abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28132771

Zelfs al zou Wilders in 2007 de grootste partij worden, dan nog lijkt het me onmogelijk om de gulden weer in te voeren, of uit de EU te stappen. Maakt Wilders zich met deze punten niet ontzettend belachelijk? Wat is het nut van dit soort uitspraken als je weet dat ze toch niet uit te voeren zijn?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:18:43 #2
122805 user-x
the insignificant other
pi_28132805
[14.gif]
uhm....
post alleen maar kwaliteitspolls.
pi_28132835

deze is dan wel weer goed...hij compenseert het in ieder geval
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:21:28 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28132885
.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:21:43 #5
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28132892
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
Hier heeft ie dan wel weer gelijk in. De VVD is een belangenpartij voor rijke ondernemers. Meer niet.. D'66 is de enige echte liberale partij in Nederland..
pi_28132910

Eensch
pi_28132918
Hangt volledig af van de adressaten van die spierballentaal a.k.a. De Kiezer. Of zoals Wilders het liever noemt: De Burger. En het zijn net allemaal onderwerpen waarin De Burger zich gevoelsmatig wel kan vinden en omdat De Burger gezegend is met een algeheel ontbreken aan verantwoordelijkheid waar het gaat om het kiezen van zijn (m/v) machthebbers, kan De Burger zich, geheel niet gehinderd door een gedegen afweging van pro´s en contra´s, laten leiden door dat gevoel.

Heb je Geert Wilders ooit op inhoudelijke kennis kunnen betrappen? Heb je Geert Wilders ooit fatsoenlijk zien debateren? Natuurlijk zou elke weldenkende Burger Wilders met een trap onder zijn hol uitzetten naar een of ander ver en vooral Islamitisch oord, maar wees eerlijk: hoeveel weldenkende Burgers kent dit land?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_28132940
.
Gevaar voor de mensheid, die Wilders.
-
pi_28133105
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[...]
Doe-het-zelf Wilders propaganda!

Daar verder met fotosoepen.
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:29:11 #10
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_28133124
. .
-
pi_28133253
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:21 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Hier heeft ie dan wel weer gelijk in. De VVD is een belangenpartij voor rijke ondernemers. Meer niet.. D'66 is de enige echte liberale partij in Nederland..
Ik vind die banner trouwens goede reclame voor de VVD, Links-Rechts gaat toch helemaal nergens over zeker niet in de zin Links-progresief en rechts- conservatief.

Overigens geeft de stelling 'VVD is een belangenpartij voor rijke ondernemers' blijk van weinig politieke kennis en is hetzelfde als 'de SP er is voor langharig werkschuw tuig' en 'Partij van de Allochtonen'
pi_28133373

brilliante strategie
pi_28133440
Ach gut, een echt wilders-bash-topic. En nog wel door een moderator opgestart. Of had dit echt een serieus topic moeten worden?
quote:
Heb je Geert Wilders ooit op inhoudelijke kennis kunnen betrappen? Heb je Geert Wilders ooit fatsoenlijk zien debateren? Natuurlijk zou elke weldenkende Burger Wilders met een trap onder zijn hol uitzetten naar een of ander ver en vooral Islamitisch oord, maar wees eerlijk: hoeveel weldenkende Burgers kent dit land?
En zulk sentimenteel geneuzel moet zeker nog serieus genomen worden?
quote:
Zelfs al zou Wilders in 2007 de grootste partij worden, dan nog lijkt het me onmogelijk om de gulden weer in te voeren, of uit de EU te stappen. Maakt Wilders zich met deze punten niet ontzettend belachelijk? Wat is het nut van dit soort uitspraken als je weet dat ze toch niet uit te voeren zijn?
Het is niet onmogelijk, als de wil er is. Dingen van te voren uitroepen tot onmogelijkheid is zwak. 100 jaar geleden dacht men dat het onmogelijk was om naar de maan te gaan. Letterlijk dan. Over de gulden invoeren, er bestaan zeer serieuze economen in de VS die goed kunnen onderbouwen dat onder de euro herinvoeren van de nationale munt, met een zwevende koers ten opzichte van die euro helemaal geen gek idee is. Over uit de EU stappen, men vermoed allerlei doemscenario's als Nederland dat zou doen, zonder daar echte gronden voor te hebben. Verder gaan er binnen Europa reeds steeds meer stemmen op om de EU te ontmantelen. Zo onzinnig als jij denkt dat het idee is vinden veel mensen dat dus niet onzinnig en een zeer aanvaardbare optie. Afgedwongen solidariteit verliest nou eenmaal steeds meer draagvlak.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_28133488
ik neem aan dat men hem hier al kent, maar
10 Puntenplan generator
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28133615
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:43 schreef RM-rf het volgende:
ik neem aan dat men hem hier al kent, maar
10 Puntenplan generator
Ja.. bagger.
pi_28133644
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:41 schreef speedfreak1 het volgende:
Dingen van te voren uitroepen tot onmogelijkheid is zwak.

wat denk je van Wilders eigen 10 puten plan, Manifest voor rechtsere koers VVD met punten als
- Turkije mag nooit lid worden van de EU
en
- De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:41 schreef speedfreak1 het volgende:

Over de gulden invoeren, er bestaan zeer serieuze economen in de VS die goed kunnen onderbouwen dat onder de euro herinvoeren van de nationale munt, met een zwevende koers ten opzichte van die euro helemaal geen gek idee is.
Misschien is het goed om behalve het idee, ook eens te kijken naar welke motieven ervoor zijn en welke consequenties dat heeft ...

een sterke munt heeft niet enkel voordelen, maar ook nadelen, bijvoorbeeld doordat het investeringen voorkomt en het 'opotten' van geld kan veroorzaken.
het handhaven van de Gouden Standaard door het centrum-rechtse kabinet Colijn II wordt algemeen gezien als een oorzaak voor het langzame herstel van nederland ... Colijn hield tot 1936 vast aan een 'harde gulden' juist om de gespaarde tegoeden van burgers te beschermen en koos er toen voor om een overheidstekort te verkleinen door de overheidsuitgaven in te krimpen, de ambtenarensalarsissen te korten, en de werklozen steun sterk te korten...

het belangrijkste voordeel van een zwakke munt is de versteviging van de export-positie, jouw producten en arbeidskosten worden automatisch snel kleiner dan die van andere landen en dus stijgt je export ...

nederland zou het nu vrijwel niks opleveren, de export is al erg sterk (zelfs toen de euro erg hoog stond, en nu met een ietwat lagere euro is een verdere versteviging van de export te verwachten) ....
Ook op de langere termijn is zeker niet te verwachten dat een zwakke munt direkte winst oplevert.., het zo een methode zijn om de arbeidskosten te verlagen, echter met de sterker toestroom van arbeid uit oost-europa zal dat soweiso gebeuren ... dus is er geen reden om het spaartegoed van burgers ook nog eens te minimaliseren door een zwakke munt te herinvoeren ... (overigens, snds de EMU en daarvoor al de DM-koppeling was de gulden nooit een erg zwakke munt...)

[ Bericht 61% gewijzigd door RM-rf op 22-06-2005 14:59:48 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28133771
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat denk je van Wilders eigen 10 puten plan, Manifest voor rechtsere koers VVD met punten als
- Turkije mag nooit lid worden van de EU
en
- De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA
Prima punten anders.. ik denk dat je hier een ruime meerderheid van de bevolking achter krijgt.
Turkije heeft absoluut niets te zoeken in de EU.
pi_28134020
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:51 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Turkije heeft absoluut niets te zoeken in de EU.
Op zich is dat een valide standpunt. Maar in de OP zegt hij nu "Turkije erbij, Nederland eruit."

Dit is overigens niet bedoeld als bashtopic. Ik vraag me serieus af of hij zich niet belachelijk maakt door hoog van de toren standpunten te blazen die in de praktijk zeer waarschijnlijk niet uit te voeren zijn.
pi_28134350

Nou ja, hij stelt zich tenminste wel kwetsbaar op, die Wilders. Want als dit zijn politieke ramkoers wordt, moet ik nog zien of hij überhaupt maar 1 zetel haalt. Het populisme en het inspelen op onderbuikgevoelens druipt ervan af...
pi_28134576
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:08 schreef dVTB het volgende:
[afbeelding]

Nou ja, hij stelt zich tenminste wel kwetsbaar op, die Wilders. Want als dit zijn politieke ramkoers wordt, moet ik nog zien of hij überhaupt maar 1 zetel haalt. Het populisme en het inspelen op onderbuikgevoelens druipt ervan af...
Dat vind jij. Ik vind dat hij wel degelijk onderbouwt wat hij zegt, en inderdaad zijn dit soort leuzen in hoge mate wervend, zoals de leuzen die de PvdA aan de lopende band de wereld inslingert dat ook zijn. Verder moet worden opgemerkt dat hij voorlopig een gedachtengoed heeft weergegeven, en dat een echte uitwerking nog moet komen. Verder is het raar dat mensen hier terugkomen op de 10 punten, die waren om te beginnen bedoeld als discussie-aanjager.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_28134640
Waarom hoor ik Wilders niet over het verkeerd voorlichten van de kamer van Verdonk en dat soort dingen... als ie daarmee eens begint... een beetje zelfspot mag ook wel want bij Dit Was Het Nieuws durfde hij bijna niks terug te zeggen...
pi_28134646
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:16 schreef speedfreak1 het volgende:

zoals de leuzen die de PvdA aan de lopende band de wereld inslingert dat ook zijn
bedoel je dat het zinnig is om PvdA te stemmen als je een poster van Melkert met afgesneden snor ziet en ernaast een doodoener als 'Voor een eerlijke verdeling van werk en inkomen'....

Ik zie niet in hoe je denkt Wilders te kunnen verdedigen door erop te wijzen dat hij kennelijk eenzelfde techniek toepast als de grootste zetelplakkers van de PvdA?
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:16 schreef speedfreak1 het volgende:

Verder is het raar dat mensen hier terugkomen op de 10 punten, die waren om te beginnen bedoeld als discussie-aanjager.

sorry, ik zal dat nooit meer doen .. natuurlijk is het onzinnig om daar hem nu op aan te spreken ... dat is wel bijna een jaar terug dat hij die dingen zei, en dat is een hele andere wereld en daar moet je hem nu niet aan willen houden .. ook al was het toendertijd dusdanig belangrijk dat hij uit een principe het nodig vond, per direkt uit zijn partij te stappen, zelfs al bestond er geen enkele direkte reden toe ...

bestaat er overigens nog zo'n bannertje van Wilders en zin ideeen over sociale zekerheid?

[ Bericht 21% gewijzigd door RM-rf op 22-06-2005 15:43:39 ]
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:22:34 #23
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28134754
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:22 schreef DjDev het volgende:
[afbeelding]

Eensch
Maar euh, de euro is helemaal niet zwak
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_28134800
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:22 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Je moet Wilders niet zo op details aanspreken ...

Ik denk, gezien speedfreak1's post, dat Wilders daar eigenlijk bedoelde 'Liever een zwakke gulden, dan een sterke euro'
pi_28134840
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:22 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Maar we hebben het wel moeilijker met de euro en daar gaat het om 14.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')