ik denk KOKEN, dan naar een laag vuurtje en 10 minuten laten gaan...quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:24 schreef yvette1982 het volgende:
op lifeandcooking.nl staat dit: Kook op heel laag vuur het vlees ca. 10 minuten in water met een scheutje olie.
betekent dit dat het 10 minuten lang moet koken? Of dat het niet moet koken maar op een laag vuurtje 10 minuten in het water moet liggen?
Welke marinade gebruik je dan?quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:29 schreef NinjaNoKa het volgende:
zoetzuur vind ik nog altijd het lekkerst
zie 2 posts naar bovenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Moet ik zeg eigenlijk voorgaren als ik ze op de BBQ doe?
Maar trekt de marinade er naar het koken nog wel in?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 09:48 schreef pebbje het volgende:
Het is maar net wat je lekker vindt: wil je pittige of zoete spare ribs?
Hoe ik de spareribs bereid:
15-20 minuten laten koken in een pan water met een bouillonblokje. De ribs zijn dan al helemaal gaar en hoeven alleen nog maar gemarineerd en geroosterd te worden.
Als marinade kan je kiezen voor pittig:
- meng olie, ketjap, sambal, een vers gesneden peper en 1 of 2 tenen knoflook. Smeer de ribs ermee in en doe ze of in de oven onder de grill of op de bbq
Zoet:
- meng olie, ketjap, honing, peper, zout en bijvoorbeeld bruchetta. Verder zelfde procedure als de pittige ribs.
Eigenlijk kan je iedere gewenste marinade maken, afhankelijk van je eigen voorkeur. Mijn vriend eet ze het liefst zo heet mogelijk, die krijgt dus ribs met HETE marinade![]()
![]()
Ja hoor, en de olie zorgt ook nog eens voor een mooi krokant laagje op de spare ribs.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar trekt de marinade er naar het koken nog wel in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |