Bij Michael in Rotterdam zijn er 9 uitvaartleiders, waarvan 3 vrouw en 6 man.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:49 schreef Brighteyes het volgende:
...
Oh ja... het is een mannenwereld.
Ik weet dat het inmiddels een half jaar later is, maar ik wilde even zeggen dat ik exact dezelfde ervaring met Dela heb en dat begrafenissen bij kleine uitvaartondernemingen veel persoonlijker en warmer waren. Dela was kil, afstandelijk en voelde heel erg zakelijk aan. Vreselijk vond ik die begrafenisquote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:03 schreef flugeltje het volgende:
Met Monuta heb ik geen ervaringen, wel met Dela toen mijn schoonzusje overleed... Dat was geen succes moet ik zeggen. Was niet echt persoonlijk, beetje afstandelijk zelfs. Alsof het voor de betreffende persoon écht alleen een baan was en niet een roeping. Ik heb het meeste zelf geregeld en naar haar gedelegeerd zeg maar...
Bij het overlijden van mijn vader hadden we een hele kleine uitvaartonderneming en dat verliep prima. Veel persoonlijke aandacht en warmte. Alsof ze het gewoon écht erg vond.
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij Monuta is, maar Dela komt er bij mij écht niet in....
Volgens mij is de uitvaart van mijn oma door een vrouw gedaan en zover ik me herinner vond ik haar fantastisch. Ik zal het eens navragen bij mijn ouders. Heb je anders belangstelling om eens met haar contact op te nemen? Horen hoe een vrouw over het vak denkt.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Die meneer van mijn gesprek zei dat het mannengebeuren ook nog wel voort komt uit geschiedenis en dat er ook bepaalde kringen zijn waar het ook niet bespreekbaar is dat een vrouw het zou doen (bijvoorbeeld de gereformeerde kringen etc. ).
Maar ook dat zal idd langzaamaan wat verschuiven gok ik.
Ik heb begrafenissen meegemaakt die door een vrouw werden geleid (Overigens ook in gereformeerde kringen). Het zal langzamerhand ook wel steeds meer naar een gemiddelde toegaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Die meneer van mijn gesprek zei dat het mannengebeuren ook nog wel voort komt uit geschiedenis en dat er ook bepaalde kringen zijn waar het ook niet bespreekbaar is dat een vrouw het zou doen (bijvoorbeeld de gereformeerde kringen etc. ).
Maar ook dat zal idd langzaamaan wat verschuiven gok ik.
Bedankt voor je aanbod maar ik zit op dit moment in een traject mbv een jobcoach en het tijdsbestek is wat kort enzo.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:07 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij is de uitvaart van mijn oma door een vrouw gedaan en zover ik me herinner vond ik haar fantastisch. Ik zal het eens navragen bij mijn ouders. Heb je anders belangstelling om eens met haar contact op te nemen? Horen hoe een vrouw over het vak denkt.
Wel heel goed dat ze het vragen en ik vind het ook wel heel goed dat ze het daar niet heel rigoreus verbieden. Niet bij dit soort emoties... Sprak de nog-maar-net-gestopte ex-roker in mij.quote:De functie eisen zijn:
- MBO/HBO werk- en denkniveau
- STIVU diploma
- accuraat
- communicatieve vaardigheden
- stressbestendig
- representatief
- inlevingsvermogen
- in bezit van auto en rijbewijs B
- empathisch vermogen
- geen bezwaar hebben tegen het roken van de gasten tijdens bijeenkomsten in de aula
Die heb ik op de site zien staan ja. Ik ben van midden-Limburg, en ik heb gemerkt dat het een stuk moeilijker is om wat te vinden. Voor jou succes, hopelijk komt er een gesprek uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:08 schreef Kleintje het volgende:
Koningin... ik ben aan het wachten op de reactie op mijn sollicitatiebrief.
Wel kreeg ik via de mail de vraag of ik i.p.v. Alkmaar eventueel ook interesse had in Amsterdam. In Alkmaar zochten ze voor 2 functies iemand en voor Amsterdam voor 3 functies.
Dus eigenlijk verwacht ik hier wel een gesprek. Anders had ik nooit zo laat nog mijn brief in hoeven sturen en hadden ze me vast niet uit zichzelf voor nog 3 functies op de kaart gezet.
Dela heeft de uitvaarten van mijn ouders gedaan en dat was precies zoals wij dat wilden. We waren er érg tevreden over. Waren gewoon gezellige lui die gezellig mee gingen naar de kroeg na de uitvaart.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet dat het inmiddels een half jaar later is, maar ik wilde even zeggen dat ik exact dezelfde ervaring met Dela heb en dat begrafenissen bij kleine uitvaartondernemingen veel persoonlijker en warmer waren. Dela was kil, afstandelijk en voelde heel erg zakelijk aan. Vreselijk vond ik die begrafenis(ging om de Dela vlak bij Arnhem)
quote:Op maandag 6 februari 2006 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
(overhobbels rijden en dat je het dan hoort bonken in die kist of zo)
quote:Op maandag 6 februari 2006 10:57 schreef moussy het volgende:dat valt reuze mee hoor, gewoon stutten met handdoeken en rolletjes wc-papier
, M. heeft iig niet geklapperd toen hij bij ons in de auto stond
![]()
Ja ik denk het wel. Morgen heb ik weer een gesprek met mijn jobcoach en dan ga ik eens vragen wat nu de beste stappen zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:00 schreef Koningin het volgende:
In ieder geval succes!! Ga je nog een open sollicitatie naar Yarden sturen?
Ja, de kist zit met een soort van sjorbanden aan de handvaten vast.quote:ik neem trouwens aan dat de overledene en de kist goed vast zitten in de bus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |