Ik heb begrafenissen meegemaakt die door een vrouw werden geleid (Overigens ook in gereformeerde kringen). Het zal langzamerhand ook wel steeds meer naar een gemiddelde toegaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Die meneer van mijn gesprek zei dat het mannengebeuren ook nog wel voort komt uit geschiedenis en dat er ook bepaalde kringen zijn waar het ook niet bespreekbaar is dat een vrouw het zou doen (bijvoorbeeld de gereformeerde kringen etc. ).
Maar ook dat zal idd langzaamaan wat verschuiven gok ik.
Bedankt voor je aanbod maar ik zit op dit moment in een traject mbv een jobcoach en het tijdsbestek is wat kort enzo.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:07 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij is de uitvaart van mijn oma door een vrouw gedaan en zover ik me herinner vond ik haar fantastisch. Ik zal het eens navragen bij mijn ouders. Heb je anders belangstelling om eens met haar contact op te nemen? Horen hoe een vrouw over het vak denkt.
Wel heel goed dat ze het vragen en ik vind het ook wel heel goed dat ze het daar niet heel rigoreus verbieden. Niet bij dit soort emoties... Sprak de nog-maar-net-gestopte ex-roker in mij.quote:De functie eisen zijn:
- MBO/HBO werk- en denkniveau
- STIVU diploma
- accuraat
- communicatieve vaardigheden
- stressbestendig
- representatief
- inlevingsvermogen
- in bezit van auto en rijbewijs B
- empathisch vermogen
- geen bezwaar hebben tegen het roken van de gasten tijdens bijeenkomsten in de aula
Die heb ik op de site zien staan ja. Ik ben van midden-Limburg, en ik heb gemerkt dat het een stuk moeilijker is om wat te vinden. Voor jou succes, hopelijk komt er een gesprek uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:08 schreef Kleintje het volgende:
Koningin... ik ben aan het wachten op de reactie op mijn sollicitatiebrief.
Wel kreeg ik via de mail de vraag of ik i.p.v. Alkmaar eventueel ook interesse had in Amsterdam. In Alkmaar zochten ze voor 2 functies iemand en voor Amsterdam voor 3 functies.
Dus eigenlijk verwacht ik hier wel een gesprek. Anders had ik nooit zo laat nog mijn brief in hoeven sturen en hadden ze me vast niet uit zichzelf voor nog 3 functies op de kaart gezet.
Dela heeft de uitvaarten van mijn ouders gedaan en dat was precies zoals wij dat wilden. We waren er érg tevreden over. Waren gewoon gezellige lui die gezellig mee gingen naar de kroeg na de uitvaart.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet dat het inmiddels een half jaar later is, maar ik wilde even zeggen dat ik exact dezelfde ervaring met Dela heb en dat begrafenissen bij kleine uitvaartondernemingen veel persoonlijker en warmer waren. Dela was kil, afstandelijk en voelde heel erg zakelijk aan. Vreselijk vond ik die begrafenis(ging om de Dela vlak bij Arnhem)
quote:Op maandag 6 februari 2006 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
(overhobbels rijden en dat je het dan hoort bonken in die kist of zo)
quote:Op maandag 6 februari 2006 10:57 schreef moussy het volgende:dat valt reuze mee hoor, gewoon stutten met handdoeken en rolletjes wc-papier
, M. heeft iig niet geklapperd toen hij bij ons in de auto stond
![]()
Ja ik denk het wel. Morgen heb ik weer een gesprek met mijn jobcoach en dan ga ik eens vragen wat nu de beste stappen zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:00 schreef Koningin het volgende:
In ieder geval succes!! Ga je nog een open sollicitatie naar Yarden sturen?
Ja, de kist zit met een soort van sjorbanden aan de handvaten vast.quote:ik neem trouwens aan dat de overledene en de kist goed vast zitten in de bus
Oh, op die manier.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:32 schreef Kleintje het volgende:
Nee, heb verteld dat ik interesse in het uitvaartwezen heb. En dat ik binnen zo'n organisatie graag eens wil kijken of ik er pas en of ik mezelf er zou kunnen ontplooien en ontwikkelen.
Zal zo even kijken of ik de brief nog heb om er stukjes uit hier te plaatsen.
Welke site bedoel je precies Brighteyes?quote:Op maandag 6 februari 2006 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Er stond ook op die site een verhaal van iemand die zei dat hij graag de bus gebruikt zou hebben als die er al was in de tijd dat zijn vrouw overleed. Hij vond het heel ontprettig van haar gescheiden te worden tijdens het vervoer.
En dat is natuurlijk met de rest van de familie ook. Hier kan je met een groot deel bij elkaar zitten. Is op zich natuurlijk wel heel prettig.
Ja, ze is uiteindelijk gistermorgen overleden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
Shit... Gecondoleerd Koningin... Is dat dezelfde mevrouw als uit het stoppen met roken topic?
tsjaquote:Op donderdag 2 maart 2006 09:12 schreef Kleintje het volgende:
Vind het doodeng..
quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet niet of het al ter sprake is geweest, maar in Opzij heeft een artikel over vrouwelijke uitvaartbegeleiders gestaan. Ik zag het toevallig laatst toen ik bij de pizzaria wat tijdschriften doorbladerde (en dan zeggen ze dat die Italianen macho zijn!)
Heb het artikel stiekem uitgescheurd.Zal het opsturen naar Be
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Oh! Goed dat je deze een schop geeft, ik wilde je nog tippen nav een tip die ik kreeg. In de Opzij die nu in de winkels ligt staat een heel artikel over een begrafenisonderneming.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Lief van je!
[..]
Maar ik wil het eigenlijk nog wel een keertje lezen, dus ik ontvang het graag!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |