abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28221367
Bij Mac OSX10.3 moet je scrollen met de pijltjestoetsen van je keyboard Hoe bedoel je, onlogisch
  zaterdag 25 juni 2005 @ 14:33:40 #102
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_28222271
dit topic is echt kansloos....

maargoed, even ontopic

Ik heb sinds gisteren ook een Iriver H10 gehaald. Heb lang zitten twijfelen tussen de verschillende mini-versies, Ipod Mini, Iriver H10, en de Zen Micro. Ben toch voor de H10 van gegaan, en ben er zeer tevreden mee. Dat een paar van die ubertrieste Ipod-gebruikers, zoals Walfred, hier een beetje gaan lopen zeiken dat de Ipod zo goed is is echt te triest voor woorden. Geen enkele objectieve reden waarom een Ipod beter is dan een Iriver heb ik gehoord van je, Walfred....

Behalve misschien design, daarin is de Ipod beter, zeggen ze. Persoonlijk vind ik de Ipod net een verwarmingsbuis, en vind ik hem simpelweg lelijk. De Iriver vind ik daarentegen juist erg stylish, en dat zelfs al voor ik het kleurenscherm gezien had smaken verschillen dus blijkbaar. Kom dan niet met die kutargumenten als: als je voor stijl kiest, kies dan de Ipod

Iriver is gelukkig ook niet zo'n uitzuiger dat je zelfs de adapter, a 20 euro er nog apart bij moet kopen. Verder zijn de oordopjes van goede kwaliteit, fijn geluid (sennheiser mx 400), dus ik ben uitermate tevreden met mijn keuze!
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  Eindredactie Games zaterdag 25 juni 2005 @ 16:28:33 #103
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_28224915
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:18 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

dacht ik al
quote:
Waar haal je die 12 miljoen vandaan?
verkoopcijfers
quote:
Apple heeft een marktaandeel van meer dan 50% bij zowel de harddisk en flashbased spelers. Vergeleken met Apple zijn Epic, Cowon, Rio en Samsung bij elkaar nog een hoop stront.
[/quote, poepfetish? behalve dat, waar haal je de cijfers vandaan
[quote]
Oke, dat verandert er niet veel aan.
simple minded
quote:
Nee, VLC biedt alleen de mogelijkheid. En "groot" is relatief,
net als design gebruikersgemak enz. enzo
quote:
Vergeleken met het aantal mp3 gebruikers is het aantal ogg gebruikers verwaarloosbaar.
ennu? het komt het komt.
quote:
Nope.
valt me tegen
quote:
Met maar een marktaandeel van 24%, terwijl Apple met alléén de iPod shuffle een marktaandeel heeft van 58%. Beetje sneu?
genoeg om tegengas te bieden. 24% van de wereld is nog steeds groot en waar zijn je bronnen
quote:
L-e-z-e-n. Of heb je er niks op te zeggen?
je geeft hetzelf aan
quote:
Het is maar een voorbeeld, voel je niet aangevallen.
noem je dat een voorbeeld
quote:
Mja jij bent 10 jaar ouder en je hebt meer onvolwassen trekjes dan ik.
je komt erg geloofwaardig over als je je zin al met Mja begint
quote:
Nee, Apple doet weinig aan marketing (behalve bij de iPod dan), kloon-PC bouwers zoals Dell wel.
[quote] grote merken hebben geen reclame nodig om groot te blijven. k
Bovendien bestaan er tig vooroordelen over Apple (duur, incompatibel, langzaam).
vooroordelen berusten zich deels op feiten, helaas
quote:
Kansloos.
(oh trouwens: Visual Basic is een van de meest onlogische talen die er bestaan, maar dat ben je natuurlijk gewend van Windows)
je zit achter een pc met een muis met 1 muisknop, dat is gelukkig logisch
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 25 juni 2005 @ 16:29:16 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_28224927
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:03 schreef Geqxon het volgende:
Bij Mac OSX10.3 moet je scrollen met de pijltjestoetsen van je keyboard Hoe bedoel je, onlogisch
als bij de Imac je cd terug wilde moest je de cdspeler in de prullebak gooien
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_28225511
Whehehe, die kende ik nog niet
  zaterdag 25 juni 2005 @ 16:55:29 #106
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_28225673
Dit wordt steeds leuker. .
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:03 schreef Geqxon het volgende:
Bij Windows scroll je ook met de pijltjestoetsen van je keyboard.
quote:
dit topic is echt kansloos....

maargoed, even ontopic

Ik heb sinds gisteren ook een Iriver H10 gehaald. Heb lang zitten twijfelen tussen de verschillende mini-versies, Ipod Mini, Iriver H10, en de Zen Micro. Ben toch voor de H10 van gegaan, en ben er zeer tevreden mee. Dat een paar van die ubertrieste Ipod-gebruikers, zoals Walfred, hier een beetje gaan lopen zeiken dat de Ipod zo goed is is echt te triest voor woorden. Geen enkele objectieve reden waarom een Ipod beter is dan een Iriver heb ik gehoord van je, Walfred....
De enige "objectieve" reden om voor een iRiver te gaan, is de overvloed aan functies. Dat is ook hetgene waar de meeste mensen zich op blindstaren. Geen enkele aandacht naar cruciale dingen zoals gebruiksgemak, kwaliteit of zelfs service. De iRiver vind ik zelf plastic aanvoelen en heel kwetsbaar. Bij de iPod mini heb ik een meer solide gevoel. Om maar iets te noemen.

Het maakt mij allemaal niet uit, maar kom niet de iPod mini bashen omdat het minder functies heeft. Deze functies zijn los verkrijgbaar voor de mensen die het nodig hebben. En dan zal de iPod mini inderdaad duurder worden. Maar Apple steekt z'n geld in andere zaken die ik net genoemd heb.
quote:
Behalve misschien design, daarin is de Ipod beter, zeggen ze. Persoonlijk vind ik de Ipod net een verwarmingsbuis, en vind ik hem simpelweg lelijk. De Iriver vind ik daarentegen juist erg stylish, en dat zelfs al voor ik het kleurenscherm gezien had smaken verschillen dus blijkbaar
Goed, je vindt de iPod een verwarmingsbuis. Sommige mensen vinden de Fiat Multipla ook prachtig.
quote:
Kom dan niet met die kutargumenten als: als je voor stijl kiest, kies dan de Ipod
quote:
Iriver is gelukkig ook niet zo'n uitzuiger dat je zelfs de adapter, a 20 euro er nog apart bij moet kopen. Verder zijn de oordopjes van goede kwaliteit, fijn geluid (sennheiser mx 400), dus ik ben uitermate tevreden met mijn keuze!
20 euro vind ik persoonlijk geen ramp eigenlijk. Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar ik vind het geen doorslaggevend argument. Bovendien heb ik me zelf andere oordopjes gekocht, Sony EX-71 waarbij de iPod mini echt een geweldig geluid geven. Dus ik ben uitermate tevreden met mijn keuze.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 16:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dacht ik al
quote:
[..]

verkoopcijfers
Link?
quote:
[..]

simple minded
quote:
[..]

net als design gebruikersgemak enz. enzo
Waar the fuck heb jij het over? Als jij x aantal ogg gebruikers een groot aantal vindt, moet je het met y aantal mp3 gebruikers vergelijken. Als dat 5% is, is dat een beetje jammer voor het aantal ogg gebruikers. Jij hebt het over subjectief; begrijp je het nog?
quote:
[..]

ennu? het komt het komt.
quote:
[..]

valt me tegen
quote:
[..]

genoeg om tegengas te bieden. 24% van de wereld is nog steeds groot en waar zijn je bronnen

Hier zijn je bronnen, waar blijven jouw bronnen? .
http://www.strategiy.com/inews.asp?id=20050518155827
http://www.macnn.com/articles/05/05/04/merill.on.aapl/
quote:
[..]

je geeft hetzelf aan

Zo intelligent ben je dus niet.
De iPod is een muziekspeler met "oldskool" spelletjes die niet serieus bedoeld zijn. Voor serieuze spelletjes -> Gameboy.
quote:
[..]

noem je dat een voorbeeld

Je gaat er niet inhoudelijk op in?
quote:
[..]

je komt erg geloofwaardig over als je je zin al met Mja begint
Jij ook, als je praat in de wilde weg zonder bronnen.
quote:
[..]

vooroordelen berusten zich deels op feiten, helaas
Helaas, ga je er niet inhoudelijk op in.
quote:
[..]

je zit achter een pc met een muis met 1 muisknop, dat is gelukkig logisch
En jij zit achter een PC die crasht en die onderhoud nodig heeft, die vatbaar is voor virussen, die vatbaar is voor spyware, die vatbaar is voor hackers, met een besturingssysteem dat 2x zo duur is als Mac OS X.
Daarnaast heb ik altijd de mogelijkheid om een 10knoppen-muis aan m'n Mac te hangen die het zonder drivers gelijk doet, maar het is dat ik dat niet vind passen bij m'n Mac.
pi_28225957
Misschien zit een mac wel zo logisch in elkaar dat je die knoppen op je muis niet eens nodig hebt zoals bij een pc, dus misschien zegt dat wel meer over de pc dan over de mac. Ik ben een pc-gebruiker met een ipod trouwens.
pi_28226021
Geesink en Donald dick, stop eens met dat kansloze qouten..
  zaterdag 25 juni 2005 @ 17:29:54 #109
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_28226682
idd, flikker eens op met dat gequote. En Walfred, dit is een Iriver topic, dus ROT OP als je hier niks te zeggen hebt met dat eindeloze kansloze gequote.

Jullie zeggen alletwee dat de anderen erom heem draaien en dergelijke, maar houd gewoon alletwee jullie bek. Het is nou eenmaal een kwestie van smaak of je voor de ipod of iriver gaat. Ipv dat er hier iemand ook maar 1 gewoon duidelijk argument geeft waarom de een beter is dan de ander wordt er alleen maar ontzettend veel gequote en gezegd dat de ander zo slecht beargumenteerd.

Walfred, ga vrachtwagens besturen ofzo, en FLIKKER OP.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  zaterdag 25 juni 2005 @ 18:25:20 #110
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_28228461
Geef Walfred en Donald alsjeblieft een ban en verwijder al die achterlijke posts van ze
Het leven is geen krentenbol.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 18:27:08 #111
111612 blrrrt
pi_28228526
Ik wil alleen nog even kwijt dat mensen die zeggen dat de iRiver geen gebruiksgemak heeft waarschijnlijk zelf nog nooit een iRiver hebben vastgehad
pi_28229148
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 18:27 schreef blrrrt het volgende:
Ik wil alleen nog even kwijt dat mensen die zeggen dat de iRiver geen gebruiksgemak heeft waarschijnlijk zelf nog nooit een iRiver hebben vastgehad
Eerst zeggen dat ze moeten kappen en het dan toch niet kunnen laten. Hoe sneu is dat.
pi_28229559
Kunnen Donald_Dick en WalfredGeesink hun "meningsverschil" ff op msn of weet ik veel wat 'uitpraten'.
Titel trouwens weer ff veranderd.
pi_28233979
Ze mogen het trouwens ook hier uitvechten iPod mini vs. iRiver H10 #2
pi_28242135
Ik heb zojuist een iRiver H340 besteld!
Unox, the worst operating system.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:12:50 #116
111612 blrrrt
pi_28242186
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:05 schreef Schorpioen het volgende:
Feli

Mooi apparaatje!!
pi_28249061
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:05 schreef Schorpioen het volgende:
Schorpioen

Ik hou van je! Je bent mijn held!
pi_28259301
Persoonlijk zou ik het erg fijn vinden als er een iTunes plugin zou zijn voor de iriver (of elke andere willekeurige mass-media storage bla .. ding).

Voorlopig is het nog even behelpen (rsync) om mp3's te syncen tussen de macmini & h320.
pi_28259380
Wat is er dan mis met handmatig de mappen erop slepen?
  zondag 26 juni 2005 @ 23:51:18 #120
111612 blrrrt
pi_28259548
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:47 schreef Geqxon het volgende:
Wat is er dan mis met handmatig de mappen erop slepen?
Dan kan je niet zoeken met de id3-tags.
pi_28259727
Ben nou eenmaal een fan van iTunes. Rechtstreeks synchen... en liefst nog met updates aan dat navi.db file ding... lijkt me erg prettig.
  maandag 27 juni 2005 @ 11:01:18 #122
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_28266246
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 08:38 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

Dit meen ik serieus, wie ben jij om voor mij vast te stellen welke test opstelling het meest de fouten van spelertjes onderling weergeeft?

Denk jij soms dat die spelertjes de enige bronnen zijn die ik heb aangesloten?

Maar, ik merk uit de gehele denigrerende toon uit de gequote post dat ik te maken heb met een echte audiofiel, die zijn mp3spelers het liefst beoordeeld op een aiwa-boom box setje

kijk en dan heb ik ook zoiets van

Ik denk helemaal niet dat dat spelertje het enige is dat je erop hebt aangesloten En al helemaal niet wat de beste testopstelling is
Maar uit jouw post leek het net alsof je met jouw opstelling uitermate superieure kwaliteit tovert (met MP3 speler dus)
Wat ik wilde zeggen, hoe goed je speler ook is, de uiteindelijke kwaliteit is afhankelijk van de muziekfiles, en die is hoe je het wendt of keert altijd minder dan het origineel
* thumper beluistert zijn mp3's gewoon af op de bijgeleverde oordopjes
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_28278126
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:01 schreef thumper het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat dat spelertje het enige is dat je erop hebt aangesloten En al helemaal niet wat de beste testopstelling is
Maar uit jouw post leek het net alsof je met jouw opstelling uitermate superieure kwaliteit tovert (met MP3 speler dus)
Wat ik wilde zeggen, hoe goed je speler ook is, de uiteindelijke kwaliteit is afhankelijk van de muziekfiles, en die is hoe je het wendt of keert altijd minder dan het origineel
* thumper beluistert zijn mp3's gewoon af op de bijgeleverde oordopjes
ok, dat was niet de strekking van die post, meer dat ik de spelertjes test op deze opstelling, tenminste test.....ik hang er wel eens 1 aan om ff een nummertje snel te spelen

ik heb de afgelopen jaren een heel stel hdd spelertjes van verschillende merken gebruikt/gehad, deeerste echte hdd speler die ik bezat was de thomson lyra PDP2800 een bakbeest met een 10 gig laptop hd

trouwens deze speler was er veel eerder dan de ipod

ik ben geen fan-boy maar wat ik kwijt wilde in die post is dat ik de i-river boven de i-pod mini en boven de philips HDD065 verkies en waarom.

Ik let niet op stijl ik let dan eerder op functionaliteit, zo ben ik, en dan steekt de iriver H10 met kop en schouders boven de vergelijkbare spelers uit.

tevens geldt dit voor de geluidskwaliteit, de iriver is duidelijk veel helderder

En of de een nu een verwarmingsbuis lijkt en de ander een rip-off kopie....shit man wat een kinderachtig geneuzel.

De reden dat de ipod populair is, is dat ie populair is. Dat klinkt raar maar zo werkt het wel, het is een spiraal werking die je vaker ziet, zeker bij kinderen, waaronder de ipod ook hoog scoort.

De discussie lijkt nu op: Knikkeren is voor mietjes, pokemon kaartjes zijn pas cool.... totdat de horde kinders weer iets anders verzinnen en ze met zijn allen besluiten dat knikkeren weer wel koel is.

en dan nog vragen om argumenten

ach ja, het is dan ook een jong forum

Nu goed, ik had niet zo bozig moeten reageren, maar zo was de toon van de thread toch reeds

[edit]
En over die dopjes, ik tob wat af met die dopjes, ik had eerst van die sony ear in plugs....een oorontsteking gehad...wel 8 achter elkaar in mijn gehoorgang....auwie dus ik van die mx500 dopjes gekocht en die vielen er steeds uit....ik doe het nu met de dopjes die bij de hdd065 werden geleverd, half ear in....en wit met glim

binnen kort toch maar zo'n darth vader geval kopen
[/edit]

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2005 17:33:10 ]
pi_28278654
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:01 schreef thumper het volgende:

sorry voor dubbelpost, maar buiten de bladiebla van mijn post hierboven een algemene constatering betreffende het gequotte:

geluidskwaliteit van dit soort dingen altijd het best op een paar logitech pc speakers of een auto-versterker

ik rip mijn eigen muziek (edit: gekochte cds, niet dat ik speel ofzo) zelf in lame codec op 160 kbs vbr maar die hi-hat blijft een probleem evenals de diepte als je begrijpt wat ik bedoel

trouwens dat heb ik met DVD ook meer nog als CD en nee ik ga geen vinyl is beter discussie starten hier
(edit: gezien de sfeer in dit topic verwacht ik dan echt bomaanslagen bij mijn huis etc )

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2005 17:46:32 ]
  maandag 27 juni 2005 @ 20:59:59 #125
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_28283600
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:23 schreef DeDooieVent het volgende:
De reden dat de ipod populair is, is dat ie populair is. Dat klinkt raar maar zo werkt het wel, het is een spiraal werking die je vaker ziet, zeker bij kinderen, waaronder de ipod ook hoog scoort.
De iPod scoort onder elke leeftijdsgroep goed. En als jij een econoom moet uitleggen, dat "de ipod populair is omdat ie populair is", zal hij je voor gek uitmaken.
quote:
De discussie lijkt nu op: Knikkeren is voor mietjes, pokemon kaartjes zijn pas cool.... totdat de horde kinders weer iets anders verzinnen en ze met zijn allen besluiten dat knikkeren weer wel koel is.
Onzin, want er zal geen tijd komen dat iedereen besluit om naar Creative of iRiver over te stappen; de iPod blijft de standaard.
quote:
en dan nog vragen om argumenten
Inderdaad.
quote:
ach ja, het is dan ook een jong forum
Jij bent natuurlijk oud en wijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')