abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28218891
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
Natuurlijk wil je vrienden blijven! Maar kijk nou gewoon uit voor jezelf! Zie je niet dat je het jezelf alleen maar heel erg moeilijk maakt op deze manier...
Deur open houden is geen probleem, maar doe dat op basis van vriendschap. Hou op met dingen voor haar regelen etc. Ze moet nu haar eigen boontjes doppen!
Gewoon laten verzuipen dus? Dat zal ze me niet in dank afnemen. .
quote:
STOP DAAR DAN MEE! Jullie zijn geen stelletje. Het is jij en zij apart!
Ik vind het nog een soort van 'patronising' zelfs dat jij nu nog denkt haar dingen te moeten regelen voor haar...
Probeer alleen maar te helpen hoor.
quote:
Geloof me... als je er over een tijdje over heen bent krab jij jezelf ook op je hooft over een aantal dingen die je nu doet en zegt. (Again... been there, done that... heb het meer zien gebeuren).
Ja, kan het me nu niet voorstellen. Maar het zal wel.
quote:
Echt serieus. Lees nou jouw reacties nog eens door? Het enige dat ik daar lees is 'ja maar zij wil dit nog, en zij wil dat nog, en zij houdt nog van mij'.
Op zich allemaal leuk en aardig hoor. Maar jij moet door, want ze heeft je wel te verstaan gegeven dat ze niet meer met je verder wil...
Ik speel gewoon in op wat zij graag wil. Contact? Prima. Geen contact? Prima. Etcetera.
quote:
En radicaal alles afkappen is moeilijk, dat snap ik ook wel. Maar probeer toch een beetje afstand te creeeren.
Ja, is wel beter. Werkte ook even, maar toen nam ze weer contact op.
quote:
Stel... stel... dat ze ooit een ander vriendje krijgt... dan wil je ineens wel de boel afkappen... Waarom dan wel? Waarom dan niet nu? Wat is het verschil?
Eigenlijk ook niet denk ik. Zou wel beter voor me zijn, maar toch. .
pi_28218944
Geen contact is echt het beste, iig voor de eerste maanden. Anders ga je zogenaamd toch hopen dat het weer goed komt, ookal hou je vol van niet. Gewoon uitstel van executie.
Ja dat contact opnemen enzo elke keer, ken het maar al te goed. Heb me er zelf ook vaak genoeg schuldig aan gemaakt, om er elke keer weer op in te gaan.

Alleen er komt een moment dat je denkt van wat heb ik er aan, voel me alleen maar klote. Of ze gaat iemand anders leuk vinden! Als je dan geen afstand hebt genomen, kan je er vaak vanuit gaan dat je nog een keer door die k*tfase heen moet.
pi_28219013
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Anders ga je zogenaamd toch hopen dat het weer goed komt, ookal hou je vol van niet. Gewoon uitstel van executie.
Niet eens zogenaamd, aangezien ze aangeeft dat ze later misschien wel weer wat wil. .
Maar goed, rationeel gezien is het beter voor mij van niet. .
pi_28219108
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:39 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Niet eens zogenaamd, aangezien ze aangeeft dat ze later misschien wel weer wat wil. .
Ja wat is later. Een week, een maand, een jaar. Misschien over een tijdje toch maar niet meer? Ik zou er niet op zitten wachten, maakt de teleurstelling alleen maar groter als het niet zo is.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:46:27 #105
11766 eymey
koning één-oog
pi_28219150
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:42 schreef daniman het volgende:

[..]

Welk liedje is dat dan eymey?
Dat liedje heet "No one but you" van de cd "la patata"

Zo'n mooi liedje.....
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:48:43 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28219200
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:34 schreef Viperdesign het volgende:
Gewoon laten verzuipen dus? Dat zal ze me niet in dank afnemen. .
[..]
Probeer alleen maar te helpen hoor.
Natuurlijk probeer je te helpen... Ze heeft het ook zo zwaar... Zij heeft jullie relatie verbroken, laat jou verdrietig achter, maar zij heeft het zwaar... Jij moet haar helpen...
Zou je voor een willekeurige vriend ook zomaar zijn rekeningen gaan betalen?
Let me guess... je hoeft het geld ook niet echt terug...
quote:
Ja, kan het me nu niet voorstellen. Maar het zal wel.
Geloof me... lees maar eens een paar van de oude topics door. Dan zie je dat de mensen die eerst totaal in zak en as zaten later exact dezelfde adviezen aan anderen gaven...
quote:
Ik speel gewoon in op wat zij graag wil. Contact? Prima. Geen contact? Prima. Etcetera.
Hopend dat ze in ziet wat een ontzettend fijne vent je bent, hoeveel je nog voor haar over hebt en dat ze dan alsnog naar je terug komt.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap wel dat je zo denkt, maar toch...
quote:
Ja, is wel beter. Werkte ook even, maar toen nam ze weer contact op.
Dus????? Dus moet jij nu ook tegen haar zeggen: 'Leuk dat je contact wil, maar ik trek het op dit moment even niet...
Heb ik ook gedaan. Ex en ik zijn met wederzijds goedvinden uit elkaar gegaan, bleven goede vrienden, maar ik heb er op een gegeven moment alsnog een rem op gezet, puur omdat ik niet los kwam. Hij vond dat vreselijk, maar ik had dat gewoon nodig voor mezelf.
Het gaat nu alleen nog maar om jou, niet om haar.
Echt, je zal het wrsch niet geloven, maar als ze volgende week opnieuw verliefd wordt op een ander zal ze dat echt niet niet doen omdat ze jou anders zo kwetst...
quote:
Eigenlijk ook niet denk ik. Zou wel beter voor me zijn, maar toch. .
Helemaal begrijpelijk, en ik zeg ook niet dat je dat nu moet doen, als je het niet kan, kan je het niet.
Het enige dat ik probeer te doen is wat tegengas geven.
Er zit hier nu een groep mensen die allemaal door hetzelfde heen gaan, allemaal hetzelfde voelen.
Beetje tegengas kan geen kwaad. Je ogen moet eens open gaan.

Vraagje... Wat zegt je omgeving (ouders, vrienden) ervan als je verteld dat je haar rekeningen nog maar een keer betaald hebt omdat je het zo sneu voor haar vindt?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:49:58 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28219231
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:39 schreef Viperdesign het volgende:
Dan zou het nu helemaal makkelijk voor je moeten zijn.
Gewoon lekker door gaan met leven, even niet aan haar denken, haar haar gang laten gaan, want het komt toch ooit weer goed! Waarom dan nu alles accepteren enzo? Toch?
pi_28219232
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Ja wat is later. Een week, een maand, een jaar. Misschien over een tijdje toch maar niet meer? Ik zou er niet op zitten wachten, maakt de teleurstelling alleen maar groter als het niet zo is.
Het zou voor mij geen terleurstelling zijn maar een bevestiging van wat ik denk. Maar toch, mocht ik het fout hebben, i'll wait. .
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:50:29 #109
11766 eymey
koning één-oog
pi_28219247
@Viperdesign:

Ik zou ook stoppen met dat regelen van dingen voor haar, als ik jou was. Nou is dat voor mij misschien wat makkelijker dan voor jou, omdat ik bij mijn ex altijd stiekem nog een sprankje hoop heb, maar aan de andere kant ook weet dat zij d'r keuze gewoon definitief gemaakt heeft en al helemaal in de wolken is bij hem

Ik heb gisteren online bij m'n bank terugstorting aangevraagd van al haar dingen die van mijn rekening afgeschreven werden. Vandaag of maandag ga ik alle automatische incasso's definitief laten blokkeren.

Ookal mis ik haar ontzettend en zou ik haar ook nog best willen helpen: Hoe alles de afgelopen weken is gegaan, hoe ze het aanpakt, is voor mij gewoon een reden om te zeggen "jij hebt mij niet meer nodig? OK!"
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:52:59 #110
11766 eymey
koning één-oog
pi_28219312
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Geen contact is echt het beste, iig voor de eerste maanden. Anders ga je zogenaamd toch hopen dat het weer goed komt, ookal hou je vol van niet. Gewoon uitstel van executie.
Ja dat contact opnemen enzo elke keer, ken het maar al te goed. Heb me er zelf ook vaak genoeg schuldig aan gemaakt, om er elke keer weer op in te gaan.

Alleen er komt een moment dat je denkt van wat heb ik er aan, voel me alleen maar klote. Of ze gaat iemand anders leuk vinden! Als je dan geen afstand hebt genomen, kan je er vaak vanuit gaan dat je nog een keer door die k*tfase heen moet.
Daar ben ik het dus mee eens.

Zij heeft het over "vrienden blijven" blabla. Nou ken ik haar natuurlijk erg goed en ik weet ook dat ze dat op zich best meent, maar ik weet ook dat als zij in de wolken is met een ander en ook nog haar gewone school vriendinnen heeft en zo, dat contact met mij sowieso sumier zal worden.

Bovendien doet het mij nu nog gewoon te veel pijn om met haar om te gaan, het besef dat dat meisje waar ik nog steeds zo gek op ben nu van een ander houdt en mijn omgang met haar daar altijd door gehinderd zal worden.

Wel 1 voordeel voor mij: Ik maak beide fases (het moeten missen en het moment dat je weet dat ze een ander heeft) nu tegelijkertijd mee.....
pi_28219452
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:48 schreef Brighteyes het volgende:
Natuurlijk probeer je te helpen... Ze heeft het ook zo zwaar... Zij heeft jullie relatie verbroken, laat jou verdrietig achter, maar zij heeft het zwaar... Jij moet haar helpen...
Indien nodig, ja. .
quote:
Zou je voor een willekeurige vriend ook zomaar zijn rekeningen gaan betalen?
Heb geen vrienden dus dat is niet van toepassing. Maar als iemand moeilijkheden heeft dan staat mijn deur wel open ja.
quote:
Let me guess... je hoeft het geld ook niet echt terug...
Liever wel, maar het heeft geen haast. Mag ze doen zodra ze weer wat geld heeft.
quote:
Dus????? Dus moet jij nu ook tegen haar zeggen: 'Leuk dat je contact wil, maar ik trek het op dit moment even niet...
Oh, ik pas me wel aan. Vind het niet erg.
quote:
Echt, je zal het wrsch niet geloven, maar als ze volgende week opnieuw verliefd wordt op een ander zal ze dat echt niet niet doen omdat ze jou anders zo kwetst...
Hoop het niet nee. . Als ze maar gelukkig wordt. .
quote:
Beetje tegengas kan geen kwaad. Je ogen moet eens open gaan.
I'll live.
quote:
Vraagje... Wat zegt je omgeving (ouders, vrienden) ervan als je verteld dat je haar rekeningen nog maar een keer betaald hebt omdat je het zo sneu voor haar vindt?
M'n vader vind het "zeer redelijk". Vrienden zijn niet van toepassing dus meer kan ik er niet over kwijt. .
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:50 schreef eymey het volgende:
Ik zou ook stoppen met dat regelen van dingen voor haar, als ik jou was.
Wellicht is het beter als ze zichzelf een keertje tegenkomt.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:03:28 #112
11766 eymey
koning één-oog
pi_28219610
Viperdesign, je bent nog een ergere goedzak dan ik. Ik weet echt precies hoe je je voelt...

tijdens onze relatie was ik ook altijd degene die zich maar aanpaste, die wel betaalde als ze het in haar hoofd kreeg om iets leuks te gaan doen wat echter wel veel geld kostte... terwijl ik alle grote dingen al voor haar betaalde en zij daardoor 500 euro per maand bijna vrij te besteden had

En als dingen anders waren gelopen... als we in wederzijds goedvinden/besluit uit elkaar waren gegaan... als ze niet meteen daarna het bed in was gedoken met die ander.... dan was ik ook nog wel erg meegaand.

Alleen door dingen m.b.t. haar houding tov. mij en dingen die ik over haar hoor sinds dat ze me verlaten heeft, ben ik nu naast verdrietig, ook gewoon erg verbitterd. Zo verbitterd dat ik ook echt zoiets heb van "je zoekt het maar uit. Ik help je op geen enkele manier meer met afwikkeling ergens van, ik denk nu aan mezelf".

En ik hoop van harte dat ze zichzelf nog een keertje tegen komt en ik daar an op een of andere manier getuige van mag zijn.
pi_28219640
Ons liedje was sasha if you believe http://www.lyricsfreak.com/s/sasha/122079.html
Heb mega dip vandaag.

Maar ik moet zeggen ook ik zou voor mijn ex dit soort dingen betalen als het nodig was. Maar in mijn geval is het eerder andersom want had niet zoveel centjes..
Maar kan het wel begrijpen en dus zou het ook zo doen..
En ja heb wel date donderdag.. Maar mijn gevoel blijft dubbel nog. Moeilijk moeilijl maar is niet erg we weten het van elkaar dus rustig aan breekt het lijntje niet..

edit verkeerd url ding
pi_28219976
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:03 schreef eymey het volgende:

En ik hoop van harte dat ze zichzelf nog een keertje tegen komt en ik daar an op een of andere manier getuige van mag zijn.
Zal ook wel gebeuren, volgens mij kan je echt niet zo even over een relatie heen stappen ookal heb je een ander. Alleen als de relatie echt heel klote was misschien. Nu is het allemaal geweldig met die nieuwe gozer, maar dat is het altijd op het begin. Na een tijdje zullen er vast wel momenten komen waarop ze zichzelf tegen komt.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:18:36 #115
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_28220004
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:25 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Bij mij was het Leap of Faith, van David Charvet. (txt)
Kan er niet emotieloos naar luisteren, voelt alsof ik gefaald heb. .
hierzo novemberrain van gunsnroses
imagination is more important than knowledge
pi_28220290
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:17 schreef Jed1Gam het volgende:

Zal ook wel gebeuren, volgens mij kan je echt niet zo even over een relatie heen stappen ookal heb je een ander. Alleen als de relatie echt heel klote was misschien. Nu is het allemaal geweldig met die nieuwe gozer, maar dat is het altijd op het begin. Na een tijdje zullen er vast wel momenten komen waarop ze zichzelf tegen komt.
wat een onzin
heb ook mijn ex verlaten voor een ander, heel snel, en dat was de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt.

ik vind het trouwens wel erg dat jullie willen dat ze zichzelf nog eens zullen "tegenkomen", whatever that may mean ... echte liefde, noem ik dat

prijzen jullie jezelf niet een beetje te hoog op, alsof jullie de beste man voor haar zijn ... en dat ze dat maar zo snel mogelijk moet beseffen ook
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_28220358
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:18 schreef akkien het volgende:

hierzo novemberrain van gunsnroses
dat is wel een snoeiharde als je nog verdriet hebt om het verlies van je ex . ..

sterkte ...
pi_28220382
Tja kan me slecht voorstellen dat je van de ene in de andere relatie hopt zonder dat je die andere relatie verwerkt hebt. Je kan natuurlijk ook al beginnen met verwerken van de relatie als je in je oude relatie zit maargoed.
Dat je dan eigenlijk al bijna geen relatie meer hebt, alleen dat deze nog zo genoemd wordt.
pi_28220477
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:32 schreef Jed1Gam het volgende:
Tja kan me slecht voorstellen dat je van de ene in de andere relatie hopt zonder dat je die andere relatie verwerkt hebt. Je kan natuurlijk ook al beginnen met verwerken van de relatie als je in je oude relatie zit maargoed.
idd, je kan al alles verwerkt hebben in de relatie zelf
en dan nog, zelfs in een nieuwe kan je de oude relatie verwerken, zonder dat dat de verliefdheid, de liefde en de determinatie om me de nieuwe relatie verder te gaan in de weg staat ...

(en Viper, schat ... betaal gewoon aub de rekeningen van je ex niet ... ik vind het echt verschrikkelijk ...)
pi_28220505
Ja idd gewoon niks betalen, denk aan jezelf, je mag best egoistisch zijn op zulke momenten. En nee ze is echt niet zielig.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:36:28 #121
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_28220514
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:31 schreef petitlapin het volgende:

[..]

dat is wel een snoeiharde als je nog verdriet hebt om het verlies van je ex . ..

sterkte ...
mwa ik moet zeggen dat ik er best wel behoorlijk overheen ben. BEn er gister achter gekomen dat ik er exact even ver overheen ben als een vriendin van mij die al bijna een heel jaar geen relatie meer heeft. Wij kwamen tot de conclusie dat waarschijnlijk je ex niet uit je gedachten verdwijnt, en nog zeer vaak aanwezig is totdat je een nieuwe relatie hebt.
Wat onze grootste angst is (en ik weet dat t stom klinkt op je 19e) is dat we de rest van ons leven vrijgezel zouden blijven. Je bent toch student en je ziet om je heen dat iedereen vaste relaties heeft, sommigen trouwen zelfs al...dan lijkt het opeens alsof de tijd begint te dringen. Maarja...wij vinden echt wel weer iemand.
imagination is more important than knowledge
pi_28220590
Ken genoeg studenten die geen relatie hebben, en nee het zijn niet allemaal nerds
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:39:56 #123
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_28220615
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:29 schreef petitlapin het volgende:
prijzen jullie jezelf niet een beetje te hoog op, alsof jullie de beste man voor haar zijn ... en dat ze dat maar zo snel mogelijk moet beseffen ook
Been there, done that... is inderdaad niet aan te raden Heb nu liever dat ik alles maar zo snel mogelijk afsluit, je druk maken over haar zaken is inmiddels verspeelde moeite. Je denkt dat alleen maar het beste voor te hebben maar werkt behoorlijk averechts uiteindelijk. Althans, die indruk heb ik ermee gekregen. Merk nu ook dat wanneer sommige mensen over haar beginnen ik het geeneens meer leuk vind om het erover te hebben. Heb het verhaal nu al zooo vaak verteld, en steeds eindig je bij hetzelfde vraagstuk waar je toch geen antwoord op hebt. Gelukkig is mijn vriendenkring wel bijna helemaal up-to-date, heb het er alleen soms met wat goede vrienden over en zelfs dan kom je toch weer bij dezelfde vragen uit als waar je vorige keer eindigde.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:16 schreef -Trinity- het volgende:
Liedjes van 'onzen', 'ons' liedje was Thank You van Alanis Morisette, maar die kan ik nu al bijna luisteren zonder gevoelens. Vooral in het begin van de relatie luisterden we die veel. Ik heb een 'je stikt er maar in met je zooitje'-gevoel over hem nu. Alle gebroken beloftes, loze liefdesverklaringen, ik wil of de oude hem, de lieve en gevoelige, maar die wordt hij vast nooit meer, dus dan maar niet. Vooral niet als hij dingen zegt als ik wil je nooit meer zien. Hij besliste altijd alles, en voor mij was het ja en amen. Zo werkt het dus niet.
Ons liedje was No Doubt - It's my life! En daarvoor was het ook nog Girls Aloud - Jump (for my love) Dat eerste nummertje was haar verzoekje op FOK!Radio waarna ze de uitzending kwam ingeslingerd en via die weg iets met elkaar kregen En inderdaad, al die gebroken beloftes die er ineens zijn. We hadden altijd een "kusje belofte", dat was voor ons zegmaar een heiligverklaring die je gewoon niet verbrak. We hebben ons er altijd aan gehouden, op die ene kusjesbelofte na; dat we elkaar nooit zouden verlaten

Enfin, dipje van gisteravond is wel langzaam aan het oplossen. Dat onweer vannact heeft me goed gedaan, het was weer lekker fris in me kamer, maar ook in me bolletje. De hitte werd me gisteravond gewoon echt even teveel!
»» Democracy is so overrated »»
pi_28220634
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:36 schreef Jed1Gam het volgende:
denk aan jezelf, je mag best egoistisch zijn op zulke momenten.
.
pi_28220649
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:36 schreef akkien het volgende:

mwa ik moet zeggen dat ik er best wel behoorlijk overheen ben. BEn er gister achter gekomen dat ik er exact even ver overheen ben als een vriendin van mij die al bijna een heel jaar geen relatie meer heeft. Wij kwamen tot de conclusie dat waarschijnlijk je ex niet uit je gedachten verdwijnt, en nog zeer vaak aanwezig is totdat je een nieuwe relatie hebt.
Wat onze grootste angst is (en ik weet dat t stom klinkt op je 19e) is dat we de rest van ons leven vrijgezel zouden blijven. Je bent toch student en je ziet om je heen dat iedereen vaste relaties heeft, sommigen trouwen zelfs al...dan lijkt het opeens alsof de tijd begint te dringen. Maarja...wij vinden echt wel weer iemand.
soms is het idd zo, dat je een ander maar pas echt vergeet als je een nieuwe liefde hebt.

toch heb ik één maal écht iemand vergeten - en de liefde heeft heel diep gezeten- zonder verliefd te worden op iemand anders. gewoon op een bepaalde dag echt de knop omgedraaid en gezegd, GEDAAN ERMEE, natuurlijk denk je dan nog wel op die persoon - zoals je aan al je vrienden wel soms denkt - maar toch op een heel ander niveau als voordien ... voelde toen enorm bevrijdend

en nooit meer iemand tegenkomen, meiske toch, je bent nog maar 19 , en volgens mij is je perceptie ook wel volledig verkeerd hoor, er zijn nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel singles onder de twintigers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')