studeer je er?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 21:54 schreef Lyrebird het volgende:
Ok, voordat iemand het goede antwoord raadt en er met de airco vandoor gaat (hier is het overigens behaaglijk met zo'n 28 graden, blauwe (!) lucht - geen smog - en zon), het goede antwoord is Boston.
Hooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:02 schreef George-Butters het volgende:
haaaaaaaaaaaaallllllllllloooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!
Gitmo?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:04 schreef Sidekick het volgende:
Sizzler, jij zou als arts bij Gitmo moeten werken.
quote:"Gitmo" is military slang for the U.S. naval base in Cuba's Guantanamo Bay, which in turn is an Americanized, accent-less version of the correct Spanish location name.
Was het maar waar - ik zit de hele dag op Fok...quote:
Niet om het een of het ander, maar het gaat morgen waarschijnlijk onweren...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:10 schreef George-Butters het volgende:
ga trouwens morgen 2 daagjes zeilen. Heb er nu al zin in. Hoppa!
Wat doe je er?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Was het maar waar - ik zit de hele dag op Fok...![]()
Nee vanacht en morgenochtend. Ga pas begin van de middag boot te water laten.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Niet om het een of het ander, maar het gaat morgen waarschijnlijk onweren...
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/default.aspquote:Linkse meerderheid in Nederland bij verkiezingen
Als er nu verkiezingen werden gehouden in Nederland zou er een linkse meerderheid zijn van 77 zetels.
Dat blijkt uit de Politieke Barometer van het televisieprogramma NOVA en onderzoeksbureau Interview-NSS, die vrijdag is gepresenteerd.
De SP houdt de zetelwinst na het referendum over de Europese grondwet vrijwel helemaal vast. De partij staat nu op 22 zetels. De PvdA wint drie zetels ten opzichte van vorige week en komt daarmee uit op 46 zetels. GroenLinks blijft op negen zetels staan.
Het CDA zou nu 29 zetels in de wacht slepen, één minder dan vorige week. De partij bezet op het moment in de Tweede Kamer 44 zetels. De VVD komt deze week in de peiling op 24 zetels uit, één meer dan vorige week. De LPF zou één zetel overhouden als er nu verkiezingen waren. D66 blijft op vijf staan en de ChristenUnie op zeven.
Nova en Interview vroegen de kiezers ook naar het vertrouwen in de huidige regering. Iets minder dan driekwart van hen (72 procent) oordeelt negatief over het kabinet. Ruim 20 procent (21) zegt wel vertrouwen te hebben in Balkenende en zijn ministersploeg.
Heerlijkquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:30 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nee vanacht en morgenochtend. Ga pas begin van de middag boot te water laten.
Niks aan het handje. Bovendien trekt het vanuit het westen weg, maw het 1e droog.
Alles in kannen en kruiken dus.
Oh, dan is het bijgesteld. Naja, veel plezier dan morgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:30 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nee vanacht en morgenochtend. Ga pas begin van de middag boot te water laten.
Niks aan het handje. Bovendien trekt het vanuit het westen weg, maw het 1e droog.
Alles in kannen en kruiken dus.
Euh, beetje vervelend zijn. De publieke omroepen en de Nederlandse kranten schetsen een gekleurd beeld van de VS. Ik probeer daar wat aan te veranderen. Verder vind ik vrijheid heel belangrijk. Nederlandse politiek trouwens ook. Ik snap niet hoe wij jarenlang dom zijn gehouden. Een voorbeeldje: het publieke bestel dat samen met de 2e kamer jarenlang commerciele televisie heeft tegengehouden omdat zij wel wisten wat goed voor ons was. De FNV en andere bonden, die in naam van ons allen, harde werkers, salarisonderhandelingen voeren, omdat zij wel weten wat goed voor ons is. In de tussentijd helpen ze wel een land naar de kloten.quote:
Jij bent Max Westerman!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Euh, beetje vervelend zijn. De publieke omroepen en de Nederlandse kranten schetsen een gekleurd beeld van de VS. Ik probeer daar wat aan te veranderen. Verder vind ik vrijheid heel belangrijk. Nederlandse politiek trouwens ook. Ik snap niet hoe wij jarenlang dom zijn gehouden. Een voorbeeldje: het publieke bestel dat samen met de 2e kamer jarenlang commerciele televisie heeft tegengehouden omdat zij wel wisten wat goed voor ons was. De FNV en andere bonden, die in naam van ons allen, harde werkers, salarisonderhandelingen voeren, omdat zij wel weten wat goed voor ons is. In de tussentijd helpen ze wel een land naar de kloten.![]()
Is die niet van RTL? Ok, call me Max.quote:
Vandaar dat hij niets van Charles Groenhuijsen wil weten!quote:
Je hebt m'n stem bij de volgende POL-awards.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Euh, beetje vervelend zijn. De publieke omroepen en de Nederlandse kranten schetsen een gekleurd beeld van de VS. Ik probeer daar wat aan te veranderen. Verder vind ik vrijheid heel belangrijk. Nederlandse politiek trouwens ook. Ik snap niet hoe wij jarenlang dom zijn gehouden. Een voorbeeldje: het publieke bestel dat samen met de 2e kamer jarenlang commerciele televisie heeft tegengehouden omdat zij wel wisten wat goed voor ons was. De FNV en andere bonden, die in naam van ons allen, harde werkers, salarisonderhandelingen voeren, omdat zij wel weten wat goed voor ons is. In de tussentijd helpen ze wel een land naar de kloten.![]()

Ehm, dat is een goeie. Wat is de echte definitie van democratie? Laat ik het zo stellen, ik zie dat het Amerikaanse systeem verre van volmaakt is, maar beter dan het Nederlandse. Het Nederlandse is nog verrer van volmaakt, maar beter dan het Turkse. Het Turkse systeem is niet ok, maar nog altijd beter dan het Iraanse. Het Iraanse is k met p, maar nog altijd beter dan het systeem van Mugabe.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:10 schreef NightH4wk het volgende:
Je bent toch geen voorstander van democratie -- de echte definitie?
Echte democratie in actie.quote:President Bush is niet van plan een exit-strategie aan te kondigen voor Amerikaanse troepen in Irak.
Het bedoelde systeem voor de VS, iig zonder veel rotzooi dat sinds Wilson/FDR erbij is gekomen, is IMO wel aardig dicht bij hoe het in elkaar zou moeten zitten. Een dictatuur van de meerderheid, aka democratie, moeten we niet in al te pure vorm hebben want het loopt altijd verkeerd af. Een republiek onder de 'common law' en een democratie onder de 'statutory law' dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ehm, dat is een goeie. Wat is de echte definitie van democratie? Laat ik het zo stellen, ik zie dat het Amerikaanse systeem verre van volmaakt is, maar beter dan het Nederlandse. Het Nederlandse is nog verrer van volmaakt, maar beter dan het Turkse. Het Turkse systeem is niet ok, maar nog altijd beter dan het Iraanse. Het Iraanse is k met p, maar nog altijd beter dan het systeem van Mugabe.
Ik zie de gevaren van een democratie van de meerderheid. Wat je nu in de VS ziet, met een Republikeinse meerderheid, begint daar aardig op te lijken. Verschillende elementen in de Amerikaanse wetgeving, zoals de Bill of Rights beschermen, zoals je terecht stelt, de minderheid. Soms is dat frustrerend, zoals met het benoemen van (conservatieve) rechters, waarbij een minderheid van Democraten het zaakje traineerde. Gelukkig is daar een oplossing voor gevonden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:04 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Het bedoelde systeem voor de VS, iig zonder veel rotzooi dat sinds Wilson/FDR erbij is gekomen, is IMO wel aardig dicht bij hoe het in elkaar zou moeten zitten. Een dictatuur van de meerderheid, aka democratie, moeten we niet in al te pure vorm hebben want het loopt altijd verkeerd af. Een republiek onder de 'common law' en een democratie onder de 'statutory law' dus.
Al is de Constitution een Bill of Rights op zichzelf, er wordt idd nog steeds te makkelijk misbruik gemaakt van de "granted" machten. Daarnaast zorgen dingen als partij-politiek dat het nog fouter gaat lopen. Referenda laten in CA al zien dat het fout afloopt als men niet ingrijpt. Op federaal niveau heeft men gelukkig geen referenda maar daar hebben ze wat andere trucks om dingen te regelen (bekijk een belastingformulier maar eens heel goedquote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zie de gevaren van een democratie van de meerderheid. Wat je nu in de VS ziet, met een Republikeinse meerderheid, begint daar aardig op te lijken. Verschillende elementen in de Amerikaanse wetgeving, zoals de Bill of Rights beschermen, zoals je terecht stelt, de minderheid. Soms is dat frustrerend, zoals met het benoemen van (conservatieve) rechters, waarbij een minderheid van Democraten het zaakje traineerde. Gelukkig is daar een oplossing voor gevonden.
Waar ik me bij een Democratie het meeste zorgen over maak, is een situatie zoals die in Californie, waarbij mensen voor meer uitgaven stemden en tegen belastingverhoging waren. Bij de federale regering zie je eigenlijk hetzelfde. Belastinghavikken zijn er eigenlijk niet en zowel Bush als congres blijven geld uitgeven.
Ecce Homo.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:36 schreef NightH4wk het volgende:
Daarnaast zorgen dingen als partij-politiek dat het nog fouter gaat lopen.
Mensen zullen nooit Engelen worden idd, utopieen bestaan niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:43 schreef Monidique het volgende:
Kijk, het is heel simpel, me dunkt. Ze hebben in Amerika een fijne set of rules, daar ben ik het wel mee eens met NightH4wk, maar we leven nu eenmaal in een menselijke samenleving en niet in een wettelijke samenleving, hoe ueber de utopie ook is.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Neuk me dood, walging door de oren spuitend.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:45 schreef Monidique het volgende:
"Saddam is geweldig" typ ik omdat ik mij zo eenzaam en koud voel.
Laten wij sterven.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Sterf dan, als je niet wenst te overlijden.
Γενοιτο ταυτα.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zij die gaan sterven, groeten u.
Na afloop van de WK -20 wedstrijd Marokko - Nederland tijdens het wekelijkse moskee (ver)branden wellicht.quote:
Doe je wel voorzichtig... de populier staat in de bloei.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Na afloop van de WK -20 wedstrijd Marokko - Nederland tijdens het wekelijkse moskee (ver)branden wellicht.
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:26 schreef Sidekick het volgende:
Een woordvoerder van het Pentagon wilde niet reageren op de aantijgingen. Hij suggereerde wel dat een deel van de artsen op de militaire basis niet gebonden was aan de ethische codes voor medici.
Jetz geht’s los.
http://www.occupationwatc(...)doctors_and_int.htmlquote:The statement, embedded â along with policies on parking and alcohol â in the personnel section of the SouthCom Web site,(4) not only requires caregivers to provide clinical information to military and Central Intelligence Agency interrogation teams on request; it calls on them to volunteer information that they believe might be of value. It thereby makes them part of Guantanamo's surveillance network, dissolving the Pentagon's purported separation between intelligence gathering and patient care.
Niet slechts in een categorie, mijn beste. Ik heb wat de Romeinen '''salus'' noemden.quote:
Wat ga je nu het komend jaar doen? Iets van behlang?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:57 schreef Monidique het volgende:
Dat is mooi, Johan. Mij leven is vooralsnog even waardeloos en echt veel verbetering zit er niet aan te komen...
\quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:10 schreef Sidekick het volgende:
Geen doel, geen nut, geen richting, geen begin, geen eind. Dat is de werkelijkheid.
Ka/quote:
My job here is done.quote:In 2004 is er in bijna alle partijen een voorkeur voor sterke leiders boven goede wetten.
quote:URK - Het college van burgemeester en wethouders op Urk is donderdagavond uit elkaar gevallen. Het college bestond uit een coalitie van ChristenUnie, CDA en SGP. Sedert de ChristenUnie haar wethouder terugtrok, deed het CDA hetzelfde.
quote:Miljardair Roland Arnall wordt waarschijnlijk de nieuwe Amerikaanse ambassadeur in Den Haag.
[...]
Arnall is bestuursvoorzitter van Ameriquest, een van de grootste hypotheekverstrekkers in de Verenigde Staten. Hij heeft geen politieke of diplomatieke ervaring.
[...]
Volgens The Washington Post heeft Arnall ten minste 12,2 miljoen dollar geschonken dan wel opgehaald voor de herverkiezingscampagne van Bush in 2004.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |