abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:04:11 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28158295
Het zal jullie vast ook wel eens zijn overkomen, een pak melk die al 2 maanden over datum is, maar nog altijd plaats inneemt in de koelkast, een komkommer die je in diezelfde koelkast in de groentela hebt gelegd waarvan niet veel meer dan een berg snot is overgebleven. Iedereen maakt wel eens foutjes, denkt wel eens niet na, met de ranzige gevolgen van dien. Hebben jullie ook wel eens iets te lang laten liggen en een flink schimmelcultuurtje gekweekt? Heb je je ook wel eens vergist in de datum en een volledig zuurgeworden product naar binnen zitten werken?

Topicstart begint uiteraard.

Ik heb een rommelige voorraadkast, alles staat een beetje door elkaar. Zo had ik bijvoorbeeld twee paprika's in de kast gelegd. Ze lagen er denk ik een paar dagen en ik was eigenlijk van plan om ze vanavond te nuttigen, maar dat gaat helaas niet door. Het begon namelijk erg te stinken in de keuken, maar ik kon de geur niet echt plaatsen. tot in mijn voorraadkast bekeek en zag dat een van de twee paprika's eruit zag alsof die volledig was leeggelopen, het ding was platter dan plat. De ander daarentegen, daar was niets mis mee.

Wat bleek, ik had de paprika deels op een zakje vanillesuiker gelegd. Dat heb ik verder helemaal niet in de gaten gehad. Vanillesuiker zit in een papieren verpakking en moet dus droog bewaard worden. Een paprika is grotendeels water. Het suiker heeft denk ik het water uit de paprika onttrokken. Het vocht uit de paprika zat dus in de zakjes suiker en is doorgelopen naar een pakje puddingpoeder. Bovendien was het nogal vochtig rondom de paprika. Het gevolg laat zich wel raden, een grote smeerboel en ik kan nu meerdere producten wegmieteren.

Wat hebben we hieruit geleerd? Bewaar nooit paprika's en suiker bij elkaar, want dat geeft me een troep .
pi_28158399
Toen ik nog thuis woonden kwam ik een blikje kaviaar tegen. Uit 1988. Mijn vader was in die tijd vaak in Sibirie, voor zijn werk. En nam af en toe wat mee . Dat kon blijkbaar . Anyway...toen ik het vond was het 2003.

Zelfde heb ik vaak gehad met fruit in blik, echt jaren over datum. Ik koop bijna niets meer in blik.
pi_28158710
Op werk hadden we macaronie met ham en kaas gemaakt voor een jaarmarkt. Had de transportdienst deze ergens in een hoekje van de spoelkeuken gezet (het restant) en allemaal andere dingen ervoor. Na een week meurde het zo erg dat we alle putjes al een paar keer hadden doorgespoeld maar het hielp maar niet.
Bleek dus dat de macaronie nog net niet levend was geworden. Het was helemaal groen en als je het bewoog kwam het lucht iets omhoog. En stinken dat het deed.
pi_28158999
Ik vond afgelopen weekend bij mijn tante een fles aanmaaksiroop uit 1993. Precies dezelfde siroop die ik dus vroeger kreeg

Ik had ooit een huisgenoot die ging kokhalzen bij het zien van schimmel. Gevolg was dat als ze ook maar vermoedde dat iets over de datum was, ze niet durfde te kijken of dat echt zo was. Ze durfde de buitenkant van de verpakking ook niet aan te raken uit angst dat t zou vallen, scheuren, oid. Met andere woorden: het bleef gewoon in de koelkast staan.
Uiteindelijk keek ik maar alles in de koelkast wekelijks na voor de vuilnis naar buiten moest.

Off-topic, maar wel in t kader van vreemde luchtjes: ik heb ooit eens een dode en dus ontbindende muis tussen mn plafond gehad. Ook geen succes.
Spoilers!
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 12:32:37 #5
43556 miss_dynastie
pi_28159187
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond afgelopen weekend bij mijn tante een fles aanmaaksiroop uit 1993. Precies dezelfde siroop die ik dus vroeger kreeg
Mijn schoonmoeder had echt voor honderden guldens aan voorraad die wegkon wij zijn hier blijven wonen, dus aan ons de eer Pakken koffie uit 1988, rijst uit 1992, je kan het je zo gek niet bedenken. Overigens heeft ze het nog steeds niet afgeleerd
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:34:46 #6
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_28159239
Achja, idd de vergeten dingen in de koelkast. Vond laatst een bedorven kipfilet in de groentela, heb de hele inhoud van de la maar weggegooid
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_28159418
Met het verhuizen van m'n opa en oma had ik een fles Dreft afwasmiddel gevonden en meegenomen aangezien ze toch een afwasmachine hadden en ik het wel kon gebruiken. Afijn, wij het gebruiken voor de afwas, alleen het rare was dat het schuim zo snel weg was. Uiteindelijk bleek de uiterste houdbaarheidsdatum 1997 te zijn.

