waarquote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Hier staan nog een paar goede tips in
TT wat duidelijker gemaakt
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:58 schreef RijstNatie het volgende:
Weet iemand een goeie saus voor spare ribs?
Vooraf marineren is ook best...![]()
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:09 schreef BB-King het volgende:
Beetje marineren.. lekker sausje erbij.
Dan komt het wel goed.
Wat ik doe, ook met kip, is het met marinade en al in de magnetron zetten en daar voorgaren. De stand kan ik je niet echt zeggen, is een beetje vingerspitzengefühl (dit schrijf ik fout) en ik heb voorgeprogrammeerde kookprogramma's op de magnetron die ik gebruik. Experimenteer er wat mee, en het helpt echt!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 08:40 schreef Oblivion het volgende:
(...recept...)
MAAR:
Ik denk dat dat je de krabbetjes beter eerst kunt afkoken, dan marineren, en dan pas roosteren
En tijdens het roosteren veel marinade smeren...![]()
Is ook aan te raden als je ze wilt gaan BBQ-enquote:Op zondag 26 juni 2005 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriendje van me heeft een Sparerib tent, die kookt de spare ribs in een Ketjap en Kruidenmarinade (recept is geheim) tot ze gaar zijn, en grilled ze voor het serveren.
quote:Op maandag 5 september 2005 16:50 schreef hassanjassan het volgende:
Oh ja, een heerlijk BBQ recept voor spareribs is:
je spreribs in een plastic zak doen met een zooi geprakte knoflooktenen, dan kecap manis, en soya saus erbij doen, zak dichtdoen tot er maximale contact is met saus en vlees. dit een paar uur laten marineren in de koelkast.
Dan een dryrub klaarmaken met de verhoudingen 8:3:1, bruine bastardsuiker:(zee)zout:welke kruiden je maar wilt gebruiken. Ik gooi meestal van alles door elkaar, maar altijd wel de dingen, knoflookpoeder, allspice, chinese 5 kruiden, basilicum, chilipepers, chilipoeder, cayennepeper, geroosterde paprikapoeder.
wrijf je spareribs ermee in, en mik ze op de BBQ, met de kecap saus ga je dan lekker de spareribs af en toe natmaken, en dan oppeuzelen, maar...al;s je die verhoudingen aanhoudt, zit je altijd goed.
hehehe, gosh....quote:Op maandag 5 september 2005 20:34 schreef Martijn_77 het volgende:
In dit topic kwam ik nog een goed recept tegen van hassanjassan
[..]
quote:Oh ja, een extra tip als aanvulling, koop NIET je ribbetjes bij de C1000, daar koop je voor 7 euri de kilo meer bot dan vlees. Ik koop mijn ribbetjes bij de makro, daar zijn het net mini ribkoteletjes als je ze zou afsnijden, en het is weliswaar incl. btw duurder dan C1000, maar het vlees is vele malen meer. Normaal heb ik twee ribben nodig van C100 om vol te raken, met die van de Makro heb ik met enige moeite slechts 1 rib-rack op, dat geeft wel wat aan.
Nou ja, ik ben bij drie C1000's gweeest en ik heb daar nergens, ook niet bij de keurslager of de lokale vleesboer de hoeveelheid vlees gezien die ik bij de Makro zag, en daat betalen we uiteindelijk toch voor, het vlees en niet de botten. Van de Makro ribbetjes kan ik 2 personen (stevige eters, die makkelijk 250gr pasta met saus en salade opkunnen) te eten geven met 2 kilo, dus dat vind ik wel veel.quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:36 schreef Fratz het volgende:
[..]
C1000 winkels zijn franchisers en de meesten hebben hun eigen slager. Daarom kunnen de ribs bij de ene slager slecht zijn en bij de andere voortreffelijk.
OT: lijkt me een erg lekker recept Hassanjassan!![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 15:06 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,
ik vroeg me af of iemand het recept heeft om zelf de marinades van spareribs te maken, en dan vooral die met honing of ketjap (of zoiets... van die niet te pittige rode saus ...)Ik weet er echt helemaal niks van dus ik vroeg me bijvoorbeeld af of ik het vlees er eerst in de marinade of iets moet leggen of later eroverheen doen? Als ze in oven zijn of daarvoor of erna pas?? Ik heb namelijk echt geen idee
En ze zijn zo lekker
Groeten,
Cathelijne
Volgens mij wel hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 23:50 schreef Muck het volgende:
ik zie hier dat een hoop mensen het over krabbetjes hebben, dit is níét hetzelfde als spare-ribs hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |