Enfin, ik ben wel met jou uitgepraat en ik denk jij ook met mij.
Groet, Anemoon.
quote:Die "arrogantie", zou kunnen liggen in jouw begrip w.b.t. "aanpassen".
Op woensdag 1 januari 2003 17:19 schreef Mirage het volgende:[..]
![]()
![]()
Anemoon, ik heb meerdere keren gepoogd om kort te sluiten dat wij beiden een eigen wereldbeeld hebben..
dat dat helemala prima is en dat het zelfs mijn interesse opwekt !!Waar ik over vsal is je manier van communiceren. ( dat moet nu toch wel duidelijk zijn )
Het gaat mij hier in deze om JOUW arrogantie..
jij stelt dat mensen die anders denken o.a. DOM zijn..dát kan niet.
Waar zit de arrogantie mijnerzijds dan ?
Aanpassen aan wie ? wat ?
De grootste gemene deler ? (d.w.z. de meute) of vergis ik mij ?
quote:aanpassen in de zin van een ander respecteren..
Op donderdag 2 januari 2003 18:45 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Die "arrogantie", zou kunnen liggen in jouw begrip w.b.t. "aanpassen".
Als een persoon er voor kiest om ergens te komen waar meerdere mensen komen, dan is het te verwachten dat daar mensen met verschillende visies komen.
Wil je het " leuk " houden dan denk ik dat je je moet beperken tot he tverkondigen van je eigen MENING..., de ONDERBOUWING daarvan en eventueel het weerleggen van de onderbouwing van een ander...
je kan niet zomaar gaan roepen " Ach jij bent DOM" en dergelijke dingen.
Dat is alles wat ik zei. Dat is alles wat ik bedoelde..
en Anemoon weet dat best.
Arrogantie heeft hier niets mee te maken.
Ik denk juist dat ik het heel netjes zei zonder kwetsende of haatdragende zinnen ertussen, in tegenstelling tot sommige posts van Anemoon...
discusieren of je mening of visie vertellen kan heel goed in alle rust en vriendelijkheid.
Het is geen wedstrijd..
quote:offtopic
Op donderdag 2 januari 2003 20:57 schreef Mirage het volgende:[..]
aanpassen in de zin van een ander respecteren..
Als een persoon er voor kiest om ergens te komen waar meerdere mensen komen, dan is het te verwachten dat daar mensen met verschillende visies komen.
Wil je het " leuk " houden dan denk ik dat je je moet beperken tot he tverkondigen van je eigen MENING..., de ONDERBOUWING daarvan en eventueel het weerleggen van de onderbouwing van een ander...
je kan niet zomaar gaan roepen " Ach jij bent DOM" en dergelijke dingen.
Dat is alles wat ik zei. Dat is alles wat ik bedoelde..
en Anemoon weet dat best.
Arrogantie heeft hier niets mee te maken.
Ik denk juist dat ik het heel netjes zei zonder kwetsende of haatdragende zinnen ertussen, in tegenstelling tot sommige posts van Anemoon...
discusieren of je mening of visie vertellen kan heel goed in alle rust en vriendelijkheid.
Het is geen wedstrijd..
quote:offtopic...
Op donderdag 2 januari 2003 21:04 schreef EggsTC het volgende:[..]
offtopic
Jij ben lekker weet je dat
/offtopic
nee dat wist ik niet... heb ook nog nooit een stukje van mijzelf gebakken...
is kanibalisme toegestaan in Nederland ?
quote:er is d'r maar één die dát mag zeggen........
Op donderdag 2 januari 2003 21:04 schreef EggsTC het volgende:
offtopic
Jij ben lekker weet je dat
/offtopic
Maar kunnen we dat in Onzin of B&H bespreken?
quote:Dat stoort mij inderdaad mateloos, maar dat is iets wat ik dagelijks tref irl. dus daar ben ik al in gehard.
Op donderdag 2 januari 2003 18:45 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Die "arrogantie", zou kunnen liggen in jouw begrip w.b.t. "aanpassen".
Nee, waar ik me zo boos over maak is het feit dat mensen als Iteejer en Mirage mensen beschouwen als "curiositeiten die tentoongesteld worden op de kermis van hun ijdelheid".
Daar druipt de arrogantie vanaf.
Een soort geniepig "hulpverleners met gesimuleerde interesse"-syndroom.
Bah, alsof je één of andere patiënt bent waar zij met elkaar over praten, in plaats van met . Lees maar eens op de pagina hiervoor, dan hebben zij een onderonsje in mijn "bijzijn".
Denigrerender kan de manier van doen en de inhoud niet zijn.
quote:leefwijzen van anderen hoeven absoluut JOUW leefwijze niet te zijn.... daar ben ik zelfs helemal anti van, maar dat heb je denk ik wel kunnen lezen in onder ander het intro topic..
Op vrijdag 3 januari 2003 16:43 schreef Anemoon het volgende:[..]
Dat stoort mij inderdaad mateloos, maar dat is iets wat ik dagelijks tref irl. dus daar ben ik al in gehard.
Geen probleem dus dat een ander wat aangaat, behalve mij.
Nee, waar ik me zo boos over maak is het feit dat mensen als Iteejer en Mirage mensen beschouwen als "curiositeiten die tentoongesteld worden op de kermis van hun ijdelheid".
Daar druipt de arrogantie vanaf.
Een soort geniepig "hulpverleners met gesimuleerde interesse"-syndroom.Bah, alsof je één of andere patiënt bent waar zij met elkaar over praten, in plaats van met . Lees maar eens op de pagina hiervoor, dan hebben zij een onderonsje in mijn "bijzijn".
Denigrerender kan de manier van doen en de inhoud niet zijn.
nogmaals ik wees er alleen op dat je niet zomaar iemand kan uitschelden. Dat is niet netjes en niet nodig..
als je het over gal/ diaree spuiten hebt ( jouw woorden ).. dan denk ik dat dát meer in de buurt komt..
Verder heb je kunnen lezen dat Iteejer mij juist berispte dat jij allerminst een parasiet bent..
( waar hij gelijk in heeft , maar ik wilde jouw manier van posten even " spiegelen " )
Ik heb vele sympathie voor jou... en ben erg geinteresseerd in al wat je zegt.
Dat ik je als mens waarschijnlijk mag, wil niet zeggen dat ik ook achter je gedrag sta.
En ik ben toch echt van mening dat je mag zeggen wat je wil MITS het niemand kwetst en je het gewoon " verteld ".
Léés de posts nog eens en je zal zien dat ik níet de intentie heb om naar te doen.
Ik wil juist dat we allemaal iets respectvoller met elkaar omgaan.
Erg jammer dat je je BLIJFT verdedigen.. en dat je o.a. mij blíjft aanvallen...........
niet nodig...
soms is het heel nuttig om gewoon even iets kritiek te kunnen accepteren... OPBOUWENDE kritiek is heel wat anders dan GRONDINSTAMPENDE opmerkingen....
groetjes Mirage,
tapkamer@chello.nl
Iteejer hoeft dat niet voor mij te gaan doen alsof ik een of ander timide muurbloempatiëntje ben.
Als jij mij een parasiet vindt dan lees ik dat wel en dan vind jij dat. Ik niet.
Ik zie daar geen enkel kwaad in want je zegt op zo'n moment gewoon eerlijk wat je van mij vind. Ik bepaal zelf wel of ik me beledigd wil gaan voelen of niet. Dat is mijn keuze en ik ben oud en wijs genoeg om die keuze ook zelf te maken.
Iteejer behandeld mij als een persoon die niet handelingsbekwaam is, als en klein kind. Dat stoort mij.
Jij hebt dat tot dusver nog steeds niet in te gaten, wat ik bedoel. Het is ETHIEK en als je daar niets van in huis hebt, dan snap je mij niet. Simpel.
Ps: er bestaat niet zoiets als "opbouwende kritiek".
Kritiek op anderen hebben, terwijl zij er niet om vragen is ongevraagd kritiek leveren en komt ALTIJD voort uit een innerlijk probleem van die persoon in kwestie en heeft niets te maken met de ander. En mocht het zo zijn dat jij de zoveelste bent die de onbedwingbare behoefte heeft om anderen "op te voeden" dan zou ik zeggen: doe dat maar met je kind maar niet met mij. Ik voed mezelf wel op. Afgesproken?
Groet, Anemoon.
[Dit bericht is gewijzigd door Anemoon op 03-01-2003 19:22]
quote:Vind ik ook.
Op vrijdag 3 januari 2003 17:08 schreef MUUS het volgende:
Mjaaaaaaaaaaaaa, en klaar weer.
WAT heb ik gedaan behalve zeggen dat je andere mensen niet voor DOM e.d. uit kan maken...
( even in het midden gelaten wat een muurbloempatient is... )
edit : erg jamer zoals ik al zei want ik ben echt geinteresseerd in de onderwerpen die je aanhaalt..
bekijk het maar... zelfdestructief persoontje !
ik voind he twel best zo.. ik ga schilderen
Doei
quote:Exact!
Op vrijdag 3 januari 2003 17:11 schreef MUUS het volgende:
And RESPECT is indeed the keyword.
quote:Hallo Anemoon, nog het allerbeste voor 2003.
Op vrijdag 3 januari 2003 17:24 schreef Anemoon het volgende:[..]
Exact!
Ik vind Iteejer en Mirage nog net zo aardig als voordien, alleen verschillen we teveel om goed te kunnen communiceren.
Dat komt nou eenmaal voor tussen mensen.Toch ben ik altijd overtuigd van het feit dat we uiteindelijk allemaal meer overeenkomsten hebben dan verschillen.
Ik ben altijd al een voorstander van goede pittige discussies.
Wat mij nu al opvalt is dat het er in truth meer mogelijkheden
om kritisch te zijn t.a.v. "wetenschap" dan in die andere rubriek
"wetenschap" ? Heeft dat soms te maken met het verschil in "ervarings/opleidingsniveau" van de mods in dit forum ?
Jij ook de allerbeste wensen en iedereen die het leest ook natuurlijk. (het hele nieuwjaarsgebeuren is eerlijk gezegd volledig aan me voorbij gegaan...)
Ik stuur je de mail nog wel eens een keertje toe.
[Dit bericht is gewijzigd door Anemoon op 03-01-2003 19:26]
quote:Je bent even wezen kijken in 2012 ?
Op vrijdag 3 januari 2003 19:18 schreef Anemoon het volgende:
Dankjewel Malta,Jij ook de allerbeste wensen en iedereen die het leest ook natuurlijk.
(het hele nieuwjaarsgebeuren is eerlijk gezegd volledig aan me voorbij gegaan...)
[Dit bericht is gewijzigd door M.ALTA op 03-01-2003 19:36]
Het is dus not done om anderen negatief te bejegenen, uit te schelden, te kleineren of denigreren; sterker nog, commentaren op de persoon gericht zijn over het algemeen onnodig en vaak ongewenst.
Natuurlijk kan zoiets best een keer gebeuren, en zelfs een paar keer meer. Anders wordt het wanneer vrijwel iedere post wel een kritisch commentaar of insinuatie op andere forumgebruikers bevat.
We zullen hier strenger tegen op gaan treden. Dit is een forum, en geen cursus sociale vaardigheden ten slotte.
quote:Vreemd dat er dan telkens één persoon uitgepakt wordt die om de haverklap een ban om d´r oren krijgt terwijl anderen die op dezelfde wijze "discusseren" gewoon door mogen gaan. Dat is een vrij eenzijdige uitvoering van beleid.
Op zaterdag 4 januari 2003 02:01 schreef iteejer het volgende:
Een forum gaat over argumenten. En is geen therapeutische sessie waar ons aller tekortkomingen in meer of minder vriendelijke termen aan de orde komt.We zullen hier strenger tegen op gaan treden. Dit is een forum, en geen cursus sociale vaardigheden ten slotte.
quote:En vreemd dat er alleen wordt opgetreden tegen sceptici en ongelovigen die af en toe wat lacherig doen over ronduit belachelijke theorieen, waar simpelweg niet serieus op ingegaan KAN worden door iemand die er niet in gelooft.
Op zondag 5 januari 2003 01:24 schreef thoth het volgende:[..]
Vreemd dat er dan telkens één persoon uitgepakt wordt die om de haverklap een ban om d´r oren krijgt terwijl anderen die op dezelfde wijze "discusseren" gewoon door mogen gaan. Dat is een vrij eenzijdige uitvoering van beleid.
Verder horen dit soort policy-wijzigingen in een sticky-topic thuis en niet in een zwevend feedback-topic, IMO.
quote:Anemoon is op diverse manieren de hand boven het hoofd gehouden, vanwege geklooi met andere kloons had betreffende user al een permban kunnen hebben.
Op zondag 5 januari 2003 01:32 schreef Ryan3 het volgende:
Zeg, ik volg het niet zo de laatste tijd, maar ben je niet te hard tegen Anemoon...? Ikzelf had er geen idee van dat ze Hoogl298 was. M.a.w. ze was dus wel een beetje gematigder geworden... Toch blijf ik me erover verbazen en blijf ik, louter theoretisch, benieuwd naar de achtergrond van dergelijke diehards...
quote:Ik dacht dat bans niet besproken werden?
Op zondag 5 januari 2003 01:52 schreef iteejer het volgende:[..]
Anemoon is op diverse manieren de hand boven het hoofd gehouden, vanwege geklooi met andere kloons had betreffende user al een permban kunnen hebben.
Intensieve mailwisseling leidde nergens toe. Meerdere users werden steeds feller aangevallen.
quote:klopt. ik ga er dan ook niet verder op in.
Op zondag 5 januari 2003 01:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik dacht dat bans niet besproken werden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |