abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28137910
Heey allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben hier gekomen omdat ik een vraagje had..

Ik ben sinds een dag telekinese aan het oefenen met behulp van een Psi Wheel..
Ik kan de psi wheel draaien en heb dit opgenomen, je kan het hier hosting by http://www.psibron.nl zien

Wat vinden jullie hiervan? En zijn jullie zelf ook geïnteresseerd?

Mvg Tim
pi_28139582
Iemand? Kan iemand het ook? Heeft iemand ervaring?

Kom op mensen
pi_28139802
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:09 schreef ImTheBase het volgende:
Iemand? Kan iemand het ook? Heeft iemand ervaring?

Kom op mensen
het downloaden duurt even én ik ben onder tussen eten aan het maken
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:21:11 #4
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_28139879
mischien zit je wel te blazen~!

maar t schijnt dus wel te kunnen...
ik heb wel es gehoord dat je moet beginnen met oefenen op een watje...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_28139928
Iemand zei dat ook al Maar toen heb ik het voor de webcam laten zien en toen geloofde hij het wel

Nee ik zit serieus niet te blazen, ik houd zelfs mijn adem volledig in soms om mezelf te checken of ik het niet onbewust doe

Van dat watje heb ik nog nooit gehoord dat je daarop kon oefenen
pi_28139971
Hoewel ik het erg interessant vind sta ik nou niet meteen te jubelen.

Als ik jou een dergelijk filmpje zou laten zien.. zou een ventilator dan nie het 1e zijn waar jij aan denkt ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28140029
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:24 schreef Mirage het volgende:
Hoewel ik het erg interessant vind sta ik nou niet meteen te jubelen.

Als ik jou een dergelijk filmpje zou laten zien.. zou een ventilator dan nie het 1e zijn waar jij aan denkt ?
Ik heb hier een ventilator naast me staan, maar probeer het zelfs eens, pak een punaise en leg daar een klein horizontaal en verticaal gevouwd blaadje op, zet dan je ventilator op zijn laagste stand.. Wat gebeurd er? .. ..

Juist Hij vliegt er lekker hard vanaf
Zelfs als je het blaadje zacht aanraakt heb je al grote kans dat hij er direct afvalt
Maar ik zit hier serieus geen grappen te maken hoor Ik begrijp wel dat jullie mij misschien niet vertrouwen, maar dat moeten jullie zelf weten
pi_28140057
de eerste halve minuut gaat goed, daar na niet meer. maar ik vind telekinese niet zo moeilijk, met een beetje concentratie kan iedereen het.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_28140081
Inderdaad, iedereen kan het, ik had het een vriendin van mij in 10 minuten geleerd

Maar in het begin draaid hij goed inderdaad, later wiebelt hij een beetje doordat ik een goede houding met mijn vingers zoek en op het laatste gaat hij aardig hard en dan valt hij
pi_28140120
Apart. Wist niet dat zoiets mogelijk was.
pi_28140194
Gaaf. Ik heb wel een vraag; wat is jouw theorie erachter? Hoe kan het?

O ja dan nog een vraag, kun jij het op elk moment van de dag, op elke plaats, zolang je dat psi-wheel en dat papiertje hebt?

En kun je misschien een filmpje maken waarop je het geheel van grotere afstand opneemt, bijvoorbeeld met open mond zodat je zeker niet blaast, etc.?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28140222
hmz....

Ik zal het eens proberen . Zijn er nog dingen waar je rekening mee dient te houden?
pi_28140241
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:34 schreef JohnDDD het volgende:
Gaaf. Ik heb wel een vraag; wat is jouw theorie erachter? Hoe kan het?

O ja dan nog een vraag, kun jij het op elk moment van de dag, op elke plaats, zolang je dat psi-wheel en dat papiertje hebt?

En kun je misschien een filmpje maken waarop je het geheel van grotere afstand opneemt, bijvoorbeeld met open mond zodat je zeker niet blaast, etc.?
Ik kan het zover ik weet overal, ik ga het morgen op andere plekken proberen dan thuis, maar ik heb het snachts gedaan, vandaag de dag door dus

Ik moet ff kijken of ik zo'n filmpje kan maken, heb maar een webcam... (nogal korte kabel )
pi_28140273
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:35 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Ik kan het zover ik weet overal, ik ga het morgen op andere plekken proberen dan thuis, maar ik heb het snachts gedaan, vandaag de dag door dus

Ik moet ff kijken of ik zo'n filmpje kan maken, heb maar een webcam... (nogal korte kabel )
Misschien kun je em ergens opzetten en dan het bureau een stuk verschuiven, of het ergens anders doen, etc.?
pi_28140287
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:35 schreef TheDon1985 het volgende:
hmz....

Ik zal het eens proberen . Zijn er nog dingen waar je rekening mee dient te houden?
Nou je kan bijvoorbeeld dit soort dingen doen:
* Zorgen voor geen tocht of wind
* Je adem inhouden om jezelf te checken of je niet blaast
Dat soort simpele dingen

Oh ja nog @ JohnDDD:
Ik weet niet wat mijn theorie is, het kan gewoon, ik heb het geprobeerd en het blijkt dus (in my opinion) dat het kan

Er zijn wel theorieën voor (Kwamtum theorie enzo)
pi_28140305
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Misschien kun je em ergens opzetten en dan het bureau een stuk verschuiven, of het ergens anders doen, etc.?
IK zal eens kijken, anders voeg ik je ff op msn toe
(als je even je msn adres wilt geven )
pi_28140371
ehm
nee die kan ik hier zo niet geven
ik blijf dit topic wel gewoon checken en als je nou een nog beter filmpje hebt dan kun je het hier posten en dan kunnen we het sowieso allemaal zien
pi_28140390
Oke, ik zal eens kijken straks of morgen (school is bijna afgelopen, erg druk dus nu de laatste dagen )
pi_28140472
geweldig
pi_28140536
Dit heb ik jaren geleden ook gedaan. Het ging me ook snel vervelen en grotere dingen lukte niet zo. Heb er daarna niks meer mee gedaan. Ik heb in die tijd ook af en toe met psi-balls geëxperimenteerd.
pi_28140573
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:47 schreef Lynx666 het volgende:
Dit heb ik jaren geleden ook gedaan. Het ging me ook snel vervelen en grotere dingen lukte niet zo. Heb er daarna niks meer mee gedaan. Ik heb in die tijd ook af en toe met psi-balls geëxperimenteerd.
Psi Balls heb ik een tijdje geleden ook geoefend
pi_28140618
Ik heb op de middelbare school uit verveling wel een aantal keer een pen op de achterkant gezet, en die dan door intense concentratie om laten vallen. Dit deed ik trouwens zonder de handen te gebruiken. Echter, toen een medeleerlinge dit per ongeluk in de gaten kreeg, werd ze nogal overstuur, dus vertelde ik haar maar dat ik de tafel kleine stootjes met mijn knie gaf... Dit was echter niet het geval.

Ik denk trouwens niet, dat ik dat nog kan. Ik heb geen idee hoe het allemaal in elkaar steekt, maar je moet volgens mij ook een soort naïeve overtuiging hebben, dát het kan. Als je onderbewust twijfelt, of je bent het onderwijl aan het analyseren, lukt het volgens mij niet meer.
Konečne je vsetko tak, ako má byť.
pi_28140710
Inderdaad, als je bezig bent en je ziet het ineens bewegen moet je vooral niet denken: Wat gebeurd er nu? DOORZETTEN

Want dan mislukt het
pi_28140756
Nee, denken in smileys is inderdaad funest voor het effect.
pi_28140805
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:55 schreef Vahlto_II het volgende:
Nee, denken in smileys is inderdaad funest voor het effect.
Maar welke manier gebruikte jij toen precies? Gewoon intense concentratie zoals je al zei of dacht je ook ergens aan oid?
pi_28140868
Het is gelukt en behoorlijk goed! Bij mij draaide het ding een stuk sneller toen ik m'n handpalmen gebruikte i.p.v. vingers.
pi_28140910
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:58 schreef TheDon1985 het volgende:
Het is gelukt en behoorlijk goed! Bij mij draaide het ding een stuk sneller toen ik m'n handpalmen gebruikte i.p.v. vingers.
Je kan het dus inderdaad snel leren
pi_28140935
Als ik het me goed herinner, dacht ik heel geconcentreerd aan de richting waarin ik die pen wilde laten vallen, en dan ging ik mijzelf bijna voor de gek houden dat de pen al die richting op aan het vallen was. Ik zag dus in gedachten een soort slingerbeweging, die de pen om liet vallen. En dan dacht ik heel geconcentreerd iets als: "dus hij móet nu wel vallen".

Dit is maar een slecht geformuleerde recontructie van iets, waar ik trouwens jaren niet meer over nagedacht heb. Maar treffender kan ik het nu niet verwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vahlto op 22-06-2005 19:04:43 (Stijlfout.) ]
pi_28140960
Oke Bedankt
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:08:37 #30
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_28141130
Dit kan je ook voelen wanneer je rustig op de bank zit, ontspannen sfeer, ff geen tv, je 2 handen langzaam naar elkaar toebrengt. Voel je op een gegeven moment een bepaalde weerstand tussen je handen. Alsof er iets is wat je handen tegenhoud om door te gaan...
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_28141391
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:08 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Dit kan je ook voelen wanneer je rustig op de bank zit, ontspannen sfeer, ff geen tv, je 2 handen langzaam naar elkaar toebrengt. Voel je op een gegeven moment een bepaalde weerstand tussen je handen. Alsof er iets is wat je handen tegenhoud om door te gaan...
Dat is dus een Psi Ball
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:22:43 #32
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28141525
nee dat is het begin van een energie bal, namelijk het energie verzamelen. daarna moet je het nog vormen. ook wel psi ball genoemd.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:23:42 #33
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_28141567
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:37 schreef ImTheBase het volgende:
Nou je kan bijvoorbeeld dit soort dingen doen:
* Zorgen voor geen tocht of wind
* Je adem inhouden om jezelf te checken of je niet blaast
Dat soort simpele dingen
Er een grote glazen stolp overheen zetten, zodat je de luchtstromen nog verder elimineert.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_28141579
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:22 schreef Enyalius het volgende:
nee dat is het begin van een energie bal, namelijk het energie verzamelen. daarna moet je het nog vormen. ook wel psi ball genoemd.
Inderdaad. Je moet eerst de energie samen laten komen voor je het kan "kneden" tot een bal (of wat dan ook).
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:38:16 #35
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_28141995
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:18 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Dat is dus een Psi Ball
Ik heb het geleerd als de buitenrand van m'n aura
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_28142106
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:38 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Ik heb het geleerd als de buitenrand van m'n aura
Hmm leg uit
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:06:26 #37
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_28142702
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:42 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Hmm leg uit
Je aura bevind zich helemaal om jou heen. De meesten hebben em nog nooit gezien, sommige weten/kennen de naam, anderen weten em te vinden. Is een vrij simpele manier om de grens van je aura te vinden, zit tenslotte ook om je handen heen. Wanneer je deze naar elkaar toebrengt, voel je op een bepaalde afstand, een weerstand. Dat is de grens waarvan de aura van je 2 handen tegenelkaar 'gedrukt' worden. Wanneer je door'duwt', voel je dat de weerstand daarna weg is. Dat is het punt dat je aura in elkaar overvloeit. Kan gezien worden als 2 zeepbellen die 1 worden wanneer je er 2 tegen elkaar aandrukt
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_28142758
Ah oke, van de aura wist ik al, maar het is wel een speciale manier om het zo te zien
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:12:17 #39
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_28142882
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:08 schreef ImTheBase het volgende:
Ah oke, van de aura wist ik al, maar het is wel een speciale manier om het zo te zien
Ja, ok, 'zien' moet je dan ook niet te letterlijk nemen, want telekinese kan je ook niet direct zien...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_28142926
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:12 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Ja, ok, 'zien' moet je dan ook niet te letterlijk nemen, want telekinese kan je ook niet direct zien...
Ik bedoelde van de manier hoe je ertegenaan kijkt
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:18:03 #41
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_28143032
tvp
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:20:32 #42
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_28143113
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:18 schreef Angeliquetje het volgende:
tvp
[offtopic]
[going 2 n00b mode]

wtf betekend dat? heb het al zovaak gezien

No offence btw Angeliquetje

[ Bericht 6% gewijzigd door Whizkid_RaiLmAn op 22-06-2005 20:22:25 (-edit-) ]
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_28143186
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:20 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

[offtopic]
[going 2 n00b mode]

wtf betekend dat? heb het al zovaak gezien
Terug vind post

Als je iets post, vind je het desbetreffende topic terug in je "My Active Topics"
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:25:21 #44
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_28143271
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:22 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Terug vind post

Als je iets post, vind je het desbetreffende topic terug in je "My Active Topics"
Respect
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_28144475
het is alweer een paar jaar geleden maar toen zat ik dus wat te lezen over telekinese dat het echt mogelijk is enzo. ik geloofde er niet zo veel van maar bouwde toch maar zo'n pinwheel ding en dat begon meteen te draaien terwijl ik nog niks probeerde te doen. vandaar dat ik het bijna meteen niet meer geloofde.
toen pakte ik zo'n soort van plakbandrollertje waar dan spul op zit waar je leidingen mee dicht (rood met wit, misschien ken je het wel)
en die leg ik dus op zn zijkant voor me neer (zodat ie kan rollen) en dat beweegt natuurlijk niet zomaar. en die stond daar ook wel even stil. Ik even later proberen wat uit te halen, kijken of ik m een centimeter vooruit krijg. ik hield het misschien een minuut of 2 vol en toen ineens *pats* dat ding schiet zomaar een halve meter weg! ik schrok me toen natuurlijk de t****g
ben toen meteen nog een keer gaan proberen, maar diezelfde dag is het me niet meer gelukt.
als ik het me goed herinner is het me een dag of wat later wel nog 1 keer gelukt maar toen schrok ik weer zó. echt ongeloofelijk maar je verwacht het ook helemaal niet. iig niet zo hard.
later was ik dat plakbandrollertje kwijt en heb ik het eigenlijk ook nooit meer geprobeerd.
interessant...
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:08:24 #46
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_28144582
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:04 schreef geejeej het volgende:
het is alweer een paar jaar geleden maar toen zat ik dus wat te lezen over telekinese dat het echt mogelijk is enzo. ik geloofde er niet zo veel van maar bouwde toch maar zo'n pinwheel ding en dat begon meteen te draaien terwijl ik nog niks probeerde te doen. vandaar dat ik het bijna meteen niet meer geloofde.
toen pakte ik zo'n soort van plakbandrollertje waar dan spul op zit waar je leidingen mee dicht (rood met wit, misschien ken je het wel)
en die leg ik dus op zn zijkant voor me neer (zodat ie kan rollen) en dat beweegt natuurlijk niet zomaar. en die stond daar ook wel even stil. Ik even later proberen wat uit te halen, kijken of ik m een centimeter vooruit krijg. ik hield het misschien een minuut of 2 vol en toen ineens *pats* dat ding schiet zomaar een halve meter weg! ik schrok me toen natuurlijk de t****g
ben toen meteen nog een keer gaan proberen, maar diezelfde dag is het me niet meer gelukt.
als ik het me goed herinner is het me een dag of wat later wel nog 1 keer gelukt maar toen schrok ik weer zó. echt ongeloofelijk maar je verwacht het ook helemaal niet. iig niet zo hard.
later was ik dat plakbandrollertje kwijt en heb ik het eigenlijk ook nooit meer geprobeerd.
Hoe heb je dit geprobeerd? Enkel met de ged8te of stimuleerde je de plakbandrol ook met de hand ernaast?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:23:02 #47
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28145013
een beginnend persoon heeft inderdaad een dag of 2 nodig om weer op hun energie op peil te krijgen voor ze het weer kunnen doen. kan langer zijn, verschilt per persoon. naarmate je het vaker doet en oefent kun je het vaker en krachtiger uitvoeren
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_28146637
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:23 schreef Enyalius het volgende:
een beginnend persoon heeft inderdaad een dag of 2 nodig om weer op hun energie op peil te krijgen voor ze het weer kunnen doen. kan langer zijn, verschilt per persoon. naarmate je het vaker doet en oefent kun je het vaker en krachtiger uitvoeren
Zo te horen heb je er wle wat ervaring mee
pi_28147922
Zet er is een glazen stolp overheen, of een glas, lukt het dan ook?
Lambo of Rekt
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:04:56 #50
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28148406
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:14 schreef ImTheBase het volgende:

[..]

Zo te horen heb je er wle wat ervaring mee
ik zit de hele dag uit me neus te eten. is ook een leuke activiteit.
maar serieus ik doe dit soort dingen inderdaad al een aantal jaren...sinds mijn 8e al geloof ik

heb aardig wat dingen op paranormaal gebied uitgeprobeerd en mee geexperimenteerd

Een object rondom dat geval te zetten zou het resultaat niet moeten beinvloeden van een geoefend individu. de energien die gebruikt worden vinden plaats op een andere laag van werkelijkheid waar fysieke objecten anders werken...je kunt er letterlijk door heen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Enyalius op 22-06-2005 23:11:46 ]
pi_28149331
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:08 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Hoe heb je dit geprobeerd? Enkel met de ged8te of stimuleerde je de plakbandrol ook met de hand ernaast?
ik had mijn linker hand een beetje in de buurt (echt waar niet aangeraakt!! ) aan de achterkant zeg maar en toen ging ie met redelijke vaart naar rechts.

trouwens op de middelbare school hadden we ooit een keer een proefje met natuurkunde waarbij je zo'n glazen ding heb met iets van aluminium erin wat kan ronddraaien (soort pinwheel) en als je daar met een lamp op schijnt dan gaat ie ook ronddraaien (als ik het me goed herinner), dus met een vissenkom over een pinwheel heen geloof ik denk ik niet echt
interessant...
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:28:47 #52
41051 Rasing
pi_28154437
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:50 schreef EggsTC het volgende:
Zet er is een glazen stolp overheen, of een glas, lukt het dan ook?
Sssst! Niet zo kritisch! Natuurlijk lukt het dan niet, de gedachte-energie kan niet door glas. Ofzo. Duh.
pi_28154925
te·le·ki·ne·se (de ~ (v.), ~n/~s)
1 het verschijnsel van de beweging of verplaatsing van voorwerpen zonder aanraking door een persoon, d.m.v. een onbekende werking => psychokinese

psy·cho·ki·ne·se (de ~ (v.))
1 de beweging van voorwerpen op paranormale wijze => telekinese

Of het mogelijk is? Ja.
Of iedereen het kan? Ja.
Waarom doen ze het dan niet? Onwetendheid, vinden het ongeloofwaardig of hebben geen interesse
Geef een goede reden waarom het wel kan? Men gebruikt maar een kleine hoeveelheid van de hersenen (10 - 15%). Wanneer men bepaalde delen ook gaat gebruiken, komen er paranormale eigenschappen naar buiten. Vroeger kon men het ook (lang niet allemaal), maar die mensen werden op de brandstapel vastgebonden (heksen, ja) en verbrand.

Tip? Ja. Train je hersenen en laat de electro binnen je hersenen een ander weg kiezen zodat het andere delen van je hersenen 'triggered'. Je zult versteld staan, wat je allemaal kunt met de eigen hersenen. (ooit deze zin ergens in een boek gelezen?; "de mens is geschapen naar God zijn evenbeeld" o.i.d.)
pi_28155432
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:53 schreef DonGorgon het volgende:
Men gebruikt maar een kleine hoeveelheid van de hersenen (10 - 15%).
Dat is een fabeltje...
pi_28155533
'Vraag: De mens gebruikt zeventig procent van de hersenen. Waar?

Antwoord: Niet waar. Door recente onderzoeken is gebleken dat 100 procent van de hersenen wordt gebruikt. Vroeger werd verteld dat dit slechts 10 procent was. Dit fabeltje werd gebruikt als argument voor het bestaan van buitenzintuiglijke gaven. Die gaven zouden in de overige 90 procent zitten. Inmiddels is duidelijk dat de gedeeltes die niet gebruikt zouden worden in de hersenen, zouden afsterven. '

Bron: http://www.avrogezondheid.nl
pi_28155655
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:19 schreef TheDon1985 het volgende:
'Vraag: De mens gebruikt zeventig procent van de hersenen. Waar?

Antwoord: Niet waar. Door recente onderzoeken is gebleken dat 100 procent van de hersenen wordt gebruikt. Vroeger werd verteld dat dit slechts 10 procent was. Dit fabeltje werd gebruikt als argument voor het bestaan van buitenzintuiglijke gaven. Die gaven zouden in de overige 90 procent zitten. Inmiddels is duidelijk dat de gedeeltes die niet gebruikt zouden worden in de hersenen, zouden afsterven. '

Bron: http://www.avrogezondheid.nl
Ik neem deze beweringen niet zo nauw. Ligt er tevens aan op de manier hoe het gebruikt wordt denk ik. De electrische lading en bloed stromen zo ie zo al door elk deel van de hersenen, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat deel dan ook daadwerkelijk gebruikt in het dagelijks leven..
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:28:08 #57
41051 Rasing
pi_28155738
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:24 schreef DonGorgon het volgende:
Ik neem deze beweringen niet zo nauw. Ligt er tevens aan op de manier hoe het gebruikt wordt denk ik. De electrische lading en bloed stromen zo ie zo al door elk deel van de hersenen, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat deel dan ook daadwerkelijk gebruikt in het dagelijks leven..
Jawel. Alleen niet tegelijkertijd. Zoals je ook nooit tegelijkertijd al je spieren gebruikt.
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:41:45 #58
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28156091
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:24 schreef DonGorgon het volgende:
Ik neem deze beweringen niet zo nauw.
Ik ben bang dat het toch echt waar is Overigens wil dat niks zeggen over het wel dan niet bestaan van een zesde zintuig.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:44:03 #59
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28156148
zoals alle spieren worden ook je hersens 100% gebruikt, maar niet ten alle tijde. ook het begrip gebruiken is subjectief. de manier waarop de wetenschap het bedoelt is dat er elektronen en neuronen bewegen bij elke gedachte en elke intentie om een spier in je lichaam aan te sturen.

ze nemen niet in rekening het feit dat je die energie die je hersenen produceren ook kan verhogen en voor andere doeleinden kunt gebruiken. je hebt veel energie nodig, maar als je oefent kun je inderdaad objecten laten bewegen, hoe groter het object hoe meer training je nodig hebt. het is mij 1x gelukt om een lampje te laten branden voor een paar seconde puur door gedachte.

het laten bewegen van een licht object zoals een wattenstaafje is niet zo moeilijk, maar probeer eens een stoel...dat kost enorm veel training en discipline. maar iedereen kan het als ze het proberen en blijven oefenen. de weg is niet voor iedereen even gemakkelijk, iedereen heeft zijn eigen leer ppatroon.

bij psionische gaven gebruik je de energien die je in je hersenen rond bewegen. die kan iedereen zelf trainen. maar deze gaven moet je wel voorzichtig mee zijn. als je telepathy begint te ontwikkelen moet je erg voorzichtig zijn dat je niet mensen bewust gaat manipuleren. niet gunstig voor je karma en de negatieve effecten die je ervan gaat ervaren.
pi_28156219
Maar wat is dan een zesde zintuig?
kan het niet zo zijn dat alles wat als paranormaal wordt beschouwd gewoon manieren van energiegebruik of je hersenen zijn. Mischien net even een andere verbinding. Misschien zijne r wel stofjes die ervor zorgen dat de een dat makkelijker kan dan de ander. Ik heb daar niet echt verstand van maar ik kan het me zo voorstellen.

Ik blijf denken dat vooral dingen als telekinese latent in iedereen aanwezig zijn en getraind kunnen worden. Heb het zelf nog niet gedaan (luiheid, denk ik).
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')