abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:01:12 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_28155100
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:57 schreef Natalie het volgende:
Denk dat we het vanuit een ander oogpunt bekijken, HW. Maar dat mag. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn
Nee, mooi he zo'n forum? .

Ik was als kind ook al gek op speeltjes, en dat zijn mobieltjes toch gewoon tegenwoordig?

Ik had ook een walkie-talkie, en een buzzer (nee, niet die GC mod).....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:09:01 #77
120755 Grijpwijk
sergeant 1e rang prutser
pi_28156731
Juist!!!!! Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de aanschaf van die lul-ijzers. En stimuleer maar dat ze lekker zoveel mogelijk moeten bellen en downloaden via dat ding, zodat ze maximaal veel geld kwijt zijn iedere maand....Want je wil nauurlijk lekker snel en hip zijn, overal bereikbaar zijn voor je vrienden (zelfs als je aan het neuken bent). En je wilt VOORAL niet naar je bankafschriften kijken....want: geld maakt niet gelukkig
Mijn ongezouten one-liners top 3:
3. ,,Grijpuh wat je grijpuh kan''
2. ,,Ruwe diamant is vaag vet oud en bakt krokant droog''
En met stip op 1(in kroeg tegen snol): ,,Je mag ook heel diplomatiek zeggen dat ik een teringlijer ben!!
pi_28156814
Het zijn niet alleen mobieltjes, als je ziet hoe kleine kinderen er nu al bij lopen... En dan heb ik het nog niet eens over die grote mond die sommigen hebben..
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:14:24 #79
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28156896
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik speelde altijd binnen met Lego
Dat kan nu dus op de PC.
pi_28157932
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik speelde altijd binnen met Lego
Ik altijd met K'nex

die goeie ouwe tijd
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:55:22 #81
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_28158021
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:14 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Dat kan nu dus op de PC.
Oja???
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_28158523
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:55 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Oja???
Even Lego Island downloaden? Of toch liever na het bouwen je vriendjes uitdagen in Lego Racer... bijna alle blokjes onbeperkt beschikbaar
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:18:10 #83
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28158759
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:36 schreef kebabkever het volgende:
1 Heb ik er last van? " nee dat zeker niet ""
2 Kan het kwaad? ja, ze worden al vanaf vroege leeftijd afhankelijk...ik vind dat het wel heel erg word hoor...als kinderen nu al met telefoons lopen. Whats next? ze lopen 24 uur met hun laptop rond?
Waarom kan het bij kinderen kwaad en bij volwassenen niet?
Wat is het verschil dan?
pi_28176372
omdat kinderen heel erg beinvloedbaar zijn op die leeftijd, kijk maar naar al die hypes vanuit amerika..., vraag me af of het goed is voor hun ontwikkeling?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  donderdag 23 juni 2005 @ 22:33:18 #85
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_28176988
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:29 schreef Razor_Junky het volgende:
Het wordt steeds gekker, en dan te bedenken dat ik als 17 jarige geen mob heb (m'n ouders willen niet betalen, nou hoor dan geen mobiel natuurlijk), tss.
Wat een huilie ben je. Het voordeel van geen mobieltje hebben is dat je niet steeds gaat ringtonehoppen en dat je niet wordt platgebeld om de 5 minuten door je ouders. Al loop je wel het risico dat je bij grote rampen 'onvindbaar' bent.
  donderdag 23 juni 2005 @ 22:38:24 #86
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_28177163
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Waarom kan het bij kinderen kwaad en bij volwassenen niet?
Wat is het verschil dan?
Kinderen zijn domme consumenten: ze kopen alles wat mediahype-waardig is en komen nooit zelf op een 'bijzonder' koopje, omdat ze bang zijn dat ze worden gepest door anderen. Daarnaast willen ze van die toeters en bellen hebben op hun mobieltjes. Toen ik 11 jaar was, had ik nauwelijks geld. Nu zijn we vijf jaar verder, ik heb overvloed aan geld. Het verschil is dat ik het geld niet zoals de doorsneejongere uitgeef aan kleding en GSM's. Ik koop artikelen waar mijn leeftijd- en generatiegenoten nooit op zouden komen.
  donderdag 23 juni 2005 @ 22:49:56 #87
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28177529
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 22:14 schreef kebabkever het volgende:
omdat kinderen heel erg beinvloedbaar zijn op die leeftijd, kijk maar naar al die hypes vanuit amerika..., vraag me af of het goed is voor hun ontwikkeling?
Ook al zijn ze beïnvloedbaar, wat is de nadelige kant daarvan.
Dat ze beïnvloedbaar zijn, maar ook dat ze gsm's gebruiken.
pi_28179176
Doet me denken aan die Unox commercial "Kinderfeestje"
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:20:16 #89
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_28181931
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:12 schreef kebabkever het volgende:
haha is ook best joh..schrijf het altijd als mob :$
JiJ bEnt Dan ZEKEr Ook Oz;n BVreezag teringkkneus die geen normaal ABN meer kan uitkramen?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 01:21:17 #90
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_28181946
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:29 schreef Crizje het volgende:
Niet zeuren over mobieltjes, op Wâldrock liepen een 7-jarig kutjoch te roken
moet je die kanker achterstevoren anaal laten inhaleren
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2005 @ 01:24:21 #91
47213 ArmaniMania
pi_28181976
Jah en het is toch maar handig... ook voor kinderen. Een mobieltje heeft zelfs het leven van een kind gered.

Vroeger was het ook al van, wat moet een kind nou met een horloge.

Over 100 jaar is het, wat moet een kind nou met een starfighter.
pi_28187395
Als een 7 jarig kind een mobiele telefoon nodig heeft om wat meer zekerheid te krijgen dat zijn leven gered wordt bij een dergelijke gebeurtenis, dan moeten we toch even bij de ouders kijken lijkt mij.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:53:07 #93
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28197010
Stel dat een kind iets ziet gebeuren en toevallig zijn gsm bij zich heeft om op tijd 112 te bellen en daarmee een leven redt, zijn jullie dan nog steeds zo negatief over kinderen met gsm's.
Jullie zijn gewoon jaloers dat jullie geen gsm hadden toen je een klein kind was.

Nog steeds heeft niemand me de negatieve kant ervan kunnen vertellen trouwens.
pi_28198377
Laat kinderen gewoon kinderen zijn zoals ze waren. Dat vind ik met mobiele telefoons, maar ook met chatprogramma's als msn. Het is allemaal erg leuk speelgoed voor zo'n kind, maar komen ze nog wel buiten? Gaan ze samen nog spelen? Ontdekken ze nog wel allerlei dingen buiten?

Tuurlijk is het hartstikke goed als een 7 jarig jochie 112 kan bellen met zijn mobiele telefoon om hulp te vragen. Dat zal geweldig zijn. Maar daarnaast vind ik ook dat er een ouder iemand op moet letten bij kinderen van 7 jaar.

En wat voor leeftijd is nou eigenlijk 7 jaar. Ik heb zelf een broertje die stukken jonger dan mij is. Hij is 6 jaar en zit in groep 2. Na de zomervakantie wordt die 7 en komt die in groep 3 terecht waar die begint met rekenen en taal. Moeten zulke kinderen nou een mobiele telefoon?? Daarnaast hebben zulke kinderen nog geen flauw benul van enige waarde van dingen. Als je een 7 jarige een keuze laat maken tussen één 2 euro stuk of 2 munten van 50 cent zal die sneller voor de 2 50 cent stukken kiezen dan voor 2 euro. Hoe zal dat dan zitten met beltegoed? Dat bellen ze er zo doorheen.

Fantastisch als ze 112 kunnen bellen, maar daarvoor zouden ze ook wel een ouder voor bij kunnen roepen.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:30:11 #95
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_28199403
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:27 schreef YottaBrain het volgende:
Ik ben 30 jaar en gebruik Nolia 3310. Echt super gewelidig. High end..
Daar moet ik natuurlijk even op reageren (zie naam). Nokia3310 rules
NSJ & Lowlands still on my mind
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:22:17 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28205402
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:41 schreef Wiehoe het volgende:
Laat kinderen gewoon kinderen zijn zoals ze waren. Dat vind ik met mobiele telefoons, maar ook met chatprogramma's als msn. Het is allemaal erg leuk speelgoed voor zo'n kind, maar komen ze nog wel buiten? Gaan ze samen nog spelen? Ontdekken ze nog wel allerlei dingen buiten?
Wat is er niet-kinderig aan een gsm?
Waarom is buiten beter dan binnen?
Mijn ouders hadden liever dat ik binnen aan de nintendo zat dan buiten op straat rondhing. Toen ik klein was woonde ik namelijk in een wijk met kinderen die ondertussen allemaal junkies en crimineeltjes etc. zijn geworden zonder diploma's en zonder werk. Ben ik ff blij dat dat mijn vrienden niet zijn geworden...
Ik kwam wel regelmatig eens buiten, en ging wel eens naar andere (niet-aso) kinderen, maar mijn ouders hadden er totaal geen bezwaar tegen als ik eens een hele dag binnenzat.
Verder valt er hier (eigenlijk nergens) totaal niks te beleven voor een kind, wat is er buiten te doen dan... Sommige kinderen werden verplicht door hun ouders naar buiten gestuurd, en dan gaan ze zich maar vervelen... aanbellen bij mensen en wegrennen deden ze wel eens, om spanning op te zoeken, maar om daar nou aan mee te doen....
quote:
Tuurlijk is het hartstikke goed als een 7 jarig jochie 112 kan bellen met zijn mobiele telefoon om hulp te vragen. Dat zal geweldig zijn. Maar daarnaast vind ik ook dat er een ouder iemand op moet letten bij kinderen van 7 jaar.

Dat blijven ze gewoon doen.
quote:
En wat voor leeftijd is nou eigenlijk 7 jaar. Ik heb zelf een broertje die stukken jonger dan mij is. Hij is 6 jaar en zit in groep 2. Na de zomervakantie wordt die 7 en komt die in groep 3 terecht waar die begint met rekenen en taal. Moeten zulke kinderen nou een mobiele telefoon?? Daarnaast hebben zulke kinderen nog geen flauw benul van enige waarde van dingen. Als je een 7 jarige een keuze laat maken tussen één 2 euro stuk of 2 munten van 50 cent zal die sneller voor de 2 50 cent stukken kiezen dan voor 2 euro.
"2 centjes is leuker dan 1 centje dus ik pak die 2 centjes" Er zijn vast kinderen die zo denken, maar er zitten er genoeg tussen die bij zoiets echt wel kunnen nadenken.
quote:
Hoe zal dat dan zitten met beltegoed? Dat bellen ze er zo doorheen.
Om 112 te belen heb je geen beltegoed nodig.
quote:
Fantastisch als ze 112 kunnen bellen, maar daarvoor zouden ze ook wel een ouder voor bij kunnen roepen.
En als die ouders dan eens niet in de buurt zijn?
pi_28207112
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:22 schreef Ixnay het volgende:
Slechte zaak. Je creëert dan een soort schijnveiligheid, een GSM mag nooit ouderlijk toezicht vervangen. En een groeiend aantal ouders is dit nu juist wel het geval.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_28215737
quote:
Wat is er niet-kinderig aan een gsm?
Dat die kan bellen? Dat je voor zo'n ding prepaid of abonnementsgeld moet betalen? Zo'n ding zelf zit wel vol nutteloze functies, maar daarom hoeft de gsm opzich niet kinderachtig te zijn.
quote:
Waarom is buiten beter dan binnen?
Waar leer je meer van, een hut bouwen of mannetjes afschieten op de nintendo?? Lijkt me duidelijk. En als je een verrotte buurt hebt is dat natuurlijk erg klote, maar niet ieder 7 jarig jochie woont in een verrotte omgeving.
quote:
Dat blijven ze gewoon doen.
Dan is zo'n gsm overbodig
quote:
"2 centjes is leuker dan 1 centje dus ik pak die 2 centjes" Er zijn vast kinderen die zo denken, maar er zitten er genoeg tussen die bij zoiets echt wel kunnen nadenken.
We hebben het over 7 jarigen he... groep 2, groep 3. Die kunnen nog niet rekenen of leren pas rekenen. Maargoed er zijn altijd kinderen die er vroeg bij zijn
quote:
Om 112 te belen heb je geen beltegoed nodig.
Ja zo? Is de gedachten van de ouder bij het aanschaffen van een gsm voor zijn of haar 7 jarige kleuter dat het kind buurtwacht moet gaan spelen?
quote:
Daar is al op gereageerd

Nu vraag ik jou eens een paar positieve punten op te noemen.
pi_28215787
pi_28215791
7 jarigen kunnen niet lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')