Na veel gezoek in de bibliotheek en boekenwinkels, fascineerde het mij steeds meer. Te meer omdat je over dit onderwerp nooit een eenduidig antwoord krijgt.
Je word juist door dit gebrek aan informatie steeds nieuwsgieriger. Ook las ik wel dat vrijmetselarij een uit de middeleeuwen stammend genootschap van architecten/bouwers is. Maar ik vraag me dan af wat dat nou met politici te maken heeft. Hun symbolen verwijzen zogenaamd ook naar de metselarij: passer en schietlood. Je wordt doorverwezen naar "alchemie"/"alchimie" en komt bij de arabische leer uit. Het blijft heel vaag.
Of je leest alleen maar over de gewone vrijmetselarij, maar nooit over de zgn. 33-graads vrijmetselarij waar bijvoorbeeld ons koningshuis toe behoord en vele invloedrijke politici.
Dat laatste is wat me momenteel het meest interesseert. Je hoort er nooit iets over en je leest er ook nooit iets over in de media.
Wie weet mij meer te vertellen over dit onderwerp?
Geen idee eigenlijk.
Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat die hele vrijmetselarij een soort van 'old boys network' is, waar de belangrijke invloedrijke figuren in een besloten en gecontroleerde omgeving kunnen samenkomen om te bespreken wat ze te bespreken hebben.
Maar ik heb ook geen idee verder.
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 22:26 schreef gelly het volgende:
Ik ben eens een keer voor mijn werk bij zo'n genootschap geweest in Den Haag. Volgens mij is het gewoon een "besloten club van hooggeplaatste mensen die onder het genot van een glas cognac en een sigaar over dingen praten".
In "Cult and Ritual Abuse" by J. Noblitt and P. Perskin, there is a discussion in Chapter 10, Investigating Western Occultism about Gnosticism and its connection to secret societies. Alchemists might have created alter personalities, to "stay young" (child alters) or "become immortal", pass down their traits to others in their alters.
Luciferian cults (where God is capable of good and evil) are described by some of their patients. Many of these patients have alleged ritual abuse where Masonic ceremonies, items or members were there. A symbol of The Order of the Eastern Star (female branch of the Masons) is an inverted pentagram.
Some believe Masonry has promoted Gnostic thinking. Albert Pike (33 degree Mason) ties the Masons to Jacques de Molay of the Knights Templar.The Masons have helped create the Hell Fire Club (Black Masses) and the Illuminati.The KKK can be traced to a group made up of some Masons and derived rites and symbols from the Masons. "Many survivors of ritual abuse allege traumatic experiences associated with what they believe to be KKK activities, and many of these describe the KKK as a cult." (Pg, 103, Noblitt and Perskin). The following were Masons: Aleister Crowley (alleged ritual human sacrifice, O.T.O., Golden Dawn), Dr. W. W. Wescott (Golden Dawn), Karl Kellner and Theodore Reuss (O.T.O.), alleged MAFIA connection, Mazzini.
Ann-Marie Germain, 1993 thesis, (S.M.A.R.T. Issue #1), discusses alleged Masonic Ritual Abuse. "Understanding Ritual Abuse" a study of 33 R.A.'s, (from R.A. Project, 431 Auburn Blvd #215, Sacr, Ca. 95841), survivors name two groups they believe perpetrators belonged to, Masons (27%), Knights of Columbus (9%), other groups mentioned were: Rosicrucians, Eastern Star, Shriners.
Freemasons' mystery religion comes in part from Ancient Babylon, borrowing occult symbols, paraphernalia and candles. It is claimed that the Masonic history book has pictures of Ashtoreth, Dagon, Baal (associated with human sacrifices) and the Satanic Goat of Mendes. The Masons move up by degrees. 1st degree Masons are allegedly threatened with the loss of life if they divulge any secrets.
Albert Pike, "Father of Modern Masonry" Pike discusses connections of Masonry to the occult in "Morals and Dogma" (a pro-Masonic book). S.M.A.R.T. (newsletter) also has numerous letters from people alleging Masonic ritual abuse.
quote:Deze had ik al eens gezien, maar ik kom er inderdaad niet veel verder mee.
Op donderdag 18 oktober 2001 22:20 schreef cptmarco het volgende:
Ben eigenlijk ook benieuwd; de site http://www.vrijmetselarij.nl/ is ook erg vaag over het geheel.
Toch bedankt voor je link.
quote:Yes!! Dit snijdt hout!
Op donderdag 18 oktober 2001 22:47 schreef YRRAB het volgende:[..]
The FreemasonsAlchemists might have created alter personalities, to "stay young" (child alters) or "become immortal", pass down their traits to others in their alters.
www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com
Het woordje "watch" ontbrak steeds aan mijn zoek-woord.
Er staan indrukwekkende foto's op.
Ik vond ze nogal macaber van karakter eerlijk gezegd. En ik zag ook wéér steeds die passer en die soort van winkelhaak en het symbool met het oog in de driehoek (alziend oog?)
Het laat in ieder geval veel meer zien dan de gemiddelde site en de boeken (die alles te wensen overlaten). Geblinddoekte mannen met een touw om hun nek als een soort inwijdingsritueel, brrrrrr
quote:Yrrab bedankt voor weer iets wat met mijn onderwerp te maken heeft.
Op donderdag 18 oktober 2001 23:15 schreef YRRAB het volgende:
kijk ook eens naar www.bilderberg.org ,
de Bilderbergers bestaan ook één en al uit 33-gr. vrijmetselaars !
Ik las ook dat de vrijmetselaars die hoog in de orde staan, het recht hebben te doden zonder vervolgd te worden en zonder dat het bekend gemaakt wordt.
De hogere ordes kunnen met alle gemak lastige mensen uit de weg ruimen, zonder dat er ooit een haan naar kraait.
Zijn er buiten die sites, (die overigens heel veel informatie geven over het onderwerp) ook boeken die hierover gaan.
Ik lees liever grote stukken van papier.
Bij voorbaat dank
Jim Marrs; "Regeren vanuit het duister"
Michael Baigent & Richard Leigh; "De Tempel en de Loge"
William Bramley; "The gods of eden'
David Icke; "The biggest secret" & "....And the truth shall set you free"
Jim Keith; "Casebook on Alternative 3"
hoop dat je er wat aan hebt !
William T, Still; "New world order; ancient plan of secret societies"
Ed Decker; "Darker side of freemasonry"
quote:de MPS-patiënt zit te projecteren, ach gutte gut!
Op donderdag 18 oktober 2001 23:43 schreef KP het volgende:
Is het leuk om met jezelf te praten?
quote:volgens mij wordt het voor yrrab al bijna link
Op donderdag 18 oktober 2001 23:26 schreef hoogl298 het volgende:[..]
De hogere ordes kunnen met alle gemak lastige mensen uit de weg ruimen, zonder dat er ooit een haan naar kraait.
quote:Van Jim Marrs ken ik alleen "alien logboek" hierin wordt niet veel losgelaten over specifiek de vrijmetselarij. Wel grote doofpotaffaires inzake ufo's en buitenaards leven.
Op donderdag 18 oktober 2001 23:40 schreef YRRAB het volgende:
Hier zijn enkele boeken over dit topic ;Jim Marrs; "Regeren vanuit het duister"
Michael Baigent & Richard Leigh; "De Tempel en de Loge"
William Bramley; "The gods of eden'
David Icke; "The biggest secret" & "....And the truth shall set you free"
Jim Keith; "Casebook on Alternative 3"
hoop dat je er wat aan hebt !
Dat boek van Baigent & Leigh ken ik wel.
Ik denk dat ik maar naar de American Bookstore ga, of weet jij betere verkooppunten (misschien via internet)?
quote:Ik koop ze nooit via internet, ik weet wel dat je ze kunt bestellen bij "Hidden Mysteries" op het net.
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:12 schreef hoogl298 het volgende:[..]
Van Jim Marrs ken ik alleen "alien logboek" hierin wordt niet veel losgelaten over specifiek de vrijmetselarij. Wel grote doofpotaffaires inzake ufo's en buitenaards leven.
Van David Icke wil ik het nieuwste boek gaan kopen (children of the matrix).Dat boek van Baigent & Leigh ken ik wel.
Ik denk dat ik maar naar de American Bookstore ga, of weet jij betere verkooppunten (misschien via internet)?
Bij American Bookstore in de Kalverstraat in A'dam, verkopen ze die boeken op de bovenste etage, andere adressen zijn o.a. Au bout du Monde, Himalaya (Warmoesstraat) in A'dam en bij De Slegte hebben ze ook een hele zooi van dit soort boeken (ook bovenste etage)!
quote:Apart eigenlijk, een 'hidden mystery' waar inmiddels duizenden boeken over geschreven zijn...
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:21 schreef YRRAB het volgende:[..]
Ik koop ze nooit via internet, ik weet wel dat je ze kunt bestellen bij "Hidden Mysteries" op het net.
Trouwens dat oog met die driehoek staat voor 'ISIS'.
Leraar belt op: "Spreek ik met de vrijmetselaars?".
Aardrijkskundelerars net hard genoeg: "Ja wamt we gaan verbouwen!"
Einde gastdocent-verhaal.
Verbouwing is wel mooi geworden trouwens.
Maar wat het inhoud, dat heb ik tot de dag van vandaag nog nooit geweten.
quote:Het Alziend oog boven de pyramide, staat voor de reptilian/satanic forces, die deze planeet controleren en overheersen vanuit de lagere vierde dimensie, de bovenste stenen staan voor de heersende elite (illuminatie) die bewust werken voor de "reptilians", de onderste stenen in de pyramide staan voor de onderdrukte massa; DE SLAVEN die het laagst staan in de pyramide-structuur!
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:42 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Trouwens dat oog met die driehoek staat voor 'ISIS'.
Dit symbool staat ook afgebeeld op het Dollar-biljet met eronder de woorden;
Novus Ordo Seclorum= Nieuwe Wereld Orde!
quote:waarvan jij er nog geen één echt gelezen hebt, dus voor jou is de naam héél toepasselijk!
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:42 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Apart eigenlijk, een 'hidden mystery' waar inmiddels duizenden boeken over geschreven zijn..
Die piramide gebruikten de Egyptenaren ook in hun schrift, het symboliseerde nieuw, droog en veilig land.
Verder werd Amerika al sinds de ontdekking door Columbus de 'nieuwe wereld' genoemd.
Als er werkelijk een organisatie zou zijn met zo'n absolute macht als jij steeds zegt, zouden ze er dan ook niet in geslaagd zijn om er voor te zorgen dat he-le-maal niemand er ooit ook maar ene ruk van te weten zou komen?
Ik geloof best dat er multinationals zijn die achter de schermen regeringen bijsturen en zelfs manipuleren/chanteren. Maar dat gaat gewoon om een ding, poen, cash-money!
quote:Vage shit dus.
Vrijmetselarij is een methode om mensen te stimuleren bewust denkend in het leven te staan. Dat doel is niet uniek, maar de methode is dat wel: er wordt gebruik gemaakt van symbolen en rituelen. Daarbij worden dingen doorgegeven die niet zo maar in woorden te vatten zijn. In de praktijk betekent het dat vrijmetselaren proberen zichzelf als mens te verbeteren. Daarin staan ze zeker niet alleen, maar: de werkwijze is bijzonder!
http://www.stelling.nl/vrijmetselarij/ovo_remul2.html
Op deze site staan wat "ritualen".
quote:* Smots trekt barry wederom maar eens aan zijn oren en spreekt hem vermanend toe:
Op donderdag 18 oktober 2001 22:47 schreef YRRAB het volgende:[..]
The FreemasonsIn "Cult and Ritual Abuse" by J. Noblitt and P. Perskin, there is a discussion in Chapter 10, Investigating Western Occultism about Gnosticism and its connection to secret societies. Alchemists might have created alter personalities, to "stay young" (child alters) or "become immortal", pass down their traits to others in their alters.
Luciferian cults (where God is capable of good and evil) are described by some of their patients. Many of these patients have alleged ritual abuse where Masonic ceremonies, items or members were there. A symbol of The Order of the Eastern Star (female branch of the Masons) is an inverted pentagram.
Some believe Masonry has promoted Gnostic thinking. Albert Pike (33 degree Mason) ties the Masons to Jacques de Molay of the Knights Templar.The Masons have helped create the Hell Fire Club (Black Masses) and the Illuminati.The KKK can be traced to a group made up of some Masons and derived rites and symbols from the Masons. "Many survivors of ritual abuse allege traumatic experiences associated with what they believe to be KKK activities, and many of these describe the KKK as a cult." (Pg, 103, Noblitt and Perskin). The following were Masons: Aleister Crowley (alleged ritual human sacrifice, O.T.O., Golden Dawn), Dr. W. W. Wescott (Golden Dawn), Karl Kellner and Theodore Reuss (O.T.O.), alleged MAFIA connection, Mazzini.
Ann-Marie Germain, 1993 thesis, (S.M.A.R.T. Issue #1), discusses alleged Masonic Ritual Abuse. "Understanding Ritual Abuse" a study of 33 R.A.'s, (from R.A. Project, 431 Auburn Blvd #215, Sacr, Ca. 95841), survivors name two groups they believe perpetrators belonged to, Masons (27%), Knights of Columbus (9%), other groups mentioned were: Rosicrucians, Eastern Star, Shriners.
Freemasons' mystery religion comes in part from Ancient Babylon, borrowing occult symbols, paraphernalia and candles. It is claimed that the Masonic history book has pictures of Ashtoreth, Dagon, Baal (associated with human sacrifices) and the Satanic Goat of Mendes. The Masons move up by degrees. 1st degree Masons are allegedly threatened with the loss of life if they divulge any secrets.Albert Pike, "Father of Modern Masonry" Pike discusses connections of Masonry to the occult in "Morals and Dogma" (a pro-Masonic book). S.M.A.R.T. (newsletter) also has numerous letters from people alleging Masonic ritual abuse.
www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com
quote:Tja, da's een Engelse site!!
Op zaterdag 20 oktober 2001 20:35 schreef El-Lupe het volgende:
Kijk hier ook eens als je klaar bent met die site van YRRAB, voor de brood(hoog)nodige variatie enzo...
Ik ken geen Engels.
quote:Deze opera heb ik jaren geleden tig keer gekeken en beluisterd, maar ik kwam er door de boeken wel achter dat deze opera ook weer een poging is van de vrijmetselaars zelf, om de hele macabere beweging en de zaken waar ze zich werkelijk mee bezig houden, af te dekken met een "vrij onschuldige" publiekelijke "openbaring".
Op vrijdag 26 oktober 2001 21:19 schreef Seborik het volgende:
Probeer eens naar Die Zauberflöte van Mozart te gaan, of bekijk een video-opname ervan. Dat is een vrijmetselaars-opera. De symboliek van zonnen enzovoorts...
Deze opera is van net zo'n vage orde als de boekjes die je bij de gevestigde boekhandels en bibliotheek kunt halen.
Ze roepen meer vragen op dan dat ze antwoorden geven.
De vrijmetselarij van de hogere ordes, houdt de mensen kennis achter. Wij mogen bepaalde dingen niet weten, die zij wel weten.
Zij maken bijvoorbeeld altijd gebruik van astrologie, voodoo, sjamanisme, telepathie enz. enz. en "presenteren" dit soort zaken in de media als zijnde "vaag en zweverig" terwijl ze zelf dondersgoed weten dat deze kennis van zoveel waarde is dat het geheim moet worden gehouden voor de gehele mensheid.
Zo iemand als Hitler was bijvoorbeeld lid van het "Thule-genootschap". Hij had ook een astroloog "in dienst" die hem voorzag van informatie over bepaalde strategieën, etc.
De grote wereldleiders, geen enkele uitgezonderd, hebben allemaal stuk voor stuk de plicht om hun mond te houden over onderwerpen die het volk wijs zal maken en hen zal bevrijden van hun eendimensionale beleving van het leven hier op aarde.
Men wil de mens toch als slaven kunnen blijven gebruiken.
De media zijn ook in handen van deze mensen.
quote:Toch wel
Op donderdag 18 oktober 2001 22:16 schreef hoogl298 het volgende:
Vrijmetselarij....
Ik heb me nou altijd al afgevraagd wat dat precies is. Het heeft in ieder geval niets met metselaars te maken.
quote:fascinatie ja, ??
Na veel gezoek in de bibliotheek en boekenwinkels, fascineerde het mij steeds meer. Te meer omdat je over dit onderwerp nooit een eenduidig antwoord krijgt.
quote:Het gaat om het getal pi en de gulden-snede-verhoudingen bij die vrijmetselaars.
Je word juist door dit gebrek aan informatie steeds nieuwsgieriger. Ook las ik wel dat vrijmetselarij een uit de middeleeuwen stammend genootschap van architecten/bouwers is. Maar ik vraag me dan af wat dat nou met politici te maken heeft. Hun symbolen verwijzen zogenaamd ook naar de metselarij: passer en schietlood. Je wordt doorverwezen naar "alchemie"/"alchimie" en komt bij de arabische leer uit. Het blijft heel vaag.
Het heeft ook te maken met de 7 tonen, de 7 lichamen de 7 deellichamen, de 7 chakra's, de 7 kleuren etc etc.
quote:Er is een directe link met de Tempeliers.
Of je leest alleen maar over de gewone vrijmetselarij, maar nooit over de zgn. 33-graads vrijmetselarij waar bijvoorbeeld ons koningshuis toe behoord en vele invloedrijke politici.
quote:Idd heel weinig.
Dat laatste is wat me momenteel het meest interesseert. Je hoort er nooit iets over en je leest er ook nooit iets over in de media.
Ik geef toe dat reptielen en andersoortige aliens erg "cool" klinken, maar niets is minder waar:
Die "vage shit" waar velen het over hebben slaat voornamelijk op het feit dat de methodiek van de vrijmetselarij een is die het individu stimuleert om zelf zijn waarheid te vinden waar hij naar zoekt.
De analogie met de kijk op (moderne) kunst is hier dan ook niet ZO vreemd op zijn plaats, daar verschillende mensen er verschillende interpretaties op na houden wat altijd interessant is voor discussie.
Men werkt niet op de manier zoals vele denken in de zin van:
"kijk, zo werkt het en dit is de waarheid" om dan vervolgens "psst, maar niet doorvertellen he!!!" te horen te krijgen.
Soms schiet de lach wel een beetje bij mij in als ik sommige dingen hier lees
Overdrijven is blijkbaar niet zo'n kunst als ik dacht.
Wel jammer overigens dat anti-maconnieke teksten steeds vaker en sterker de mensen bereikt dan gewoon dat geen wat van vrijmetselaars zelf komt.
Maar eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat de vrijmetselarij en vrijmetselaars daar zelf ook debet aan hebben daar zij zich te weinig in het openbaar doet kennen als zodanig, hetgeen ruimte vrijbaant voor "bizarre" teksten met onjuiste visies.
De Orde wordt zich, gelukkig, ook steeds bewuster van deze kritiek
Dit boek is geschreven door een niet-vrijmetselaar die dankzij zijn achtergrond als historicus een grote bijdrage levert aan het arsenaal van boeken over de vrijmetselarij.
Kijk ook eens bij Van Stockum aan het Noordeinde in Den Haag.
Daar hebben ze een apart gedeelte dat geheel gewijd is aan de vrijmetselarij.
quote:ok ok, vergeten dat slotje te zetten..
Op dinsdag 7 januari 2003 23:28 schreef Brad het volgende:
test
maar over het algemeen: ga geen ouwe zooi opvissen, het is meestal beter een nieuwe thread te beginnen. past vaak beter bij huidige situatie.
quote:Misschien is het nog handiger om het boek THE DEADLY DECEPTION van Jim Shaw eens te lezen; dit boek is geschreven door een insider, een 33-graads Vrijmetselaar!!!
Op woensdag 8 januari 2003 00:56 schreef dr.Tesla het volgende:
Misschien is het ook handig om het boek "Vrijmetselarij in de lage landen" te lezen van prof.dr. Anton van de Sande als je ECHT geïnteresseerd bent in de vrijmetselarij.Dit boek is geschreven door een niet-vrijmetselaar die dankzij zijn achtergrond als historicus een grote bijdrage levert aan het arsenaal van boeken over de vrijmetselarij.
Kijk ook eens bij Van Stockum aan het Noordeinde in Den Haag.
Daar hebben ze een apart gedeelte dat geheel gewijd is aan de vrijmetselarij.
Of kijk op; www.freedomdomain.com/freemason.html
Beroemde 33-gr. Vrijmetselaars;
Guisseppe Mazzini (oprichter Maffia)
Joseph& Hiram Smith (oprichters Mormonen)
Albert Pike (oprichter Klu Klux Klan)
Charles Taze Russel (oprichter Jehovahs-getuigen)
Jack the Ripper
Mao
Mussolini
Hitler......oftewel, een lekker illuster gezelschap, echt een club waar je bij wilt horen-(vooral als je je verschrompelde egootje omhoog wil blazen en een corrupt machts-systeem in stand wilt houden!)
Hopelijk vallen de schellen in de loop van je VM-carriere van je ogen
quote:En dan zullen we het maar niet hebben over de illustere P2 Vrijmetselaars loge die begin jaren 80 in Italie samenzweerde om de regering ten val te brengen. En deze kwestie is zeer goed gedocumenteerd door historici. Kortom, er is genoeg literatuur waar de Vrijmetselaarij niet goed van af komt, maar daar hebben die Vrijmetselaars het nooit over..
Op woensdag 8 januari 2003 17:28 schreef PHETEP het volgende:[..]
Misschien is het nog handiger om het boek THE DEADLY DECEPTION van Jim Shaw eens te lezen; dit boek is geschreven door een insider, een 33-graads Vrijmetselaar!!!
Beroemde 33-gr. Vrijmetselaars;
Guisseppe Mazzini (oprichter Maffia)
Jack the Ripper
Mao
Mussolini
Hitler......oftewel, een lekker illuster gezelschap, echt een club waar je bij wilt horen-(vooral als je je verschrompelde egootje omhoog wil blazen en een corrupt machts-systeem in stand wilt houden!)Hopelijk vallen de schellen in de loop van je VM-carriere van je ogen
quote:Er heeft op dit moment in Italie een prominent P2(Propaganda Masonica Due)-lid stevig de touwtjes in handen: Berlusconi.....
Op woensdag 8 januari 2003 18:31 schreef Templ4r het volgende:[..]
En dan zullen we het maar niet hebben over de illustere P2 Vrijmetselaars loge die begin jaren 80 in Italie samenzweerde om de regering ten val te brengen. En deze kwestie is zeer goed gedocumenteerd door historici. Kortom, er is genoeg literatuur waar de Vrijmetselaarij niet goed van af komt, maar daar hebben die Vrijmetselaars het nooit over..
Kissinger is ook lid van P2 (waarvan niet eigenlijk??!!!)
Je hebt wel allerlei obedienties. Dat zijn clubjes waar je lid van kunt worden als je meester Vrijmetselaar bent. (3e graad, dus)
In die clubjes worden vaak meerdere graden gehanteerd. Je kunt dus bv. de 33ste graad hebben in de Schotse Ritus.
Hitler heeft de Vrijmetselarij verboden.
De loge P2 is een geval apart. Inderdaad waren daar op een gegeven moment alleen nog maar mafiosi lid en de loge werd allang niet meer erkent door de Vrijmetselarij. De namen Vrijmetselaar en Vrijmetselarij zijn echter niet beschermd, ze zijn zich gewoon Vrijmetselarij blijven noemen en daar kun je dus niets tegen ondernemen.
Ik wil echt geen enge dingen over de vrijmetselaarij horen hoor, ik ken een vrijmetselaar................
Maarja het enige wat ik weet is dat hij er 1 is en dat het een soort van broederschap is.....
Mannnnnnnnnnnn word helemaal para hiervan
Nee ff serieus, tell me more!!!!!!!!!!
quote:je vergeet mat herben....
Op woensdag 8 januari 2003 17:28 schreef PHETEP het volgende:Guisseppe Mazzini (oprichter Maffia)
Jack the Ripper
Mao
Mussolini
Hitler......oftewel, een lekker illuster gezelschap, echt een club waar je bij wilt horen-(vooral als je je verschrompelde egootje omhoog wil blazen en een corrupt machts-systeem in stand wilt houden!)
quote:Jij klinkt als iemand die er meer over weet.
Op woensdag 8 januari 2003 00:43 schreef dr.Tesla het volgende:
quote:Idd. Die zit er ook bij. Mijn vraag aan dr.Tesla:
Op woensdag 8 januari 2003 20:03 schreef mabit het volgende:
mat herben....
quote:gokje : zijn vermeende chantage over Pim. (rel van LN)
Op woensdag 8 januari 2003 20:19 schreef Num het volgende:[..]
Jij klinkt als iemand die er meer over weet.
[..]Idd. Die zit er ook bij. Mijn vraag aan dr.Tesla:
Kan jij (of anderen) een voorbeeld noemen bij Mat Herben waar de invloed van de vrijmetselarij blijkt.
quote:Dat is nou zo jammer van Mat.
Op woensdag 8 januari 2003 21:56 schreef NgInE het volgende:
maar is Mat een 33 graads !?!
Hij lijkt mij wel een aardige kerel om mee te klaverjassen.
Maar politiek en vrijmetselarij mengen is niet mijn voorkeur.
En w.b.t. die JSF heeft Mat alle schijn sowieso tegen zich.
quote:Ga je ook zo ver om de moord op Pim in zijn schoenen te schuiven. (als we toch bezig zijn)
Op woensdag 8 januari 2003 20:37 schreef mvt het volgende:
gokje : zijn vermeende chantage over Pim. (rel van LN)
reden : JSF, infiltreren LPF
Zijn er ook nog non-'truth' voorbeelden waaruit zijn metselarij lidmaatschap blijkt?
quote:Welnee, de Kleine Burgerman Mat zit waarschijnlijk nog in de Blue Degrees (de eerste 3 graadjes!), misschien wat hoger, maar marionet Mat is (nog?) lang niet bij de 33-graden aanbelandt (als ze dat al voor hem in petto hebben!)
Op woensdag 8 januari 2003 21:56 schreef NgInE het volgende:
maar is Mat een 33 graads !?!
quote:Als je me beter zou kennen zou je weten dat ik het allemaal een beetje bullshit vind, maar als je al ergens zou verwachten waarom een of andere machtige organisatie Herben (een van de grootste lachertjes onder de lijsttrekkers) zou steunen en met een bepaalde reden er in zou stoppen, dan is het hierom wel.
Op woensdag 8 januari 2003 22:12 schreef Num het volgende:[..]
Ga je ook zo ver om de moord op Pim in zijn schoenen te schuiven. (als we toch bezig zijn)
Zijn er ook nog non-'truth' voorbeelden waaruit zijn metselarij lidmaatschap blijkt?
oh, nog iets trouwens, bestaan de Knight Templar (waar volgens de verhalen, de vrijmetselaren van af stammen) nog steeds? en zo ja, hebben hun dan nog meer macht dan de vrijmetselaren?
quote:Ik kan je vertellen dat dat, naar mijn weten, nihil is.
Op woensdag 8 januari 2003 20:19 schreef Num het volgende:[..]
Jij klinkt als iemand die er meer over weet.
[..]Idd. Die zit er ook bij. Mijn vraag aan dr.Tesla:
Kan jij (of anderen) een voorbeeld noemen bij Mat Herben waar de invloed van de vrijmetselarij blijkt.
Zeker als je je voorstelt dat hij al sinds zijn fractievoorzitterschap geen tijd meer heeft voor dit soort aangelegenheden.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 09-01-2003 11:24]
quote:Oke PHETEP, misschien is het nu wel verstandig om de discussie op een dieper niveau verder te voeren aangezien ik, en ik velen met mij, weer sterk een deja-vu gevoel krijg over wie er nu gelijk heeft over de werkelijke intentie van de vrijmetselarij.
Op donderdag 9 januari 2003 15:50 schreef PHETEP het volgende:
Op; www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com/1index.html
www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com/2index.html
www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com/3index.html - staan wat verhelderende quotes van notoire Vrijmetselaar-Groot Meesters als Adam Weisshaupt, Albert Pike enz. over de ware Vrijmetselarij!!!!
Ik zeg dat de vrijmetselarij als geheel helemaal niet die snode dingen beraamt wat jij de vrijmetselarij verwijt, waar jij dan met "bewijs" aankomt zetten van mensen die in de top van die organisatie zitten of hebben gezeten.
Maar waar jij, en vele anderen, het elke keer dus over hebben is eigenlijk een kleine elite binnen die vrijmetselarij, en dus niet de algehele vrijmetselarij met al haar leden.
Ik zie dit toch meer als het gebruik van een dekmantel, want de overgrote meerderheid staat een gaat voor datgeen waarmee het zich in de openbaarheid treedt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voorbeeld:
Stel er zijn duizenden mensen die voor een bepaald ideaal staan wat zij allen met elkaar gemeen hebben.
En binnen die club zijn er 3 die er andere meningen op nahouden.
Dus kan jij dan de mening van 3 dissidenten aan al die andere duizenden mensen toeschrijven?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:Hier ben ik het mee eens. Ik denk ook dat de meerderheid van de Vrijmetselaars (de lagere graden) nette mensen zijn waar niets op aan te merken is. De hogere graden, schotse rite, 33e graad en hoger, de Illuminati-graden, dat schijnen de boefjes te zijn. Deze ordes schijnen de VM geinfiltreerd te hebben, met name via de Schotse Rite en bezorgen de VM een slechte naam en gebruiken de VM als dekmantel.
Op donderdag 9 januari 2003 17:19 schreef dr.Tesla het volgende:Ik zeg dat de vrijmetselarij als geheel helemaal niet die snode dingen beraamt wat jij de vrijmetselarij verwijt, waar jij dan met "bewijs" aankomt zetten van mensen die in de top van die organisatie zitten of hebben gezeten.
Maar waar jij, en vele anderen, het elke keer dus over hebben is eigenlijk een kleine elite binnen die vrijmetselarij, en dus niet de algehele vrijmetselarij met al haar leden.
Ik zie dit toch meer als het gebruik van een dekmantel, want de overgrote meerderheid staat een gaat voor datgeen waarmee het zich in de openbaarheid treedt.
Voorbeeld:Stel er zijn duizenden mensen die voor een bepaald ideaal staan wat zij allen met elkaar gemeen hebben.
En binnen die club zijn er 3 die er andere meningen op nahouden.
Dus kan jij dan de mening van 3 dissidenten aan al die andere duizenden mensen toeschrijven?
[Dit bericht is gewijzigd door Templ4r op 10-01-2003 12:11]
quote:Ik heb weleens gelezen waarom Hilter als Vrijmetselaar de Vrijmetselaarij verbood. Het ging er geloof ik om dat hij deze kennis bij het gewone volk wilde weghalen (net als artologie en andere occulte kennis, zoals Phetep terecht opmerkt). Niet alles is altijd wat het op het eerste gezicht lijkt. Sneaky mensen zeggen vaak het tegenovergestelde van wat ze eigenlijk willen. Niet alles is wat het lijkt. Dat is volgens velen de truc van de dit soort Illuminatie-achtige figuren: Zelf deze occulte kennis gebruiken om meer macht te krijgen, maar dit naar buiten toe verketteren en verbieden om zo "het volk" deze kennis te onthouden, om ze zo dom en machteloos te houden, zodat ze makkelijker te overheersen zijn.
Op donderdag 9 januari 2003 13:51 schreef Vixxxen het volgende:
Wat een hoop onzin over de Vrijmetselarij. Mensen die beweren dat Hitler, Stalin en Mussolini er lid van waren kennen dus duidelijk de geschiedenis niet. Tijdens het bewind van deze dictators werden Vrijmetelaren opgepakt en vermoord. Juist omdat een vrijmetselaar een zoeker naar de Waarheid is en meent dat eenieder het recht heeft deze waarheid zelfstandig te zoeken. Vrijmetselaars werken aan zichzelf om te proberen een beter mens te worden (het metselen aan zichzelf). Zij geloven in Een God niet DE God, maar dus wel in het goede. Meer weten: lees eens: Elementen van Vrijmetselarij, uitg. Strengholt,
ISBN: 90-6010-862-0.
Als ze lid zouden zijn van een voetbalclub, dan heeft die voetbalclub of het voetbalspel daar toch ook niets mee te maken.
Dat Bush christelijk is, wil toch ook niet zeggen dat iedere kerkganger oorlogszuchtig is?
Dat iedere alcoholist vroeger moedermelk heeft gedronken, wil toch ook niet zeggen dat het drinken van moedermelk tot alcoholverslaving leidt?
Dat Hitler de Vrijmetselarij verbood had vooral te maken met het besloten karakter van die verenigingen. Totalitaire regimes vinden privacy niet leuk.
En het Nazisme wilde alles uitroeien wat 'anders' was.
Bovendien had hij diverse elementen 'geleend' en in zijn eigen cultus toegepast.
quote:Stalin: 33e graads
Op donderdag 9 januari 2003 13:51 schreef Vixxxen het volgende:
Wat een hoop onzin over de Vrijmetselarij. Mensen die beweren dat Hitler, Stalin en Mussolini er lid van waren kennen dus duidelijk de geschiedenis niet. Tijdens het bewind van deze dictators werden Vrijmetelaren opgepakt en vermoord. Juist omdat een vrijmetselaar een zoeker naar de Waarheid is en meent dat eenieder het recht heeft deze waarheid zelfstandig te zoeken. Vrijmetselaars werken aan zichzelf om te proberen een beter mens te worden (het metselen aan zichzelf). Zij geloven in Een God niet DE God, maar dus wel in het goede. Meer weten: lees eens: Elementen van Vrijmetselarij, uitg. Strengholt,
ISBN: 90-6010-862-0.
Truman: 33e graads
Tru(e)man, de man die tot de atoombom besloot.
Hirosjima, Nagasaki: 33e breedte-graad
Hirosjima: 6-8-1945: 6+8+1+9+4+5=33
Truman de 33e president van de Verenigde Staten.
Bagdad: 33e breedtegraad (niet zwaarmoedig worden).
Toeval ? No way !
P.s. Hitler & Stalin hielden inderdaad niet van concurrenten.
quote:Je bedoelt die bouwvakkers die s'avonds bijbeunen ?
Op vrijdag 10 januari 2003 16:24 schreef wogoheid het volgende:
volgens mij voeren die gasten niet zoveel uit
Dat zijn geen vrijmetselaars maar freelance-metselaars.
quote:En wat zijn diens ideëen tegenwoordig dan?
Op vrijdag 10 januari 2003 17:01 schreef mvt het volgende:
eigenlijk wle leuk om te zien wie het topic ooit geopend heeft met in het achterhoofd wetende wat diens ideeen tegenwoordig zijn
quote:zoek en gij zult vinden.
Op vrijdag 10 januari 2003 18:51 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
En wat zijn diens ideëen tegenwoordig dan?
Wat Dr. Tesla volgens mij bedoeld is dat er enkele boefjes zijn, die ook lid van de Vrijmetselarij zijn. Maar dat heeft natuurlijk niets met de Vrijmetselarij te maken.
Nou ja...boefjes, A. Hitler, A. Crowley... maar het heeft wel wat met vrijmetselarij te maken. want er word dus gesuggureerd dat de vrijmetselaren een ongezonde politiek macht hebben. dus foute figuren zouden die macht makkelijk kunnen misbruiken.
Als ze lid zouden zijn van een voetbalclub, dan heeft die voetbalclub of het voetbalspel daar toch ook niets mee te maken.
nee, want met een voetbalclub kun je nou niet bepaald grote druk op invloedrijke personen uitoefenen.
Dat Bush christelijk is, wil toch ook niet zeggen dat iedere kerkganger oorlogszuchtig is?
klopt, maar Bush is een satanist...zegt David Icke. en hij heeft wel redenen om dat te geloven.
Dat iedere alcoholist vroeger moedermelk heeft gedronken, wil toch ook niet zeggen dat het drinken van moedermelk tot alcoholverslaving leidt?
nee, alcohol leid to alcohol verslaving.
Dat Hitler de Vrijmetselarij verbood had vooral te maken met het besloten karakter van die verenigingen. Totalitaire regimes vinden privacy niet leuk.
Bovendien had hij diverse elementen 'geleend' en in zijn eigen cultus toegepast.
ja, volgens veel conspiracy theoristen was Hitler een 'puppet'. een gemindcontrolde speelpop van de illuminati. (die ook in verband worden gebracht met de vrijmetselaren, het Vril genoodschap (waar Hitler ook wat ideetjes van had geleend) ect, ect.) dus ik denk idd dat zijn lidmaadschap van de vrijmetseleren daar weining mee te maken zou hebben gehad.
en trouwens, 1e, 2e en 3e graads vrijmetselaren weten weinig af van de criminele praktijken waar hogere graads leden zich mee bezig houden. (sterker nog, hun denken dat de graden niet hoger gaan dan 3) dit zijn dus onschuldige mensen en geen slecht woord over hun.
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:51 schreef NgInE het volgende:Nou ja...boefjes, A. Hitler, A. Crowley...
maar het heeft wel wat met vrijmetselarij te maken. want er word dus gesuggureerd dat de vrijmetselaren een ongezonde politiek macht hebben. dus foute figuren zouden die macht makkelijk kunnen misbruiken.
- Hitler had de Vrijmetselarij verboden, is al eerder gezegd..
nee, want met een voetbalclub kun je nou niet bepaald grote druk op invloedrijke personen uitoefenen.- Met de Vrijmetselarij an sich ook niet.
klopt, maar Bush is een satanist...zegt David Icke.en hij heeft wel redenen om dat te geloven.
- De naam David Icke is voor mij niet bepaald een argument.
nee, alcohol leid to alcohol verslaving.
- Dus moet je niet alles over een kam scheren. Dat is wat ik beargumenteer.
ja, volgens veel conspiracy theoristen was Hitler een 'puppet'. een gemindcontrolde speelpop van de illuminati. (die ook in verband worden gebracht met de vrijmetselaren, het Vril genoodschap (waar Hitler ook wat ideetjes van had geleend) ect, ect.) dus ik denk idd dat zijn lidmaadschap van de vrijmetseleren daar weining mee te maken zou hebben gehad.en trouwens, 1e, 2e en 3e graads vrijmetselaren weten weinig af van de criminele praktijken waar hogere graads leden zich mee bezig houden. (sterker nog, hun denken dat de graden niet hoger gaan dan 3) dit zijn dus onschuldige mensen en geen slecht woord over hun.
- Dus de mensen die daar dagelijks, of in ieder geval wekelijks mee bezig zijn weten nergens van? Alle 6.000 Nederlandse Vrijmetselaren weten helemaal niets? Knap dat ze dat dan zo goed verborgen houden. En knap dat jij het wel weet.
quote:Wel eens gehoord van werken op "need to know only"-basis?
Op dinsdag 14 januari 2003 08:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Volgens sommige zijn die complete hoge lagen complete onzin en worden ze alleen onder de vrijmetselaars gerekend, terwijl ze NIKS met het gros van de vrijmetselaars te maken hebben.
quote:Dan moet je zelf inmiddels wel bovenop die piramide zitten, anders kun je het echt niet weten... Wat ze voor insiders verborgen weten te houden, middels een zeer ingenieus systeem, moet voor een buitenstaander onmogelijk te achterhalen zijn.
Op dinsdag 14 januari 2003 15:48 schreef PHETEP het volgende:[..]
Wel eens gehoord van werken op "need to know only"-basis?
En waarom denk je dat er initiatie-levels en initiatie-rituelen zijn in de Vrijmetselarij; omdat dat inhoudt dat je bij elke initiatie naar een hogere graad steeds meer te weten krijgt over de werkelijke doeleinden en grondbeginselen van de Vrijmetselarij, dan is het logisch dat ze in de Blue degrees (de eerste 3 graden waartoe de meerderheid behoord, helemaal aan de onderkant van de illuminatie-piramide van kennis en macht)totaal oblivious zijn, net als kleuters op de kleuterschool geen kennis van hogere wiskunde hebben of wat dan ook, is dat nou zo moeilijk in te zien?
quote:Heb ik gedaan.. dwz. ik heb het doorgelezen en een paar dingen vielen me op: Ons bewustzijn zou al honderduizenden jaren in een soort gevangenis zitten.. De mensheid bestaat nog niet eens zolang.
Op dinsdag 14 januari 2003 16:52 schreef PHETEP het volgende:
Lees dit eens; www.projectfreedom.cng1.com/pyramid_power.html
Hij geeft waarde-oordelen. Hij voelt bv. 'negatieve vibraties' in een tempel, dat is geen argument. Het is hooguit waardevol als stemmingmakerij.
Hij doet dat dan ook, door op te merken dat je daardoor in een robot kunt veranderen. Dit wordt verder niet beargumenteerd. Het is dus baarlijke nonsens en niets anders dan kwaadsprekerij.
Uiteraard zijn er geen ramen in een maçonnieke tempel.. ze gebruiken immers lichtsymboliek.
Hij mengt controleerbare feiten en stukjes geschiedenis met zijn eigen bevindingen, wat verder niet beargumenteerd wordt.
quote:De mensheid is wel degelijk veel ouder dan we d.m.v. conditionering en disinformatie zijn gaan geloven, laat staan de zielen die die lichaamsomhulsels tijdelijk bewonen: die zijn onnoemelijk veel ouder (tenzij je een Minion incarnate, low level of mid level incarnate bent natuurlijk) Maar als je bedoelt het lichaam van de mens zoals ie is nadat er genetisch is ingegrepen en er met het DNA is gekloot door de Anunaki voor de zgn. Zondvloed, dan heb je gelijk
Op woensdag 15 januari 2003 00:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Heb ik gedaan.. dwz. ik heb het doorgelezen en een paar dingen vielen me op: Ons bewustzijn zou al honderduizenden jaren in een soort gevangenis zitten.. De mensheid bestaat nog niet eens zolang.
Hij geeft waarde-oordelen. Hij voelt bv. 'negatieve vibraties' in een tempel, dat is geen argument. Het is hooguit waardevol als stemmingmakerij.
Hij doet dat dan ook, door op te merken dat je daardoor in een robot kunt veranderen. Dit wordt verder niet beargumenteerd. Het is dus baarlijke nonsens en niets anders dan kwaadsprekerij.
Uiteraard zijn er geen ramen in een maçonnieke tempel.. ze gebruiken immers lichtsymboliek.
Hij mengt controleerbare feiten en stukjes geschiedenis met zijn eigen bevindingen, wat verder niet beargumenteerd wordt.
Die negatieve vibraties die in sommige VM-tempels hangen zijn het gevolg van het eeuwenlang ritueel mensen offeren, dimensionele poorten openen voor negatieve entiteiten etc. (daar houden uiteraard alleen de allerhoogste graden zich mee bezig, als het gewone voetvolk naar huis is!)
Nogmaals, lees eens iets van van voormalige hoge-graads Vrijmetselaars(bijv. DEADLY DECEPTION van Jim Shaw) of de Vrijmetselaars hun eigen klassiekers zoals de werken van Grootmeester Albert Pike, Manly P. Hall, Aleister Crowley etc., de relazen van voormalig Mindcontrol-slachtoffers zoals Cathy O Brien, Stewart Swerdlow, Brice Taylor, Arizona Wilder, of van ex-geheime dienst agenten zoals William Cooper, Commander X enz. enz......
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 22:12 schreef Num het volgende:Zijn er ook nog non-'truth' voorbeelden waaruit zijn (mat herben ) metselarij lidmaatschap blijkt?
-behalve dat hij het zelf openbaar verkondigd een 'katholiek' vrijmetselaar te zijn alszijnde lid van een haagse loge ( wat op zich al niet kan , de katholieke kerk heeft namelijk lidmaatschap van de VM verboden )
- Herben was persvoorlichter voor het ministerie van Defensie, een propaganda functie bij uitstek dus en door hem in handen van de Vrij metselarij
- Hij heeft zijn plaats op de verkiezingslijst van Leefbaar Nederland dmv van chantage verkregen ( dreigde met bekendmaking van Fortuyn's drugsgebruik ) de vraag is dan ook, waar heeft hij die info vandaan ?
- Fortuyn verkaste naar zijn eigen lijst en Herben ging er meteen achteraan , wat wel duidelijk maakt dat hij dicht bij Fortuyn in de buurt moest blijven.
- Fortuyn dood, Herben de man van de partij, JSF order veilig gesteld
en dat dat ziekelijke inspelen op emoties om te manipuleren "pim zou het zou gewild hebben"bla bla, "in de geest van Pim" blaat
herben = gluiperige rat
de amerikanen noemen die infiltratie tactiek 'Cointelpro'
quote:Ben het met je eens, maar om wat accurater te zijn zou ik zeggen: Volkert van der Graaf is een Cia/Bvd MINDCONTROL asset!!!!
Op woensdag 15 januari 2003 11:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
En volkert van der G is gewoon een CIA/BVD asset net zoals Joop de boer alias Joop van Tiel dat was.. Negen jaar lang actief lid van vredes en milieu organisaties en uiteindelijk toch ontmaskerd als BVD mol die al die jaren informatie doorspeelden aan de BVD over de mensen die hem als vriend beschouwde..de amerikanen noemen die infiltratie tactiek 'Cointelpro'
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 11:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
En volkert van der G is gewoon een CIA/BVD asset net
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 13:33 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Hirosjima, Nagasaki: 33e breedte-graad
Hirosjima: 6-8-1945: 6+8+1+9+4+5=33
Truman de 33e president van de Verenigde Staten.Bagdad: 33e breedtegraad (niet zwaarmoedig worden).
Hirosjima en Nagasaki liggen niet eens op dezelfde man!
Dus nu graag opnieuw:
Waarom wordt een conspiricy beweerd met breedtegraden terwijl die steden helemaal niet alledrie op die coordinaten liggen?
http://www.geocities.com/Athens/Acropolis/2663/location.html
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 15-01-2003 19:54]
quote:Helemaal waar
Op donderdag 9 januari 2003 22:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat Dr. Tesla volgens mij bedoeld is dat er enkele boefjes zijn, die ook lid van de Vrijmetselarij zijn. Maar dat heeft natuurlijk niets met de Vrijmetselarij te maken.Als ze lid zouden zijn van een voetbalclub, dan heeft die voetbalclub of het voetbalspel daar toch ook niets mee te maken.
IEDEREEN die nu nog doorgaat, krijgt een ban.
Of het nou X-Ray, Fonkmeistah, PHETEP of grote smurf is.
Ik heb godsamme al tig keer gewaarschuwd. Tis wel leuk geweest zo.
Dus mond houden of je vliegt er uit.
quote:Had ik het over conspiracy ?
Op woensdag 15 januari 2003 16:24 schreef X-Ray het volgende:
-edit-Dus nu graag opnieuw:
Waarom wordt een conspiricy beweerd met breedtegraden terwijl die steden helemaal niet alledrie op die coordinaten liggen?
http://www.geocities.com/Athens/Acropolis/2663/location.html
Nogmaals: 33e breedtegraad Nagasaki, Hirosjima, Bagdad (+/- 1 graad)
Verder: New Mexico, Florida, Bermuda Driehoek en Dallas ! en ook plaatsen in:
Israel, Afghanistan (Kaboel), Pakistan en India (Kashmir);
33e graad & kernexplosies:
Misschien heeft het te maken met een symbolische of anders een fysieke voorwaarde (Kosmisch elektro-magnetische randvoorwaarden) voor een krachtige kernsplitsing.
quote:Even de Bosatlas (50e Editie) niet bij de hand, maar de USSR ligt boven 33 Noorderbreedte en ik weet ook even niet wat de breedtegraad is van Bikini en van Mururoa.
Op woensdag 15 januari 2003 21:50 schreef M.ALTA het volgende:
Nogmaals: 33e breedtegraad Nagasaki, Hirosjima, Bagdad (+/- 1 graad)Verder: New Mexico, Florida, Bermuda Driehoek en Dallas ! en ook plaatsen in:
Israel, Afghanistan (Kaboel), Pakistan en India (Kashmir);
33e graad & kernexplosies:
Tevens vraag ik me af wat er allemaal voor leuks plaatsvind op 33 graden zuiderbreedte.
quote:Los Alomos is zo te zien 35e breedtegraad
Op woensdag 15 januari 2003 21:50 schreef M.ALTA het volgende:Nogmaals: 33e breedtegraad Nagasaki, Hirosjima, Bagdad (+/- 1 graad)
Verder: New Mexico,
quote:Bikini 12o NB
Op woensdag 15 januari 2003 22:02 schreef mvt het volgende:[..]
Even de Bosatlas (50e Editie) niet bij de hand, maar de USSR ligt boven 33 Noorderbreedte en ik weet ook even niet wat de breedtegraad is van Bikini en van Mururoa.
Tevens vraag ik me af wat er allemaal voor leuks plaatsvind op 33 graden zuiderbreedte.
op 33o ZB zie ik hooguit de lijn Sydney-Perth
Kaapstad en de lijn Beunos Aires-Santiago. Kan ik allemaal weinig spannends bij verzinnen.
Hij was zelfs voorzitter van de Haagse " Via Lucis " loge waarvan de website te vinden is op http://www.vialucis.nl
als men de site binnengaat en op de link "wat is vrijmetselarij" klikt
dan krijgt men een geschreven stuk van Mat Herben te lezen.
klikt men op de link activiteiten dan kun je het volgende plaatje aanschouwen
met duidelijk de pyramide capstone met alziend oog..
quote:Waar las je dat?
Op woensdag 15 januari 2003 23:08 schreef mvt het volgende:
Grappig dat in dat stuk de 33e graad genoemd wordt.
quote:heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal onderop
Op donderdag 16 januari 2003 00:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Waar las je dat?
quote:
*In logeverband worden uitsluitend de drie 'blauwe' of Johannes-graden beoefend: leerling, gezel en meester. Daarnaast bestaan er kapittels die werken in de zg. 'rode' graden. Ze komen maar enkele keren per jaar bij elkaar. In deze kapittels wordt gewerkt in graden die herinneren aan middeleeuwse ridderorden, bijvoorbeeld Ridder van het Heilig Koninklijk Gewelf (oudtestamentisch gericht), Tempelridder en Soeverein Prins van het Rozekruis (nieuwtestamentisch). De Schotse ritus, vooral in Amerika belangrijk, werkt in een stelsel van 33 graden. Ook daartoe kan een Haagse vrijmetselaar toetreden. De soms gebruikte aanduiding 'hoge graden' is onjuist, de hoogste graad is die van meester. De vervolgpaden staan open voor de meester-vrijmetselaar die zich in bepaalde bijbelse of filosofische aspecten van de ritus wil verdiepen. De loge is en blijft echter de ziel van de Nederlandse vrijmetselarij.
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 10:52 schreef PHETEP het volgende:[..]
De mensheid is wel degelijk veel ouder dan we d.m.v. conditionering en disinformatie zijn gaan geloven, laat staan de zielen die die lichaamsomhulsels tijdelijk bewonen: die zijn onnoemelijk veel ouder (tenzij je een Minion incarnate, low level of mid level incarnate bent natuurlijk) Maar als je bedoelt het lichaam van de mens zoals ie is nadat er genetisch is ingegrepen en er met het DNA is gekloot door de Anunaki voor de zgn. Zondvloed, dan heb je gelijk
![]()
Die negatieve vibraties die in sommige VM-tempels hangen zijn het gevolg van het eeuwenlang ritueel mensen offeren, dimensionele poorten openen voor negatieve entiteiten etc. (daar houden uiteraard alleen de allerhoogste graden zich mee bezig, als het gewone voetvolk naar huis is!)
- Dit geloof jij werkelijk?
Nogmaals, lees eens iets van van voormalige hoge-graads Vrijmetselaars(bijv. DEADLY DECEPTION van Jim Shaw) of de Vrijmetselaars hun eigen klassiekers zoals de werken van Grootmeester Albert Pike, Manly P. Hall, Aleister Crowley etc., de relazen van voormalig Mindcontrol-slachtoffers zoals Cathy O Brien, Stewart Swerdlow, Brice Taylor, Arizona Wilder, of van ex-geheime dienst agenten zoals William Cooper, Commander X enz. enz......
- Ik ben benieuwd of ik ook tot die conclusies kom. Misschien wordt het eens tijd voor een boekbesprekingstopic, hier
quote:Eh...ik ben geen classicus en ik wil niet vervelend doen, maar als de New World Order echt aangekondigd zou worden, dan zou het volgens mij de tweede naamval worden, en in ieder geval geen Novus Ordo Seclorum blijven.
Op vrijdag 19 oktober 2001 01:17 schreef YRRAB het volgende:
"In the USA, Freemasons manipulated and won the War of Independence and then took control of the new United States of America. They and other Brotherhood groups have never conceded that control to this day. How appropriate, then, that when the founding fathers commissioned a design for the Great Seal of the United States, it included the classic Brotherhood (Prison Warder) symbols which go back to ancient Egypt and beyond, including the pyramid and all-seeing eye. Above and below this symbol are two Latin phrases, Annuit Coeptis and Novus Ordo Seclorum. These translate as "Announcing the birth, creation, or arrival" of "A New Order of Ages". In other words, announcing the creation of the New World Order.
Voor wat de historie betreft: Wat ik er vanaf weet is: Vrijmetselaarsordes (loges) zijn gebaseerd op de genootschappen van de bouw-hoofden van de kathedralen in de 12e/13e eeuw. Vandaar de symbolen van de passer en de meethoek.
quote:Maak dat de kat maar wijs. Allemaal toneel.
Op maandag 20 januari 2003 13:34 schreef C3La het volgende:
Mijn vader is vrijmetselaar van een "hoge orde" hier in nederland. En ik kan je zeggen dat er niets engs of duisters aan is. Het is een groep mensen die door actief met een soort rollenspellen/ceremonies bezig te zijn, proberen zo een "filosofie" (zinnig leven) in hun leven te betrekken.
Vrijmetselaars zijn niet geheim(zinnig); als je informatie wilt verstrekken ze die graag. Je kan zonder problemen lid worden van de vrijmetselaars. Ze zijn zelf ook tegen allerlei onzin publicaties zoals http://freemasonwatch.freepress-freespeech.com/ ... Er is [b]helemaal niets[b] occults verbonden aan de vrijmetselarij. Het is een club mensen die, net zoals de rotary en de lions, bij elkaar komen, alleen in tegenstelling tot die andere groepen doen ze dat met een thema. En nogmaals: het is een open club, je kan ze om info vragen en die geven ze ook graag. En het is niet maatschappelijk gebonden aan de "upper class" en zo.
quote:een belangrijk detail.
Voor wat de historie betreft: Wat ik er vanaf weet is: Vrijmetselaarsordes (loges) zijn gebaseerd op de genootschappen van de bouw-hoofden van de kathedralen in de 12e/13e eeuw. Vandaar de symbolen van de passer en de meethoek.
quote:Voor zover ik weet zijn er loges voor vrouwelijke vrijmetselaars. Ik meen zelfs dat dit "witte loges" genoemd worden, maar hier ben ik niet 100% zeker van.
Op maandag 20 januari 2003 15:45 schreef on_air het volgende:
Ik heb met veel interesse dit topic gevolgd, maar ik krijg sterk de indruk dat vrouwen nog niet echt geaccepteerd zijn bij de Vrijmetselarij...
En toch ben ik er zeer in geïnteresseerd. Wie kan daar meer over vertellen?
quote:Dit soort reacties valt me tegen van iemand die (elders) aangeeft normale discussies te willen voeren. Als je argumenten die niet in je straatje passen afdoet als "toneel" met de mededeling "maak dat de kat maar wijs", dan is voor mij de aanleiding om serieuze posts te plaatsen ook verdwenen...
Op maandag 20 januari 2003 15:33 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Maak dat de kat maar wijs. Allemaal toneel.
De kern van de kliek zijn de Tempelridders alias de Rozenkruisers
met wortels uit Sumer en Babylon (Irak) op de 33e breedtegraad..
quote:Waarom zou dat dan weer gescheiden moeten zijn? Dan is er toch geen sprake van 'vrije filosofische' gedachten en discussies?
Op maandag 20 januari 2003 16:17 schreef C3La het volgende:[..]
Voor zover ik weet zijn er loges voor vrouwelijke vrijmetselaars. Ik meen zelfs dat dit "witte loges" genoemd worden, maar hier ben ik niet 100% zeker van.
quote:Zal het eens navragen. Kan best zijn dat er ook gemengde loges zijn. Wsch. is het uit traditie gescheiden, vrijmetselarij is, voor zover ik weet, gebaseerd op tradities. Vandaar wellicht...
Op maandag 20 januari 2003 16:49 schreef on_air het volgende:[..]
Waarom zou dat dan weer gescheiden moeten zijn? Dan is er toch geen sprake van 'vrije filosofische' gedachten en discussies?
quote:Ik heb al zo vaak argumenten met dit onderwerp gegeven dat ik nu eens gewoon mijn visie neerzette.
Op maandag 20 januari 2003 16:19 schreef C3La het volgende:[..]
Dit soort reacties valt me tegen van iemand die (elders) aangeeft normale discussies te willen voeren. Als je argumenten die niet in je straatje passen afdoet als "toneel" met de mededeling "maak dat de kat maar wijs",
quote:Wie zegt dat ik niet serieus ben in mijn laatste post ?
dan is voor mij de aanleiding om serieuze posts te plaatsen ook verdwenen...
Extra argumenten:
Lions en Rotary wil ik niet vergelijken met vrij-metselaars, omdat inderdaad deze clubs vrij open en een beetje elitair zijn.
De vrijmetselaars zijn wel degelijk occulte groeperingen; alleen de hoogste echelons blijven voor hun eigen leden zelfs geheim.
Ik wil je nogmaals wijzen op de Tempelridders.
quote:Hoe vrijblijvend is de vrijmetselarij? Als ik gewoon eens wil zien/ervaren hoe het is, is dat dan mogelijk? Het intrigeerd iig...
Op maandag 20 januari 2003 16:52 schreef C3La het volgende:[..]
Zal het eens navragen. Kan best zijn dat er ook gemengde loges zijn. Wsch. is het uit traditie gescheiden, vrijmetselarij is, voor zover ik weet, gebaseerd op tradities. Vandaar wellicht...
Er zijn zowel mannelijke als vrouwelijke als gemengde vrijmetselaarsgroepen, zgn. loges. Deze zijn geheel open, voor iedereen toegankelijk, en er is niets geheimzinnigs aan. De keuze voor een mannelijke, vrouwelijke of gemengde loge is aan iedere persoon zelf.
De vrouwelijke groepen heten niet, zoals ik eerder zei, white loges maar wevers.
In aanvulling op wat M.ALTA zegt, zijn bepaalde rituelen binnen de vrijmetselarij inderdaad gebaseerd op tempelridders, en op de kruistochten.
Er zijn in de loges 33 gradaties, die vanuit traditie die getallen hebben. Door lang bij een loge te blijven, kun je meer "inwijdingen" krijgen en kom je bij een hogere graad (hoger getal). Deze getallen zeggen verder niets, en hebben verder zeker geen bijbetekenis. Tegenwoordig wordt in de vrijmetselarij gezegd dat het jammer is dat die getallen er voor gebruikt zijn, omdat het alleen maar de indruk geeft van elitevorming terwijl dat niet het geval is. Het getal 33 zou evt. wel kunnen vermelden wat het aantal "hoogste" mensen in de tijd dat de vrijmetselarij opgericht is was; er waren toen wellicht 33 loges.
De reden dat de rituelen in de vrijmetselarij "geheim" worden gehouden, is niet omdat er occulte dingen gebeuren, maar om te zorgen dat vrijmetselaars "onbevooroordeeld" aan de rituelen deelnemen. Opnieuw heeft dit niets met occultisme te maken.
Wie lid wil worden van een vrijmetselaarsloge, of wie meer informatie wil, wordt uitgenodigd contact op te zoeken met de diverse groepen vrijmetselaars. Zij staan gewoon in het telefoonboek vermeld, en er worden voor geïnteresseerden regelmatig informatie-avonden gehouden. Bij de diverse vrijmetselaarsloges kunnen ze hier meer informatie over geven.
==== edit: typo ====
quote:Kijk eens aan.
Op maandag 20 januari 2003 19:30 schreef C3La het volgende:
Heb het e.e.a. nagevraagd, en als aanvulling op mijn eerdere posts het volgende:In aanvulling op wat M.ALTA zegt, zijn bepaalde rituelen binnen de vrijmetselarij inderdaad gebaseerd op tempelridders, en op de kruistochten.
quote:Zou wel kunnen ?
Er zijn in de loges 33 gradaties, die vanuit traditie die getallen hebben. Door lang bij een loge te blijven, kun je meer "inwijdingen" krijgen en kom je bij een hogere graad (hoger getal). Deze getallen zeggen verder niets, en hebben verder zeker geen bijbetekenis. Tegenwoordig wordt in de vrijmetselarij gezegd dat het jammer is dat die getallen er voor gebruikt zijn, omdat het alleen maar de indruk geeft van elitevorming terwijl dat niet het geval is. Het getal 33 zou evt. wel kunnen vermelden wat het aantal "hoogste" mensen in de tijd dat de vrijmetselarij opgericht is was; er waren toen wellicht 33 loges.
quote:Je lijkt het zeker te weten ?
De reden dat de rituelen in de vrijmetselarij "geheim" worden gehouden, is niet omdat er occulte dingen gebeuren, maar om te zorgen dat vrijmetselaars "onbevooroordeeld" aan de rituelen deelnemen. Opnieuw heeft dit niets met occultisme te maken.
quote:Je hebt idd vrijmetselaars en vrijmetselaars.
Wie lid wil worden van een vrijmetselaarsloge, of wie meer informatie wil, wordt uitgenodigd contact op te zoeken met de diverse groepen vrijmetselaars. Zij staan gewoon in het telefoonboek vermeld, en er worden voor geïnteresseerden regelmatig informatie-avonden gehouden. Bij de diverse vrijmetselaarsloges kunnen ze hier meer informatie over geven.
quote:Yeah right
Op maandag 20 januari 2003 19:30 schreef C3La het volgende:De reden dat de rituelen in de vrijmetselarij "geheim" worden gehouden, is niet omdat er occulte dingen gebeuren, maar om te zorgen dat vrijmetselaars "onbevooroordeeld" aan de rituelen deelnemen. Opnieuw heeft dit niets met occultisme te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Templ4r op 20-01-2003 21:59]
quote:7+12+5 wervels (ezelsbruggetje : ontbijt, lunch en diner)
Op maandag 20 januari 2003 21:05 schreef M.ALTA het volgende:
Hoeveel schijven bevat de ruggegraat ?
quote:Hier wat verhelderende uitspraken van Grand Commander of the Supreme Council of the Scottish Rite, Albert Pike uit zijn boek *Morals & Dogma* uit 1871, het boek dat de meeste Vrijmetselaars niet eens kennen, en als dat het geval zou zijn dan zouden de meesten(de oprechtte en NIET-corrupten i.i.g.) de Broederschap onmiddelijk de rug toe keren:
Op maandag 20 januari 2003 13:34 schreef C3La het volgende:
Mijn vader is vrijmetselaar van een "hoge orde" hier in nederland. En ik kan je zeggen dat er niets engs of duisters aan is. Het is een groep mensen die door actief met een soort rollenspellen/ceremonies bezig te zijn, proberen zo een "filosofie" (zinnig leven) in hun leven te betrekken.
Vrijmetselaars zijn niet geheim(zinnig); als je informatie wilt verstrekken ze die graag. Je kan zonder problemen lid worden van de vrijmetselaars. Ze zijn zelf ook tegen allerlei onzin publicaties zoals http://freemasonwatch.freepress-freespeech.com/ ... Er is [b]helemaal niets[b] occults verbonden aan de vrijmetselarij. Het is een club mensen die, net zoals de rotary en de lions, bij elkaar komen, alleen in tegenstelling tot die andere groepen doen ze dat met een thema. En nogmaals: het is een open club, je kan ze om info vragen en die geven ze ook graag. En het is niet maatschappelijk gebonden aan de "upper class" en zo.Voor wat de historie betreft: Wat ik er vanaf weet is: Vrijmetselaarsordes (loges) zijn gebaseerd op de genootschappen van de bouw-hoofden van de kathedralen in de 12e/13e eeuw. Vandaar de symbolen van de passer en de meethoek.
*The Blue Degrees (de eerste 3 graden) are but the court of portico of the Temple. Part of the symbols are displayed there to the initiate, but he is INTENTIONALLY MISLEAD BY FALSE INTERPRETATIONS. It is not intended that he shall understand them; but it is intended that he shall IMAGINE that he understands them.....their true explication is reserved for the Adept, The Princes of Masonry(de 32e en 33e graden en hoger...)*
*If your wife, child or friend should ask you anything about your invitation - as for instance, if your clothes were taken off, if you were blind-folded, if you had a rope and tie around your neck etc. you must conceal....HENCE OF COURSE YOU MUST DELIBERATELY LIE ABOUT IT; IT IS PART OF YOUR OBLIGATION*
-Morals&Dogma, page 74-
*The literal meaning of the Bible is for the vulgar only*
-Morals&Dogma, page 166-
zie verder; www.conspiracyarchive.com/NWO/Freemasonry.htm
quote:Tegenwoordig het werk van Pike niet meer erg bekend. Vroeger was het in de Verenigde Staten erg bekend, maar werd weinig gelezen omdat het boek erg lijvig is en weinig toegankelijk.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:53 schreef PHETEP het volgende:[..]
Hier wat verhelderende uitspraken van Grand Commander of the Supreme Council of the Scottish Rite, Albert Pike uit zijn boek *Morals & Dogma* uit 1871, het boek dat de meeste Vrijmetselaars niet eens kennen, en als dat het geval zou zijn dan zouden de meesten(de oprechtte en NIET-corrupten i.i.g.) de Broederschap onmiddelijk de rug toe keren:
*The Blue Degrees (de eerste 3 graden) are but the court of portico of the Temple. Part of the symbols are displayed there to the initiate, but he is INTENTIONALLY MISLEAD BY FALSE INTERPRETATIONS. It is not intended that he shall understand them; but it is intended that he shall IMAGINE that he understands them.....their true explication is reserved for the Adept, The Princes of Masonry(de 32e en 33e graden en hoger...)*
*If your wife, child or friend should ask you anything about your invitation - as for instance, if your clothes were taken off, if you were blind-folded, if you had a rope and tie around your neck etc. you must conceal....HENCE OF COURSE YOU MUST DELIBERATELY LIE ABOUT IT; IT IS PART OF YOUR OBLIGATION*
-Morals&Dogma, page 74-
*The literal meaning of the Bible is for the vulgar only*-Morals&Dogma, page 166-
zie verder; www.conspiracyarchive.com/NWO/Freemasonry.htm
Wat weinig mensen weten is dat het boek niet bedoeld is als een manifest voor de Vrijmetselarij, maar als een overzicht van religies en levensovertuigingen uit het verleden.
Door de uitvoerige stijl en de hoeveelheid informatie, (Pike geloofde dat als je een deel van een bepaalde levensbeschouwing wilde begrijpen, dat je het hele concept moest begrijpen.) is het werk practisch onleesbaar geworden.
Het is niet moeilijk om verkeerd uit dit werk te citeren en dat fout uit te leggen.
Als voorbeeld is hier een stukje over Pike's beruchte Lucifer citaat (Engelstalig):
http://www4.vc-net.ne.jp/~klivo/gen/venus.htm
'At first Lucifer was not a name for Satan, but the Latin name for the morning star, Venus. Saint Jerome used the Latin name for the star to translate a biblical verse which mocks a fallen Babylonian king.
Afterwards, people misinterpreted the verse as a reference to the fallen angel, Satan. In this way, Lucifer became a name for Satan.
The Freemason Albert Pike mentioned Lucifer in his writings, as the bringer of Light, and was perplexed by the false modern idea that Lucifer is the Devil. The hoaxer Taxil, in order to defame Freemasonry and ridicule Catholicism, spread a lie that Freemasonry is a Satanic cult. As part of that lie, he invented a false quote in which Pike praises Lucifer as god. Taxil confessed in 1897, but some fundamental Christians such as Jack Chick continue to repeat the lie to attack Freemasonry.'
-Manly P. Hall, 33gr Vrijmetselaar in *Lectures on Ancient* blz.433-
*Masonic orders have contained the most influential men in many governments, and virtually every occult order has many Masonic roots*
-Anton Szandor LaVey; The Satanic Rituals, page 78-
zie ook; www.freedomdomain.com/freemason.html
zie bijv. *James Cameron 33rd degree Freemason*:
quote:Bewijs dat de Vrijmetselaars liegen over 33gr. VM Grootmeester Albert Pike (en de door hem opgerichtte Ku Klux Klan) ;
Op dinsdag 28 januari 2003 14:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Tegenwoordig het werk van Pike niet meer erg bekend. Vroeger was het in de Verenigde Staten erg bekend, maar werd weinig gelezen omdat het boek erg lijvig is en weinig toegankelijk.
Wat weinig mensen weten is dat het boek niet bedoeld is als een manifest voor de Vrijmetselarij, maar als een overzicht van religies en levensovertuigingen uit het verleden.
Door de uitvoerige stijl en de hoeveelheid informatie, (Pike geloofde dat als je een deel van een bepaalde levensbeschouwing wilde begrijpen, dat je het hele concept moest begrijpen.) is het werk practisch onleesbaar geworden.
Het is niet moeilijk om verkeerd uit dit werk te citeren en dat fout uit te leggen.
Als voorbeeld is hier een stukje over Pike's beruchte Lucifer citaat (Engelstalig):
http://www4.vc-net.ne.jp/~klivo/gen/venus.htm
'At first Lucifer was not a name for Satan, but the Latin name for the morning star, Venus. Saint Jerome used the Latin name for the star to translate a biblical verse which mocks a fallen Babylonian king.
Afterwards, people misinterpreted the verse as a reference to the fallen angel, Satan. In this way, Lucifer became a name for Satan.
The Freemason Albert Pike mentioned Lucifer in his writings, as the bringer of Light, and was perplexed by the false modern idea that Lucifer is the Devil. The hoaxer Taxil, in order to defame Freemasonry and ridicule Catholicism, spread a lie that Freemasonry is a Satanic cult. As part of that lie, he invented a false quote in which Pike praises Lucifer as god. Taxil confessed in 1897, but some fundamental Christians such as Jack Chick continue to repeat the lie to attack Freemasonry.'
www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com/albertpikeandkkk.html
Maar goed, hoelaat sluit het "eigen" parochie ook alweer?
Want de hele tijd met teksten aankomen, van een zogenaamde vrijmetselaar met hoge graden, wordt ook een beetje vermoeiend.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 28-01-2003 19:52]
quote:*Zogenaamde* Vrijmetselaars met hoge graden, je bedoelt Albert Pike, Manly P. Hall en Anton LaVey alsof dit fictieve personages of Non-Vrijmetselaars betreft? Man, ga je eens goed verdiepen in de ECHTE Vrijmetselarij en de ware geschiedenis en bedoelingen zonder je klakkeloos te laten conditioneren door een extern autoriteitje met een dubbele agenda, de ZOGENAAMD hogergeplaatsten in het VM-rookgordijn waar jullie als beginnend voetvolk in de VM zich vol ambitie-geilheid door laten misleiden!
Op dinsdag 28 januari 2003 19:46 schreef dr.Tesla het volgende:
PHETEP, misschien was het handiger geweest om een groot berichten te posten ipv deze fragmentatie ten toon te spreiden.Maar goed, hoelaat sluit het "eigen" parochie ook alweer?
Want de hele tijd met teksten aankomen, van een zogenaamde vrijmetselaar met hoge graden, wordt ook een beetje vermoeiend.
quote:Ik kan erg weinig met deze hoogdravende retoriek.
Op dinsdag 28 januari 2003 20:17 schreef PHETEP het volgende:[..]
*Zogenaamde* Vrijmetselaars met hoge graden, je bedoelt Albert Pike, Manly P. Hall en Anton LaVey alsof dit fictieve personages of Non-Vrijmetselaars betreft? Man, ga je eens goed verdiepen in de ECHTE Vrijmetselarij en de ware geschiedenis en bedoelingen zonder je klakkeloos te laten conditioneren door een extern autoriteitje met een dubbele agenda, de ZOGENAAMD hogergeplaatsten in het VM-rookgordijn waar jullie als beginnend voetvolk in de VM zich vol ambitie-geilheid door laten misleiden!
Ik bespeur wel enige hypocrisie in jou, gezien het feit dat je mij verwijt zomaar klakkeloos dingen over te nemen van een externe autoriteit, terwijl jijzelf in feite hetzelfe doet met al die boeken van je.
Wel leuk overigens dat je er meteen vanuit gaat dat ik tot het "beginnend voetvolk" behoor, terwijl je vrijwel niets van mijn achtergrond weet.
Dus bespaar me de pathetische retoriek en het wijzende vingertje, zodat ik de illusie mag krijgen dat ik hier met een volwassene van doen heb met wie ik op gelijke niveau kan converseren.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 28-01-2003 22:31]
quote:Wat is dat?
Op dinsdag 28 januari 2003 15:11 schreef PHETEP het volgende:
arcannum arcandrum....*
Ik heb een zak cement gekocht bij de Praxis om een gat in mijn kelder dicht te metselen.
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 10:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Welkom bij de club!
En veel succes
quote:Doettan op zijn minst ff wat on-topics en nuttigs erbij zeggen.
Op donderdag 30 januari 2003 19:19 schreef Smots het volgende:
Heeeeeeeeeeeeeeeey, een oud topic van één van mijn all time favorite Fokkertjes!
Da's leuk!
quote:Dat lijken me anders zeer relevante bronnen
Op dinsdag 28 januari 2003 19:46 schreef dr.Tesla het volgende:
".. binding myself under no less penalty that of having throat cut from ear to ear, my tongue torn out by its roots, and my body buried in the rough sands of the sea, a cable length from the shore where the tide.."
[ from the oath of obligation Entered Apprentice/First Degree ]
".. binding myself under no less penalty than having my left Breast torn open, my heart plucked out, and given to the beasts of the field and fowls of the air as prey."
[from the oath of obligation , Fellowcraft/Second Degree]
".. binding myself under no less penalty that of having my body severed in twain, my bowels taken out and burned to ashes, the ashes scattered to the four winds of heaven.."
[ from the oath of obligation, Master Mason / Third Degree ]
" .. in willful violation whereof may I incur the fearful penalty of having my eyeballs pierced to thru center with a three edged blade, my feet flayed and forced to walk the hot sands upon the sterile shores of the red sea until the flaming Sun shall strike with a livid plague, and my Allah the god of Arab, Moslem and Mohammedan, the god of our fathers, support me to the entire fulfillment of the same."
[ from the oath of obligation, Ancient Arabic Order of the Nobles of the Mystic Shrine ] ("Shriners")
"You must conceal all the crimes of your brother Masons... and should you be summoned as a witness against a brother Mason be always sure to shield him.. It may be perjury to do this, it is true, but your keeping your obligations."
[ Ronayne, "Handbook of Masonry" p. 183 ]
"We shall unleash the Nihilists and atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirit will from that moment be without a compass (direction), anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the pure light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view, a manifestation which will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time."
-Albert Pike, on a plan for world conquest, written in a letter to Mazzini dated August 15, 1871.
"..Thirty-third degree Freemason Albert Pike (1809-1891), the man destined to develop the Luciferian Doctrine for the Masonic hierarchy, could not accept the Lucifer and Satan were the same personality. While teaching his beliefs to a select few in the Supreme Council, Pike became the most powerful Mason in the world. Although an obscure general in the Confederate Army during the American Civil War, he was hardly inconspicuous in Freemasonry. From 1859 until his death in 1891, Pike occupied simultaneously the positions of Grand Master of the Central Directory at Washington, D.C., Grand Commander of the Supreme Council at Charleston, S.C., and Sovereign Pontiff of Universal Freemasonry. He was an honorary member of almost every Supreme Council in the world, personally receiving 130 Masonic degrees. Pike also was one of the most physically and morally repulsive individuals in American history. Weighing well over three hundred pounds, his sexual proclivity was to sit naked astride a phallic throne in the woods, accompanied by a gang of prostitutes. To these orgies he would bring one or more wagon loads of food and liquor, most of which he would consume over a period of two days until he passed into a stupor. In his adopted state of Arkansas, Pike was well known as a practitioner of Satanism, Portraits of his later years show him wearing a symbol of the Baphomet around his neck."
-Scarlet and the Beast, John Daniel, vol 1
"Masonry gives rogues and evil-minded characters an opportunity of visiting upon their devoted victim, all the ills attending combined power, when exerted to accomplish destruction. It works unseen, at all silent hours, and secret times and places; and, like death when summoning his diseases, pounces upon its devoted subject, and lays him prostrate in the dust. Like the great enemy of man, it has shown its cloven foot, and put the public upon its guard against its secret machinations."
-CAPT. WM. MORGAN'S ILLUSTRATIONS OF MASONRY, 1827.
"Membership of secret societies such as freemasonry can raise suspicions of a lack of impartiality or objectivity. It is therefore important the public know the facts. I think it is the case that the freemasons said they are not a secret society but a society with secrets. I think it is widely accepted that one secret they should not be keeping is who their members are in the criminal justice system."
- Home Secretary Jack Straw, 1997 Home Affairs Committee England
"It is generally agreed that the biggest single influence in the modern expansion of ritual magic, and the occult explosion in general, in the Western world, was the Golden Dawn. This magical fraternity, founded by Freemasons at the end of the 19th century, developed a complex ritual system with ten degrees of initiation relating to the Cabalistic Sephiroth." (World renown witches, Janet and Stewart Farrar, authors of A Witches Bible Compleat)
- Janet and Stewart Farrar, The Life and Times of A Modern Witch, Phoenix Publishing Company, p. 121.
One of the major sourcebooks of Masonic doctrine is Morals and Dogma of the Ancient and Accepted Scottish Rite of Masonry, written in 1871 by Albert Pike, and is considered to be the
"Mason's guide for daily living In it Masonry is a search after Light..."
In Morals and Dogma, Pike wrote:
"Every Masonic lodge is a temple of religion; and its teachings are instruction in religion... Masonry, like all religions, all the Mysteries, Hermeticism and Alchemy, conceals its secrets from all except the Adepts and Sages, or the Elect, and uses false explanations and misinterpretations of its symbols to mislead...to conceal the Truth, which it calls Light, from them, and to draw them away from it... The truth must be kept secret, and the masses need a teaching proportioned to their imperfect reason every man's conception of God must be proportioned to his mental cultivation, and intellectual powers, and moral excellence. God is, as man conceives him, the reflected image of man himself."
The next statement reduces the Masonic philosophy to a single premise. Pike writes:
"The true name of Satan, the Kabalists say, is that of Yahveh reversed; for Satan is not a black god... Lucifer, the Light Bearer! Strange and mysterious name to give to the Spirit of Darkness! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light...Doubt it not!"
Albert Pike explained in Morals & Dogma how the true nature of Freemasonry is kept a secret from Masons of lower degrees:
"The Blue Degrees are but the outer court or portico of the Temple. Part of the symbols are displayed there to the Initiate, but he is intentionally misled by false interpretations. It is not intended that he shall understand them; but it is intended that he shall imagine he understands them. Their true explication is reserved for the Adepts, the Princes of Masonry... It is well enough for the mass of those called Masons, to imagine that all is contained in the Blue Degrees; and whoso attempts to undeceive them will labor in vain."
One World Order
In 1859, Albert Pike, who was fascinated with the idea of a one-world government, was chosen to coordinate Illuminati activities in the United States. He said they needed to create a political party that would keep the world fighting, until they could bring peace. Pike said it would be done
"with tongue and pen, with all our open and secret influences, with the purse, and if need be, with the sword..."
In a letter dated January 22, 1870, Mazzini wrote to Pike, alluding to Pike's New and Reformed Palladian Rite:
"We must allow all of the federations to continue just as they are, with their systems, their central authorities and diverse modes of correspondence between high grades of the same rite, organized as they are at present, but we must create a super rite, which will remain unknown, to which we will call those Masons of high degree whom we shall select. With regard to our brothers in Masonry, these men must be pledged to the strictest secrecy. Through this supreme rite, we will govern all Freemasonry which will become the one International Center, the more powerful because its direction will be unknown."
Three World Wars
As do most occultists, Albert Pike had a "spirit guide," who dispensed "Divine Wisdom" and enlightened him regarding how to achieve the New World Order. A "spirit guide" is a "being" who meets someone who has given themselves over to the practice of the occult; however, people who are practitioners of the New Age Religion do not view this as a bad thing. In fact, they would strongly argue that they are filled with happiness and joy by interacting with their "spirit guides," not realizing that they have been temporarily deceived by Satan who, along with his demons, can appear as an Angel of Light in order to deceive:
"And no marvel; for Satan himself is transformed into an angel of light. Therefore it is no great thing if his ministers also be transformed as the ministers of righteousness ..." (2 Corinthians 11:14-15).
One message that Albert Pike received from his "spirit guide," and which in reality we know to be a demonic vision, he described in a letter that he wrote to Mazzini, dated August 15, 1871. This letter graphically outlined plans for three world wars that were seen as necessary to bring about the One World Order, and we can marvel at how accurately it has predicted events that have already taken place. This is not because the devil has powers of prophecy, but because his agents have undertaken to manipulate political events to closely follow his designs. For a short time, this letter was on display in the British Museum Library in London, and it was copied by William Guy Carr, former Intelligence Officer in the Royal Canadian Navy.
"The First World War must be brought about in order to permit the Illuminati to overthrow the power of the Czars in Russia and of making that country a fortress of atheistic Communism. The divergences caused by the "agentur" (agents) of the Illuminati between the British and Germanic Empires will be used to foment this war. At the end of the war, Communism will be built and used in order to destroy the other governments and in order to weaken the religions."
Students of history will recognize that the political alliances of England on one side and Germany on the other, forged between 1871 and 1898 by Otto von Bismarck, co-conspirator of Albert Pike, were instrumental in bringing about the First World War. In 1917, at Fatima, before the end of this First World War and before the Bolshevik Revolution in Russia, the Blessed Virgin Mary predicted the rise of Russia as a major power that would be used as a scourge by God to punish an apostate world.
"The Second World War must be fomented by taking advantage of the differences between the Fascists and the political Zionists. This war must be brought about so that Nazism is destroyed and that the political Zionism be strong enough to institute a sovereign state of Israel in Palestine. During the Second World War, International Communism must become strong enough in order to balance Christendom, which would be then restrained and held in check until the time when we would need it for the final social cataclysm."
In 1917, at Fatima, the Blessed Virgin Mary predicted the end of the First World War, and the coming of the Second. After this Second World War, Communism was made strong enough to begin taking over weaker governments. In 1945, at the Potsdam Conference between Truman, Churchill, and Stalin, a large portion of Europe was simply handed over to Russia, and on the other side of the world, the aftermath of the war with Japan helped to sweep the tide of Communism into China.
"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustionWe shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time."
Since the terrorist attacks of Sept 11, 2001, world events in the Middle East show a growing unrest and instability between Jews and Arabs. This is completely in line with the call for a Third World War to be fought between the two, and their allies on both sides. This Third World War is still to come, and recent events show us that it is not far off.
The Real Force Behind Freemasonry
On July 14, 1889, two years before his death, Pike issued the following statement to the 24 Supreme Masonic Councils of the world who were meeting in Paris:
"That which we must say to the crowd is: 'We worship a God, but it is the God one adores without superstition.' "
"To you, Sovereign Grand Inspectors General (33rd Degree Masons), we say this, that you may repeat it to the Brethren of the 32nd, 31st, and 30th degrees: 'The Masonic religion should be, by all of us initiates of the high degrees, maintained in the purity of the Luciferian doctrine.' "
"If Lucifer were not God (or "Adonai," the Hebrew word for "Lord" which refers to Yahweh, the God of Israel, whose name they avoided using) whose deeds prove his cruelty, perfidy, and hatred of man, barbarism and repulsion for science, would Adonay and his priests calumniate him? Yes, Lucifer is God, and unfortunately Adonay is also God. For the eternal law is that there is no light without shade, no beauty without ugliness, no white without black, for the absolute can only exist as two Gods: darkness being necessary to light to serve as its foil as the pedestal is necessary to the statue, and the brake to the locomotive..."
"...Thus, the doctrine of Satanism is a heresy; and the true and pure philosophic religion is the belief in Lucifer, the equal of Adonay; but Lucifer, God of Light and God of Good, is struggling for humanity against Adonay, the God of darkness and evil."
"Only I can Help You"
The Blessed Virgin May, in her appearances at Fatima in 1917, predicted the rise of Russia, and with it Communism, as a scourge of God's punishment on the world. But she also gave the world a ray of hope, asking for penance, prayer, and the consecration of Russia to her Immaculate Heart. She stressed that the troubles that would befall the human race would be so severe, that no human solution would be possible. As she said: "Only I can help you." We can do our part by wearing the brown scapular, praying the Rosary every day both for our own intentions, and that the Pope will finally consecrate Russia to the Immaculate Heart of Mary in union with the bishops of the world, just as Our Lady of Fatima requested. When this consecration is finally done, Our Lady promised us that there would be peace. We know that this consecration has not been done because we can see that world events are now being manipulated in preparation for the Third World War, as outlined in the satanic plans of Albert Pike, as a necessary step to establish the New World Order.
Sources
1. FINAL WARNING: A HISTORY OF THE NEW WORLD ORDER CHAPTER ONE THE ILLUMINATI
http://www.google.ca/search?q=cache:Rc29RJMafkgC:carbonflux.org/911/History%2520of%2520Illuminati.pdf+albert+pike+mazzini&hl=en
2. Guerre: Islam Découverte (War: Islam Uncovered)
http://www.le-carrefour-de-lislam.com/Lucifer/Luciferien.htm
3. THE INCREDIBLE SATANIC VISION - Christian Updates - New World Order.
http://www.cuttingedge.org/news/n1015.html
4. New World Order 2002?
http://www.tribulationalinstitute.com/Powerpoint/New%20World%20Order%202002.htm
5. Conspiracy and the Choice of Ideologies
http://www.gold-eagle.com/gold_digest_99/kutyn021699.html
Excerpt from Jim Shaw's book:
The Deadly Deception
THE HIGHEST MASONIC DEGREE
Easter was approaching and one quiet morning I was at home recuperating from the second operation when the doorbell rang. It was a special delivery letter from the Supreme Council in Washington, notifying me that I had been selected for the 33rd Degree.
I could hardly believe it was true! This honor is one most Masons never even think of receiving. It was too much, too far out of reach, beyond limits of reality. It was unreal to think I had actually been selected. It was an honor just to be considered for this ultimate degree and I had actually been selected, chosen by that small and powerful group, the Supreme Council of the 33rd Degree.
I called Bonnie to share the good news with her. In talking with her, I surprised myself by asking her if she thought I should accept it
Page 100
"What a strange thing to ask her," I thought. But before I could contemplate it she said, "Why, sure you should accept it. You have worked so hard for so long to get there - by all means you should accept it."
So I returned my acceptance immediately and began making plans for the trip.
I MADE IT ON MY OWN
With plenty of time to reflect, I thought about my long climb up the mounatin of Masonry in search of light. I thought about the odds against anyone's ever making it to the 33rd Degree. I realized that in my case the odds have been even greater. I had made it by hard work and dedication alone. Some men have an edge on selection because of their wealth, political power or prominence. I had none of these.
Like the day I had carried the man all the way to the top of "Shaw Hill" between Camp Butner and Raleigh, I had made it to the top of the Masonic mountain because I was willing to make the effort required and refused to quit. Thinking of this, I felt particulary good about it and wished my mother could know.
I had come a long way since leaving the front gate that terrible day so many years ago. I had come the distance with no help from Uncle Irvin. Who would have thought that the lonely walk, begun so many years ago by that frightened 13-year-old boy, would have led to this point? I had reached the pinnacle - made it all the way to the top.
Some of the most prominent and influental men in the world would undoubtedly be there to participate when I was given this ultimate degree - for me - little Jimmy Shaw, who had gone to work at age five and made it alone since age 13. They would be there to give the 33rd Degree to me. It was really a bit difficult to take it all in.
3 DAYS AT THE MOUNTAIN TOP
In order to receive the 33rd Degree it was necessary to go to Washington. D.C. The initation and related functions were to last three days.
Page 101
Since Bonnie could participate in practically none of the things I would be doing each day, she decided not to go along. We were both excited as I made preparations to leave. But I was not as excited as I expected to be. The edge was taken off the excitement because, in me, it was mixed with a considerable amount of conviction. Way down deep there was a growing restlessness, an increasing conflict, produced by the things the doctor had been sharing and by all the Scripture I had been reading. Preparing to receive this "ultimate honor" was not as thrilling as it might otherwise have been.
ARRIVING AT THE HOUSE OF THE TEMPLE
I flew into Washington National Airport and took a taxi to the House of the Temple on Northwest 16th Street. Upon arriving at the Temple I was met by a receptionist who asked if I were there to receive the 33rd Degree. I was surprised to find a women in those sacred Masonic precints, but said that I was and showed her my letter from the Supreme Council. She then told me that in order to receive the degree, I would be expected to make a "minimum donation" of a very large amount of money (at least it was a "very large" amount for me). This took me completely by surprise for there had not been a word about any such "minimum donation" in the letter sent me by the Supreme Council. I didn't carry that much money with me and had left my checkbook at home but was able to borrow the money from one of the other men and gave it to her. We candidates were all unhappy about this unpleasant surprise and grumbled to one another about it, but were not unhappy enough to forsake the degree over it. We were too close to the "top of the mountain" to turn back at that point.
THE TEMPLE ITSELF
The House of the Temple is quite impressive - a bit awesome, really. Standing large, grey and silent on the east side of Northwest 16th Street, between "R" and "S" Streets, it looms very wide and tall from the curb. There is a huge expanse of granite pavement in front of it, including three levels of narrowing steps as the entrance
Page 102
is approached. Flanking the entrance are two Sphinx-like granite lions with women's heads, the neck of one entwined by a cobra and decorated with the "ankh" (the Egyptian symbol of life and deity).
Adorning the neck and breast of the other is an image of a women, symbolic of fertility and procreation. In the pavement, just in front of the tall bronze doors, are two Egyptian swords with curved, serpentine blades and, between the two swords, brass letters, set into stone, saying, "The Temple of the Supreme Council of the Thirty-Third and Last Degree of the Ancient and Accepted Scottish Rite."
Over the tall, bronze doors, cut into the stone, is the statement, "Freemasonry Builds Its Temples in the Hearts of Men and Among Nations." (1)
High above the entrance, partially concealed by stone columns, is an elaborate image of the Egyptian sun god, backed with radiating sun and flanked by six large, golden snakes.
Inside is elegance: polished marble, exotic wood, gold and statuary. There are offices, a library, dining room, kitchen, Council Room, "Temple Room" and a large meeting room. This room is like a luxurious theater, rather elegantly furnished and decorated.
The ceiling is dark blue, with lights set into it to give the appearance of stars. These lights can even be made to "twinkle" like stars in the sky. There is a stage, well-equipped, and it is all very nicely done. But the thing that is most noticable is the way the walls are decorated with serpents. There are all kinds; some very long and large. Many of the Scottish Rite degrees include the representation of serpents and I recognized them among those decorating the walls.
It was all most impressive and gave me a strange mixture of the sensations of being in a temple and in a tomb - something sacred but threatning. I saw busts of outstanding men of the Rite including two of Albert Pike, who is buried there in the wall.
INTERVIEWED BY THE SUPREME COUNCIL
The first day was devoted to registration, briefings and interviews. We were called into one of the offices, one at a time, and interviewed by three members of the Supreme Council.
Page 103
When my turn came I was ushered into the office and seated. The very first question I was asked was, "Of what religion are you?" Not long before this I would have answered with something like, "I believe the Ancient Mysteries, the 'Old Religion,' and I believe in reincarnation." However, without thinking at all about how to answer, I found myself saying, "I am a Christian."
Then, to my suprise and theirs, I asked them, "Are you men born again?" The man in charge quickly stopped me by saying, "We're not here to talk about that - we are here to ask you questions."
After they sent me back out I sat down and thought about it. When the next man came out, I asked him, "Did they ask you if you are a Christian?" He said, "Yes, they did."
"What did you tell them?" I asked, and he replied, "I told them 'Hell no, and I never intend to be!'"
Then he said a strange thing to me, "They said I'm going higher," and he left through a different door, looking pleased.
BECOMING A SOVEREIGN GRAND INSPECTOR GENERAL
The second day was the day of the actual initiation, held in the theater-like meeting room. Those of us who were receiving the degree were seated and the ceremony was "exemplified" (acted out in full costume) before us, in the same way that we had performed the lesser degrees of the Scottish Rite all those years. The parts in the exemplification were played by men of the 33rd Degree.
The representative candidate was dressed in black trousers, barefooted, bareheaded and draped in a long, black robe that reminded me of a very long, black raincoat. He had a black cabletow around his neck but was not hoodwinked. During the initiation he was led around the stage, conducted by two men with swords, as the degree was performed for us.
Instructions and signs were given. Upon the altar were four "holy books" (the Bible, the Koran, the Book of the Law and the Hindu Scriptures). At one point the "candidate" was told to kiss the book
Page 104
"of your religion" and, representing us all, he leaned forward and did so. I remembered the First Degree initiation, when I was told to kiss the Bible, and at that moment something came full cycle. It was the final such kiss to be a part of my life.
WINE IN A HUMAN SKULL
When it was time for the final obligation we all stood and repeated the oath with the representative candidate, administered by the Sovereign Grand Inspector General. We then swore true allegiance to the Supreme Council of the 33rd Degree, above all other allegiances, and swore never to recognize any other brother as being a member of the Scottish Rite of Freemasonry unless he also recognizes the Supreme authority of "this Supreme Council".
One of the Conductors then handed the "candidate" a human skull, upside down, with wine in it. "May this wine I now drink become a deadly poison to me, as the Hemlock juice drunk by Socrates, should I ever knowingly or willfully violate the same" (the oath).
He then drank the wine. A skeleton (one of the brothers dressed like one - he looked very convincing) then stepped out of the shadows and threw his arms around the "candidate." Then he (and we) continued the sealing of the obligation by saying, "And may these cold arms forever encircle me should I ever knowingly or willfully violate the same."
The Sovereign Grand Commander closed the meeting of the Supreme Council "with the Mystic Number," striking with his sword five, three, one and then two times. After the closing prayer, we all said "amen, amen, amen," and it was over.
PROMINENT MEN TOOK PART
There were some extremely prominent men there that day, including a Scandinavian King, two former presidents of the United States, an internationally prominent evangelist, two other internationally prominent clergymen, and a very high official of the federal government, the one who actually presented me with
Page 105
the certificate of the 33rd Degree. Some made only brief appearances; others stayed much longer. However, they didn't do much mixing or socializing with us, except for those whom they already knew. Even though these celebrities weren't extremely "brotherly," it was still quite an experience for me just to be associated with them. It was easily the largest gathering of such prominent and influential men of which I have ever been a part.
The third day there was a banquet to celebrate our becoming "Grand Inspectors General. 33rd Degree." The banquet was a little anticlimactic, at least for me, and I was anxious to get it over with so I could return home. It was good to be a 33rd at last. But it wasn't as exciting or fulfilling as I had thought it would be during all those years in the Craft. I guess this was because of the profound changes going on down deep within me.
I returned home as soon as the 33rd Degree award and related social functions were finished, for it was time for my next appointment with the doctor. After he had examined my eyes he said they were healing fine, that he felt good about the way they were looking, and as usual he spoke with me about the Lord. I told him that I planned to come to his church the next Sunday and that I had been reading the Bible.
Obviously pleased, he said, "Good. Keep studying, and your sight will soon be much better." By this time I knew what he meant - he was speaking of my spiritual sight.
MAUNDY THURSDAY
In the Scottish Rite the Thursday before Easter, "Maundy Thursday," is an important day. On this day we always performed a special service of Communion in the local Scottish Rite Temple. At this time I was Wise Master in the Chapter of Rose Croix and it was my job to preside over the exemplification (dramatization) of the ceremony. I had done this many times and was known for my knowledge of the service and for "doing a good job" of putting it on.
THE WORDS HAD MEANING NOW
On Thursday evening we gathered at our home Temple and dressed for the ceremony. It was always a most solemn occasion
Page 106
and seemed a little awesome, even to those of us who had done it many times.
Dressed in long, black, hooded robes, we marched in, single file, with only our faces partly showing, and took our seats.
There was something very tomb-like about the setting. The silence was broken only by the organ, playing mournfully in the background, and there was no light except for the little that came through the windows. After the opening prayer (from which the name of Jesus Christ was conspicuously excluded), I stood and opened the service.
As I had done so many times before, I said, "We meet this day to commemorate the death of our 'Most Wise and Perfect Master,' not as inspired or divine, for this is not for us to decide, but as at least the greatest of the apostles of mankind."
As I spoke these words that I had spoken so many times before, I had a strange and powerful experience. It was as if I were standing apart, listening to myself as I spoke, and the words echoed deep within me, shouting their significance. They were the same words I had spoken so many times before, but had meaning for me now. They made me sick, literally ill, and I stopped.
The realization of what I had just said grew within me like the rising of a crescendo. I had just called Jesus an "apostle of mankind" who was neither inspired nor divine! There was a silent pause that seemed to last a very long time as I struggled with a sick smothering within.
When I was finally able, I continued with the service and we gathered around a large table across the room in marching order. The table was long, shaped like a cross, and covered with a red cloth which was decorated down the center with roses.
A BLACK COMMUNION
Once we were assembled at the table, I elevated (lifted high) the plate of bread, took a piece, put my hand on the shoulder of the man in front of me, gave him the plate and said, "Take, eat, and give to the hungry."
This continued until all had partaken of the bread.
Page 107
Then I lifted up the goblet of wine, took a sip, and said, "Take, drink, and give to the thirsty."
Again, this continued until all had partaken of the wine.
Then I took the bread, walked over to the first row of spectators and served it to the man previously chosen for the honor of representing the rest of the Lodge.
As I handed it to him I again said, "Take, eat, and give to the hungry."
In like manner I served the wine to him saying, "Take, drink, and give to the thirsty," and he sat down.
After this we took our places at the table shaped like a cross and sat down. The setting was dark, our long, sweeping robes were solid black, our faces nearly concealed in the hoods, and the mood was one of heavy gloom. The Christ-less prayers and the hymns we sang fit right in. The one word that would describe the entire event would be "black." It was, indeed, a Black Communion - a strange Black Mass.
EXTINGUISHING THE CANDLE
There was a large Menorah (candlestick with seven candleholders) in the center of the room, with seven candles now burning.
Standing again, I said, "This is indeed a sad day, for we have lost our Master. We may never see him again. He is dead! Mourn, weep and cry, for he is gone."
Then I asked the officers to extinguish the candles in the large Menorah. One by one they rose, walked to the center of the room, extinguished a selected candle and left the room.
Finally, with only the center candle still burning, I arose, walked sadly to the Menorah and extinguished the last candle - the candle representing the life of Jesus, our "Most Wise and Perfect Master." We had dramatized and commemorated the snuffing out of the life of Jesus, without once mentioning his name, and the scene ended with the room in deep silent darkness. I walked out of the room, leaving only the darkness and the stillness of death.
Once again, the single word best to describe it would be "black."
All through the service I was shaking and sick. I have never felt so sad. I had stumbled over the words but, somehow, I made it to
Page 108
the completion of the ceremony and went back to the dressing room. I still didn't know much about praying but felt that I had been sustained by the Lord through it all.
THE FINAL PARTING
Back in the dressing room we hung up our black, hooded robes, put our street clothes back on and prepared to leave. Less than two hours had passed since I arrived. But what had happened in that period of time had changed my life forever.
Still sick in my heart, I changed clothes without a word to anyone. The others asked me what was wrong. But I couldn't reply.
They reminded me that I had acted as Wise Master so many times before, that I was known for my smooth performance of it, and they asked what had gone wrong.
I was choking on the awful reality of what we had said and done, the way we had blasphemed the Lord, and the evil, black mockery we had made of His pure and selfless death. With weeping welling up within me. I could only shake my head in silence and walk out.
Mike was waiting for me at the door, expecting to get a ride home, and he asked, "What's the matter, Jim? Are you sick?"
Finally able to speak, I quietly replied, "No, Mike, I'm just sick of all this"
"IT ISNT RIGHT"
I started down the wide steps in front of the large Scottish Rite Temple, realization and conviction growing within me, reached the bottom step and stopped. Turning around, I looked back at the huge, granite building and slowly studied the words, carved in the stone across the top of the entrance: "ANCIENT AND ACCEPTED SCOTTISH RITE OF FREEMASONRY."
Something came clearly into focus in my understanding and I made a decision. This crisis point in my life, one which had required so many years for me to reach, passed in seconds. The truth was revealed and the choice was made - a choice that would be the difference between darkness and light, death and life, one that would last for eternity. Looking up at those words I had walked
Page 109
under so many times, words of which I had been so proud, I spoke to myself out loud. It was as if I were the only man in the world as I heard myself say, slowly and deliberately, "It isn't ancient, it isn't Scottish, it isn't free, and it isn't right!''...
Footnote
1 This statement is an interesting contradiction with the Temple it adorns, as well as with the thousands of other such Masonic temples built around the World at a total cost of many billions of dollars.
--------------------------------------------------------------------------------
[Dit bericht is gewijzigd door PHETEP op 02-02-2003 22:26]
quote:The same as any other sinister cult, Pinky: try to take over the world!
Topic: Wat doet de vrijmetselarij nu precies??
(Insert evil laughter here.)
quote:Tja, ik zou haast de ambitie krijgen om er ook bij te willen horen.
Op maandag 3 februari 2003 12:10 schreef C3La het volgende:
Hmm... Dus zoals ik uit de posts in dit topic mag opmaken, is de vrijmetselarij een club van hoge (32 en 33e graad) stoute mannen, die een clubje runnen waar lagergeplaatst voetvolk vrijwillig lid van kan worden, maar waarbij ze nooit zelf zullen achterhalen dat ze in feite de dekmantel zijn voor een groep engerds. Hmm... En mocht iemand het redden tot de 33e graad, dan hoort ie in principe bij diezelfde groep en heeft ie macht!... *Ieks... Creepy*
Wie van jullie heeft trouwens de film "From Hell" gezien, over de rituele Vrijmetselaars-moorden die bekend zijn geworden als de "Jack The Ripper"-moorden?
zie ook; www.cospiracyarchive.com/NWO/Masonic_Ritual_Murders.htm
quote:interresant dat je zoveel van je informatie uit samenzwerings hoek haalt... Misschien zou het zelf verkennen van de wereld je beeld.. aanpassen. Je moet niet zomaar klakkeloos geloven wat mensen opschrijven. Zeker niet als het over een onderwerp gaat zoals de Vrijmetselaars. We hebben het hier wel over een groep die bestaat uit verschillende loges die mensen bevatten die allemaal op zoek zijn naar hun waarheid. Dat hier wellicht loges tussen zitten die af en toe flirten met het occulte zou niet ondenkbaar zijn. Juist doordat er zoveel verschillende loges zijn met verschillende regels kun je niet spreken over de vrijmetselaars als een groep. Je zou dan de verschillende loges apart moeten nemen en analyseren.
Op maandag 3 februari 2003 14:53 schreef PHETEP het volgende:
zie ook; www.cospiracyarchive.com/NWO/Masonic_Ritual_Murders.htm
quote:Is niet elke site die de Vrijmetselarij in een negatief daglicht plaatst of op een manier die jou niet welgevalt per definitie een site over "samenzweringen"? I don't see your problem
Op maandag 3 februari 2003 15:16 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
interresant dat je zoveel van je informatie uit samenzwerings hoek haalt... Misschien zou het zelf verkennen van de wereld je beeld.. aanpassen. Je moet niet zomaar klakkeloos geloven wat mensen opschrijven. Zeker niet als het over een onderwerp gaat zoals de Vrijmetselaars. We hebben het hier wel over een groep die bestaat uit verschillende loges die mensen bevatten die allemaal op zoek zijn naar hun waarheid. Dat hier wellicht loges tussen zitten die af en toe flirten met het occulte zou niet ondenkbaar zijn. Juist doordat er zoveel verschillende loges zijn met verschillende regels kun je niet spreken over de vrijmetselaars als een groep. Je zou dan de verschillende loges apart moeten nemen en analyseren.
quote:De Vrijmetselaars hebben in die oorlog geholpen omdat ze tegen het oude regeer systeem waren waarin een koning de absolute vorst was. Democratie sprak meer aan omdat er daarin ruimte was om voor jezelf een waarheid te vinden in het leven. Ook de reden dat de Fransen dat beeld stuurden, daar waren ze namelijk ook al geweest, en in rusland ook. Daarom haat de rooms katholieke kerk ze ook en verspreiden die van die satan's aanhangers crap overal. (De katholieke kerk was in die tijd nogal "bevriend" met de vorsten in europa.) Het is dat je het weet
Op vrijdag 19 oktober 2001 01:17 schreef YRRAB het volgende:
"In the USA, Freemasons manipulated and won the War of Independence and then took control of the new United States of America. They and other Brotherhood groups have never conceded that control to this day. How appropriate, then, that when the founding fathers commissioned a design for the Great Seal of the United States, it included the classic Brotherhood (Prison Warder) symbols which go back to ancient Egypt and beyond, including the pyramid and all-seeing eye. Above and below this symbol are two Latin phrases, Annuit Coeptis and Novus Ordo Seclorum. These translate as "Announcing the birth, creation, or arrival" of "A New Order of Ages". In other words, announcing the creation of the New World Order. The founding of the United States was a massive step forward in the plan for centralised global power. Today, this part of the seal can be found on every US dollar bill, and again this is very appropriate, given that the Elite controls the American economy and everyone else's. The decision to put the Pyramid/New World Order symbol on the dollar was made by the 33rd degree Freemason, Franklin D. Roosevelt, in 1935, with the full support and encouragement of his vice president, Henry Wallace, another 33rd degree Mason. The American flag, the stars and stripes was also designed to reflect Brotherhood symbolism, and the Statue of Liberty was given to American Freemasons by the French Grand Orient (Illuminati) Masonic Order"
quote:In dat stuk hebben ze het over het Alziend Oog op het Dollarbiljet met eronder staand "Novus Ordo Seclorum", de Nieuwe Wereld Orde, wat heeft dat te betekenen volgens jou of volgens je bronnen van informatie?
Op maandag 3 februari 2003 15:43 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
De Vrijmetselaars hebben in die oorlog geholpen omdat ze tegen het oude regeer systeem waren waarin een koning de absolute vorst was. Democratie sprak meer aan omdat er daarin ruimte was om voor jezelf een waarheid te vinden in het leven. Ook de reden dat de Fransen dat beeld stuurden, daar waren ze namelijk ook al geweest, en in rusland ook. Daarom haat de rooms katholieke kerk ze ook en verspreiden die van die satan's aanhangers crap overal. (De katholieke kerk was in die tijd nogal "bevriend" met de vorsten in europa.) Het is dat je het weet
[Dit bericht is gewijzigd door PHETEP op 03-02-2003 15:53]
quote:interessant weetje.
Op maandag 3 februari 2003 14:53 schreef PHETEP het volgende:
Wisten jullie dat Vrijmetselaar Wolfgang Amadeus Mozart, die de Broederschap verliet op latere leeftijd, uit de weg is geruimd d.m.v. vergiftiging voor het "verraden" van de Vrijmetselaars-eed en het onthullen van hun esoterische geheimen in "Die Zauber-flote"?
quote:Mijn probleem is dat ik vind dat je verder zou moeten kijken en zoeken. Heel veel van die conspiracy sites worden onderhouden door mensen die, laten we zeggen, de grip op de werkelijkheid hebben verloren. Het sneue is dat ze dan wel allemaal weldenkende mensen mee slepen hun paranoide avonturen in. Het begint met nieuwsgierigheid en da's goed, maar je moet wel erop letten dat je je niet laat verleiden door mensen die zelf niet eens weten waar ze over praten. Zoals ik al eerder zei, als je iets echt wilt weten moet je er zelf achteraan gaan. In de echte wereld. En niet je info uit boeken halen. Dat zijn toch voor het grootste gedeelte mensen die graag aandacht willen.
Op maandag 3 februari 2003 15:29 schreef PHETEP het volgende:[..]
Is niet elke site die de Vrijmetselarij in een negatief daglicht plaatst of op een manier die jou niet welgevalt per definitie een site over "samenzweringen"? I don't see your problem
quote:Of goed uitgezochte informatie, en je zult nooit weten welk van de twee het is tenzij je zelf gaat zoeken naar de antwoorden. Ik probeer je niet te flamen. Wil alleen iets duidelijk maken.
Op maandag 3 februari 2003 15:48 schreef PHETEP het volgende:[..]
Bovenstaande lijkt wel conspiracy paranoia
quote:PHETEP doet niets anders
Op maandag 3 februari 2003 15:16 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
interresant dat je zoveel van je informatie uit samenzwerings hoek haalt... Misschien zou het zelf verkennen van de wereld je beeld.. aanpassen.
quote:Doet PHETEP ook niet
Je moet niet zomaar klakkeloos geloven wat mensen opschrijven.
quote:En elkaar behoorlijk in de maling nemen.
Zeker niet als het over een onderwerp gaat zoals de Vrijmetselaars. We hebben het hier wel over een groep die bestaat uit verschillende loges die mensen bevatten die allemaal op zoek zijn naar hun waarheid.
quote:Alles wordt bovenin gecontroleerd
Dat hier wellicht loges tussen zitten die af en toe flirten met het occulte zou niet ondenkbaar zijn. Juist doordat er zoveel verschillende loges zijn met verschillende regels kun je niet spreken over de vrijmetselaars als een groep.
quote:.....................................................................Bingo !
Je zou dan de verschillende loges apart moeten nemen en analyseren.
quote:De monarchie metselde er ook vrij op los.
Op maandag 3 februari 2003 15:43 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
De Vrijmetselaars hebben in die oorlog geholpen omdat ze tegen het oude regeer systeem waren waarin een koning de absolute vorst was.
quote:Arbeit macht frei ?
Democratie sprak meer aan omdat er daarin ruimte was om voor jezelf een waarheid te vinden in het leven.
quote:............al die mooie kathedralen toch ................... wie zou ze toch gemetseld hebben ?
Ook de reden dat de Fransen dat beeld stuurden, daar waren ze namelijk ook al geweest, en in rusland ook. Daarom haat de rooms katholieke kerk ze ook en verspreiden die van die satan's aanhangers crap overal. (De katholieke kerk was in die tijd nogal "bevriend" met de vorsten in europa.) Het is dat je het weet
quote:Ik hoop niet dat je met die smiley bedoelt dat ik m'n mond moet houden
Op maandag 3 februari 2003 15:54 schreef M.ALTA het volgende:PHETEP doet niets anders
[..] Kan ik niet beoordelenDoet PHETEP ook niet
[..] Het lijkt er anders wel op.En elkaar behoorlijk in de maling nemen.
[..] Is niet elke instelling die mensen een waarheid bied een instelling die mensen in de maling neemt?Alles wordt bovenin gecontroleerd
[..] Natuurlijk da's volgens mij normaal. Zo werkt de wereld nu eenmaal.....................................................................Bingo !
quote:mja je zou ze ook bijna gelijk geven dat ze het domme volk zo behandelen
Op maandag 3 februari 2003 13:18 schreef M.ALTA het volgende:
Tja, ik zou haast de ambitie krijgen om er ook bij te willen horen.
quote:Volgens welke telepathische weg weet jij dat de auteurs en researchers van al die tig websites en boeken "niet weten waarover ze praten" en je meent ook nog op een aanmatigend toontje dat ik geen goed uitgezochte informatie tot me neem en ik niet al mijn hele incarnatie op zoek ben naar "antwoorden", KEN JIJ MIJ SOMS: NEE DUS ??????????
Op maandag 3 februari 2003 15:54 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Of goed uitgezochte informatie, en je zult nooit weten welk van de twee het is tenzij je zelf gaat zoeken naar de antwoorden. Ik probeer je niet te flamen. Wil alleen iets duidelijk maken.
Hier laat ik het verder bij, want die standaard-reactie van jou die ken ik nu onderhand wel (zie al die andere would-be Vrijmetselaars, ontkenners, pseudo-sceptici...), verspilde energie.....
quote:Nee, mijn mond; ik verklap veel te veel.
Op maandag 3 februari 2003 16:04 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Ik hoop niet dat je met die smiley bedoelt dat ik m'n mond moet houden
quote:Ik denk dat je hier iets verkeerd ziet. De Vrijmetselaars waar dit topic over gaat zijn de speculative freemasons. De traditionele vrijmetselaars zouden uit de regio van egypte gekomen zijn. Door de eeuwen heen is die groep veranderd omdat het belang van masons afnam. De speculative freemasons zijn pas echt zo geworden in 1717 toen the grand lodge of England werd opgericht. In Engeland werden ze niet vervolgd voor hun geloofsovertuiging. Per slot van rekening had de Engelse koning de banden met Rome en het vaticaan verbroken. De speculative Vrijmetselaars die dus later op het continent komen worden wel onderdrukt door de lokale vorsten en steunen daarom het volk met hun revoluties. Er waren op het continent dus ook traditionele vrijmetselaars maar die hadden geen problemen met de kerk omdat zij allemaal netjes gelovig waren. Dus om je vraag te beantwoorden over wie de kathedralen hebben gebouwt, de vrijmetselaars maar niet de vrijmetselaars groepen waar wij het al de hele tijd over hebben
Op maandag 3 februari 2003 15:58 schreef M.ALTA het volgende:[..]
De monarchie metselde er ook vrij op los.
[..]Arbeit macht frei ?
[..]............al die mooie kathedralen toch ................... wie zou ze toch gemetseld hebben ?
quote:Daar heb ik nog geen last van
Op maandag 3 februari 2003 15:51 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Mijn probleem is dat ik vind dat je verder zou moeten kijken en zoeken. Heel veel van die conspiracy sites worden onderhouden door mensen die, laten we zeggen, de grip op de werkelijkheid hebben verloren.
quote:..........nog redelijk.
Het sneue is dat ze dan wel allemaal weldenkende mensen mee slepen hun paranoide avonturen in. Het begint met nieuwsgierigheid en da's goed, maar je moet wel erop letten dat je je niet laat verleiden door mensen die zelf niet eens weten waar ze over praten.
quote:Doet men toch ?
Zoals ik al eerder zei, als je iets echt wilt weten moet je er zelf achteraan gaan. In de echte wereld.
quote:.... ???????? moeten we de kranten en CNN soms geloven ?
En niet je info uit boeken halen. Dat zijn toch voor het grootste gedeelte mensen die graag aandacht willen.
quote:Wat is het probleem ?
Op maandag 3 februari 2003 15:54 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Of goed uitgezochte informatie, en je zult nooit weten welk van de twee het is tenzij je zelf gaat zoeken naar de antwoorden. Ik probeer je niet te flamen. Wil alleen iets duidelijk maken.
quote:Oude wijn in nieuwe zakken
Op maandag 3 februari 2003 16:15 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Ik denk dat je hier iets verkeerd ziet. De Vrijmetselaars waar dit topic over gaat zijn de speculative freemasons. De traditionele vrijmetselaars zouden uit de regio van egypte gekomen zijn. Door de eeuwen heen is die groep veranderd omdat het belang van masons afnam.
quote:zogenaamd
De speculative freemasons zijn pas echt zo geworden in 1717 toen the grand lodge of England werd opgericht. In Engeland werden ze niet vervolgd voor hun geloofsovertuiging. Per slot van rekening had de Engelse koning de banden met Rome en het vaticaan verbroken.
quote:de groep die netjes in de pas bleef lopen: het voetvolk.
De speculative Vrijmetselaars die dus later op het continent komen worden wel onderdrukt door de lokale vorsten en steunen daarom het volk met hun revoluties. Er waren op het continent dus ook traditionele vrijmetselaars maar die hadden geen problemen met de kerk omdat zij allemaal netjes gelovig waren.
quote:Je bedoelt dus de freelance beunhaas die met het cement van de Praxis en de stenen van de Gamma mooie kathedraaltjes bouwt ?
Dus om je vraag te beantwoorden over wie de kathedralen hebben gebouwt, de vrijmetselaars maar niet de vrijmetselaars groepen waar wij het al de hele tijd over hebben
quote:.....aldus de officieele verklaring/ouwe-disinfo-koek die ze de beginnelingetjes in de lagere graden voorhouden en dat zich vervolgens blijmoedig evangeliseert naar een discussie-forum als dit
Op maandag 3 februari 2003 16:15 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Ik denk dat je hier iets verkeerd ziet. De Vrijmetselaars waar dit topic over gaat zijn de speculative freemasons. De traditionele vrijmetselaars zouden uit de regio van egypte gekomen zijn. Door de eeuwen heen is die groep veranderd omdat het belang van masons afnam. De speculative freemasons zijn pas echt zo geworden in 1717 toen the grand lodge of England werd opgericht. In Engeland werden ze niet vervolgd voor hun geloofsovertuiging. Per slot van rekening had de Engelse koning de banden met Rome en het vaticaan verbroken. De speculative Vrijmetselaars die dus later op het continent komen worden wel onderdrukt door de lokale vorsten en steunen daarom het volk met hun revoluties. Er waren op het continent dus ook traditionele vrijmetselaars maar die hadden geen problemen met de kerk omdat zij allemaal netjes gelovig waren. Dus om je vraag te beantwoorden over wie de kathedralen hebben gebouwt, de vrijmetselaars maar niet de vrijmetselaars groepen waar wij het al de hele tijd over hebben
quote:
Op maandag 3 februari 2003 16:09 schreef PHETEP het volgende:[..]
Volgens welke telepathische weg weet jij dat de auteurs en researchers van al die tig websites en boeken "niet weten waarover ze praten"
[/b]Dat heb ik niet gezegd. Er zullen vast wel mensen tussen zitten die weten waar ze het over hebben.
en je meent ook nog op een aanmatigend toontje dat ik geen goed uitgezochte informatie tot me neem en ik niet al mijn hele incarnatie op zoek ben naar "antwoorden", KEN JIJ MIJ SOMS: NEE DUS ??????????
[/b] Ik ga er inderdaad bijna blind vanuit dat je geen goed uitgezochte informatie tot je neemt, maar dat komt alleen omdat ik alleen maar de links heb gezien die je steeds plaatst. En daar trek ik mijn conclusies uit. Ik ben ook maar een persoon met een eigen mening en zoiets als een absolute waarheid bestaat niet. Dus misschien heb ik wel gelijk. En misschien ook niet. Waar het mij om gaat is dat ik niet wil dat jij je laat gek maken door allemaal conspiracy zaaiers. Een van m'n vrienden was een hele tijd geleden helemaal geintrigeerd door zo'n conspiracy site die ging over de global conspiracy enzo. Hij is echt niet dom en hij laat zich ook bijna nooit iets wijs maken. Maar toch geloofde hij al die crap daar. Zelfs zo erg dat hij op een gegeven moment er helemaal van overtuigd was dat ik een van de vijand zou zijn omdat ik geen antwoord kon geven op een of andere vraag. Pas toen hij maanden later zelf ging onderzoeken zag hij z'n fout in en spraken we weer. Vandaar.
Hier laat ik het verder bij, want die standaard-reactie van jou die ken ik nu onderhand wel (zie al die andere would-be Vrijmetselaars, ontkenners, pseudo-sceptici...), verspilde energie.....
[/b] Kijk dit vind ik nou jammer, Je doet beledigd omdat ik jou niet ken (wat ik overigens niet ontken.) En dan begin je te roepen dat ik met standaard reacties zal komen en dat ik een Would-be Vrijmetselaar ben of een ontkenner of een pseudo-sceptici... Volgens mij liggen wij namelijk niet zo ver van elkaar. Zoals ik al eerder zei. Ik wou je alleen helpen.
quote:Nee ik bedoel de oude groep van vrijmetselaars die ook invloedrijk waren maar niet afweken qua geloof van de mensen om hun heen. De groep mensen die de geheimen van het metselen bezaten. De groep waar de vrijmetselaars uit engeland ook vanaf kwamen. Maar die waren wel veranderd in de loop der tijd.
Op maandag 3 februari 2003 16:28 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Oude wijn in nieuwe zakken
[..] Nee meer een andere manier van aantrekkelijk blijven voor leden. Je club is niet meer zo exclusief als er alleen maar vieze bouwlieden in zitten.de groep die netjes in de pas bleef lopen: het voetvolk.
[..] Nee de oude freemason groepen die wel gewoon gelovig waren. Zij gingen nog van hun oude tradities uit. Stuk voor stuk invloedrijke mensen wel. Ze kregen immers veel geld.Je bedoelt dus de freelance beunhaas die met het cement van de Praxis en de stenen van de Gamma mooie kathedraaltjes bouwt ?
quote:
Op maandag 3 februari 2003 16:17 schreef M.ALTA het volgende:.... ???????? moeten we de kranten en CNN soms geloven ?
[/b] alleen als het echt moet
nee maar even serieus, als je weet wie er achter een bepaalde nieuwszender zitten en wat hun opvattingen etc zijn dan kun je meestal wel tussen de regels door lezen wat het echte nieuws is. Veel verschillende kranten lezen helpt meestal ook.
quote:metselgeheimen ? of bedoel je architectuur ?
Op maandag 3 februari 2003 17:02 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Nee ik bedoel de oude groep van vrijmetselaars die ook invloedrijk waren maar niet afweken qua geloof van de mensen om hun heen. De groep mensen die de geheimen van het metselen bezaten. De groep waar de vrijmetselaars uit engeland ook vanaf kwamen. Maar die waren wel veranderd in de loop der tijd.
quote:veel kranten ........ gericht zoeken, of m.b.v. de juiste internet-sites
Op maandag 3 februari 2003 17:05 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
De opa van m'n vriend zat er ook bij en toen hij overleed hebben die mensen de hele begrafenis ongeveer geregeld en geleid.. voor de familie wat het iig een heel onpersoonlijk gebeuren...
quote:Eigenlijk beide. Alhoewel het mij wel onduidelijk is of de vrijmetselaars nu alleen gespecialiseerd waren in het maken van grote gebouwen of dat ze er ook nog eens architectuur bij deden. In principe lijkt me dat van wel, maar sommige bronnen vermelden ook dat het de priesters van de tempels of kerken waren die de gebouwen ontwierpen. Maar dat lijkt mij zelf vrij onaannemelijk
Op maandag 3 februari 2003 17:15 schreef M.ALTA het volgende:[..]
metselgeheimen ? of bedoel je architectuur ?
quote:Wie evangeliseert hier?
Op maandag 3 februari 2003 16:33 schreef PHETEP het volgende:[..]
.....aldus de officieele verklaring/ouwe-disinfo-koek die ze de beginnelingetjes in de lagere graden voorhouden en dat zich vervolgens blijmoedig evangeliseert naar een discussie-forum als dit
![]()
![]()
quote:Indertijd was er nog geen onderscheid tussen metselaar en architect. Bouwmeesters hanteerden ook zelf de gereedschappen.
Op maandag 3 februari 2003 18:51 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Eigenlijk beide. Alhoewel het mij wel onduidelijk is of de vrijmetselaars nu alleen gespecialiseerd waren in het maken van grote gebouwen of dat ze er ook nog eens architectuur bij deden. In principe lijkt me dat van wel, maar sommige bronnen vermelden ook dat het de priesters van de tempels of kerken waren die de gebouwen ontwierpen. Maar dat lijkt mij zelf vrij onaannemelijk
quote:Daar zijn twee verhalen over nietwaar? Een in de bijbel, (Kings 7:13 -45)
Op dinsdag 4 februari 2003 15:02 schreef PHETEP het volgende:
Pappie, vertel nog eens over Hiram Abiff ?
quote:Ik denk toch wel dat e.a. wel met elkaar te maken heeft:
Op maandag 3 februari 2003 18:51 schreef Lord_Gannon het volgende:[..]
Eigenlijk beide. Alhoewel het mij wel onduidelijk is of de vrijmetselaars nu alleen gespecialiseerd waren in het maken van grote gebouwen of dat ze er ook nog eens architectuur bij deden. In principe lijkt me dat van wel, maar sommige bronnen vermelden ook dat het de priesters van de tempels of kerken waren die de gebouwen ontwierpen. Maar dat lijkt mij zelf vrij onaannemelijk
Architectuur, bouwtechniek, priesterschap, loges.
De architectuur is hierbij dan onderdeel van een groter scala aan kennis
(Meetkunde, algebra, muziek, mechanica, astronomie)
quote:LG ?
Op dinsdag 4 februari 2003 03:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Wie evangeliseert hier?
quote:En de meetkunde van Pythagoras.
[..]
Indertijd was er nog geen onderscheid tussen metselaar en architect. Bouwmeesters hanteerden ook zelf de gereedschappen.
quote:Da's goed jongen,
Op dinsdag 4 februari 2003 15:02 schreef PHETEP het volgende:
Pappie, vertel nog eens over Hiram Abiff ?
quote:Ze baseren zich op mythes
Op dinsdag 4 februari 2003 23:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Da's goed jongen,
In de Hiram-mythe van de Vrijmetselarij komen 2 bijbelse figuren voor die ten tijde van koning Salomo leefden.
- Hiram, koning van Tyrus. Deze koning was bereid Salomo cederhout te leveren voor de bouw van de tempel. In ruil voor tarwe, wijn, gerst en olie.
- Hiram Abif. Bronsgieter, beeldend kunstenaar en leider van de bouw aan de tempel van Salomo.
quote:Lees je zelf eigenlijk wel de links die plaatst? Het gaat erom dat 2 politici ervan beschuldigd worden Vrijmetselaar te zijn, zelf zeggen ze dat de organisatie waar ze lid van zouden zijn geen vrijmetselaarsloge is.
Op woensdag 5 februari 2003 11:31 schreef PHETEP het volgende:
Oppositie in Oekraine ontmaskerd Vrijmetselaars samenzwering;http://english.pravda.ru/main/2003/02/04/42965.html
quote:De Vrijmetselarij maakt gebruik van een paar mythes idd. Die spelen een rol bij de ritualen. (Een mythe is een allegorisch, zingevend verhaal.)
Op woensdag 5 februari 2003 10:07 schreef PHETEP het volgende:[..]
Ze baseren zich op mythes
vreemd......
quote:2 politici
Op woensdag 5 februari 2003 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Lees je zelf eigenlijk wel de links die plaatst? Het gaat erom dat 2 politici ervan beschuldigd worden Vrijmetselaar te zijn, zelf zeggen ze dat de organisatie waar ze lid van zouden zijn geen vrijmetselaarsloge is.
Er staat duidelijk; ABOUT 300 HIGH-RANKING OFFICIALS......heb jij het eigenlijk wel gelezen?????
quote:Mythes en rituelen voor het zoeken naar/bevestigen van de *waarheid*....ach gut, die kinderen toch
Op woensdag 5 februari 2003 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
De Vrijmetselarij maakt gebruik van een paar mythes idd. Die spelen een rol bij de ritualen. (Een mythe is een allegorisch, zingevend verhaal.)
quote:Dat staat in de eerste regel, ja.. Er worden 2 mensen genoemd en daar gaat het artikel verder ook over.. Of het hoofd van de veiligheidsdienst wel lid mag zijn van een clubje in het buitenland.
Op woensdag 5 februari 2003 13:49 schreef PHETEP het volgende:[..]
2 politici
![]()
Er staat duidelijk; ABOUT 300 HIGH-RANKING OFFICIALS......heb jij het eigenlijk wel gelezen?????
quote:Waarom zou je geen symboliek en een allegorische vertelling kunnen gebruiken om een stuk spiritualiteit te beleven of een stuk geestelijke verdieping te vinden?
Op woensdag 5 februari 2003 13:55 schreef PHETEP het volgende:[..]
Mythes en rituelen voor het zoeken naar/bevestigen van de *waarheid*....ach gut, die kinderen toch
quote:Ja.
Op woensdag 5 februari 2003 22:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:Je mag dat rustig kinderachtig vinden
quote:Be my guest.
Op woensdag 5 februari 2003 22:49 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Ja.
ik ben nog al een verzamelaar van deze links en inzichten...
hier een kl;eine bijdrage !!
...........................................................................................
I guess maybe those who are interested in Templar heard something about Rennes le Chateau and Berenger Sauniere.
It seems to me that Rennes le Chateau and its region have unimaginable secrets not only for France but also for humanity.So many important person visited there.For instance,president Francois Mitterand,Richard Wagner,the Habsbourg family and Nazis sent some army to investigate this region.I heard that the Mosad had a strong interest for Rennes le Chateau,they sometimes held
match of tennis around here.
Of course,templars monitored ,guarded this region.
As for Berenger Sauniere,Gerard de Sede pointed out that he was a member of Rosicrucian and also a member of the cult of Lucifer.
On this cult of Lucifer,I would like to add something.
There are two types of Lucifer cult.That is satanisme which worship the king of satan Lucifer
I think mordern Freemasony is this type of satansme in its depth.(So I agree with the opinion
of Vatican in this point.)
But another type of Lucifer worthip exist.
They worship Lucifer as a holder of light for mankind.We exchange this light with wisdom (or we compare this with Sophia worship in Gnostisisme)
In this cult,Mary de Magdala corresponds to Lucifer.Or the wisdom is endowed by woman in many religions.
I think Sauniere was a member of latter type of Lucifer cult.So he constructed Magdala Tower and Villa of Bethania in his church.
And the picture that he had painted in his church contain many symbolysme of Rosicrucian ,Mary de magdala.
As for the famous picture of "Berger Arcadie"by Poussin, it is said that the paysage is the same with the landscape of Arque( smoll village near Rennes le Chateau )
well here is something to considder !
ET IN ARCADIA EGO
This particular message appears in various paintings by Poussin, also in Guercinos - Et in
arcadia ego. Many of the investigators of the Rennes-le-Château legend spent a lot of time
analysing this Latin phrase. Some concluded that the word sum should be added to complete the
sentence and permit a suitable anagram to evolve. My solution is more simple and, if correct, much
more profound. It has already been shown that those who compiled the Masonic ritual and
developed all of the allegorical clues were wont to use phonetic exchanges. In this instance, one
must try to imagine how a Frenchman might pronounce the words et in arcadia ego if he had no
knowledge of tutored Latin pronunciation. It would sound rather like.
ÉTANT ARC Á DIEU AIGU
Étant is the present participle of the verb être and means being or existing. Arc á Dieu is quite
obviously an allegorical reference to the Ark of God, the Ark of the Covenant. It also explains how
the ritual compilers came up with the Royal Arch degree. Arc in French means a part of a circle just
as in English, in an architectural sense, it means an arch. Arch in French is Arche, which, although
from a different Latin base, also means Ark as in Ark of the Covenant or Noahs Ark. Using
phonetic substitution the phrase above becomes.
Exists - Ark of the Covenant - sharp
Which is readily fleshed out to.
[It] exists [the] Ark of the Covenant [look] sharp.
Or,
It exists, the Ark of the Covenant, look carefully.
Experience with the work of those ritual compilers of old leads me to conclude that this is not
good enough. The first two parts are satisfactory but the aigu does not fit well. There is however
another solution.
By introducing a new paradigm using two languages within the same phrase, we get as a first
stage.
It exists, the Ark of the Covenant EGO
With this new paradigm the word ego remains initially in Latin. To complete the decoding
using a second language we translate the word ego straight from the Latin into English, and we
now get:
It exists, the Ark of the Covenant, I
Hardly any better until we revert to the phonetic exchange for the word I and it becomes:
It exists, the Ark of the Covenant, eye.
This can be developed one stage further to.
It exists, the Ark of the Covenant, look!
The sheer brilliance of this clue is now clear to see. There is a place where an eye can be seen
on its own: it is the most conspicuous place within Freemasonry - between the compasses on the
Grand Masters jewel. Further support comes with the Grand Lodge symbol yôhd, for although this
is generally accepted to represent the English letter Y, the absence of vowels in Hebrew means
that yôhd can also represent I as in ego. The message, so publicly displayed for so many years is
now clear.
IT EXISTS, THE ARK OF THE COVENANT,
LOOK TO THE FREEMASONS.
Now that the message is clear, one may see how cleverly Poussin teased us. He even went so
far as to show the Ark of the Covenant in La Pesta dAzoth and sitting totally out of place on the
podium in the town-square. This phrase, "on the podium in the town-square," can easily be
shortened to "on the square," a Masonic reference if ever there was one.
..................................................................................
Jaja de link naar POS (Priore off Sion offtewell Sang Real)
........................................................................................
A List of members of POS
170
1188 - 1220 Jean de Gisors
1220 - 1275 Marie de Saint-Clair
1275 - 1307 Guillaume de Gisors
1307 - 1336 Edouard de Bar.
1336 1351 Jeanne de Bar.
1351 1366 Jean de Saint-Clair.
1366 1398 Blanche dEvreux.
1398 - 1418 Nicholas Flamel the most famous of the alchemists: he dreamed of an occult
book and subsequently found it, succeeded in deciphering it with the aid of a
Jewish scholar learned in the mystic Hebrew writings known as the Qabalah.
1418 -1480 Rene d'Anjou - an important force behind the Renaissance.
1483 - 1510 Sandro Filipepi - better known as Botticelli, the renowned Renaissance
painter.
1510 - 1519 Leonardo de Vinci.
1519 - 1527 Constable de Bourbon also known as Charles de Montpensier
1527 - 1564 Ferdinand de Gonzaga
1564 - 1595 Louis de Nevers also known as Louis de Gonzaga
1595 - 1637 Robert Fludd - England's leading exponent of esoteric thought and the
Rosicrucian movement.
1637 - 1654 Johann Valentin Andrea - the creator of the semi-secret Christian unions and
author of the Rosicrucian manifestos.
1654 - 1691 Robert Boyle - his two closest friends were Isaac Newton and John Locke
who met regularly with him to study alchemical works.
1691 - 1727 Isaac Newton - conducted alchemical experiments with great secrecy at
Trinity College, Cambridge. He learned Hebrew in order to carry out a
meticulous exercise on the book of Ezekiel to produce a painstaking
reconstruction of the floor plan of the Temple of Solomon.
1727 - 1746 Charles Radclyffe - personal secretary to Bonnie Prince Charlie. Radclyffe
was probably involved with devising the Scottish Rite Freemasonry.
1746 - 1780 Charles de Lorraine - the brother of Francois, Duke of Lorraine, who was the
Holy Roman emperor who married Maria Theresa of Austria in 1735.
1780 - 1801 Maximilian de Loraine
1801 - 1844 Charles Nodier - the flamboyant mentor for an entire generation including
young Victor Hugo, all of whom drew upon esoteric and Hermetic tradition.
1844 - 1885 Victor Hugo - prophesied that "in the twentieth century, war would die,
frontier boundaries would die, dogma would die...and Man would live" "He
will possess something higher than these...a great country, the whole
Earth...and a great hope, the whole Heaven."
1885 - 1918 Claude Debussy - an integral member of the symbolist circles which included
Oscar Wilde, W. B. Yeats, and Marcel Proust.
1918 - 1963 Jean Cocteau.
...............................................................................................
hier een link naar de plek waar ik een boek in PDF format heb geplaatst
Dit boek is geschreven door een vrijmetselaar die bepaalde kennis van ons (De POS newsletter members ) had vandaar zijn idee om het aan ons te geven !
"The Long Lost Secret off Freemasonary "
http://www.xs4all.nl/~jmt1970/files/01.pdf waarbij de hoofdstukken lopen tot file 09.pdf
Bij de weg M.ALTA ga maar eens googelen met 33 sinus en 19.47xxxx dit heeft allemaal met "Hyperdimensional Physics" te maken
Hierbij hoort ook de "Doubled Cicled Circle" theory van Bruce Cathie en het Harmonische Grid
http://www.geocities.com/CapitolHill/Parliament/3460/bruce.html
Vincere Aut Mori
Jasper-TTT
ik heb nog een paar mooie voorbeelden van straten designs
Het witte Huis ligt aan de Kin van het Baphomet teken ! waarnaa het 13 Blokken naar boven is Om Bij het Hoofdgebouw van the Freemasons Lodge te komen (download hem maar want hij is verschrikkelijk groot en gedetaileerd ) wat staat voor de hogere Kracht die de macht over het witte Huis heeft !
in mijn voorgaande post heb ik ook verwezen naar een boek...hierin wordt ook de straat layout van Parijs besproken (pentagrammen en Hexagrammen en hoeken van 19.5 graden )
Maar kijk eens naar dit !
en daar horen natuurlijk deze bij !
[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 05-03-2003 14:47]
[Dit bericht is gewijzigd door Templ4r op 05-03-2003 20:00]
quote:Ok kom op man.... als het pentagon een 6 hoek was geweest paste er precies een davidsster in, als het een vierkant was een tempelierskruis, als driehoek een pyramide met alziend oog en een Tau kruis.... zo blijven we bezig... Bovendien : waarom hebben ze het pentagon dan niet meteen ontworpen als een pentagram ipv pentagon als er zo'n enorme symboliek van uitgaat?
Op woensdag 5 maart 2003 19:44 schreef Templ4r het volgende:
Mooie foto's Merlin693! Ik ben benieuwd hoe onze sceptici dit weer gaan proberen te bagateliseren en debunken.
en die stratendesigns : Die kaarten die merlin toont zijn aardig op leeftijd (enkele honderden jaren misschien) en komen niet eens met elkaar overeen.
Ik kan met een ruitjespapier ook allerlei figuren maken.... und jetzt?
Ik wil alleen maar zeggen : als je maar genoeg wil dan zie je overal wel wat in. Die plaatjes met die bok en die kaars maken het geheel natuurlijk helemaal mooi af...
quote:En de symbolen staan ook nog schots en scheef.
Op woensdag 5 maart 2003 21:20 schreef bosgorilla het volgende:[..]
Ok kom op man.... helemaal mooi af...
quote:Goh en hoelang denk je dat de vrijmetselarij bestaat ?
Op woensdag 5 maart 2003 21:20 schreef bosgorilla het volgende:
en die stratendesigns : Die kaarten die merlin toont zijn aardig op leeftijd (enkele honderden jaren misschien) en komen niet eens met elkaar overeen.
zeker ook vergeten dat Architectuur hun expliciete vakgebied was.. en dat zij hun vakkennis geheim hielden
maw je kon vrijwel niks groots bouwen of ontwerpen zonder de vrijmetselarij erbij te betrekken..
Verbaast het je dan dat zo'n groepering hun symbolen ( waar ze erg aan gehecht zijn ) verwerken in het design van hun "masterpieces" ?.
quote:Dat was in de middeleeuwen.. Je kon trouwens ook vrijwel geen brood kopen zonder dat het bakkersgilde erbij betrokken was.
Op donderdag 6 maart 2003 08:11 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
Goh en hoelang denk je dat de vrijmetselarij bestaat ?
zeker ook vergeten dat Architectuur hun expliciete vakgebied was.. en dat zij hun vakkennis geheim hielden
maw je kon vrijwel niks groots bouwen of ontwerpen zonder de vrijmetselarij erbij te betrekken..
Verbaast het je dan dat zo'n groepering hun symbolen ( waar ze erg aan gehecht zijn ) verwerken in het design van hun "masterpieces" ?.
quote:Nou... om eerlijk te zijn...
Op donderdag 6 maart 2003 08:11 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
Goh en hoelang denk je dat de vrijmetselarij bestaat ?
De vorm van dat "koningsgraf" zit meerdere malen in de kaart, waarom is dan juist die ene zo significant. Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze al die figuren bewust in het stratenplan verwerkt hebben, immers, ze zijn alleen maar met een satelliet te zien. In die tijd dat die stad ontworpen is hadden ze nog niet eens vliegtuigen, dus de kans dat iemand die figuren zou opvallen was dus miniem.
Het commentaar bij de kaart/foto vermeld ook dat alle figuren een of meerdere ribben missen, of dat het niet helemaal ''klopt''. Lijkt er dus voor te pleiten dat er ''gezocht'' wordt naar figuren/betekenissen.
En zoals Enneacanthus_Obesus zegt, ALLE gildes waren vroeger behoorlijk geheim, en als je bij een gilde aangesloten was betekende dat dat je een goede vakman was. Die hielden hun kennis natuurlijk verborgen voor de concurrentie.
Nogmaals : waarom is het pentagon als een vijfhoek gebouwd en niet als een pentagram? (bouwtechnisch goed mogelijk)
quote:en op de tekentafel..
Op donderdag 6 maart 2003 15:23 schreef bosgorilla het volgende:
Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze al die figuren bewust in het stratenplan verwerkt hebben, immers, ze zijn alleen maar met een satelliet te zien.
quote:het was ook niet bedoeld om op te vallen voor de gewone man.. alleen voor de ingewijden..
In die tijd dat die stad ontworpen is hadden ze nog niet eens vliegtuigen, dus de kans dat iemand die figuren zou opvallen was dus miniem.
quote:in de loop van de eeuwen hebben er natuurlijk veranderingen plaatsgevonden. het kan ook zijn dat ze express "ribben" hebben weggelaten om de mogelijkheid tot ontkenning te scheppen
Het commentaar bij de kaart/foto vermeld ook dat alle figuren een of meerdere ribben missen, of dat het niet helemaal ''klopt''. Lijkt er dus voor te pleiten dat er ''gezocht'' wordt naar figuren/betekenissen.
quote:weet ik niet , de pentagon vorm zal wel gewoon een strategisch voordeel hebben
Nogmaals : waarom is het pentagon als een vijfhoek gebouwd en niet als een pentagram? (bouwtechnisch goed mogelijk)
Het is ook leuk om te zien dat Grootmeesters deze Goneometrie gebruikte als basis van hun meesterwerken (denk aan Pousin en Da Vinci...die allebij Grand Master van de Priore of Sion zijn geweest )
Ja ja het is allemaal met elkaar verbonden daarom noem ik Tempeliers ook Mason Knights !
Schrijvers zoals HP lovecraft waren ook ingewijd !
The Sheppards off Arcadia !
Hint..het heeft te maken met het "Woods pentagram"
Een pentagon IS een vijfhoek en GEEN vijfpuntige ster zoals het pentagram; het Pentagon heet dus Pentagon OMDAT HET IN DE VORM VAN EEN PENTAGON is gebouwd, maar het gaat vooral om de energie-lijnen in de aarde waarop het is gebouwd dat in connectie staat met alle andere energie-lijen over de hele wereld en de energieen in de Ethers, bovendien heb ik elders al in *The Truth is in here....* tig keer uitgelegd dat symbolen zoals sterren, obelisken, piramides als ze geplaatst worden bovenop Aarde Energie-Grids/kruispunten van Ley-lijnen bepaalde energieen genereren, versterken of juist ontkrachten....i.h.g. van het Pentagon worden energie-krachten van negatieve oorlogszuchtige aggressie en machts-bestendiging over de massa versterkt, bovendien kun je als je echt geinteresseerd bent vanalles vinden op het internet over de Vrijmetselaars-symboliek in de plattegrond van Washington(of waar dan ook!), zoals op bijv. deze sites;
www.geocities.com/theawakeningnews/Religion-Washingtons_Star.html
Washington DC exactly fits the Dodeca Earth grid; http://soulinvitation.com/WASHINGT/dcfrac.htm
Masonic symbols of power in their seat of power - Washington DC;
www.cuttingedge.org/news/n1040.html (tekst)
www.cuttingedge.org/news/map-gif (plattegrond)
op www.davidicke.net of www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com is er ook genoeg over te vinden....
quote:Die konden vliegen..
Op donderdag 6 maart 2003 17:39 schreef Fonkmeistah het volgende:het was ook niet bedoeld om op te vallen voor de gewone man.. alleen voor de ingewijden..
quote:Op die sites zie ik geen overtuigende informatie en al helemaal geen bewijzen. Alleen wat verdachtmakingen, gegoochel met cijfers, en figuren die in plattegronden zijn getekend..
Op donderdag 6 maart 2003 17:57 schreef PHETEP het volgende:
Aan bosgorilla;Een pentagon IS een vijfhoek en GEEN vijfpuntige ster zoals het pentagram; het Pentagon heet dus Pentagon OMDAT HET IN DE VORM VAN EEN PENTAGON is gebouwd, maar het gaat vooral om de energie-lijnen in de aarde waarop het is gebouwd dat in connectie staat met alle andere energie-lijen over de hele wereld en de energieen in de Ethers, bovendien heb ik elders al in *The Truth is in here....* tig keer uitgelegd dat symbolen zoals sterren, obelisken, piramides als ze geplaatst worden bovenop Aarde Energie-Grids/kruispunten van Ley-lijnen bepaalde energieen genereren, versterken of juist ontkrachten....i.h.g. van het Pentagon worden energie-krachten van negatieve oorlogszuchtige aggressie en machts-bestendiging over de massa versterkt, bovendien kun je als je echt geinteresseerd bent vanalles vinden op het internet over de Vrijmetselaars-symboliek in de plattegrond van Washington(of waar dan ook!), zoals op bijv. deze sites;
Washington DC exactly fits the Dodeca Earth grid; http://soulinvitation.com/WASHINGT/dcfrac.htm
Masonic symbols of power in their seat of power - Washington DC;
www.cuttingedge.org/news/map-gif (plattegrond)op www.davidicke.net of www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com is er ook genoeg over te vinden....
quote:Is waar.
Op donderdag 6 maart 2003 17:57 schreef PHETEP het volgende:
Aan bosgorilla;Een pentagon IS een vijfhoek en GEEN vijfpuntige ster zoals het pentagram; het Pentagon heet dus Pentagon OMDAT HET IN DE VORM VAN EEN PENTAGON is gebouwd, maar het gaat vooral om de energie-lijnen in de aarde waarop het is gebouwd dat in connectie staat met alle andere energie-lijen over de hele wereld en de energieen in de Ethers, bovendien heb ik elders al in *The Truth is in here....* tig keer uitgelegd dat symbolen zoals sterren, obelisken, piramides als ze geplaatst worden bovenop Aarde Energie-Grids/kruispunten van Ley-lijnen bepaalde energieen genereren, versterken of juist ontkrachten....i.h.g. van het Pentagon worden energie-krachten van negatieve oorlogszuchtige aggressie en machts-bestendiging over de massa versterkt, bovendien kun je als je echt geinteresseerd bent vanalles vinden op het internet over de Vrijmetselaars-symboliek in de plattegrond van Washington(of waar dan ook!), zoals op bijv. deze sites;
Het is erg moeilijk om hier voor open te staan.
Een heel wereldbeeld/beliefsystem wordt dan omgegooid.
quote:David Icke heeft het heel compact beschreven in Children of The Matrix.
Washington DC exactly fits the Dodeca Earth grid; http://soulinvitation.com/WASHINGT/dcfrac.htmMasonic symbols of power in their seat of power - Washington DC;
www.cuttingedge.org/news/map-gif (plattegrond)op www.davidicke.net of www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com is er ook genoeg over te vinden....
Na 5 x lezen haal ik nog steeds tig nieuwe inzichten uit zijn boek en website.
Enige basiskennis in esoterie lijkt mij wel noodzakelijk voordat men zich hier in gaat verdiepen.
quote:Hier heb je helemaal gelijk in
Op donderdag 6 maart 2003 20:59 schreef M.ALTA het volgende:[..]
David Icke heeft het heel compact beschreven in Children of The Matrix.Enige basiskennis in esoterie lijkt mij wel noodzakelijk voordat men zich hier in gaat verdiepen.
B.t.w.; Ik heb een interessante site gevonden vol met afbeeldingen van Vrijmetselaars-symbolen uit de York Rite en Knights of Malta, zie;
www.mastermason.com/raleighyorkrite/clipart/clipart.htm
------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Dit bericht is gewijzigd door PHETEP op 06-03-2003 21:44]
quote:Draai die photo's van het pentagon eens om en je hebt een druppel vorm met een ander pentagram.
Op woensdag 5 maart 2003 14:37 schreef merlin693 het volgende:
mmm..geen reactie !
Die direct dus geen duivels teken meer kan bevatten maar het goede symboliseerd, het goede dat met de druppel aangeeft dat het treurig is gestelt met de rest van de mensheid.
Het is dus maar net hoe je die foto's houdt. .. Oh en ik behoor niet tot de groep van de eeuwige sceptica, maar meer tot de travelers
oke en nu deze dan:
jij zegt Sang Real...
ik maak er van:
San gReal
san graal?
de heilige graal???
en rennes le chateau, in frankrijk (in de bergen) zijn 5 bergtoppen, vlak bij elkaar. Ze staan op WONDERE wijze, allemaal precies in hoeken van 72 graden ten opzichte van elkaar: een pentagram!
Men zegt, ik denk dat dit een heeeel ver teruggaande uitleg is: dat hier Maria Magdalena heen is gegaan, naar Frankrijk: na de kruisiging van Jezus Christus. Met de Heilige Graal/ met de beker met bloed die zij onderaan het kruis heeft opgevangen, met het SANG REAL (koninklijk bloed!!!) zij moest hier onderduiken, om welke reden weet ik niet..
De Vrijmetselarij is in mijn ogen, een heel ver terugaand, een heel invloedrijk netwerk.. Ik zou zelfs zo ver gaan, om te zeggen dat de geschiedenis helemaal BEPAALD is door wat eerder "slechts een old-boys-network" genoemd werd.
leuk topic!!!!!
Met betrekking tot het pentagram in de washinton straat layout ligt hem in het fijt dat het witte huis aan de Kin van het Baphomet teken staat !
"In the seat Of Power"
en het is geen "Duivels" teken die is er door de Christelijke kerk van gemaakt om hun dogma's in stand te houden !
Er is genoeg geschreven over de legging van de eerste steen van het Witte Huis die door vrijmetselaars is gelegd
Hint ga de significantie van de eerste steen maar eens na...
P.S. maar wat oook heel interesant is om eens te onderzoeken zijn "Skull & Bones" en de "Bohemian Grove " meetings
........................................................................................
quote:http://oude.dse.nl/~bouwdorp/oranje/black_pope_1b.htm
THE JESUITS 1776
The Jesuits, now formally suppressed by the Pope, were allied with Frederick the Great of Prussia and Catherine of Russia. The Jesuit General was in control of Scottish Rite Freemasonry and now sought an alliance with the Masonic House of Rothschild in England. To accomplish this he chose a Jesuit who was Jewish by raceAdam Weishaupt. Weishaupt was a brilliant instructor of Canon Lawthe evil Council of Trentat a Jesuit university in Bavaria. We read:
"From the Jesuit College of Ingolstadt is said to have issued the sect known as the Illuminati of Bavaria founded by Adam Weishaupt. Its nominal founder, however, seems to have played a subordinate though conspicuous role in the organization of this sect." [Occult Theocracy, Lady Queenborough, originally published in 1933]
On May 1, 1776, the Order of the Illuminati was officially founded in the old Jesuit stronghold of Bavaria. The Company would now use the Jewish House of Rothschild to finance the French Revolution and the rise of Napoleon the Freemason with his Jesuit-trained advisor, Abbe Sieyes. In spite of the historical writings of the Jesuit Abbe Barruel, who blamed the Rothschilds and Freemasonry for the Revolution, it was the Society of Jesus that used these very tools to carry out the Revolution and punish the monarchs who dared to expel the Jesuits from their dominions. The Jesuits, having been expelled from the Spanish Empire, found refuge in Corsica. From there they raised up their great avenger, Napoleon Bonaparte.
* * *
Lately, it was George Washington who was so beloved by Frances General Lafayette. During the Revolution our great chieftain took the "boy General" under his wing for which cause the Frenchman named his eldest son, George Washington Lafayette. With this same endearing love the Roman Catholic Lafayette warned:
"It is my opinion that if the liberties of this country, the United States of America, are destroyed, it will be by the subtlety of the Roman Catholic Jesuit priests, for they are the most crafty, dangerous enemies of civil and religious liberty. They have instigated most of the wars of Europe."
* * *
Napoleon was captured by the English and banished to the island of St. Helena. There, his Memoirs were written which accurately described his masters, the Jesuits:
"The Jesuits are a military organization, not a religious order. There chief is a general of an army, not the mere father abbot of a monastery. And the aim of this organization is: POWER. Power in its most despotic exercise. Absolute power, universal power, power to control the world by the volition of a single man. Jesuitism is the most absolute of despotisms: and at the same time the greatest and most enormous of abuses....
"The general of the Jesuits insists on being master, sovereign, over the sovereign. Wherever the Jesuits are admitted they will be masters, cost what it may. Their society is by nature dictatorial, and therefore it is the irreconcilable enemy of all constituted authority. Every act, every crime, however atrocious, is a meritorious work, if committed for the interest of the Society of the Jesuits, or by the order of the general." [Fifty Years In The Church Of Rome, Charles Chiniquy, 1968, reprinted from the 1886 edition, quoting Memorial Of The Captivity Of Napolean At St. Helena, General Montholon]
* * *
The Knights of Malta and the Jesuits work together!
(Truth seeker, this may seem irrelevant now, but it is important for you to be aware of this connection. As we shall see, the Knights financed Lenin and Hitler from Wall Street, also using their Federal Reserve Bank headed by Masonic Jews, Warburg in particular.) The Knights negotiated the Concordat (a Papal treaty) between the Pope and Hitler in the person of Franz Von Papen. They also helped top Nazis to escape to North and South America after World War II in the persons of James Angleton and Argentinas President Juan Peron.
In America, the Knights, with their OSS, later the CIA, were behind "Operation Paperclip". After World War II, top Nazis and scientists were illegally secreted into the United States. Many were placed in the top-secret military installation in Tonapah, Nevada known as "Area 51". The perfection of the Nazis anti-gravity aircraft (flying saucers) was to be completed there, among other secret technologies. "Operation Paperclip" was overseen by Americas most powerful Knight of Malta, J. Peter Grace. J. Peter Grace was subject to the Jesuit-trained Archbishop Spellman, as the American headquarters for the Knights was and is St. Patricks Cathedral in New York.
en nog wat meer links
http://www.geocities.com/dasydministries/jesuits.htm
[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 07-03-2003 13:44]
quote:Maar, beste new_moon, wat heeft de vrijmetselarij nou precies te maken met Maria Magdalena, Rennes Le Chateau en de heilige graal?
Op vrijdag 7 maart 2003 13:04 schreef new_moon het volgende:
>>Jaja de link naar POS (Priore off Sion offtewell Sang Real)oke en nu deze dan:
jij zegt Sang Real...
ik maak er van:San gReal
san graal?
de heilige graal???en rennes le chateau, in frankrijk (in de bergen) zijn 5 bergtoppen, vlak bij elkaar. Ze staan op WONDERE wijze, allemaal precies in hoeken van 72 graden ten opzichte van elkaar: een pentagram!
Men zegt, ik denk dat dit een heeeel ver teruggaande uitleg is: dat hier Maria Magdalena heen is gegaan, naar Frankrijk: na de kruisiging van Jezus Christus. Met de Heilige Graal/ met de beker met bloed die zij onderaan het kruis heeft opgevangen, met het SANG REAL (koninklijk bloed!!!) zij moest hier onderduiken, om welke reden weet ik niet..
De Vrijmetselarij is in mijn ogen, een heel ver terugaand, een heel invloedrijk netwerk.. Ik zou zelfs zo ver gaan, om te zeggen dat de geschiedenis helemaal BEPAALD is door wat eerder "slechts een old-boys-network" genoemd werd.
leuk topic!!!!!
Want dat kon ik nou niet opmaken uit jouw stukje.
"The Long Lost secret of freemasonary "
Dit is een puzzel het heeft allemaal met elkaar te maken maar zolang je de juiste stukken niet leest zie je de link niet !!
hier nog een erg goede link..the link to heremetic
http://www.hermetics.org/yarker1.html
Vincere Aut Mori
[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 07-03-2003 13:57]
quote:
Where the Heart Lies:
The Legacy of the Templars
by, Leonard Howlett
What is a legend, truth or fiction? Usually, it is both. A legend is a story that is true on a level more essential than mere fact. All stories, fact or fiction, persist because they are inherently true. They strike a chord of relevance in the listener, somehow truer than mere recorded fact, like Robin Hood and the shooter on the "grassy knoll." What is history itself, but a story selected and edited to tell an essential truth about the past? And did it ever happen exactly as it is retold?
There are many stories that persist, sometimes going in and out of vogue, seemingly forgotten, only to resurface and gain new life. But nothing matches stories about the Knights Templar for longevity, except perhaps religious myths some of which they are a part of, as legends which seem to live forever, playing supporting parts in other myths, taunting us century after century, causing us ultimately to suppose that something in the jumble of dates and details is the truest thing in the world. Causing us to believe that for which authorities, both Church and State, have told us over the intervening centuries that there is not a shred of evidence.
Templars at Bannockburn
There is a legend, perhaps too persistent to be discounted, that haunts the battlefield at Bannockburn. There on St. Johns Day, June 24, 1314, scarcely two and one half miles from Stirling Castle, Robert I, The Bruce, wrested the sovereignty of Scotland from Edward II of England. Things had seemed set to go bad early on; calamitous, in fact. Robert had lost control of the country to Edwards father, Edward Longshanks, in 1307. There had been several small victories since, but it all had come to this. Scarcely 6,000 of the folk of Scotland, armed with lances and farm implements, saw the sun rise on 20,000 battle-hardened, well-equipped professionals, seasoned in other skirmishes on the European continent.
That morning, The Bruce mounted his palfrey - his light horse - because it was more agile on that marshy ground, to survey his troops, armed with but a single battle axe. He moved back and forth in plain view of the opposing forces, assessing the 500 light cavalry and several thousand men-at-arms, probably planning how best to deploy them against such great disadvantage. He wore his golden crown over his helmet to make his presence visible to his troops and to taunt the enemy with his daring. Then, Henry de Bohun, an English knight on a dark warhorse, had left his fellows and moved toward the Scottish ranks, ominously, like rolling thunder. Without explanation, Robert the Bruce urged his horse forward and prepared to meet fate.
He had won some battles for Scotland of late. But this meant so much more. William Wallace was some years dead. Robert and, indeed, the entire country of Scotland had been excommunicated by the Vicar of Rome. And on this day Scotland hung in the balance by a tartan thread. On the very first pass the Bruce, confronting his own immortality, turned aside his agile pony, deflecting the lance of his better-armed opponent, stood straight up in his stirrups, and split the head of Henry de Bohun with a single stroke, breaking the handle of his axe with the force of the blow. Such was the way that freedom was earned and the true meaning of nobility was confirmed on that day.
But even at that, things seemed scarcely better. There were still the impossible odds, the vast differences in numbers and experience. At the charge and subsequent engagement the heartened clansmen fought furiously, heroically. However, the English king waited patiently with 500 mounted knights while his archers went about their work, preparing to join the battle at his leisure. His cavalry, 2000 strong, seemed destined to hack the Scottish infantry into oblivion. It was only a matter of time.
Then, suddenly, at the rear of the Scottish van, like the miracle of Scottish sunshine, burst a flash of white tunics. Four hundred and thirty-two mounted Knights Templar, most likely led by Sir Henry St. Clair (Sinclair) and including his sons William and Henry, advanced with grim intent, the red croix pateé visible on every shoulder. Hardly pausing to notice the English rank and file, beating the closest down in seeming afterthought, the Templars moved ever onward, toward Edward like certain death. The king and five hundred of the flower of English manhood fled the field. The English soldiers lost all sense of order and a rout ensued. Only 38 Scots died that day, according to some sources, and the free nation of Scotland was born. Thanks were due in large part to the Knights of the Temple of Jerusalem. This fact, which some detractors have dismissed as not being supported by a shred of evidence, has been supported by distinguished authors, such as HRH Prince Michael of Albany and Tim Wallace-Murphy, among others.
The outcome in itself was not remarkable. The Knights Templar were the Special Forces of their day, accustomed to confronting such numbers, sworn by a holy vow never to retreat unless facing odds of more than three to one. What was remarkable was that the Templars no longer existed, officially, at least.
Betrayed on Friday, October 13, 1307 by Phillip IV le Bel of France and his weak and treacherous puppet pope, Clement V, the Templars in France had been imprisoned, and their assets impounded. Although on the previous night, a contingent of Templars had taken certain of their treasures and slipped out of the port of La Rochelle in a small fleet led by a fast, sleek Genoan-built ship, the Falcon, Jacques de Molay, the Grand Master had been seized by Phillips seneschals and imprisoned. His confinement and torture would last for seven years until March 18, 1314, when he was martyred in Paris, burned at the stake slowly from the feet up along with Geoffrey de Charney, the Preceptor of Normandy. In the meantime, the order had been officially disbanded by papal bull, in 1312. Thus, according to the Catholic Church and the lying, cowardly king of France, the Templars could not have been at Bannockburn. There are people who will insist to this very day that there is absolutely no evidence for the presence of the Knights Templar on the battlefield that day. This is probably because no Templars fell there and, thus, there was no evidence recorded in the body count. Thus goes the thinking that they could not have been there because they, in fact, no longer existed. But the Templars knew.
And they still remember.
So where is the evidence? Secretive organizations such as the Knights Templar and the Scottish Freemasons who, by their own admission and by any assessment of their ritual certainly were inspired by the Templars, are not given to willfully leave evidence of their existence. There can be no argument that the events in France would have served as a dissuasion to any candor on the part of survivors. But there are inferences that can be made, not from what was said, but from what was left unsaid. For instance, if the Templars no longer existed, why did Edward find it necessary the next year, in 1315, to issue an edict seizing all Templar land in Britain? What about the Sinclairs, a highly connected Templar family from the beginnings? And Rosslyn Chapel? The chapel was not built some two centuries later with such great effort, painstaking attention to detail, and Templar propriety on a whim, but as a living tribute to the Temple of Solomon. It is what it appears to be, a physical declaration that the Templars remain, unvanquished, alive, in Scotland.
The Heart of Robert the Bruce
It is also a matter of historical record that upon the death of Robert the Bruce which occurred on June 3, 1329 when he was fifty-five years of age, five knights, including Sir William Sinclair and Sir James Douglas set out for the Holy Land with a small leaden casket bearing his embalmed heart. It was common at that time to take the hearts of knights who fell in battle in a foreign land back to their homeland for interment. The king had requested that his heart be buried on the site of the Templar Church of the Holy Sepulchre. There can be no mistake about how Robert the Bruce felt about Jerusalem and the Temple. Along the way, in Andalusia, on March 25, 1330 they encountered Saracens and an engagement ensued. Douglas is said to have taken the casket containing the heart of The Bruce, slung from a chain around his neck and to have hurled it at the enemy, uttering an extemporaneous verse, which seems a bit too elegant given the circumstances, but is perhaps noteworthy in its similarity to the title of a certain movie:
Brave heart that ever foremost led, Forward as thou wast wont. And I shall follow thee, Or else shall die!
Sinclair and three of the other knights were lost in the skirmish, the fifth knight, Sir William Keith, being unfit to fight due to a fractured arm. Sir Keith Graham of Gawliston brought the heart back to Scotland where it was interred at Melrose Abbey. Sir William Sinclair was buried at Rosslyn Chapel.
The Larmenius Transmission
Another very curious reference to Scottish Templarism exists. In 1804, a document was revealed by an ex-seminarian, sometime chiropodist named Bernard-Raymond Fabre-Palaprat. Reputedly written in 1324, ten years after the martyrdom of Jacques de Molay, by Johannes Marcus Larmenius, in a secret code with symbols based on the Templars insignia, the croix pateé, it stated that the Grand Master had bequeathed his title to Larmenius shortly before his death. Fabre-Palaprat maintained that the Grand Magistracy of the order had been handed down in a line of succession unbroken to the present, and he was himself the current Grand Master. Coincidentally, Fabre-Palaprat had previously found a copy of The Levitikon, an eleventh century version of the Gnostic Gospel of St. John, previously thought to be extinct, in a Montmartre second-hand bookstall. Others, such as Stephen DaFoe and Alan Butler in The Warriors and the Bankers, have commented that finding these two documents, as well as bones of Jacques de Molay would seem to make Fabre-Palaprat the luckiest treasure hunter in Templar history.
A passage near the end of the Larmenius Charter states:
"I, lastly, by the decree of the Supreme Assembly, by Supreme Authority committed to me, will say and order that the Scot-Templars, deserters of the Order be blasted by an anathema, and that they and the brethren of St. John of Jerusalem, spoilers of the Knighthood (on whom God have mercy), be outside the circle of the Temple, now, and in the future."
There are many problems with the Larmenius Transmission, not the least of which is the statement above. Here was a man, nearing seventy years of age, physically broken after seven years of torture by the Crown and Church, using what was virtually a last opportunity by which it would have been possible to bequeath best wishes, and directions for continuation of the Order which had been his life, to instead spew hatred against the brothers who had managed to escape the institutions which were about to bring about his death? It does not ring true. Should he not instead have been overjoyed at the prospect of the continuation of the order in a land free of the tyranny to which he had fallen victim? It is known that moments before his death, Jacques de Molay cursed both the King and Pope, inviting them to join him in death within a year. And his wish was fulfilled. Sometimes even the saddest stories surprise us with happy endings. But, once again, is this the act of a man who would expect the Templars now in Scotland to face some kind of papal justice? That seems doubtful.
There are still other problems with Larmenius. It took nearly five hundred years to miraculously surface. There was the strange behavior of Fabre-Palaprat and the other self- appointed heirs to the Charter. The order is said to have sought reconciliation and even absolution from the Church! As late as the mid-1800s, Prince de Chimay, then Grand Master according to the Larmenius succession, was still beseeching the Vatican to rescind the interdict against the Order to no avail. Once again, how likely would it be that Jacques de Molay or any of the original knights Templar would attempt to recover favor from the Church?
It has been explained that the outrage was the fault of one Pope only, Clement V, but what would that infer about the accepted fact of what later came to be known as papal infallibility? Besides, there is a much-supported belief that the Templars were covert Gnostics anyway. They were very likely heretics by the standards of the Catholic Church at the time. That was supposedly the cause of the purge. It is hard to imagine any such action as a request for reconciliation bearing out the legacy of de Molay.
Then there is the matter of the document itself. There is a paleographic problem; the Latin is written in a form too modern and precise to be accepted as contemporary with medieval. And there is the form of the signatures; the calligraphy is far too uniform to have been signed by different Grand Masters. Both of these questions have been answered by apologists with the explanation that the charter, along with the signatures, were corrected by archivists, presumably archivists who wrote uniformly alike so as to sign indistinguishably over the centuries. This "correction" was also used to explain the signature of one Bertrandus Duguesclin, who was known to be illiterate and to have signed his name with a cross. This seems a questionable admission. The original itself, blemishes and all, would be inestimably more valuable than any cosmetically improved copy. People do not wait in lines in the museums of the world to view reproductions of great documents - at least, not knowingly. Was the parchment copy on public view in London every touched by the hand of Larmenius?
The late John J. Robinson in Born In Blood dismisses the Larmenius Charter tersely as "a blatant forgery." Letters and personal correspondence from Tim Wallace-Murphy, co-author of Rex Deus, questioning the authenticity of the Charter may be found on a number of internet websites. Peter Partner has suggested that a Dr. Ladru, a contemporary of Fabre-Palaprats, may have been the documents author. Carbon dating would be in order to help settle the question. It would almost certainly be effective in distinguishing between a parchment from 1324 and one from 1804, or thereabouts.
Many of the present-day Templar groups, including those of the Larmenius succession, purport to be chivalric Orders, fraternal organizations engaged in charitable deeds. That is undoubtedly true for the preponderance of them. But then that was also the stated aim for the original Order, with a little hand-to-hand combat and perhaps some archaeological excavation thrown in. Thus, it is doubtful that contemporary Templars would or should be forthcoming with any additional objectives. One can only infer, collecting and piecing together shreds of evidence. And, whether this is a story two hundred years old or seven hundred years old, it persists.
The Heart of Alisdair Rosslyn Sinclair
There is another Templar story going around these days. It has been supported and refuted, for several years, and it seems it will not go away. Perhaps it asks too many questions and it answers too few, as is the tendency of legends generally and Templar stories in particular. And is that not the basis for these stories? Dont they always seem to indicate that there has been a concerted effort by various authorities down through time at repression, concealment of a closely-guarded truth by both sides for a different reason? Right or wrong, true or false, the supporters tie the stories together with the single fine thread of repression. And if even parts of this story are true, one thing stands out: someone has repressed it, and amended it, and disclaimed it and, ironically, made it seem familiar, similar to a lot of others.
In his online book, Who Murdered Yitzhak Rabin, Barry Chamish relates an interesting correlative sidelight to his title subject. On April 14, 1998, a long-haired 47 year-old guitar player, Alisdair Rosslyn Sinclair, died in a jail cell in Tel Aviv. He had come to the Holy Land six days before and had been arrested at Tel Aviv Airport with 9,000 Deutschemarks hidden in the false bottom of his suitcase. Although concealment of valuables is not a crime and many people hide money while traveling, and although Mr. Sinclair had not been suspected of anything on his entry into Israel, he was later said to have been suspected by authorities of transporting either "ecstasy or explosives" into the country according to a story written six months later, on October 30, 1998, by Netty C. Gross of The Jerusalem Post Service. The cause of death given was "suicide due to asphyxiation." He had supposedly hanged himself in his cell. Israeli authorities offered to bury the body in Israel. The family wanted the body returned to Scotland even though it would cost the equivalent of four thousand nine hundred dollars. They had to insist before authorities agreed.
When the body finally arrived in Glasgow, the second autopsy found that it was missing the heart and the hyoid bone. Alisdair Sinclair was a normal sized man both in height and weight. Friends and family described him as happy and intelligent, as outgoing and not prone to depression. It was said that it would be unlike him to think of suicide, and had not, in fact, ever spoken of the prospect of taking his own life. If it was strange to think of him as suicidal it was even stranger to realize upon closer investigation that there was not a fixture in the cell high enough for a grown man to suspend himself with his feet off the floor.
The explanation came that it was a towel bar between chest and waist height and that he had hanged himself with a combination of his tee shirt and shoelaces by repeatedly lunging up and falling backward and down, slumping toward the floor. Shoelaces would not seem strong enough to bear the weight of a man, and asphyxiation takes willpower that hanging does not. That is why hanging has been common down through time: it does not take much equipment and requires only an initial burst of willpower. And that is why very few people have ever choked themselves to death, and the ones who have managed auto-asphyxiation have rarely done it with towel bars and shoelaces.
What about the heart? I suppose the name of the victim was a strong tip-off here. The fore-mentioned story of the heart of Robert the Bruce and the quest to return it to Jerusalem would come to mind to anyone who hearing this news item. Its another of those stories where nothing is certain except that it will not go away. The story has been popping up in the news and rumors on the internet for more than three years. The coroner in Israel, who has been involved in other controversies, said it was an oversight and, after several requests, sent a heart, which was said to be not acceptable for DNA testing. What that might mean is hard to say.
Additionally, the hyoid bone, which also disappeared, is a small structure adjacent to, and covering the larynx. It is broken in cases of asphyxiation, and in various ways depending on the method of asphyxiation employed. And if the scientific investigation cannot be done, there is no evidence, not a shred. Some historians have said lately that there is no proof for the existence of Henry de Bohun, the young knight whom the Bruce cleaved from crown to shoulder. Presumably, someone would have to produce the broken handle of The Bruces axe for it to be given credence, and maybe not even then. The Jerusalem Post mentions an Israeli DNA test conducted, although it is not specific as to what was being tested. And any results obtained have not accompanied any subsequent news story until this time.
It has been suggested that the heart was taken for an organ transplant, but an organ is not suitable for a transplant unless it is harvested immediately, within scant minutes after the donors death. Oddly, though, British records state that the Israeli police made an "informal request for an organ donation," but the police deny having done so. And there is another reason why the coroners explanation of oversight is questionable. Conservative Judaism, which is a huge force in modern Israel, has traditionally had reservations about the dispensation of the body parts of deceased people. Severed limbs, in the case of amputations, are often preserved and held in mortuaries, to be buried with the person upon their death. Alisdair Sinclair was not Jewish, but it does not seem reasonable that forensic authorities in Israel would be so remiss about the body parts of any deceased person.
For that matter, one could question the reason for removal of the heart in the first place. It is not usual procedure in a case of suspected suicide by hanging. When asked, authorities explained that they wanted to examine the heart for evidence of prolonged drug use, another very questionable official statement.
There are those around who say that this is an urban legend, possibly because of its chilling, dramatically correct, thriller aspects. But there is an important difference here. This one is at least partially documented, and at least, some of the more fantastic parts were provided by the authorities, the "wild" explanations one reads on the internet being no less believable than the official version. The authorities accuse a man of being a smuggler, although they are not certain whether it was drugs or explosives, without evidence, and only on his own admission. If Mr. Sinclair had been a smuggler, organized and purposeful enough to move contraband internationally, and if he had been successful, would he have been likely to admit the crime to law enforcement on the strength of his having hidden ostensibly legal money in his luggage? Remember, Alisdair Sinclair was said to be intelligent. How many drug smugglers are stupid enough to admit a crime for which there is no evidence?
Robert Sinclair, Alisdairs brother, told Colin Grant in an interview in The Jerusalem Post that he and his brother had grown up proud of their heritage, told the stories of Knights Templar and the Sinclair destiny by their father, which is hardly surprising when you consider the middle name. The boys were taken to Rosslyn Chapel a number of times during childhood, and Robert supposes that the Templar tradition is why Alisdair decided to visit Jerusalem in the first place.
There are religious writers around who explain this story as a fulfillment of destiny for the Temple of Jerusalem. They compare it to Robert the Bruces own ritual sacrifice of John Comyn on the altar at Greyfriars Chapel, which led to his uncontested ascendance to the Celtic throne of Scotland. They point out the surname, that this was a Sinclair fulfilling some divine destiny, that the heart of a scion of the Templar families was required. Others have said it was an insult, or a warning, to the Templars. They recall the Celtic ritual of sacrifice of the Divine king, which was to confer new powers upon his successor. No one can answer suppositions like that, not with the evidence available, not now anyway. But there is one thing, it points to unmistakably.
There is a persisting belief that the Templars still exist as an operative entity in this contemporary world, if not admitted to and acknowledged openly by the present Templars themselves, or by the authorities in whose care the story is often held with the power to reveal or suppress. But then this modern tale of the Templars, like so many in the past, certainly keeps its fierce hold on the minds of the consistently significant numbers of people who continue to hand them down through the centuries, and who continue to believe that they know better than the authorities - Church, State, or otherwise - who continue to attempt to suppress them.
oh ja: rennes le chateau, en maria magdalena etc etc. hebben in zoverre met de VM te maken, dat ze daar te maken hadden met de tempelridders, en die zijn, zoals in dat mooie plaatje hebben gezien, weer de hoogste orde vd VM. hmm.. het wordt ingewikkeld!
maar beseffen jullie ook dat we het hier hebben over allesomvattende geheimen van deze wereld? smullen!!!!
quote:Zou je hier zelf een korte samenvatting kunnen neerzetten over hoe het er volgens jou toen des tijds aan toe ging, zonder dat we meteen hele lappen tekst hoeven te doorspitten.
Op vrijdag 7 maart 2003 13:47 schreef merlin693 het volgende:
Dr Tesla haal het boek waarvan ik de link heb gepost maar op"The Long Lost secret of freemasonary "
Dit is een puzzel het heeft allemaal met elkaar te maken maar zolang je de juiste stukken niet leest zie je de link niet !!
hier nog een erg goede link..the link to heremetichttp://www.hermetics.org/yarker1.html
Vincere Aut Mori
En aan de ene kant denk ik, ja ik weet dat we dom worden gehouden door de geheime diensten enzo. Waarom zou er niet een nog 'overkoepelendere' organisatie zijn, zoals de VM.
Maar aan de andere kant (ondanks de bronnen van phetep), conspiracy theories zijn zo gemaakt... (denk bv aan het hele alien gebeuren en de VS gov.)
i'll never know.
Zelfs al klopt de 'conspiracy theory' dan nog zul je ondanks je graafwerk (bv phetep) niet meer dan het puntje van de ijsberg weten, zo slim zal de VM immers wel zijn.
de root ligt hem in het Egyptisch/babelonische tijd
The heilige geonometrie van de Temple van Solomon gebouwd door de Bouwmeester Hiram Abif
In dit boek word beschreven waar deze goneometrische aflijdingen vandaaan komen en waar ze in de puzzel significant zijn .
Maar het interesantste is wel hoe deze geheimen in schilderijen zijn overgeleverd die aleen maar te begrijpen zijn door ingewijden (newton , pousin , da vincie enz)
verder gaat het over Hoe De geheimen als puzzels tukjes zijn verborgen in goneometrische markers in Zuid Frankrijk (languedoque...carcasonne )
Het tempeliers teken stamt af van aflijdingen in belankrijke goneometrische markers in dat gebied !
Maar ik meen echt dat als je dit een interesant onderwerp vind dat je de 9 PDF files moet downloaden en uitprinten ..op die manier heb je het boek (Door een Vrijmetselaar geschreven ) in papier op je schoot !!
moet nu weg later meer ;
0
quote:Waar kan ik deze 9 PDF-bestanden downloaden?
Op vrijdag 7 maart 2003 17:26 schreef merlin693 het volgende:
dit is veel te ingewikkeld ! hier ff snel een paar one-linersde root ligt hem in het Egyptisch/babelonische tijd
The heilige geonometrie van de Temple van Solomon gebouwd door de Bouwmeester Hiram Abif
In dit boek word beschreven waar deze goneometrische aflijdingen vandaaan komen en waar ze in de puzzel significant zijn .
Maar het interesantste is wel hoe deze geheimen in schilderijen zijn overgeleverd die aleen maar te begrijpen zijn door ingewijden (newton , pousin , da vincie enz)
verder gaat het over Hoe De geheimen als puzzels tukjes zijn verborgen in goneometrische markers in Zuid Frankrijk (languedoque...carcasonne )Het tempeliers teken stamt af van aflijdingen in belankrijke goneometrische markers in dat gebied !
Maar ik meen echt dat als je dit een interesant onderwerp vind dat je de 9 PDF files moet downloaden en uitprinten ..op die manier heb je het boek (Door een Vrijmetselaar geschreven ) in papier op je schoot !!
moet nu weg later meer ;
0
quote:Hiero! http://www.xs4all.nl/~jmt1970/files/01.pdf
Op vrijdag 7 maart 2003 18:01 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Waar kan ik deze 9 PDF-bestanden downloaden?
Helaas ben ik zelf nog niet aan lezen toegekomen..
quote:tnhks. ik vond nog een hele grote algemene over die ordes:
Op donderdag 6 maart 2003 21:33 schreef PHETEP het volgende:[..]
Hier heb je helemaal gelijk in
B.t.w.; Ik heb een interessante site gevonden vol met afbeeldingen van Vrijmetselaars-symbolen uit de York Rite en Knights of Malta, zie;
www.mastermason.com/raleighyorkrite/clipart/clipart.htm
------------------------------------------------------------------------------------------------------
een ware schat aan esoterische en geheimzinnige achtergronden.
Schitterend !
Het valt mij op dat die Duitse en Oostenrijkse esoterie-sites best goed en uitgebreid in elkaar zitten.
eventueel: http://www.grandconspiracy.com
[Dit bericht is gewijzigd door M.ALTA op 07-03-2003 21:33]
www.davidicke.net/newsroom/europe/england/2003/uk031303a.html
quote:zie ook; www.propagandamatrix.com/blair_protection.html
Op zaterdag 15 maart 2003 15:10 schreef PHETEP het volgende:
NATO-boss and Blair government-insider Lord Robertson has threatened to sue Scotlands leading independent newspaper over internet allegations that he not only used his influence as a FREEMASON to procure a gun-licence for child killer Thomas Hamilton(The Dunblane killer, also a Freemason), but was also a member of a clandestine paedophile ring reportedly set up by Hamilton for the British elite...,zie verder;www.davidicke.net/newsroom/europe/england/2003/uk031303a.html
quote:Vrijmetselaars die van de tempeliers afkomen? De tempeliers werden opgeheven/uitgeroeid in 1309. De eerste Grootloge is gesticht in 1717. Ik mis hier een paar jaar. Er is nog nooit enig historisch verband aangetoond tussen de VM en de tempeliers. (afgezien van een verromantiseerde 'ontstaansgeschiedenis' vanaf Adam door meneer Anderson.) Het is leuk als jullie allemaal mooie verhaaltjes lezen op christelijk-fundamentalistische en/of conspiracy sites. Probeer eens een bericht te toetsen op waarheid. En dan bedoel ik niet een onderzoek je van: "het staat op een site dus het zal wel waar zijn"
Op vrijdag 7 maart 2003 17:19 schreef Fixxxer het volgende:
mijn (vroegere)engelse leraar is ook VM en nu las ik laatst dat ze van de tempeliers afkomen. iig ik werd ook nieuwsgierig, heb dit hele topic doorgelezen en zit nu in precies dezelfde situatie als waarin de topicstarter begon:
Alleen maar meer vragen
quote:In het boek "De Tempel en de Loge" staan wel degelijk aanwijzingen dat de Tempeliers in de Vrijmetselaarij zijn overgegaan...
Op zondag 16 maart 2003 16:27 schreef ZenMan het volgende:[..]
Vrijmetselaars die van de tempeliers afkomen? De tempeliers werden opgeheven/uitgeroeid in 1309. De eerste Grootloge is gesticht in 1717. Ik mis hier een paar jaar. Er is nog nooit enig historisch verband aangetoond tussen de VM en de tempeliers. (afgezien van een verromantiseerde 'ontstaansgeschiedenis' vanaf Adam door meneer Anderson.) Het is leuk als jullie allemaal mooie verhaaltjes lezen op christelijk-fundamentalistische en/of conspiracy sites. Probeer eens een bericht te toetsen op waarheid. En dan bedoel ik niet een onderzoek je van: "het staat op een site dus het zal wel waar zijn"
Er is al een aantal malen in dit topic een titel aangegeven van een boek wat een getrouw beeld schetst van de VM in Nederland. En als je echt de Conspirators etc. wil zien, ga eens naar een open dag in een loge...
quote:Ik ken dit boek.. Baigent en Lee zijn niet bepaald wetenschappers te noemen. Hoewel beiden VM zijn, valt de betrouwbaarheid in dezelfde categorie als de boeken van Von Däniken.
Op zondag 16 maart 2003 16:37 schreef Templ4r het volgende:[..]
In het boek "De Tempel en de Loge" staan wel degelijk aanwijzingen dat de Tempeliers in de Vrijmetselaarij zijn overgegaan...
Maar als je de schrijfstijl van dit duo leuk vind, kan ik je hun boek "de sleutel van Hiram" van harte aanbevelen
quote:Als ik geloof dat de aarde vierkant is, dan is dat toch geen levensbeschouwing? Dat is gewoon onzin
Op maandag 17 maart 2003 00:16 schreef NoSigar het volgende:Het ontbreken van enige historische grond hiervoor wordt ontkend of doet niet ter zake. We hebben hier per slot van rekening te maken met een levensbeschouwing.
quote:In de roos
Op maandag 17 maart 2003 13:52 schreef Fonkmeistah het volgende:
er is natuurlijk ook nog de optie dat de Vrijmetselaars een soort tempeliers wannabe's zijn..
quote:Dacht het toch van wel: de Rozenkruizers.
Op maandag 17 maart 2003 14:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
In de roos
In Frankrijk kwam men in de 18e eeuw op het idee dat dat het geval zou zijn. Het Zweedse systeem met hun 7 graden, de Orde van de Knights Templar en de graad van Ridder Kadosh (30ste graad) van de Schotse Ritus, o.a., zijn op die manier ontstaan. Er is echter geen enkele serieuze historische grond voor een dergelijke connectie.
quote:Zo?
Op woensdag 19 maart 2003 16:01 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Dacht het toch van wel: de Rozenkruizers.
Heel verhelderend, die metselaars !
quote:Gweldig, maar ik kan hieruit opmaken dat de opzet mislukt is??
Op woensdag 26 maart 2003 19:20 schreef M.ALTA het volgende:
[afbeelding]Heel verhelderend, die metselaars !
quote:yep opzet mislukt en uit wraak hebbe de metselaars het domme volk met UPC opgescheept
Op donderdag 27 maart 2003 09:47 schreef mvt het volgende:[..]
Gweldig, maar ik kan hieruit opmaken dat de opzet mislukt is??
Bij Amazon te bestellen:
Maar bij Moria zijn wat verschillende brochures in het Nederlands te krijgen:
Vrijmetselarij en Religie:
Illuminisme:
Ed
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 22:16 schreef hoogl298 het volgende:
Vrijmetselarij....
Ik heb me nou altijd al afgevraagd wat dat precies is. Het heeft in ieder geval niets met metselaars te maken.Na veel gezoek in de bibliotheek en boekenwinkels, fascineerde het mij steeds meer. Te meer omdat je over dit onderwerp nooit een eenduidig antwoord krijgt.
Dat laatste is wat me momenteel het meest interesseert. Je hoort er nooit iets over en je leest er ook nooit iets over in de media.Wie weet mij meer te vertellen over dit onderwerp?
http://www.stelling.nl/vrijmetselarij/frame.html
Maar de site der sites over de VM is voor mij deze:
http://www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com/
Ed
In mijn ogen niet.
MAAR, je moet wel enigszins religieus ingesteld zijn wil je je kunnen vinden in de vrijmetselarij.
ALS de vrijmetselarij een religie zou zijn, zou dat opzich al opzienbarend zijn voor christelijke, joodse of islamitische vrijmetselaars die er dus blijkbaar een tweede religie op na zouden houden.
Wat betreft de "opperbouwmeester des heelals".
Dat is een abstracte vorm van een godheid/godsbeeld waar eenieder van verschillende komaf zich in kan vinden, christen, moslim of (zoals ik) panheïst.
Wat betreft die "geloofsartikelen" vraag ik me af waar je nou precis op doelt.
Als je het hebt over de Ordewet heeft dit niets met geloof als zodanig te maken alswel de statutaire regels die in acht genomen dienen te worden.
En dat het gros van de geschiedenisboeken niet klopt of een verkeerd beld schetst kan iedereen met mij denk ik wel beamen.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 28-03-2003 11:33]
Laat ik ten eerste zeggen dat ik vind dat het christendom (voornamelijk de r.k.-kerk) de duivel heeft gecreeerd om haar eigen dogma's in stand te houden om de massa dom te houden...
Waarom mag mocht Adam trouwens niet van de boom der kennis eten?
Kennis = macht?
Moest Adam dus afhankelijk blijven van God gewoonweg omdat kennis door Hem verboden was?
Ik zie satanisme (zoals al eerder in andere topics al eens is besproken) dus niet als iets wat met de duivel als zodanig te maken heeft als wel de instelling om zelf de kracht op te brengen om kennis te vergaren om tot je eigen waarheid te komen.
De gehele waarheid ligt imho ook niet in 1 boek zoals de Koran, Bijbel of een boek zoals die van Albert Pike.
ZOEK ZELF NAAR DE WAARHEID!!
De tijd van "DE voorgekauwde waarheid" hebben we hopelijk nu toch wel zo'n beetje achter ons liggen...
Kortom: het zou dus zo kunnen zijn dat de hoogste graden dit door hebben, en zich hier (wat betreft het christendom en het satanisme) wat eclectischer instellen.
Overigens dient men wel in het achterhoofd te houden dat er ongelofelijk veel verschillen in ritualen zijn over de gehele wereld, een eenvoudig beeld is er dus bij voorbaat al niet.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 28-03-2003 11:39]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |