Wil je nu echt gaan stoppen met je studie?? Misschien moet je alleen even afstand nemen. Mja, ik weet het ook niet precies hoe jouw situatie is, maar het zou wel zonde zijn...quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:31 schreef Syrena het volgende:
Zo, inmiddels uitgejankt zo ongeveer en ik ga ermee stoppen.
Ik ben het zo ontzettend zat, het beheerst nu al vijf jaar op een ongezonde manier mijn leven en ik ben het beu.
Ik ga nu kijken hoe ik e.e.a. moet gaan regelen, begeleider is inmiddels met zomervakantie.
'k Vind het nog steeds kut, maar het gaat echt niet.
Ik ben in '95 begonnen, alles redelijk gegaan tot 't derde jaar, vervolgens alles nog wel ingehaald. Met veel pijn en moeite m'n prescriptie geschreven (uitvinding van universiteit Maastricht geen idee of ze die nog hebben en of dat elders ook zo is), die was af in 2000. Daarna nog een project extra gedaan, met de scriptie begonnen in 2001.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wil je nu echt gaan stoppen met je studie?? Misschien moet je alleen even afstand nemen. Mja, ik weet het ook niet precies hoe jouw situatie is, maar het zou wel zonde zijn...
Tnx beebquote:Op woensdag 20 juli 2005 16:44 schreef clauwheee het volgende:
Syrena je bent inderdaad al heel lang bezig, en juist dat is denk ik het grootste probleem. De randverschijnselen daarvan wegen denk ik zwaarder dan het kunnen schrijven van een scriptie of probleemstelling. Ik weet ietsiepietsie meer van je situatie en ik denk dat je gewoon voor jezelf moet gaan uitmaken of het je nog waard is dat je er al zoveel jaren door laat meeslepen, kut door voelt etc. Als ik het zo lees, denk ik al wel te weten wat het antwoord is. Misschien makkelijk gezegd nu, maar als het niet meer gaat, gaat het niet. Dan maar een bachelor, ga op zoek naar werk o.i.d. wat je echt leuk vind en laat het rusten.
Succes in ieder geval
Dan is het misschien maar beter om er afscheid van te nemen....quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:47 schreef Syrena het volgende:
Dus nee, afstand nemen heeft werkelijk niks geholpen, ik ben in 2003 maar gaan werken omdat ik al twee jaar met vlagen als een depressieve pannenkoek in bed lag omdat het niet lukte met de scriptie.
Ik heb nu dus wel werk voor 32 uur, met een vast contract. Op MBO-niveau![]()
Ja het is ontzettend zonde, maar ik had vandaag de neiging (alweer) om mezelf voor een trein te parkeren en dat zou pas echt zonde zijn geweest... Ik wil mijn leven terug. Ik ben vanaf 2001 werkelijk élke dag met die scriptie bezig geweest, schuldig voelen als je er niet aan werkt en schuldig voelen als je er wel aan werkt en het gaat niet meer.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:48 schreef Syrena het volgende:
[..]
Tnx beebtoch nog ff stiekem aan je voelen
![]()
Ik loop al bij een psycholoogquote:Op woensdag 20 juli 2005 17:41 schreef komrad het volgende:
ja syrena als ik het zo lees zou ik er ook maar even mee stoppen als ik jou was.
wellicht iemand zoeken om dit te bespreken??
hey ik ookquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:47 schreef Zabb het volgende:
*schopje*
Hoe is het met alle afstudeerders??
Zelf moet ik over 2 dagen mijn presentatie houden. Ik ben al wel een beetje zenuwachtig, maar ben er eigenlijk ook wel van overtuigd dat het goed gaat komen! Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe het gaat!!
Wel raar trouwens, ik kan me nog niet echt voorstellen dat ik dan gewoon helemaal klaar ben!
Toevallig!! Ik heb mijn presentatie pas laat op de dag, om 18.00 uur, zodat iedereen van het bedrijf er bij kan zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:55 schreef appelsientje het volgende:
[..]
hey ik ook
donderdag om 9 uur in den ochtend.
Ik vind 't ook erg, heel erg spannend.
Jij ookquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:17 schreef Zabb het volgende:
[..]
Toevallig!! Ik heb mijn presentatie pas laat op de dag, om 18.00 uur, zodat iedereen van het bedrijf er bij kan zijn.Succes alvast he!
![]()
Vroeg op de dag is idd wel beter hoor! Nu kan ik de hele dag nog lekker zenuwen!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:47 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Jij ookwel lekker dat ik het zo vroeg heb
dan heb ik het vast gehad.. ben trouwens de eerste van de hele groep die moet afstuderen.
Vanmiddag komt mijn leraar langs.. ben benieuwd wat die nog allemaal te zeggen heeft..
maar 's avonds dik feest.. tenminste bij mij wel... je kan me dan in de lamp zien hangenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:36 schreef Zabb het volgende:
[..]
