abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:10:55 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28586238
Owwww....hahahaah....verder alles goed hier

Mijn linker en rechter hersenhelft staan beter in verbinding met elkaar. Het beste is dat ze 1 worden. Dat scheelt veel kopzorgen volgens mij Ben ik ook van mijn linkerarm af, kan ik met beide handen goed tennissen en klussen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_28587636
God bestaat en neem dat van hem maar aan
Angst is de grootste vijand van de mens
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:34:52 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28588776
Nou, zodra mensen over magische krachten gaan beschikken dan ga je richting God. Maar dat is al snel easy as cake als je de beschikking hebt over een pc en een stel hersens.

Ik bedoel, stel ik kan de tijd stil zetten. Ben ik dan God? Stel ik kan de kooi openen en ultieme vrijheid geven aan iedereen, ben ik dan God? Stel ik kan UFO's laten landden.

Stel ik heb dat geleerd door oefening.

Ik zeg niet dat ik het kan, maar stel je eens voor Misschien kan ik het wel als ik heel graag wil.

Eigenlijk zit God in alles. In vliegtuigen die gebouwd worden door maatschappijen, door mensen die zich inzetten voor een goede maatschappij. Ieder wezen heeft het onbewust in zich. Of bewust? Ik denk dat het voor God spelen door de mensheid alleen maar gaat toenemen in de toekomst.

Ik bedoel. Waarschijnlijk is over een tijdje overal een middel voor. Tegen ziektes, zowel geestelijk als lichamelijk. En ga zo door. Dus we hebben met z'n allen de taak van God overgenomen. Wat God niet heeft kunnen afmaken doet de mensheid alsnog.

In 7 dagen tijd de wereld maken was ook veels te kort ingeschat. Hij had beter een paar jaar kunnen inplannen

Waarschijnlijk was het een slechte organisator

[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-07-2005 14:49:46 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:40:05 #204
95765 Jihad-Joe
Anti-Flitspalen Jihad!
pi_28610682
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Nee, hij bestaat niet. Maar toch zullen er krachten opduiken die zich ermee gaan bemoeien. Maak je niet druk als je je niet druk hoeft te maken. En ben je niet een tbs-er dan is er niets aan de hand De extreme gevallen zullen nader onderzocht worden. En extreem is niet als je iedere dag als een gek aan het feesten bent
Hoe weet jij dat zo zeker??
Wat ondersteunt jouw bewering??
Ik maak me er niet druk om.. daarom is de vraag op het bestaan van "God" ook voor mij onbeantwoord.. En het is ook irrelevant om dat te weten..

Edit:
Het fundament op iedere godsgebaseerde religie is het geloven in het bestaan van een God...
Stel dat er wereldwijd deze dingen openbaar worden besproken... Dan zal vrijwel iedereen er mee eens zijn dat het bestaan van een god vrijwel compleet irrelevant is voor het dagelijks leven.

Dan klapt de wereldwijde religie binnen 5 jaar in elkaar en begint er een wereldwijde maatschappelijke evolutie.

Grappig dat de Christenen/Moslims vrijwel niet mee discussiėren... is dat omdat ze geen overtuigende wetenschappelijk onderbouwde argumenten hebben?

[ Bericht 31% gewijzigd door Jihad-Joe op 08-07-2005 01:03:22 ]
4
regels
zijn
te kort
pi_28621369
Kijk na de lucht kijk goed om je heen ..En bedenk dan, dit alles heeft God geschapen..

Iemand enig idee wie anders??
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:27:41 #206
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_28621437
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:26 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Kijk na de lucht kijk goed om je heen ..En bedenk dan, dit alles heeft God geschapen..

'Nuff said
pi_28621740
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:27 schreef Doffy het volgende:

[..]

vrijdag 8 juli 2005 @ 13:38:57 #208
27698 Doffy
pi_28621880
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:34 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Is dat 'kijk eens om je heen' alles dat je in te brengen hebt?
'Nuff said
pi_28621930
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:38 schreef Doffy het volgende:

[..]

Is dat 'kijk eens om je heen' alles dat je in te brengen hebt?
Nou ja goed meis het zal wel
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:47:16 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_28622189
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:26 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:

Ja, ik heb het gedaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:56:02 #211
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_28622493
Ik geloof ook eerder dat Speknek het gedaan heeft dan een god. Van Speknek heb ik meer bewijs dat hij bestaat. Maar goed, dat is mijn mening maar.
pi_28622560
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, ik heb het gedaan.
Kun jij dan beweren dat god dit alles niet geschapen heeft?

Waaruit gebaseerd kan worden dat er geen god bestaat
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:58:08 #213
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_28622565
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:56 schreef Pie.er het volgende:
Ik geloof ook eerder dat Speknek het gedaan heeft dan een god. Van Speknek heb ik meer bewijs dat hij bestaat. Maar goed, dat is mijn mening maar.
We denken alleen maar dat we bestaan.
pi_28622700
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

We denken alleen maar dat we bestaan.
We? denken? denken we dat ?
Vertel dan nu de waarheid maar
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:23:56 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_28623347
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:57 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:

Durf je te beweren dat ik niet besta? Blasfemer!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_28623745
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:40 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Nou ja goed meis het zal wel
Doffy is een man. En hij vraagt of je je stelling misschien ook een béétje wilt onderbouwen. Anders kun je beter naar TRU.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:43:25 #217
27698 Doffy
pi_28628466
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:23 schreef speknek het volgende:
Durf je te beweren dat ik niet besta? Blasfemer!
Ik heb je anders nog nooit op een WFL-meet gezien
'Nuff said
pi_28628587
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Doffy is een man. En hij vraagt of je je stelling misschien ook een béétje wilt onderbouwen. Anders kun je beter naar TRU.
Nou ik zou dat graag willen onderbouwen
Maar dat onderbouwsel waar jij om vraagt, heb ik ook niet van god gekregen tijdens het lezen van een boek
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:10:40 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_28629319
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:43 schreef Doffy het volgende:
Ik heb je anders nog nooit op een WFL-meet gezien
Ik laat mij kennen door in me te geloven.
pi_28635204
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik laat mij kennen door in me te geloven.
Speknek ben ik de enige die jou niet snapt?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:05:59 #221
95765 Jihad-Joe
Anti-Flitspalen Jihad!
pi_28642255
Zweefmeisje...
ben jij agnost?
4
regels
zijn
te kort
pi_28674942
Ik wilde aan de gelovige mensen hier graag vragen hoe jullie weten dat jullie God (of het nou de God van de Bijbel, Koran of een andere God is) de ware God is? Is het niet zo dat jij die God aanhangt omdat je nou toevallig hier bent opgevoed of omdat je toevallig met dat geloof in aanraking kwam?
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_28675088
quote:
Op zondag 10 juli 2005 09:58 schreef ee-04 het volgende:
Ik wilde aan de gelovige mensen hier graag vragen hoe jullie weten dat jullie God (of het nou de God van de Bijbel, Koran of een andere God is) de ware God is? Is het niet zo dat jij die God aanhangt omdat je nou toevallig hier bent opgevoed of omdat je toevallig met dat geloof in aanraking kwam?
Het kan toch niet anders dan dat het antwoord "culturele bagage" of "opvoeding" moet zijn? Mensen die beweren dat ze een geloof aanhangen omdat dat geloof het ultieme geloof is zijn gek. Als ik geboren zou zijn in India, bijvoorbeeld, dan was ik waarschijnlijk opgevoed met het hindoeisme enzovoort. De betrekkelijkheid van het geloof is zo enorm.

Jouw vraag is één van de beste vragen die je een gelovige kunt voorleggen en die mij zelf kritisch heeft doen laten nadenken over wat mijn voormalig geloof nu eigenlijk voorstelt.

Ik ben benieuwd wat de echte gelovigen hier op antwoorden .
pi_28675251
Het heeft mij dus onder andere ook heel erg laten twijfelen ja Heb ook laatst een boekje gelezen: Atheļstisch manifest en de onredelijkheid van religie en ook daar werd het in genoemd
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_28675289
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:29 schreef ee-04 het volgende:
Het heeft mij dus onder andere ook heel erg laten twijfelen ja Heb ook laatst een boekje gelezen: Atheļstisch manifest en de onredelijkheid van religie en ook daar werd het in genoemd
Ja, maar het grappige is ook, hoe meer je over die toch enorm simpele vraag nadenkt, hoe meer je tot de conclusie komt hoe absurd het aanhangen van een specifieke religie is. Het is onvoorstelbaar, hoeveel inzicht zo'n vraag met zich meebrengt, wanneer je er serieus over na gaat denken!
pi_28675562
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar het grappige is ook, hoe meer je over die toch enorm simpele vraag nadenkt, hoe meer je tot de conclusie komt hoe absurd het aanhangen van een specifieke religie is. Het is onvoorstelbaar, hoeveel inzicht zo'n vraag met zich meebrengt, wanneer je er serieus over na gaat denken!
reincarnatie en het AL is ook een religie
pi_28675583
quote:
een aantal gelovigen zegt een persoonlijke relatie te hebben met de God waarop zijn hun geloof baseren. Deze God geeft ze antwoorden, daarop baseren zij ook weer hun geloof in deze God. Het is een cirkelredenering
pi_28675962
quote:
Ik geloof in God die het universum (universa ?) heeft geschapen. Ik vind dat iedereen die in God als de Schepper gelooft in principe in dezelfde God gelooft, onafhankelijk van welke religie hij/zij dan ook aanhangt.
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
De waarheid is van iedereen.
pi_28675983
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:14 schreef Aslama het volgende:

[..]

Ik geloof in God die het universum (universa ?) heeft geschapen. Ik vind dat iedereen die in God als de Schepper gelooft in principe in dezelfde God gelooft, onafhankelijk van welke religie hij/zij dan ook aanhangt.
maar voor God is dat blijkbaar niet voldoende. In ieder geval in de Islam moet er nog voldaan worden aan vijf zuilen.
pi_28676135
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:15 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar voor God is dat blijkbaar niet voldoende. In ieder geval in de Islam moet er nog voldaan worden aan vijf zuilen.
en niet vreemdgaan, goed zijn voor je ouders, je buren niet lastigvallen, gezond voedsel consumeren met mate, je lusten beheersen, voor evenwicht zorgen tussen lichaam en geest enz .. enz..
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
  zondag 10 juli 2005 @ 11:26:32 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_28676212
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:26 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Speknek ben ik de enige die jou niet snapt?
Ik laat enkel zien hoe nutteloos geponeerde dogma's zijn. Met dezelfde stelligheid dat jij zegt dat god bestaat, zeg ik dat ik god ben. Als je kennelijk vindt dat uitspraken zonder meer waar zijn, dan zou je ook mij als je god moeten accepteren.
  zondag 10 juli 2005 @ 11:59:25 #232
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28677014
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:57 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:

[..]

kun jij beweren dat god bestaat? Natuurlijk kan hij beweren dat god dit niet geschapen heeft.

en de vraag voor jou blijft nog altijd: waar is god dan door geschapen.. want het universum mag niet bestaan zonder reden, waarom mag god dat dan wel?

En als je wat meer van de exacte wetenschappen afweet, dan weet je ook meteen dat alles om je heen gewoon kan ontstaan. Net zoals rotsformaties gewoon door de wind kunnen worden gemaakt, kiezels door water, allemaal levensloze objecten die met elkaar interageren, en iets moois maken. Al is dat moois heel erg subjectief, omdat wij de enige zijn die er een waarde oordeel aan geven.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 10 juli 2005 @ 12:08:11 #233
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_28677273
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:14 schreef Aslama het volgende:
Dus als ik geloof dat de wereld door een klein biggetje geschapen is geloven 1,2 miljard moslims ook in Klein Biggetje ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_28678292
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:08 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dus als ik geloof dat de wereld door een klein biggetje geschapen is geloven 1,2 miljard moslims ook in Klein Biggetje ?
Als je gelooft dat een klein biggetje het universum kan scheppen (heeft geschapen) dan is het minder mijn probleem
  zondag 10 juli 2005 @ 13:06:46 #235
60090 Akkersloot
pi_28678607
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:50 schreef Aslama het volgende:
Als je gelooft dat een klein biggetje het universum kan scheppen (heeft geschapen) dan is het minder mijn probleem
Kan wel. Maar volgens jouw redenatie moet dat kleine biggetje dan wel de zelfde zijn dan God en Allah.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_28678840
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Kan wel. Maar volgens jouw redenatie moet dat kleine biggetje dan wel de zelfde zijn dan God en Allah.
Als een Wezen de volgende kenmerken/eigenschappen heeft:
de Eerste en de Laatste
de Schepper van het heelal
Alwetend
Almachtig
enz.
dan noem ik het Wezen God. Als je dat een klein biggetje noemt dan is het zeker een heel ander biggetje dan ik in de kinderboerderij zie . Snap je het een beetje?
pi_28678883
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:52 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

reincarnatie en het AL is ook een religie
Nee, dat is een geloof . Ik ontleen er geen rituelen, dogma's en andere voorschriften en leefregels aan. Bovendien besef ik dat het een individueel geloof is en niet meer dan dat.
  zondag 10 juli 2005 @ 13:37:58 #238
60090 Akkersloot
pi_28679368
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:16 schreef Aslama het volgende:
de Eerste en de Laatste
Alwetend
Almachtig
enz.
dan noem ik het Wezen God. Als je dat een klein biggetje noemt dan is het zeker een heel ander biggetje dan ik in de kinderboerderij zie . Snap je het een beetje?
Doe niet zo dom . Er is geen enkel verschil tussen dat kleine biggetje, God en Allah. Ze bestaan namelijk beiden niet.
En als men zo nodig een fictieve personages verzint, zoals God en Allah en dat kleine biggetje, kunnen die fictieve personages per definitie niet de zelfde zijn.
  zondag 10 juli 2005 @ 13:41:11 #239
85108 Guyver2
Hehehehe!
pi_28679451
quote:

[..]

de Eerste en de Laatste
Alwetend
Almachtig
enz.
...
En wat dan als een wezen 1 van deze eigenschappen ontbreekt? Bijv. Niet Alwetend??
Waarom heeft dat soort Wezen hersenen nodig?
To see or not to see. That's my answer.
pi_28681207
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:37 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Doe niet zo dom . Er is geen enkel verschil tussen dat kleine biggetje, God en Allah. Ze bestaan namelijk beiden niet.
En als men zo nodig een fictieve personages verzint, zoals God en Allah en dat kleine biggetje, kunnen die fictieve personages per definitie niet de zelfde zijn.
Ik probeer nog duidelijker voor je te beantwoorden.
Het gaat om de eigenschappen van het Wezen, niet om de benaming. Je kan het van alles noemen, maar iets dat zulke eigenschappen heeft noem ik God. Je noemt het een biggetje, terwijl een biggetje in de werkelijkheid nooit zulke eigenschappen heeft. Een ander noemt het een rode olifant enz.
pi_28681269
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:41 schreef Guyver2 het volgende:

[..]

En wat dan als een wezen 1 van deze eigenschappen ontbreekt? Bijv. Niet Alwetend??
Waarom heeft dat soort Wezen hersenen nodig?
Dan is het per definitie (volgens mijn religie) geen God.
Een Schepper moet wel Intelligent en Alwetend zijn om te kunnen scheppen.
pi_28683444
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik laat enkel zien hoe nutteloos geponeerde dogma's zijn. Met dezelfde stelligheid dat jij zegt dat god bestaat, zeg ik dat ik god ben. Als je kennelijk vindt dat uitspraken zonder meer waar zijn, dan zou je ook mij als je god moeten accepteren.
Geen enkel mens, mag zichzelf als een God zien
  zondag 10 juli 2005 @ 16:15:27 #243
60090 Akkersloot
pi_28683562
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:46 schreef Aslama het volgende:
Ik probeer nog duidelijker voor je te beantwoorden.
Het gaat om de eigenschappen van het Wezen, niet om de benaming.
Al geven twee auteurs de zelfde eigenschap aan hun geestelijke kinderen dan hoeven we dan nog niet de zelfde te noemen. Dingen die verzonnen zijn kunnen nooit dezelfde zijn.
quote:
Je kan het van alles noemen, maar iets dat zulke eigenschappen heeft noem ik God. Je noemt het een biggetje, terwijl een biggetje in de werkelijkheid nooit zulke eigenschappen heeft.
Heb je God of Allah gezien dan ?
pi_28683973
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:11 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:

[..]

Waarom niet? Er zijn overtuigingen die zeggen dat ieder mens deel uitmaakt van de goddelijke Eenheid. Welke overtuiging heeft volgens jou gelijk?
pi_28687336
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:15 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Al geven twee auteurs de zelfde eigenschap aan hun geestelijke kinderen dan hoeven we dan nog niet de zelfde te noemen.
Klopt, iedereen kan zijn eigen benaming geven, dat zei ik ook. Het gaat om de eigenschappen van het Wezen.
quote:
Dingen die verzonnen zijn kunnen nooit dezelfde zijn.
Kan je je stelling onderbouwen? dan is het voor mij gemakkelijker reageren.
quote:
[..]

Heb je God of Allah gezien dan ?
Het gaat niet om het zien. Ik zeg alleen dat die eigenschappen tot God behoren zoals mijn religie het zegt. Dat is de definitie van God. Je definieert een biggetje met die eigenschappen ... tja wat moet ik zeggen .. ga je gang ... maar iets met die eigenschappen vind ik geen biggetje (zoals die te zien is in de kinderboerderij).
probeer nog even met je mee te gaan daarna stopppen
  zondag 10 juli 2005 @ 19:30:35 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_28687936
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:11 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Je maakt het steeds mooier. Jij mag mij niet tegenspreken.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:39:09 #247
60090 Akkersloot
pi_28688146
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:04 schreef Aslama het volgende:
Kan je je stelling onderbouwen? dan is het voor mij gemakkelijker reageren.
2 fictieve personages kunnen nooit het zelfde zijn. Iets wat niet bestaat (bijbelgod en allah) kunnen nooit hetzelfde zijn.
quote:
maar iets met die eigenschappen vind ik geen biggetje (zoals die te zien is in de kinderboerderij).
Heb je God gezien dan. Ik weet dat mijn buurman geen biggetje is. Dat weet ik, omdat ik hem weleens heb gezien.
  zondag 10 juli 2005 @ 21:25:05 #249
27698 Doffy
pi_28691176
quote:
de Eerste en de Laatste
Alwetend
Almachtig
enz.
Vooral dat 'enz.' vind ik erg mooi. Zo van: als iemand iets bedenkt dat niet in mijn lijstje stond, dan valt het onder 'enz'

Maar, los daarvan, dit lijstje komt verdacht dicht in de buurt van de Belastingdienst. De enige cultus waarvan de Hoogste fysiek waarneembaar en meetbaar is
'Nuff said
pi_28691699
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

2 fictieve personages kunnen nooit het zelfde zijn. Iets wat niet bestaat (bijbelgod en allah) kunnen nooit hetzelfde zijn.
[..]
Ach maar natuurlijk .. je gaat ervanuit dat God een fictieve personage is, dan kunnen we geen discussie voeren over de eigenschappen van Hem, want we gaan niet uit van hetzelfde uitgangspunt .
quote:
Heb je God gezien dan. Ik weet dat mijn buurman geen biggetje is. Dat weet ik, omdat ik hem weleens heb gezien.
Als je je buurman nog nooit hebt gezien dan geloof je wel dat er een biggetje naast je woont? .
Biggetje die muziek draait, boodschappen doet, de rekeningen betaalt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')