abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 15:56:06 #26
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_34796703
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:23 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor
Tik maar eens\" krabbetjes spareribs \" in bij google ?
het is een veelgemaakte fout, dus het verbaast me niet dat je het ook zo op google kunt vinden.
maar het is echt iets anders
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_34798488
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
  maandag 6 februari 2006 @ 16:59:46 #28
136393 eellie
oh jah joh?!
pi_34799236
Ik kook ze in een marinade van ketjap manis,sambal,tabasco,basterdsuiker,komijn,kerrie,gember,knoflook, bouillion en water
als strike(saus op de ribs)kun jeketchup mengen met heet water, gebakken uitjes(go-tan whatever)sambal, pannekoekenstroop.Smulluh!
Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life
pi_34810801
ALtijd heel simpel.. beetje ketjap, scheutje whiskey, lepeltje honing, bruine suiker (klein beetje) en wat olie..
pi_34811890
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef Muck het volgende:

het is een veelgemaakte fout, dus het verbaast me niet dat je het ook zo op google kunt vinden.
maar het is echt iets anders
Leg het verschil dan eens uit? Ik zie het ook bij slagersites namelijk ??
pi_34818048
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Leg het verschil dan eens uit? Ik zie het ook bij slagersites namelijk ??
Echte vrienden laten je nooit in de steek: Google is your friend too !!!

http://www.virtualweberbullet.com/ribselect1.html

Spareribs zitten dus aan de buikkant van de ribbenkas en krabbetjes AKA loin back ribs of "baby back ribs" zitten aan de ruggegraat kant van de ribbenkas.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:39:01 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34832539
Maar je kunt krabbetjes toch wel net zoals spareribs bereiden neem ik aan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34832810
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 01:58 schreef hassanjassan het volgende:

Echte vrienden laten je nooit in de steek: Google is your friend too !!!

http://www.virtualweberbullet.com/ribselect1.html

[afbeelding]

Spareribs zitten dus aan de buikkant van de ribbenkas en krabbetjes AKA loin back ribs of "baby back ribs" zitten aan de ruggegraat kant van de ribbenkas.

Idd, dit is een stuk duidelijker.
Toch raar dat het dan overal hetzelfde wordt genoemd als je in het NL zoekt
pi_34859855
Oh man hou nou eens op met al die lekkere dingen
Ik wil heeeeeeeel graag het recept van de marinade van de sweet ribs van de spareribexpress
Die vind ik zo lekker ! Ik gebruik die ribjes meer als lollie dan dat ik het vlees eet

Maar ja.. dat recept is "geheim" en niemand heeft het
pi_34862888
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:17 schreef realbase het volgende:
Oh man hou nou eens op met al die lekkere dingen
Ik wil heeeeeeeel graag het recept van de marinade van de sweet ribs van de spareribexpress
Die vind ik zo lekker ! Ik gebruik die ribjes meer als lollie dan dat ik het vlees eet

Maar ja.. dat recept is "geheim" en niemand heeft het
euh, waarom maar je niet gewoon je eigen marinade? Als je de verhoudingen geburikt zoals ik ze gepost had, dan kan je ECHT niet verkeerd gaan.

8:3:1

8 delen bruine suiker, 3 delen zout en 1 deel mag je zelf bepalen wat voor kruiden. Ik gebruik chilipepers, knoflookpoeder, chinese 5 spices en eigenlijk wat ik nog meer in de la heb liggen en dit smaakt lekkerder dan welke spareribexpress dan ook.

Ik heb het eens zonder die 5 spices gemaakt en met WITTE basterdsuiker en dat was ook superlekker, maar gewoon anders (dus mss toch niet EVEN lekker ), hoe dan ook voor zover ik weet is het allemaal basic stuff en moet je het gewoon doen.

Oh ja, ik was dus in r'dam gister en ging effe langs de beste slager voor allerhande vlees die ik ken (aan de kruiskade) en die zei dus dat krabbetjes het dichtst aan het borstbeen zitten en spareribs bij de ruggegraat, dus precies andersom zoals ik zei in 1e instantie (mijn excuses)

Maarre ik kwam er dus om effe een zooi spareribs te kopen, maar ik heb ze laten liggen omdat ik ze toch bij de makro beter vind...daar laten ze nl. een veel groter deel van de ribkarbonade zitten, het zijn dus ook eigenlijk minikarbonaatjes die makro spareribs, en dat vind ik toch lekkerder...een halve ribrij en ik zit poepievol hoor...en ik ben geen kleine eter, no sir !!
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:40:27 #36
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_35146729
Sylvia's barbecued ribs ( spareribs) ( Uit Harlem , New York)

Ca.3 kilo varkensribbetjes; 1 el zout; 1 el vers gemalen peper; 1 el gevriesdroogde rode peper; 2 cups blanke azijn; 2 stengels selderij,fijngesneden; 1 groene paprika, ontdaan van zaad en fijngesneden; 1 middelgrote ui, fijngesneden; 2 cups pepersaus, bijv tabasco; 2 cups tomatenpuree; 1,5 cup suiker; sap van 2 citroenen, de schil ervan fijngehakt.

Zout, zwarte en rode peper mengen. Met dit mengsel de ribbetjes besmeren. De ribbetjes in een ovenschaal doen. Azijn, pepersaus, suiker en tomatenpuree toevoegen, het vlees afdekken en een nacht in de koelkast laten marineren. De oven voorverwarmen op 175 graden. De ribbetjes 2 uur daarin braden, ze daarna overdoen in een schone schaal. De oven opvoeren tot 220 graden en het vlees nog eens 30 min braden. In een blender of keukenmachine de selderij, paprika , ui en citroenschil met het citroensap pureren. Het mengsel overdoen doen in een steelpan en 15 min. laten sudderen, vervolgens over de ribbetjes gieten. 5 min. doorgaren en dan eet smakelijk.

1 cup = 250 ml of 250 gram
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_35216230
Nee, spareribs marineer je niet, je kookt ze!

Je gaat naar de slager en vraagt naar rauwe ribs. Thuis maak je een soort van kruidensoepje waar je de ribs minimaal een uur in kookt. Hoe langer je ze kookt hoe malser ze worden. (ook weer niet te lang want dan valt het vlees van het bot.)
Daarna haal je ze uit het soepje en laat je de ribs grillen in de oven.

Geloof me, je wilt daarna nooit meer kant en klare spare ribs van de slager

Mijn recepje voor de "kruidensoep" (zoet/pittig)

- 1 liter bouillon ( met een bouillonblokje aanmaken)
- 1 spaans pepertje fijn gehakt
- 2 theelepels knoflookpuree ( of 2 teentje knoflook fijngehakt)
- 1 ui fijngehakt
- 2 eetlepels gembersiroop
- scheutje sherry
- een flinke scheut ketjap
- een flinke scheut suiker
- een flinke scheut ketchup
- honing
- spare ribs natuurlijk!

1. men neme een grote pan, fruit hierin de peper, knoflook en de ui totdat de ui glazig wordt.
2. Voeg hierbij de bouillon toe en laat het koken.
3. Voeg dan het gembersiroop, sherry, de ketjap, suiker en de ketchup toe, zorg dat het naar je eigen smaak is.
4. Pak de spare ribs en doe ze in de "soep"
5. Kook ze ongeveer een uur op een laag vuur (de soep moet wel koken)
6. Haal de spare-ribs eruit en laat ze even uitlekken in een vergiet.
7. verwarm de oven voor en leg de ribs op de bakplaat, sprenkel wat honing over de ribs ( voor de zoetliefhebbers )
8. Grill de spareribs totdat de honing gekarameliseerd is.

Smakelijk eten!!

[ Bericht 1% gewijzigd door So_Addictive op 18-02-2006 11:54:56 ]
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:57:57 #38
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_35217955
En toch ben ik van mening dat je spareribs voor het grillen NIET mag koken!

Zelf doe ik ze op een bbq welke je kunt afsluiten op een lage temperatuur (moet je dus niet zo'n goedkope 'brandstapel' bbq hebben waar de gemiddelde nederlander zijn vlees op aan laat branden).

Daar trek ik dan wel een uur of zo voor uit, maar dan heb je ook spare ribs om op te zuigen!~

En het recept van HassanJassan:
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_41976092
Zo hier staan wel dingen in die ik kan gebruiken zeg... Het water loopt me nu al in de mond.
Ik ga zorgen dat ik zaterdag het pasje van de macro van mijn schoonmoeder kan lenen.
Komende zaterdag wordt dan spare-rib dag, spare-ribs halen, kruiden e.d. halen (ik woon net een paar maand op mezelf dus heb lang nog niet alles) en dan zondag ga ik heeeeerlijk spare-ribs eten!

Ik denk dat ik verschillende marinades ga proberen, zodat ik uiteindelijk kan kiezen wat t lekkerste is.
Misschien maar een paar vrienden te spare-rib-eten vragen, want anders kan ik niet zoveel proberen...

Ik heb al zoooooveel verschillende soorten spare-ribs gehad, en het verschil wat overal er tussen zit is niet normaal.
Afgelopen zaterdag met pijn en moeite nog een zak diepvries spare-ribs van de c1000 weggegooid, ik vond het meer naar gemarineerde ham (!!) smaken. Ik kreeg t niet weg..

Nu is het tijd dat ik het zelf ga maken... (heb wel bij een keurslager gewerkt, maar daarbij mag ik natuurlijk niet zelf de marinade bedenken.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')