abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28344382
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:56 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Het systeem werkt wel, dus hou maar op.
Nopez, de criminaliteit wordt er veel en veel harder door, dat is evident.
pi_28344414
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:55 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Een simpele winkeldiefstal is wel degelijk gewoon een misdrijf. Kosten voor de middenstand belopen jaarlijks miljarden, enerzijds aan beveiligingsmaatregelen, anderzijds aan gestolen spullen, die door geen enkele verzekering worden vergoed, en dan nog aan winkeliers die er regelrecht aan failliet gaan. Merkwaardig dat winkeldieven er zo gemakkelijk mee wegkomen. Diefstal met geweld is zelfs een zwaar misdrijf. Als een winkeldief een winkelier mishandelt houdt de winkelier daar een levenslang trauma aan over. Van mij mag zo'n hufter inderdaad meer dan keihard worden afgestraft.
De meeste winkeldiefstallen worden gepleegd door kinderen van rond de 15, junks en oude dametjes van boven de 60.
pi_28344435
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Nopez, de criminaliteit wordt er veel en veel harder door, dat is evident.
Bullshit, daar is geen enkel bewijs voor, het is een veronderstelling die jij hier maar weer eventjes als absolute waarheid presenteert.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_28344542
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:09 schreef SCH het volgende:

[..]

De meeste winkeldiefstallen worden gepleegd door kinderen van rond de 15, junks en oude dametjes van boven de 60.
Kinderen van rond de 15 zullen meestal geen geweld gebruiken, evenals oude dametjes, blijft over de groep junks, inderdaad levensgevaarlijk niets ontziend tuig, dat volgens mij inderdaad onder beroerde omstandigheden in een donker hok opgesloten hoort te zitten.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28344556
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:10 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Bullshit, daar is geen enkel bewijs voor, het is een veronderstelling die jij hier maar weer eventjes als absolute waarheid presenteert.
Hallo, dat is een gegeven. Voor jouw aannames zijn echt geen bewijs.
pi_28344577
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:13 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Kinderen van rond de 15 zullen meestal geen geweld gebruiken, evenals oude dametjes, blijft over de groep junks, inderdaad levensgevaarlijk niets ontziend tuig, dat volgens mij inderdaad onder beroerde omstandigheden in een donker hok opgesloten hoort te zitten.
Wat ben je toch een creep
pi_28344912
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo, dat is een gegeven. Voor jouw aannames zijn echt geen bewijs.
Het is jij die aannames als vaststaande feiten presenteert....................
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28345012
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:23 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Het is jij die aannames als vaststaande feiten presenteert....................
Nee hoor - het is uitgebreid vastgesteld dat een 3 strikes systeem tot hardere criminaliteit leidt.
pi_28345102
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor - het is uitgebreid vastgesteld dat een 3 strikes systeem tot hardere criminaliteit leidt.
Bron?
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28345219
Kijk hier maar eens:
http://www.singstat.gov.sg/ssn/feat/4Q94/feat.html
Harde straffen helpen wel degelijk.

Ook interessant:
http://www.disastercenter.com/crime/nycrime.htm
En je ziet na een verharding van de vervolging van misdadigers een halvering. Harde straffen helpen wel degelijk.

En ook aardig om te zien:
http://www.geocities.com/law4u2003/
Harde straffen helpen wel degelijk.

[ Bericht 29% gewijzigd door speedfreak1 op 29-06-2005 17:43:04 ]
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:39:12 #111
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28345426
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:13 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Kinderen van rond de 15 zullen meestal geen geweld gebruiken
Woon je in een villawijk ofzo?

De trend is juist dat criminele jeugd op jongere leeftijd beginnen en geweldadiger te werk gaan.

En wijzen naar Singapore lijkt me niet zinnig: ik ben namelijk wel blij met een democratie. Ik denk zelf dat we het eerder moeten zoeken in een combinatie van 'hard' / repressief en 'soft' preventie. Voorkomen is beter dan genezen, maar als het dan toch gebeurd mag er best hard worden opgetreden, vooral bij recidive.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28347416
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Woon je in een villawijk ofzo?
In een heel gewone buurt met een zeer gemengde bevolking, waar sinds hard optreden door de politie overlast en criminaliteit spectaculair is gedaald.
quote:
De trend is juist dat criminele jeugd op jongere leeftijd beginnen en geweldadiger te werk gaan.
Dat soort criminele jeugd houdt zich met andere zaken bezig dan het jatten van een rolletje drop.
quote:
En wijzen naar Singapore lijkt me niet zinnig: ik ben namelijk wel blij met een democratie. Ik denk zelf dat we het eerder moeten zoeken in een combinatie van 'hard' / repressief en 'soft' preventie. Voorkomen is beter dan genezen, maar als het dan toch gebeurd mag er best hard worden opgetreden, vooral bij recidive.
Singapore is ook democratisch:
quote:
chief of state: President Sellapan Rama (S. R.) NATHAN (since 1 September 1999)
head of government: Prime Minister LEE Hsien Loong (since 12 August 2004); Senior Minister GOH Chok Tong (since 12 August 2004); Minister Mentor LEE Kuan Yew (since 12 August 2004); Deputy Prime Ministers Shunmugan JAYAKUMAR (since 12 August 2004) and Tony TAN Keng Yam (since 1 August 1995)
cabinet: Cabinet appointed by the president, responsible to Parliament
elections: president elected by popular vote for a six-year term; election last held 28 August 1999 (next to be held by August 2005); following legislative elections, the leader of the majority party or the leader of a majority coalition is usually appointed prime minister by the president; deputy prime ministers appointed by the president
election results: Sellapan Rama (S. R.) NATHAN elected president unopposed
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/sn.html
En dus juist erg geschikt om te vergelijken. Harde straffen werken wel degelijk.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28347617
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:29 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Bron?
Waar is jouw bron dat het wel werkt, mijn beste? Ik heb jou nu al een aantal malen hierom gevraagd maar dan worden ineens de doelpalen verschoven en wordt Singapore aangevoerd wat geen democratie is maar een politiestaat waar op homofilie levenslange gevangenisstraf staat.

Da's jouw ideaal blijkbaar...maar goed, da's offtopic, kom nu eens met bewijzen over 3 strikes en niet met Singapore of zero tolerance want dat heeft niets met Wilders te maken of stop met loze beweringen.\

PS: http://www.singapore-window.org/sw03/030916sj.htm
quote:
What you don’t know about Singapore

Allow me to give you a little bit of the reality of the state of democracy in Singapore. We still have the Internal Security Act (ISA) which allows the Government to arbitrarily arrest citizens and detain them without trial. We had many oppositionists, trade union leaders, journalists and activists imprisoned under the ISA for opposing the ruling PAP. The longest-serving prisoner is Mr Chia Thye Poh who was detained for 23 years without ever given a trial.

All newspapers, TV and radio stations are owned and run by the Government.

Even the foreign press has come under control when it was sued repeatedly or had their circulation curtailed by the Singapore Government.

And as for the labour movement we have one umbrella trade union called the National Trades Union Congress, which is headed by a cabinet minister.

And if all this does not ensure total control by the ruling party, there is the judiciary. I am sure you have heard how Governments leaders continue to take opposition members to court in financially-debilitating lawsuits.

Francis Seow, Singapore’s former solicitor-general now living in exile in the US, said: “Supremely confident in the reliability of his judiciary, the prime minister Lee Kuan Yew uses the courts as a legal weapon to intimidate, bankrupt or cripple the political opposition, and ventilate his political agenda. He has distinguished himself in numerous legal suits against dissidents and detractors for alleged defamation in Singapore courts, and has won them all. The idea that he could possibly lose is so fanciful that it could be dismissed out of mind. Which judge would be so reckless or foolhardy to award a decision against him?”

Australian Queen's Counsel, Frank Galbally, who observed a trial involving student leader Tan Wah Piow, reported: “In Australia, the case would be laughed out of court...the evidence and procedure...would have aborted any trial in Australia...The three accused persons did not get a fair trial... In my opinion, it is just a political trial.”

The New York City Bar Association, after a fact-finding mission to Singapore led by the late Robert B. McKay, then dean of the New York University Law School, observed: “What emerges...is a government that has been willing to decimate the rule of law for the benefit of its political interests. Lawyers have been cowed to passivity, judges are kept on a short leash, and the law has been manipulated so that gaping holes exist in the system of restraints on government action toward the individual.”

Amnesty International wrote: “Civil defamation suits are being misused by the Executive to intimidate and deter those Singaporeans holding dissenting views…In fact the government's resort to civil defamation suits to intimidate and deter those Singaporeans seeking to dissenting views may well have a more subtle and insidious effect than the ISA, in that such suits are not so likely to provoke domestic and international protest.”

The International Commission for Jurists observed that defamation lawsuits have “done little to overcome the courts' reputation as improperly compliant to the interests of the country's ruling People's Action Party (PAP).”

Then you have all this talk about Singapore being open and transparent. Mr Lee Kuan Yew chairs the Government of Singapore Investment Corporation, or GIC, which takes all of the country's financial reserves and invests it all over the world. The organisation does not give an account of these investments. His son, Lee Hsien Loong , is the prime-minister-to-be, the chairman of the Monetary Authority of Singapore and also the finance minister. His wife, Lee Kuan Yew's daughter-in-law, controls one of the biggest groups of companies controlled by the Government. Lee Kuan Yew's second son is in charge of the biggest government-run corporation, Singapore Telecom.

The lock-down is complete when you consider that the gathering of five or more persons for political purposes is considered illegal assembly and that the Government outlaws public rallies and protests.

Voting for autocracy

But the PAP insists that it is democratic because it conducts elections once every four to five years. We had elections in 2001 during which voters were told that the Government was giving them shares and that they could convert these shares into money. The trick was that these shares could be cashed in the day before voting. In Thailand, Cambodia, Philippines, and so on votes are bought with sandals, rice, and oil. In Singapore the commodity is different but the corruption reeks just as foul.

In the elections in 1997, the PAP announced that if the voters did not vote for its candidates, their housing estates and apartments which are all government-owned, would not be refurbished and would eventually turn into slums.

We have no independent electoral commission. The campaign period is limited to nine days and the boundaries, after some very creative redrawing, is announced the day before elections are called.

Even then the government is already thinking ahead. It is going to introduce at the next elections electronic voting. I don't have to tell you how much that opens up the elections to fraud and manipulation.

All this means that however adverse government policy affects Singaporeans there’s not a thing that we can do about it. There is absolutely no way that we can hold the Government accountable, no way that we can affect the decision-making process.
Democratie a la speedfreak....

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2005 19:04:04 ]
pi_28348187
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar is jouw bron dat het wel werkt, mijn beste? Ik heb jou nu al een aantal malen hierom gevraagd maar dan worden ineens de doelpalen verschoven en wordt Singapore aangevoerd wat geen democratie is maar een politiestaat waar op homofilie levenslange gevangenisstraf staat.
Maar in de praktijk nooit wordt opgelegd. Verder, ga die linkjes nu eens na. En inderdaad heb je nog steeds geen ondersteunende bron gegeven dat het bewezen is dat hardere straffen ook leiden tot hardere en meer criminaliteit. Ik heb daarentegen jullie clubje voorzien met een zeer uitgebreide bron over straf en misdaad in Singapore, waaruit zonneklaar blijkt dat een hard strafsysteem leidt tot een lage criminaliteit. Verder, maar dan moet je wel de moeite nemen om de CIA-facts sheet door te lezen, die ik heel wat betrouwbaarder acht dan een volkomen niet geverifieerde bron die een kritisch artikel doorspekt met eigen meningen geeft, blijkt Singapore gewoon een parlementaire democratie en een rechtsstaat. Waar Amnesty natuurlijk niet blij mee is, maar dat zijn ze nooit, criminelen zijn in hun ogen een soort onaantastbare heiligen, is dat Singapore criminele drugshandelaars gewoon ophangt. Maar jij weet het natuurlijk allemaal beter, want je hebt een sterk gekleurd artikeltje opgedoken..........................
quote:
Da's jouw ideaal blijkbaar...maar goed, da's offtopic, kom nu eens met bewijzen over 3 strikes en niet met Singapore of zero tolerance want dat heeft niets met Wilders te maken of stop met loze beweringen.\
Hè, verdomd, je bewering ligt in duigen........................... Jij doet loze beweringen, want ik heb van jouw hand slechts waargenomen dat je bijzonder ongefundeerde beweringen doet, die je werkelijk nergens onderbouwt.

[ Bericht 17% gewijzigd door speedfreak1 op 29-06-2005 19:25:14 ]
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28350640
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:18 schreef speedfreak1 het volgende:

Hè, verdomd, je bewering ligt in duigen........................... Jij doet loze beweringen, want ik heb van jouw hand slechts waargenomen dat je bijzonder ongefundeerde beweringen doet, die je werkelijk nergens onderbouwt.
En nog steeds geen onderbouwing voor jouw stellige beweringen over 3 strikes, dhr Wilders noemt Singapore noch de Singaporese houding tov criminaliteit noch geeft hij aan te streven naar een dergelijk systeem, kortom, wat heeft Singapore met 3 strikes te maken en waar is jouw onderbouwing dat het uberhaupt werkt

Het antwoord zal ongetwijfeld niet door jou gegeven worden, zoals gewoonlijk.
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:47:56 #116
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28351080
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:01 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Het is geen wetmatigheid, het is een veronderstelling die nog nooit bewezen is, simpelweg doordat het niet valt aan te tonen wat zich onder de schedeldakjes der criminelen afspeelt. Het is een gedachte die voortbouwt op het goede dat in ieder mens zou zitten. Neem het voorbeeld Singapore, daar wordt nog wat meedogenlozer gestraft, gevolg is een veilige drugsvrije stad, die brandschoon is. Hoge straffen werken dus wel. Maar die wetmatigheid is aan jou natuurlijk niet besteed.
Dude, je moet echt wanhopig zoeken naar voorbeelden he... Kom je wel eens buiten onze landgrenzen of ben jij zo'n www-held die al z'n kennis van het netje plukt...

Brazilie: Nou niet echt een land waar je Nederland mee kunt vergelijken. Niet qua samenleving, niet qua economie, niet qua politiek stelsel... Gewoon niet...

Singapore: Volgens mij ben jij een kereltje die prat gaat op z'n vrijheid. Dan moet je Singapore dus niet eens in je mond nemen, want vrijheid is een tamelijk relatief begrip daar. Het betekend dat je dus in het keurslijf van de regering leeft, op straffe van nogal lange verblijven in de altijd comfortabele gevangenissen aldaar. Voorbeeldje van de heerlijke wetgeving in Singapore...
quote:
Singapore Penal code 377 states that "Whosoever voluntarily has carnal intercourse against the order of nature with any man, woman or animal, shall be punished with imprisonment for life, or with imprisonment for a term which may extend to 10 years, and shall also be liable to a fine." The term 'unnatural sex' has for many years been interpreted to mean sodomy and oral sex.
Als dit is waar jij met ons landje naar toe wilt, en dus indirect SCH levenslang veroordeeld, dan begrijp ik waarom jij op Wilders stemt....

* D1 schud moedeloos zijn hooft en mompelt iets over klok en klepel...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_28351514
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:47 schreef D1 het volgende:

[..]

Singapore: Volgens mij ben jij een kereltje die prat gaat op z'n vrijheid. Dan moet je Singapore dus niet eens in je mond nemen, want vrijheid is een tamelijk relatief begrip daar. Het betekend dat je dus in het keurslijf van de regering leeft, op straffe van nogal lange verblijven in de altijd comfortabele gevangenissen aldaar. Voorbeeldje van de heerlijke wetgeving in Singapore...
Hij reageerde op Tijger_M die zei
quote:
Hogere straffen leiden niet tot afschrikking
Dus Speedfreak gaf een voorbeeld waaruit bleek dat het wel zo is.
Dat staat los van z'n ideeen over wat een gepaste strafmaat is etc.

Tijger_M snapt nog steeds niet waarom Speedfreak over Singapore begon
quote:
Als dit is waar jij met ons landje naar toe wilt, en dus indirect SCH levenslang veroordeeld, dan begrijp ik waarom jij op Wilders stemt....
Dat slaat natuurlijk weer nergens op.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jace op 30-06-2005 02:35:54 ]
pi_28351980
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 02:27 schreef Jace het volgende:

Tijger_M snapt nog steeds niet waarom Speedfreak over Singapore begon
Inderdaad omdat meneer speedfreak alleen reageert op een klein gedeelte en de vraag over een punt wat in Wilders' programma staat blijft negeren. Nogmaals, zero tolerance komt niet voor in Wilders' 'programma', noch refereert hij aan Singapore op enige wijze.

Maar goed, politie stad staat Singapore ten spijt:

http://www.norml.org/index.cfm?Group_ID=3938

http://www.is.wayne.edu/s(...)ss_of_Punishment.htm

En dat zijn slechts 2 voorbeelden waar tegenover speedfreak Singapore inbrengt waar je levenslang krijgt als je homosexueel bent maar dat zal wel weer een verzinsel van Amnesty of zo zijn in speedfreak' wereldje.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2005 08:41:05 ]
pi_28352027
Het gaat er bij het uitdelen van hogere straffen om dat de straf in overeenkomst moet zijn met de daad.
Neem nu het geval van Savannah. Kindje van 3 mishandeld en vermoord, straf 3 jaar.
Iemand die de belasting oplicht krijgt een hogere straf.

Het gaat er om dat de straf zo moet zijn dat je het uit je hoofd laat een misdaad te plegen.
Stel je hebt zo'n hekel aan iemand dat je hem wil vermoorden, 3 of 4 jaar heb je er dan wel voor over. Maar 15 of 20 is andere koek.

Ons strafsysteem mag gerust iets strenger.
Bushokjes schilderen nadat je een geweldadige roofoverval hebt gepleegd is naruurlijk gestoord.
Maar als de daders jong genoeg zijn gebeurd dit wel.
Verkeerd signaal.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_28352152
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:47 schreef RM-rf het volgende:

een sterke munt heeft niet enkel voordelen, maar ook nadelen, bijvoorbeeld doordat het investeringen voorkomt en het 'opotten' van geld kan veroorzaken.

het belangrijkste voordeel van een zwakke munt is de versteviging van de export-positie, jouw producten en arbeidskosten worden automatisch snel kleiner dan die van andere landen en dus stijgt je export ...
Mijn bedrijf leeft van de Import.
Een sterke euro en zwakke dollar levert een aanwijsbare omzetstijging op.
Voor de installatie van die grotere omzet moet dan vervolgens weer meer uren (bij de klant) gemaakt worden, en dat levert dan weer meer winst op.

WIJ zouden in ieder geval niet blij worden van een zwakke munt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')