Vroeg op de dag is idd wel beter hoor! Nu kan ik de hele dag nog lekker zenuwen!![]()
Het moet in juni/juli af zijn maar wil het zelf in februari af hebben. Dit omdat ik dan met een vervolgopleiding wil beginnen. Vind 2.5 jaar voor de opleiding wel weer lang genoegquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:34 schreef Zabb het volgende:
Dat is balen jagermaster! Wanneer moet het allemaal af zijn dan?
Zo mijn leraar is net langs geweest... mensen het leek wel een verdediging... pfff....quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:11 schreef Zabb het volgende:
Haha Appelsientje, ik geef ook zeker nog een feest!!![]()
Jagermaster dat is dus lekker onduidelijk. Succes in ieder geval!!![]()
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:04 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Echt serieus als ik het donderdag haal ga ik echt gillen
komt goed, maar ff de echt belangrijke dingen, heb je het bier koud staanquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:04 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Zo mijn leraar is net langs geweest... mensen het leek wel een verdediging... pfff....
Dik 1 uur zitten zweten.. maar goed hij heeft mij wat tips gegeven voor de presentatie...
Dus we gaan er donderdag voor...
Echt serieus als ik het donderdag haal ga ik echt gillen
Nee ik herken mezelf ook niet echt...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:15 schreef clauwheee het volgende:
Sientje zo ken ik je helemaal niet! Dat gaat je echt wel lukken hoor!!
Yupquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:37 schreef komrad het volgende:
[..]
komt goed, maar ff de echt belangrijke dingen, heb je het bier koud staan
succes, of mag ik je al officieel feliciteren?quote:
Jij ook al!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:25 schreef jozef444 het volgende:
waarom moet je daar nou zo f'ing zenuwachtig voor wezen
Ik bijt normaal geen nagels... maar ik ben nu al begonnen aan mijn pols...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:25 schreef jozef444 het volgende:
nou morgen verdedigen, benieuwd of t wat gaat worden![]()
waarom moet je daar nou zo f'ing zenuwachtig voor wezen
suc6 ermee!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik bijt normaal geen nagels... maar ik ben nu al begonnen aan mijn pols...
Maar goed de presentatie is nu helemaal klaar.. de puntjes op de i zijn gezet..
Alles wat ik zeggen wil ook ff uitgetypt... zodat ik zeker weet dat ik niks vergeet (niet dat ik het ga oplezen)
Alles is nu op cd gebrand, alle documenten nog een keer uitgeprint.
We gaan we voor!!!
succes, wanneer is het precies?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Alles wat ik zeggen wil ook ff uitgetypt... zodat ik zeker weet dat ik niks vergeet (niet dat ik het ga oplezen)
We gaan we voor!!!
ben vandaag al ff aanwezig geweest op men opleiding omdat vandaag ook al een stel vrienden afstudeerden, daarvoor had ik nergens last vanquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
We gaan we voor!!!
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 07:33 schreef appelsientje het volgende:
vandaag is het zo ver
Iedereen succes
Ik moet er nu ook aan geloven...
Er staan 21 ECTS voor mijn scriptie, normaal gesproken dus een semester met 1 vak erbij, maar ik moet veel sneller klaar zijn.quote:en waar ga je een scriptie over schrijven, hoe lang staat ervoor, wat (indien van toepassing) voor onderzoek moet je doen?
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:29 schreef appelsientje het volgende:
Yes!!! Ik heb het gehaald!!!![]()
Ing. eindelijk mijn titel![]()
Zooooo wat een opluchting was dat zeg!! heerlijk!!
gefeliciteerdquote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:29 schreef appelsientje het volgende:
Yes!!! Ik heb het gehaald!!!![]()
Ing. eindelijk mijn titel![]()
Zooooo wat een opluchting was dat zeg!! heerlijk!!
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:49 schreef komrad het volgende:
[..]
gefeliciteerd
ing is wel een neptitel
Heb even het topic doorgespitquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:23 schreef komrad het volgende:
christine, je bent goed op de hoogte
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:51 schreef Christine het volgende:
BTW... is het niet leuk om een lijstje te maken van afstudeerders en deze in de OP te (laten) editten?? Doen we de geslaagden er ook bij...
Als iedereen dan even zegt wanneer hij/zij afstudeert en welke opleiding...
Februari:
jagermaster- Lerarenopleiding biologie 2de graads
waar mag ik je melden voor het bierquote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:32 schreef appelsientje het volgende:
Ja ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is.. vast wel goed
Zoo het wachten is hier op de eerste gasten
Wanneer precies? en wil je ook op 't lijstje?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:46 schreef ChrisJX het volgende:
Ik studeer over zes dagen af
En dat krijg ik over drie á vier weken te horen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |