Ah, een kenner.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:00 schreef Renmaestro het volgende:
De eerder kinderen geconfronteerd worden met de geneugten van de consumptiemaatschappij, de eerder ze er een slaaf van worden. Dit is geen toevalligheid, maar zorgvuldig gepland.
Afschieten die taalverkrachters. Spel/typ/taalfouten tot daar aan toe, maar expres en bij volledig bewustzijn woorden en zinnen verkrachten tot nauwelijks verstaanbaar geblaat is niet langer te tolereren.quote:
Gebruik je ook altijd MSN smilies als je schrijft ?quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:12 schreef kebabkever het volgende:
haha is ook best joh..schrijf het altijd als mob :$
Het lijkt me toch wel dat de TS het verschil kan zien tussen een 7- en een 12-jarige.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:14 schreef TC03 het volgende:
Weet je zeker dat ze zeven waren?Want wie weet zitten ze gewoon in de brugklas ofzo.
Dat betwijfelde ik dus.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wel dat de TS het verschil kan zien tussen een 7- en een 12-jarige.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:24 schreef Copycat het volgende:
De dames uit het gezelschap?
[afbeelding]
Ik ben niet de enigequote:Op woensdag 22 juni 2005 22:29 schreef Razor_Junky het volgende:
Het wordt steeds gekker, en dan te bedenken dat ik als 17 jarige geen mob heb (m'n ouders willen niet betalen, nou hoor dan geen mobiel natuurlijk), tss.
Je hebt geen mobieltje omdat je ouders hem niet willen betalenquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:29 schreef Razor_Junky het volgende:
Het wordt steeds gekker, en dan te bedenken dat ik als 17 jarige geen mob heb (m'n ouders willen niet betalen, nou hoor dan geen mobiel natuurlijk), tss.
Ach, als je ziet hoe jong de brugklassers er op school soms uitzien, dan vraag ik me af of er wel zoveel verschil zit tussen acht en twaalfjarigenquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:21 schreef kebabkever het volgende:
als je net zoveel vertrouwen in jezelf hebt als in de mensen om je heen TC03 ....
Ik heb een baantje, verdien zat en geef m'n geld voornamelijk uit aan casemodding troep. Ik vind het alleen zonde om van mijn geld een mobiel te kopen en elke maand weer geld te moeten betalen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:31 schreef HuHu het volgende:
[..]
Je hebt geen mobieltje omdat je ouders hem niet willen betalen![]()
Pauper, zoek een baan, ga werken, maak jezelf nuttig en KOOP een mobiel. Helemaal zelf, alleen naar de winkel en hem betalen met je zelf verdiende centjes. 't Blijft natuurlijk eng, zo'n verkoper, maar het lukt je vast wel. Je bent tenslotte al 17 en dus een grote jongen.
Of strikt je moeder nog steeds je veters?
quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:38 schreef kebabkever het volgende:
tsja, heb je geen 20 euro per maand over voor abbonoment? ..damnn dan zit je in diepe crisis
Kinderen horen godverdomme buiten te spelen en totaal smerig thuis te komen!quote:
vroegah liep je gewoon met je luie aarsch de hele buurt af met zn allen, nu zie je kliekjes staan met gsm's die 1x per uur van positie verschuiven om vervolgens weer verder te bellen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:30 schreef HeatWave het volgende:
Ik zie het probleem niet, als ik 8 jaar was zou ik er ook een willen. Als ik nu terug denk aan mijn mobielloze tijd, hoe lastig het was om met vaste lijn afspraken te maken.
het is niet alsof een mobieltje de duivel is ofzo.
Als hun GSM aan staat, dan kunnen de ouders precies volgen waar ze zijnquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Handig toch dat de kids altijd bereikbaar zijn
ik heb er tijdelijjk een gehad van mijn vorige baas, maar ik kan echt prima zonder hoor....quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:54 schreef Razor_Junky het volgende:
ik heb er nooit een gehad, dus hoe moet ik nou weten of ik zonder kan?
Toen ik 5 was leerde ik net lezen en schrijven volgens mijquote:Op donderdag 23 juni 2005 01:10 schreef sirrom het volgende:
Mijn nichtje van 8 heeft al 3 jaar een mobiele telefoon. Ze sms-t sneller dan ik...
Je kind van 7 jaar de hele dag voor de tv of bij de pc te zetten vind ik al net zo triest. Zo'n kind hoort buiten te spelen met vriendjes e.d.quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:26 schreef HeatWave het volgende:
Welkom in 2005.
Tijden veranderen mensen. 30 jaar geleden was de computer niet voor normale mensen weggelegd, wees blij dat DAT ook veranderd is.
Dat vind ik niet.. Als een kind liever tv kijkt of computerd moet je hem/haar niet dwingen om naar buiten te gaan. Ik heb vroeger ook niet veel buiten 'gespeeld' en met mij is het ook niet verkeerd afgelopen.. (nog niet danquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je kind van 7 jaar de hele dag voor de tv of bij de pc te zetten vind ik al net zo triest. Zo'n kind hoort buiten te spelen met vriendjes e.d.
Ik speelde altijd binnen met Legoquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je kind van 7 jaar de hele dag voor de tv of bij de pc te zetten vind ik al net zo triest. Zo'n kind hoort buiten te spelen met vriendjes e.d.
Ik ookquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik speelde altijd binnen met Lego
Niemand heeft het over dwingen. Ik heb het over stimuleren. Interactie met andere kinderen, vriendjes maken, kattekwaad uithalen. Lekker kind zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:33 schreef Mr-Z het volgende:
[..]
Dat vind ik niet.. Als een kind liever tv kijkt of computerd moet je hem/haar niet dwingen om naar buiten te gaan. Ik heb vroeger ook niet veel buiten 'gespeeld' en met mij is het ook niet verkeerd afgelopen.. (nog niet dan)
Ieder kind is anders. Ik werd zeker wel gestimuleerd, maar buiten spelen boeide me gewoon niet. Die vriendjes waren er wel, maar op een andere manier (beetje spelletjes binnen doen en op de commodore 64 spelenquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Niemand heeft het over dwingen. Ik heb het over stimuleren. Interactie met andere kinderen, vriendjes maken, kattekwaad uithalen. Lekker kind zijn.
Ik zie het probleem niet. Ik woon vlak bij een lagere school, die kinderen hebben allemaal een GSM, maar als ze pauze hebben lopen ze gewoon ouderwets te ravotten en gillen op het schoolplein. En als het lekker weer is is het bij mij in de buurt gewoon vol met spelende kinderen. MET een gsm ja...quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Niemand heeft het over dwingen. Ik heb het over stimuleren. Interactie met andere kinderen, vriendjes maken, kattekwaad uithalen. Lekker kind zijn.
Nee, mooi he zo'n forum?quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:57 schreef Natalie het volgende:
Denk dat we het vanuit een ander oogpunt bekijken, HW. Maar dat mag. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn
Dat kan nu dus op de PC.quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik altijd met K'nexquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Even Lego Island downloaden? Of toch liever na het bouwen je vriendjes uitdagen in Lego Racer... bijna alle blokjes onbeperkt beschikbaarquote:
Waarom kan het bij kinderen kwaad en bij volwassenen niet?quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:36 schreef kebabkever het volgende:
1 Heb ik er last van? " nee dat zeker niet ""
2 Kan het kwaad? ja, ze worden al vanaf vroege leeftijd afhankelijk...ik vind dat het wel heel erg word hoor...als kinderen nu al met telefoons lopen. Whats next? ze lopen 24 uur met hun laptop rond?
Wat een huilie ben je. Het voordeel van geen mobieltje hebben is dat je niet steeds gaat ringtonehoppen en dat je niet wordt platgebeld om de 5 minuten door je ouders. Al loop je wel het risico dat je bij grote rampen 'onvindbaar' bent.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:29 schreef Razor_Junky het volgende:
Kinderen zijn domme consumenten: ze kopen alles wat mediahype-waardig is en komen nooit zelf op een 'bijzonder' koopje, omdat ze bang zijn dat ze worden gepest door anderen. Daarnaast willen ze van die toeters en bellen hebben op hun mobieltjes. Toen ik 11 jaar was, had ik nauwelijks geld. Nu zijn we vijf jaar verder, ik heb overvloed aan geld. Het verschil is dat ik het geld niet zoals de doorsneejongere uitgeef aan kleding en GSM's. Ik koop artikelen waar mijn leeftijd- en generatiegenoten nooit op zouden komen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom kan het bij kinderen kwaad en bij volwassenen niet?
Wat is het verschil dan?
Ook al zijn ze beïnvloedbaar, wat is de nadelige kant daarvan.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:14 schreef kebabkever het volgende:
omdat kinderen heel erg beinvloedbaar zijn op die leeftijd, kijk maar naar al die hypes vanuit amerika..., vraag me af of het goed is voor hun ontwikkeling?
JiJ bEnt Dan ZEKEr Ook Oz;n BVreezag teringkkneus die geen normaal ABN meer kan uitkramen?quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:12 schreef kebabkever het volgende:
haha is ook best joh..schrijf het altijd als mob :$
moet je die kanker achterstevoren anaal laten inhalerenquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:29 schreef Crizje het volgende:
Niet zeuren over mobieltjes, op Wâldrock liepen een 7-jarig kutjoch te roken![]()
Daar moet ik natuurlijk even op reageren (zie naam). Nokia3310 rulesquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:27 schreef YottaBrain het volgende:
Ik ben 30 jaar en gebruik Nolia 3310. Echt super gewelidig. High end..
Wat is er niet-kinderig aan een gsm?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:41 schreef Wiehoe het volgende:
Laat kinderen gewoon kinderen zijn zoals ze waren. Dat vind ik met mobiele telefoons, maar ook met chatprogramma's als msn. Het is allemaal erg leuk speelgoed voor zo'n kind, maar komen ze nog wel buiten? Gaan ze samen nog spelen? Ontdekken ze nog wel allerlei dingen buiten?
quote:Tuurlijk is het hartstikke goed als een 7 jarig jochie 112 kan bellen met zijn mobiele telefoon om hulp te vragen. Dat zal geweldig zijn. Maar daarnaast vind ik ook dat er een ouder iemand op moet letten bij kinderen van 7 jaar.
"2 centjes is leuker dan 1 centje dus ik pak die 2 centjes" Er zijn vast kinderen die zo denken, maar er zitten er genoeg tussen die bij zoiets echt wel kunnen nadenken.quote:En wat voor leeftijd is nou eigenlijk 7 jaar. Ik heb zelf een broertje die stukken jonger dan mij is. Hij is 6 jaar en zit in groep 2. Na de zomervakantie wordt die 7 en komt die in groep 3 terecht waar die begint met rekenen en taal. Moeten zulke kinderen nou een mobiele telefoon?? Daarnaast hebben zulke kinderen nog geen flauw benul van enige waarde van dingen. Als je een 7 jarige een keuze laat maken tussen één 2 euro stuk of 2 munten van 50 cent zal die sneller voor de 2 50 cent stukken kiezen dan voor 2 euro.
Om 112 te belen heb je geen beltegoed nodig.quote:Hoe zal dat dan zitten met beltegoed? Dat bellen ze er zo doorheen.
En als die ouders dan eens niet in de buurt zijn?quote:Fantastisch als ze 112 kunnen bellen, maar daarvoor zouden ze ook wel een ouder voor bij kunnen roepen.
Slechte zaak. Je creëert dan een soort schijnveiligheid, een GSM mag nooit ouderlijk toezicht vervangen. En een groeiend aantal ouders is dit nu juist wel het geval.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 21:22 schreef Ixnay het volgende:
En als die ouders dan eens niet in de buurt zijn?
Dat die kan bellen? Dat je voor zo'n ding prepaid of abonnementsgeld moet betalen? Zo'n ding zelf zit wel vol nutteloze functies, maar daarom hoeft de gsm opzich niet kinderachtig te zijn.quote:Wat is er niet-kinderig aan een gsm?
Waar leer je meer van, een hut bouwen of mannetjes afschieten op de nintendo?? Lijkt me duidelijk. En als je een verrotte buurt hebt is dat natuurlijk erg klote, maar niet ieder 7 jarig jochie woont in een verrotte omgeving.quote:Waarom is buiten beter dan binnen?
Dan is zo'n gsm overbodigquote:Dat blijven ze gewoon doen.
We hebben het over 7 jarigen he... groep 2, groep 3. Die kunnen nog niet rekenen of leren pas rekenen. Maargoed er zijn altijd kinderen die er vroeg bij zijnquote:"2 centjes is leuker dan 1 centje dus ik pak die 2 centjes" Er zijn vast kinderen die zo denken, maar er zitten er genoeg tussen die bij zoiets echt wel kunnen nadenken.
Ja zo? Is de gedachten van de ouder bij het aanschaffen van een gsm voor zijn of haar 7 jarige kleuter dat het kind buurtwacht moet gaan spelen?quote:Om 112 te belen heb je geen beltegoed nodig.
Daar is al op gereageerdquote:En als die ouders dan eens niet in de buurt zijn?
Ik dacht al... 'Jij had buzzer???' Tot zover de schok op de zaterdagochtendquote:Op donderdag 23 juni 2005 10:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, mooi he zo'n forum?.
Ik was als kind ook al gek op speeltjes, en dat zijn mobieltjes toch gewoon tegenwoordig?
Ik had ook een walkie-talkie, en een buzzer (nee, niet die GC mod).....
Ben ik ook wel benieuwd naar, wat voor een kind nou de toegevoegde meerwaarde van een mobieltje is. Ik blijf het puur een hebbedingetje vinden, doe ze dan een gameboy of zo.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:40 schreef Wiehoe het volgende:
Nu vraag ik jou eens een paar positieve punten op te noemen.
Jij kunt gedachten lezenquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:09 schreef Grijpwijk het volgende:
Juist!!!!! Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de aanschaf van die lul-ijzers. En stimuleer maar dat ze lekker zoveel mogelijk moeten bellen en downloaden via dat ding, zodat ze maximaal veel geld kwijt zijn iedere maand....Want je wil nauurlijk lekker snel en hip zijn, overal bereikbaar zijn voor je vrienden (zelfs als je aan het neuken bent). En je wilt VOORAL niet naar je bankafschriften kijken....want: geld maakt niet gelukkig
Wat is er niet-kinderig aan bellen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:40 schreef Wiehoe het volgende:
Dat die kan bellen? Dat je voor zo'n ding prepaid of abonnementsgeld moet betalen? Zo'n ding zelf zit wel vol nutteloze functies, maar daarom hoeft de gsm opzich niet kinderachtig te zijn.
Ik denk dat je van Lego technic dan toch wel véél meer leert dan van hutten bouwen, ik studeer nu civiele constructies en als 7 jarig kind heb je echt niet de kennis om een hut te construeren je leert er niet echt van hoe je iets beter kunt bouwen, daarvoor kun je beter naar de scouting oid gaan.quote:Waar leer je meer van, een hut bouwen of mannetjes afschieten op de nintendo?? Lijkt me duidelijk. En als je een verrotte buurt hebt is dat natuurlijk erg klote, maar niet ieder 7 jarig jochie woont in een verrotte omgeving.
Ik kon voor groep 3 al rekenen ( + - * en / ) en lezen, maar dan geen hele ingewikkelde woorden met bijvoorbeeld een ë erin.quote:We hebben het over 7 jarigen he... groep 2, groep 3. Die kunnen nog niet rekenen of leren pas rekenen. Maargoed er zijn altijd kinderen die er vroeg bij zijn
Ze hoeven er geen aan te schaffen voor een kind. Als ze een nieuwe willen kopen kunnen ze de oude aan hun kind geven, niet om mee te bellen maar wel om mee gebeld te worden als de ouder zich zorgen maakt waar het kind is, of bijvoorbeeld 112 zoals ik eerder al zei.quote:Ja zo? Is de gedachten van de ouder bij het aanschaffen van een gsm voor zijn of haar 7 jarige kleuter dat het kind buurtwacht moet gaan spelen?
1. Ouder wil weten waar het kind uithangt, en kan zo het kind bereiken.quote:Nu vraag ik jou eens een paar positieve punten op te noemen.
Ik zeg ook niet dat een gsm het ouderlijk toezicht moet vervangen. Maar stel dat er eens een ouder niet bij is, je hebt je kind niet 24 uur per dag in het zicht...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Slechte zaak. Je creëert dan een soort schijnveiligheid, een GSM mag nooit ouderlijk toezicht vervangen. En een groeiend aantal ouders is dit nu juist wel het geval.
Er zijn ook mensen die voor het werk moeten bellen.quote:Wat is er niet-kinderig aan bellen?
Je hebt gelijk dat speelgoed als Lego technic enzo ook erg leerzaam is voor kinderen. Maar hutten bouwen was maar een voorbeeld. Maar wat dacht je van de natuur. En dan bedoel ik niet gelijk een heel natuurgebied, maar gewoon planten bijvoorbeeld, of spinnen. Wat dacht je dan van nieuwe vriendjes leren kennen?quote:Ik denk dat je van Lego technic dan toch wel véél meer leert dan van hutten bouwen, ik studeer nu civiele constructies en als 7 jarig kind heb je echt niet de kennis om een hut te construeren je leert er niet echt van hoe je iets beter kunt bouwen, daarvoor kun je beter naar de scouting oid gaan.
Trouwens op een nintendo kun je meer dan alleen mannetjes afschieten.
Dan was je er snel bij. Ik leerde namelijk in groep 4 pas * en / en moeilijkere sommen krijg je later pas. De basis van 6 + 8 en 5 - 3 leer je in groep 3 namelijk pas.quote:Ik kon voor groep 3 al rekenen ( + - * en / ) en lezen, maar dan geen hele ingewikkelde woorden met bijvoorbeeld een ë erin.
Deze punten komen een beetje op hetzelfde neer en ik vind gewoon dat je als ouder op je 7 jarige kind moet letten. En daar zal geen telefoon voor nodig hoeven te zijn.quote:Ze hoeven er geen aan te schaffen voor een kind. Als ze een nieuwe willen kopen kunnen ze de oude aan hun kind geven, niet om mee te bellen maar wel om mee gebeld te worden als de ouder zich zorgen maakt waar het kind is, of bijvoorbeeld 112 zoals ik eerder al zei.
[..]
1. Ouder wil weten waar het kind uithangt, en kan zo het kind bereiken.
2. Ouder wil weten of het kind thuis komt eten of bij een vriendje blijft eten.
3. Kind ziet een overval of inbraak, durft natuurlijk niks te doen en belt 112 of de ouders.
4. Kind is ontvoerd en zit bij een of andere vent in de kelder opgersloten en kan de ouders bellen. (Ik verzin maar wat)
5. Kind loopt van school naar huis en voelt zich ineens slecht en valt flauw of krijgt geen lucht meer.
6. etc. etc. etc.
Er zitten een paar zeldzame situaties tussen, ik weet het, maar je weet maar nooit, achteraf denk je dan, had ik hem maar een gsm meegegeven.
Je 6 voorbeelden erboven duiden op een chronisch gebrek aan ouderlijk toezicht. Mijn ouders wisten ook zonder GSM wel waar ik was, door afspraken te maken over plek en tijd. Mijn vriendjes hadden toen al een gewone telefoon. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als sociale controle hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 15:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat een gsm het ouderlijk toezicht moet vervangen. Maar stel dat er eens een ouder niet bij is, je hebt je kind niet 24 uur per dag in het zicht...
Ik bestrijd ook niet dat mobieltjes wel een toegevoegde waarde hebben voor volwassen.quote:Trouwens ik was een van die mensen die in 1998 een gsm had toen iedereen zei: "Wat een onzin die dingen" En precies die mensen die dat zeiden hebben nu allemaal een gsm.
Ik kan zelf best een week zonder dat ding, ik ben er niet afhankelijk van en zet hem ook wel eens een dag uit als ik er geen zin in heb, maar als je van huis bent is het altijd handig en dat zegt nu iedereen.
Tja, in dat geval is zo'n mobieltje wel weer handig dat je kind 112 kan bellenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 15:34 schreef Ixnay het volgende:
5. Kind loopt van school naar huis en voelt zich ineens slecht en valt flauw of krijgt geen lucht meer.
Alle jezus, dat uitgerekend JIJ begint over ABN. Als er één iemand hier is die geen zinnig woord uit z'n strot kan krijgen is het de gequote user wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:20 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
JiJ bEnt Dan ZEKEr Ook Oz;n BVreezag teringkkneus die geen normaal ABN meer kan uitkramen?
K'nexquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:52 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik altijd met K'nex
die goeie ouwe tijd![]()
Alsof een kind van 7 weet waar 112 voor staat.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Tja, in dat geval is zo'n mobieltje wel weer handig dat je kind 112 kan bellen![]()
Ixnay wist dat denk ik al voor ie in groep 3 zat (en in de VS leren ze kids al vrij snel "911").quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:33 schreef snijder het volgende:
[..]
Alsof een kind van 7 weet waar 112 voor staat.![]()
Ik spreek ook niet uit eigen ervaring, heb (nog) geen kinderen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Kan een kind van die leeftijd wel associeren? Bij nood, 112 bellen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Ixnay wist dat denk ik al voor ie in groep 3 zat (en in de VS leren ze kids al vrij snel "911").
BTW: Underlined part van mijn quote wel goed gelezen?![]()
Yep, kunnen ze wel. Ik heb wel mijn bedenkingen of een 7-jarige het begrip "nood" goed kan beoordelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:55 schreef snijder het volgende:
[..]
Ik spreek ook niet uit eigen ervaring, heb (nog) geen kinderen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Kan een kind van die leeftijd wel associeren? Bij nood, 112 bellen?
BTW: Natuurlijk![]()
Slechte implicatie.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:04 schreef Wiehoe het volgende:
Er zijn ook mensen die voor het werk moeten bellen.
Klopt ook wel, maar waar zit die natuur dan als je midden in een stedelijk gebied woont.quote:Je hebt gelijk dat speelgoed als Lego technic enzo ook erg leerzaam is voor kinderen. Maar hutten bouwen was maar een voorbeeld. Maar wat dacht je van de natuur. En dan bedoel ik niet gelijk een heel natuurgebied, maar gewoon planten bijvoorbeeld, of spinnen. Wat dacht je dan van nieuwe vriendjes leren kennen?
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er echt wel kinderen van 7 zijn die weten hoe ze met een gsm moeten omgaan.quote:Dan was je er snel bij. Ik leerde namelijk in groep 4 pas * en / en moeilijkere sommen krijg je later pas. De basis van 6 + 8 en 5 - 3 leer je in groep 3 namelijk pas.
Is ook niet nodig, maar voor de extra zekerheid. Het lijkt me namelijk niks als je kind niet thuiskomt en ergens vastzit in een put ofzo zonder dat iemand langskomt.quote:Deze punten komen een beetje op hetzelfde neer en ik vind gewoon dat je als ouder op je 7 jarige kind moet letten. En daar zal geen telefoon voor nodig hoeven te zijn.
Toen ik in groep 3 zat was dat nog 0611.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Ixnay wist dat denk ik al voor ie in groep 3 zat (en in de VS leren ze kids al vrij snel "911").
BTW: Underlined part van mijn quote wel goed gelezen?![]()
Daar dacht ik ook al aan toen ik het intypte, maar als hij weer bijkomt en zich te zwak voelt blablabla..quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Tja, in dat geval is zo'n mobieltje wel weer handig dat je kind 112 kan bellen![]()
Als kinderen over straat lopen heen en terug van school, vriendjes etc. zijn er echt niet altijd ouders bij hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:07 schreef r_one het volgende:
Je 6 voorbeelden erboven duiden op een chronisch gebrek aan ouderlijk toezicht. Mijn ouders wisten ook zonder GSM wel waar ik was, door afspraken te maken over plek en tijd. Mijn vriendjes hadden toen al een gewone telefoon. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als sociale controle hoor.
Als jij je kind een telefoon wilt geven moet je dat doenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Slechte implicatie.
Is hetzelfde als kinderen mogen niet ehm, voetballen, want er zijn ook mensen die voor hun werk voetballen.
Als er wel eens serieus gebeld wordt wil dat niet zeggen dat al het bellen in de wereld serieus is.
[..]
Klopt ook wel, maar waar zit die natuur dan als je midden in een stedelijk gebied woont.
En als kinderen buiten zijn gaan ze echt niet alle bloemen en planten etc. analyseren.
[..]
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er echt wel kinderen van 7 zijn die weten hoe ze met een gsm moeten omgaan.
[..]
Is ook niet nodig, maar voor de extra zekerheid. Het lijkt me namelijk niks als je kind niet thuiskomt en ergens vastzit in een put ofzo zonder dat iemand langskomt.
Je kunt het ook overdrijven. Kinderen van een jaar of 7 hoor je nl zelf in de gaten te houden. Een flinke schreeuw en ze zijn bereikbaarquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is alleen maar enorm handig en geeft toch een veiliger gevoel dat je kind altijd bereikbaar is.
Mobieltjes zijn geen speelgoedquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:40 schreef Henno het volgende:
Speelgoed verandert. Mijn tijd was Lego en Nintendo, dit is blijkbaar het speelgoed van nu. Voor die kinderen zijn mobiele telefoons heel normaal omdat ze geen tijd hebben gekend zonder die dingen. En er zal ooit weer wat nieuws voor in de plaats komen. Technologische vooruitgang heet dat.
Je gaat niet de hele dag achter je kind aanlopen. Zo'n kind speelt buiten in de buurt, komt een vriendje tegen, gaat er binnen spelen. En dan is het toch enorm handig dat je als ouder niet eerst 10 mensen moet opbellen om te vragen of je kind daar misschien is, maar direct het mobieltje kunt bellen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:41 schreef ChrisJX het volgende:
Kinderen van een jaar of 7 hoor je nl zelf in de gaten te houden. Een flinke schreeuw en ze zijn bereikbaar
Je kan toch afspreken dat je kind verteld waar die gaat spelen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je gaat niet de hele dag achter je kind aanlopen. Zo'n kind speelt buiten in de buurt, komt een vriendje tegen, gaat er binnen spelen. En dan is het toch enorm handig dat je als ouder niet eerst 10 mensen moet opbellen om te vragen of je kind daar misschien is, maar direct het mobieltje kunt bellen.
Overal en altijd bereikbaar zijn is gewoon een enorm handig iets. Dat kinderen te maken krijgen met deze technologische vooruitgang is nu eenmaal onvermijdelijk. En het is alleen nog maar handig ook.
Dat is niet allemaal nodig om iets speelgoed te mogen noemen. Een spelcomputer met bijbehorende games is relatief duur, kan doorgaans niet tegen viezigheid en is toch speelgoed.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:42 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Mobieltjes zijn geen speelgoedSpeelgoed is bedoeld om mee te spelen, hoort relatief goedkoop te zijn en het is niet erg als het vies wordt. Een mobiele telefoon voldoet niet aan deze eisen.
Een spelcomputer is een electrisch aparaat die je kan gebruiken om een videospel te spelen. Je speelt er niet mee, maar je speelt er een spelletjes op.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:50 schreef Henno het volgende:
[..]
Dat is niet allemaal nodig om iets speelgoed te mogen noemen. Een spelcomputer met bijbehorende games is relatief duur, kan doorgaans niet tegen viezigheid en is toch speelgoed.
Maar dat doen ze lang niet altijd, ook al vertel je het 100x.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:49 schreef Wiehoe het volgende:
Je kan toch afspreken dat je kind verteld waar die gaat spelen?
Sure, en alle verhalen van kinderen over kinderlokkers geloof jij meteen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als kinderen over straat lopen heen en terug van school, vriendjes etc. zijn er echt niet altijd ouders bij hoor.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het echt niet vreemd als er een kinderlokker oid rondloopt, laatst hoorde ik weer zo'n verhaal van een jongetje uit mijn straat over de basisschool waar ik vroeger zelf ook op gezeten heb.
Er lopen genoeg gekken rond en het is vreselijk naïef om te denken dat het in jouw buurt niet kan plaatsvinden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:07 schreef r_one het volgende:
Sure, en alle verhalen van kinderen over kinderlokkers geloof jij meteen?![]()
En in plaats van de oorzaak aan te pakken, los je dan de gevolgen maar op met een mobieltje.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar dat doen ze lang niet altijd, ook al vertel je het 100x.
Tuurlijk, in elke buurt, ook in mijn buurt. Maar ze zijn wel bekend in de buurt en weten dat ze in de gaten worden gehouden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er lopen genoeg gekken rond en het is vreselijk naïef om te denken dat het in jouw buurt niet kan plaatsvinden.
Het kind zelf wil het wel eens afweten ja, maar als ouder kan je ook vragen waar ze gaan spelen he. Daarnaast laat je een kind in de nabije buurt spelen dus is het kind snel gevonden als er iets is. Daarnaast weet je als ouder ook wel met wat voor vriendjes het kind graag speelt en wat ze zoal gedaan hebben op de dag.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar dat doen ze lang niet altijd, ook al vertel je het 100x.
Misschien dat ik het daarom van mijn moeder moest komen zeggen als ik bij iemand binnen ging spelenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Je gaat niet de hele dag achter je kind aanlopen. Zo'n kind speelt buiten in de buurt, komt een vriendje tegen, gaat er binnen spelen. En dan is het toch enorm handig dat je als ouder niet eerst 10 mensen moet opbellen om te vragen of je kind daar misschien is, maar direct het mobieltje kunt bellen.
Maar je sjouwt er dan ook niet mee rond. Met een mobiel wel.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:50 schreef Henno het volgende:
Dat is niet allemaal nodig om iets speelgoed te mogen noemen. Een spelcomputer met bijbehorende games is relatief duur, kan doorgaans niet tegen viezigheid en is toch speelgoed.
Daarom heet een mobiel ook mobiel.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Maar je sjouwt er dan ook niet mee rond. Met een mobiel wel.
Ik vind het niet zo verstandig om kinderen met een apparaat van 100 euro of meer rond te laten sjouwen. Waar moeten ze die laten? Als ik buitenspeelde of op school was had ik geen tas bij me. Dat had ik alleen op de middelbare school. Maar die gooi je neer, een mobiel laat je op je tafel liggen (dat gebeurde met sleutelbossen ook, dus met telefoons vast ook) enz, enz.quote:
Als je geen leven hebt, heb je ook geen mobiel nodig.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:37 schreef Razor_Junky het volgende:
[..]
Ik heb een baantje, verdien zat en geef m'n geld voornamelijk uit aan casemodding troep. Ik vind het alleen zonde om van mijn geld een mobiel te kopen en elke maand weer geld te moeten betalen.
Wat denk je dan van die teddyberen met een ingebouwde GSM.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Slechte zaak. Je creëert dan een soort schijnveiligheid, een GSM mag nooit ouderlijk toezicht vervangen. En een groeiend aantal ouders is dit nu juist wel het geval.
Verkeerde been uit bed gestaptquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:31 schreef HuHu het volgende:
[..]
Je hebt geen mobieltje omdat je ouders hem niet willen betalen![]()
Pauper, zoek een baan, ga werken, maak jezelf nuttig en KOOP een mobiel. Helemaal zelf, alleen naar de winkel en hem betalen met je zelf verdiende centjes. 't Blijft natuurlijk eng, zo'n verkoper, maar het lukt je vast wel. Je bent tenslotte al 17 en dus een grote jongen.
Of strikt je moeder nog steeds je veters?
Tang op een varken. Voetbal is in beginsel een spelletje.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Slechte implicatie.
Is hetzelfde als kinderen mogen niet ehm, voetballen, want er zijn ook mensen die voor hun werk voetballen.
Als er wel eens serieus gebeld wordt wil dat niet zeggen dat al het bellen in de wereld serieus is.
Natuur in de stad? bv een grasveldje, struiken, een eventueel parkje, een vijver of sloot, die zijn in elke stad hoe dicht bevolkt ook wel te vinden en het is toch echt natuur. Kinderen hoor je hoe minimaal ook met de natuur te leren leven en respect voor de natuur bij te brengen, ook al is het alleen maar eendjes voeren en bloemen bekijken.quote:[..]
Klopt ook wel, maar waar zit die natuur dan als je midden in een stedelijk gebied woont.
En als kinderen buiten zijn gaan ze echt niet alle bloemen en planten etc. analyseren.
Er zullen vast kinderen van 7 zijn die met een GSM kunnen omgaan, maar ik vind de noodzaak daarvoor ontbreken. Behalve dat er gewoon verwacht mag worden dat de ouder op zijn kind let, als ouder is dat nou eenmaal je verantwoordelijkheid om op je kinderen te letten en als je dat niet wilt moet je maar zorgen dat je geen ouder wordt, is de kans ook levensgroot aanwezig dat de mobiel ergens op een speelplaats oid blijft liggen, om maar niet te spreken van overvallen om een mobiele telefoon van kinderen, die je op deze manier in de hand werkt, je brengt je kind dus feitelijk indirect in gevaar om een traumatische ervaring, of erger, op te doen.quote:[..]
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er echt wel kinderen van 7 zijn die weten hoe ze met een gsm moeten omgaan.
Dan moet je zorgen dat je kind niet ongezien in die put kan vallen, dus je zult op moeten letten. Ik ben het er mee eens dat er wel erg veel mensen zijn die hun kinderen op zeer jonge leeftijd al aan hun lot overlaten en op die manrier hun kindereen onnodig in gevaar brengen, denk maar aan het oversteken van een weg, zonder ouderlijk toezicht, denk je dat een kind zelf uitkijkt? Als je dat denkt of daarop durft te vertrouwen ben je erg naief en onverantwoordelijk voor je kinderen.quote:[..]
Is ook niet nodig, maar voor de extra zekerheid. Het lijkt me namelijk niks als je kind niet thuiskomt en ergens vastzit in een put ofzo zonder dat iemand langskomt.
Krijg je daar een harde plasser van?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |