quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:54 schreef iteejer het volgende:@Tiesemans: dit is geen theologisch forum.
Als je doorgaat met het de hele handel volspammen met bijbelteksten zullen we toch echt op een forumban uitkomen.
En das toch niet nodig...?
Hoezo is enkele Bijbelcitaten of spreuken of gedeeltes nu ineens "volspammen" ?
Zeg dan gewoon dat je het benauwd krijgt van de toenemende Christelijke invloedssfeer.
Ik kan me niet herinneren dat ik meer dan circa 7 citaten geplaatst heb op welke willekeurige ochtend dan ook in vele verschillende topics.
Je wekt de mogelijke suggestie (tot mij spijt) dat ik zonder waar te nemen wat de overige leden zeggen,
klakkeloos citaten aanhaal, en in "spammende" aantallen, en min of meer dus niet zou luisteren, laat staan overwegen wat anderen zeggen ?! ...
( Gij zou is moeten weten hoe zéér dit van de waarheid verwijderd is).
Dat ik nou eenmaal niet teruggrijp op wereld-lijke kennis of wijsheid, zoals bijv geleerd op school of op het werk, wanneer ik vanuit
Christelijk oogpunt reageer of een zienswijze verklaar, tja wat verwacht je ....
Een immers ja en amen sprekende Christen ?
Als Jezus hetzelfde was toen, nu, en in de toekomst, hoe kan ik me dan gaan gedragen anders dan dat Jezus 2000 jaar geleden eisde, Hij is immers hetzelfde nu als dat Hij toen was, Zoon van Here God.
Ik geloof dus dat ik dien te respecteren dat sommigen het niet zullen snappen laat staan zullen vreten hetgeen ik doe.
Bijbel (God's Woord) is de waarheid waarin ik geloof en niet de geschoolde lucht die ons vanaf dag één op deze wereld word toegeblazen.
Lucht waarin wetenschappers welbagen vinden wanneer zij deze opkloppen met nog meer lucht.
Dat er verschil in zienswijze is, ook met betrekking tot poststyle,, ik vind het niet verwonderlijk.
Want die zogenoemde beschaving waarin we mensen en hun geloofsovertuiging c.q handelswijze doen respecteren, en welk een product van de "geroemde" beschaafde cultuur en de (sociale) maatschappij zoals gekend in Nederland, zou moeten zijn, faalt wederom in alle opzichten.
Dus waar blijft dan die kalmte bij m'n toehoorders...terwijl ze fragmenten van Christelijke beschaving waarnemen...
Neen... enkelen klimmen gelijk in de hoogste toren om van boven mij tot vermaning te roepen.
Er worden mij woorden in de weg gelegd klinkende als "Spam" ....
Zal ik dan maar zwijgen omdat het mij niet gegund is te spreken waarover IK weet.
(Neemt niet weg dat ik met tijd en wijlen op eigen titel m'n mening geef over "lichte" zaken.)
Doch verwacht niet dat ik met wetenschappelijke poeha m'n standpunten zal vervangen, of m'n mening zal onderbouwen.
Die heb ik namelijk afgegeven toen ik de Heilige Geest ontving.
Je kunt niet EN van de wereld En van Here God zijn.
Daarom zal ik willens en wetens in een discussie waarin dit mij logisch lijkt door werking der Geest, de Bijbel citeren of gij dit nu spammen noemt of niet, ik stel voor dat gij allen telt de aantallen citaten waarmee ik bouw.
Ik beroep mij op onschuld met betrekking tot de, rond mijn nek, hangende aanklacht.
Vermoeddelijk is het eenvoudiger en een stuk makkelijker om op zulks een wijze als bovengemeld in de quote, mij te "corrigeren" in plaats van gewoonweg te vragen wat de achterliggende gedachte van mijn werken zijn, en of ik (mogelijk) permanente deelname voor ogen heb en zo ja in welke wijze ik dit wenst te klaren.
Vooroordelen zijn kwalijk en dat weet jij (vermoed ik) heel goed te verwoorden beste Iteejer.
AL meerdere malen dat ik meende dat een oordeel door jou verstrekt rechtvaardig genoemd kan worden..
Daarom :
"Hele handel" ....
Geen sprake van.... naar mijn weten zorgvuldig verkozen topics threads.
(niet willekeurig of massaal 'n veelvoud aan topic threads.
Nogmaals.... "slechts" een handje vol threads..
[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 10-07-2005 17:59:15 ]