abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2005 @ 15:29:50 #251
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30167980
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:35 schreef M5 het volgende:

[..]

NOTAR komt van Huges en de ontwikkeling begon al in 1975. Eerste heli met NOTAR was een OH-6A in 1981. Toen had men nog nooit van de comanche gehoord. Het heeft dus niets met de concurent van de RAH-66 te maken.
De NOTAR is ingegeven door een militaire vraag naar stillere toestellen. De Hughes 500 (OH-6A) die jij noemt was een proof of concept. Maar het Light Helicopter eXperimental (LHX) programma (1983-1991) kwam daar niet zo gek lang achteraan, en was het enige Hughes/McDDHelicopter project dat er gebruik van wilde maken (ism met Bell Helicopter)

quote:
Het probleem van de MD900 voor KLPD is dat ze zo zwaar zijn dat ze moeite hebben met hoveren (of gewoon te weinig vermogen voor dat gewicht).
Dat zei ik ja. Er is te veel zooi aan en ingehangen

[ Bericht 4% gewijzigd door RonaldV op 01-09-2005 16:00:10 (quote fixed) ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator donderdag 1 september 2005 @ 15:43:26 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30168439
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:35 schreef M5 het volgende:

[..]

Het probleem van de MD900 voor KLPD is dat ze zo zwaar zijn dat ze moeite hebben met hoveren (of gewoon te weinig vermogen voor dat gewicht).
wat ik er van weet is dat de klpd helikopters voor een bepaald gewicht stonden gecertificeerd maar dat er toen zoveel spulletjes in en aan zijn gehangen dat dat gewicht is overschreden waardoor ze gewoonweg niet mogen vliegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_30168752
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat ik er van weet is dat de klpd helikopters voor een bepaald gewicht stonden gecertificeerd maar dat er toen zoveel spulletjes in en aan zijn gehangen dat dat gewicht is overschreden waardoor ze gewoonweg niet mogen vliegen
ik ben denk ik ergens mee in de war. 't gaat blijkbaar niet om het totaal gewicht maar om de positie van het zwaartepunt in langsrichting en dwarsrichting die buiten de certificering valt. Oplossingen zijn er wel, maar komen op tijd voor het einde van een aanbieding/contract.

Linkje, pdf.
V10
pi_30256638
interessant linkje van de FP

Defensiechef wil weer laten salueren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zondag 4 september 2005 @ 15:48:30 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30259827
ik salueer iedereen die mij koffie komt brengen is dat ook goed?
pi_30260109
volgens de nos is de politie opzoek naar een nieuw dienstwapen omdat de Walther P5 te duur is. Dit omdat het wapen alleen voor politie gemaakt wordt. 't nieuwe wapen moet een groter magazijn hebben, geschikt voor links en rechshandigen en voor grote en kleine handen.

Mijn idee: een SIG P226 of een H&K P8 (is een USP variant).
V10
  Moderator zondag 4 september 2005 @ 16:04:24 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30260137
ik geloof dat ze voor glock17 gaan omdat het leger die ook gebruikt (dan kunnen ze gelijk aan de slag)
pi_30260211
quote:
Op zondag 4 september 2005 16:02 schreef M5 het volgende:
volgens de nos is de politie opzoek naar een nieuw dienstwapen omdat de Walther P5 te duur is. Dit omdat het wapen alleen voor politie gemaakt wordt. 't nieuwe wapen moet een groter magazijn hebben, geschikt voor links en rechshandigen en voor grote en kleine handen.

Mijn idee: een SIG P226 of een H&K P8 (is een USP variant).
pistolen zijn voor mietjes

ik stel een g36 of iets dergelijks voor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_30260264
quote:
Op zondag 4 september 2005 16:04 schreef sp3c het volgende:
ik geloof dat ze voor glock17 gaan omdat het leger die ook gebruikt (dan kunnen ze gelijk aan de slag)
hmm. goedkope oplossing, maar geen goede keuze imo.
V10
pi_30260299
quote:
Op zondag 4 september 2005 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

pistolen zijn voor mietjes

ik stel een g36 of iets dergelijks voor

als je een nieuwe fiets zoekt koop je ook geen vrachtwagen.

maar dan wel de G36C. (korte uitvoering.) maar das niet echt geschikt voor normaal politie gebruik. daarom zoeken ze een pistool.
V10
  zondag 4 september 2005 @ 23:25:54 #261
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_30274403
Hmmm vanaf morgen ben ik mentor van een groep 1e jaars studenten.. toch wel een beetje eng.. een soort "my first command"

eigenlijk ook totaal offtopic maar goed
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  Moderator zondag 4 september 2005 @ 23:41:32 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30274878
quote:
Op zondag 4 september 2005 16:10 schreef M5 het volgende:

[..]

hmm. goedkope oplossing, maar geen goede keuze imo.
mwah, goed zat voor de politie, belangrijkste wapen van oom agent is nog altijd zijn mond
de glock heeft een hoge vuursnelheid, gaat niet zo bar snel kapot en hij is nog vrij accuraat van dicht bij ook, zolang het ding aan de eisen voldoet zie ik geen reden om voor een duurdere optie te kiezen
pi_30275010
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah, goed zat voor de politie, belangrijkste wapen van oom agent is nog altijd zijn mond
de glock heeft een hoge vuursnelheid, gaat niet zo bar snel kapot en hij is nog vrij accuraat van dicht bij ook, zolang het ding aan de eisen voldoet zie ik geen reden om voor een duurdere optie te kiezen
Verder is het onnodig met een P228 een 'boef' neer te halen. Een Glock heeft meer dan genoeg stopping power voor de gemiddelde crimineel...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_30280926
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hoge vuursnelheid? Dat is afhankelijk van de schutter, pistool is semi-auto.
V10
  maandag 5 september 2005 @ 09:44:30 #265
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30281117
Ik hoorde net op de radio dat de luchtmacht in navolging van de RAF haar trainingstoestellen zwart gaat schilderen, om de zichtbaarheid te vergroten. Het eerste toestel gaat volgende week de spuitshop in.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator maandag 5 september 2005 @ 09:47:57 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30281165
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:29 schreef M5 het volgende:

[..]

Hoge vuursnelheid? Dat is afhankelijk van de schutter, pistool is semi-auto.
niet helemaal maar ik ben niet technisch genoeg om het uit te leggen, misschien weet iemand anders het
  maandag 5 september 2005 @ 09:50:25 #267
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30281198
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet helemaal maar ik ben niet technisch genoeg om het uit te leggen, misschien weet iemand anders het
Bedoel je niet mondingssnelheid? En de Glock is inderdaad een snel wapen. Heeft iets met het gemak van herladen en de trekker weer overhalen te maken.
- Privacy Matters
pi_30281990
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bedoel je niet mondingssnelheid? En de Glock is inderdaad een snel wapen. Heeft iets met het gemak van herladen en de trekker weer overhalen te maken.
Modingssnelheid is niet veel anders dan bij andere pistolen. net als de stopping power.
Het makkelijk herladen kan bij elk pistool, na het laatste schot uit het magazijn blijft de slede in achterste positie stil staan. magzijn verwisselen, slide stop eraf en verder gaan.
V10
pi_30282032
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:44 schreef RonaldV het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de luchtmacht in navolging van de RAF haar trainingstoestellen zwart gaat schilderen, om de zichtbaarheid te vergroten. Het eerste toestel gaat volgende week de spuitshop in.
dat hoorde ik al op de opendagen in gilze, zwarte PC-7's. lijkt me wel gaaf. ben benieuwd of het mat zwart of glanzend zwart wordt. Mat zwart is mooier imo. zie bijv. de eerste PC-21.
V10
  maandag 5 september 2005 @ 10:39:15 #270
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30282124
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:32 schreef M5 het volgende:

[..]

Modingssnelheid is niet veel anders dan bij andere pistolen. net als de stopping power.
Het makkelijk herladen kan bij elk pistool, na het laatste schot uit het magazijn blijft de slede in achterste positie stil staan. magzijn verwisselen, slide stop eraf en verder gaan.
Ik bedoelde de tijd die je nodig hebt om een nieuwe kogel in de kamer te krijgen en weer klaar te zijn om af te vuren. Als je dan ook nog een soepele trekkergroep hebt kun je dat in een vrij hoog tempo uitvoeren.

Ik heb eens wat artikelen gezien over agenten die met hun wapen in zeer korte tijd een salvo afvuurden, puur op adrenaline. Toen de gebeurtenissen werden nagerekend zaten ze zeer dicht op de theoretische maximale vuursnelheid voor dat wapen. Hoe korter de mechanische acties zijn, hoe sneller je kunt afvuren.
- Privacy Matters
pi_30282247
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:39 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik bedoelde de tijd die je nodig hebt om een nieuwe kogel in de kamer te krijgen en weer klaar te zijn om af te vuren. Als je dan ook nog een soepele trekkergroep hebt kun je dat in een vrij hoog tempo uitvoeren.

Ik heb eens wat artikelen gezien over agenten die met hun wapen in zeer korte tijd een salvo afvuurden, puur op adrenaline. Toen de gebeurtenissen werden nagerekend zaten ze zeer dicht op de theoretische maximale vuursnelheid voor dat wapen. Hoe korter de mechanische acties zijn, hoe sneller je kunt afvuren.
Een Glock is niet bepaald het voorbeeld van een soepele trekker groep.
Vuursnelheid is niet belangrijk bij de keuze naar je wapen. Je kunt beter een wapen hebben dat nauwkeurig schiet bij een hoge vuursnelheid (voor het geval je snel achter elkaar schiet bij veel adrenaline bijv.) en dat is bij de Glock ook niet bijzonder goed.
Daarom liever een P226 (waarom denk je dat de BBE met dat wapen rond loopt en niet met een Glock?) imo.
V10
  maandag 5 september 2005 @ 10:49:42 #272
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30282325
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:45 schreef M5 het volgende:

[..]

Een Glock is niet bepaald het voorbeeld van een soepele trekker groep.
Vuursnelheid is niet belangrijk bij de keuze naar je wapen. Je kunt beter een wapen hebben dat nauwkeurig schiet bij een hoge vuursnelheid (voor het geval je snel achter elkaar schiet bij veel adrenaline bijv.) en dat is bij de Glock ook niet bijzonder goed.
Daarom liever een P226 (waarom denk je dat de BBE met dat wapen rond loopt en niet met een Glock?) imo.
Ik begreep van collega's van mij die destijds in het selectie-team zaten juist dat de Glock niet het beste, maar wel één van de betere wapens was. Ik heb het nooit gebruikt, dus ik zou het niet weten.
- Privacy Matters
pi_30282390
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:49 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik begreep van collega's van mij die destijds in het selectie-team zaten juist dat de Glock niet het beste, maar wel één van de betere wapens was. Ik heb het nooit gebruikt, dus ik zou het niet weten.
ik zeg ook niet dat de Glock slecht is, maar 't zou nooit mijn keuze zijn.
V10
  Moderator maandag 5 september 2005 @ 11:50:40 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30283758
als er geld was zou ik ze ook allemaal uitrusten met het beste van het beste ... maar dat is er niet, dan is een goedkopere optie die aan alle eisen voldoet toch beter geschikt denk ik
pi_30284539
Precies zoals ik al zei. Een glock voldoet meer dan genoeg voor Oma Agent...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_30289851
hier de PC-7 van de EMVO in nieuwe kleurtjes:

pic van airliners.ne
V10
pi_30291129
wow, ziet er wel vet uit! maar bevordert dit echt de zichtbaarheid? 's nachts zeker niet...
Save a mouse, eat a pussy.
pi_30291616
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:24 schreef -calimero- het volgende:
wow, ziet er wel vet uit! maar bevordert dit echt de zichtbaarheid? 's nachts zeker niet...
zichtbaarheid snachts? wie maakt zich daar druk over? zolang de verlichting werkt ben je te zien, anders niet. maakt niet veel uit welke kleur je kist dan heeft.
V10
  Moderator maandag 5 september 2005 @ 17:04:08 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30292226
mjah dat is uiteindelijk de reden dat de kleur veranderd moest worden dacht ik, dus iemand maakt zich er kennelijk wel erg druk over

ik vind hem wel cool iig, net als de grijze tankers (die mld toestellen hadden gewoon blauw moeten blijven overigens maar volgens mij zijn/worden die allemaal grijs)
pi_30292558
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:04 schreef sp3c het volgende:
mjah dat is uiteindelijk de reden dat de kleur veranderd moest worden dacht ik, dus iemand maakt zich er kennelijk wel erg druk over

ik vind hem wel cool iig, net als de grijze tankers (die mld toestellen hadden gewoon blauw moeten blijven overigens maar volgens mij zijn/worden die allemaal grijs)
ging om de zichtbaarheid overdag. link.

mld toestellen zijn historie...
V10
  Moderator maandag 5 september 2005 @ 17:32:50 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30293099
sorry???

pi_30293219
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:32 schreef sp3c het volgende:
sorry???

[afbeelding]
ik dacht dat je de Orions bedoelde, die waren grijs. De SH-14D Lynxjes blijven volgens mij gewoon blauw.
V10
  Moderator maandag 5 september 2005 @ 17:39:57 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30293285
afaik krijgen die bij hun volgende grote beurt een grijze laag, maar nu weet ik het ook niet meer het is iig een tijd gelezen dat ik het hoorde

kan ook dat de marheli vanaf NH90 grijs wordt en dat ze de lynxen zo laten, ik weet het niet meer
pi_30295750
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:39 schreef sp3c het volgende:
afaik krijgen die bij hun volgende grote beurt een grijze laag, maar nu weet ik het ook niet meer het is iig een tijd gelezen dat ik het hoorde

kan ook dat de marheli vanaf NH90 grijs wordt en dat ze de lynxen zo laten, ik weet het niet meer
NH-90's worden idd grijs.
V10
  maandag 5 september 2005 @ 19:57:01 #285
17274 Wuder
pi_30297277

pi_30297300
quote:
Ze had dei bajo wel beter mogen schoonmaken.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 5 september 2005 @ 19:58:53 #287
17274 Wuder
pi_30297326
Maar misschien is het opgedroogd bloed? Dat is wel stoer natuurlijk
pi_30300543
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:58 schreef Wuder het volgende:
Maar misschien is het opgedroogd bloed? Dat is wel stoer natuurlijk
T is de marine, das dus roest! Dat bajonet wordt nooit gebruikt!

zij des te meer waarschijnlijk...
Save a mouse, eat a pussy.
  Moderator maandag 5 september 2005 @ 22:44:40 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30303405
nou nou we moeten onze vrouwelijke collegae met respect behandelen want het zijn net zozeer mensen die op hun ... erm ... kwaliteiten ...euh ... ronde ... erm ... what was I going to say?

anyways, ik zag een aflevering van die serie 'Over There' (jaja gedownload, arr arr, mighty pirate arr) en ik vond het wel aardig maar het is geen tour of duty.
het is aflevering 4 dat een of andere generaal onwijs begint te zeuren tegen een sergeant over toiletten en dat zijn brug beschoten wordt en de gang moet het op laten houden.

ten eerste vond ik het camerawerk echt kut, volgens mij willen ze moderne matrix/swordfish/weetihet effecten krijgen maar het werkt voor geen meter.
bv op gegeven moment komt er een humvee aangereden en wordt het beeld versneld zodat je ziet dat hij een flink eind gereden is ofzo, bij mij kwam het eerder over alsof het ding warp 9 aangezet had ofzo

Dan is er dat gezeur over die soldaten thuis ... wtf kan mij dat nu schelen, dat is toch mijn fucking probleem niet, ik kijk Tour of Duty in Irak en niet de fok!king Gilmore GI's oid. En dan dat ventje wat terug wil naar zijn unit, ik neem aan dat hij terug wil omdat 1 van die gasten zijn been gejat heeft want zelf heeft hij er 1 te weinig!!!

dat gezeur over niggers is wel erg 1962

daar komt nog bij dat ze waarschijnlijk geen militair adviseur hebben ofzo want dat met die mortieren slaat ook nergens op ... ipv dat ze die mortieren uit gaan schakelen gaan ze achter de FOO aan die hebben ze op gegeven moment doodgeschoten en de vijandelijke mortieren weten niet meer waar ze het moeten zoeken.
Dat klinkt op zich nog wel logisch ware het niet dat het konvooi over een vast doel heen moeten (de brug) die is toch niet van positie veranderd ofzo sinds de foo werd omgelegd? laat ze daar een spervuur op afgeven totdat ze een nieuwe knakker op de plaats hebben want de mortieren wordt toch nix tegen gedaan.

verder wel aardig, ik ben die andere afleveringen ook maar aan het downloaden (5 tot nu toe?) want als je je blik op oneindig zet en er een biertje bij pakt is het best vermakelijk
  maandag 5 september 2005 @ 23:27:42 #290
17274 Wuder
pi_30305134
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:44 schreef sp3c het volgende:
nou nou we moeten onze vrouwelijke collegae met respect behandelen want het zijn net zozeer mensen die op hun ... erm ... kwaliteiten ...euh ... ronde ... erm ... what was I going to say?

anyways, ik zag een aflevering van die serie 'Over There' (jaja gedownload, arr arr, mighty pirate arr) en ik vond het wel aardig maar het is geen tour of duty.
het is aflevering 4 dat een of andere generaal onwijs begint te zeuren tegen een sergeant over toiletten en dat zijn brug beschoten wordt en de gang moet het op laten houden.

ten eerste vond ik het camerawerk echt kut, volgens mij willen ze moderne matrix/swordfish/weetihet effecten krijgen maar het werkt voor geen meter.
bv op gegeven moment komt er een humvee aangereden en wordt het beeld versneld zodat je ziet dat hij een flink eind gereden is ofzo, bij mij kwam het eerder over alsof het ding warp 9 aangezet had ofzo

Dan is er dat gezeur over die soldaten thuis ... wtf kan mij dat nu schelen, dat is toch mijn fucking probleem niet, ik kijk Tour of Duty in Irak en niet de fok!king Gilmore GI's oid. En dan dat ventje wat terug wil naar zijn unit, ik neem aan dat hij terug wil omdat 1 van die gasten zijn been gejat heeft want zelf heeft hij er 1 te weinig!!!

dat gezeur over niggers is wel erg 1962

daar komt nog bij dat ze waarschijnlijk geen militair adviseur hebben ofzo want dat met die mortieren slaat ook nergens op ... ipv dat ze die mortieren uit gaan schakelen gaan ze achter de FOO aan die hebben ze op gegeven moment doodgeschoten en de vijandelijke mortieren weten niet meer waar ze het moeten zoeken.
Dat klinkt op zich nog wel logisch ware het niet dat het konvooi over een vast doel heen moeten (de brug) die is toch niet van positie veranderd ofzo sinds de foo werd omgelegd? laat ze daar een spervuur op afgeven totdat ze een nieuwe knakker op de plaats hebben want de mortieren wordt toch nix tegen gedaan.

verder wel aardig, ik ben die andere afleveringen ook maar aan het downloaden (5 tot nu toe?) want als je je blik op oneindig zet en er een biertje bij pakt is het best vermakelijk
Heb je alleen aflevering 4 gekeken of ook daarvoor? Aflevering 3 was wel aardig, maar 4 vond ik inderdaad ook een beetje raar met die mortieren spotter, het is alsof de "insurgent" ipv gewoon mikken op een vast punt en wachten totdat er een auto langsrijdt, probeert met mortieren een bewegend doelwit op een steeds veranderende positie te raken..

Verder is het idd een aardige serie, alleen dat gezeik om de familie thuis.. Het verhaal van de soldaat met 1 been is nog wel aardig om te zien, maar die van de vrouw die vreemd gaat enzo.. s

Verder lekkere camerawerk vind ik.. een beetje afgekeken van Man on Fire
  woensdag 7 september 2005 @ 09:57:55 #291
17274 Wuder
pi_30345499
quote:
Solana says lifting of China arms embargo on long-term agenda
Tue Sep 6, 2:19 AM ET

Europe's foreign policy chief Javier Solana said that Brussel's long-term arms embargo on China will remain in place, but in time would be lifted.

"Both sides are looking for the right time -- this an agreement which is part of yesterday and not part of tomorrow," he said at press briefing in Shanghai after attending the EU-China summit in Beijing.

"We want to resolve it. We think that it's part of history, but we have to find the manner and the moment when this can be done," Solana said, refusing to lay out any timetable.

European leaders, in an initiative led by France and Germany, agreed last December to draft an accord on scrapping the embargo imposed after the 1989 Tiananmen Square massacre of pro-democracy students in Beijing.

But the move lost steam amid fierce opposition from the United States and China's controversial move to pass a law that could open the way for a military takeover of Taiwan.

"This embargo is not a military decision, it's a political decision," Solana said, adding that this required the agreement of all 25 EU member states.

He denied that China's anti-secession law had influenced the EU, although observers believe that the passage of the law sent the wrong message around the world by raising cross-strait tensions.

The law passed in March by China's rubber stamp Congress paves the way for China to take Taiwan by force should the island ever formally declare independence.

"The EU does not make any decision according to the demands of others," Solana insisted when pushed on whether the US opposition had influenced the EU.

"The embargo's removal would not impact the current trade of weapons at all," he added.

Washington feels that lifting the embargo would send the Chinese the wrong message on human rights, which it has been asked to improve, and also alter the military balance in Asia, particularly in the Taiwan Strait.
Woopie!

Volgens wordt er al genoeg dual-use materiaal aan China verkocht, zoals navigatie systemen enzo
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 10:35:15 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30346486
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:27 schreef Wuder het volgende:

[..]

Heb je alleen aflevering 4 gekeken of ook daarvoor? Aflevering 3 was wel aardig, maar 4 vond ik inderdaad ook een beetje raar met die mortieren spotter, het is alsof de "insurgent" ipv gewoon mikken op een vast punt en wachten totdat er een auto langsrijdt, probeert met mortieren een bewegend doelwit op een steeds veranderende positie te raken..

Verder is het idd een aardige serie, alleen dat gezeik om de familie thuis.. Het verhaal van de soldaat met 1 been is nog wel aardig om te zien, maar die van de vrouw die vreemd gaat enzo.. s

Verder lekkere camerawerk vind ik.. een beetje afgekeken van Man on Fire
ik heb nu alle afleveringen gezien en het blijft vermakelijk maar de nadelen komen ook steeds terug (klotecamer, gezeur over niggers, gezeur over die gasten thuis, vreemde kijk op oorlogvoeren)

Tour of duty in de woestijn is het iig niet, ben benieuwd of er een Nederlandse zender is met genoeg ballen om het volgend seizoen uit te zenden
  woensdag 7 september 2005 @ 10:48:35 #293
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30346859
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb nu alle afleveringen gezien en het blijft vermakelijk maar de nadelen komen ook steeds terug (klotecamer, gezeur over niggers, gezeur over die gasten thuis, vreemde kijk op oorlogvoeren)

Tour of duty in de woestijn is het iig niet, ben benieuwd of er een Nederlandse zender is met genoeg ballen om het volgend seizoen uit te zenden
Het gezeur over niggers speelt nog steeds heel erg in de VS. Officieel is er geen onderscheid meer, maar er liggen diepe kloven tussen de blanken, de hispanics en de zwarten. Toen ik bij de USAF werkte merkte ik dat dagelijks. Op het werk was het nog redelijk één geheel (alhoewel kleurlingen daar nogal eens apart van de blanken gingen zitten) maar daarbuiten was er vrijwel geen integratie. Bij de landmacht schijnt het nog veel erger te zijn. Ook later op cursus in Ohio zag ik zulke dingen op de Universiteit.

Het probleem is geen probleem wat door blanken geschapen wordt trouwens, al willen veel mensen dat wel laten geloven. Negers, en in mindere mate hispanics, doen er net zo hard aan mee, en zijn misschien zelfs nog wel erger. Iedere groep wantrouwt de andere. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het viel me op dat een groot deel niet eens wil "socialisen". Als je bij een tegenovergestelde kleur aan tafel aan schuift wordt je door iedereen -aan beide kanten- bekeken, en niet op een positieve manier.
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 11:01:56 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30347334
dat is dan wel weer zo, toen ik er was had ik problemen met niemand, ik ging naar de ijsbaan om een potje te hockey'en was ik bang dat ik allemaal van die KKK figuren tegen zou komen (tis toch niet echt een sport voor donkere jongens) maar toen ik binnen liep was iedereen vriendelijk.
Ze vroegen of ik goed was, dus ik zeg 'goed? nee ik ben Dutch' dat was niet erg, ik werd (free of charge) in een pak gehezen en het ijs op geduwd en ik had het naar mijn zin ... kwam ik terug bij dat gastgezin komen ze me 1 voor 1 uitschelden dat ik een whiteman's game zit te spelen en me bij mijn eigen soort moet houden.
Dus, vriendelijk als ik ben zeg ik 'nee dank u, ik houd best van autosport maar drivebye shootings doe ik alleen vanuit gepantserde voertuigen' ... beginnen die figuren me in elkaar te slaan, ik terugslaan, buren politie gebeld, ik naar een nieuw gastgezin want ik was daar voor school en op school gingen die figuren ook bijdehand lopen doen, dus ik weer een blik flauwe grappen open getrokken en voor ik het weet ben ik wederom het stralende middelpunt van een vechtpartij.
Maar tot mijn grote verbazing ben ik niet alleen, ik wordt geholpen door een stel blanke heren die ik een half uur op de ijsbaan gezien heb!
ik heb dat verder niet afgemaakt en was blij toen ik weer in Nederland was waar iedereen zijn eigen business mind maar de bleke hockeyers spreek ik nog wel is

maar in die serie hoef ik het niet terug te zien
  woensdag 7 september 2005 @ 11:06:18 #295
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30347486
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:01 schreef sp3c het volgende:
(...)
'nee dank u, ik houd best van autosport maar drivebye shootings doe ik alleen vanuit gepantserde voertuigen' (...)
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 11:56:35 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30349202
ben nu episode 6 aan het downloaden (arr pirate enzi) ik ben benieuwd
  woensdag 7 september 2005 @ 13:50:33 #297
17274 Wuder
pi_30352729
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:01 schreef sp3c het volgende:
dat is dan wel weer zo, toen ik er was had ik problemen met niemand, ik ging naar de ijsbaan om een potje te hockey'en was ik bang dat ik allemaal van die KKK figuren tegen zou komen (tis toch niet echt een sport voor donkere jongens) maar toen ik binnen liep was iedereen vriendelijk.
Ze vroegen of ik goed was, dus ik zeg 'goed? nee ik ben Dutch' dat was niet erg, ik werd (free of charge) in een pak gehezen en het ijs op geduwd en ik had het naar mijn zin ... kwam ik terug bij dat gastgezin komen ze me 1 voor 1 uitschelden dat ik een whiteman's game zit te spelen en me bij mijn eigen soort moet houden.
Dus, vriendelijk als ik ben zeg ik 'nee dank u, ik houd best van autosport maar drivebye shootings doe ik alleen vanuit gepantserde voertuigen' ... beginnen die figuren me in elkaar te slaan, ik terugslaan, buren politie gebeld, ik naar een nieuw gastgezin want ik was daar voor school en op school gingen die figuren ook bijdehand lopen doen, dus ik weer een blik flauwe grappen open getrokken en voor ik het weet ben ik wederom het stralende middelpunt van een vechtpartij.
Maar tot mijn grote verbazing ben ik niet alleen, ik wordt geholpen door een stel blanke heren die ik een half uur op de ijsbaan gezien heb!
ik heb dat verder niet afgemaakt en was blij toen ik weer in Nederland was waar iedereen zijn eigen business mind maar de bleke hockeyers spreek ik nog wel is

maar in die serie hoef ik het niet terug te zien
spe3c, ik heb altijd gedacht dat jij een man was van vol arisch bloed met blauwe ogen en lang blond haar.

Rare beeld dat je kunt krijgen van iemand als je alleen de posts leest van die gene
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 15:01:01 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30354608
ik heb daar nooit een geheim van gemaakt volgens mij hoor

ma komt uit Suriname, pa komt uit drenthe
pi_30354623
Damn ik dacht dat ook hoor sp3c.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 7 september 2005 @ 15:05:00 #300
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30354702
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:01 schreef sp3c het volgende:
ik heb daar nooit een geheim van gemaakt volgens mij hoor

ma komt uit Suriname, pa komt uit drenthe
Drenthe? Niks dan struikrovers ende boeventuig daar!
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')