Hiervoor wist ik niet eens afwasmiddel uberhaubt kon bederven, maarja Overigens hebben we het wel gewoon opgemaakt. Alleen hebben we wel ietsje meer gebuikt dan het beroemde theelepeltje per keer
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_28161563
Een paar jaar terug had ik een vriendin op visite die een sapje wilde. Ik appelsientje gegeven met echt vruchtvlees. Ze neemt een paar slokken, trekt een vies gezicht en zegt dat er wat klontjes inzitten. Dus ik zeg, o ja das die troep met echt vruchtvlees (normaal nam ik zonder) o zegt ze en neemt nog een slok. Dan spuugt ze t uit en zie ik er echt brokken inzitten Niks te vruchtvlees gewoon helemaal verrot en ingedikt. (tja iets te lang gestaan )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28162681
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:16 schreef Rouser het volgende:
Op werk hadden we macaronie met ham en kaas gemaakt voor een jaarmarkt. Had de transportdienst deze ergens in een hoekje van de spoelkeuken gezet (het restant) en allemaal andere dingen ervoor. Na een week meurde het zo erg dat we alle putjes al een paar keer hadden doorgespoeld maar het hielp maar niet.
Bleek dus dat de macaronie nog net niet levend was geworden. Het was helemaal groen en als je het bewoog kwam het lucht iets omhoog. En stinken dat het deed.
nee hoor, gatsie
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 14:29:11 #10
43556 miss_dynastie
pi_28162811
Jessie
Yuk....
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:52:42 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28163560
En vooral nog een slok nemen. .

Ik ben al flink aan het luchten hier, maar die vieze rotte bedorven suiker/paprika/wat het ook mag zijn lucht wil maar niet weg.
pi_28163767
Ouders twee weken op vakantie, dag voordat ze terugkomen ben ik aan de schoonmaak, ik til de fruitschaal op *smurrie* Ik kijk in de fruitschaal en ontdek twee levenloze leeggelopen platte kiwi-lijkjes.

I'm not a fruit person Nou ja, ik blij dat ik dat ontdekt had, want ik hooooorde mijn moeder al natuurlijk ('Smeerkees! Til dan ook eens wat op als je het aanrecht schoonveegt!')

Ze komen de dag erna thuis, mam wil koffie gaan maken...en ontdekt een zwaar beschimmeld filter dat er al twee weken zat.....

I'm not a coffee person either

En ja, dan nog de ex, verstokt vrijgezel altijd eten bij pappie en mammie, in zijn kast was werkelijk alles over de datum. En als goed opgevoede zuunige boerenzoon stond ie er met zijn neus bovenop toen ik de puin aan het ruimen was "Is dat echt niet meer goed? Weet je dat zeker?"
We zitten in 2003, hier staat 1992, wil je het risico nemen?! Nee, dat dacht ik al....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28163869
Oja nog eentje.

We hebben dus een jonge Beagle, en die MOET elk dag iets nieuws om op de kauwen. We geven 'm dan meestal zo'n klein leeg half literflesje. Tijdje terug neemt hij een duik onder de kast in de kamer en komt er onderuit met zo'n flesje. Ik denk nog: Hoe komt ie daar nou aan, want er ligt er toch al eentje?

Even later kijk ik nog eens en zie dat hij bezig is met het knagen aan een flesje waar een schimmelrand van zeker 5 cm in zit.... Oeps....kennelijk uit mijn tas gevallen onder de kast in *yuck*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:24:42 #14
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_28164435
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:00 schreef Syrena het volgende:
Ouders twee weken op vakantie,

Ze komen de dag erna thuis, mam wil koffie gaan maken...en ontdekt een zwaar beschimmeld filter dat er al twee weken zat.....
Herkenbaar, mijn ouders waren een week weg , en ik wilde een lekker kopje koffie zetten zodat ze verse koffie hadden als ze terug kwamen.
Bleek 't filter er een weekje in gezeten te hebben ... koffie met witte stippen....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 15:27:47 #15
43556 miss_dynastie
pi_28164517
quote:
Dat hoort de koffiedrinker er dan ook zelf even uit te halen na gebruik
pi_28164611
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:52 schreef Vork het volgende:
En vooral nog een slok nemen. .

Ik ben al flink aan het luchten hier, maar die vieze rotte bedorven suiker/paprika/wat het ook mag zijn lucht wil maar niet weg.
Schoteltje gemalen koffie neerzetten, en de ruimte afsluiten.
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:10:08 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28174071
quote:
En ja, dan nog de ex, verstokt vrijgezel altijd eten bij pappie en mammie, in zijn kast was werkelijk alles over de datum. En als goed opgevoede zuunige boerenzoon stond ie er met zijn neus bovenop toen ik de puin aan het ruimen was "Is dat echt niet meer goed? Weet je dat zeker?"
We zitten in 2003, hier staat 1992, wil je het risico nemen?! Nee, dat dacht ik al....
Zo

Hier gaat alles minsten een keer per half jaar helemaal uit de kast en wordt het op THT gecontroleerd.

Daarnaast hanteer ik ook met het boodschappen weg zetten FIFO
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:12:04 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28181830
Ik heb 4,5 jaar in de thuiszorg gewerkt bij dementerende ouderen...
Wat ik daar weleens ben tegen gekomen, echt geweldig!
Sommigen dachten echt dat de Russen op de loer lagen en ze daarom flink moesten inslaan

Mijn opa is ook dement geworden en toen hij overleed kwamen we een stuk of 30 beschuitrollen tegen in de keukenkastjes... hij dacht steeds dat het op was
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:19:39 #19
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28181919
Eindelijk, ik woonde pas op mezelf!

Ik kon goedkoop een goeie kip scoren. Ha, lekker! Mooi voor het weekend!
Probleem was echter dat ik die kip op maandag kocht. De zondag daarop kwam de kip bijna spontaan de koelkast uitstappen (en ik me maar afvragen wat er zo ruftte...).

Ook erg: we hebben een reservekoelkast. Die staat niet continu aan, alleen met bijvoorbeeld kerst en feestjes als we extra koelplek nodig hebben. Na afgelopen kerst zetten we hem weer uit, maar door een misverstand maakte niemand hem leeg en schoon.
Toen mijn moeder (als oppas, zocht drinken voor de kids) hem per ongeluk opende (in april, mind you) kreeg ze bijna een rolberoerte...

Weet je hoe een oude vissalade na bijna 4 maanden ruikt?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:22:17 #20
66422 dutch-mamma
pi_28181957
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:12 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)Mijn opa is ook dement geworden en toen hij overleed kwamen we een stuk of 30 beschuitrollen tegen in de keukenkastjes... hij dacht steeds dat het op was
Mijn opa zaliger was niet dement, maar als je 89 bent, wil je geheugen nog wel eens haperen.
Na zijn dood vonden we overal flessen (yuck) martini waar 1-2 glaasjes uit waren...!

Ik heb dat overigens enigszins van hem ge-erft. Ik heb óf géén suiker (of macaroni, boter, wc-papier en zo, van die typische voorraaddingen die niet snel bederven) in huis, óf voor een weeshuis...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:29:11 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28182015
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:19 schreef dutch-mamma het volgende:
Weet je hoe een oude vissalade na bijna 4 maanden ruikt?

Vlees en vis wat gaat bederven is echt een van de ergste dingen...
Heb weleens kotsend boven de prullenbak gehangen hoor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:32:40 #22
66422 dutch-mamma
pi_28182053
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:29 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Vlees en vis wat gaat bederven is echt een van de ergste dingen...
Heb weleens kotsend boven de prullenbak gehangen hoor
Mijn moeder hield zich nog net in... Maar ze heeft me nog lang aangekeken alsof ik dringend psychische hulp nodig had (visioenen van volledig verwaarloosde huishoudens met ratten en zo, denk ik)
pi_28182225
Een paar weken geleden had ik het advies van een vriend van me om over een overgebleven fles Sangria nuttig te maken. Wat appel en ananas in stukjes snijden, en hier de Sangria overheen gieten. Even laten staan en klaar is Kees.

Een paar dagen later kwam hier iemand eten, dus het leek me wel een goede gelegenheid om het uit te proberen (en van de sangria af te komen). Maar we vonden het niet lekker. (Gelukkig had ik zoals altijd chocolade in huis, dus niet getreurd.) Het was echter vrij veel, dus er stond nog een halve schaal in de koelkast. Helemaal vergeten. De week daarna had ik het zo druk dat ik een hele week later nog steeds de hele handel in de koelkast had staan. Helemaal vol met schimmel. Iemand een lekker toetje?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:56:11 #24
66422 dutch-mamma
pi_28182265
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:51 schreef heiden6 het volgende:
Een paar weken geleden had ik het advies van een vriend van me om over een overgebleven fles Sangria nuttig te maken. Wat appel en ananas in stukjes snijden, en hier de Sangria overheen gieten. Even laten staan en klaar is Kees.

Een paar dagen later kwam hier iemand eten, dus het leek me wel een goede gelegenheid om het uit te proberen (en van de sangria af te komen). Maar we vonden het niet lekker. (Gelukkig had ik zoals altijd chocolade in huis, dus niet getreurd.) Het was echter vrij veel, dus er stond nog een halve schaal in de koelkast. Helemaal vergeten. De week daarna had ik het zo druk dat ik een hele week later nog steeds de hele handel in de koelkast had staan. Helemaal vol met schimmel. Iemand een lekker toetje?
En de fruitvliegjes vierden vast feest... Ik zie het helemaal voor me...

Ik vond trouwens in een tas van 1 van mijn bloedjes vanmorgen een banaan en een statiegeldfles met een rest aangemaakte aanmaaklimonade, die er al minstens een maand hebben liggen fermenteren. Daar word je ook niet vrolijk van...

zou ik de statiegeldfles nog mogen/kunnen inleveren? Ik durf hem niet meer open te maken...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 02:07:11 #25
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28182349
Gewoon inleveren joh

Ik heb een keer mijn gymkleding vergeten in de was te gooien voor de grote zomervakantie
Helemaal beschimmeld in mijn tas, ik huilen, mijn lievelingsshirt en broek naar de maan! Wheheh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')