In mijn religie heeft God vaste eigenschappen. Dat lijstje maak ik korter omdat ik vind dat het iig de overeenkomsten zijn met God in andere monotheïstische religies.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:25 schreef Doffy het volgende:
[..]
Vooral dat 'enz.' vind ik erg mooi. Zo van: als iemand iets bedenkt dat niet in mijn lijstje stond, dan valt het onder 'enz'
Reden ?quote:Maar, los daarvan, dit lijstje komt verdacht dicht in de buurt van de Belastingdienst. De enige cultus waarvan de Hoogste fysiek waarneembaar en meetbaar is
Er valt nogal te discussieren over de betekenis van 'alwetend' en 'almachtig' enzo. Het zijn namelijk logische inconsistenties.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:06 schreef Aslama het volgende:
In mijn religie heeft God vaste eigenschappen. Dat lijstje maak ik korter omdat ik vind dat het iig de overeenkomsten zijn met God in andere monotheïstische religies.
Ah, niet elke poging tot humor is aan jou besteedquote:Reden ?
Dat laatste weet je dus idd niet zeker.. Er zijn dus wel vermoedens dat er geen biggetje woont (muziek boodschappen enz), maar zeker weten doe je het nietquote:Op zondag 10 juli 2005 21:41 schreef Aslama het volgende:
[..]
Ach maar natuurlijk .. je gaat ervanuit dat God een fictieve personage is, dan kunnen we geen discussie voeren over de eigenschappen van Hem, want we gaan niet uit van hetzelfde uitgangspunt.
[..]
Als je je buurman nog nooit hebt gezien dan geloof je wel dat er een biggetje naast je woont?.
Biggetje die muziek draait, boodschappen doet, de rekeningen betaalt.
reden ?quote:Op zondag 10 juli 2005 22:10 schreef Doffy het volgende:
[..]
Er valt nogal te discussieren over de betekenis van 'alwetend' en 'almachtig' enzo. Het zijn namelijk logische inconsistenties.
Goed, dacht dat je in discussie wildequote:Maar laat maar
Was even vergeten dat niet iedereen onderwerpen over God serieus neemtquote:[..]
Ah, niet elke poging tot humor is aan jou besteed
Goed laten we een aanname maken. Neem je het aan als een mens of een biggetje?quote:Op zondag 10 juli 2005 22:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dat laatste weet je dus idd niet zeker.. Er zijn dus wel vermoedens dat er geen biggetje woont (muziek boodschappen enz), maar zeker weten doe je het niet
Dat is vaak genoeg in andere topics besproken. Wordt een beetje offtopic hier.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:21 schreef Aslama het volgende:
reden ?
Niet altijd, nee.quote:Was even vergeten dat niet iedereen onderwerpen over God serieus neemt
Als het om een god gaat, worden er uitsluitend aannames gedaan.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:23 schreef Aslama het volgende:
Goed laten we een aanname maken. Neem je het aan als een mens of een biggetje?
Het gaat toch niet om de uiterlijk maar om de eigenschappen. Die buurman heb je ook nog nooit gezien maar je neemt aan dat die een persoon is. Je weet dat een big niet aannemelijk is omdat de eigenschappen van een big anders zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:26 schreef Bensel het volgende:
Ik neem het aan als een mens.. maar bij een god ligt het anders. aangezien daar GEEN aanwijzingen zijn naar hoe hij er uit ziet. Hij kan dus zowel big als iets anders zijn. klein paars olifantje ofzo
Wat neem je aan: het universum (de universa) met of zonder oorzaak ?quote:Op zondag 10 juli 2005 22:27 schreef Doffy het volgende:
[..]
Als het om een god gaat, worden er uitsluitend aannames gedaan.
Wat neem je aan: een god met of zonder oorzaak?quote:Op zondag 10 juli 2005 23:29 schreef Aslama het volgende:
Wat neem je aan: het universum (de universa) met of zonder oorzaak ?
quote:Op zondag 10 juli 2005 23:41 schreef Aslama het volgende:
[..]
Tuurlijk zonder, anders is het per definitie geen God.
Waarom hoeft een god geen oorzaak te hebben en het universum wel?quote:Op zondag 10 juli 2005 23:41 schreef Aslama het volgende:
Tuurlijk zonder anders is het per definitie geen God.
God is het Al, de Eenheid, de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde, Hij die is, was en altijd zal zijn, omnipresent in het hier en nu...quote:Op zondag 10 juli 2005 23:41 schreef Doffy het volgende:
[..]
Waarom hoeft een god geen oorzaak te hebben en het universum wel?
Je kan geen universum bevatten zonder begin/oorzaak. Er moet een Allereerste Oorzaak zijn Die alles veroorzaakt heeft. Als je iets kan bevatten zonder oorzaak dan is het God, niet veroorzaakt, de Eerste.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:41 schreef Doffy het volgende:
[..]
Waarom hoeft een god geen oorzaak te hebben en het universum wel?
Ik zie niet in waarom jouw god zogenaamd altijd moet hebben bestaan, en het universum niet. god moet ook ergens vandaan komen. En zo niet, dan hoeft het universum ook niet ergens vandaan te komen.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:47 schreef Aslama het volgende:
Je kan geen universum bevatten zonder begin/oorzaak. Er moet een Allereerste Oorzaak zijn Die alles veroorzaakt heeft. Als je iets kan bevatten zonder oorzaak dan is het God, niet veroorzaakt, de Eerste.
Wat neem je aan: de eerste oorzaak is geen God of wel God ?
Wat neem je aan: de eerste oorzaak is wel of geen God ?quote:Op zondag 10 juli 2005 23:59 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom jouw god zogenaamd altijd moet hebben bestaan, en het universum niet. god moet ook ergens vandaan komen. En zo niet, dan hoeft het universum ook niet ergens vandaan te komen.
Tuurlijk geen god. Nergens voor nodig.quote:Op maandag 11 juli 2005 00:06 schreef Aslama het volgende:
Wat neem je aan: de eerste oorzaak is wel of geen God ?
kom op, je hebt toch wel een mening en hoeft mij niet elke keer te counteren
De eerste oorzaak die geen oorzaak en alles veroorzaakt heeft is geen God ? En verder moet de eerste oorzaak:quote:
quote:Op zondag 10 juli 2005 19:39 schreef Akkersloot het volgende:
.............
Maar dat we god nooit gezien hebben en dus niet kúnnen weten of het wel of geen klein biggetje is is nu eenmaal een feit.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:41 schreef Aslama het volgende:
, dan kunnen we geen discussie voeren over de eigenschappen van Hem, want we gaan niet uit van hetzelfde uitgangspunt.
Dank je welquote:
Wie heeft god geschapen?quote:Op maandag 11 juli 2005 00:21 schreef Aslama het volgende:
De eerste oorzaak die geen oorzaak en alles veroorzaakt heeft is geen God ?
Leuk zo'n geloofsbelijdenis, maar dit maakt natuurlijk geen discussie.quote:En verder moet de eerste oorzaak:
-Levend zijn anders kan Hij niets initieëren
-een Wil hebben anders kan Hij niets initieëren.
-Alwetend zijn omdat Hij alles heeft veroorzaakt/geschapen.
als het geen God is dan is het een biggetje zeker.
Jouw redeneringen zijn absoluut niet logisch, en dus niet aanvoerbaar als argument in een discussie.. Ik kan net zo goed zeggen: God bestaat niet, omdat z'n huis lila is.quote:Op maandag 11 juli 2005 00:21 schreef Aslama het volgende:
[..]
De eerste oorzaak die geen oorzaak en alles veroorzaakt heeft is geen God ? En verder moet de eerste oorzaak:
-Levend zijn anders kan Hij niets initieëren
-een Wil hebben anders kan Hij niets initieëren.
-Alwetend zijn omdat Hij alles heeft veroorzaakt/geschapen.
als het geen God is dan is het een biggetje zeker.
Ja, dat is het ook. Met van die echte hardcore gelovigen valt simpelweg niet te discussieëren. Dat is onbegonnen zaak.quote:Op maandag 11 juli 2005 09:42 schreef ee-04 het volgende:
Lastig als gelovigen als bewijs voor hun geloof de Bijbel of Koran gaan citeren aangezien zij gelijk ook de enige zijn die dat als bewijs aanvaarden.
Met hardcore wetenschappers al helemaal niet.quote:Op maandag 11 juli 2005 10:02 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook. Met van die echte hardcore gelovigen valt simpelweg niet te discussieëren. Dat is onbegonnen zaak.
Ja, dat ook inderdaad.quote:Op maandag 11 juli 2005 12:59 schreef Staps.nl het volgende:
[..]
Met hardcore wetenschappers al helemaal niet.
Oh ja? Met hardcore wetenschappers valt best te praten over dit soort dingen.. Echter zullen ze nooit zeggen dat iets bestaat, zonder bewijs. om iets te onderzoeken, moet het falsificeerbaar zijn. er zitten uiteraard wel rotte appels tussen, die iets niet onderzoeken, omdat het hun niet aanstaat (of die zelfs onderzoek tegen houden). Dit zijn echter GEEN echte wetenschappers.quote:Op maandag 11 juli 2005 12:59 schreef Staps.nl het volgende:
[..]
Met hardcore wetenschappers al helemaal niet.
Heb je daar concrete bewijzen van?quote:Op maandag 11 juli 2005 13:09 schreef Staps.nl het volgende:
Wat ik ook bedoelde is dat sommige wetenschappers (en vooral Fok!-ers) de laatste gangbare theorien behandelen als een geloof / de bijbel / de absolute waarheid en het zullen verdedigen en uitdragen gelijk een radicale gelover.
Daar heb je zeker geen concrete bewijzen vanquote:
Ja, lees de Bijbelquote:Op maandag 11 juli 2005 13:48 schreef Doffy het volgende:
Daar heb je zeker geen concrete bewijzen van
Dat weet ik zelf niet. Ik snap zijn punt echter wel. Je ziet het hier veel gebeuren op Fok! (en elders). Mensen hebben een blind vertrouwen in de wetenschap en nemen wetenschappelijke bevindingen/theorieën klakkeloos aan. En het grappige is, is dat die mensen de gelovigen uitmaken voor makke schapen en sprookjesliefhebbers enzovoort. Ook wetenschappelijke theorieën mogen met een beetje scepsis worden ontvangen vind ik.quote:Op maandag 11 juli 2005 13:48 schreef Doffy het volgende:
Ik bedoel: waaruit blijkt dat sommigen de wetenschap zien als een religie?
Ik zei 'concrete bewijzen', niet 'ouwe verhaaltjes'quote:
Georganiseerde religie is tot dusver altijd ontaardt in demagogie. Wetenschap niet. Het is niet doenbaar dat iedereen zich tot het gaatje verdiept in alle theorien, theologisch noch wetenschappelijk. Je zal daarom altijd iets van 'makke schapen' houden, maar het hele principe van de wetenschap is erop ingericht om de meest objectief haalbare waarheid te halen, in tegenstelling tot religie.quote:Dat weet ik zelf niet. Ik snap zijn punt echter wel. Je ziet het hier veel gebeuren op Fok! (en elders). Mensen hebben een blind vertrouwen in de wetenschap en nemen wetenschappelijke bevindingen/theorieën klakkeloos aan. En het grappige is, is dat die mensen de gelovigen uitmaken voor makke schapen en sprookjesliefhebbers enzovoort. Ook wetenschappelijke theorieën mogen met een beetje scepsis worden ontvangen vind ik.
Het verschil is meer methodisch.quote:Op maandag 11 juli 2005 13:56 schreef Staps.nl het volgende:
Het is niet dat sommigen wetenschap als religie zien, maar wel dat ze de ideeen net zo star aanhangen als een religieus persoon. Enige verschil tussen gelovigen en wetenschappers is een paar duizend jaar verschil in kennis en inzichten.
Wetenschap is niet absoluut, hetgeen ook een verschil is met religie. Geen wetenschapper zal ooit beginnen over de alfa en de omega.quote:Ik heb geen quotes of namen zo paraat. Het valt me alleen op dat wetenschap veelal als absoluut en definitief wordt ervaren. Terwijl juist de wetenschap continu met nieuwe theorieen komt, die in sommige gevallen de oude omver werpen.
Branes zijn een geval apart wellicht, maar voor de rest van de wetenschap geldt: het is (in) direct meetbaar. Dat kan je van geen god zeggen.quote:En even on topic: volgens mij zit 'm hierin de crux zoals die in het programma God bestaat niet beschreven wordt. Ik zie die atheistische wetenschappers niet anders als ook een soort religie. Zonder God weliswaar, en zonder haat tegenover andere geloven. Maar wel net zo halstarrig volhardend. Allah, God of branes. Allemaal even onzichtbaar.
Grappige is...quote:Op zondag 10 juli 2005 23:47 schreef Aslama het volgende:
[..]
Je kan geen universum bevatten zonder begin/oorzaak. Er moet een Allereerste Oorzaak zijn Die alles veroorzaakt heeft. Als je iets kan bevatten zonder oorzaak dan is het God, niet veroorzaakt, de Eerste.
Wat neem je aan: de eerste oorzaak is geen God of wel God ?
mee eensquote:Op maandag 11 juli 2005 14:09 schreef Doffy het volgende:
Ik heb nooit tegen mensen gekund die iets beweren zonder er ook maar iets vanaf te weten. Maar dan nog: het is veiliger en objectiever om iets aan te nemen van "de wetenschap" (wat iets anders is dan 'een wetenschapper'), dan van "de kerk".
ksnap em niet?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Niet vergeten jongens en meisjes, vandaag bij GOD BESTAAT NIET; De humorloosheid van gelovigen
Dat gelovigen geen humor hebben bleek vandaag weer. B. had tegen de rechter kunnen zeggen: edelachtbare, het was maar om te lachen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |