De S7000 maakt gebruik van interpolatie om een hogere resolutie te krijgen, ik dacht dat dit je foto's niet ten goede kwam (maar misschien kan iemand hier uitsluitsel over geven?). Verder ziet het er wel goed uit. Houd er wel rekening mee dat het een redelijk grote camera is.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:54 schreef Nature4Life het volgende:
Ik heb al een tijdje mijn Kodak Easyshare CX7330 en het ding maakt mooie foto's (vooral mooie kleuren), maar ik zoek eigenlijk een wat uitgebreidere camera. Het zit namelijk zo: ik wil fotografie voor mijn beroep doen en ervaring met een écht "bakbeest" is dan wenselijk![]()
Nu heb ik heel lang gezocht naar een goedkope Canon EOS 300d omdat mijn vader ook een EOS 300 heeft (jammer genoeg niet digitaal en daarom in de vergeethoek). Echter vond ik er geen onder de ¤615 ,- en ben ik dus verder gaan zoeken, want als middelbare scholier is mijn budget niet echt ruim. Toen kwam ik aan bij de Fujifilm S5500 en S7000. Dit zijn beide erg mooie camera's en ik dacht in eerste instantie dat het SLR's waren, maar blijkbaar is het een "alternatief voor SLR". Nu weet ik niet of ik een gokje moet wagen of gewoon verder te zoeken naar échte SLR's.
Heeft er iemand tips/ervaring met een van Fujifilm's S camera's? Ik zou ook graag de verschillen willen weten tussen deze twee en een echte SLR.
Een extra accu kun je denk ik wel hier, of hier, of hier bestellenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:04 schreef Xortes het volgende:
Hoi!
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van de Canon Digital Ixus 40 en er heel blij mee. Maar mijn verkoper (MyCom) kon geen extra accu voor me bestellen en op de Canon site kan ik er ook niets over vinden. Aangezien ik nogal vaak voor langere tijd op vakantie ga waar geen stroom aanwezig is wil ik wel heel graag een extra accu. Heeft iemand een tip voor mij waar ik er 1 kan bestellen? Ik ben ook benieuwd naar die waterdichte behuizing... ok onderwaterfotografie is niet echt mijn ding denk ik, maar ik bevind me nog regelmatig in een stortbuitje...
Voor concertfotografie is het imho een must om sluitertijd en diafragma handmatig in te stellen (anders zul je met de "nachtstand" van je camera vaak bewogen foto's krijgen omdat het donker is en er dus een langere sluitertijd wordt gekozen).quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:52 schreef thaWarhead het volgende:
Ik zoek een digitale camera (anders zou ik niet posten in dit topic). Budget is ongeveer 150 euro, ietsje meer kan evt nog wel, maar ik moet ook nog een extra geheugenkaartje halen natuurlijk). Hij gaat vooral gebruikt worden voor recreatief gebruik en foto's bij concerten (indoor en outdoor). Hoeft geen pro-kwaliteit te zijn, maar ook geen troep. Zoom is wel gewenst en het liefst ook een korte sluitertijd. Adviseer mij oh Fokkers!
Ik zie het nu jaquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:27 schreef thaWarhead het volgende:
Het hoeft niet echt pro te zijn op zich, zolang de foto's er maar aardig uitzien,, ook vanuit een donkere omgeving. Uiteindelijk worden ze voordat ze op het web worden gezet toch nog een aardig stuk verkleint. Je link werkt helaas niet.
Canon EOS 300D Stond in het krantje van de MediaMarkt deze week, 599 dacht ik....quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:54 schreef Nature4Life het volgende:
Ik heb al een tijdje mijn Kodak Easyshare CX7330 en het ding maakt mooie foto's (vooral mooie kleuren), maar ik zoek eigenlijk een wat uitgebreidere camera. Het zit namelijk zo: ik wil fotografie voor mijn beroep doen en ervaring met een écht "bakbeest" is dan wenselijk![]()
Nu heb ik heel lang gezocht naar een goedkope Canon EOS 300d omdat mijn vader ook een EOS 300 heeft (jammer genoeg niet digitaal en daarom in de vergeethoek). Echter vond ik er geen onder de ¤615 ,- en ben ik dus verder gaan zoeken, want als middelbare scholier is mijn budget niet echt ruim. Toen kwam ik aan bij de Fujifilm S5500 en S7000. Dit zijn beide erg mooie camera's en ik dacht in eerste instantie dat het SLR's waren, maar blijkbaar is het een "alternatief voor SLR". Nu weet ik niet of ik een gokje moet wagen of gewoon verder te zoeken naar échte SLR's.
Heeft er iemand tips/ervaring met een van Fujifilm's S camera's? Ik zou ook graag de verschillen willen weten tussen deze twee en een echte SLR.
yupquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:49 schreef Leintje het volgende:
Canon EOS 300D Stond in het krantje van de MediaMarkt deze week, 599 dacht ik....
Is het mogelijk door de camera handmatig in te stellen dit fenomeen tot een minimum te beperken?quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:02 schreef Peekaboo het volgende:
Canon S2 IS - lang over getwijfeld, en vind het uiterlijk van de camera eigenlijk super mooi, maar het gaat uiteindelijk om het resultaat.
en deze camera heeft ook de neiging van "Chromatic Aberration" en "Purple fringing... and clipped highlights"
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/page5.asp
Zover ik weet hebben bijna alle camera's hier wel iets last van, de een wel in meerdere mate dan de ander. Maar om daarom een camera niet te kopen, ik denk dat het je bijna niet op zal vallen, alleen wanneer je vergrotingen maakt van 40x60 oid, en dat zal waarschijnlijk zelden voorkomen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:02 schreef Peekaboo het volgende:
Zo....ben er denk ik zo'n beetje uit...
ik had de keuze uit de
Sony DSC H1 - valt voor mij af, omdat ik eigenlijk geen Sony meer wil, en omdat de foto's de neiging hebben tot "Chromatic Aberration" en "Purple fringing... and clipped highlights"
ja ben ook maar een leek, maar hier staat het hele verhaal:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydsch1/page5.asp
Canon S2 IS - lang over getwijfeld, en vind het uiterlijk van de camera eigenlijk super mooi, maar het gaat uiteindelijk om het resultaat.
en deze camera heeft ook de neiging van "Chromatic Aberration" en "Purple fringing... and clipped highlights"
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/page5.asp
Dan blijft over de,
Panasonic FZ5 - ik vind de fotokwaliteit gewoon het mooiste van deze camera, superscherp.
en geen last van Chromatic Aberration e.d.
vind het uiterlijk helaas iets minder, maar ach, je kunt ook niet alles hebben.
De Canon heeft mooiere kleuren en de Panasonic is weer scherper....sja, wat is dan het belangrijkste?![]()
hoe bevallen de kleuren jou van de Panasonic?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:13 schreef Djeez het volgende:
Ik denk dat de scherpte belangrijker is dan de kleuren. Gewoon voor de FZ5 gaan dus, net als ik!
en dat vind jij een nadeel?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:35 schreef Peekaboo het volgende:
Zit nu op 80% Panasonic en 20% Canon....ik vind het grote nadeel van de panasonic dat hij een accu heeft...en geen batterijen...
Ik heb een Z3, ben erg tevreden. Macro vanaf 1cm zonder extra lenzen gedoe.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:32 schreef Fwnk het volgende:
Zelf zat ik te denken aan een Minolta Dimage Z10 of eventueel een Z20.
Edit2: Een welgevormde camera is ook pré, vierkante "aanstekers" vind ik niet tof
Budget rond de 200 euro.
Alvast bedankt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |