Hoe weet jij dat zo zeker??quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Nee, hij bestaat niet. Maar toch zullen er krachten opduiken die zich ermee gaan bemoeien. Maak je niet druk als je je niet druk hoeft te maken. En ben je niet een tbs-er dan is er niets aan de handDe extreme gevallen zullen nader onderzocht worden. En extreem is niet als je iedere dag als een gek aan het feesten bent
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:26 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Kijk na de lucht kijk goed om je heen ..En bedenk dan, dit alles heeft God geschapen..
Iemand enig idee wie anders??
Nou ja goed meis het zal welquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:38 schreef Doffy het volgende:
[..]
Is dat 'kijk eens om je heen' alles dat je in te brengen hebt?
Ja, ik heb het gedaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:26 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Kijk na de lucht kijk goed om je heen ..En bedenk dan, dit alles heeft God geschapen..
Iemand enig idee wie anders??
Kun jij dan beweren dat god dit alles niet geschapen heeft?quote:
We denken alleen maar dat we bestaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:56 schreef Pie.er het volgende:
Ik geloof ook eerder dat Speknek het gedaan heeft dan een god. Van Speknek heb ik meer bewijs dat hij bestaat. Maar goed, dat is mijn mening maar.![]()
We? denken? denken we dat ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
We denken alleen maar dat we bestaan.
Durf je te beweren dat ik niet besta? Blasfemer!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:57 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Kun jij dan beweren dat god dit alles niet geschapen heeft?
Waaruit gebaseerd kan worden dat er geen god bestaat![]()
![]()
Doffy is een man.quote:
Ik heb je anders nog nooit op een WFL-meet gezienquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:23 schreef speknek het volgende:
Durf je te beweren dat ik niet besta? Blasfemer!
Nou ik zou dat graag willen onderbouwenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Doffy is een man.En hij vraagt of je je stelling misschien ook een béétje wilt onderbouwen. Anders kun je beter naar TRU.
Ik laat mij kennen door in me te geloven.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:43 schreef Doffy het volgende:
Ik heb je anders nog nooit op een WFL-meet gezien
Speknek ben ik de enige die jou niet snapt?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik laat mij kennen door in me te geloven.
Het kan toch niet anders dan dat het antwoord "culturele bagage" of "opvoeding" moet zijn? Mensen die beweren dat ze een geloof aanhangen omdat dat geloof het ultieme geloof is zijn gek. Als ik geboren zou zijn in India, bijvoorbeeld, dan was ik waarschijnlijk opgevoed met het hindoeisme enzovoort. De betrekkelijkheid van het geloof is zo enorm.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:58 schreef ee-04 het volgende:
Ik wilde aan de gelovige mensen hier graag vragen hoe jullie weten dat jullie God (of het nou de God van de Bijbel, Koran of een andere God is) de ware God is? Is het niet zo dat jij die God aanhangt omdat je nou toevallig hier bent opgevoed of omdat je toevallig met dat geloof in aanraking kwam?
Ja, maar het grappige is ook, hoe meer je over die toch enorm simpele vraag nadenkt, hoe meer je tot de conclusie komt hoe absurd het aanhangen van een specifieke religie is. Het is onvoorstelbaar, hoeveel inzicht zo'n vraag met zich meebrengt, wanneer je er serieus over na gaat denken!quote:Op zondag 10 juli 2005 10:29 schreef ee-04 het volgende:
Het heeft mij dus onder andere ook heel erg laten twijfelen jaHeb ook laatst een boekje gelezen: Atheļstisch manifest en de onredelijkheid van religie en ook daar werd het in genoemd
reincarnatie en het AL is ook een religiequote:Op zondag 10 juli 2005 10:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, maar het grappige is ook, hoe meer je over die toch enorm simpele vraag nadenkt, hoe meer je tot de conclusie komt hoe absurd het aanhangen van een specifieke religie is. Het is onvoorstelbaar, hoeveel inzicht zo'n vraag met zich meebrengt, wanneer je er serieus over na gaat denken!
een aantal gelovigen zegt een persoonlijke relatie te hebben met de God waarop zijn hun geloof baseren. Deze God geeft ze antwoorden, daarop baseren zij ook weer hun geloof in deze God. Het is een cirkelredeneringquote:Op zondag 10 juli 2005 09:58 schreef ee-04 het volgende:
Ik wilde aan de gelovige mensen hier graag vragen hoe jullie weten dat jullie God (of het nou de God van de Bijbel, Koran of een andere God is) de ware God is? Is het niet zo dat jij die God aanhangt omdat je nou toevallig hier bent opgevoed of omdat je toevallig met dat geloof in aanraking kwam?
