ik had mijn linker hand een beetje in de buurt (echt waar niet aangeraakt!!quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:08 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Hoe heb je dit geprobeerd? Enkel met de ged8te of stimuleerde je de plakbandrol ook met de hand ernaast?
Sssst! Niet zo kritisch! Natuurlijk lukt het dan niet, de gedachte-energie kan niet door glas. Ofzo. Duh.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:50 schreef EggsTC het volgende:
Zet er is een glazen stolp overheen, of een glas, lukt het dan ook?
Dat is een fabeltje...quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:53 schreef DonGorgon het volgende:
Men gebruikt maar een kleine hoeveelheid van de hersenen (10 - 15%).
Ik neem deze beweringen niet zo nauw. Ligt er tevens aan op de manier hoe het gebruikt wordt denk ik. De electrische lading en bloed stromen zo ie zo al door elk deel van de hersenen, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat deel dan ook daadwerkelijk gebruikt in het dagelijks leven..quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:19 schreef TheDon1985 het volgende:
'Vraag: De mens gebruikt zeventig procent van de hersenen. Waar?
Antwoord: Niet waar. Door recente onderzoeken is gebleken dat 100 procent van de hersenen wordt gebruikt. Vroeger werd verteld dat dit slechts 10 procent was. Dit fabeltje werd gebruikt als argument voor het bestaan van buitenzintuiglijke gaven. Die gaven zouden in de overige 90 procent zitten. Inmiddels is duidelijk dat de gedeeltes die niet gebruikt zouden worden in de hersenen, zouden afsterven. '
Bron: http://www.avrogezondheid.nl
Jawel. Alleen niet tegelijkertijd. Zoals je ook nooit tegelijkertijd al je spieren gebruikt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:24 schreef DonGorgon het volgende:
Ik neem deze beweringen niet zo nauw. Ligt er tevens aan op de manier hoe het gebruikt wordt denk ik. De electrische lading en bloed stromen zo ie zo al door elk deel van de hersenen, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat deel dan ook daadwerkelijk gebruikt in het dagelijks leven..
Ik ben bang dat het toch echt waar isquote:Op donderdag 23 juni 2005 10:24 schreef DonGorgon het volgende:
Ik neem deze beweringen niet zo nauw.
Tis meer een verzamelnaam ergensquote:Op donderdag 23 juni 2005 10:46 schreef nokwanda het volgende:
Maar wat is dan een zesde zintuig?
Omdat het vaak als raar en eng wordt gezien krijg je dan ook te maken met allerlei mentale blokkades. Dat lijkt me nou het lastigste om vanaf te komen. Die dingen zijn vaak diep ingesleten door jarenlange onbewuste en bewuste conditionering. Ik denk dat veel mensen er daarom ook niet eens opkomen om hun mogelijkheden te benutten.quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:48 schreef Enyalius het volgende:
er is niet echt iets zoals een 6e zintuig. het is meer het versterken van je huidige zintuigen.
omdat je kunt voelen betekend nog niet dat je alles kunt voelen.
een leerproces waar ik nu midden in zit.
Als kind had ik wel een gave die vrij expliciet aanwezig was. Maar die is in de loop der jaren weggeconditioneerd door de omgeving. Na mijn 8ste was het verdwenen. Ik miste het ook niet want zoiets gaat geleidelijk.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:01 schreef Enyalius het volgende:
even trug komen op wat je eerde zei nokwanda.
alles wat als paranormaal ervaren wordt is meestal iets met energie. energie en magie zijn 2 namen voor hetzelfde beestje. zoals de wetenschap ook al weet zijn er vele soorten van energie.
de "psionishe energie" is dat wat in je hersenen bewegen en verzamelen. dit is een energie die iedereen standaard bezit en kan beoefenen.
daarnaast is er "levens energie". dit heb je nodig om te leven. logisch. en als je moe bent na een intensieve workout heb je aardig wat van die energie verbruikt en moet je rusten om het weer aan te vullen. als je die levens energie gaat gebruiken bij het maken van energie ballen (psi balls) e.d. raad ik je dit af. in tegenstelling tot een intensieve workout weten de meeste mensen niet wanneer ze moeten stoppen. gaan ze zichzelf letsel toebrengen en enorme vermoeidheden creeren.
er zijn nog een lading andere energien van buitenaf die mensen kunnen benutten. niet iedereen kan elke energie bron benutten. maar een paar, licht er aan hoe hun ziel is en welke bronnen die ziel aankan.
hetzelfde is met gaves. door de beperkingen van je ziel kun je niet ongelimiteerd veel gaves ontwikkelen en bezitten. als je er teveel hebt kan je fysieke lichaam er aan onderdoor gaan. elk mens wordt geboren met een handjevol gaves die hij/zij standaard kan gebruiken en trainen. 1x in de zoveel tijd krijg je er nieuwe bij als je er klaar voor bent. dus sommige mensen kunnen een bepaalde gave inderdaad "makkelijker" gebruiken omdat ze het gewoon bezitten terwijl een ander dat niet heeft. en ze kunnen al verder in hun ontwikkeling zijn aangezien het over meerdere levens uitgespreid is. en niet iedere ziel is even oud.
je komt inderdaad veel mentale blokkades tegen die je moet overwinnen. maatschappelijke conditionering en religeuze indoctrinatie zijn de meest belangrijke. maar je hebt ook innerlijke blokkades die je zelf hebt opgebouwd in de jaren.
het is zeer moeilijk. ik zit nu ook in een fase om 1 van die blokkades te overwinnen. het is moeilijk, maar de beloningen zijn het altijd waard. of je krijgt een nieuwe gave of je krijgt nieuwe inzichten die de meeste mensen niet hebben.
dat weet ik niet precies, maar het heeft wel met je gedachten te maken.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:01 schreef Ondergrond het volgende:
Heb zelf ook kleine ervaringen gehad in TK, zelf ook uitgevoerd (Psiwheel, psiballs).
Ik geloof er zeker in, de theorie erachter weet ik niet precies, maar wel heb ik een vraag die ik me heel lang afvraag.
Als het overbrengen van energie 'op een ander niveau dan het fysieke' gebeurt, waarom is een papiertje op een punaise bewegen dan gemakkelijker dan een auto een meter optillen? Heeft het dan opeens wel weer met het fysieke (massa) te maken?
Of ligt het aan de mens, dat wij vanaf onze geboorte al zoeits hebben van 'een auto is daar te zwaar' voor.. ?
Je bent er dus wel van overtuigd dat het kan, als je zelf maar genoeg energie op kan wekken?quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:10 schreef Mirage het volgende:
[..]
Gegarandeert dat veel mensen dan opeens een auto omhoog kunnen tillen.
Ik ben er zowieso van overtuigd.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:13 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Je bent er dus wel van overtuigd dat het kan, als je zelf maar genoeg energie op kan wekken?
Zit jouw familie op fok! dan???quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:37 schreef ImTheBase het volgende:
Overigens ben ik hier al langerdit is een kloon .... Ik wil gewoon niet dat iemand die ik ken dit leest (lees: familie oid)
Wat een belediging voor adrenaline. En nou reageer ik niet meer, jullie ook niet op mij, blijf maar lekker in je eigen wereldje denken dat je auto's op kunt tillen. Daag.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:10 schreef Mirage het volgende:
dat weet ik niet precies, maar het heeft wel met je gedachten te maken.
(gedachtenkracht)
In extreme situaties denk je niet meer, dan doe je.
Stel je voor dat je kind onder een auto ligt.
Gegarandeerd dat veel mensen dan opeens een auto omhoog kunnen tillen.
quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat een belediging voor adrenaline. En nou reageer ik niet meer, jullie ook niet op mij, blijf maar lekker in je eigen wereldje denken dat je auto's op kunt tillen. Daag.
en dan nu een vervelende smileypostquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat een belediging voor adrenaline. En nou reageer ik niet meer, jullie ook niet op mij, blijf maar lekker in je eigen wereldje denken dat je auto's op kunt tillen. Daag.
Knip die tenen eens af? Maar op zich is de opmerking hieronder wel een goede trouwens. Ik ga het gewoon een keer proberen met en zonder glasquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:23 schreef Rasing het volgende:
[..]
Er een grote glazen stolp overheen zetten, zodat je de luchtstromen nog verder elimineert.
Het is niet dat ik het niet geloof, maar feit blijft dat de warmte die van je lijf afkomt ook het een en ander kan doen, want hitte stijgt enzoquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:59 schreef Ondergrond het volgende:
Voor de mensen die dit niet geloven.
Op psipog.net is genoeg Telekinese fimpjes te kijken, inclusief glazen stolp.
zoals deze bedoel jequote:Op donderdag 23 juni 2005 14:59 schreef Ondergrond het volgende:
Voor de mensen die dit niet geloven.
Op psipog.net is genoeg Telekinese fimpjes te kijken, inclusief glazen stolp.
Ik had zulke posts al verwachtquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:06 schreef kree het volgende:
[..]
zoals deze bedoel je
http://www.creative-styn.com/float01.wmv
dit lijkt mij dan gewoon weer een magnetisch stukje metaal.
Magneetje onder de tafel en je hebt precies het effect wat je ziet op het filmpje.
en dit:
http://www.psipog.net/media/ni-telekinesis-000.jpg
geloof ik helemaal geen bal van, sorry
Heb je daar een filmpje van? Ik geloof je nietquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:28 schreef Choices het volgende:
zucht. Wat snappen mensen het toch allemaal weer zo goed. iedereen weet gelukkig wat de mens kan, verkennen is gelukkig dan ook niet meer nodig.. De wereld is mooi, want iedereen begrijpt het allemaal zo goed. o o .. zo fijn.
Iedereen heeft toch een mate van statische elektriciteit of spanningsveld om zich heen? Dat reageert idd met het gas in de TL buis en licht (zwak) op.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:45 schreef ImTheBase het volgende:
In een TL-buis zit ene soort gas (toch?) dar oplicht door stroom, en je geeft misschien wat spanning af of dus energie?
Wat dacht je van: Telekinese-is-nog-niet-zo-sterk-in-het-begin-en-om-goed-te-oefenen-moet-een-voorwerp-weinig-weerstand-hebben ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Telekinese is onzin, mensen die anders beweren houden zichzelf voor de gek en falen altijd wanneer de omstandigheden goed gecontroleerd worden.
Je al 'ns afgevraagd waarom zo'n psi-wheel eigenlijk op de punt van een naald zou moeten staan ? Misschien omdat er dan door altijd aanwezige luchtwervelingen (ook onder een glazen stolp) altijd wel een beweging waar te nemen is ? Probeer het ding maar 'ns een minuut of tien NIET te laten bewegen dan praten we verder.
Onder een glazen stolp zijn dus echt geen luchtwervelingen, tenminste, op een vlakke ondergrond. En het is dus onzin? heb jij het al een keer gedaan? Ik nog niet dus ik zou niet weten of het onzin is.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Telekinese is onzin, mensen die anders beweren houden zichzelf voor de gek en falen altijd wanneer de omstandigheden goed gecontroleerd worden.
Je al 'ns afgevraagd waarom zo'n psi-wheel eigenlijk op de punt van een naald zou moeten staan ? Misschien omdat er dan door altijd aanwezige luchtwervelingen (ook onder een glazen stolp) altijd wel een beweging waar te nemen is ? Probeer het ding maar 'ns een minuut of tien NIET te laten bewegen dan praten we verder.
Lucht is een gas, en wervelt dus altijd en overal.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:01 schreef jogy het volgende:
Onder een glazen stolp zijn dus echt geen luchtwervelingen, tenminste, op een vlakke ondergrond. En het is dus onzin? heb jij het al een keer gedaan? Ik nog niet dus ik zou niet weten of het onzin is.
Met zo'n instelling, kun je idd prberen tot je een ons weegt, maar zul je het nooit kunnenquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Lucht is een gas, en wervelt dus altijd en overal.
En ja ik heb al dit soort dingen jaren geleden ook geprobeerd. T'is allemaal onzin, maar probeer het gerust uit, hopelijk leer je er in elk geval van hoe makkelijk het is jezelf voor de gek te houden.
Tja..... omdat het jou niet lukt wil dat nog niet zeggen dat het een ander niet lukt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
En ja ik heb al dit soort dingen jaren geleden ook geprobeerd. T'is allemaal onzin, maar probeer het gerust uit, hopelijk leer je er in elk geval van hoe makkelijk het is jezelf voor de gek te houden.
Goeie verwoordingquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Tja..... omdat het jou niet lukt wil dat nog niet zeggen dat het een ander niet lukt.
De kracht van geloof kan sterk zijn.
Ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd dus het zou voor mij persoonlijk ook wel onzin kunnen blijken te zijn maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan geloven dat het een ander wel lukt.
ik wil je hartelijk bedanken voor jou inzet in het overtuigen van je medemens, van iets wat sommige van de mensen die je probeert te overtuigen zelf al onbetwistbaar bewijs hebben gezien. Door eigen kunnen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |