abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28692412
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:25 schreef Doffy het volgende:

[..]

Vooral dat 'enz.' vind ik erg mooi. Zo van: als iemand iets bedenkt dat niet in mijn lijstje stond, dan valt het onder 'enz'
In mijn religie heeft God vaste eigenschappen. Dat lijstje maak ik korter omdat ik vind dat het iig de overeenkomsten zijn met God in andere monotheïstische religies.
quote:
Maar, los daarvan, dit lijstje komt verdacht dicht in de buurt van de Belastingdienst. De enige cultus waarvan de Hoogste fysiek waarneembaar en meetbaar is
Reden ?
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
De waarheid is van iedereen.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:10:23 #252
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_28692529
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:06 schreef Aslama het volgende:
In mijn religie heeft God vaste eigenschappen. Dat lijstje maak ik korter omdat ik vind dat het iig de overeenkomsten zijn met God in andere monotheïstische religies.
Er valt nogal te discussieren over de betekenis van 'alwetend' en 'almachtig' enzo. Het zijn namelijk logische inconsistenties.

Maar laat maar
quote:
Reden ?
Ah, niet elke poging tot humor is aan jou besteed
'Nuff said
  zondag 10 juli 2005 @ 22:20:26 #253
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28692808
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:41 schreef Aslama het volgende:

[..]

Ach maar natuurlijk .. je gaat ervanuit dat God een fictieve personage is, dan kunnen we geen discussie voeren over de eigenschappen van Hem, want we gaan niet uit van hetzelfde uitgangspunt .
[..]

Als je je buurman nog nooit hebt gezien dan geloof je wel dat er een biggetje naast je woont? .
Biggetje die muziek draait, boodschappen doet, de rekeningen betaalt .
Dat laatste weet je dus idd niet zeker.. Er zijn dus wel vermoedens dat er geen biggetje woont (muziek boodschappen enz), maar zeker weten doe je het niet
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_28692845
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:10 schreef Doffy het volgende:

[..]

Er valt nogal te discussieren over de betekenis van 'alwetend' en 'almachtig' enzo. Het zijn namelijk logische inconsistenties.
reden ?
quote:
Maar laat maar
Goed, dacht dat je in discussie wilde
quote:
[..]

Ah, niet elke poging tot humor is aan jou besteed
Was even vergeten dat niet iedereen onderwerpen over God serieus neemt
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
pi_28692896
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:20 schreef Bensel het volgende:

[..]

Dat laatste weet je dus idd niet zeker.. Er zijn dus wel vermoedens dat er geen biggetje woont (muziek boodschappen enz), maar zeker weten doe je het niet
Goed laten we een aanname maken. Neem je het aan als een mens of een biggetje?
  zondag 10 juli 2005 @ 22:26:09 #256
27698 Doffy
pi_28692961
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:21 schreef Aslama het volgende:
reden ?
Dat is vaak genoeg in andere topics besproken. Wordt een beetje offtopic hier.
quote:
Was even vergeten dat niet iedereen onderwerpen over God serieus neemt
Niet altijd, nee.
'Nuff said
  zondag 10 juli 2005 @ 22:26:34 #257
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28692974
Ik neem het aan als een mens.. maar bij een god ligt het anders. aangezien daar GEEN aanwijzingen zijn naar hoe hij er uit ziet. Hij kan dus zowel big als iets anders zijn. klein paars olifantje ofzo
Twitch.tv/bensel15
  zondag 10 juli 2005 @ 22:27:09 #258
27698 Doffy
pi_28692989
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:23 schreef Aslama het volgende:
Goed laten we een aanname maken. Neem je het aan als een mens of een biggetje?
Als het om een god gaat, worden er uitsluitend aannames gedaan.
'Nuff said
pi_28694643
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:26 schreef Bensel het volgende:
Ik neem het aan als een mens.. maar bij een god ligt het anders. aangezien daar GEEN aanwijzingen zijn naar hoe hij er uit ziet. Hij kan dus zowel big als iets anders zijn. klein paars olifantje ofzo
Het gaat toch niet om de uiterlijk maar om de eigenschappen. Die buurman heb je ook nog nooit gezien maar je neemt aan dat die een persoon is. Je weet dat een big niet aannemelijk is omdat de eigenschappen van een big anders zijn.
pi_28694687
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:27 schreef Doffy het volgende:

[..]

Als het om een god gaat, worden er uitsluitend aannames gedaan.
Wat neem je aan: het universum (de universa) met of zonder oorzaak ?
  zondag 10 juli 2005 @ 23:37:31 #261
27698 Doffy
pi_28694924
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:29 schreef Aslama het volgende:
Wat neem je aan: het universum (de universa) met of zonder oorzaak ?
Wat neem je aan: een god met of zonder oorzaak?
'Nuff said
pi_28695039
-dubbel-
pi_28695047
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:41 schreef Aslama het volgende:

[..]

Tuurlijk zonder, anders is het per definitie geen God.
  zondag 10 juli 2005 @ 23:41:58 #264
27698 Doffy
pi_28695053
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:41 schreef Aslama het volgende:
Tuurlijk zonder anders is het per definitie geen God.
Waarom hoeft een god geen oorzaak te hebben en het universum wel?
'Nuff said
pi_28695121
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:41 schreef Doffy het volgende:

[..]

God is het Al, de Eenheid, de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde, Hij die is, was en altijd zal zijn, omnipresent in het hier en nu...
pi_28695196
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:41 schreef Doffy het volgende:

[..]

Je kan geen universum bevatten zonder begin/oorzaak. Er moet een Allereerste Oorzaak zijn Die alles veroorzaakt heeft. Als je iets kan bevatten zonder oorzaak dan is het God, niet veroorzaakt, de Eerste.
Wat neem je aan: de eerste oorzaak is geen God of wel God ?
  zondag 10 juli 2005 @ 23:59:45 #267
27698 Doffy
pi_28695614
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:47 schreef Aslama het volgende:
Je kan geen universum bevatten zonder begin/oorzaak. Er moet een Allereerste Oorzaak zijn Die alles veroorzaakt heeft. Als je iets kan bevatten zonder oorzaak dan is het God, niet veroorzaakt, de Eerste.
Ik zie niet in waarom jouw god zogenaamd altijd moet hebben bestaan, en het universum niet. god moet ook ergens vandaan komen. En zo niet, dan hoeft het universum ook niet ergens vandaan te komen.
'Nuff said
pi_28695819
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:59 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom jouw god zogenaamd altijd moet hebben bestaan, en het universum niet. god moet ook ergens vandaan komen. En zo niet, dan hoeft het universum ook niet ergens vandaan te komen.
Wat neem je aan: de eerste oorzaak is wel of geen God ?
kom op, je hebt toch wel een mening en hoeft mij niet elke keer te counteren
pi_28695834
-dubbel-
  maandag 11 juli 2005 @ 00:11:37 #270
27698 Doffy
pi_28695965
quote:
Op maandag 11 juli 2005 00:06 schreef Aslama het volgende:
Wat neem je aan: de eerste oorzaak is wel of geen God ?
kom op, je hebt toch wel een mening en hoeft mij niet elke keer te counteren
Tuurlijk geen god. Nergens voor nodig.
'Nuff said
pi_28696233
quote:
Op maandag 11 juli 2005 00:11 schreef Doffy het volgende:

[..]

Tuurlijk geen god. Nergens voor nodig.
De eerste oorzaak die geen oorzaak en alles veroorzaakt heeft is geen God ? En verder moet de eerste oorzaak:
-Levend zijn anders kan Hij niets initieëren
-een Wil hebben anders kan Hij niets initieëren.
-Alwetend zijn omdat Hij alles heeft veroorzaakt/geschapen.

als het geen God is dan is het een biggetje zeker .
pi_28698127
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:39 schreef Akkersloot het volgende:
.............
Akkersloot je bent er weer
  maandag 11 juli 2005 @ 06:27:35 #273
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_28698678
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:41 schreef Aslama het volgende:
, dan kunnen we geen discussie voeren over de eigenschappen van Hem, want we gaan niet uit van hetzelfde uitgangspunt .
Maar dat we god nooit gezien hebben en dus niet kúnnen weten of het wel of geen klein biggetje is is nu eenmaal een feit.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 11 juli 2005 @ 06:29:16 #274
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_28698681
quote:
Op maandag 11 juli 2005 02:49 schreef Godslasteraar het volgende:
Akkersloot je bent er weer
Dank je wel
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 11 juli 2005 @ 09:21:52 #275
27698 Doffy
pi_28699528
quote:
Op maandag 11 juli 2005 00:21 schreef Aslama het volgende:
De eerste oorzaak die geen oorzaak en alles veroorzaakt heeft is geen God ?
Wie heeft god geschapen?
quote:
En verder moet de eerste oorzaak:

Leuk zo'n geloofsbelijdenis, maar dit maakt natuurlijk geen discussie.
'Nuff said
  maandag 11 juli 2005 @ 09:37:00 #276
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28699711
quote:
Op maandag 11 juli 2005 00:21 schreef Aslama het volgende:

[..]

De eerste oorzaak die geen oorzaak en alles veroorzaakt heeft is geen God ? En verder moet de eerste oorzaak:

Jouw redeneringen zijn absoluut niet logisch, en dus niet aanvoerbaar als argument in een discussie.. Ik kan net zo goed zeggen: God bestaat niet, omdat z'n huis lila is. Dat is namelijk net zo'n valide argument als de argumenten die je hierboven beschrijft.

het eerste argument loopt al spaak, omdat volgens jou niks spontaan kan activeren.. maar dat is niet waar.. het gebeurt zelfs altijd om ons heen, in verschillende chemische reacties.

het 2e argument slaat dus nergens op, wat heeft een Wil met initieren te maken?

Het 3e aregument: zie het 2e argument
Twitch.tv/bensel15
pi_28699782
Lastig als gelovigen als bewijs voor hun geloof de Bijbel of Koran gaan citeren aangezien zij gelijk ook de enige zijn die dat als bewijs aanvaarden.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_28700100
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:42 schreef ee-04 het volgende:
Lastig als gelovigen als bewijs voor hun geloof de Bijbel of Koran gaan citeren aangezien zij gelijk ook de enige zijn die dat als bewijs aanvaarden.
Ja, dat is het ook. Met van die echte hardcore gelovigen valt simpelweg niet te discussieëren. Dat is onbegonnen zaak.
pi_28704318
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, dat is het ook. Met van die echte hardcore gelovigen valt simpelweg niet te discussieëren. Dat is onbegonnen zaak.
Met hardcore wetenschappers al helemaal niet.
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_28704417
quote:
Op maandag 11 juli 2005 12:59 schreef Staps.nl het volgende:

[..]

Ja, dat ook inderdaad.
  maandag 11 juli 2005 @ 13:04:19 #281
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28704458
quote:
Op maandag 11 juli 2005 12:59 schreef Staps.nl het volgende:

[..]

Oh ja? Met hardcore wetenschappers valt best te praten over dit soort dingen.. Echter zullen ze nooit zeggen dat iets bestaat, zonder bewijs. om iets te onderzoeken, moet het falsificeerbaar zijn. er zitten uiteraard wel rotte appels tussen, die iets niet onderzoeken, omdat het hun niet aanstaat (of die zelfs onderzoek tegen houden). Dit zijn echter GEEN echte wetenschappers.
Twitch.tv/bensel15
pi_28704582
Wat ik ook bedoelde is dat sommige wetenschappers (en vooral Fok!-ers) de laatste gangbare theorien behandelen als een geloof / de bijbel / de absolute waarheid en het zullen verdedigen en uitdragen gelijk een radicale gelover.
  maandag 11 juli 2005 @ 13:20:45 #283
27698 Doffy
pi_28704830
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:09 schreef Staps.nl het volgende:
Wat ik ook bedoelde is dat sommige wetenschappers (en vooral Fok!-ers) de laatste gangbare theorien behandelen als een geloof / de bijbel / de absolute waarheid en het zullen verdedigen en uitdragen gelijk een radicale gelover.
Heb je daar concrete bewijzen van?
'Nuff said
pi_28705268
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:20 schreef Doffy het volgende:

[..]

Heb je daar concrete bewijzen van?
Mijn hemel... .
  maandag 11 juli 2005 @ 13:48:44 #285
27698 Doffy
pi_28705485
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:40 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn hemel... .
Daar heb je zeker geen concrete bewijzen van

Ik bedoel: waaruit blijkt dat sommigen de wetenschap zien als een religie?
'Nuff said
pi_28705591
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:48 schreef Doffy het volgende:
Daar heb je zeker geen concrete bewijzen van
Ja, lees de Bijbel .
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:48 schreef Doffy het volgende:
Ik bedoel: waaruit blijkt dat sommigen de wetenschap zien als een religie?
Dat weet ik zelf niet. Ik snap zijn punt echter wel. Je ziet het hier veel gebeuren op Fok! (en elders). Mensen hebben een blind vertrouwen in de wetenschap en nemen wetenschappelijke bevindingen/theorieën klakkeloos aan. En het grappige is, is dat die mensen de gelovigen uitmaken voor makke schapen en sprookjesliefhebbers enzovoort. Ook wetenschappelijke theorieën mogen met een beetje scepsis worden ontvangen vind ik.
pi_28705650
Ik vond het wel een leuke, qua ironisch.

En de 'mijn hemel' opmerking van FuifDuif ook lekker dubbelzinnig

Het is niet dat sommigen wetenschap als religie zien, maar wel dat ze de ideeen net zo star aanhangen als een religieus persoon. Enige verschil tussen gelovigen en wetenschappers is een paar duizend jaar verschil in kennis en inzichten.

Ik heb geen quotes of namen zo paraat. Het valt me alleen op dat wetenschap veelal als absoluut en definitief wordt ervaren. Terwijl juist de wetenschap continu met nieuwe theorieen komt, die in sommige gevallen de oude omver werpen.

En even on topic: volgens mij zit 'm hierin de crux zoals die in het programma God bestaat niet beschreven wordt. Ik zie die atheistische wetenschappers niet anders als ook een soort religie. Zonder God weliswaar, en zonder haat tegenover andere geloven. Maar wel net zo halstarrig volhardend. Allah, God of branes. Allemaal even onzichtbaar.
  maandag 11 juli 2005 @ 14:00:32 #288
27698 Doffy
pi_28705765
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:53 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, lees de Bijbel .
Ik zei 'concrete bewijzen', niet 'ouwe verhaaltjes'
quote:
Dat weet ik zelf niet. Ik snap zijn punt echter wel. Je ziet het hier veel gebeuren op Fok! (en elders). Mensen hebben een blind vertrouwen in de wetenschap en nemen wetenschappelijke bevindingen/theorieën klakkeloos aan. En het grappige is, is dat die mensen de gelovigen uitmaken voor makke schapen en sprookjesliefhebbers enzovoort. Ook wetenschappelijke theorieën mogen met een beetje scepsis worden ontvangen vind ik.
Georganiseerde religie is tot dusver altijd ontaardt in demagogie. Wetenschap niet. Het is niet doenbaar dat iedereen zich tot het gaatje verdiept in alle theorien, theologisch noch wetenschappelijk. Je zal daarom altijd iets van 'makke schapen' houden, maar het hele principe van de wetenschap is erop ingericht om de meest objectief haalbare waarheid te halen, in tegenstelling tot religie.

Daarbij, geen enkele grote wetenschappelijke theorie is ooit onderuit geschoffeld. De detailinzichten veranderen nog wel eens, de grote lijnen blijven staan. Dat kan je van religie niet zeggen.
'Nuff said
  maandag 11 juli 2005 @ 14:05:32 #289
27698 Doffy
pi_28705876
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:56 schreef Staps.nl het volgende:
Het is niet dat sommigen wetenschap als religie zien, maar wel dat ze de ideeen net zo star aanhangen als een religieus persoon. Enige verschil tussen gelovigen en wetenschappers is een paar duizend jaar verschil in kennis en inzichten.
Het verschil is meer methodisch.
quote:
Ik heb geen quotes of namen zo paraat. Het valt me alleen op dat wetenschap veelal als absoluut en definitief wordt ervaren. Terwijl juist de wetenschap continu met nieuwe theorieen komt, die in sommige gevallen de oude omver werpen.
Wetenschap is niet absoluut, hetgeen ook een verschil is met religie. Geen wetenschapper zal ooit beginnen over de alfa en de omega.
quote:
En even on topic: volgens mij zit 'm hierin de crux zoals die in het programma God bestaat niet beschreven wordt. Ik zie die atheistische wetenschappers niet anders als ook een soort religie. Zonder God weliswaar, en zonder haat tegenover andere geloven. Maar wel net zo halstarrig volhardend. Allah, God of branes. Allemaal even onzichtbaar.
Branes zijn een geval apart wellicht, maar voor de rest van de wetenschap geldt: het is (in) direct meetbaar. Dat kan je van geen god zeggen.
'Nuff said
pi_28705916
Ja Doffy, dat ben ik wel met je eens, maar dat gaat voor velen niet op. Je hoort ook altijd dezelfde standaard argumenten van de 'simpele atheïsten'. Dan krijg je zoiets als "zelf nadenken", terwijl ze al genoeg bewijs geleverd hebben voor het feit dat zij zelf die tip eens moeten gaan opvolgen. Wat Staps.nl zegt: het is niet zozeer religieus, maar wel star opvolgen met oogkleppen op.
  maandag 11 juli 2005 @ 14:09:02 #291
27698 Doffy
pi_28705959
Ik heb nooit tegen mensen gekund die iets beweren zonder er ook maar iets vanaf te weten. Maar dan nog: het is veiliger en objectiever om iets aan te nemen van "de wetenschap" (wat iets anders is dan 'een wetenschapper'), dan van "de kerk".
'Nuff said
  dinsdag 12 juli 2005 @ 00:42:28 #292
95765 Jihad-Joe
Anti-Flitspalen Jihad!
pi_28724612
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:47 schreef Aslama het volgende:

[..]

Grappige is...
Je kan geen van beiden 100% bewijzen...

"Alwetend" en "almachtig" zijn menselijke termen... immers.. het zijn mensen die deze termen hebben gedefiniëerd..

Iets aannemen heeft als gevaar dat je erg teleurgesteld zult zijn, als blijkt dat jouw aannames niet waar zijn.

ik houd deze vraag persoonlijk open..
4
regels
zijn
te kort
  dinsdag 12 juli 2005 @ 04:57:10 #293
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_28727070
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:09 schreef Doffy het volgende:
Ik heb nooit tegen mensen gekund die iets beweren zonder er ook maar iets vanaf te weten. Maar dan nog: het is veiliger en objectiever om iets aan te nemen van "de wetenschap" (wat iets anders is dan 'een wetenschapper'), dan van "de kerk".
mee eens

maare
eigenlijk is het allemaal heel simpel
niemand weet of kan weten of er iets van een soort van god bestaat of iets dergelijks

is daar dan niet alles mee gezegd?

wat mij betreft wel...

ik was laatst bij mn opa en oma
en die zijn gelovig
en jezus christus, die waren me toch een potje kortzichtig
niet te zuinig
en dan te bedenken dat 99% van alle gelovigen precies zo denken als zij...

daar is ook veel mee gezegd btw
zonder geloof zou de wereld een stuk beter af zijn (welke gelovige is het hier niet mee eens )
pi_28750090
Niet vergeten jongens en meisjes, vandaag bij GOD BESTAAT NIET; De humorloosheid van gelovigen

Dat gelovigen geen humor hebben bleek vandaag weer. B. had tegen de rechter kunnen zeggen: edelachtbare, het was maar om te lachen!
  dinsdag 12 juli 2005 @ 22:48:08 #295
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_28752774
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Niet vergeten jongens en meisjes, vandaag bij GOD BESTAAT NIET; De humorloosheid van gelovigen

Dat gelovigen geen humor hebben bleek vandaag weer. B. had tegen de rechter kunnen zeggen: edelachtbare, het was maar om te lachen!
ksnap em niet?
pi_28754381
wat niet? dat God Bestaat Niet een tv-programma is?
pi_28755241
Nu te zien op Ned.3...
pi_28755777
Paul Jan van de Wint: gniffel gniffel
pi_28755840
volgens mij vindt Paul Jan dit zelf de leukste aflevering
pi_28756173
Ja mooi hoe Paul Jan het allemaal aan hoort, hij schiet steeds net niet in de lach, of net wel?
Maar wat een gedoe hè met die god, verzonnen om een houvast te geven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')