Ik geloof in God die het universum (universa ?) heeft geschapen. Ik vind dat iedereen die in God als de Schepper gelooft in principe in dezelfde God gelooft, onafhankelijk van welke religie hij/zij dan ook aanhangt.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:58 schreef ee-04 het volgende:
maar voor God is dat blijkbaar niet voldoende. In ieder geval in de Islam moet er nog voldaan worden aan vijf zuilen.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:14 schreef Aslama het volgende:
[..]
Ik geloof in God die het universum (universa ?) heeft geschapen. Ik vind dat iedereen die in God als de Schepper gelooft in principe in dezelfde God gelooft, onafhankelijk van welke religie hij/zij dan ook aanhangt.
en niet vreemdgaan, goed zijn voor je ouders, je buren niet lastigvallen, gezond voedsel consumeren met mate, je lusten beheersen, voor evenwicht zorgen tussen lichaam en geest enz .. enz..quote:Op zondag 10 juli 2005 11:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar voor God is dat blijkbaar niet voldoende. In ieder geval in de Islam moet er nog voldaan worden aan vijf zuilen.
Ik laat enkel zien hoe nutteloos geponeerde dogma's zijn. Met dezelfde stelligheid dat jij zegt dat god bestaat, zeg ik dat ik god ben. Als je kennelijk vindt dat uitspraken zonder meer waar zijn, dan zou je ook mij als je god moeten accepteren.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:26 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Speknek ben ik de enige die jou niet snapt?
kun jij beweren dat god bestaat? Natuurlijk kan hij beweren dat god dit niet geschapen heeft.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:57 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Kun jij dan beweren dat god dit alles niet geschapen heeft?
Waaruit gebaseerd kan worden dat er geen god bestaat![]()
![]()
Dus als ik geloof dat de wereld door een klein biggetje geschapen is geloven 1,2 miljard moslims ook in Klein Biggetje ?quote:Op zondag 10 juli 2005 11:14 schreef Aslama het volgende:
Ik geloof in God die het universum (universa ?) heeft geschapen. Ik vind dat iedereen die in God als de Schepper gelooft in principe in dezelfde God gelooft, onafhankelijk van welke religie hij/zij dan ook aanhangt.
Als je gelooft dat een klein biggetje het universum kan scheppen (heeft geschapen) dan is het minder mijn probleemquote:Op zondag 10 juli 2005 12:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus als ik geloof dat de wereld door een klein biggetje geschapen is geloven 1,2 miljard moslims ook in Klein Biggetje ?
Kan wel. Maar volgens jouw redenatie moet dat kleine biggetje dan wel de zelfde zijn dan God en Allah.quote:Op zondag 10 juli 2005 12:50 schreef Aslama het volgende:
Als je gelooft dat een klein biggetje het universum kan scheppen (heeft geschapen) dan is het minder mijn probleem
Als een Wezen de volgende kenmerken/eigenschappen heeft:quote:Op zondag 10 juli 2005 13:06 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Kan wel. Maar volgens jouw redenatie moet dat kleine biggetje dan wel de zelfde zijn dan God en Allah.
Nee, dat is een geloofquote:Op zondag 10 juli 2005 10:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
reincarnatie en het AL is ook een religie
Doe niet zo domquote:Op zondag 10 juli 2005 13:16 schreef Aslama het volgende:
Als een Wezen de volgende kenmerken/eigenschappen heeft:
de Eerste en de Laatste
de Schepper van het heelal
Alwetend
Almachtig
enz.
dan noem ik het Wezen God. Als je dat een klein biggetje noemt dan is het zeker een heel ander biggetje dan ik in de kinderboerderij zie. Snap je het een beetje?
En wat dan als een wezen 1 van deze eigenschappen ontbreekt? Bijv. Niet Alwetend??quote:Op zondag 10 juli 2005 13:16 schreef Aslama het volgende:
[..]
de Eerste en de Laatste
Alwetend
Almachtig
enz.
...
Ik probeer nog duidelijker voor je te beantwoorden.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Er is geen enkel verschil tussen dat kleine biggetje, God en Allah. Ze bestaan namelijk beiden niet.
En als men zo nodig een fictieve personages verzint, zoals God en Allah en dat kleine biggetje, kunnen die fictieve personages per definitie niet de zelfde zijn.
Dan is het per definitie (volgens mijn religie) geen God.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:41 schreef Guyver2 het volgende:
[..]
En wat dan als een wezen 1 van deze eigenschappen ontbreekt? Bijv. Niet Alwetend??
Waarom heeft dat soort Wezen hersenen nodig?
Geen enkel mens, mag zichzelf als een God zienquote:Op zondag 10 juli 2005 11:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik laat enkel zien hoe nutteloos geponeerde dogma's zijn. Met dezelfde stelligheid dat jij zegt dat god bestaat, zeg ik dat ik god ben. Als je kennelijk vindt dat uitspraken zonder meer waar zijn, dan zou je ook mij als je god moeten accepteren.
Al geven twee auteurs de zelfde eigenschap aan hun geestelijke kinderen dan hoeven we dan nog niet de zelfde te noemen. Dingen die verzonnen zijn kunnen nooit dezelfde zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:46 schreef Aslama het volgende:
Ik probeer nog duidelijker voor je te beantwoorden.
Het gaat om de eigenschappen van het Wezen, niet om de benaming.
Heb je God of Allah gezien dan ?quote:Je kan het van alles noemen, maar iets dat zulke eigenschappen heeft noem ik God. Je noemt het een biggetje, terwijl een biggetje in de werkelijkheid nooit zulke eigenschappen heeft.
Waarom niet? Er zijn overtuigingen die zeggen dat ieder mens deel uitmaakt van de goddelijke Eenheid. Welke overtuiging heeft volgens jou gelijk?quote:Op zondag 10 juli 2005 16:11 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Geen enkel mens, mag zichzelf als een God zien![]()
![]()
Klopt, iedereen kan zijn eigen benaming geven, dat zei ik ook. Het gaat om de eigenschappen van het Wezen.quote:Op zondag 10 juli 2005 16:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Al geven twee auteurs de zelfde eigenschap aan hun geestelijke kinderen dan hoeven we dan nog niet de zelfde te noemen.
Kan je je stelling onderbouwen? dan is het voor mij gemakkelijker reageren.quote:Dingen die verzonnen zijn kunnen nooit dezelfde zijn.
Het gaat niet om het zien. Ik zeg alleen dat die eigenschappen tot God behoren zoals mijn religie het zegt. Dat is de definitie van God. Je definieert een biggetje met die eigenschappen ... tja wat moet ik zeggen .. ga je gang ... maar iets met die eigenschappen vind ik geen biggetje (zoals die te zien is in de kinderboerderij).quote:[..]
Heb je God of Allah gezien dan ?
Je maakt het steeds mooier. Jij mag mij niet tegenspreken.quote:Op zondag 10 juli 2005 16:11 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Geen enkel mens, mag zichzelf als een God zien![]()
![]()
2 fictieve personages kunnen nooit het zelfde zijn. Iets wat niet bestaat (bijbelgod en allah) kunnen nooit hetzelfde zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:04 schreef Aslama het volgende:
Kan je je stelling onderbouwen? dan is het voor mij gemakkelijker reageren.
Heb je God gezien dan. Ik weet dat mijn buurman geen biggetje is. Dat weet ik, omdat ik hem weleens heb gezien.quote:maar iets met die eigenschappen vind ik geen biggetje (zoals die te zien is in de kinderboerderij).
Vooral dat 'enz.' vind ik erg mooi. Zo van: als iemand iets bedenkt dat niet in mijn lijstje stond, dan valt het onder 'enz'quote:Op zondag 10 juli 2005 13:16 schreef Aslama het volgende:
de Eerste en de Laatste
Alwetend
Almachtig
enz.
dan noem ik het Wezen God. Als je dat een klein biggetje noemt dan is het zeker een heel ander biggetje dan ik in de kinderboerderij zie. Snap je het een beetje?
Ach maar natuurlijk .. je gaat ervanuit dat God een fictieve personage is, dan kunnen we geen discussie voeren over de eigenschappen van Hem, want we gaan niet uit van hetzelfde uitgangspuntquote:Op zondag 10 juli 2005 19:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
2 fictieve personages kunnen nooit het zelfde zijn. Iets wat niet bestaat (bijbelgod en allah) kunnen nooit hetzelfde zijn.
[..]
Als je je buurman nog nooit hebt gezien dan geloof je wel dat er een biggetje naast je woont?quote:Heb je God gezien dan. Ik weet dat mijn buurman geen biggetje is. Dat weet ik, omdat ik hem weleens heb gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |