En dat terwijl de echte fustratie van de Arubaanse regering natuurlijk het gedrag van de Nederlanders is die met hun rechtsgang en dader de economie van Aruba kunnen verpesten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:08 schreef schatje het volgende:
Nova besteedt vanavond alweer aandacht aan de zaak. Aruba versus America is de titel van de reportage. Je zou bijna denken dat ze overstap naar RTL4 al hebben gemaakt.
Tja, jammer voor Aruba als er minder Amerikaanse toeristen komen maar de Amerikanen die er al zijn geweest en ervan genoten hebben trappen niet in de leugens van de media.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:08 schreef schatje het volgende:
Nova besteedt vanavond alweer aandacht aan de zaak. Aruba versus America is de titel van de reportage. Je zou bijna denken dat ze overstap naar RTL4 al hebben gemaakt.
Jan van der Straten bedoel je? Da's de politiecommisaris. Ik heb nog met z'n zoon op school gezeten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:27 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Volgens de Nederlandse leider van het onderzoek is ze naar zijn mening gewoon dood.
Bron, Parool van vandaag.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/005868.html#morequote:Polderen op Aruba
Het moet een potsierlijke vertoning geweest zijn. De Arubaanse minister van Justitie Croes die zijn Nederlandse collega verzoekt de woedende Yanks op zijn eiland in toom te houden door in Washington te verklaren dat alle spookverhalen in de Amerikaanse pers uit de lucht zijn gegrepen. De reikende hand van het grote moederland, ik hou het amper droog. Het is weer eens wat anders dan stoere taal over kolonisatie en wellicht dat er nu eens een in Den Haag opgesteld regeltje zal worden nagekomen. Het akkefietje op Aruba zal het onbegrip tussen Nederlanders en Amerikanen overigens niet verkleinen.
De verontwaardiging op het Amerikaanse optreden is immers niet van de lucht en vanzelfsprekend gaat dat samen met de nodige anti Amerika retoriek. Zo is het bijzonder asociaal dat de Amerikaanse high tech opsporingsdiensten het volledige eiland uitkammen op zoek naar een lichaam. Zo raar is het tenslotte toch niet dat een meisje sinds 30 mei spoorloos is verdwenen op een stuk grond ter grote van Texel?
Typisch Amerikaans...
Ook moet die vermaledijde Amerikaanse pers het ontgelden die het in haar hoofd haalt te speculeren naar de toedracht, plaats van delict en motief. Het zou tenslotte een grof schandaal zijn wanneer iets lulligs als een verdwijning Aruba inkomsten uit toeristenwerving zou mislopen. Zou Croes in een commissariaatje bij Van der Valk zitten?
Bijna een maand houden de autoriteiten de 17-jarige Joran van der Sloot vast op verdenking van de moord. Welke beproefde Zaanse verhoortechnieken zouden Joran zo koud laten dat hij Justitie zo weinig op weg kan helpen? Dat de ouders van Holloway vervolgens ook nog het lef hebben openlijk hun twijfel over Joran’s verklaringen uit te spreken is een gotspe. Wat denken die mensen wel niet? Typisch Amerikaans.
Voorts is Croes doodsbenauwd dat Aruba in Amerika bekend komt te staan als een crimineel eiland waar volop wordt gedeald, gegokt en gedronken. In dat kader is het inderdaad erg verstandig Nederland in het verhaal te betrekken aangezien wij bij Joe Sixpack bekend schijnen te staan als voorbeeldburgers. Iedereen die trouwens wel eens op Aruba is geweest weet dat deze “spookverhalen” verhalen volledig uit de lucht zijn gegrepen.
Hoe typisch Nederlands is het ontkennen van problemen door er over te zwijgen?
Nederland zet zichzelf ongekend voor schut wanneer het de bananenrepubliek openlijk gaat verdedigen tegen over de Amerikanen. Die leven namelijk in een grote mensenland waar met een halfslachtig antwoord zelden genoegen wordt genomen. Dat is altijd tegen het zere been van de rest van de wereld maar geeft aan waarom het publieke debat daar zoveel oneindig meer voorstelt dan hier.
Brusselmans
Slijmen met Amerika, dát is pas een zeker zelfbeeld.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Sommige mensen hebben nou eenmaal een onzeker zelfbeeld en dat uiten ze dan middels haat jegens de VS![]()
Alsof je dat in Bot zijn gezicht zou durven te zeggen, heldquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:51 schreef Mikrosoft het volgende:
Slijmen met Amerika, dát is pas een zeker zelfbeeld.![]()
Ben jij Bot?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:52 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Alsof je dat in Bot zijn gezicht zou durven te zeggen, held![]()
Guy let je wel op? Die haat komt hier niet uit onzekerheid, maart uit t feit wat er allemaal over aruba word gezegd. Terwijl aruba 1 van de meest crimineel vrije landen in de caribbean is! Als die amerikanen zo zelfverzekerd zijn, laat ze zich dan focussen op natalie te zoeken, en niet op het laten zien hoe slecht aruba is!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Sommige mensen hebben nou eenmaal een onzeker zelfbeeld en dat uiten ze dan middels haat jegens de VS![]()
En je gelooft het nog allemaal zelf ookquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:33 schreef KumA het volgende:
Guy let je wel op? Die haat komt hier niet uit onzekerheid, maart uit t feit wat er allemaal over aruba word gezegd. Terwijl aruba 1 van de meest crimineel vrije landen in de caribbean is! Als die amerikanen zo zelfverzekerd zijn, laat ze zich dan focussen op natalie te zoeken, en niet op het laten zien hoe slecht aruba is!
Nee, maar dat heeft Joran dan vast ook niet gedaan lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:36 schreef schatje het volgende:
Je laat een meisje toch niet alleen achter op het strand![]()
Misschien wist ie er niet zo goed raad meequote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:36 schreef schatje het volgende:
Je laat een meisje toch niet alleen achter op het strand![]()
Waarom zou hij dat zeggen dan. Wat heeft ie wel gedaan dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:48 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nee, maar dat heeft Joran dan vast ook niet gedaan lijkt mij zo.
Het verschijnsel 'Mod' lijkt bijna gelijk te staan aan 'Anti-Amerika' en daar zijn genoeg verklaringen voor.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:35 schreef schatje het volgende:
Ja, ik ben ook niet echt te spreken over het buitenlandbeleid van de VS, maar om daar nu dit topic voor te gebruiken gaat mij wat ver.
Nou omdat hij haar zelf heeft gedood of dat ze gestorven is en hij het lichaam heeft laten verdwijnen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:50 schreef Taurus het volgende:
Waarom zou hij dat zeggen dan. Wat heeft ie wel gedaan dan?
Marianne Croes volgens mij. Uiteraard zijn er geen foto's van haar te vinden op Google.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Heeft iemand nog toevallig de naam danwel foto's van die Arubaanse justitie woordvoerster? een chick van een jaar of zeg 28 is het.
Mooi wief!
Op mij kwam hij juist oprecht over, iemand die zorgvuldig zijn woorden koos.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:33 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't wel 'n rare vent, die vader. Hij vertelt 't zo voorzichtig enzo, maar zal wel komen omdat ie rechter is ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |