abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 02:16:05 #1
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28152122
"Grootheidswaarzin van Van Aartsen."
quote:
Van Aartsen: 'Balkenende is inspiratieloos'

Premier Jan Peter Balkenende heeft in de aanloop naar het referendum over de Europese grondwet niet genoeg eenheid in het kabinet kunnen smeden. Dat verwijt uitte VVD-leider Jozias van Aartsen dinsdagavond in het EO-programma Follow the Leader. Volgens de VVD'er lijdt Balkenende aan een gebrek aan inspiratie.

Van Aartsen ziet volgens eigen zeggen de minister-president 'soms worstelen'. De campagne voor het referendum is daarvan een voorbeeld. Als er meer eenheid was geweest dan hadden misschien minder mensen tegen gestemd, denkt Van Aartsen. Hij vindt dat het kabinet onvoldoende dezelfde mening uitdroeg.

De voormalige minister van Landbouw en van Buitenlandse Zaken liet in het tv-programma weten dat hij na volgende verkiezingen Balkenende graag wil opvolgen als minister-president. Mocht hij lijsttrekker voor de VVD worden dan stapt hij op indien zijn partij minder dan 28 zetels haalt, het aantal dat de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. In de meest recente peiling staat de VVD op slechts 23 zetels.
Bron: Fok Frontpage

Van Aartsen wil op zijn minst 28 zetels halen bij de volgende verkiezingen en het liefst ook nog premier worden. Newsflash: beide zal niet lukken. Hij mag blij zijn als hij met zijn leiderschap de helft van de VVD-zetels weet te behouden. De VVD zal onder Mark Rutte, Rita Verdonk, Gerrit Zalm, Hans Wiegel of Henk Kamp tig zetels meer halen. Vreemde keuze dat hij dan waarschijlijk lijsttrekker wordt voor de volgende verkiezingen. Hij's ook nog eens minister geweest in het uitgekotste Paars 1 en Paars 2.

Het is niet gek dat de VVD zo slecht in de peilingen staat met zo'n arrogante, regenteske Wassenaarse bal als Van Aartsen. Toch wel de meest slecht fractievoorzitter in de 2e kamer. Alleen van As van de LPF doet het slechter. Hij liet Wilders ook al vallen wat de VVD op z'n minst 5 zetels kost. Holt D66 achterna als het gaat om bestuurlijke vernieling.

De reacties op de Frontpage zijn dan ook niet mals:
quote:
Maar wellicht belangrijker.... mist die van Aartsen niet elke vorm van allure wat voor enige inspiratie zou kunnen zorgen...
Beetje pot verwijt de ketel.... als ik aan iemand een hekel heb is het die achterbakse scheinheilige van Aartsen wel, bah!

Maar v.Aartsen zelf is naar mijn mening zelf al geen goede leider, je ziet of hoort hem maar zelden wat zinnigs doen/zeggen.

De arme domme man denkt dus nog steeds dat een meerderheid van de Nederlanders Nee heeft gezegd tegen de Europese grondwet, omdat zij (de politici) het niet goed uitgelegd hebben, maar dat zij eigenlijk toch gelijk hadden.
Hij zal het nooit leren.

Ja hoor... van Aartsen als minister president PROEST lmnl
... het enige probleempje is dat 99% van de kiezers hem uitkotst met zijn arrogantie, machtswellust, geaffecteerde vvd accentje en verder volkomen leegheid en desintegriteit.
Dream on Josias!
Zelfvoldaan mannetje. Als je dacht dat jij een inspirerend leider kan zijn: je leeft in een waanwereld!
Zodra die man mijn radiospeaker of tv scherm teistert, gaan ze gelijk uit. Ik bescherm mijn apparatuur tegen zo'n verschijning.
En ik ben niet gelukkig niet de enige Nederlander die er zo over denkt.
Hij is gewoon de vleesgeworden VVD, ik denk niet dat er veel lelijkere dingen zijn die je over een mens kan zeggen

Rutte/Verdonk/Kamp/Hoogervorst zijn allemaal meer competente politici en bestuurders dan Van Aartsen.

Als van Aartsen ooit premier wordt ga ik emigreren.
Wat een zak hooi is dat zeg.
Ik vind Balkenende al niks maar hem vind ik nog vijf keer erger.

Van Aartsen is de grootste kwal in de huidige politiek. Nog groter dan Bos en Wilders.
Dat die vent zo'n hoge functie heeft is mij nog steeds een raadsel, zeker omdat hij TELKENS wordt ingemaakt in debatten.
Wat een grootheidswaanzin heeft die Van Aartsen toch. Of is er nog iemand positief over hem?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 23 juni 2005 @ 02:38:42 #2
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28152325
met de kusjes van Pb......
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28152462
iemand die de nee-stemmers in europa afschets als ex- communisten en fascisten mag van mij lekker achter de geraniums gaan zitten met een puzzelboekje van een halve ster
Refuse/Resist/Innerself
pi_28153230
In de categorie misselijk makende politici staat deze walgelijke arrogante inhoudsloze bal met afstand op nummer EEN.
pi_28153674
Lekker laten zitten, die Van Aartsen. Hij doet het prima
pi_28154003
Als tweedekamerlid prima maar als 'aanvoerder' jammerlijk aan het falen.

Ach het kan snel gaan van beste kamerlid tot laagste van het laagste, gezien de reacties hier en de FP
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:51:20 #7
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28157907
Iets positiefs? Ik vind het wel fijn als hij spreekt, al zullen anderen dat ongetwijfeld zeer ergelijk vinden als hij zo flamboyant zich uitspreekt. Verder lijkt me niet dat de VVD nog lang wat aan deze man heeft als het aankomt op zetels in de TK.
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:57:44 #8
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28158075
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 07:31 schreef Peter-de-Grote het volgende:
In de categorie misselijk makende politici staat deze walgelijke arrogante inhoudsloze bal met afstand op nummer EEN.
ik heb me zo geërgerd aan die kerel toen de uitslag van het referendum bekend werd gemaakt. Hoe hij met z'n immer aanwezige hete aardappel in z'n strot 'felicitaties' uitsprak aan het adres van het 'ja-kamp' omdat 'die zeker op zijn plaats waren 'omdat ze zo'n sterke campagne hadden gevoerd', jak. Alsof hij de verkiezingen had verloren

Hij snapt er niks van, die vent.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28162995
Hij denkt werkelijk dat de bevolking hem als premier ziet zitten?
pi_28163080
Het is toch totaal geen man van het volk. Hij is een man voor de mensen met veel geld net zoals Zalm.
pi_28163293
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hij is een man voor de mensen met veel geld
Ik denk dat iedere VVD-politicus wel last heeft van dat beeld. Dat is meer een VVD-probleem dan een Van Aartsen-probleem. Van Aartsen heeft wel de ambitie, maar mist de vaardigheden om die ambitie waar te maken. Hij is geen performer. Dat zie je duidelijk in zijn interviews. Hij reageert ongemakkelijk reactief en ogenschijnlijk geïrriteerd door elke vraag die een journalist hem stelt. Terwijl een politicus het juist als een kans moet zien om zichzelf te profileren doet Van Aartsen dat liever achter de schermen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28173351
Van Aartsen heeft een hoog Melkert gehalte in debatten en scoort laag op echtheid.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 07:35:01 #13
3542 Gia
User under construction
pi_28183485
Wat is grootheidswaarzin?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 23:57:42 #14
95608 Speth
Rorschach
pi_28209936
Waar wordt deze man nu op afgerekend? Als je zou zeggen dat van Aartsen er niet in slaagt orde te scheppen binnen een chaotische VVD en rare voorstellen (zoals de gekozen burgemeester) steunt, ben ik het met je eens. Van Aartsen is niet de beste VVD-leider die ik kan bedenken, hoewel ik de meeste VVD'ers van dit moment niets vind. Met name Rutte zie ik niet graag als leider met z'n hoge collegegeld wat uiteindelijk niets zal opleveren, Verdonk is overschat, en Hoogervorst is gewoon een misplaatste PvdA'er met z'n vettax...

Hij wordt hier echter afgerekend op een ballerig imago, niet het beste argument dat ik kan bedenken...
quote:
zullen anderen dat ongetwijfeld zeer ergelijk vinden als hij zo flamboyant zich uitspreekt.
Overigens kan ik dat ook waarderen, alleen al het feit dat hij erop afgezeken wordt rechtvaardigt zijn ballerigheid. De man drukt zich gewoon graag uit op zijn eigen jolige manier, en men faalt er dikwijls in die vaardigheid op waarde te schatten.
pi_28221575
Een tijdje terug hoe hij vakkundig Remkes uitschakelde. Bleh vieze ellebogen figuur.
Deze man is al maanden zo niet jaren bezig met zijn eigen politieke agenda.

Bah. Ik stem iig geen VVD als hij voor het minister-presidentsschap gaat. Daar werk ik niet aan mee.

Dan ga ik op Joost Eerdmans van de LPF stemmen.
pi_30446282
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 09:54 schreef pberends het volgende:
Mark Rutte wil de VVD niet leiden

Ziet er toch naar uit dat Van Aartsen het wordt .
Dat zou de ondergang van de VVD worden.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:40:59 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30446533
van Aartsen is slechts een matig PR boegbeeld van een partij die niet weet wat ze wil.
Dus een matige verpakking van een onduidelijke boodschap; succes verzekerd

Of liberaal of conservatief lijkt mij al een aardige keuze voor de VVD . Het idee dat liberale economische politiek gelijk is aan het beschermen van gevestigde belangen/machten lijkt mij ook voor verandering vatbaar.
Probleem van de VVD is natuurlijk dat ze eigenlijk liberaal willen zijn, maar dat conservatief gedrag meer stemmen oplevert.

Overigens vind ik het ballerige van van Aartsen in dezelfde categorie ergelijkheden vallen als het "volkse" gebral als er weer eens een FNV/PvdA coryfee het werkvolk oproept te staken.

Maar komt wellicht omdat ik in Overveen ben geboren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 september 2005 @ 13:09:48 #19
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_30450937
Zalm met zijn destratreus economisch beleid eind jaren 90 lijkt me toch ook niet zo'n goed alternatief.
  zaterdag 10 september 2005 @ 13:22:17 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30451320
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:09 schreef vanthof het volgende:
Zalm met zijn destratreus economisch beleid eind jaren 90 lijkt me toch ook niet zo'n goed alternatief.
Denk iid. dat Zalm ook geen geschikte kandidaat (meer) is; die is gewoon uitgeblust/ PR-technisch verloren.

Zo desastreus is/was het beleid van Zalm niet. Alleen toen er verkiezingen aan kwamen en iedereen zgn. "succesvol campingbelegger" was, en Zalm nog ff de belastingen ging verlagen om een paar stemmen te winnen ging hij vrolijk mee in de hausse-stemming. Jammer genoeg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 13:55:38 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_30452221
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 02:16 schreef Harry_Sack het volgende:
meest slecht
slecht - slechter - slechtst

slechtste dus, niet meest slechte. Het is ook goed - beter - best. Niet meest goede. Of meer grote, of meest lange.

Verder ben je per definitie een lul als je voornaam Jozias is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_31201835
'Verdonk leider VVD'
quote:
'Verdonk leider VVD'

Minister Dekker (VVD, Volkshuisvesting) vindt dat haar collega-minister en partijgenoot, Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) de nieuwe lijsttrekker van de VVD moet worden. Minister Dekker noemt Verdonk in weekblad HP/De Tijd een 'uitstekende kandidaat'. Dekker wordt hierin gesteund door de lezers van de website van weekblad Elsevier.

Op de site van Elsevier kiest 50% van de stemmers voor Verdonk als nieuwe lijsttrekker, gevolgd door Hans Wiegel (29%) en Henk Kamp (18%). Van Aartsen is met 4% van de stemmen het minst favoriet, al denkt hij daar zelf anders over: hij heeft al openlijk gesolliciteerd naar de post van lijsttrekker. In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen.

Tot dusver is hij de enige die heeft gesolliciteerd. Minister Gerrit Zalm zei onlangs geen lijsttrekker voor de volgende verkiezingen te willen zijn. Ook staatssecretaris Rutte gaf al aan deze ambitie niet te hebben. Hans Wiegel heeft van zijn ambitie om premier te worden nooit een geheim gemaakt maar heeft nog niet gesolliciteerd.
"al denkt hij daar zelf anders over" .

Wat ik je al blafte in het topic dus.
pi_31202320
hee, een Harry_Sack topic
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:38:35 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31233399
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik denk dat iedere VVD-politicus wel last heeft van dat beeld. Dat is meer een VVD-probleem dan een Van Aartsen-probleem. Van Aartsen heeft wel de ambitie, maar mist de vaardigheden om die ambitie waar te maken. Hij is geen performer. Dat zie je duidelijk in zijn interviews. Hij reageert ongemakkelijk reactief en ogenschijnlijk geïrriteerd door elke vraag die een journalist hem stelt. Terwijl een politicus het juist als een kans moet zien om zichzelf te profileren doet Van Aartsen dat liever achter de schermen.
Weet ik niet, hoor. Nijpels en Wiegel waaren niet alleen in de salons populair.
pi_31245578
Nijpels viel wel mee toen die lijsttrekker was, hij heeft de verkiezingen toen ook verloren geloof ik. Wiegel, dat is een ander verhaal, als hij het nog een keer gaat proberen dan zou het best eens kunnen lukken.
Ze mogen die debatten tussen Wiegel en Den Uyl ook wel eens op DVD uitbrengen trouwens, dat was echt wel het kijken waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')