die persoon dat niet na kan komen.
Want wij mediums kunnen veel, echter wij kunnen niet alles. Domweg omdat we geen god zijn.
Er zijn helaas ook mensen die het tegenovergestelde beweren! Nu mag je zelf oordelen of die mensen goed of minder goed bezig zijn.
Heb genoeg ervaring om te weten of iemand goed of niet goed bezig is.
En de resultaat gegarandeerd advertenties waren nou precies wat ik bedoelde.

Verdacht ik je ook niet van hoor

Jouw eigen houding hierin is wel zoals ik die ken van mensen die wel integer in hun beroep staan.
Sommigen moeten echter soms kosten maken en vragen een vergoeding om die kosten te kunnen maken. Dat kan ik me dan weer wel indenken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28686271
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heb genoeg ervaring om te weten of iemand goed of niet goed bezig is.
En de resultaat gegarandeerd advertenties waren nou precies wat ik bedoelde.

Verdacht ik je ook niet van hoor

Jouw eigen houding hierin is wel zoals ik die ken van mensen die wel integer in hun beroep staan.
Sommigen moeten echter soms kosten maken en vragen een vergoeding om die kosten te kunnen maken. Dat kan ik me dan weer wel indenken.
Ik vind onkostenvergoeding moet kunnen. De meeste mensen vinden dit ook niet erg.
Wat wij doen is eigenlijk wat de huisartsen ook doen. Daarmee bedoel ik dat ik nooit garanties geef voor het resultaat. Dit heeft te maken met de complexiteit van veel dingen. Vaak is het zo dat het een met het ander te maken heeft. Wat ik ook heel veel doe is veel aan de mensen vragen en ook goed naar mensen luisteren.
Daarbij komt het ook dat wij (het is een ongeschreven regel) een beroepsgeheim hebben. Dit is wel niet vastgelegd in de wet, maar toch.
Wat veel mensen vergeten (en ook in dit vak) is op ieder deel macht en kracht 10 delen verantwoordelijkheden zitten.
The power of beauty
  zaterdag 16 juli 2005 @ 00:00:51 #66
46114 DzjieDub
pi_28846960
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:01 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

[anekdote]
[..]

Doe je ditzelfde regelmatig? Want dan kun je je aanmelden bij de website die vermeld staat. Doe je dat niet voor jezelf, doe het dan opdat wellicht iets gevonden kan worden waardoor meer mensen dergelijke "wonderen" mee kunnen maken.
Je zegt dat je telepatisch contact met die vrouw had. Bedoel je dan echte gedachtenuitwisseling (praten zonder woorden)? Dat is gemakkelijk te controleren met de wetenschappelijke methode.
Maar alweer, waarom denk je dat precies JIJ de invloed was? Soms komt het voor dat een behandelng opeens aanslaat (en helaas komt het ook voor dat een behandeling die in eerste instantie aanslaat opeens toch niet blijkt te werken). Waarom kan dat niet hier het geval zijn geweest bij die vrouw?
Dat je geen geld vraagt siert je enerzijds, aan de andere kant: als je echt kunt waarmaken dat je mensen geneest, zal niemand er bezwaar tegen hebben als je een (onkosten)vergoeding vraagt.. Zoals je terecht zegt zijn er veel charlatans - en je ergert je daar blijkbaar aan. Denk je dan niet dat het eens tijd is om het kaf van het koren te gaan scheiden? Het genoemde onderzoek wil een poging daartoe doen.
pi_28851245
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 00:00 schreef DzjieDub het volgende:

[..]

Maar alweer, waarom denk je dat precies JIJ de invloed was? Soms komt het voor dat een behandelng opeens aanslaat (en helaas komt het ook voor dat een behandeling die in eerste instantie aanslaat opeens toch niet blijkt te werken). Waarom kan dat niet hier het geval zijn geweest bij die vrouw?
Heel simpel, omdat op dat moment geen behandeling plaatsvond.
Die vrouw heeft een zuurstof kuur gehad, ze heeft deze niet afgemaakt, omdat ze met zeer grote tegenzin naar dat kliniek ging. Ze moest iedere dat heel lang reizen en dat putte haar behoorlijk uit.
De behandeling is toen voor een half jaar stopgezet, ook omdat de vrouw een sterfgeval in de familie had.
Ik ben toen met de vrouw begonnen.
De doktoren wilden de behandeling weer starten. Voordat ze dat deden hebben ze foto's gemaakt.
Het resulteerde dat de doktoren niets meer gingen doen, omdat het al genezen was.

Wat ik ermee wil zeggen is dat ik zeker weet dat er op dat moment geen behandeling was. En dat dat al een half jaar niet was.
The power of beauty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')