jij hebt ze ook allemaal gezien heh!quote:Op maandag 27 juni 2005 11:13 schreef ijsjongetje het volgende:
ik vind die in denemarken het coolst, als B100 de wagen in het water rijdt omdat hij probeert de pont te halen
ik heb er idd erg veel gezien jaquote:Op maandag 27 juni 2005 11:17 schreef babba_ het volgende:
[..]
jij hebt ze ook allemaal gezien heh!ik vond die achtervolging in het "griengas" wel leuk
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:18 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
ik heb er idd erg veel gezien ja![]()
griengas vind ik een wat mindere serie omdat daar geen 'leuke' boeven in voor komen
ik vind ook een scene van ze op een vliegveld leuk. dan leent adriaan een sportwagen van een man die hij helemala niet kent. hij belooft hem die avond de auto terug te brengen, terwijl hij die man helemaal niet kent
Bassieworstquote:Op maandag 27 juni 2005 11:22 schreef babba_ het volgende:
[..]JIJ KENT ZE OOK GEWOON ECHT ALLEMAAL! Ik noem die van het griengas, omdat dat de enige is die ik misschien 2x heb gezien. die hadden we namelijke een keer gekregen.. zoveel punten sparen bij de slager, kreeg je videoband
![]()
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:23 schreef zijle het volgende:
[..]
Bassieworst
Ik heb al die banden ook nog volgens mij
ik heb het griengas op dvdquote:Op maandag 27 juni 2005 11:21 schreef ChrisJX het volgende:
Het griengas heb ik op cassettebandje staanUit de audio-aflevering is het het leukst (en spannendst) als ze ergens op een strandje bij een afgrond aan het bespioneren zijn
En dan dat liedje: "Hou je rustig, rustig, rustig. Hou je rustig, kalm, stil!"
Van een ander cassettebandje is het het minst leuk als het circus in de brand staat. Dat klinkt zo engMaar ik weet niet meer welke scene is dat is, volgens mij diegene waarin ze ook met de B&A Boys voetballen.
dat is normandië/bretagne (frankrijk) maar die is ook supergrappig ja!quote:Op maandag 27 juni 2005 11:24 schreef ChrisJX het volgende:
Oh wacht, de grappigste, ik dacht de leukste![]()
Als Bassie in de Reis door Europa aan de pannenkoeken zit in Spanje. Hij bestelt steeds Dos Calvados en is stomdronken als Adriaan terugkomt
En Bassie en Adriaan toen: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 27 juni 2005 11:24 schreef ChrisJX het volgende:
Als Bassie in de Reis door Europa aan de pannenkoeken zit in Spanje. Hij bestelt steeds Dos Calvados en is stomdronken als Adriaan terugkomt
jaquote:Op maandag 27 juni 2005 11:24 schreef ChrisJX het volgende:
Dos is toch zeker Spaansquote:Op maandag 27 juni 2005 11:25 schreef ijsjongetje het volgende:
dat is normandië/bretagne (frankrijk) maar die is ook supergrappig ja!
maar calvados komt uit normandië. zoek maar terug het is echt in frankrijk. het raadsel was dan ook dat ze een plek zochten waar het verschil tussen eb en vloed het grootst wasquote:
OMGquote:Op maandag 27 juni 2005 11:29 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
maar calvados komt uit normandië. zoek maar terug het is echt in frankrijk. het raadsel was dan ook dat ze een plek zochten waar het verschil tussen eb en vloed het grootst was
onder een brug, dat is in spanjequote:Op maandag 27 juni 2005 11:30 schreef babba_ het volgende:
[..]
OMGen dat was toen onder een brug ofzo?
Die was eergisteren op TVquote:Op maandag 27 juni 2005 11:29 schreef babba_ het volgende:
IK WEET NOG 1 (diep in mn geheugen gegraven, nou ja diep...)
zijn ze in amerika ofzo en dan staan ze in de woestijn wil bassie zn handen wassen. met het water van de radiateur dus hij verbrand zn handen(want is natuurlijk gloeiend heet) en de auto kan niet verder want al het water is uit de radiateur
![]()
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:29 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
maar calvados komt uit normandië. zoek maar terug het is echt in frankrijk. het raadsel was dan ook dat ze een plek zochten waar het verschil tussen eb en vloed het grootst was
oh ja was ik even in de war mee...quote:Op maandag 27 juni 2005 11:31 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
onder een brug, dat is in spanjein een sinaasappelveld met paarden
dan zoeken ze ene plek waar water 13 meter boven je hoofd is (een aquaduct dus...)
Iets met een eb en vloed zat ook in de serie waarin ze op zoek zijn naar de schat (die later een kist met peper blijkt te zijn). Op het eiland waar de vogeltjes blaffen bla bla zoek naar de plaats waar de halve maan het lage water met een x aangeeft ofzo.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:29 schreef ijsjongetje het volgende:
het raadsel was dan ook dat ze een plek zochten waar het verschil tussen eb en vloed het grootst was
ik ben 24 en kijk ook nogquote:Op maandag 27 juni 2005 11:31 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
[..]
Die was eergisteren op TV![]()
Haha, eigenlijk wel sneu, ik ben 19 en ik kijk Bassie en Adriaan...........shame on me.
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:31 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
[..]
Die was eergisteren op TV![]()
Haha, eigenlijk wel sneu, ik ben 19 en ik kijk Bassie en Adriaan...........shame on me.
klinkt als een boek van dan brown...quote:Op maandag 27 juni 2005 11:31 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Iets met een eb en vloed zat ook in de serie waarin ze op zoek zijn naar de schat (die later een kist met peper blijkt te zijn). Op het eiland waar de vogeltjes blaffen bla bla zoek naar de plaats waar de halve maan het lage water met een x aangeeft ofzo.
idd dat is op de canarische eilandenquote:Op maandag 27 juni 2005 11:31 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Iets met een eb en vloed zat ook in de serie waarin ze op zoek zijn naar de schat (die later een kist met peper blijkt te zijn). Op het eiland waar de vogeltjes blaffen bla bla zoek naar de plaats waar de halve maan het lage water met een x aangeeft ofzo.
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:32 schreef MarkSanne het volgende:
Dat Jaapie tegen de baron het woord 'baas' gebruikt en dat B2 het hoort als 'dwaas' en dan zelf een paar zinnen lang de baron met 'dwaas' aanspreekt (en uiteindelijk een knal voor z'n kop krijgt). ZOOO goed!
idd dan heeft zijn inspiratie dus van B&Aquote:
Dan Brown plagieert Bassie en Adriaanquote:Op maandag 27 juni 2005 11:32 schreef babba_ het volgende:
klinkt als een boek van dan brown...
http://www.adriaan-homepage.nl/quote:Op maandag 27 juni 2005 11:33 schreef ChrisJX het volgende:
Heeft iemand misschien een overzicht van alle Bassie en Adriaan series? Dat denkt makkelijker
Bassie & Adriaan zitten gewoon ook in de priorij van sion.. komt in het nieuwste boek aan het licht!!!quote:Op maandag 27 juni 2005 11:34 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dan Brown plagieert Bassie en Adriaan
Keispannendquote:Op maandag 27 juni 2005 11:32 schreef ijsjongetje het volgende:
dat was ook leuk, dat ze aan die kist vastgeketend worden
dvd's koop je gewoon bij de FRS, kosten geen drolquote:Op maandag 27 juni 2005 11:37 schreef babba_ het volgende:
het wachten is op een topic met [GEZ] alle video's DVD's van bassie & adriaan
FRS?quote:Op maandag 27 juni 2005 11:37 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
dvd's koop je gewoon bij de FRS, kosten geen drol
quote:Op de eilanden waar de vogeltjes blaffen, bevindt zich een gebroken lans.
dat is geweldig. dat is ook de serie met de fantastisch voetballende B& A Boys en niet te vergeten Laraquote:Op maandag 27 juni 2005 11:37 schreef ChrisJX het volgende:
In het Geheim van de Schatkaart vinden ze die kaart op de rommelmarkt. Geweldig die scene waarin Bassie een jasje in zijn ruit tegenkomt en daarna de hele kraam omverschopt en dat schilderij vernielt
eik zijn bassie en adriaan gewoon geweldigquote:Op maandag 27 juni 2005 11:45 schreef ChrisJX het volgende:
Eik is die hele serie geweldig, zo lekker ouderwetsch qua kleding, brillen en spraak
Precies hetzelfde gedacht op dezelfde tijdquote:Op maandag 27 juni 2005 11:48 schreef zijle het volgende:
Ik vond de afleveringen met B2, B1 en vlugge Japie het leukst. B100 en Handige Harrie waren ook leuk maar die andere boeven waren echt hilarisch, helemaal met de Baron erbij
Wat vinden jullie?![]()
ik ben eerlijk waar jaloers! aan de series op dvd is nog wel te komen maar cassettebandjes nietquote:Op maandag 27 juni 2005 11:50 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kom er net achter dat de cassettes andere titels hebben. Die met het circus in de brand heet 'Op schattenjacht' en die van de huilende professor "Als geheime agenten". En dan heb ik ook nog "Radioshow" met alleen maar liedjes.
Wie wat bewaart, die heeft wat
ik heb nog wel cassette bandjes met avonturen van paulus de boskabouter!! DAT IS PAS PHAT!!quote:Op maandag 27 juni 2005 11:50 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kom er net achter dat de cassettes andere titels hebben. Die met het circus in de brand heet 'Op schattenjacht' en die van de huilende professor "Als geheime agenten". En dan heb ik ook nog "Radioshow" met alleen maar liedjes.
Wie wat bewaart, die heeft wat
rommelmarkten!quote:Op maandag 27 juni 2005 11:52 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
ik ben eerlijk waar jaloers! aan de series op dvd is nog wel te komen maar cassettebandjes niet
NEEquote:Op maandag 27 juni 2005 12:02 schreef Karina het volgende:
Ik HAAT B&A, mag dat ook?
niet hierquote:Op maandag 27 juni 2005 12:02 schreef Karina het volgende:
Ik HAAT B&A, mag dat ook?
neequote:Op maandag 27 juni 2005 12:13 schreef babba_ het volgende:
maar er is dus niemand die mijn paulus de boskabauter collectie cool vind?
Ze zijn ook nog eens echt allemaal van mij, niet van één van mijn zusjesquote:Op maandag 27 juni 2005 11:52 schreef ijsjongetje het volgende:
ik ben eerlijk waar jaloers! aan de series op dvd is nog wel te komen maar cassettebandjes niet
dat middelste plaatje is gaaf! dat deel in de afleveringen is ook zo lachen! dat ze geheim agenten zijnquote:Op maandag 27 juni 2005 12:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ze zijn ook nog eens echt allemaal van mij, niet van één van mijn zusjes
[afbeelding]
En dit stukje deden ze bij elke taalquote:Op maandag 27 juni 2005 13:01 schreef Toeps het volgende:
Buenos dias, is goede morgen
Buenos Noches, is goede nacht
... dat is huilen
... dat is een lach
Por favor, is alsjeblieft
Gracias, is dankjewel
Wow, dat was nog eens pedagogisch verantwoord!
ik ga mijn kinderen later niet opvoeden maar naar bassie en adriaan laten kijkenquote:Op maandag 27 juni 2005 13:02 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bassie en Adriaan was zooooooo verantwoord.
"Kijk links, kijk rechts en nog een keer
Als je oversteken moet"
en als ze dan vragen waarom die 2 mannen bij elkaar wonen in een kleine caravan?quote:Op maandag 27 juni 2005 13:11 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
ik ga mijn kinderen later niet opvoeden maar naar bassie en adriaan laten kijken
oh ja, uhum, toch maar niet danquote:Op maandag 27 juni 2005 13:23 schreef babba_ het volgende:
[..]
en als ze dan vragen waarom die 2 mannen bij elkaar wonen in een kleine caravan?
Omdat ze bij elkaar horen. Ik heb me daar serieus nog nooit over verwonderd. Adriaan is een acrobaat, Bassie is een clown. Die zijn niet geslachtelijkquote:Op maandag 27 juni 2005 13:23 schreef babba_ het volgende:
en als ze dan vragen waarom die 2 mannen bij elkaar wonen in een kleine caravan?
of het is vanwege de woningnoodquote:Op maandag 27 juni 2005 13:27 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Omdat ze bij elkaar horen. Ik heb me daar serieus nog nooit over verwonderd. Adriaan is een acrobaat, Bassie is een clown. Die zijn niet geslachtelijk
Uiteraard.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:30 schreef Toeps het volgende:
Nou, omdat ze bij het Cirrekes werken natuurlijk!
nee inderdaad, daar denk je op die leeftijd echt niet bij na, en zelfs als je het nu zou kijken is het gewoon!quote:Op maandag 27 juni 2005 13:27 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Omdat ze bij elkaar horen. Ik heb me daar serieus nog nooit over verwonderd. Adriaan is een acrobaat, Bassie is een clown. Die zijn niet geslachtelijk
Die weet ik ook nog precies zoquote:Op maandag 27 juni 2005 13:01 schreef Toeps het volgende:
Buenos dias, is goede morgen
Buenos Noches, is goede nacht
... dat is huilen
... dat is een lach
Por favor, is alsjeblieft
Gracias, is dankjewel
...
Wow, dat was nog eens pedagogisch verantwoord!
Ahhh.quote:Op maandag 27 juni 2005 20:18 schreef Croupouque het volgende:
Het is niet zozeer de grappigste scène, maar wel de scène waar ik als kind helemaal van ondersteboven was.
Bassie en Adriaan hadden na een lange speurtocht eindelijk de schatkist gevonden, maar toen ze hem open deden zaten er tot hun teleurstelling alleen maar stenen in. Ik was zelf ook verschrikkelijk teleurgesteld, totdat bleek dat de schatkist zelf van goud was, bedekt onder een dun laagje verf. Ik zag dat echt niet aankomen en zat met open mond te kijken, en ik weet nog dat ik van blijdschap een half uur lang heb staan dansen en springen in de huiskamer.
Er zat toch ook zout in?quote:Op maandag 27 juni 2005 20:18 schreef Croupouque het volgende:
Het is niet zozeer de grappigste scène, maar wel de scène waar ik als kind helemaal van ondersteboven was.
Bassie en Adriaan hadden na een lange speurtocht eindelijk de schatkist gevonden, maar toen ze hem open deden zaten er tot hun teleurstelling alleen maar stenen in. Ik was zelf ook verschrikkelijk teleurgesteld, totdat bleek dat de schatkist zelf van goud was, bedekt onder een dun laagje verf. Ik zag dat echt niet aankomen en zat met open mond te kijken, en ik weet nog dat ik van blijdschap een half uur lang heb staan dansen en springen in de huiskamer.
Jaaaaaa, adjudant! Dat is toch die man bij de schatkaart met die regenjas aan? Of is adjudant te laag om undercover rond te lopen?quote:Op maandag 27 juni 2005 19:43 schreef fratsman het volgende:
Ik zat vorige week met mijn broertje B&A te kijken, en op een gegeven moment kwam die wachtmeester/politieagent of whatever in beeld. Broertje en ik tegelijkertijd: Met Adjudant van der Steen!
En dat was weer 5 minuten buikpijn van het lachen...
Dat is in Italië, dacht ik. Ik heb er eens een kinderboek over gelezen, was best spannendquote:Op maandag 27 juni 2005 20:10 schreef Lu_uK het volgende:
Die weet ik ook nog precies zodie woorden niet meer maar de melodie wel
Ik weet nog een stukje van een raadsel: ''wie bij de hand is vind het pakje'', en dan lag ie bij een een of andere muur waar je je hand in moest steken en als je loog hakte het je hand er af. En dan lag het pakje achter de muur
Peperquote:
"Attentie aan alle wagens! Er zijn twee mannen aan het inbreken, we weten alleen niet waar. Let dúbbel zo goed op!"quote:Op maandag 27 juni 2005 19:43 schreef fratsman het volgende:
Ik zat vorige week met mijn broertje B&A te kijken, en op een gegeven moment kwam die wachtmeester/politieagent of whatever in beeld. Broertje en ik tegelijkertijd: Met Adjudant van der Steen!
En dat was weer 5 minuten buikpijn van het lachen...
Het was toch juist zout. Omdat dat vroeger heel veel waard was maar nu niks meer. Dat legt Adriaan dan toch uit? Ik heb het altijd daar van onthouden.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:39 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
PeperDie dieven moeten nl niezen als ze de kist openmaken. De baron: Ha, ha, tsjoe!
En Bassie en Adriaan schoppen de openstaande kist dan om, Adriaan weet zich uit de leren band te bevrijden die door het opkomende water was gaan uitzetten en Bassie en Adriaan weten met de kist uit de grot te vluchten. Als ze in Nederland op het bureau zijn ontdekt die agent (of is dat de adjudant?) dat die kist dus van zuiver bladgoud is.
peperquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:26 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Het was toch juist zout. Omdat dat vroeger heel veel waard was maar nu niks meer. Dat legt Adriaan dan toch uit? Ik heb het altijd daar van onthouden.
Ja die is het leuksquote:Op maandag 27 juni 2005 11:22 schreef zijle het volgende:
Stap in de wagen!
Wat wil je vragen?
Ik zeg, stap in de wagen idioot!
Oh zeg dat dan...
Dat zeg ik toch!!
Waseggie??
Prachtig
En dan zetten de boeven de achtervolging in op een circuit in een Datsun 240 Zquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:35 schreef Kluupkluup het volgende:
Bassie komt bij een willekeurige deur aan om een sleutel te vragen om een band te verwisselen.. Alleen blijkt "Heeft u voor mij een sleutel" nou net een wachtwoord te zijn. Het geboefte geeft Bassie zo een normale sleutel mee, het verhaal is geboren
Het Geheim van de Sleutel (1978).
Owjaquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:42 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
peper
peperduur
zout was gewoon in NL uit de grond te halen he
De uitleg is goed, alleen ging het om peperquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:26 schreef Lu_uK het volgende:
Het was toch juist zout. Omdat dat vroeger heel veel waard was maar nu niks meer. Dat legt Adriaan dan toch uit? Ik heb het altijd daar van onthouden.
Die had ik in stripboekvormquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:35 schreef Kluupkluup het volgende:
Bassie komt bij een willekeurige deur aan om een sleutel te vragen om een band te verwisselen.. Alleen blijkt "Heeft u voor mij een sleutel" nou net een wachtwoord te zijn. Het geboefte geeft Bassie zo een normale sleutel mee, het verhaal is geboren
Het Geheim van de Sleutel (1978).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |