"Grootheidswaarzin van Van Aartsen."
quote:
Van Aartsen: 'Balkenende is inspiratieloos'![]()
Premier Jan Peter Balkenende heeft in de aanloop naar het referendum over de Europese grondwet niet genoeg eenheid in het kabinet kunnen smeden. Dat verwijt uitte VVD-leider Jozias van Aartsen dinsdagavond in het EO-programma Follow the Leader. Volgens de VVD'er lijdt Balkenende aan een gebrek aan inspiratie.
Van Aartsen ziet volgens eigen zeggen de minister-president 'soms worstelen'. De campagne voor het referendum is daarvan een voorbeeld. Als er meer eenheid was geweest dan hadden misschien minder mensen tegen gestemd, denkt Van Aartsen. Hij vindt dat het kabinet onvoldoende dezelfde mening uitdroeg.
De voormalige minister van Landbouw en van Buitenlandse Zaken liet in het tv-programma weten dat hij na volgende verkiezingen Balkenende graag wil opvolgen als minister-president. Mocht hij lijsttrekker voor de VVD worden dan stapt hij op indien zijn partij minder dan 28 zetels haalt, het aantal dat de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. In de meest recente peiling staat de VVD op slechts 23 zetels.
Bron: Fok FrontpageVan Aartsen wil op zijn minst 28 zetels halen bij de volgende verkiezingen en het liefst ook nog premier worden. Newsflash: beide zal niet lukken. Hij mag blij zijn als hij met zijn leiderschap de helft van de VVD-zetels weet te behouden. De VVD zal onder Mark Rutte, Rita Verdonk, Gerrit Zalm, Hans Wiegel of Henk Kamp tig zetels meer halen. Vreemde keuze dat hij dan waarschijlijk lijsttrekker wordt voor de volgende verkiezingen. Hij's ook nog eens minister geweest in het uitgekotste Paars 1 en Paars 2.
Het is niet gek dat de VVD zo slecht in de peilingen staat met zo'n arrogante, regenteske Wassenaarse bal als Van Aartsen. Toch wel de meest slecht fractievoorzitter in de 2e kamer. Alleen van As van de LPF doet het slechter. Hij liet Wilders ook al vallen wat de VVD op z'n minst 5 zetels kost. Holt D66 achterna als het gaat om bestuurlijke vernieling.
De reacties op de Frontpage zijn dan ook niet mals:
quote:
Maar wellicht belangrijker.... mist die van Aartsen niet elke vorm van allure wat voor enige inspiratie zou kunnen zorgen...
Beetje pot verwijt de ketel.... als ik aan iemand een hekel heb is het die achterbakse scheinheilige van Aartsen wel, bah!
Maar v.Aartsen zelf is naar mijn mening zelf al geen goede leider, je ziet of hoort hem maar zelden wat zinnigs doen/zeggen.
De arme domme man denkt dus nog steeds dat een meerderheid van de Nederlanders Nee heeft gezegd tegen de Europese grondwet, omdat zij (de politici) het niet goed uitgelegd hebben, maar dat zij eigenlijk toch gelijk hadden.
Hij zal het nooit leren.
Ja hoor... van Aartsen als minister president PROEST lmnl
... het enige probleempje is dat 99% van de kiezers hem uitkotst met zijn arrogantie, machtswellust, geaffecteerde vvd accentje en verder volkomen leegheid en desintegriteit.
Dream on Josias!
Zelfvoldaan mannetje. Als je dacht dat jij een inspirerend leider kan zijn: je leeft in een waanwereld!
Zodra die man mijn radiospeaker of tv scherm teistert, gaan ze gelijk uit. Ik bescherm mijn apparatuur tegen zo'n verschijning.
En ik ben niet gelukkig niet de enige Nederlander die er zo over denkt.
Hij is gewoon de vleesgeworden VVD, ik denk niet dat er veel lelijkere dingen zijn die je over een mens kan zeggen
Rutte/Verdonk/Kamp/Hoogervorst zijn allemaal meer competente politici en bestuurders dan Van Aartsen.
Als van Aartsen ooit premier wordt ga ik emigreren.
Wat een zak hooi is dat zeg.
Ik vind Balkenende al niks maar hem vind ik nog vijf keer erger.
Van Aartsen is de grootste kwal in de huidige politiek. Nog groter dan Bos en Wilders.
Dat die vent zo'n hoge functie heeft is mij nog steeds een raadsel, zeker omdat hij TELKENS wordt ingemaakt in debatten.
Wat een grootheidswaanzin heeft die Van Aartsen toch. Of is er nog iemand positief over hem?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck :
http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O :
http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol